PM mequote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:04 schreef dfens het volgende:
Dit lijkt me een toffe serie! Alleen nog lang niet in NL te zien natuurlijk
De verhaalboog is juist zeer sterk. Karakters worden uitgediept, elke aflevering kom je meer te weten over de persoon, en de beweegredenen waarom ze dingen doen. Zoek je iets met een minder lange verhaalboog: Ga eens naar de bioscoop, of kijk eens een "Echt gebeurde" film op de Woensdag avond of zo. In een kleine 2 uur krijg je een compleet verhaal te zien. Dit is een serie. Dat duurt in de regel iets langer dan een film, en je hebt dus "spanningopbouw" nodig, anders ben je na 2 afleveringen door je materie heen.quote:Op maandag 23 oktober 2006 23:22 schreef HiZ het volgende:
De verhaalboog is gewoon echt veel te lang. In vijf afleveringen is er eigenlijk niks gebeurd. Trouwens, hoe weet iedereen zo zeker dat er raketten zijn afgevuurd? Voor hetzelfde geld zijn het gewoon vliegtuigen.
ik heb deze net gezien en moet zeggen de us strikes back (althans dat zeggen ze)quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:59 schreef dutch_camel het volgende:
[..]
De verhaalboog is juist zeer sterk. Karakters worden uitgediept, elke aflevering kom je meer te weten over de persoon, en de beweegredenen waarom ze dingen doen. Zoek je iets met een minder lange verhaalboog: Ga eens naar de bioscoop, of kijk eens een "Echt gebeurde" film op de Woensdag avond of zo. In een kleine 2 uur krijg je een compleet verhaal te zien. Dit is een serie. Dat duurt in de regel iets langer dan een film, en je hebt dus "spanningopbouw" nodig, anders ben je na 2 afleveringen door je materie heen.
En het zijn zeker geen vliegtuigen. Ik weet niet of je toevallig in de buurt woont bij een vliegveld van experimentele vliegtuigen, dan kan het mischien een nieuwe super stealth bomber zijn of iets dergelijks (al is er weinig stealth aan zo'n contrail en rook)
Het zijn naar alle waarschijnlijkheid Minuteman rakketten, ICBM's. Zie WIKI voor info, en een foto van een Minuteman launch.
Persoonlijk heb ik veel plezier aan de serie, en dat komt zeker voor een groot deel door de geweldige sfeer opbouw. Het gegeven van een (waarschinlijk) nuclieare explosie out-of-the-blue, is zeer top. Net de eerst 4 afleveringen zitten kijken (ja, ik weet, de raketten zitten in afl. 5), en het verhaal is zeer lekker. Veel vragen, heel veel vragen. Eens kijken of Afl. 6 al ergens te vinden is, die zou gisteren uitgezonden zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thuis kijkenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:41 schreef Merkie het volgende:
Pff, ineens 2 weken verder en wat gehannes over een oude vijand van Jake en een bijna mislukte oogst. Niet erg boeiend. En dan ook nog eens een tenenkrommende eindscène op het land.
Slechte aflevering.
neequote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:57 schreef dfens het volgende:
Hmmm een EMP. Maar is die nou veroorzaakt door die opstijgende raketten?
Je kon ze toch zien?quote:Op maandag 23 oktober 2006 23:22 schreef HiZ het volgende:
De verhaalboog is gewoon echt veel te lang. In vijf afleveringen is er eigenlijk niks gebeurd. Trouwens, hoe weet iedereen zo zeker dat er raketten zijn afgevuurd? Voor hetzelfde geld zijn het gewoon vliegtuigen.
Ik moest binnenmonds een beetje kotsenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:41 schreef Merkie het volgende:
En dan ook nog eens een tenenkrommende eindscène op het land.
Volgens mij bestaan er ook opzichzelf staande EMP "bommen". Je krijgt hierbij geen explosie maar enkel de elektronische schokgolf...quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:10 schreef angel008 het volgende:
[..]
nee
EMP's zijn meestal dankzij ''nuke's'' (eigenlijk is de EMP meer een bijeffect van de bom net zoals radioactiviteit het ook is..)
alleen vind ik het wel vaag dat die EMP tot in het stadje is gekomen dat moet dan namelijk wel heel erg ver zijn gegaan..
en ook kunnen ze de meeste auto's weer gewoon opstarten door aan te duwen (geloof ik) zeker bij de oudere niet injectie modelen die kunnen gewoon weer rijden..
angel008 mompelt iets over bijna geen electroniesche dingen die tussen de onsteking zit van dat soort auto's
De laatste afleveringen was Heroes inderdaad erg sterk, maar dat was weer in het begin kut. minder goedquote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:30 schreef Jivis het volgende:
was weer aardig, niet meer dan dat. Heroes is toffer.
Ja of je kijkt het begin nog een keer en ziet dat kort nadat alles uitvalt, de mensen weer naar de lucht kijken en je duidelijk een explosie ziet van een van de raketen. Waarschijnelijk gewoon een EMP raket, voor zover die natuurlijk bestaan.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:10 schreef angel008 het volgende:
[..]
nee
EMP's zijn meestal dankzij ''nuke's'' (eigenlijk is de EMP meer een bijeffect van de bom net zoals radioactiviteit het ook is..)
alleen vind ik het wel vaag dat die EMP tot in het stadje is gekomen dat moet dan namelijk wel heel erg ver zijn gegaan..
en ook kunnen ze de meeste auto's weer gewoon opstarten door aan te duwen (geloof ik) zeker bij de oudere niet injectie modelen die kunnen gewoon weer rijden..
angel008 mompelt iets over bijna geen electroniesche dingen die tussen de onsteking zit van dat soort auto's
hahahaha, ik zat te kijken en dacht "wel een hoog EO gehalte deze week". De gelegenheidsmongool ontbrak er nog net aan.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Echt, ik kreeg het gevoel alsof het door de EO gesponsord werd
Ja, dat is ook zo vaag: Geen Washington? Waarom is de hoofdstad gespaard? En ook Hawaii (nog steeds een grote marine basis) is niet getroffen, maar wel San Diego (ook een grote marine basis) Waarom zijn juist deze steden getroffen? Wordt al op meerdere forum gespeculeerd, maar tot nu toe nog geen overtuigens antwoord kunnen vinden.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:44 schreef Asmodian het volgende:
Trouwens, je krijgt echt een goed beeld van Hawkins' kaart wanneer zijn dochter gaat kijken, maar tussen twee shots verschilt de kaart een beetje. Enfin, hier zijn de steden die op de kaart staan:
Atlanta, New York, Detroit, Chicago, Dallas, Denver, New Orleans (niet in het eerste shot), Kansas City, Minneapolis-St.Paul en San Diego
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |