Ik heb overigens geen idee wat ik hier in CUL doe. Ik dacht dat ik hier wel leerde koken ofzo, maar ik kom mooi van een koude kermis thuis.quote:
Ik dacht altijd dat het ene kruising was tussen een madarijn en een sinaasapppelquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 22:18 schreef SeaOfLove het volgende:
De minneola is een kruising tussen een tangarine en een grapefruit. Het is een oranje vrucht met een herkenbaar 'neusje', een uitstulping van de schil op de plaats waar de steel heeft gezeten.
Klopt.. dat is het ook...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 22:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat het ene kruising was tussen een madarijn en een sinaasapppel![]()
Hebben sommigen van jullie de OP niet gelezen? De eerste zin begint met waar de minneola een kruising van isquote:Op maandag 21 augustus 2006 12:55 schreef Aenarion het volgende:
Inderdaad mandarijn en grapefruit of pomelo..
Linkje naar Wiki
staat prima vind ik dusquote:Op maandag 21 augustus 2006 15:26 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Hebben sommigen van jullie de OP niet gelezen? De eerste zin begint met waar de minneola een kruising van is.
Dan denk ik dat ik ze liever nu proefquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 05:31 schreef vats het volgende:
IK zag ze liggen gisteren bij de C1000 maar vond ze niet mooi, wacht wel tot december waarneer je die hele mooie grote hebt die echt rete lekker zijn!
dan heb je het verkeerd verkocht het is kruising tussen mandarijn en grape-fruit (pomelo) Anyway heb er van de week een op van de C1000 en ze waren echt mega mega lekker!!!!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:03 schreef RoeBSTeR het volgende:
Euhm.....Mineola is toch een kruising sinaasappel met mandarijn???????? Zo heb ik ze in ieder geval wel altijd verkocht toen ik bij de groentenboer werkte![]()
Lekker zijn ze zeker!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 06:52 schreef vats het volgende:
[..]
dan heb je het verkeerd verkocht het is kruising tussen mandarijn en grape-fruit (pomelo) Anyway heb er van de week een op van de C1000 en ze waren echt mega mega lekker!!!!
Net als BE vind ik ze ook niets weg hebben van grapefruit, ik vind grapefruit ook niet bepaald lekkerquote:Op woensdag 28 februari 2007 12:25 schreef Muck het volgende:
ik vind ze echt helemaal niet lekker
dat kan misschien komen doordat ik echt een grondige hekel aan grapefruits heb....
Oeiiii kruisbessen....krijg gelijk weer trek in zelfgemaakte kruisbessenjam van mijn oom en tante op de boerderijquote:Op woensdag 28 februari 2007 13:12 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind ze heerlijk! vooral als ze lekker zoet en sappig zijn.
net als ik die kruising tussen de kruisbes (kiwi) en mango heerlijk vind. zespri (oid)
Jammer dat die alleen bijna nergens meer te koop zijnquote:Op woensdag 28 februari 2007 13:15 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Oeiiii kruisbessen....krijg gelijk weer trek in zelfgemaakte kruisbessenjam van mijn oom en tante op de boerderij![]()
Mijn oom en tante hadden ze dus gewoon zelf in hun 'achtertuin'quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:10 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Jammer dat die alleen bijna nergens meer te koop zijn![]()
Maar BE een Minneola is idd erg lekker![]()
![]()
C1000 en op de markt zag ik ze ookquote:Op vrijdag 27 april 2007 20:43 schreef Brighteyes het volgende:Ziet er goed uit!
Maar waar heb je de Minneola vandaan, ik kan ze nergens meer vinden!
sletjes zijn lekker toch?quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Die hele citrus familie zijn slettenbakken,.
quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:37 schreef owlet het volgende:
Mineola
pssst...BE... C1000 Oosterwei had ze een paar dagen terug nog![]()
Denk dat ze daar iets te fris voor zijn. De smaak zit een beetje in de richting van grapefruit.quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:19 schreef Thorical het volgende:
Van een Minneola heb echt nog nooit gehoord laat staan ergens gezien.
Maar het lijkt mij dat daar een perfect sapje van te maken is.
Wat is er mis met grapefruitsap dan? Ik vond het juist lekkerder dan sinaasappelsap, juist door dat friszurequote:Op zondag 29 april 2007 09:02 schreef Divel het volgende:
[..]
Denk dat ze daar iets te fris voor zijn. De smaak zit een beetje in de richting van grapefruit.![]()
een pomelo is wat anders dan een gewone grapefruit. een pomelo is een kruising van een grapefruit met de pompelmoes.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 06:52 schreef vats het volgende:
[..]
dan heb je het verkeerd verkocht het is kruising tussen mandarijn en grape-fruit (pomelo) Anyway heb er van de week een op van de C1000 en ze waren echt mega mega lekker!!!!
Oeiii, ga zo richting stad naar de markt, even kijken of de groenten-en fruitkraam ze heeftquote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:32 schreef Brighteyes het volgende:
Zoals het bordje bij de groenteman vandaag zei:
Ze zijn er weer!
Ben er nu eentje aan het pellen en het water loopt echt mijn mond in!
En heb je ze gevonden?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 09:53 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Ik dacht altijd dat het een gewone mandarijn met een stijve was. Ik heb net 2 mandarijnen op, zit met een keelontsteking dus vreet me vol aan fruit. Vanmiddag maar even kijken of ik wat van deze minneola's kan scoren bij de all round supermarkt (ik wilde groenteboer zeggen, maar dat zou niet geloofwaardig overkomen, wie komt er nog een groenteboer tegen, tenminste niet hier in de randstad)![]()
Genoeg groenteboeren hier in Den Haag anders.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 09:53 schreef SpankTheMonkey het volgende:
(...)wie komt er nog een groenteboer tegen, tenminste niet hier in de randstad)![]()
quote:Op maandag 10 september 2007 22:47 schreef DarkElf het volgende:
zoals ik gezegd had: ik heb ze gehaald en gegeten...
zalig! mandarijnen vind ik vaak wat "mwah... net niet vruchten", maar dit is zoveel lekkerder... en sappiger
uhhhh dit valt me een btje van je tegen dude.... sinas-appels met of zonder navel zijn niet te vergelijken met een minneolaquote:Op dinsdag 11 september 2007 01:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Heerlijk.
Jammer dat er af en toe exemplaren tussen zitten met pitten
O en ik vind het net navelsinaasappels hoor, qua smaak. Wist niet eens dat het iets anders was![]()
Kèn weze, maar ik vind het echt niet bijzonderder dan dat.quote:Op dinsdag 11 september 2007 01:47 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
uhhhh dit valt me een btje van je tegen dude.... sinas-appels met of zonder navel zijn niet te vergelijken met een minneola![]()
quote:Op dinsdag 11 september 2007 01:52 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Kèn weze, maar ik vind het echt niet bijzonderder dan dat.
En dan ook nog die pitten dus. * ril *
Ik lees hier daadwerkelijk voor het eerst dat dit geen sinaasappeltjes zijn. Laatst moest ik een gerecht maken met sinaasappelsap en - zest en toen heb ik minneola's gekocht![]()
zielepiet. op deze dag werden er vliegtuigen in de twintowers geboord.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben dus idd wel pitten tegen gekomen en moet bekennen dat het mijn liefde wel een klein beetje bekoeld heeft. Nu kan ik elk partje door gaan zitten lichten om te zien of er een pit in zit.
Hopelijk is zijn degenen die ik nu van de supermarkt heb beter...
Zeg, minneola's hóren al pitloos te zijn hoor. En die hele kleintjes zijn niet spuugbaar, die moet je met een bal speeksel naar buiten werken en dan afvegen aan je mouw, of aan het tafelkleed. Als je geen zakdoek bij je hebt. Nee, niks niet even accepteren en weer doorgaan.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zielepiet. op deze dag werden er vliegtuigen in de twintowers geboord.
een pitje moet je gewoon accepteren en uitspugen. over een jaar zijn er natuurlijk pitloze mineola's. als wij ze maar blijven kopen. de lekkerste komen uit israelisch gebied.
quote:Op woensdag 12 september 2007 06:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Zeg, minneola's hóren al pitloos te zijn hoor. En die hele kleintjes zijn niet spuugbaar, die moet je met een bal speeksel naar buiten werken en dan afvegen aan je mouw, of aan het tafelkleed. Als je geen zakdoek bij je hebt. Nee, niks niet even accepteren en weer doorgaan.
Al ben ik het met je eens dat, wanneer zes jaar geleden één van de terroristen nog snel een minneolaatje had gepeld en zich had verslikt in een pitje, dingen heel anders hadden kunnen lopen.
Ga je maar alsnog schamen danquote:Op donderdag 13 september 2007 21:43 schreef Brighteyes het volgende:
Oh my... ik had dit nog niet eens gezien! Hoe durf ik over zoiets triviaals als een pitje te klagen op een dag als afgelopen dinsdag...![]()
De beste dag! Want ik zie dat ik nog niet in dit Lang leve de Minneola topic gepost heb. En dat is te weinig eer voor deze goddelijke vrucht!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:13 schreef Brighteyes het volgende:
2 januari is toch gewoon politiek ok om het over fruit te hebben toch?
Ja omdat er geen pitjes inzitten wel. Anders was het weer precair geweest hoor.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:13 schreef Brighteyes het volgende:
2 januari is toch gewoon politiek ok om het over fruit te hebben toch?
jou pf heeft er wel wat van:')quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 22:22 schreef remlof het volgende:
ik zag ze ook liggen vandaag, ik dacht nog, "wat een rare sinaasappels"
Ik zie het al helemaal voor me.quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:16 schreef Bluezz het volgende:
Annekedote over deze vrucht :
Vanmiddag bij de appie sta ik achter een man die ze af wilde wegen, maar het plaatje/knopje niet kon vinden.
Zei hij : waar staan die Manuela's nou toch, dus 3 mensen gingen spontaan het liedje Maaaaaaaaanuela zingen
heb je je pillen al genomenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 00:21 schreef zoalshetis het volgende:
jammer dat ik geridiculiseerd word of intelligent fok! door wat minder intelligente kutwijven hier. ze zijn te irritant voor enige intelligentie. tenzij ze belt.
stelletje mongoloÏde domme vrouwen, lekker gekweekt fruit eten domme mokkels. ecco.
quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:16 schreef Bluezz het volgende:
Annekedote over deze vrucht :
Vanmiddag bij de appie sta ik achter een man die ze af wilde wegen, maar het plaatje/knopje niet kon vinden.
Zei hij : waar staan die Manuela's nou toch, dus 3 mensen gingen spontaan het liedje Maaaaaaaaanuela zingen
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 00:21 schreef zoalshetis het volgende:
jammer dat ik geridiculiseerd word of intelligent fok! door wat minder intelligente kutwijven hier. ze zijn te irritant voor enige intelligentie. tenzij ze belt.
stelletje mongoloÏde domme vrouwen, lekker gekweekt fruit eten domme mokkels. ecco.
Zeg dan ook gewoon Mandarijn........quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:26 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Hebben sommigen van jullie de OP niet gelezen? De eerste zin begint met waar de minneola een kruising van is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |