Mijn vergelijking was meer gemaakt uit frustratie dat er weer z'n nietszeggend argument uit verband werd getrokken en werd voorgedragen alsof de hele 9/11 theorie daar van af hing.quote:Op maandag 4 september 2006 09:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het gaat er niet om waar een groter bedrag aan besteed is, het gaat er om dat dit 2 dermate verschillende onderwerpen zijn dat het bedrag voor het ene onderwerp totaal niets zegt over de hoogte van het bedrag voor het andere onderwerp. Dat is een waardeoordeel, en daar heb je helemaal niets aan, tenzij je als conspiracybedenker/aanhanger nog een 'feit' wil gebruiken om je punt kracht bij te zetten.
Het probleem is dat jullie steeds selectief alle corruptie en "foutjes" omtrent 9/11 stuk voor stuk proberen te verzwakken zonder het geheel te willen zien.quote:Als ze nou net zoveel geld hadden gebruikt voor bijvoorbeeld het Mena drugsschandaal waar Clinton ook bij betrokken was...
Of gewoon genoeg geld en tijd hadden uitgetrokken voor een gedegen onderzoek naar 9/11... maarja dit is natuurlijk niet raar omdat je je nog niet eens hebt verdiept in de totstandkoming van het onderzoek en de werkwijze van deze oh zo onafhankelijke commissie...
Aan de andere kant bestaat het geheel uit details, dus die zijn wel degelijk belangrijk.quote:Op maandag 4 september 2006 18:30 schreef OpenYourMind het volgende:
Het probleem is dat jullie steeds selectief alle corruptie en "foutjes" omtrent 9/11 stuk voor stuk proberen te verzwakken zonder het geheel te willen zien.
De volgende stap is je afvragen of het merendeel van het terrorisme in het westen niet gewoon georchestreerd isquote:Op maandag 4 september 2006 20:56 schreef Wombcat het volgende:
Even iets anders trouwens, misschien off-topic maar roep dan maar. Er is wel een gezegd dat het verhaal van 9/11 en wat er achter steekt van belang is voor je meningvorming. In welke zin, vraag ik me dan af. Ik ben nl. al niet voor Bush, ik ben (iha) tegen oorlogen als Afghanistan/Irak, ik ben tegen de meeste maatregelen die nu tegen het terrorisme worden getroffen (omdat ze niet terzake doen als bestrijding tegen terrorisme en omdat ik niet mijn vrijhied, zelfs voor een klein deel, wil opofferen voor een stukje schijnveiligheid tegen iets waar sowieso al een minimale kans op is dat ik er door getroffen word).
Zo moeilijk zal het vast niet zijn om de tijden van dergelijke oefeningen te achterhalenquote:Op dinsdag 5 september 2006 07:02 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De volgende stap is je afvragen of het merendeel van het terrorisme in het westen niet gewoon georchestreerd is
(vb Londen 7/7 ... daar hielden ze die dag identieke anti-terreur-oefeningen in dezelfde stations als waar de bommen zijn afgegaan ... of klasseren we dit ook onder "toeval" ?)
Wss nietquote:Op dinsdag 5 september 2006 12:56 schreef ATuin-hek het volgende:
Zo moeilijk zal het vast niet zijn om de tijden van dergelijke oefeningen te achterhalen
Waarom niet dan?quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wss niet
Maar in dit geval tart het elke logica
Mss ging die redenering op voor 911 want daar hadden ze dan eventueel het voordeel van de chaos en verwarring, terwijl ze langs de andere kant mss ook meer kans liepen om onderschept te worden
Grote groepen mensen bij betrokken. Wordt niet heel geheim gehouden. etc.quote:
True ... maar ook meer kans dat je gepakt wordt ... etcquote:Op dinsdag 5 september 2006 14:29 schreef ATuin-hek het volgende:
Grote groepen mensen bij betrokken. Wordt niet heel geheim gehouden. etc.
Nouja, Peter Power zal vast wel voor dit artikel gebrainwashed zijn door Black Helicopter guys ofzo...quote:In the frenzy of linking, cross linking and careless speculation, however, it appears most self-publishers - and Al Jazeera - failed to contact Visor to corroborate their claims. In fact, the 'exercises' he spoke of on Five Live were carried out purely 'on paper', or at least PowerPoint, by a small group of seven or eight executives (Power remains tight-lipped about the client) seeking to examine the impact on corporate decision-making of a potential crisis situation. As Fintan Dunne, editor of BreakForNews.com points out, 'these types of private-sector "risk management" drills never use field staff.
Neither do [such] low-level corporate drills have active involvement of police or other security forces.' The exercise, therefore, was 'in no way comparable to U.S. drills and wargames on 9/11 - which were being run by active-duty security forces in the U.S. military, federal agencies, the FAA and various emergency services.'
As Power explained, the London bombing scenario was in fact one of three explored: another looked at the disruption that might be caused by unruly anti-globalisation demonstrators. In no case was there any real mobilisation of physical or human resources, which makes the case for 'planned' intelligence alibi look awfully flimsy, if not downright silly.
In the light of a brief interview with Power, the 'unbelievable' coincidence of events suddenly seems entirely comprehensible: the train stations targeted, after all, were all in central London -- any planner would pick these amongst a list of possible targets.
Indeed, in developing the London bombing scenario used in this exercise, Power's consultancy drew on the sort of scenario already explored in Osiris 2, a much-publicised major exercise initiated in the City of London to simulate a poison gas attack on the underground. Power further utilised his experience of taking part in Panorama's programme 'London Under Attack', another timely simulation.
And the date? That is indeed coincidence -- but an unbelievable one? 'Every week across the UK there are probably about hundred exercises, tests and simulations going on to get crisis teams familiar with their roles,' Power insists. 'We certainly do this regularly for many clients, the vast majority of them paper-based.'
Gepakt?quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:33 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
True ... maar ook meer kans dat je gepakt wordt ... etc
Lol gaan we nu wat lullen over de nederlandse taal ofzo ?quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:55 schreef ATuin-hek het volgende:
Gepakt?
Ik denk eerder dat ATuinhek niet snapt wat je bedoeld met 'gepakt' in de context van het onderwerp. Ik denk dat hij echt wel snapt wat je voor de rest met 'gepakt' bedoeld hoor.quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Lol gaan we nu wat lullen over de nederlandse taal ofzo ?
Het merendeel kan niet eens deftig spellen ...![]()
Ja gepakt ... zoals in "de terroristen werden gepakt nog voor ze de aanslag konden uitvoeren"
![]()
Wat heeft dat temaken met het wel of niet geheim kunnen houden van een oefening?quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Lol gaan we nu wat lullen over de nederlandse taal ofzo ?
Het merendeel kan niet eens deftig spellen ...![]()
Ja gepakt ... zoals in "de terroristen werden gepakt nog voor ze de aanslag konden uitvoeren"
![]()
bron: Volkskrant van 5 september 2006quote:Complotverdachten niet voor 2008 voor de rechter
Londen - Acht Britse moslims die verdacht worden van het complot om tien Amerikaanse vliegtuigen op een trans-Atlantische vlucht op te blazen, zullen waarschijnlijk pas in 2008 voor de rechter komen. Een van de aanklagers heeft dit maandag tijdens een korte zitting gezegd. Geen van de 8, allen tussen de 19 en 28 jaar, verzocht om vrijlating op borgsom. In totaal zitten vijftien verdachten in voorarrest, vijf anderen zijn vrijgelaten en tegen vijf loopt nog een vooronderzoek. De aanklagers hebben tot woensdag de tijd deze laatste vijf te verhoren. (AP)
Hier is een apart topic voor: EPA's Lies after 9/11 will kill more than the attack itselfquote:Op dinsdag 5 september 2006 18:06 schreef haaahaha het volgende:
Het gaat dus om ziekten die men heeft opgelopen bij het opruimen van het puin. Het puin opzich was dus schadelijk. Dat gebeurt volgens mij wel vaker, dat men bij dergelijke werkzaamheden ziek wordt.
Ik denk dat 9/11 helemaal niet zo heel belangrijk is voor het grote plaatje. Het heeft heel wat mogelijk gemaakt maar dit kan je ook wel zien zonder dat je gelooft in een complot. Wel is 9/11 in zekere zin zeer belangrijk geweest omdat deze gebeurtennis voor heel veel mensen de aanzet gaf om zich in de wereld(politiek) te verdiepen en voor anderen om gebrainwashed overal een terrorist achter te zien en ja en amen tegen hun overheid te zeggen.quote:Op maandag 4 september 2006 20:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Aan de andere kant bestaat het geheel uit details, dus die zijn wel degelijk belangrijk.
Even iets anders trouwens, misschien off-topic maar roep dan maar. Er is wel een gezegd dat het verhaal van 9/11 en wat er achter steekt van belang is voor je meningvorming. In welke zin, vraag ik me dan af. Ik ben nl. al niet voor Bush, ik ben (iha) tegen oorlogen als Afghanistan/Irak, ik ben tegen de meeste maatregelen die nu tegen het terrorisme worden getroffen (omdat ze niet terzake doen als bestrijding tegen terrorisme en omdat ik niet mijn vrijhied, zelfs voor een klein deel, wil opofferen voor een stukje schijnveiligheid tegen iets waar sowieso al een minimale kans op is dat ik er door getroffen word).
9/11 heeft idd heel wat mogelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:54 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Ik denk dat 9/11 helemaal niet zo heel belangrijk is voor het grote plaatje. Het heeft heel wat mogelijk gemaakt maar dit kan je ook wel zien zonder dat je gelooft in een complot. Wel is 9/11 in zekere zin zeer belangrijk geweest omdat deze gebeurtennis voor heel veel mensen de aanzet gaf om zich in de wereld(politiek) te verdiepen en voor anderen om gebrainwashed overal een terrorist achter te zien en ja en amen tegen hun overheid te zeggen.
Ik denk dat er behoorlijke Power Politics gespeeld worden en heb voldoende bewijzen gezien voor het samengaan van big business, georganiseerde misdaad (de maffia), delen van overheden en de rechterlijke machten in bijna alle westerse landen. Verder acht ik de kans vrij groot dat er een/of meerdere complot(ten) zijn in elite kringen voor de toekomst van de wereld. Hierin is 9/11 maar een kleine toevoeging, de wereldpolitiek zelf is al bewijs genoeg.quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
9/11 heeft idd heel wat mogelijk gemaakt.
Vooral al de maatregelen die nu onder mom van "tegen terrorisme" worden genomen en door velen als zoete koek geslikt worden, omdat het terrorisme zo verschrikkelijk gevaarlijk is. Nou, als ik me ergens niet druk over maak, dan is het wel dat ik getroffen wordt door een terroristische aanslag. En dan vind ik de maatregelen (en kosten die eraan gespendeerd worden) niet in verhouding staan tot het gevaar.
Maar dat wordt allemaal wel erg offtopic
De clou is imo wel dat mensen zich serieus moeten gaan afvragen of het dat waard is, en ik dnk dat we op dat vlak ongeveer hetzelfde denken. Waarbij jij dan uitgaat van een complot, en ik niet. Maar dat hoeft dus helemaal niet bepalend te zijn voor je mening. Dat is eigenlijk mijn punt.
zie je trouwens dat ook een scepticus wel degelijk kritisch kan staan tegen de overheid, alleen ga ik er een stuk minder ver in. Ik verwijt het jou niet, maar iha wordt er altijd al meteen gedacht dat iemand voor Bush is, als 'ie de officiële versie verdedigd.
Andersom kan ik me nauwelijks voorstellen. Iemand die van mening is dat 9/11 een inside job of false flag was èn tegelijk voorstander is van "The War on Terror" en alles wat daar mee samenhangt.quote:Op maandag 4 september 2006 20:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Aan de andere kant bestaat het geheel uit details, dus die zijn wel degelijk belangrijk.
Er wordt toch nogal eens de suggestie gewekt (sterker nog, concreet uitgesproken) dat wij sceptici onze oortjes naar Bush laten hangen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:30 schreef NorthernStar het volgende:
Maar nee, het zou dom zijn om te beweren dat je alleen tegen het huidige beleid kan zijn als je het officiele verhaal van 9/11 afwijst. Weet ook niet waar je dat vandaan haalt.
Die anti-terreur is imo idd een gemakkelijke denkmantel van bepaalde mensen om de grip van de overheid te vergroten. Wat ze daarmee willen dat vind ikzelf ook wat minder relevant voor mijn persoonlijke mening. Het gaat er niet per se om wat ze willen, maar wat mensen er mee kunnen in bepaalde omstandigheden (c.q. als het in verkeerde handen valt)..quote:Het ligt genuanceerder. Hoe je de "War on Terror" beoordeelt hangt wel samen met 9/11. Even grof gezegd, als 9/11 een complot was, is de war on terror onderdeel van dat complot. Dat zal jij, als 'aanhanger van de officiele theorie', niet onderschrijven. Jij zal waarschijnlijk hoogstens zo ver gaan dat anti-terreur een gemakkelijke dekmantel van de politiek is of het over zelotisch handelen is. Iemand die van oordeel is dat 9/11 een false flag was zal het in samenhang zien. Zoiets denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |