quote:Huntelaar betreurt vertrek Charisteas
08 september 2006
Het is even wennen voor Klaas Jan Huntelaar. De spits reeg vorig seizoen de doelpunten aaneen, maar staat inmiddels al vijf wedstrijden op rij droog. Na de interland tegen Ierland op 16 augustus, waarin hij als debutant twee keer scoorde, wist de aanvaller het net niet meer te vinden. FCUpdate.nl sprak met de spits over doelpunten, de buitenspelers van Oranje en het vertrek van Angelos Charisteas naar Feyenoord.
Ad powered by www.webads.nl
Begin augustus leek het niet op te kunnen voor Huntelaar. De 23-jarige aanvaller scoorde zowel in de heenwedstrijd van Ajax tegen FC Kopenhagen als in de oefeninterland tegen Ierland twee goals en leek de hele wereld aan te kunnen. Nu, vijf wedstrijden later, is de situatie echter volledig anders. Hij scoorde niet voor Ajax in de duels tegen RKC, NAC en de terugwedstrijd tegen Kopenhagen, terwijl hij namens Oranje ook niet wist te scoren tegen Luxemburg en Wit-Rusland.
Vijf wedstrijden zonder doelpunt, dat is even wennen voor Huntelaar. Toch laat de spits zich niet gek maken door zijn stokkende productiviteit. "Natuurlijk wil je als spits scoren, dat is logisch. Maargoed, de ene wedstrijd krijg je nu eenmaal meer kansen dan de andere. Het belangrijkste is dat de kansen blijven komen, dan komt dat doelpunt vanzelf. Of het aan me knaagt dat ik al zo lang droog sta? Och, knagen is een groot woord. Maar een doelpuntje zou wel lekker zijn", lacht hij.
Met name bij Oranje leek Huntelaar de afgelopen wedstrijden niet goed in zijn vel te zitten. De Ajacied stond zowel tegen Luxemburg als Wit-Rusland op een eiland en kreeg weinig bruikbare ballen van zijn mede-aanvallers Dirk Kuyt en Robin van Persie. Hoe dat kwam, weet Huntelaar wel.
"Een belangrijk verschil met Ajax is dat er bij Oranje een linkspoot op rechts staat en een rechtspoot op links. Hierdoor komen de buitenspelers vaak naar binnen, terwijl we bij Ajax altijd met minimaal één buitenspeler spelen die de achterlijn kan halen en de bal voor de goal gooit. Dat is voor mij even wennen, want ik moet bij Oranje nu op een andere manier voetballen. Ik moet iets vaker inzakken, waardoor ik iets langer moet wachten op mijn kans voor het doel."
Tegen Wit-Rusland leek bondscoach Van Basten het geploeter van Huntelaar even zat te zijn, want de spits werd in de slotfase vervangen door Ryan Babel. "Zo'n wissel is natuurlijk nooit leuk, het liefst blijf ik gewoon staan. In de laatste minuten gebeurt het namelijk regelmatig dat er nog een kansje komt, dat zag je tegen Wit-Rusland ook. Op zo'n moment is het jammer dat ik niet meer in het veld sta. Maargoed, volgende keer beter", blijft hij nuchter.
Komende zondag, in de thuiswedstrijd van Ajax tegen Vitesse, kan hij zijn zoektocht naar doelpunten weer hervatten. Mocht dat niet lukken, heeft Ajax in ieder geval niet meer haar breekijzer achter de hand. Angelos Charisteas, de man die tegen NAC Breda als invaller nog van grote waarde was voor de Amsterdamse club, werd anderhalve week geleden immers verkocht aan Feyenoord.
Huntelaar betreurt het vertrek van zijn Griekse teamgenoot. "Ik vind Charisteas een goede speler, hij heeft al regelmatig zijn waarde voor ons bewezen. Of ik verbaasd ben over zijn transfer? Ach...je weet hoe het kan gaan in het voetbal, alles is mogelijk. Maargoed, ik vind het in ieder geval jammer dat hij weg is."
Jaloersquote:Op zondag 10 september 2006 16:52 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Zo, dus die lelijke aap heeft weer met de nodige dosis geluk een kokosnoot in het netje weten te rollen.
Ja, en niet één maar twee keerquote:Op zondag 10 september 2006 16:52 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Zo, dus die lelijke aap heeft weer met de nodige dosis geluk een kokosnoot in het netje weten te rollen.
quote:Op zondag 10 september 2006 17:37 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Is hij al omgedoopt tot de officiele tweakers.net mascotte.![]()
Kneus alert
Misschien willen de gebroeders Ko het wel inzingenquote:Op zondag 10 september 2006 22:41 schreef patrickt37 het volgende:
http://www.onzin.com/view.php?id=2530
Yup. Twee zelfs. Wat betekent dat hij bij Ajax weer bijna 1 op 1 loopt.quote:Op zondag 10 september 2006 16:52 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Genieten hequote:Op maandag 11 september 2006 10:02 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Yup. Twee zelfs. Wat betekent dat hij bij Ajax weer bijna 1 op 1 loopt.![]()
Hij had nog veel kansen nodig, maar ze gingen er weer in
Idd, je ziet hem loeren, lopen, tegenstander pesten, weer loeren, prachtig!quote:
De afronding was nog niet 100% natuurlijk, maar er zit heel wat in iddquote:Ik ben nu de samenvatting van Ultrasuid aan het downloaden, ik wil het nog een keer zien. Echt supergped voetbal, dat vond ik nog het gaafste.
Omdat ie al een tijd geen belangrijke goals heeft gescoord.quote:Op vrijdag 29 september 2006 00:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe zou het komen dat het rustig is in deze topic?
Wie staat er in de basis bij oranje? Ruud of KJH?quote:Op vrijdag 29 september 2006 00:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Oh je bedoelt net als Romario, Ronaldo, Nilis of Ruud?
Of bedoelde je dat niet?
Slecht nieuws. Maar gelukkig is Rosenberg in vorm.quote:Op vrijdag 29 september 2006 17:28 schreef Badabingea het volgende:
Het is nog onzeker of Klaas-Jan Huntelaar aanstaande zondag kan spelen voor Ajax in de uitwedstrijd tegen FC Utrecht. De topschutter van de Amsterdamse club verliet vroegtijdig de vrijdagtraining met een enkelblessure, die hij in een duel met Jan Vertonghen opliep.
AjaxLive.nl
Ten Cate verwacht dat hij zondag pas weet of Huntelaar inzetbaar is. "Het kan zo maar dat hij er dan weer staat", aldus de oefenmeester tegenover de Telegraaf
vertel?quote:Op vrijdag 3 november 2006 12:24 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
ook een lekker interview achteraf![]()
Meevoetballend vind ik hem ook steeds beter worden. En inderdaad weer goalsquote:Op vrijdag 3 november 2006 12:28 schreef Ayaxola het volgende:
[..]
Goede 2e goal, verder niet veel bijzonders, maar wel weer 2 doelpunten![]()
Niet echt in vorm en toch alweer 11 goals dit seizoen. Ben benieuwd hoeveel 'ie er dan maakt als 'ie wel in vorm is, het dubbele?quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:36 schreef SCH het volgende:
Nog steeds niet echt in vorm.
Wie noem jij de echte jongens?quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Knappe goals tegen amateurs. Nog tegen de echte jongens
Nee, die goals die tellen natuurlijk niet. Ik stel voor om de topscorerslijst voortaan te bepalen aan de hand van wie het meest scoort tegen de teams die door DiegoArmandoMaradona worden aangewezenquote:Op vrijdag 3 november 2006 21:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En tegen wie heeft hij die goals gescoord?
Dadelijk is een goal tegen een A speler van RKC nog een prestatie
Kampioen word je toch tegen de kleintjes? Een spits hoort juist altijd te scoren, tegen welke club dan ook.quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kopenhagen, Start, Wenen, Jong RKC en Ierland niet in elk geval
Goals tegen grote clubs en winnende of eerste goals tellen dubbel.quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:22 schreef twi het volgende:
[..]
Nee, die goals die tellen natuurlijk niet. Ik stel voor om de topscorerslijst voortaan te bepalen aan de hand van wie het meest scoort tegen de teams die door DiegoArmandoMaradona worden aangewezenStaat een team niet op die lijst, tellen ze niet
Klopt ja, een Huntelaar die de openingsgoal maakt tegen PSV in de bekerfinale en vervolgens de winnende telt niet, moet inderdaad tegen een grote club zijn.quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Goals tegen grote clubs en winnende of eerste goals tellen dubbel.
Huntelaar heeft tot op heden alleen een keer een verdwaalde bal tegen Samuel erin geschoten
Scouts nemen de moeite nog geen eens om tegen Start, Kopenhagen, Wenen of Jong RKC te gaan kijken. Die wedstrijden zijn totaal irrelavant.quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:25 schreef RayMania het volgende:
[..]
Kampioen word je toch tegen de kleintjes? Een spits hoort juist altijd te scoren, tegen welke club dan ook.
Ben toch blij dat je PSV niet als een noemenswaardige tegenstander ziet. Zijn we het in ieder geval over iets eensquote:Op vrijdag 3 november 2006 21:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Goals tegen grote clubs en winnende of eerste goals tellen dubbel.
Huntelaar heeft tot op heden alleen een keer een verdwaalde bal tegen Samuel erin geschoten
Kijk eens waar Ball nu elke wedstrijd zitquote:Op vrijdag 3 november 2006 21:29 schreef RayMania het volgende:
[..]
Klopt ja, een Huntelaar die de openingsgoal maakt tegen PSV in de bekerfinale en vervolgens de winnende telt niet, moet inderdaad tegen een grote club zijn.
Een team met Ball en Addo in de basis is inderdaad niet noemenswaardigquote:Op vrijdag 3 november 2006 21:29 schreef twi het volgende:
[..]
Ben toch blij dat je PSV niet als een noemenswaardige tegenstander ziet. Zijn we het in ieder geval over iets eens
Oh, dus het gaat er niet om tegen welk team je scoort, maar tegen welke individuele tegenstander dat is? Ik snap het. Maakt het ook nog uit in welke minuut het is, of die individuele tegenstander al een gele kaart te pakken heeft of een tik tegen de enkels heeft gehad? Misschien of die speler wel of niet in vorm is en of hij onenigheid heeft met de trainer of een medespeler? De historie van de speler tijdens het spelen in grote stadions, of of 'ie goed tegen blanke of donkere spelers speelt?quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kijk eens waar Ball nu elke wedstrijd zit
Ik vind een gemiddelde van 1 op 1 Europees voor Huntelaar bij Ajax erg knap. Daarnaast scoorde hij namens Ajax in drie wedstrijden tegen Feyenoord vijf keer en twee keer tegen PSV, ook één op één.quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Scouts nemen de moeite nog geen eens om tegen Start, Kopenhagen, Wenen of Jong RKC te gaan kijken. Die wedstrijden zijn totaal irrelavant.
Kezman scoorde tenminste nog in grote wedstrijden als het geen CL was
Ja dus? Ball hoorde bij PSV. Het was geen Ajax - Ball ofzo. Zo kan ik er ook wel een paar verzinnen zeg.quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kijk eens waar Ball nu elke wedstrijd zit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |