abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:46:16 #1
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40940725
In Nederland kun je sinds een paar jaar niet bij elke willekeurige dump een luchtpistool/buks kopen.
Ik wil een Beretta FS92 kopen, maar heb geen zin om helemaal naar België te gaan.
In Arhnem(kom zelf uit amsterdam) zit een winkel
maar die heeft geen beretta's.
Wie heeft ervaring met het kopen van luchtbuksen, en welke winkels hebben een groot assortiment?

[ Bericht 1% gewijzigd door ukga op 18-08-2006 23:03:43 ]
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:26:41 #2
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_40941791
Ze hebben wel handpistolen, woon zelf in Arnhem namelijk
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:46:06 #3
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40943511
nja maar ik wil geen vuurwapens(heb er ook geen vergunning voor)
Co2 pistool is gewoon leuk om af en toe mee te knallen in je achtertuin op schietschijfen.
pi_40943709
Die kan je niet kopen in nederland zonder vergunning ivm met de regelgeving hier.

Jammer joh.

In het buitenland wel, gewoon daar kopen en meenemen met de auto. En als je er nog echt goed mee wil schieten kan je beter een dure kopen anders is ie alleen maar voor de show.
When dry solid
nitrogen triiodide
is touched, even with a feather, it decomposes rather violently
2 NI3 (s) --> N2 (g) + 3 I2 (s)
pi_40943760
In Spanje hadden ze allerlei soorten. Van model MP5, M16 totaan AK47.
Kon je gewoon meenemen daar.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:02:02 #6
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40943854
Naar mijn idee zijn luchtpistolen vrij verkoopbaar mits je ouder bent dan 18 jaar.
op www.hesvanzweeden.nl kun je gewoon luchtpistolen/geweren bestellen online(mits je aantoont minimaal 18 jaar te zijn).

[ Bericht 0% gewijzigd door ukga op 18-08-2006 19:54:47 ]
pi_40949919
Toen ik in Soanje op vakantie was stikte 't van die luchtbuksen en luchtdrukpistooltjes. Bijna iedereen kocht eentje daar.
pi_40950027
hesvanzweeden heeft zéker het grootste assortiment qua luchtbuksen ZE hebben daar wel handpistolen idd... moet je x langsgaan....

en die luchtbuksen/co2 pistolen die hesvanzweeden verkoopt zijn VRIJ te koop boven de 18 jaar....... die dingen die je in Spanje koopt, mogen in Nederland vaak niet
Haleloeja
pi_40950129
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 22:11 schreef Tuvai.net het volgende:
Toen ik in Soanje op vakantie was stikte 't van die luchtbuksen en luchtdrukpistooltjes. Bijna iedereen kocht eentje daar.
maar dat is een verboden wapen, in dit land. Het lijkt namlijk téveel op een echte.....

die van Hes van Zweeden mag je hier wél hebben (vrij te koop, boven de 18)
Haleloeja
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:40:06 #10
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40951132
sommige wapens van Hes van Zweeden lijken toch ook op echte wapens?(alleen hebben ze de walther red hawk wel met blauw geel en rood uitgevoerd), maar die luchtdrukgeweren lijken toch ook echt?
pi_40951233
ja ze lijken zéker wel op echte wapens... maar ze zijn niet exact nagemaakt van een écht wapen, snap je? en die luchtdrukgeweren lijken ook zéker wel echt, maar échte geweren zien er in het écht niet precies uit zoals die luchtdruk. Voor een 'leek' lijken het nog échte, maar die luchtwapens zijn wel allemaal wapens opzich, zeg maar en niet precies nagemaakt tot een écht type pistool....
Haleloeja
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:00:07 #12
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40952115
Ow, ik dacht dat het niet op een echt wapen mocht lijken met oog op bedreigingen enzo(dat je bijvoorbeeld je 'nep' dessert eagle uit een raam van een uit kon hangen om zo wat mensen te bedreigen enzo.

Het viel me idd wel op dat op nederlandse sites van wapenwinkels geen berettas/walther cp99/imi dessert eagle/colt double eagle en dat soort shit te krijgen was, maar in winkels in België wel.
Ik denk ook dat het te maken heeft met dat de luchtpistolen hier geen magazijnen hebben, die weblys enzo kan maar1 kogel per keer in.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 02:16:07 #13
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_40958966
ff naar Duitsland heen karren. Daar kun je de Beretta gewoon vrij kopen. In NL is het verboden, omdat het sprekend op een echte wapen lijkt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_40962538
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 02:16 schreef ACT-F het volgende:
ff naar Duitsland heen karren. Daar kun je de Beretta gewoon vrij kopen. In NL is het verboden, omdat het sprekend op een echte wapen lijkt.
idd.... totdat je wordt opgepakt dan heb je een verboden wapen en dat is dus flink strafbaar. En in Duitsland schieten die dingen vaak véél minder hard... Dat is daar weer een 'regel', buksen mogen niet boven een bepaalde mondingssnelheid komen.....waardoor veel luchtdrukwapens lang niet zo krachtig zijn als in NED.... (daardoor kopen veel Duitsers ook in Nederland. Al zijn die wapens die luchtdrukwapens die hesvanzweeden verkoopt, in Duitsland niet toegestaan )
Haleloeja
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:40:45 #15
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40963374
hmmm, dus kan maar beter naar duitsland gaan? bij www.handgunner.be hebben ze wel de beretta die ik wil(of schieten die ook minder krachtig?)
link beretta
(al kan de eigenaar van die site/winkel de naam 'Beretta' niet eens correct spellen. tsja het blijven belgen he )
pi_40963515
Die vergulde .50 desert eagle lijkt me wel wat.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:56:40 #17
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40965329
heeft er uiemand hier zelf een luchtdruk/pistool?
pi_40965933
Ik heb er 4 besteld.
pi_40966091
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 12:56 schreef ukga het volgende:
ja
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_40966094
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 13:21 schreef most_wanted het volgende:
Ik heb er 4 besteld.
waar?
Haleloeja
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:28:34 #21
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40966141
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 13:26 schreef ee-04 het volgende:

[..]

ja
wat voor dan?
pi_40966182
De wapens die op echte pistolen lijken mag je in Nederland niet hebben. Mijn vader heeft onder andere een walther die precies op een echte lijkt, die is dan ook rood....Luchtdruk geweren/pistolen zijn hier wel gewoon vrij te koop als je 18 bent, maar zijn dus of in een andere kleur (weet niet zeker of die tegenwoordig nog wel verkocht mogen worden) of lijken niet precies op een echt wapen.
pi_40966211
Ik heb zelf een luchtdrukgeweer en een paar van die pistolen die niet op echte wapens lijken.

[ Bericht 38% gewijzigd door ee-04 op 19-08-2006 17:05:49 ]
pi_40966245
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 12:56 schreef ukga het volgende:
ja, de Webley Huricane en Diana LP5 magnum (gekocht bij hesvanzweeden). Al die andere dingen (die op die duitse site verkocht worden) zijn hier hartstikke verboden.....
Haleloeja
pi_40966263
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 13:26 schreef Gelderland het volgende:

[..]

waar?
Ik dacht dat dit ONZ was.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:35:13 #26
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40966318
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 13:32 schreef Gelderland het volgende:

[..]

ja, de Webley Huricane en Diana LP5 magnum (gekocht bij hesvanzweeden)
diana lp5 is dat met magazijn?
pi_40966338
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 13:35 schreef ukga het volgende:

[..]

diana lp5 is dat met magazijn?
nee hoor, ik heb er gewoon 2 (ze staan ook op die site geloof ik)

en nog een bibi-gun uit Spanje...maar die is zo kapot (van plastic/kunstof).......
Haleloeja
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:37:16 #28
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40966361
nja die bbguns zijn altijd echt drama troep, 100 keer schieten en er breekt wel weer wat
pi_40968886
Alle co2 wapens of andere luchtwapens die op een echt wapen lijken (dus een replica zijn) zijn streng verboden in NL. AL zijn ze kanarie geel met roze en met witte stipjes en een strikje erom heen. Helaas verboden. Zie wet wapens en munitie. Dit zijn cat. 1 wapens.

Mocht je hem toch graag willen en nog niet de jaren van verstand bereikt hebben, bedenk dan dat je hierdoor een mooi strafblad kunt krijgen waar je lang last van kunt hebben bij solliciteren of bij aanmelding bij een schietclub of dergelijk waar ze een VOG eisen bij aanname.
Is dat het waard? Dan snel 1 gaan kopen en hopen dat hjet allemaal wel losloopt.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:16:02 #30
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40968990
dude, ik heb een grote tuin en wil gewoon wat knalle
maarwel bedankt iig.
Ik heb geen problemen met een webley o.i.d maar die moet je steeds herladen, das ook neit echt leuk, dus wou ik een pistool met 8 kogeltjes in een magazijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door ukga op 19-08-2006 15:21:43 ]
pi_40969607
Ik snap je wel. Maar in de tuin is het nog steeds illegaal. Denk even aan de buren die jou zien lopen met je neppistool en meteen de politie bellen. Ik lig er niet wakker van dat iemand opgepakt wordt met een neppistool, maar meestal wordt er over de gevolgen niet nagedacht. En dat alles omdat je niet wilt herladen?
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:56:56 #32
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40969898
hm ja dat is wel zo.
na eehm, ja ja is toch zon gekut met een webley als je op zn schietkast wilt schieten
pi_40969993
En met een bbgun niet? Ik schiet zelf ook met een webley. Heb daar geen problemen mee.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:07:13 #34
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40970127
maar (bijna) alle bbguns zijn toch replicas van echte wapens?(en dus illegaal)
waar kun je dan btw in nederland bbguns kopen?
pi_40970524
Nergens. Enkele daisy modellen van vroeger zijn bbguns en legaal, maar deze zijn niet nieuw te verkrijgen volgen smij. Een crossman 2240 is ook wel leuk. Is pistool met grendelprincipe en legaal in nederland.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:32:58 #36
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40970700
heb je zelf nog andere wapens dan een wembley(neem aan tempest?)
pi_40971218
Ach stel je woont in rotterdam en je moet s'avonds nog ff de straat over is zo'n superillegale look a like toch erg handig iets te amicale types op afstand te houden, denk niet dat die vervolgens naar de politie rennen. Je moet er idd niet mee gaan lopen pimpen want dan ben je hem snel kwijt.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_40972187
Haha met een nepgun door rotterdam lopen en dan iemand bedreigen. Het soort volk die jij op afstand wilt houden hebben meestal iets bij wat wel echt is. Je geeft ze op dat moment een reden om het zeker te gebruiken. Slim, echt slim. Ook de politie schuwt het niet om op je te schieten al je ermee loopt te zwaaien, dit is al meerdere malen voorgekomen in Nederland. Ach ja het minder slim volk wordt zo wel makkelijk opgeruimt.

@Ukga.

Ja heb diverse wapens. Ook vuurwapens. (met verlof)
pi_40974334
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 17:34 schreef Jobo77 het volgende:
Haha met een nepgun door rotterdam lopen en dan iemand bedreigen. Het soort volk die jij op afstand wilt houden hebben meestal iets bij wat wel echt is. Je geeft ze op dat moment een reden om het zeker te gebruiken. Slim, echt slim. Ook de politie schuwt het niet om op je te schieten al je ermee loopt te zwaaien, dit is al meerdere malen voorgekomen in Nederland. Ach ja het minder slim volk wordt zo wel makkelijk opgeruimt.

@Ukga.

Ja heb diverse wapens. Ook vuurwapens. (met verlof)
Politie in Nederland die iets doet? Waar?
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_40974708
Keertje nieuws lezen of kijken. Dan kun je zien dat er regelmatig incidenten zijn met nepwapens.
pi_40975007
http://www.targetmaster.nl

nog meer schietshit
pi_40975606
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 15:11 schreef Jobo77 het volgende:
Alle co2 wapens of andere luchtwapens die op een echt wapen lijken (dus een replica zijn) zijn streng verboden in NL. AL zijn ze kanarie geel met roze en met witte stipjes en een strikje erom heen. Helaas verboden. Zie wet wapens en munitie. Dit zijn cat. 1 wapens.

Mocht je hem toch graag willen en nog niet de jaren van verstand bereikt hebben, bedenk dan dat je hierdoor een mooi strafblad kunt krijgen waar je lang last van kunt hebben bij solliciteren of bij aanmelding bij een schietclub of dergelijk waar ze een VOG eisen bij aanname.
Is dat het waard? Dan snel 1 gaan kopen en hopen dat hjet allemaal wel losloopt.
CO2 pistolen werden echter eerst wel in 2 kleuren toegestaan hier, in alarm-rood en gif-groen. Deze heb ik bij Hes van Zweeden zien liggen, en een kennis heeft er 2 gekocht. Ook heb een keer naar bijzondere wetten in A'hem opgebeld met de vraag of ik een zilveren CO2 revolver in duitsland mocht kopen, en hem zelf daar in alarm-rood mocht verven, en vervolgens mee terug naar NL mocht nemen. Dit was volgens de dame aan de telefoon geen probleem...
Dit was niet meer dan 3 (denk ik) jaar geleden, dus op basis van bovenstaande kunnen je ze niet zo heel erg veel maken.
Voor zwarte/zilveren pistolen geld je stukje helemaal - vooral het laatste gedeelte! Helemaal mee eens. (Ik ben ex-sportschutter...)
Baggers can't be choosers
pi_40975696
Test het maar. De wet is veranderd en ze pakken je er hard op. Vraag eens aan BW of je het zwart op wit kunt krijgen dat je een zilvere bbgun rood of groen mag spuiten. Kun je lachen. Deze regel is echter al een aanhtal jaar gelden veranderd en NU dus niet meer geldig. Vroeger mocht je vanalles. De wetten van NU gelden, niet die van toen.

Op basis van "ik denk dit, ik denk dat" kun je hard op je bek gaan. Ik zou de wet doorlezen die zwart op wit staat ipv op barpraat af te gaan.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:58:10 #44
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40978126
@ jobo

waar schiet jij dan, behalve op de schietbaan? en met wat
pi_40978507
In de tuin met luchtwapens. Feinwerkbau match luchtgeweer. Webley tempest en een Diana 26D.
Zolang je geen buren irriteerd kun je gewoon achter in de tuin schieten. Maar mijn buren zien mij regelmatig lopen met een luchtbuks, dus ik loop de kans dat ze ooit de politie bellen als ze denken dat het een vuurwapen is. Nu heb ik niks te verbergen maar ik heb liever niet dat ze bellen, dus er altijd voor zorgen dat je niks illegaals hebt en dat de buren het weten dat je schiet in de tuin.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:15:28 #46
97111 ukga
Siewosie baas
pi_40978825
hm oke oja bedankt btw voor de tip van Crossman 2240
Kaliber: 5.50mm / .22
Mondings Snelheid: tot 140 meter / seconde
Das wel een leuk ding om af en toe mee te knalle, en legaal.

Ik woon hier toch in een 2 onder 1 kap, en de buren aan ons vast zijn practisch altijd weg(varen met hun boot ofzo) en die andere buren die zijn ook dag en nacht weg, dus veel problemen verwacht ik niet.
pi_40981278
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 19:40 schreef Jobo77 het volgende:
Test het maar. De wet is veranderd en ze pakken je er hard op. Vraag eens aan BW of je het zwart op wit kunt krijgen dat je een zilvere bbgun rood of groen mag spuiten. Kun je lachen. Deze regel is echter al een aanhtal jaar gelden veranderd en NU dus niet meer geldig. Vroeger mocht je vanalles. De wetten van NU gelden, niet die van toen.

Op basis van "ik denk dit, ik denk dat" kun je hard op je bek gaan. Ik zou de wet doorlezen die zwart op wit staat ipv op barpraat af te gaan.
Je hebt wel gelijk, maar aangezien die dingen enkele jaren geleden gewoon te koop waren, en er gene duidelijk ruchtbaarheid aan een verbod is gegeven is, lijkt het me niet logisch dat je gelijk een verbaal voor verboden wapenbezit aan je broek hebt, zeker als dit op geen enkele manier is gecommuniceerd!
Zeker als je ook nog het betalingsbewijs van een NL-wapenwinkel hebt zullen ze je niet te hard aanpakken. Op mijn oude luchtvereniging mag er iig nog gewoon worden geschoten met die dingen (voorzover ik weet).
Natuurlijk is het een risico wat je loopt, maar je bent IMHO ook een beetje een domme sukkel als oom agent je betrapt op het schieten met een CO2 pistool. In de tuin zou ik dit alleen doen als ik vanaf de straat niet gezien wordt, en anders binnenshuis.
Jobo77, weet je toevallig iets over de wapenwetten bij onze Oosterburen? Ik ga daar de komende 3 jaar vertoeven, en wil misschien de schietsport weer oppikken.
pi_40981652
Er wordt wel ruchtbaarheid aan gegeven maar ze hangen het niet aan de grote klok. Het is niet voor niets dat je ze niet meer in de Nederlands wapenhandel of kermissen kunt kopen. Er wordt aan het begin van elke vakantie duidelijk gewaarschuwd dat je deze dingen niet mee moet nemen van een vakantieland want dat je hard aangepakt word. Misschien inderdaad met de rode of groene minder hard, maar ik denk dat de gemiddelde agent hier een broertje dood aan heeft.

Met de Duitse wapenwet ben ik niet bekent. Het moet blijkbaar moelijker zijn dan voorheen om er een schietpas te krijgen waar je de wapens op kunt zetten. Voor "buitenlanders" weet ik het helemaal niet. Wat betreft keuze uit kalibers zit je er wel beter. Grote kalibers t/m .50 is geen probleem. Hier wel helaas (.50 BMG)
pi_40982310
Een rode of groene zal inderdaad afgepakt worden, maar ik denk dat je zeker geen verbaal aan je broek krijgt. (laat het duidelijk zijn, naar mijn mening zijn zwarte en zilveren pistolen uit den boze!)
quote:
Hier wel helaas (.50 BMG)
Dit is alleen omdat de KNSA er geen dicipline voor heeft. Zodra er een KNSA dicipline komt (bv 1000m GKG) waar dit wapen is toestaan, dan mag je zo'n ding aanschaffen. Ik zou er zelf alleen niet één willen hebben, die patronen kosten een vermogen, laat staan het geweer... wat 18-20kg weegt...

Ik zie wel wanneer ik daar begin, ik had al gezien dat er een schietvereniging zat, maar de wapenregels op de site gingen niet specifiek in op mensen van binnen de EU...

Ontopic, ik heb een feinwerkbau 300S, ding schiet heerlijk! Mijn eerste echte luchtbuks, heb er met veel plezier wedstrijden mee geschoten!
pi_40983296
Taaie neuskoek, van chemixtry toch ?

hoe kan het ook anders in zo'n topic
When dry solid
nitrogen triiodide
is touched, even with a feather, it decomposes rather violently
2 NI3 (s) --> N2 (g) + 3 I2 (s)
pi_40989770
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:22 schreef Stikstof-tri-iodide het volgende:
Taaie neuskoek, van chemixtry toch ?

hoe kan het ook anders in zo'n topic
Ja leuk... en nu? Who the fuck ben jij dan? Je naam voorspeld het ergste...
pi_57780142
.
pi_57780882
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 23:00 schreef ukga het volgende:
Ow, ik dacht dat het niet op een echt wapen mocht lijken met oog op bedreigingen enzo(dat je bijvoorbeeld je 'nep' dessert eagle uit een raam van een uit kon hangen om zo wat mensen te bedreigen enzo.

Het viel me idd wel op dat op nederlandse sites van wapenwinkels geen berettas/walther cp99/imi dessert eagle/colt double eagle en dat soort shit te krijgen was, maar in winkels in België wel.
Ik denk ook dat het te maken heeft met dat de luchtpistolen hier geen magazijnen hebben, die weblys enzo kan maar1 kogel per keer in.
Je haalt luchtbuksen (kogeltjes) en bbguns (voor 16 jarige jochies die graag plastic balletjes schieten) door elkaar.

Die laatste kunnen soms wel 100 balletjes tegelijk in, zien er redelijk echt uit, zijn zwaar illegaal (ga dan gewoon met een echt pistool staan zwaaien ) en erg kansloos.

Een luchtbuks kan meestal (!) maar 1 kogeltje hebben. Schiet ietwat harder en over een langere afstand. Ziet er ook realistisch uit, maar lijkt niet op een bestaand wapen (en je hebt dan inderdaad geen nep-DE om mee uit je raam te zwaaien).
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_57780963
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 15:16 schreef ukga het volgende:
dude, ik heb een grote tuin en wil gewoon wat knalle
maarwel bedankt iig.
Ik heb geen problemen met een webley o.i.d maar die moet je steeds herladen, das ook neit echt leuk, dus wou ik een pistool met 8 kogeltjes in een magazijn.
Crossman heeft een hier legale CO2 buks die 8 kogeltjes kan schieten. Heeft met wat fantasie wel wat weg van een AS-Saiga pompactie auto-shotgun.
pi_57781148
De 10/77, kost zo'n 120 euro, 11 schots, CO2 fles. Legaal, ik gok zo zuiver als Katja Schuurman met te veel op achter het stuur, maar als je alleen een beetje in de tuin achter elkaar wilt schieten - prima
  zaterdag 28 juni 2008 @ 19:15:23 #56
179516 nodels
NOKIA, connecting people
pi_59758508
Hallo,

Ik heb thuis een Diana 25D.
Ik wilde graag weten wat voor soort kogeltjes hier in moeten. Hoeveel mm.
Heeft iemand een site waar ik dat kan bestellen. En eventueel ook scopes en dergelijken.
Sex is like NOKIA, connecting people
pi_59760665
luchtbuks cool!
pi_59761162
Je mag die dingen wel kopen, maar als je wordt aangehouden en ze vinden zo'n ding in je auto ben je strafbaar. Dat is het rare van de wetgeving
pi_59762720
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 21:34 schreef Zenon het volgende:
Je mag die dingen wel kopen, maar als je wordt aangehouden en ze vinden zo'n ding in je auto ben je strafbaar. Dat is het rare van de wetgeving
Zolang het gewoon netjes ingepakt en ongeladen is lijkt het me toch geen probleem? Of bedoel je in zo'n gebied waar ze ook preventief mogen preventief fouilleren?
pi_66396863
klinkt als het tolerantie beleid net als met wiet.
pi_66396882

M14

maar 1450 eurootjes.
pi_66396913
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 03:07 schreef Salvad0R het volgende:
www.egun.de
Leuke site
pi_66396915
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 03:21 schreef OreO het volgende:

[..]

Leuke site
ja, bestellen maar
pi_66396922
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 03:06 schreef OreO het volgende:
Wat mij betreft mag het wapenbeleid voor dit soort luchtwapens wel weer gewoon zoals het vroeger was.
pi_66396926
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 03:23 schreef Specularium het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag het wapenbeleid voor dit soort luchtwapens wel weer gewoon zoals het vroeger was.
Van mij ook, buiten dan... crisis die er aan gaat komen in de wereld is het wel leuk om jezelf te mogen verdedigen.
pi_66396931
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 03:23 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ja, laten we zeggen voor 1806.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 03:35:22 #68
115814 Drumpie
Zie Signature.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 13:46:51 #69
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_66407001
Ergens wel onzin met dat bb-gun geneuzel enzo.

Ik zou net zo bang worden van een bb-gun replica als van b.v de volgende

en die is nog iets dodelijker ook.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_66407478
Ik heb echt al jaren een 4mm CO2 pistool die nog nooit gebruikt is. Waar kun je eigenlijk CO2 patronen halen en is het gewoon legaal om hiermee te schieten?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_66407826
Ik heb ook een van targetmaster
  dinsdag 24 februari 2009 @ 14:23:09 #72
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_66408351
Neem die Beretta niet dat is gewoon troep. Koop gewoon een goedkoop pistooltje (Crossman 2240) en ga hem modden, veel leuker!!

Die van mij heeft:
- Weirauch HW-100 demper
- Hardhouten grepen
- Ultimate breech and bolt van Crooked Barn
- Boss power ventiel
- Red dot sight
- Verloopje voor de demper

origineel:
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_66408809
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 13:46 schreef Daywalk3r het volgende:
Ergens wel onzin met dat bb-gun geneuzel enzo.

Ik zou net zo bang worden van een bb-gun replica als van b.v de volgende

[ afbeelding ]

en die is nog iets dodelijker ook.
En (in die kleur) in nederland verboden
  dinsdag 24 februari 2009 @ 15:29:56 #74
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_66410840
Staat op targetmaster
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_66411204
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:29 schreef Daywalk3r het volgende:
Staat op targetmaster
Vroeger stond daar een waarschuwing bij met een kleur indicatie (of hij is inmiddels van lijst B verdwenen...).

FOK!fotograaf dinsdag 24 februari 2009 @ 16:13:47 #76
145146 Andyy
pi_66412307
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 03:06 schreef OreO het volgende:
nee, replica's zijn gewoon verboden.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 februari 2009 @ 16:15:01 #77
145146 Andyy
pi_66412355
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 14:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En (in die kleur) in nederland verboden
kleur maakt niks uit
die is gewoon legaal, ook in het zwart
pi_66412552
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 16:15 schreef Andyy het volgende:

[..]

kleur maakt niks uit
die is gewoon legaal, ook in het zwart
Ah, het ding lijkt net als een aantal paintballmarkers in een zwart gat te vallen:

http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=70&t=21399&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Inprincipe mag het, als het geen immitatie is en het wapen niet hier staat:
http://www.infopolitie.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=520&Itemid=26
pi_66422980
http://www.egun.de/market/item.php?id=2114759

nog duurder dan een echte lol
  FOK!fotograaf dinsdag 24 februari 2009 @ 23:44:14 #80
145146 Andyy
pi_66428355
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:37 schreef OreO het volgende:
http://www.egun.de/market/item.php?id=2114759

nog duurder dan een echte lol
en ook nog eens illegaal in Nederland
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:44:58 #81
97111 ukga
Siewosie baas
pi_66428383
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 14:23 schreef Ps2K het volgende:

Die van mij heeft:
- Weirauch HW-100 demper

- Verloopje voor de demper

[ afbeelding ]

origineel:
[ afbeelding ]
volgens mij is een demper uberhaupt, strafbaar. Zowel voor CO2 of gewoon vuurwapen.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 februari 2009 @ 23:50:33 #82
145146 Andyy
pi_66428582
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 03:11 schreef Salvad0R het volgende:
[ afbeelding ]
M14

maar 1450 eurootjes.

M14 Enchanced Battle Rifle
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:44 schreef ukga het volgende:

[..]

volgens mij is een demper uberhaupt, strafbaar. Zowel voor CO2 of gewoon vuurwapen.
is gewoon legaal voor luchtbuksen.
in Belgie mag een losse demper niet, indien het al op de wapen zit en niet eraf te halen is is het gewoon toegestaan
pi_66428598
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:44 schreef Andyy het volgende:

[..]

en ook nog eens illegaal in Nederland
Ja klopt... te triest voor woorden eigenlijk.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 februari 2009 @ 23:53:14 #84
145146 Andyy
pi_66428665
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:51 schreef OreO het volgende:

[..]

maargoed, wij hebben ook voordelen hier in Nederland
geen regels over de kracht van de buksen
er zijn ook buksen te koop die even hard schieten als .22 LR, en heel zeldzaam die 1000 joule+ schieten
in de UK mag is alles tot 12 ftp/16 joule vrij verkrijgbaar, daarboven moet je een vuurwapenvergunning hebben.
in Duitsland is het zelfs erger, 7.5 joule.
en in Belgie mag je niet buiten een schietvereniging schieten, dus ook niet thuis of in je tuin
pi_66434113
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:51 schreef OreO het volgende:

[..]

Totaal niet triest. Ik kan geen andere reden bedenken voor het hebben van een replica dan stoer doen of een bank overvallen.

Dat eerste zal de overheid weinig boeien, dat tweede wel. Koop gewoon een (realitisch uitziende maar geen replica) luchtbuks en ga op blikjes schieten ofzo
pi_66434120
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:53 schreef Andyy het volgende:

[..]

maargoed, wij hebben ook voordelen hier in Nederland
geen regels over de kracht van de buksen
er zijn ook buksen te koop die even hard schieten als .22 LR, en heel zeldzaam die 1000 joule+ schieten
in de UK mag is alles tot 12 ftp/16 joule vrij verkrijgbaar, daarboven moet je een vuurwapenvergunning hebben.
in Duitsland is het zelfs erger, 7.5 joule.
en in Belgie mag je niet buiten een schietvereniging schieten, dus ook niet thuis of in je tuin
In Duitsland moet ik zelfs voor mn paintballmarkers een keuringscertificaat halen
  woensdag 25 februari 2009 @ 09:34:32 #87
94617 Ps2K
pi_66434771
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:44 schreef ukga het volgende:

[..]

Volgens de WMM is een demper op een luchtdruk wapen legaal, het is alleen zeer verboden op een vuurwapen.
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_66435034
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 09:34 schreef Ps2K het volgende:

[..]

het is alleen zeer verboden op een vuurwapen.
Wat is daar de reden achter?
  FOK!fotograaf woensdag 25 februari 2009 @ 10:59:59 #89
145146 Andyy
pi_66437211
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 08:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

In Duitsland moet ik zelfs voor mn paintballmarkers een keuringscertificaat halen
een marker schiet dan ook rond de 40 joule toch ?
  FOK!fotograaf woensdag 25 februari 2009 @ 11:00:34 #90
145146 Andyy
pi_66437231
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 09:46 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Wat is daar de reden achter?
mondingsflits is dan niet waar te nemen.
pi_66437558
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 11:00 schreef Andyy het volgende:

[..]

mondingsflits is dan niet waar te nemen.
Aha. Dacht dat het dan te makkelijk was mensen neer te schieten zonder opgemerkt te worden ofzo.
  woensdag 25 februari 2009 @ 11:11:47 #92
97111 ukga
Siewosie baas
pi_66437680
Ik hoorde van iemand btw dat als je een oud brood(3 dagen oud, neit gesneden) gebruikt als demper, dat het nog beter dempt ook.
  woensdag 25 februari 2009 @ 11:15:17 #93
94617 Ps2K
pi_66437818
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 11:08 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Aha. Dacht dat het dan te makkelijk was mensen neer te schieten zonder opgemerkt te worden ofzo.
Dat is een film mythe. Een demper heeft alleen zin op wapens die niet supersone kogels afschieten, en zelfs dan maken ze nogal een tering herrie

Demo van een M-14 met demper, let vooral op hoe hij niet semi-automatisch kan schieten met sub sonische kogels (weer een filmmythe ontkracht)
  FOK!fotograaf woensdag 25 februari 2009 @ 12:51:12 #94
145146 Andyy
pi_66441761
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 11:08 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

geluid is dan nog steeds erg hard, alleen klinkt het anders.
maar de voornaamste reden dat ze het gebruiken is dat 's avonds de flits niet waargenomen kan worden, heeft men ook niet iets om op te mikken
supersonische knal hou je
pi_74015494
ik heb een beretta co2 pistool hier liggen en doe er niks meer mee heb hem al voordat ze verboden werden en is hellemaal prima kunnen 8 kogeltjes in een magazijntje zou zeggen doe eens een leuk bod

klaasenjan94@gmail.com
pi_74017542
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 15:16 schreef john13411 het volgende:
ik heb een beretta co2 pistool hier liggen en doe er niks meer mee heb hem al voordat ze verboden werden en is hellemaal prima kunnen 8 kogeltjes in een magazijntje zou zeggen doe eens een leuk bod

klaasenjan94@gmail.com
25 E
pi_74017729
Zijn jullie echt zo dom? Wat jullie hierboven nu doen is gewoon verboden wapenhandel.
pi_74017797
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 16:40 schreef Skiet het volgende:
Zijn jullie echt zo dom? Wat jullie hierboven nu doen is gewoon verboden wapenhandel.
NSB'er.
pi_74017998
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 16:42 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

NSB'er.
Sorry? Wil je dat even heel gauw terugnemen.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:53:25 #101
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_74018029
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 15:16 schreef john13411 het volgende:

klaasenjan94@gmail.com
Dan ben je dus in overtreding slimmerik.
pi_74018101
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 16:51 schreef Skiet het volgende:

[..]

Sorry? Wil je dat even heel gauw terugnemen.

Neuh
pi_74018192
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 16:56 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Neuh

Jij bent het type wat je maar wat graag een rotschop geeft als je ze op straat tegenkomt.
pi_74018208
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 16:59 schreef Skiet het volgende:

[..]

Jij bent het type wat je maar wat graag een rotschop geeft als je ze op straat tegenkomt.
Dat idee had ik bij jou ook al. En nu?
pi_74018252
Hopen dat ik je ooit tegenkom
pi_74018279
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 17:02 schreef Skiet het volgende:
Ik niet. Hou niet zo van "foute" mensen.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:04:06 #107
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_74018312
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 17:02 schreef Skiet het volgende:
Niet zo agressief, poepkop.
pi_74018339
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 17:03 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik niet. Hou niet zo van "foute" mensen.

Zegt iemand die voor 25 euro een Beretta luchtdrukpistool wilt kopen
pi_74020500
Ja mooi spul.
Die CO2 4.5 mm dingen zijn relaxed.
Zit hier in Enschede, het barst hier van de alarmpistolen & illegaal spul. Als de cops iets willen doen is het dweilen met de kraan open.
pi_74026284
VIa Dealextreme zijn ze ook te bestellen...of ze aankomen is natuurlijk de vraag, aangezien het langs de douane moet komen, maar hetzelfde probleem is als je zelf naar Belgie of Duitsland rijdt.
pi_94858428
quote:
Oude topic, maar controleert de douane hier je post als je wat vandaar besteld?
Meestal komt het toch gelijk aan met TNT DHL ofzo..?
U ever pick up your teeth with broken fingers?
  donderdag 31 maart 2011 @ 17:31:07 #112
97111 ukga
Siewosie baas
pi_94862153
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:05 schreef Revolutia het volgende:

[..]

Oude topic, maar controleert de douane hier je post als je wat vandaar besteld?
Meestal komt het toch gelijk aan met TNT DHL ofzo..?
binnen de eu niet
pi_94862580
En een BB gun is wel wat anders dan een CO2 luchtbuks hea.
Koop gewoon iets legaals man, crossman 1077 ofzo
  donderdag 31 maart 2011 @ 17:51:05 #114
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_94862941
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 17:31 schreef ukga het volgende:
binnen de eu niet
De pakkans is klein, maar er wordt wel steekproefsgewijs gecontroleerd. Zeker als het van een 'bekend' adres afkomstig is, lees van een bedrijf wat spullen verkoopt wat hier illegaal is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 1 april 2011 @ 15:05:32 #115
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_94903690
Koop gewoon een luchtpistool in Nederland, een crosman 1077 of 2240 of anders misschien een red hawk? Of je koopt gewoon een buks, een HW30S of een leuke Gamo.
pi_94911170
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2006 18:46 schreef ukga het volgende:
nja maar ik wil geen vuurwapens(heb er ook geen vergunning voor)
Co2 pistool is gewoon leuk om af en toe mee te knallen in je achtertuin op schietschijfen.
Lekker op kraaien knallen ^O^

(Die vreten toch alleen maar kleine vogeltjes op)
pi_104716416
Op kraaien knallen is volstrekt illegaal.. kan je erg duur komen te staan.
Ook wordt je lucht- of CO2 buksje of (idem) pistool in beslag genomen.

Dit ga je later ook steeds weer tegenkomen als je ergens een baan zoekt, en om die reden geen VOG krijgt. Ook lid worden van (bijv). een schietsportvereniging kan je volledig gaan vergeten.

Wist je dat het in Nederland ZELFS niet legaal is om op muizen of ratten te schieten.
Misschien toch maar je jachtakte halen.. (?)

Dus: ff je verstand blijven gebruiken..!
Have lot's of fun
pi_104718055
heb nog een mooi lidteken van die Beretta FS92 :P
  woensdag 23 november 2011 @ 14:29:06 #119
97111 ukga
Siewosie baas
pi_104718513
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:16 schreef viseenoptie het volgende:
heb nog een mooi lidteken van die Beretta FS92 :P
watskebeurt?
pi_104721483
als je schiet, gaat de slede heen en weer om de gebruikte huls uit te spugen en te herladen.

Als je dan je gebogen duim net boven de haan hebt, en de slede komt naar achter, dan gaat het door je duim heen.
pi_104728750
Hahahaha, Da's inderdaad niet zo slim.

Als ik instructie geef met een pistool, dan is dit ook een van de eerste dingen waar ik op let. Je hebt hem dan bovendien ook niet zo goed vast. Daarbij heeft de Beretta 92fs nog best wat ruimte boven de hand en de slede. Daar zit je nog niet eens zomaar tussen.

En je begeleider of instructeur...? Zat die te slapen..?
Have lot's of fun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')