maar dat is een verboden wapen, in dit land. Het lijkt namlijk téveel op een echte.....quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 22:11 schreef Tuvai.net het volgende:
Toen ik in Soanje op vakantie was stikte 't van die luchtbuksen en luchtdrukpistooltjes. Bijna iedereen kocht eentje daar.
idd.... totdat je wordt opgepaktquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 02:16 schreef ACT-F het volgende:
ff naar Duitsland heen karren. Daar kun je de Beretta gewoon vrij kopen. In NL is het verboden, omdat het sprekend op een echte wapen lijkt.
jaquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 12:56 schreef ukga het volgende:
heeft er uiemand hier zelf een luchtdruk/pistool?
ja, de Webley Huricane en Diana LP5 magnum (gekocht bij hesvanzweeden). Al die andere dingen (die op die duitse site verkocht worden) zijn hier hartstikke verboden.....quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 12:56 schreef ukga het volgende:
heeft er uiemand hier zelf een luchtdruk/pistool?
diana lp5 is dat met magazijn?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:32 schreef Gelderland het volgende:
[..]
ja, de Webley Huricane en Diana LP5 magnum (gekocht bij hesvanzweeden)
nee hoor, ik heb er gewoon 2quote:
Politie in Nederland die iets doet? Waar?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 17:34 schreef Jobo77 het volgende:
Haha met een nepgun door rotterdam lopen en dan iemand bedreigen. Het soort volk die jij op afstand wilt houden hebben meestal iets bij wat wel echt is. Je geeft ze op dat moment een reden om het zeker te gebruiken. Slim, echt slim. Ook de politie schuwt het niet om op je te schieten al je ermee loopt te zwaaien, dit is al meerdere malen voorgekomen in Nederland. Ach ja het minder slim volk wordt zo wel makkelijk opgeruimt.
@Ukga.
Ja heb diverse wapens. Ook vuurwapens. (met verlof)
CO2 pistolen werden echter eerst wel in 2 kleuren toegestaan hier, in alarm-rood en gif-groen. Deze heb ik bij Hes van Zweeden zien liggen, en een kennis heeft er 2 gekocht. Ook heb een keer naar bijzondere wetten in A'hem opgebeld met de vraag of ik een zilveren CO2 revolver in duitsland mocht kopen, en hem zelf daar in alarm-rood mocht verven, en vervolgens mee terug naar NL mocht nemen. Dit was volgens de dame aan de telefoon geen probleem...quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 15:11 schreef Jobo77 het volgende:
Alle co2 wapens of andere luchtwapens die op een echt wapen lijken (dus een replica zijn) zijn streng verboden in NL. AL zijn ze kanarie geel met roze en met witte stipjes en een strikje erom heen. Helaas verboden. Zie wet wapens en munitie. Dit zijn cat. 1 wapens.
Mocht je hem toch graag willen en nog niet de jaren van verstand bereikt hebben, bedenk dan dat je hierdoor een mooi strafblad kunt krijgen waar je lang last van kunt hebben bij solliciteren of bij aanmelding bij een schietclub of dergelijk waar ze een VOG eisen bij aanname.
Is dat het waard? Dan snel 1 gaan kopen en hopen dat hjet allemaal wel losloopt.
Je hebt wel gelijk, maar aangezien die dingen enkele jaren geleden gewoon te koop waren, en er gene duidelijk ruchtbaarheid aan een verbod is gegeven is, lijkt het me niet logisch dat je gelijk een verbaal voor verboden wapenbezit aan je broek hebt, zeker als dit op geen enkele manier is gecommuniceerd!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 19:40 schreef Jobo77 het volgende:
Test het maar. De wet is veranderd en ze pakken je er hard op. Vraag eens aan BW of je het zwart op wit kunt krijgen dat je een zilvere bbgun rood of groen mag spuiten. Kun je lachen. Deze regel is echter al een aanhtal jaar gelden veranderd en NU dus niet meer geldig. Vroeger mocht je vanalles. De wetten van NU gelden, niet die van toen.
Op basis van "ik denk dit, ik denk dat" kun je hard op je bek gaan. Ik zou de wet doorlezen die zwart op wit staat ipv op barpraat af te gaan.
Dit is alleen omdat de KNSA er geen dicipline voor heeft. Zodra er een KNSA dicipline komt (bv 1000m GKG) waar dit wapen is toestaan, dan mag je zo'n ding aanschaffen. Ik zou er zelf alleen niet één willen hebben, die patronen kosten een vermogen, laat staan het geweer... wat 18-20kg weegt...quote:Hier wel helaas (.50 BMG)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |