abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42975875
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:05 schreef Wouter2006 het volgende:
wat zou er toch de volgende aflevering gebeuren?

zou er een boom op een auto vallen of zou er een riviertje overstromen?
De kat van Jake's ma klimt in de boom en durft er niet meer uit
Waarna Jake de heldhaftige taak op zich neemt het beestje te redden
Amen.
pi_42976042
Als de volgende aflevering net zo (komt-ie weer) EO is dan kap ik ermee. Interesseert me geen reet dat oude vijandschappen vergeten worden om ouderwetsch en nostalgisch om met de hand de maïs binnen te halen. Schiet iets kapot! Alsjeblieft!

Overigens boeien de neeste karakters me ook voor geen meter dus dat uitdiepen mag ook de prullenbak in.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_42977358
Inderdaad, de karakters zijn alleemaal nog zo 'diep' als een vloeipapiertje dus ook daar heb je geen houvast aan.

Overigens is het juist zo dat voor een tv-serie de verhaalboog korter moet zijn dan voor een film. Om de simpele reden dat elke aflevering niet alleen onderdeel is van de serie maar ook nog op zichzelf overeind moet blijven. X-files kon in 40 minuten een verhaal vertellen én een verdere episode neerzetten in de strijd tegen de overname van de wereld door de aliens.

Dat geneuzel van mensen die zich gedragen alsof alles nog hetzelfde is behalve dan dat de halve buitenwereld in vlammen is opgegaan is bepaald niet erg aantrekkelijk.

Tenslotte; aan een auto met een gekookte boordcomputer is helemaal niks aan te duwen.
  FOK!fotograaf vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:11:39 #279
151126 angel008
pi_42977664
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 09:54 schreef HiZ het volgende:
Inderdaad, de karakters zijn alleemaal nog zo 'diep' als een vloeipapiertje dus ook daar heb je geen houvast aan.

Overigens is het juist zo dat voor een tv-serie de verhaalboog korter moet zijn dan voor een film. Om de simpele reden dat elke aflevering niet alleen onderdeel is van de serie maar ook nog op zichzelf overeind moet blijven. X-files kon in 40 minuten een verhaal vertellen én een verdere episode neerzetten in de strijd tegen de overname van de wereld door de aliens.

Dat geneuzel van mensen die zich gedragen alsof alles nog hetzelfde is behalve dan dat de halve buitenwereld in vlammen is opgegaan is bepaald niet erg aantrekkelijk.

Tenslotte; aan een auto met een gekookte boordcomputer is helemaal niks aan te duwen.
en de lokale garage met de pc die alles kan resetten (of een nieuwe boordpc in kan bouwen)

voor wat ik begreep worden alleen ''actieve'' stroom bronnen gesloopt

apperatuur die uitstaat en geen batterijen gebruikt werken toch allenmaal nog ? (als je er ergens prik op kan krijgen)

met anderen woorden uitgeschakelde apperatuur moet het nog doen

helaas staat er op auto's nog steeds prik als ze uitstaan..

edit: mezelf toch maar ff wat verder verdiept in EMP

blijkbaar moet minstens 50 % van die autos het daar nog doen (net zoals de generatoren)

Another "myth" that seems to have grown up with information on EMP is that
nearly all cars and trucks would be "knocked out" by EMP. This seems logical,
but is one of those cases where "real world" experiments contradict theoretical
answers and I'm afraid this is the case with cars and EMP. According to
sources working at Oak Ridge National Laboratory, cars have proven to be
resistant to EMP in actual tests using nuclear weapons as well as during more
recent tests (with newer cars) with the US Military's EMP simulators.

voor diegene die wat leesvoer in het engels willen

http://www.textfiles.com/survival/emp.pro

staat trouwens nog veel meer leuk spul bij om te lezen

[ Bericht 27% gewijzigd door angel008 op 27-10-2006 10:21:15 ]
pi_42978493
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 10:11 schreef angel008 het volgende:

[..]

blijkbaar moet minstens 50 % van die autos het daar nog doen (net zoals de generatoren)

Another "myth" that seems to have grown up with information on EMP is that
nearly all cars and trucks would be "knocked out" by EMP. This seems logical,
but is one of those cases where "real world" experiments contradict theoretical
answers and I'm afraid this is the case with cars and EMP. According to
sources working at Oak Ridge National Laboratory, cars have proven to be
resistant to EMP in actual tests using nuclear weapons as well as during more
recent tests (with newer cars) with the US Military's EMP simulators.

voor diegene die wat leesvoer in het engels willen

http://www.textfiles.com/survival/emp.pro

staat trouwens nog veel meer leuk spul bij om te lezen
Dat is een interresant stukje. Maar na 2 weken kan ik me vorostellen dat bij elke wagen in het dorp de tank wel zo'n beetje helemaal droog staat. Wat ik me trouwens dan weer wel af vraag... hoe krijgt robert het voor elkaar om die overheids laptop van em 2 weken draaiende te houden op 1 batterij die niet opgeladen kan worden omdat er geen stroom is?

En vraagje, hij kreeg op de laptop de boodschap, I've been compromised, dat wil toch zeggen dat de dekmantel van die persoon achterhaald is of begreep ik het verkeerd?
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
  FOK!fotograaf vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:08:22 #281
151126 angel008
pi_42978807
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 10:55 schreef dyonvbaal het volgende:

[..]

Dat is een interresant stukje. Maar na 2 weken kan ik me vorostellen dat bij elke wagen in het dorp de tank wel zo'n beetje helemaal droog staat. Wat ik me trouwens dan weer wel af vraag... hoe krijgt robert het voor elkaar om die overheids laptop van em 2 weken draaiende te houden op 1 batterij die niet opgeladen kan worden omdat er geen stroom is?

En vraagje, hij kreeg op de laptop de boodschap, I've been compromised, dat wil toch zeggen dat de dekmantel van die persoon achterhaald is of begreep ik het verkeerd?
hoezo leeg ?

ze hadden stroom en alle benzine/diesel uit het tankstation gehaald (dat is toch snel een tanker of anderhalf vol met benzine..)

ik weet niet hoe het met jou zit maar zij maken geen lange afstanden meer met die auto's en ik kan 600 k m rijden met mijn auto (max) dus ik denk dat ze na 2 weken echt nog niet leeg zijn hoor

waar ik meer op doel is het feit dat er ook staat dat de _meeste_ generatoren/switchboards enz het wel blijven doen..

het ziekenhuis en alles moet het dus nog doen (alleen is de meeste apperatuur natuurlijk fried)

ze zouden technies dus nog stroom kunnen maken gebruiken word een ander verhaal (maarja in een ziekenhuis staat ook niet altijd alles aan

wat mij trouwens wel schrok was dat ze maar een 20MG bom nodig hadden om heel us plat te leggen met EMP..

en dan die laptop dat is waarschijnlijk een militair ding met waarschijnlijk (lach maar raak) een jawel hendel om aan te draaien en dus op te laden.

militair grade he vergeet dat niet er zal heus wel iets voor zijn om op te laden ze wisten dat er een EMP aan kwam /kon gebeuren. hij had ook een complete set om dingen te versturen neem aan dat hij miss wel een zonnepaneel heeft ?

de dorps negert heeft alle knowhow om de emp tegen te gaan dus ik denk dat hij wel wat dingen achter de hand heeft hoor..

en dan nog steeds wat zit er in die barrel..

en hij blijkt 4 jaar weg te zijn geweest in training ? in wat ?

ook het feit dat zn dochter vraagt of die flagged pasport gozer wel of niet slecht is en hij dan antwoord dat niemand dat wel of niet is roept vraagtekens bij mij op.
pi_42979975
quote:

[..]

Volgens mij betekent dat meer iets van "dat weet ik niet zeker".
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  FOK!fotograaf vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:01:39 #283
151126 angel008
pi_42980167
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 11:53 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Volgens mij betekent dat meer iets van "dat weet ik niet zeker".
volgens mij betekend dat gewoon dat ie ontdekt is hoor..

maarja dan nog wie of wat zijn dat voor figuren ?
pi_42980880
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 12:01 schreef angel008 het volgende:

[..]

volgens mij betekend dat gewoon dat ie ontdekt is hoor..

maarja dan nog wie of wat zijn dat voor figuren ?
dat zien we pas in seizoen 4.
  FOK!fotograaf vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:56:37 #285
151126 angel008
pi_42981670
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 12:27 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]

gok of feit ?

zou namelijk wel heel langdradig worden dan
pi_42981762
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 12:27 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]

DAt is dan geen inclusieve "we" in mijn geval
pi_42984345
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 12:56 schreef angel008 het volgende:

[..]

gok of feit ?

zou namelijk wel heel langdradig worden dan
nou als de serie aanslaat, zal het zeker wel weer uitgerekt worden, kijk maar naar Lost!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:50:26 #288
23246 dutch_camel
~...pruttel pruttel...~
pi_42985163
quote:

[..]

Volgens mij typte hij dat bericht, nadat hij gespot was vanuit de watertoren. Samen met het "Are they ours or theirs?" bericht volgens mij. Ik denk dat Robert ook niet meer weet wat er aan de hand is. Ik krijg ook steeds meer het vermoeden dat het gaat om een interne machtstrijd, waarbij alles geoorloofd is, ook nukes.

Dit omdat de nukes zonder enige waarschuwing kwamen, in ieder geval op Denver als Atalanta. In Atlanta hoorde je ook geen luchtalarm (Voicemail bericht). US heeft een detectie systeem voor binnenkomende objecten, en blijkbaar waren de nukes of niet gedetecteerd (stealth?), of afkomstig van eigen bodem, waardoor de response van alarmsystemen niet meer op tijd in actie kon komen (of er geen gevaar in zag, omdat de nukes als friendey gemarkeerd werden)? Ik ben nog steeds benieuwd of het H-bommen of A-bommen waren. Enige wat ik bijna zeker weet, is dat ze hoog zijn ontploft. Zeer weinig fallout, geen (radioactieve) stof regen of as regen, dus niet dicht genoeg bij de grond om zooi op te zuigen. Ik gok op de eerste.

Vanvond meer lekker Ep 6 kijken, ben wel erg benieuwd naar het EO effect
pi_42986680
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 14:50 schreef dutch_camel het volgende:

[..]

Volgens mij typte hij dat bericht, nadat hij gespot was vanuit de watertoren. Samen met het "Are they ours or theirs?" bericht volgens mij. Ik denk dat Robert ook niet meer weet wat er aan de hand is. Ik krijg ook steeds meer het vermoeden dat het gaat om een interne machtstrijd, waarbij alles geoorloofd is, ook nukes.

Dit omdat de nukes zonder enige waarschuwing kwamen, in ieder geval op Denver als Atalanta. In Atlanta hoorde je ook geen luchtalarm (Voicemail bericht). US heeft een detectie systeem voor binnenkomende objecten, en blijkbaar waren de nukes of niet gedetecteerd (stealth?), of afkomstig van eigen bodem, waardoor de response van alarmsystemen niet meer op tijd in actie kon komen (of er geen gevaar in zag, omdat de nukes als friendey gemarkeerd werden)? Ik ben nog steeds benieuwd of het H-bommen of A-bommen waren. Enige wat ik bijna zeker weet, is dat ze hoog zijn ontploft. Zeer weinig fallout, geen (radioactieve) stof regen of as regen, dus niet dicht genoeg bij de grond om zooi op te zuigen. Ik gok op de eerste.

Vanvond meer lekker Ep 6 kijken, ben wel erg benieuwd naar het EO effect
Let op je glazuur iig
pi_42987122
als het zo door gaat kap ik ook met kijken, wat een droge bende allemaal. Mischien een minuut interresante dingen met betrekking tot het verhaal en voor de rest weer allemaal familie drama wat geen moer met het verhaal te maken heeft.

Het moet trouwens wel saai zijn daar in Jericho, in 2 weken tijd is het belangrijkste wat er gebeurd dat de mais wordt binnen gehaald en dat er wat paarden worden gestolen en dat terwijl half amerika genuked is.
pi_42992662
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 15:52 schreef Janteh het volgende:
als het zo door gaat kap ik ook met kijken, wat een droge bende allemaal. Mischien een minuut interresante dingen met betrekking tot het verhaal en voor de rest weer allemaal familie drama wat geen moer met het verhaal te maken heeft.

Het moet trouwens wel saai zijn daar in Jericho, in 2 weken tijd is het belangrijkste wat er gebeurd dat de mais wordt binnen gehaald en dat er wat paarden worden gestolen en dat terwijl half amerika genuked is.
niet afhaken joh, dan zie je volgende week nie hoe Jake een sukkeltje redt of een brandende auto blust

pi_42992902
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 19:26 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]

niet afhaken joh, dan zie je volgende week nie hoe Jake een sukkeltje redt of een brandende auto blust

Stel je voor dat Agaat een pot met augurken laat valen!
  Moderator zaterdag 28 oktober 2006 @ 03:36:09 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_43003564
Heb net de pilot gezien en het ziet er veelbelovend uit Ik ga zo de andere 5 afleveringen maar eens binnenhalen Beetje jammer dat je buiten Amerika niet gratis de afleveringen op de website kunt bekijken
Even een vraagje over het eind van de pilot: wat ziet dat meisje nou op de weg liggen? Kon het niet goed zien...
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_43005176
Allemaal volgens waren dat toch ?
pi_43006351
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 03:36 schreef MaJo het volgende:
Heb net de pilot gezien en het ziet er veelbelovend uit Ik ga zo de andere 5 afleveringen maar eens binnenhalen Beetje jammer dat je buiten Amerika niet gratis de afleveringen op de website kunt bekijken
Even een vraagje over het eind van de pilot: wat ziet dat meisje nou op de weg liggen? Kon het niet goed zien...
Dode vogels.
pi_43011559
Er mag idd wel wat meer vaart in komen. Nu is het gewoon een verhaal over een normaal dorp en staat de kernoorlog op de achtergrond.

Ik hoop dat daar verandering in komt, als ik een serie over mensen met hun dagelijkse problemen wil zien ga ik Six Degrees wel weer kijken
  FOK!fotograaf zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:00:46 #297
151126 angel008
pi_43012214
ik denk dat als ze zo doorgaan deze serie gecanceld gat worden.. maarja dat is wat ik vind..

hoop dat het verhaal binnekort gewoon meer naar boven komt anders word het helaas niets..
pi_43012762
Ik ben na 4 epjes maar gestopt met kijken, na een leuke 1e aflevering was er geen reet aan.
pi_43013282
Met de november sweeps voor de deur gaat het wel wat heftiger worden nu denk ik

Ik vind Jericho iig weer stukje leuker worden nu
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_43014073
Jericho #2

Plaatje om het topic mee af te sluiten:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')