Precies, de reden is dat veel mensen nog steeds een 4:3 tv hebben. Dit was ook de reden waarom de NOS het WK in 4:3 uit heeft gezonden. Het EK 2008 wordt wel in BB uitgezonden.quote:Op zondag 20 augustus 2006 14:13 schreef Together-Alone het volgende:
[..]
Nederland is nog 1 van de weinige landen waar tv uitgezonden wordt in 4:3 en alle films worden tegenwoordig in breedbeeld opgenomen.
Wat een slap gewazel...quote:Op zondag 20 augustus 2006 15:32 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
[..]
5.1 geluid vind ik toch wel wat anders hoor:Ten eerste hebben surround setjes een veel lagere userbase dan breedbeeld. Ten tweede hebben veel mensen setjes die alleen geschikt zijn voor de DVD of weten de mensen niet hoe ze de console aan moeten sluiten op die setjes, ten derde is het implementeren van 5.1 geluid veel kostbaarder dan progressief en 16:9 implementeren, ten vierde heeft het beeldkwaliteit veel meer inbreng op de gameplay dan overstappen op Dolby Prologic 5.1 naar Dolby digital en tot slot heeft de Wii gewoon de mogelijkheden om progressief en 16:9 weer te geven en heeft ie geen mogelijkheid om DD weer te geven (in andere woorden, hou dr eens over op).
Mensen moeten zich realiseren dat de overstap van 4:3 naar 16:9 P veel groter is dan 16:9 P naar HD 720P. Het beeld is VEEL rustiger voor de ogen en geeft veel meer details door. Voor bijvoorbeeld een FPS is dat dus weldegelijk een must. Daar komt nog eens bij dat mensen die een platte beeldbuis hebben met alle toeters en bellen 16:9 Progressief nog wel kunnen vergeven maar 4:3 interlaced NIET.
DD is ouderwets. DTS ftwquote:Op zondag 20 augustus 2006 16:45 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Wat een slap gewazel...
Even een paar antwoorden:denk dat dit weinig uitmaakt vrijwel elke set (ja ook de goedkope), kun je een extern apparaat op aansluiten.Dus een Dolby Digital is overbodig omdat mensen niet weten hoe ze hun Wii zouden moeten aansluiten op hun setje.... Maar wel lullen over 16:9 HD720P, dat snapt iedereen natuurlijk...
Ooit wel eens van een gebruikers handleiding gehoort?En met DPII moet je dezelfde aansluiting maken als met DDdat betwijfel ik ook zwaar, een 5.1 decoder kost geen drol, en de prijsverschillen ken ik niet, jij wel?? ![]()
dat zeker niet, het geluid is absoluut sfeerbepaler #1, niet de resolutie, in een bioskoop is de film veel spannender dan thuis op de beamer, dit komt puur door het verschrikkelijke mooie ruimtelijke effect qua geluid Nee, ik hou daar niet mee op, waarom mag jij wel 82 topics over 720P en compount video+s,interlaced progressief resoluties lullen, en een ander niet over DD5.1 ?
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=forum
MAAR HET NOS JOURNAAL NIET!!!!quote:Op zondag 20 augustus 2006 15:32 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ruzbeh, NL1,2&3 zendt geregeld in 16:9 uit hoor.
DTS is niet een "losstaand iets", je hebt dus DD+DTS, DTS alleen gaat dus niet.quote:
psssht, Vanaf januari kun je sasha in 16:9 zienquote:Op zondag 20 augustus 2006 17:02 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
MAAR HET NOS JOURNAAL NIET!!!!
ZOLANG IK GEEN SASCHA DE BOER IN 16:9 KAN ZIEN IS ALLES GEWOON 4:3
Inderdaadquote:Op zondag 20 augustus 2006 16:55 schreef McGilles het volgende:
Met dit soort geneuzel komt het Wii topic wel vol ja
Nee.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:29 schreef Chen het volgende:
Kijk jullie wachten er helemaal op enzo, maar wat als dat ding nou heel erg tegenvalt?
Onmogelijkquote:Op zondag 20 augustus 2006 18:29 schreef Chen het volgende:
Kijk jullie wachten er helemaal op enzo, maar wat als dat ding nou heel erg tegenvalt?
De games kunnen tegen vallen... De hardware niet. Tis Nintendo duuh...quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:29 schreef Chen het volgende:
* voor Nintendo welquote:Op zondag 20 augustus 2006 16:45 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Wat een slap gewazel...
Even een paar antwoorden:denk dat dit weinig uitmaakt vrijwel elke set (ja ook de goedkope), kun je een extern apparaat op aansluiten.Dus een Dolby Digital is overbodig omdat mensen niet weten hoe ze hun Wii zouden moeten aansluiten op hun setje.... Maar wel lullen over 16:9 HD720P, dat snapt iedereen natuurlijk...
Ooit wel eens van een gebruikers handleiding gehoort?En met DPII moet je dezelfde aansluiting maken als met DDdat betwijfel ik ook zwaar, een 5.1 decoder kost geen drol, en de prijsverschillen ken ik niet, jij wel?? ![]()
dat zeker niet, het geluid is absoluut sfeerbepaler #1, niet de resolutie, in een bioskoop is de film veel spannender dan thuis op de beamer, dit komt puur door het verschrikkelijke mooie ruimtelijke effect qua geluid Nee, ik hou daar niet mee op, waarom mag jij wel 82 topics over 720P en compount video+s,interlaced progressief resoluties lullen, en een ander niet over DD5.1 ?
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=forum
Meerzijdige discussie: Herr Flick is voorstander voor DD. Alex4allofyou bespreekt feit dat DD niet op Wii zit. Slotje.quote:1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren
Binnenkort wel.quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:02 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
MAAR HET NOS JOURNAAL NIET!!!!
ZOLANG IK GEEN SASCHA DE BOER IN 16:9 KAN ZIEN IS ALLES GEWOON 4:3
Hé kutquote:Op zondag 20 augustus 2006 18:12 schreef EricG het volgende:
Godverrrrdomme is die Nintendo persconferentie precies op m'n eerste schooldag![]()
quote:Op zondag 20 augustus 2006 19:21 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
* voor Nintendo wel
* ik weet dat SOMMIGE setjes die inputfunctie hebben, daarom zette ik ook erbij dat het nogal ingewikkeld is voor sommigen (groot gedeelte doelgroep Nintendo Wii). Het gaat in tegen het plug n play principe van Nintendo.
De DP2 mogelijkheid zit erop (nogal logisch aangezien het softwarematig is), maar daar is de kous mee af. Dezelfde aansluiting? Dacht het niet, gewoon stereoplugs hoor.
Als ik 'lul' over 720p dan 'lul' ik tegen jullie, 720p heeft niets maar dan ook helemaal niets te maken met het woord ''Wii' en was alleen maar gebruikt ter verduidelijking van het verschil tussen 4:3 en 16:9.
Gebruikershandleiding om te spelen? Snap je het principe nog van de Wii? Je weet wel, controller in de vorm van afstandbediening om het zo laagdrempelig als mogelijk te maken enzo? Een gebruikershandleiding verwacht ik niet nodig te hebben voor de Wii.
* Zucht, hardware is 1 ding maar software is een andere. Combineer het woord 'kosten' met 'developen' en je begrijpt wat ik bedoel.
*toegevoegde waarde stereo/ DP2 tav DD is lager dan 4:3 tav 16:9 Progressief.
* omdat 16:9 Progressief gewoon op de Wii zit, DD niet. Simpel lijkt me toch?
[..]
Meerzijdige discussie: Herr Flick is voorstander voor DD. Alex4allofyou bespreekt feit dat DD niet op Wii zit. Slotje. (is niet discussieren, maar eerder je wil doordrammen.)
Ik denk dat het op mijn kamer zittend op mijn bureaustoel goed te doen isquote:Op zondag 20 augustus 2006 20:15 schreef RaymanNL het volgende:
Nu je het er over hebt, zou het wel te doen zijn om bepaalde games zittend te spelenZoals Wii tennis enzo
De Demopods gaan na,elijk uit van een staande positie
![]()
Dus Nintendo heeft DD weggelaten op de Wii omdat het te moeilijk zou zijn om aan te sluiten voor de doelgroep? En het past niet in het plug n play principequote:Op zondag 20 augustus 2006 19:21 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
ik weet dat SOMMIGE setjes die inputfunctie hebben, daarom zette ik ook erbij dat het nogal ingewikkeld is voor sommigen (groot gedeelte doelgroep Nintendo Wii). Het gaat in tegen het plug n play principe van Nintendo.
Dit is natuurlijk totaal subjectief. Ik vind namelijk DD/DTS net zoveel toevoegen als 16:9 Progressief, soms zelfs nog wel meer(beetje per spel afhankelijk).quote:*toegevoegde waarde stereo/ DP2 tav DD is lager dan 4:3 tav 16:9 Progressief.
Amen to thatquote:Op zondag 20 augustus 2006 20:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Tuurlijk is het zonde dat er geen surround geluid in zit, tuurlijk is het zonde dat er geen HD in zit. Maar het is een keuze van Nintendo omdat ze zo schijnbaar de hardware heel goedkoop kunnen houden. Tis een keuze en op zich is stereo en 4:3 ook nog wel te doen hoor, het wordt niet ineens zwart-wit en mono ofzo
Als de games er gewoon verzorgd uitzien, sfeervol zijn en ze hebben een goede setting en ditto besturing en gameplay is er wmb niets aan de hand.
pl 2 jaquote:Op zondag 20 augustus 2006 21:17 schreef Cid het volgende:
De Wii beschikt toch wel over surround sound? De cube kan dat zelfs produceren toch? Misschien geen DD, maar toch wel surround?
De hardware zal een fractie duurder zijn om 5.1 geluid eruit te krijgen, maar je zit wel met hogere licentiekosten voor elke Wii die van de productieband afrolt en ik neem aan dat Nintendo er veel wil en gaat afzettenquote:Op zondag 20 augustus 2006 20:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Tuurlijk is het zonde dat er geen surround geluid in zit, tuurlijk is het zonde dat er geen HD in zit. Maar het is een keuze van Nintendo omdat ze zo schijnbaar de hardware heel goedkoop kunnen houden. Tis een keuze en op zich is stereo en 4:3 ook nog wel te doen hoor, het wordt niet ineens zwart-wit en mono ofzo
Als de games er gewoon verzorgd uitzien, sfeervol zijn en ze hebben een goede setting en ditto besturing en gameplay is er wmb niets aan de hand.
Eens. En anders kun je er gewoon nog een externe HD erop aansluiten (USB)quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:14 schreef BunnyHunter het volgende:
ik vind het niet zo erg dat er geen HD in zit ofzo, ik wil hem gewoon om erg goede spellen te (her)spelen en niet om al het ander gezeik en gezeur daar heb ik me pc wel voor.
quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:35 schreef X-Naut het volgende:
[..]
Eens. En anders kun je er gewoon nog een externe HD erop aansluiten (USB)
HD = high definitionquote:Op zondag 20 augustus 2006 22:35 schreef X-Naut het volgende:
[..]
Eens. En anders kun je er gewoon nog een externe HD erop aansluiten (USB)
Ja maar op de huidige generatie speeltjes zou het er ook al zo uit zien als op je plaatjequote:Op zondag 20 augustus 2006 23:10 schreef Oksel het volgende:
[afbeelding]
Kicken ziet het eruit.. op een breedbeeld megabakTop dus.
Wat valt er te lachen aars ? De Wii krijgt 2 usb-poorten dus externe data-opslag in de vorm van usb-sticks en/of een HD is mogelijk...quote:
DAMN!!!!!!!! Dat ziet er goed uit.quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:10 schreef Oksel het volgende:
[afbeelding]
Kicken ziet het eruit.. op een breedbeeld megabakTop dus.
(Gatverdamme.. mijn kat komt binnensjouwen met een piepende half aangevreten doodsbange muis..)
Zie: BMH's post.quote:
Arghquote:Op zondag 20 augustus 2006 23:30 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
DAMN!!!!!!!! Dat ziet er goed uit.
Widescreen bij Metroid Prime 3 komt goed uit omdat wat Samus ziet eerder 16:9 is dan 4:3.
[..]
Zie: BMH's post.
Aarsch.
Moeilijk ja, als je een doelgroep erbij wilt pakken die de Wiimote moet oppakken en de Wii moet aanzetten en daarbij op moet letten dat de receiver aanstaat en de DD-modus aanstaat. Moeilijk voor mij? Nee, maar wel moeilijk voor VEEL mensen die ik ken. Het concept van de Wii is eenvoud en gemak en daar hoort deze optie niet bij.quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:08 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
[afbeelding]
idd erg moeilijk allemaal...
Message is clear, als we weer verder gaan met 720P of wat voor outputshit dan ook, dan gaan we ook weer verder met DD5.1.
Er zijn toch nog verschillende mensen die het graag hadden gehad, dus is er draagkracht voor discussie...![]()
Daar gaat dit niet om, mijn 'wil' doordrukken. De discussie ging over het implementeren van 16:9 beeld en dat dit mogelijk niet altijd gedaan zal worden. Dat is een ONDERDEEL van de Wii, Dolby Digital niet. Daarom slotje wat betreft de aanhaking van 'DD moet erop komen/ DD is een gemis' bij de discussie die we hadden over de softwarematige implementatie van breedbeeld en progressief.quote:(is niet discussieren, maar eerder je wil doordrammen. )
ik snap het idee hoor van die 'goedkope' keuzes en laagdrempeligheid. Maar waarom dan in hemelsnaam standaard WiFI er in maken??? Dat is namelijk stukken duurder en wmb ook ingewikkelder (WIP/WEP/WOP en de a/c/g versies...). Dan had ik het veel logischer gevonden als ze 5.1 erin hadden gestopt en gewoon een standaard netwerkkaart. 5.1-geluid voegt namelijk zeker wel wat toe aan de game-ervaring, terwijl WiFi dat dus niet doet...quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:56 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Moeilijk ja, als je een doelgroep erbij wilt pakken die de Wiimote moet oppakken en de Wii moet aanzetten en daarbij op moet letten dat de receiver aanstaat en de DD-modus aanstaat. Moeilijk voor mij? Nee, maar wel moeilijk voor VEEL mensen die ik ken. Het concept van de Wii is eenvoud en gemak en daar hoort deze optie niet bij.
Ben ik het daar mee eens, of zou ik het liever anders gezien hebben? Ja, ik ben wel een voorstander van Dolby Digital. Maar ik lig er geen nacht wakker van en begrijp Nintendo's keuze gerelateerd aan de laagdrempeligheid.
[..]
Zoals je nu de doelgroep voor de Wii omschrijft zijn dat alleen maar mensen met het syndroom van Down, of een ander zware geestelijke handicap...quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:56 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Moeilijk ja, als je een doelgroep erbij wilt pakken die de Wiimote moet oppakken en de Wii moet aanzetten en daarbij op moet letten dat de receiver aanstaat en de DD-modus aanstaat. Moeilijk voor mij? Nee, maar wel moeilijk voor VEEL mensen die ik ken. Het concept van de Wii is eenvoud en gemak en daar hoort deze optie niet bij.
Ben ik het daar mee eens, of zou ik het liever anders gezien hebben? Ja, ik ben wel een voorstander van Dolby Digital. Maar ik lig er geen nacht wakker van en begrijp Nintendo's keuze gerelateerd aan de laagdrempeligheid.
[..]
Daar gaat dit niet om, mijn 'wil' doordrukken. De discussie ging over het implementeren van 16:9 beeld en dat dit mogelijk niet altijd gedaan zal worden. Dat is een ONDERDEEL van de Wii, Dolby Digital niet. Daarom slotje wat betreft de aanhaking van 'DD moet erop komen/ DD is een gemis' bij de discussie die we hadden over de softwarematige implementatie van breedbeeld en progressief.
Mijn wil tav Dolby Digital is dezelfde als die van jou, maar het is onzinnig om na zoveel discussie (jawel, die is er flink geweest) nog eens het DD vraagstuk te betrekken bij het nieuws over de 16:9 Progressief kwestie.
Als t aan mij had gelegen had de Wii/ DS de kracht gehad van de PS3/ PSP EN diens eigen unieke kwaliteiten. Maar dat is nu eenmaal niet zo. Nintendo kan niet EN innovativiteit EN goedkoop EN eenvoud combineren met die elementen. De strategie is zoals ie is, de uitvoering kan nog WEL worden bediscusseerd en vandaar mijn roep om 16:9 progressief.
Het argument van 5.1 voor de laagdrempeligheid klopt dan denk ik ook niet. Alhoewel het makkelijker is om alles WiFi te geven, dan LAN voor de Wii en WiFi voor de DS, en als die dan met elkaar moeten communiceren bluetooth ofzo? Komt het weer in conflict met de wiimotes, etc.quote:Op maandag 21 augustus 2006 08:54 schreef kepler het volgende:
ik snap het idee hoor van die 'goedkope' keuzes en laagdrempeligheid. Maar waarom dan in hemelsnaam standaard WiFI er in maken??? Dat is namelijk stukken duurder en wmb ook ingewikkelder (WIP/WEP/WOP en de a/c/g versies...). Dan had ik het veel logischer gevonden als ze 5.1 erin hadden gestopt en gewoon een standaard netwerkkaart. 5.1-geluid voegt namelijk zeker wel wat toe aan de game-ervaring, terwijl WiFi dat dus niet doet...
hmm ik was dat hele DS-gebeuren helemaal vergetenquote:Op maandag 21 augustus 2006 09:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Het argument van 5.1 voor de laagdrempeligheid klopt dan denk ik ook niet. Alhoewel het makkelijker is om alles WiFi te geven, dan LAN voor de Wii en WiFi voor de DS, en als die dan met elkaar moeten communiceren bluetooth ofzo? Komt het weer in conflict met de wiimotes, etc.
Het gaat er hierbij denk ik vooral om dat het hip is, het geeft een beetje het idee van pods.
WIFI is een standaard protocol van draadloos internet. WIFI wordt gebruikt voor de DS en zal daarom zijn weg gevonden hebben naar de Wii.quote:Op maandag 21 augustus 2006 08:54 schreef kepler het volgende:
[..]
ik snap het idee hoor van die 'goedkope' keuzes en laagdrempeligheid. Maar waarom dan in hemelsnaam standaard WiFI er in maken??? Dat is namelijk stukken duurder en wmb ook ingewikkelder (WIP/WEP/WOP en de a/c/g versies...). Dan had ik het veel logischer gevonden als ze 5.1 erin hadden gestopt en gewoon een standaard netwerkkaart. 5.1-geluid voegt namelijk zeker wel wat toe aan de game-ervaring, terwijl WiFi dat dus niet doet...
Of een generatieprobleem, mn moeder wil nu een DS maar ik moet haar wel nog steeds uitleggen hoe ie opstart enzo. Als er een 'foutmelding' komt dan durft ze niets meer te doen en komt ze er niet meer uit. Geen geluid zou zo'n 'fout' kunnen zijn. Resultaat: er ontstaat een blokkade tussen haar en de 'computer' wat de drempel verhoogt. Ik kan je garanderen dat er heel veel van deze computeranalfabeten zijn hoor.quote:Herr-Flick:
Zoals je nu de doelgroep voor de Wii omschrijft zijn dat alleen maar mensen met het syndroom van Down, of een ander zware geestelijke handicap...
Dat is een eenmalige instelling en zelfs als je de tijd en beeldformaat niet instelt speelt ie toch.quote:En als het echt allemaal gemakkelijk zou moeten blijven dan komen er ook geen menu's in om bijv. de tijd in te stellen of het beeldformaat.
Jij gaat uit van je eigen probleemoplossende vermogen mbt computers ed. Het ' er niet uitkomen' kun je beter vertalen als ' de moeite er niet voor nemen het op te lossen' bij veel gezinsleden/ non-gamers. Wii = de ON-button aanklikken, TV aanzetten en spelen. Dat is het concept.quote:Stel je eens voor dat je daar in terecht zou komen, je komt er echt nooit meer uit!
Tuurlijk, heb je toevallig nog een netwerkkaart liggen voor de Cube?quote:En wist je dat er ook USB 5.1 geluidskaarten zijn? Wii weet kunnen we zo de hardware upgraden, en dan beschikken we toch nog over 5.1 (al geloof ik het zelf ook niet dat dat zou gaan gebeuren )
De hardware die WiFi mogelijk maakt zal meer kosten dan een simpele netwerkaansluiting en een fractie meer ruimte innemen dan WiFi. Het is overigens heel leuk dat je de Wii dan overal in huis kan neerzetten, maar aangezien je nog steeds zit met de kabel die naar de tv gaat gaat dat overal neerzetten niet op.quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:13 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
WIFI is een standaard protocol van draadloos internet. WIFI wordt gebruikt voor de DS en zal daarom zijn weg gevonden hebben naar de Wii.
WIFI zorgt er tevens voor dat er geen netwerkkaart in hoeft en dat scheelt weldegelijk geld aangezien het de Wii kleiner maakt.
Met WIFI heb je geen poespas aangezien je geen kabel aan hoeft te sluiten (zie je de parallel?) en het netjes draadloos kan. Op die manier kan je de Wii overal neerzetten in je huis, wat een issue was van Nintendo (meerde Wii's op netwerk rondom huis of Wii aansluiten in andere kamer/ op monitor).
De configuratie van WiFi is voor veel mensen nog steeds te moeilijk, denk maar is aan alle onbeveiligde WiFi netwerken die overal te vinden zijnquote:Gameervaring is denk ik niet het doel van de WIFI, gemak wel en flexibiliteit wel. Misschien is het wel een gameervaring maar ik snap nog steeds niet wat Nintendo bedoelde met hun filosofie van mobiliteit van de Wii. Nu ik er zo over nadenk is denk ik mobiliteit tevens een argument tegen 5.1.
Of een generatieprobleem, mn moeder wil nu een DS maar ik moet haar wel nog steeds uitleggen hoe ie opstart enzo. Als er een 'foutmelding' komt dan durft ze niets meer te doen en komt ze er niet meer uit. Geen geluid zou zo'n 'fout' kunnen zijn. Resultaat: er ontstaat een blokkade tussen haar en de 'computer' wat de drempel verhoogt. Ik kan je garanderen dat er heel veel van deze computeranalfabeten zijn hoor.
Lijkt verdacht veel op het concept van alle consolesquote:Dat is een eenmalige instelling en zelfs als je de tijd en beeldformaat niet instelt speelt ie toch.
[..]
Jij gaat uit van je eigen probleemoplossende vermogen mbt computers ed. Het ' er niet uitkomen' kun je beter vertalen als ' de moeite er niet voor nemen het op te lossen' bij veel gezinsleden/ non-gamers. Wii = de ON-button aanklikken, TV aanzetten en spelen. Dat is het concept.
Ik zeg niet dat WIFI op alle fronten voordeel heeft, maar WIFI is wel een duidelijk product van de filosofie achter de Wii.quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:24 schreef Tain het volgende:
[..]
De hardware die WiFi mogelijk maakt zal meer kosten dan een simpele netwerkaansluiting en een fractie meer ruimte innemen dan WiFi. Het is overigens heel leuk dat je de Wii dan overal in huis kan neerzetten, maar aangezien je nog steeds zit met de kabel die naar de tv gaat gaat dat overal neerzetten niet op.
[..]
Klopt, maar je kan wel spelen op de console zonder internet. Internet is geen must om bijvoorbeeld te tennissen.quote:De configuratie van WiFi is voor veel mensen nog steeds te moeilijk, denk maar is aan alle onbeveiligde WiFi netwerken die overal te vinden zijn
[..]
Bij de overige consoles (tenzij Sony natuurlijk weer ineens een 'ingeving' heeft) moet je naar de console lopen, de aanknop indrukken, de startmenu doorlopen en het spel laden. De Wii is op de bank zitten, Wiimote pakken, ON-knop indrukken en het spel start meteen. (kan niet veel over menu zeggen aangezien ik die niet gezien heb maar heb vermoeden dat die zeer intiutief zal zijn.quote:Lijkt verdacht veel op het concept van alle consoles
quote:Nindori: 10 years of Famicom and Super Famicom. 10 years of N64 and GC. And now another ten years is starting with Wii?
Miyamoto: Yes, we're starting from here.
N: Looking at the titles you've announced so far, it already seems like you'll be releasing games at a faster pace than the N64 and GC.
M: That's because the machine is based on GC. Dev tools are of course being upgraded, but GC code will basically run as is. Because of that, I'm also thinking I can remake some of my GC games for Wii, making use of the Wiimote.
N: So you think games will experience a rebirth thanks to the Wiimote...
M: Yes. Of course you can wander into a second hand shop and buy a lot of these games still, so I don't think we can release these Wiimakes at full price. Since a lot of the development cost has already been accounted for, we'll be able to release these at a much more affordable price. And if others also take advantage of this and release Wiimakes, there's a high possibility of a lot of software from third parties also.
N: So, there's a possibility of Nintendo doing this?
M: Yes, I strongly believe there is. For this reason, the next Zelda will be released for both Wii and GC simultaneously. It's quite an interesting experiment.
N: Ah, I see.
M: Also, when we were working on it, some of the staff were saying "Since the Wii has more power than the GC, let's polish the graphics up a bit too", but Zelda's fans aren't expecting polish, they're expecting a fun and exciting game, so I said it is better if we make it fun both on Wii and GC. And recently it's been established that "Wii is not a machine that tries to deliver next-gen graphics". Of course, since there are still games that demand high quality graphics, there will be separate paths of development depending on the software.
---
There's also a part where he's asked what happened to previous projects.
Mario 64-2: originally planned for 64DD, some parts made it into other games, but Miyamoto forgot which ones (!)
Cabbage: Cancelled but some ideas made it into Nintendogs.
Mario 128: A test concept for Mario. Some elements are in Mario Galaxy, incl. the running around a sphere and gravity.
Marionette: Moved to Wii. Still in development.
Stage Debut: Some elements seen in E3 Wii demos, like the face mapping element. Looks like many elements will make it into other games rather than being released as a standalong product, but the writeup is kind of vague.
sterker nog, dat is het conceptquote:Op maandag 21 augustus 2006 10:24 schreef Tain het volgende:
Lijkt verdacht veel op het concept van alle consoles
Zolang het werkt past het in de simpelheid die Nintendo voor ogen heeft met de Wii, maar toch is het voor veel mensen te lastig.quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:34 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat WIFI op alle fronten voordeel heeft, maar WIFI is wel een duidelijk product van de filosofie achter de Wii.
De kabel in de TV is onmisbaar, was er een goedkope techniek voor dan hadden ze dat ook wel geimplementeerd maar die is er niet. Maar je kan wel voorkombare moeilijkheden wegnemen.
Denk dat die mensen die WiFi niet aan de praat krijgen, misschien geeneens weten hoe ze iets via een netwerkkabel op internet krijgen en er dus al niet aan beginnen.quote:Klopt, maar je kan wel spelen op de console zonder internet. Internet is geen must om bijvoorbeeld te tennissen.
ik weet niet wat voor consoles jij hebt gehad, maar ze werken allemaal via hetzelfde principe:quote:Bij de overige consoles (tenzij Sony natuurlijk weer ineens een 'ingeving' heeft) moet je naar de console lopen, de aanknop indrukken, de startmenu doorlopen en het spel laden. De Wii is op de bank zitten, Wiimote pakken, ON-knop indrukken en het spel start meteen. (kan niet veel over menu zeggen aangezien ik die niet gezien heb maar heb vermoeden dat die zeer intiutief zal zijn.
Sleepmode is geloof ik ook aanwezig wat ook anders is. Kortom, Nintendo maak thet ons makkelijk![]()
quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:34 schreef alex4allofyou het volgende:
Bij de overige consoles (tenzij Sony natuurlijk weer ineens een 'ingeving' heeft) moet je naar de console lopen, de aanknop indrukken, de startmenu doorlopen en het spel laden. De Wii is op de bank zitten, Wiimote pakken, ON-knop indrukken en het spel start meteen. (kan niet veel over menu zeggen aangezien ik die niet gezien heb maar heb vermoeden dat die zeer intiutief zal zijn.
Sleepmode is geloof ik ook aanwezig wat ook anders is. Kortom, Nintendo maak thet ons makkelijk![]()
Goh dus ik hoef nooit naar mijn Wii te lopen? Dat ding pakt automatisch de spellen voor mij uit de kast en stopt ze eigenhandig in zijn dvdladequote:Op maandag 21 augustus 2006 10:34 schreef alex4allofyou het volgende:
Bij de overige consoles (tenzij Sony natuurlijk weer ineens een 'ingeving' heeft) moet je naar de console lopen, de aanknop indrukken, de startmenu doorlopen en het spel laden. De Wii is op de bank zitten, Wiimote pakken, ON-knop indrukken en het spel start meteen. (kan niet veel over menu zeggen aangezien ik die niet gezien heb maar heb vermoeden dat die zeer intiutief zal zijn.
Ik denk ook niet dat iedereen de Wii overal heen verhuist, maar mocht het het willen dan is het erg eenvoudig. Over het algemeen zal ie in de woonkamer staan en zullen casuals de Wiimote oppakken en meteen kunnen spelen. Onze soort mensen (quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:39 schreef Tain het volgende:
[..]
Zolang het werkt past het in de simpelheid die Nintendo voor ogen heeft met de Wii, maar toch is het voor veel mensen te lastig.
[..]
Klopt, maar dit is ook niet erg want je hoeft niet online te zijn om te spelen. Ik zie mn ouders ook niet online gaan als ze er al op spelen.quote:Denk dat die mensen die WiFi niet aan de praat krijgen, misschien geeneens weten hoe ze iets via een netwerkkabel op internet krijgen en er dus al niet aan beginnen.
[..]
Ik wist niet dat de PS3 een standby modus had die aangezet kon worden met de controller. Bij de XBOX360 is het iig wel zo dat je in veel gevallen de console uit doet en m daarna weer aan moet doen door erheen te lopen, en de draadloze controller moet calibreren (als je die controller hebt) alvorens te spelen en de console behoorlijk moet laden.quote:ik weet niet wat voor consoles jij hebt gehad, maar ze werken allemaal via hetzelfde principe:
TV aan
Console aan
Zit er een game in dan speelt deze automatisch af en anders kom je in het menu
WiFi zuigtquote:Op maandag 21 augustus 2006 10:34 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik zeg niet dat WIFI op alle fronten voordeel heeft, maar WIFI is wel een duidelijk product van de filosofie achter de Wii.
Dat kan de consumenten niet schelen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:40 schreef Retuobak het volgende:
[..]
WiFi zuigt
Tegenover kabels:
-trager
-instabieler
-duurder
-onveiliger
Ik zie de voordelen werkelijk waar niet
Dat heb ik nog nooit gehad met mijn 360, ergo bullshit dusquote:Op maandag 21 augustus 2006 11:38 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik wist niet dat de PS3 een standby modus had die aangezet kon worden met de controller. Bij de XBOX360 is het iig wel zo dat je in veel gevallen de console uit doet en m daarna weer aan moet doen door erheen te lopen, en de draadloze controller moet calibreren (als je die controller hebt) alvorens te spelen en de console behoorlijk moet laden.
Ik zie behalve de vorm van de Wiimote geen verschil in de werking met de 360. Knopje indrukken, console gaat aan, even wachten en je kan spelen. Afhankelijk van het spel zal de opstarttijd langer of korter zijn, maar dat ligt totaal aan de grote van de data die moet worden ingeladen.quote:Wat de Wii anders maakt en daar doelde ik op is dat je de console bediend als een videorecorder of TV. Gewoon de Wiimote oppakken, een typische ON-knop inklikken zoals je die ook op andere afstandbedieningen hebt, en hij start meteen, praktisch geen laadtijden. Met sleepmode kan je zelfs meteen in het menu (van het spel) terechtkomen. Let wel, ik berust me op de uitleg van Nintendo, ik heb het niet zelf gezien, maar ik heb het dan ook over de filosofie van de Wii.
Het is een klein verschil, dat weet ik ook wel, maar weldegelijk een unieke eigenschap en gedachtengang die verschilt met de rest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |