Oostenrijk is al bijna vol sinds die Jorg Haider daar succesvol is. Sinds april vorig jaar is hij echter overgestapt naar een andere partij die minder voor het zeggen heeft. Ik denk dus dat je er nog prima op wintersport kan.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:22 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Spieren spannen is juist gevaarlijk, ontspannen is beter (ooit eens gehoord ergens).
Ik zit voor komende winter ook aan een helmpie te denken, ben vorig jaar iets te hard gevallen, dacht eventjes een bocht mooi af te snijden, maar zag niet ik een gat van 2 meter moest overbruggen om weer op te piste te komen, na 2 saltos achterover hard op mn schouder gestuitert*au*
Ik hoorde trouwens dat Oostenrijk al bijna vol zit, moet ik mij zorgen maken om rond de kerst ergens een last minute te willen boeken? (vorig jaar perfect gegaan).
kwestie van nieuwe CCFL buizen erin zetten .. 100 eu max gok ik ... (met reparatiekosten erbij)quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:28 schreef GenesiZ het volgende:
Maar we snappen het
Mag ik hier btw even snel mijn gal spugen. Mijn laptop is zojuist naar de kolere gegaanLaptop werkt nog perfect, maar het backlight gaat niet meer aan
. En ik was nog zo gehecht aan het fokken op bed en op de bank.
![]()
Ander voordeel is dat ik nu op zolder een biosje kan maken icm een overhead-projector. Grote kans dat ik in de winter lekker op zolder op een groot scherm snowboard films kan kijken.![]()
Was het maar zo makkelijk, maar dat is helaas niet mogelijk. Ach, we sparen wel voor een nieuwe, die moest er zoiezo wel komen. Vandeweek maar eens kijken voor een overhead-projector.quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:29 schreef Rnej het volgende:
[..]
kwestie van nieuwe CCFL buizen erin zetten .. 100 eu max gok ik ... (met reparatiekosten erbij)
dat is niet mogelijk?quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:49 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Was het maar zo makkelijk, maar dat is helaas niet mogelijk. Ach, we sparen wel voor een nieuwe, die moest er zoiezo wel komen. Vandeweek maar eens kijken voor een overhead-projector.
crap....quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:26 schreef GenesiZ het volgende:
Ik heb er naar gekeken, maar het is zoiezo een speciale maat en het is een notebook van 5 jaar oud van Tulip, zover ik weet zijn die al eens falliet gegaan en worden die ccfl's een stuk lastiger.
Die zag ik vorige week ergens ook al staan jaquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:05 schreef Basje_B het volgende:
Kickflip met je snowboard:![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.transworldsnow(...)6719,1224530,00.html
Een Burton Code.... Old skoolquote:Op maandag 28 augustus 2006 23:35 schreef Rnej het volgende:
even compenseren voor mijn ge-off-topic:
Nicolas Muller op een brtn Code
[afbeelding]
in derelicta doet een dude er eentje....quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
Die zag ik vorige week ergens ook al staan ja
Stoere actie wel. Ga ik komende winter ook maar eens proberen.
Hoewel het verder vrij nutteloos is aangezien je niet in je bindingen zit en je dus het alleen kunt doen als je ergens aan het chillen bent en een nutteloze trick wilt showen (steez baby)
Maar hij is wel vet
yah, geil plankje....quote:[..]
Een Burton Code.... Old skool
als je een stukkie terugleest in t topic heb ik een verhaaltje over solden geschreven....quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:25 schreef errorken het volgende:
Heeft er iemand ervaring met snowboarden in solden ?
Andere jaren zijn we voornamelijk frankrijk geweest (val thorens, les arcs, tignes) en een hele tijd terug eens naar ischgl (oostenrijk). De bedoeling is om er een appartement te huren en dat het een skidorp is (dus niet in een valei waar je eerst 30 minuten moet kachelen om op de berg te komen).
Alle ervaringen zijn welkom
Hij kan natuurlijk wel, maar het is echt op zo'n moment dat je ff niets anders te doen hebt en ergens op moet wachten of dat je gewoon aan het chillen bent ofzo. Je gaat niet ff op de piste stil staan (of bij een lift) je bindingen losmaken en ff die trick doenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:48 schreef Rnej het volgende:
[..]
in derelicta doet een dude er eentje....
[..]
yah, geil plankje....![]()
stepin bindingen op mijn t6 zetten?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:37 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hij kan natuurlijk wel, maar het is echt op zo'n moment dat je ff niets anders te doen hebt en ergens op moet wachten of dat je gewoon aan het chillen bent ofzo. Je gaat niet ff op de piste stil staan (of bij een lift) je bindingen losmaken en ff die trick doen
quote:
hehe, seriously, die C60s zijn gewoon het geld wel waardquote:
Dan is hij niet zo heel extreem gegaan.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:07 schreef Rnej het volgende:
[..]
hehe, seriously, die C60s zijn gewoon het geld wel waard
was een hardbooter op een plank van 180 bezig in landgraaf... kon zijn spoor volgen op dezelfde snelheid![]()
een slalommer hou ik niet bij, maar hij was goed strak aan t carvenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:11 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dan is hij niet zo heel extreem gegaan.
De lijn van een hardbooter rij je niet als hij echt strak rjidt...
Dat je een spoor kan volgen heeft volgens mij meer te maken met de radius van je plank (ik neem aan dat de hardbooter gewoon zoals het hoort aan het carven was), de snelheid met de base, dus wat die bindingen er mee te maken hebben is me volstrekt onduidelijk.. Wat niet wegneemt dat het gewoon dikke bindingen zijn overigensquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:07 schreef Rnej het volgende:
[..]
hehe, seriously, die C60s zijn gewoon het geld wel waard
was een hardbooter op een plank van 180 bezig in landgraaf... kon zijn spoor volgen op dezelfde snelheid![]()
Ik vind het niet, kan je even link posten of datum+uur van je post zetten dan aub ?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:28 schreef Rnej het volgende:
[..]
als je een stukkie terugleest in t topic heb ik een verhaaltje over solden geschreven....
anyway;
beide gondels zijn op 10 minuten loopafstand van elkaar en zijn allebei in het dorp zelf .. (minidorpje vol met appartementen)
veel bomen, veel gletsjer, veel vanalles en nogwat, mooi gebied, wel dure appartementen en duur eten... maar tis er wel erg mooi en leuk dus![]()
zodra je echt carved, trap je de plank krom en wordt de radius kleinerquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:16 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Dat je een spoor kan volgen heeft volgens mij meer te maken met de radius van je plank (ik neem aan dat de hardbooter gewoon zoals het hoort aan het carven was), de snelheid met de base, dus wat die bindingen er mee te maken hebben is me volstrekt onduidelijk.. Wat niet wegneemt dat het gewoon dikke bindingen zijn overigens
Ook daar zitten grenzen aan, en alpine- of raceboards hebben doorgaans een radius die niet te vergelijken is met freerideboards. Ik wil er geen issue van maken, vond het alleen opzienbarend dat je het verschijnsel aan je bindingen toedichtte.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:25 schreef Rnej het volgende:
[..]
zodra je echt carved, trap je de plank krom en wordt de radius kleiner
ooh, neuh niet alleen bindingen, tuurlijk niet, maar het maakt een boel verschil qua kantenwissel, je kan gewoon veel kortere bochten neerzetten...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:31 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ook daar zitten grenzen aan, en alpine- of raceboards hebben doorgaans een radius die niet te vergelijken is met freerideboards. Ik wil er geen issue van maken, vond het alleen opzienbarend dat je het verschijnsel aan je bindingen toedichtte.
Gevonden. Ik heb namelijk ook wat over Solden gevraagd. Ik ga er heen in de week voor kerst en de week van kerst.(2 weken dus)quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:08 schreef Rnej het volgende:
kn mijn stukkie niet meer vinden, maar wat wil je weten dan?
weet je wat veel uitmaakt bij kantenwissel... de breedte van je boardquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:35 schreef Rnej het volgende:
[..]
ooh, neuh niet alleen bindingen, tuurlijk niet, maar het maakt een boel verschil qua kantenwissel, je kan gewoon veel kortere bochten neerzetten...
http://www.ehrenreich-soelden.at/ dus ?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:24 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Gevonden. Ik heb namelijk ook wat over Solden gevraagd. Ik ga er heen in de week voor kerst en de week van kerst.(2 weken dus)
[Centraal] Snowboard topic deel 43
Lees ook de pagina's erna ff door. Ik recht streeks geboekt zonder tussenpersonen. Scheelt wel behoorlijk. Der stat ook link ergens in vna appartement. Daar zit ik.
Succes
De snelheid maakt echt wel een verschil. De ene base is veel sneller dan de andere. Hoe je hem ook waxt. Neemt niet weg dat dit bij de T6 wel in snor zitquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:25 schreef Rnej het volgende:
[..]
zodra je echt carved, trap je de plank krom en wordt de radius kleiner
snelheid van de base .. maakt weinig uit, mits goed gewaxed..
Ik kan die Malolo prima in het spoor houden hoor Komakie, maar als ik jou verhalen er zo over hoor ben ik bloedserieus van mening dat het gewichtverschil tussen ons op de piste een groot verschil in rijeigenschappen en ervaringen verklaard. Ik ben misschien wel 30 kg lichter, onderschat dat niet!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:31 schreef Komakie het volgende:
Je kantenwissel is van een aantal dingen afhankelijk waarbij de bindingen en de breedte van het board het belangrijkste zijn. Persoonlijk vind ik de breedte van je board nog wel iets belangrijker.
btw XL, met je Malolo kun je kortere bochten draaien maar wel bijna allemaal gedrift. Ik krijg meer snelheid uit me Baron ES dan uit me Malolo. De ES is ook gewoon stijver dus op zich is het niet zo heel gek.
[..]
De snelheid maakt echt wel een verschil. De ene base is veel sneller dan de andere. Hoe je hem ook waxt. Neemt niet weg dat dit bij de T6 wel in snor zit
Het komt erop neer dat je een alpineboard niet kunt volgen met welk freeride board dan ook als hij echt goed gaat carven. Zeker niet de bochten die hij draait. Wat snelheid betreft is het voornamelijk afhankelijk van het parcourt.
jep daar zit ik straksquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:18 schreef errorken het volgende:
[..]
http://www.ehrenreich-soelden.at/ dus ?
Hoe vallen de pistes daar trouwens mee ?
Is er eigelijk veel piste?
170 km piste...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:09 schreef Basje_B het volgende:
[..]
jep daar zit ik straks
heb geen idee van de pistes. Zou je aan Rnej moeten vragen of ff op internet zoeken.
succes? .. hoezo?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:53 schreef GenesiZ het volgende:
Rolskibaan?? Als snowboardleraar?
Succes![]()
Dat bedoel ik niet.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:56 schreef XL het volgende:
[..]
Ik kan die Malolo prima in het spoor houden hoor Komakie, maar als ik jou verhalen er zo over hoor ben ik bloedserieus van mening dat het gewichtverschil tussen ons op de piste een groot verschil in rijeigenschappen en ervaringen verklaard. Ik ben misschien wel 30 kg lichter, onderschat dat niet!
Heb je wel eens op een rollerbaan geboard? Is leuk voor je ski-techniek, maar boarden is daarop gewoon kut.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:39 schreef Rnej het volgende:
[..]
succes? .. hoezo?![]()
baantje bij de snowworld was al zeker gesteld, nu deze... ik ben fan van extra ervaring opdoen, bovendien is dit lekker dichtbij en is het niet zo fucking chaotisch (ga maar ns in de kerstvakantie naar de snowworld, word je gillend gek)
Kekke schoenen hoor. Zien er goed uitquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:30 schreef Bolter het volgende:
Jeey, vandaag dagje richting Duijvestein geweest in DH.
Paar boots, Burton Freestyle
[afbeelding]
En ook nog een broek, een beetje roestbruine Burtonbroek. Nu alleen nog een beetje toffe jas en ben er klaar voor. Aan zo een zomer is toch geen zak aan, doe dan maar winter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |