abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41128154
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:14 schreef eRrrrJeee het volgende:
haha...
iemand een idee? ik krijg altijd bevroren tenen in de voet die voorstaat.. ook indoor hoe kan dit
Ik denk dat het door de kou komt.
pi_41128313
Nou, hij is eruit hoor !

Het was nog een hele grote ook, die wortels staken huge uit naar buiten, lijkt wel een tentakel

Maar ik heb er 3 hechtingen doorheen zitten, en de verdoving werkt nog ! Bedankt voor de Whiskey tips, zal kijken of ik nog iets heb staan.

vanavond eten we mosselen, maar daarna vla !
Fingerspitzgefühl
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:21:56 #153
71115 Rnej
I walk the line
pi_41128867
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:04 schreef ForumGek het volgende:
Nou, hij is eruit hoor !

succes

havermout
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:25:22 #154
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41129004
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:01 schreef Kentaro het volgende:

[..]

die heb ik ook. bevalt me erg goed, gelukkig nog nooit hoeven te gebruiken maar ik (we) oefen vaak een keer aan het eind vd dag en ik heb mijn handschoen altijd zo gevonden
Ohw dus je gaat eerst een dag poederrijden en dan aan het einde van de dag oefenen???

Over die verstandskies:
het duurde bij mij een kwartier voordat hij eruit was (en dat is lang als ze aan je hoofd lopen te wrikken ) en daarna is het nog zeker een dag blijven bloeden. Maar een heel klein btje maar toch....
Nu moet ik de andere 3 nog laten doen bij de kaakchirurge
Maar goed dat schijnt makkelijker te zijn...
En als je moet eten... gewoon met de andere kant doen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41129132
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 20:13 schreef beerke het volgende:
[afbeelding]
sick!

je hebt het toch wel overleefd neem ik aan?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:34:53 #156
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_41129372
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:04 schreef ForumGek het volgende:
Nou, hij is eruit hoor !

Het was nog een hele grote ook, die wortels staken huge uit naar buiten, lijkt wel een tentakel

Maar ik heb er 3 hechtingen doorheen zitten, en de verdoving werkt nog ! Bedankt voor de Whiskey tips, zal kijken of ik nog iets heb staan.

mosselen:)
haha mijn verstandskiezen niet getrokken...
wel heb ik een zenuwbehandeling gehad.. geen aanrader:)
en al paar x bij kaak chirug voor wegsnijden van tanden.. ook geen pretje..
House muziek maakt jongeren kapot!!!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:37:43 #157
71115 Rnej
I walk the line
pi_41129458
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:28 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

sick!

je hebt het toch wel overleefd neem ik aan?
ik gok niet dat dat beerke is

btw over verstandskiezen.. ik had er maar 2 en totaal pijnloos verwijderd en ook geen pijn daarna gehad
pi_41130384
Mijn verstand is gewoon doorgekomen en zit perfect op zijn plaats.

Ik verbaas me er nog iedere dag over.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_41130532
Gevonden

Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:18:51 #160
71115 Rnej
I walk the line
pi_41130818
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:10 schreef GenesiZ het volgende:
Gevonden

[afbeelding]
peanutbrains
pi_41131263
Iemand nog fantastische adviezen om in de vakanties nog enigzins betaalbaar op wintersport te gaan? * Roellio werkt in het onderwijs en kan daarbuiten geen vrij krijgen.

En nu willen m'n snowboard-matties niet met mij mee omdat ze een week eerder of later goedkoper kunnen, maar ze hebben beloofd dat als ik een betaalbare vakantie weet te vinden dat ze dan wel met me mee gaan.

Bij voorkeur de voorjaarsvakantie.
pi_41131389
Dan moet je voor de last-minute gaan. Betaal je echt geen drol voor een appartementje, maar dan heb je alleen geen zekerheid hé.. !
Fingerspitzgefühl
pi_41131474
We hebben vorig jaar buiten de vakantie 350,- betaald voor 8 dagen appartement en skipas. Ik heb het idee dat dit wel goedkoper kan...
Ik zie ze nu in de vakantie op Husk al staan v.a. 179,- of zitten er dan nog tal van addertjes onder het gras?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:46:59 #164
71115 Rnej
I walk the line
pi_41131681
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:41 schreef Roellio het volgende:
We hebben vorig jaar buiten de vakantie 350,- betaald voor 8 dagen appartement en skipas. Ik heb het idee dat dit wel goedkoper kan...
Ik zie ze nu in de vakantie op Husk al staan v.a. 179,- of zitten er dan nog tal van addertjes onder het gras?
husk heeft een BAD reputation ... sunweb is bijna net zo goedkoop en daar heb ik nog nooit wat slechts over gehoord (vorig jaar ook zelf mee weggeweest en was heel fijn )

edit: snowtrex.nl is ook best ok
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:48:49 #165
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41131738
Off-season naar La Plagne kan voor dezelfde prijs als hoogseizoen naar een minder gerenomeerde bestemming. Echter.... diezelfde minder gerenomeerde bestemming kan off-season nog goedkoper. Een budget op reissom gelijk aan 350 lijkt me haalbaar, mogelijk is het bier in de kroegen in die weken ook wat minder aantrekkelijk geprijsd, maar dat zien je vrienden aan de reissom niet.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:49:45 #166
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41131769
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:46 schreef Rnej het volgende:

[..]

husk heeft een BAD reputation ... sunweb is bijna net zo goedkoop en daar heb ik nog nooit wat slechts over gehoord (vorig jaar ook zelf mee weggeweest en was heel fijn )

edit: snowtrex.nl is ook best ok
Husk bad reputation????
Nooit wat van gemerkt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_41131847
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:48 schreef XL het volgende:
Off-season naar La Plagne kan voor dezelfde prijs als hoogseizoen naar een minder gerenomeerde bestemming. Echter.... diezelfde minder gerenomeerde bestemming kan off-season nog goedkoper. Een budget op reissom gelijk aan 350 lijkt me haalbaar, mogelijk is het bier in de kroegen in die weken ook wat minder aantrekkelijk geprijsd, maar dat zien je vrienden aan de reissom niet.
Heb je nog tips w.b.t. gebieden en/of sites om te checken?

Het lastige is wel dat er aardig wat verschil zit in het niveau. We hebben 2 supergoede boarders en 2 supergoede skiërs, de rest hangt tussen middelmatig en beginner in.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:56:09 #168
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41131963
Ik vind Praloup een leuk 'kleintje'.
La Joue du Loup is een relatieve nieuwkomer die snel aan populariteit wint, zou wel eens een hele grote kunnen worden dit seizoen. Ben er zelf nog niet geweest, maar hoor er positieve ervaringen over. Al zegt wel iedereen erbij dat het geen Val Tho is ofzo....
pi_41132142
Maar is Praloup genoeg om ook de wat gevorderde mensen 8 dagen te boeien?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:03:22 #170
71115 Rnej
I walk the line
pi_41132197
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:49 schreef XL het volgende:

[..]

Husk bad reputation????
Nooit wat van gemerkt.
mja ikzelf ben nooit met ze meegeweest, maar ik hoor eigenlijk alleen maar gezeik over eindschoonmaak en borg die je niet terugkrijgt enzo, ook al is t appartement brandschoon en er mist niets, anderen zeggen weer dat je gewoon bij t begin gelijk alles moet melden wat kapot is zodat je er geen gezeik over krijgt aan t eind...

achja, voor de prijs zou ik t risico misschien wel nemen maar je hoeft niet perse met husk mee wil je goedkoop op wintersport

enne, over gebieden gesproken, le corbier/st jean d'arves kost geen fuck bij elke organisatie en is erg leuk! goedkoop eten ook enzo scheelt een hoop

(filmpje van ik + 2 maten in corbier voor de liefhebbers : http://www.youtube.com/watch?v=lSus7oipXus)

(witbalans van de camera was crappy, helaas niets aan te doen)
pi_41132270
Noem eens een lijstje 'elke organisatie' dan.. Sunweb.nl vind alleen maar teringdure reizen voor me.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:07:19 #172
71115 Rnej
I walk the line
pi_41132317
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:05 schreef Roellio het volgende:
Noem eens een lijstje 'elke organisatie' dan.. Sunweb.nl vind alleen maar teringdure reizen voor me.
hmm ik zat echt voor een schijntje in corbier

maar ik heb oa op sunweb de week voor kerst in tignes gevonden .. 300 eu met 4 man in een app.. voor 10 dagen incl reis enzo

edit:

ik zat in : Résidence Les Chalets des Marmottes

relexte huisjes .. voor 309 euro zit je de week met kerst er zelfs...
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:07:55 #173
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41132336
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:01 schreef Roellio het volgende:
Maar is Praloup genoeg om ook de wat gevorderde mensen 8 dagen te boeien?
Als het goedkoop genoeg is boek je er lessen bij voor 5 dagen. Dan is dat zeker zo. Als je het op eigen kracht moet doen en je bent kilometervreter dan kan het snel gaan. Het gebied heeft iets meer dan 150km piste schat ik. Daarvan liggen er redelijk wat op 1 helling. Om diep het gebied in te gaan moet je een lange sleeplift nemen, laatste keer dat ik er was kon je die lift ook een lanceerinrichting noemen. Dat kun je als snowboarder problematisch vinden... Het is echter al een tijdje geleden, misschien hebben ze dat wel aangepast.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:09:57 #174
71115 Rnej
I walk the line
pi_41132404
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:07 schreef XL het volgende:

[..]

Als het goedkoop genoeg is boek je er lessen bij voor 5 dagen. Dan is dat zeker zo. Als je het op eigen kracht moet doen en je bent kilometervreter dan kan het snel gaan. Het gebied heeft iets meer dan 150km piste schat ik. Daarvan liggen er redelijk wat op 1 helling. Om diep het gebied in te gaan moet je een lange sleeplift nemen, laatste keer dat ik er was kon je die lift ook een lanceerinrichting noemen. Dat kun je als snowboarder problematisch vinden... Het is echter al een tijdje geleden, misschien hebben ze dat wel aangepast.
lachen man, allebei je bindingen vast en JETZT GEHT LOS!!

in corbier ook echt skiers en boarders voorbij zien vliegen
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:16:02 #175
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41132544
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:03 schreef Rnej het volgende:

[..]

mja ikzelf ben nooit met ze meegeweest, maar ik hoor eigenlijk alleen maar gezeik over eindschoonmaak en borg die je niet terugkrijgt enzo, ook al is t appartement brandschoon en er mist niets, anderen zeggen weer dat je gewoon bij t begin gelijk alles moet melden wat kapot is zodat je er geen gezeik over krijgt aan t eind...

achja, voor de prijs zou ik t risico misschien wel nemen maar je hoeft niet perse met husk mee wil je goedkoop op wintersport

enne, over gebieden gesproken, le corbier/st jean d'arves kost geen fuck bij elke organisatie en is erg leuk! goedkoop eten ook enzo scheelt een hoop

(filmpje van ik + 2 maten in corbier voor de liefhebbers : http://www.youtube.com/watch?v=lSus7oipXus)

(witbalans van de camera was crappy, helaas niets aan te doen)
Ik heb bij Husk altijd mijn borg terug gekregen.
Zelfs al 's ochtends, bij het inleveren van de sleutel.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:21:33 #176
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41132718
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:09 schreef Rnej het volgende:

[..]

lachen man, allebei je bindingen vast en JETZT GEHT LOS!!

in corbier ook echt skiers en boarders voorbij zien vliegen
Heb ik ook een keer gedaan in Corbier
Is inmiddels een jaar of 6/7 geleden. dat ding lanceerde je echt. Toen heb ik me bindingen vast gemaakt en gesprongen op het moment dat ik die ruk kreeg.
Ging me toch een partij hard op me bek

btw ik ben niet zo van de reizen. Ik doe het liever allemaal zelf.
het is misschien ietsje duurder maar het meeste geld geef je altijd uit aan eten en drinken. Als je dat kunt inperken dan heb je een redelijk goedkope vakantie. Als een biertje 3 euro kost (oostenrijk. Frankrijk geloof ik niet duurder?) ben je toch al snel veel geld kwijt....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:25:28 #177
71115 Rnej
I walk the line
pi_41132849
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:21 schreef Komakie het volgende:

[..]

Heb ik ook een keer gedaan in Corbier
Is inmiddels een jaar of 6/7 geleden. dat ding lanceerde je echt. Toen heb ik me bindingen vast gemaakt en gesprongen op het moment dat ik die ruk kreeg.
Ging me toch een partij hard op me bek

btw ik ben niet zo van de reizen. Ik doe het liever allemaal zelf.
het is misschien ietsje duurder maar het meeste geld geef je altijd uit aan eten en drinken. Als je dat kunt inperken dan heb je een redelijk goedkope vakantie. Als een biertje 3 euro kost (oostenrijk. Frankrijk geloof ik niet duurder?) ben je toch al snel veel geld kwijt....
hehe ik ging bijna op mijn bek, t liftspoor lag op een dijkje en ik flikkerde van t dijkje.. dus moest er weer op zien te komen.. ging ook maar net goed

keb me kapotgelachen
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:40:34 #178
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41133464
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:25 schreef Rnej het volgende:

[..]

hehe ik ging bijna op mijn bek, t liftspoor lag op een dijkje en ik flikkerde van t dijkje.. dus moest er weer op zien te komen.. ging ook maar net goed

keb me kapotgelachen
Ik sprong wel ver trouwens
  donderdag 24 augustus 2006 @ 17:24:29 #179
71115 Rnej
I walk the line
pi_41134870
heb net dc mtn lab op mijn pc gepleurd (eindelijk maar een dvd speler gekocht voor in me pc) ...

anyway, easter eggs gevonden

20 minuten footy die je normaal niet te zien krijgt als je m in een standalone player douwt
  donderdag 24 augustus 2006 @ 18:19:11 #180
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_41136246
Hey

is er morgen ochtend/middag nog iemand in SW Zoetermeer? ik ben vanplan een aantal fotos te maken daar.. lijkt me welles leuk om te doen:)
  donderdag 24 augustus 2006 @ 18:19:54 #181
71115 Rnej
I walk the line
pi_41136264
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:19 schreef eRrrrJeee het volgende:
Hey

is er morgen ochtend/middag nog iemand in SW Zoetermeer? ik ben vanplan een aantal fotos te maken daar.. lijkt me welles leuk om te doen:)
ik ben in landgraaf dan
pi_41137929
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:24 schreef Rnej het volgende:
heb net dc mtn lab op mijn pc gepleurd (eindelijk maar een dvd speler gekocht voor in me pc) ...

anyway, easter eggs gevonden

20 minuten footy die je normaal niet te zien krijgt als je m in een standalone player douwt
Heb je nou direct een brander gekocht? Dan kan je hem voor me branden !
Fingerspitzgefühl
  donderdag 24 augustus 2006 @ 20:02:11 #183
71115 Rnej
I walk the line
pi_41139501
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:14 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Heb je nou direct een brander gekocht? Dan kan je hem voor me branden !
10 euro
dan fik ik m voor je
pi_41147331
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:02 schreef Rnej het volgende:

[..]

10 euro
dan fik ik m voor je
Check !

da's wel incl. verzenden hé ?
Fingerspitzgefühl
pi_41148998
Zojuist een net setje kleren gezien op de 686 site. Is in samenwerking met Dakine gemaakt. Ziet er echt gelikt uit

Nu nog een prijs zien te vinden, zal wel wat kosten.

Jasje is maar 300 dollar
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 00:46:45 #186
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41149369
Die broek ziet er wel stoer uit. Ik vind de jas niet mooi. Vogeltjes man... ben je gay ofzo

Maar serieus, ik vind de jas niet zo mooi, maar die broek dus wel. De rest van de spullen zijn ook wel ziekelijk. Dakine maakt mooie sjizzle. Alleen niet voor kijk-mij-eens-met-me-popijopie-taal-en-veel-te-grote-kleren-mislukte-freestyle-kiddies maar voor echt riders die goed spul willen hebben voor de hele berg en niet alleen voor een funparkje
Ik wilde eerst koelkastkiddies roepen maar dan doe ik het geen eer aan
pi_41150034
Dit is zó maf, ik kan de inhoud van deze pagina van het topic niet zien (page 4 dus). Ik zie gewoon niks staan, terwijl dat toch écht wel zo is !
Fingerspitzgefühl
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 06:46:04 #188
71115 Rnej
I walk the line
pi_41153319
ik vind t eigenlijk wel een mooie set, vooral omdat de broek bestwel veel op mijn Ronin flightpant lijkt ...

maar 300 dollar is op zich te doen, mits de jas goed is (En dat zijn ze meestal wel bij 686 )
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:14:37 #189
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41155692
300 euro vind ik niet eens zo belachelijk veel nee.
Het is wel een hoop geld natuurlijk maar zoals Rnej al zei, als het een goeie jas is, dan is hij het geld wel waard.
pi_41155836
Nee ik ben niet gay (zover ik weet ) Maar ik ben een groen/zwart/bruin kleurenfreak Jammer alleen van de hoge prijs, maar daar krijg je uiteraard wel wat voor terug.

@ Forumgek, neem nog een slok van je drinken of ga op tijd slapen. Het kan aan je ogen liggen
pi_41156649
Ik ga voor de winter een nieuw snowboard aanschaffen. Ik ga van november tot maart zo'n beetje elk weekend boarden, dus dan mag je er ook wel iets aan uitgeven. vorig jaar al nieuwe schoenen (burton rulers ) en bindingen gekocht (santa cruz), dit jaar wordt het dus een nieuw snowboard. nou weet ik niet zo heel erg veel van snowboards, dus misschien kunnen jullie wat tips geven. Ik hou het meest van lekker scheuren, je zult me niet snel in een funpark vinden. wel af en toe wat springen natuurlijk. verder ben ik 1m80, weeg 85 kilo, en ben een boarder met gemiddelde ervaring. budget moet ik nog even kijken. zat te denken aan rond de 300 euro, maar is dat genoeg voor een goede plank?

o ja, mijn schoenmaat is 44, verder board ik het meest op de piste, omdat in het gebied waar ik woon off piste niet mogelijk is. Maar mocht ik op vakantie gaan dan wil ik er ook mee off piste kunnen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Byte_Me op 25-08-2006 13:30:21 ]
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:53:24 #192
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41158581
Schoenmaat is ook wel handig. Dan weten we hoe breed het board moet zijn
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:58:18 #193
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41158760
Ik kan gewoon niet meer vinden hoe ik bij de Audex jassen van Burton kom
linkje op Audex klikken en dan kom ik alleen uit bij een overzichtspagina. Ik kan niet meer vinden waar ik de jassen kan bekijken
pi_41159427
Me neither. Volgends mij zijn ze met de site bezig.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:42:12 #195
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41160318
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:17 schreef GenesiZ het volgende:
Me neither. Volgends mij zijn ze met de site bezig.
Ze zijn wel lekker bezig met die site de laatste tijd.
Eerst niet bereikbaar (vorige week ergens) en nu dit weer
pi_41163262
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 11:53 schreef Komakie het volgende:
Schoenmaat is ook wel handig. Dan weten we hoe breed het board moet zijn
o ja, maat 44. heb het ge-edit.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:28:08 #197
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41164381
Ik zou zelf zeggen (wat Burton sigment betreft):

Burton Triumph 160cm
Burton Royale 158cm

De Triumph zou je zelfs nog korter kunnen rijden (156cm is die) maar die is wat aan de smalle kant voor je schoenmaat. daarnaast kun je op de 160cm prima vooruit omdat je toch voornamelijk piste knalt en poeder wilt gaan rijden (langer board is met poeder vaak wat makkelijker, tenzij je een Malolo of Fish hebt )

Voor andere merken kijk ik ook naar andere users
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:17:53 #198
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_41167254
Zijn wel afleveringen van vorig seizoen maar toch leuk om nog keertje te bekijken.

www.rtlwintersport.nl
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_41169456
he, heb ik morgen weer wat te doen. Altijd leuk (Y) (werkt alleen met msn)
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:38:06 #200
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_41179522
omg vandaag swz geweest... ging allemaal lekker, tot ik honger kreeg.. alles ging fout overal zat sneeuw: oren neus enz:). toen lekker gegeten en hebben we alles even geshaped.. en daarna ging et als een peer:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')