Weet ik ut..zo vaak ben ik hier nou ook weer niet..maare *sorry* hoorquote:Op maandag 9 oktober 2006 00:40 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Hadden we niet afgesproken dat het "Arme-Rob-en-kids"-gezeur naar Media Watchers zou verhuizen?![]()
Meer op sonja Barend.....quote:Op maandag 9 oktober 2006 00:37 schreef Pearlbitch het volgende:
Dan lijk ik op Lotte Lenya..
Pardon??? Word ik hier nu persoonlijk aangevallen??? Lees eerst eens goed voordat je hier zomaar iets neerkalkt !!!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 12:19 schreef gdm het volgende:
Snoet 123 kan hier nu wel een uitgebreid verhaal over Rob vertellen, maar dat is natuurlijk nooit te controleren. Ik zou een dergelijk negatief verhaal ook over Monique kunnen schrijven, als ik van kwade wil ben. Alleen de betrokkenen kunnen hierover de waarheid verschaffen. Stel je voor dat Snoet 123 nog een rekening met Rob te vereffenen heeft, dan is dit een mooie gelegenheid om de eerste klap uit te delen. Anderzijds kan er ook een kern van waarheid in zitten. Ik weet wel dat als dit een leugen is, ze Monique daar niet mee helpt. Die zal, als ze dit later leest, erg verdrietig erover zijn. Ook de kinderen zullen niet blij zijn met zo'n verhaal over hun vader. Die krijgen de zoveelste opdonder. Daarnaast worden de ouders van Monique ook nog even afgebrand. Wat bereik je hiermee?
Ondanks wat Monique wel of niet heeft mee gemaakt, ze heeft nooit het recht om haar kinderen hierin te betrekken. Ik ga dagelijks veel met kinderen om en weet hoe momenteel op Monique haar gedrag gereageerd wordt door de jeugd. En dat is niet mals! Als een deel van alle opmerkingen (en scheldwoorden) haar kinderen bereiken, dan lopen die hele harde tikken op. Bovendien kunnen ze zich hiertegen niet verdedigen. Zover mag je het als moeder nooit laten komen. En Rob als vader ook niet!
Ik gun Monique alle plezier van de wereld en een hele prettige tijd, maar de prijs mag nooit de ellende voor een ander zijn. Ze weet dat ze aan een publiek programma deelneemt en vandaar uit beoordeeld wordt op de normen en waarden die algemeen als acceptabel worden gehanteerd. Daarop wordt ze afgerekend. Heeft ze andere normen en waarden is dat haar goed recht, maar laat ze die dan toepassen in haar eigen leefomgeving en ervoor zorgen dat anderen geen schade oplopen. Dit moet je alleen al doen uit respect voor je naasten. In dat opzicht valt Monique me erg tegen. En met mij vele anderen gezien de berichten op de diverse forums. Jammer, Monique! Hopelijk wordt je snel wijzer.
En Snoet 123, ook een slechte jeugd en/of een slecht huwelijk is nog geen excuus om je nu zo te laten gaan, ten koste van je kinderen! Dat heeft alles met respect te maken!
Toevallig dan. Die Nimrid en die Garfield gebruiken Exact dezelfde bewoordingen zelfs Letterlijk!!!!! als jouw reactie hier op Fokquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:55 schreef gdm het volgende:
Snoet 123, als jij alleen de berichtgever bent dan bij deze mijn excuus. Zo had ik het niet gelezen.
In dit geval wordt de boodschapper afgeschoten, wat niet terecht is.
Dat ik ook Grafield, nimrod of weet ik wat zou zijn is echter geheel onjuist. Hetzelfde verhaal betekent nog niet dezelfde persoon. Er bestaat ook nog zoiets als een groep van personen. Hierin zit jij dus hartstikke fout!
ALLE vrouwen accepteren dat niet...........maar daarom gebeurd het nog wel.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 17:21 schreef riri het volgende:
Wat ik denk ik bijna voor 100% zeler denk te weten is dat Monique niet het type vrouw is die slaan zal accepteren
Ik denk eerder het omgekeerde als ik de reactie van Sabrina zag toen Monique overwoog om het huis te verlaten. Zij zou absoluut ook exit zijn gegaan om haar zus te beschermen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 17:21 schreef riri het volgende:
Wat ik denk ik bijna voor 100% zeler denk te weten is dat Monique niet het type vrouw is die slaan zal accepteren,haar gedrag in het huis kennende wordt die witheet als haar dat zou gebeuren dus het lijkt me een onzin verhaal.
Ze moet minder wegkijken dan in het begin.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:59 schreef Suikeroom het volgende:
en wat voor gedrag moet Monique dan vertonen riri?
Die theorie gaat sowieso niet op. Huiselijk geweld is een erg veel voorkomend iets. Geweld kan zowel lichamelijk als geestelijk zijn, en slachtoffers weten dat vaak maar al te goed te verbergen naar de buitenwereld. Vooral omdat het een structureel en langdurig geweld betreft. Slachtoffers zijn lang niet altijd "slaafs", dat is een vooronderstelling. Mishandelende mannen (of vrouwen) zijn niet zozeer jaloers of angstig, ze willen gewoon de absolute macht over een ander mens (je hebt botte pech als je toevallig dat ene mens blijkt te zijn, maar gelukkig word je zo ingeruild voor een ander slachtoffer als die zich aandient). Machtswellust dus.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 19:37 schreef riri het volgende:
Het gedrag als een signaal
Behalve lichamelijke signalen, kun je ook signalen opvangen door het gedrag van de vrouw. Een mishandelde vrouw gedraagt zich vaak slaafs: ze probeert te voorkomen dat ze iets fout doet. Dus ze let steeds op haar man, ze vliegt voor hem, als zijn glas leeg is
bijvoorbeeld. Als er iets mis gaat, zie je haar schrikken omdat ze bang is voor wat haar man ervan zal zeggen. Een man die zijn vrouw mishandelt, wil haar vaak controleren, uit jaloezie of uit angst dat ze anderen in vertrouwen zal nemen. Dat betekent dat hij haar bijvoorbeeld niet alleen over straat laat gaan, of alleen naar de dokter.
Daardoor komt de vrouw in een sociaal isolement: ze onderhoudt haar contacten met vroegere vriendinnen niet en ontwijkt praatjes met de buurvrouw. Dat kan je dus ook opvallen: als iemand contact afhoudt, zich niet aan afspraken houdt en daar eigenlijk
geen goede verklaring voor heeft.
Gezondheidsklachten kunnen ook een signaal zijn. Het zijn dan vaak klachten zoals hoofdpijn, onduidelijke buikpijn, menstruatieklachten, slaapstoornissen. Van die klachten waar de huisarts niet goed raad mee weet. Zulke klachten kun je als vriendin
of buurvrouw ook te horen krijgen. Natuurlijk heb je er ook geen oplossing voor. Het punt is alleen dat je het kunt combineren met andere signalen: met het blauwe oog, de herrie 's nachts, het vreemde gedrag van haar.
Monique lijkt mij absoluut niet het type dat zich de kaas van het brood laat eten. Sabrina daarentegen wel. Die komt er ook eerlijk voor uit dat haar ex Simon losse handjes had. Zo vertelde ze ook dat ze hoogzwanger naar een hotel is gevlucht voor d'r kerel.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:30 schreef Tinkepink het volgende:
Grappig, ik las net dat stukje over dat Monique misschien wel geslagen wordt in haar huwelijk.
Ik heb zelf ooit eens in zo'n relatie gezeten en zodra ik Monique en Sabine zag kreeg ik het idee dat ze of vroeger thuis mishandeld zijn, of nu in een foute relatie zitten.
Het zou mij dus absoluut niet verbazen als de verhalen (ten dele) waar zijn.
En: ook ik ben zo'n type dat assertief genoemd wordt, en ook ik heb het met me laten gebeuren. Hoe je overkomt op de buitenwereld heeft heel weinig van doen met hetgeen er in een ongezonde relatie met je gebeurt.
Lekker labiel. Maar even goede vrienden, ze daalt weer even hard terug in mijn lijstje.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 03:08 schreef Suikeroom het volgende:
Monique heeft het al weer goed gemaakt.. maar ehh ze zei dat ze een keer blauwe plekken had gekregen door het snowboarden.. is dat het nieuwe ik ben van de trap gevallen smoesje?
Ik háát Gooise r-en, maar ze heeft géén Gooise r. Ze praat namelijk nogal Haags, althans, uit die omgeving. Marlies heeft eerder een Gooise r dan die 2 zussen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:33 schreef TinusVlug het volgende:
Monique, wat een typetje!!!!!
Haar standaard stopwoorden zijn: "weet je wel" en "laat maar zeggen".
Dit getuigt van een enorme dosis BLOND.
En niet te vergeten die gooise rrrrrrrr. Wat een gaffecteerde spraak!
Absoluut geen voorbeeld!![]()
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:20 schreef Pearlbitch het volgende:
Ik ben er zeker van dat ze aan de jachthaven van de Dr. Lelykade woont, aan het begin in dat nieuwe mooie flatgebouw met die sportwinkel (surfplanken e.d. in de etalage) eronder. Dat is me duidelijk geworden aan de beschrijvingen die ze gaf.
quote:Op [target=http://www.v-o-l.nl/viewtopic.php?p=314306#314306]vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:43[/target] schreef Loedertje het volgende:
Sem is intens aan het vertellen over de zon die na een dagje strand nog helemaal in je zit, het voelt dan of de zon in je zit.
Rik daarentegen is van mening dat het een vies gevoel is.
Vervolgens haakt Monique in en mauwt over handdoekjes
Sabrina * En wat dachten jullie dan van mijhij?? Met Jenna, allemaal strandspulletje en dingetjes*
Er worden allemaal anekdotes over strandbezoekjes verteld.
Semih gaat altijd bij *de kwartel* naar het strand.
Monique zegt dat haar kids haar altijd opbellen dat ze naar het strand gaan en dat Mo dan nix hoeft mee te nemen
*Mike neemt dan zijn surfboard meeee en anderswat later in het seizoen z'n ***(?) board
Plots gaat het over buskaartjes en Sem heeft het vervolgens over GTA en Vice City.
Tussendoor hoor je heel even Jeroen * ja..........het strand....*
Monique * ik zit daar ook altijd als andere mensen aan het werk zijn weet je.....*
Tijn probeert even uit te vissen waar Monique dan áltijd ligt...
Monique:Als je met je gezicht naar de zee staat....dan lig ik helemaaaaal naar links..en vroeger....toen lag ik hélemáááááál naar rechts...*
Je hebt de 1e haven en de 2e haven...en dáár woon ik..
Er staat op het scherm dat de ramen en spiegels gelapt moeten worden
Rik( !!!!!) onderneemt direct actie en gaat samen met iSemih, Jeroen en later Sabrina aan de slag
Monique zevert direct daarna dat ze niet meer weet wat ze aan moet doen..
Marcia staat al een tijdje in de keuken met de afwas.
Marlies heb ik nog niet gezien..
Ik wel. Ik woon zelf in Scheveningen en ken het buurtje daar op mijn duimpjequote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:33 schreef Loedertje het volgende:
P.S. Het zegt mij niets aangezien ik de situatie ter plaatste niet ken pearlbitch
Er moeten trouwens per maand wel aardig wat eurootjes binnenkomen in dat huishouden, want het zijn bepaald geen goedkope griebusflatjes daar..quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:53 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Ik wel. Ik woon zelf in Scheveningen en ken het buurtje daar op mijn duimpje
Uit bovenstaande dialoog wordt nog niet exact duidelijk waar ze precies woont, maar in eerdere gesprekken vertelde ze dat ze boven een prachtige nieuwe watersportartikelenwinkel wonen en naast de restaurantjes aan de jachthaven. Dan weet ik genoeg en kan ik de plek waar ze woont exacter localiseren dan het nauwkeurigste TomTom systeem
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |