abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41195813
heet dat niet gewoon een electromotor/dynamo?
NWC: 3445 7628 8614 7793
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:06:16 #202
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41195832
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:05 schreef floppie86 het volgende:
heet dat niet gewoon een electromotor/dynamo?
Niet als je gebruik maakt van normale magneten, maar misschien kan het niet met gebruik van normale magneten, vandaar mijn vraag of zoiets zou kunnen werken.

Lees tevens nog even dat verhaal van Centurix, die zegt als het flippen van de magneten minder energie kost dan dat de overige magneten leveren, voila...

Plus, Sean McCarthy, Chief Executive Officer of Steorn, zei in dat interview dat het mechanisme verbazingwekkend simpel is.

Wellicht was er niet meer voor nodig dan een ingeving a la paperclip

Aan de andere kant zouden mensen die veel met electromotoren werken dat dan toch in moeten zien
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_41195933
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:01 schreef Hallulama het volgende:
[afbeelding]

Zou zoiets kunnen werken?

Plus, hoe kom je aan je magneten, hoe laad je ze op?

Mechanical pole flipping, neem die omschrijving ruim, kan zijn meerdere wisselende magneten, draaiende magneten, periodiek afgeschermde magneten, verzin maar wat...
Niet in de zin dat er meer energie uitkomt dan erin gaat. Je hebt hier net als bij een electromotor een stator en een rotor. Hooguit zou als je alle weerstanden verwaaloost je iets krijgen wat erg lange tijd ronddraait. Maar als je de weerstanden meerekent en het energie aftappen, dan gaat het gewoon stilstaan na een tijdje.

Je hebt natuurlijke magneten en elektromagneten. Elektromagneten laad je op doormiddel van stroom.

Ga er maar vanuit dat het hele gedoe een hoax is.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_41195968
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:06 schreef Hallulama het volgende:

Lees tevens nog even dat verhaal van Centurix, die zegt als het flippen van de magneten minder energie kost dan dat de overige magneten leveren, voila...
Dit is meer wat als, heeft weinig tot niks met de praktijk of de natuur te maken. Nog mooier zou zijn als niks energie kost, maar om nou te gaan speculeren over dit is zinloos.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_41196021
Ik moet je teleurstellen. Ik heb een dergelijke constructie eerder gezien (Ben al een paar jaar nuchter met free energy bezig).
De praktijk wijst uit dat mechanische ompoling van de binnenste magneten buiten de invloedssferen moet blijven van de statische magneten. Je wiel wordt daardoor een stuk groter en zal daarom te veel wrijving ondervinden van met name het mechanisme wat de ompoling realiseert.
De binnenste magneet zal de volgende statische magneet niet gaan bereiken.
pi_41196083
Als je 't mij vraagt is dit ook gewoon een hoax. Het "mechanisch" wisselen van de polen moet gewoon minstens evenveel kracht kosten als dat het hele apparaat oplevert. En als je kijkt dat je die polen voor iedere omwenteling 4x gewisselt/afgeschermd moeten worden (als ik t goed zie) word t volgens mij al snel niet efficient. Aangezien 1 omwenteling geen drol voorsteld. Het is gewoon in basis een electromotor, maar in plaats van dat de polen gewisselt worden door electromagneet te gebruiken met wisselstroom gebruik je nu een vaste magneet die je mechanisch wisselt, eerder minder efficient dan efficienter als je t mij zo vraagt.
NWC: 3445 7628 8614 7793
pi_41196211
Daar magneten als gesloten sytemen wordt gezien, wordt er geen energie aan onttrokken. De veldsterkte wordt echter wel heel langzaam minder maar kunnen langer dan 50 jaar hun (bijna) oorspronkelijke veldsterkte behouden, hoeveel je ze ook laat afstoten en/of aantrekken. Zeer weinig verliezen dus.
pi_41196549
Uit het interview begreep ik dat het verschil in het type magneet zit. Dit is een bedrijf dat magneten zelf maakt en een magneet meent gemaakt te hebben dat iets andere magnetische golven lijkt af te geven dan normale magneten?
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_41197829
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:06 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Goed lezen is ook belangrijk.
Dit (het flippen) is mijn bewering juist niet.
Mogelijk vergt het afschermen van magneten minder energie. Dat is waar alle bouwers van permanente magnetische motoren mee "schermen"
pi_41197926
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:11 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Niet in de zin dat er meer energie uitkomt dan erin gaat. Je hebt hier net als bij een electromotor een stator en een rotor. Hooguit zou als je alle weerstanden verwaaloost je iets krijgen wat erg lange tijd ronddraait. Maar als je de weerstanden meerekent en het energie aftappen, dan gaat het gewoon stilstaan na een tijdje.

Je hebt natuurlijke magneten en elektromagneten. Elektromagneten laad je op doormiddel van stroom.

Ga er maar vanuit dat het hele gedoe een hoax is.
Idd: de Wet van Behoud van Energie is KEIHARD. En dat is maar goed ook. ik heb geen zin om het hier erg warm te gaan krijgen, met uit de hand gelopen energie opbrengsten......
pi_41197997
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:17 schreef floppie86 het volgende:
Als je 't mij vraagt is dit ook gewoon een hoax. Het "mechanisch" wisselen van de polen moet gewoon minstens evenveel kracht kosten als dat het hele apparaat oplevert. En als je kijkt dat je die polen voor iedere omwenteling 4x gewisselt/afgeschermd moeten worden (als ik t goed zie) word t volgens mij al snel niet efficient. Aangezien 1 omwenteling geen drol voorsteld. Het is gewoon in basis een electromotor, maar in plaats van dat de polen gewisselt worden door electromagneet te gebruiken met wisselstroom gebruik je nu een vaste magneet die je mechanisch wisselt, eerder minder efficient dan efficienter als je t mij zo vraagt.
Vergeet niet dat het veld uit een electromagneet conservatieve velden zijn.

W=kringintegraal(f,dS)=0 (best lang geleden, zoiets). Geen perpetuum mobile dus.

Maw je hebt dus gelijk dat het een HOAX is.....
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:14:16 #212
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41198986
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 16:31 schreef centurix het volgende:

Goed lezen is ook belangrijk.
Dit (het flippen) is mijn bewering juist niet.
Mogelijk vergt het afschermen van magneten minder energie. Dat is waar alle bouwers van permanente magnetische motoren mee "schermen"
Roger.
pi_41199146
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:38 schreef onemangang het volgende:
Uit het interview begreep ik dat het verschil in het type magneet zit. Dit is een bedrijf dat magneten zelf maakt en een magneet meent gemaakt te hebben dat iets andere magnetische golven lijkt af te geven dan normale magneten?
Het wordt steeds amusanter, dat er nog mensen zijn die hier in trappen.
pi_41200265
Ik vraag me wel af wat zo'n bedrijf ermee opschiet om een hoax moedwillig te verspreiden. Ik vermoed dat ze zelf wel van de werking overtuigd zijn. Ze geven niet voor niets twaalf van deze 'apparaten' aan twaalf onafhankelijke onderzoekers en wensen alleen een bevestiging te horen van wat zij vermoeden te hebben gevonden.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:38:54 #215
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41201162
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 17:20 schreef Chimay het volgende:

Het wordt steeds amusanter, dat er nog mensen zijn die hier in trappen.
Aan zo'n reactie hebben we niets. Wees blij dat er nog mensen nieuwsgierig naar zijn, anders zou het betekenen dat we voorgoed van baanbrekende zaken verstoken zullen blijven.
pi_41203574
Maar even back to the basics.
Gratis energie bestaat allang binnen onze dimensie (ons gesloten systeem).
De zon is de grootste leverancier en wij (planten,dieren,mensen) zetten die energie gewoon om in een vorm die we kunnen gebruiken. Omzetting kost ook energie maar de nodige hulpmiddelen vereisen een éénmalige investering + jaarlijks onderhoud en vervolgens is de geleverde overtollige energie gratis........maar alleen voor de leverancier natuurlijk. Simpele economie. De consument zal daar nooit wijzer van worden, dus kweekt deze gratis energie zeer vermogende oliemagnaten, Billies met gaatjes en meer van dat soort vermogende lieden.
Gratis energie bestaat gewoon punt.
De enige discussie die nu gevoerd wordt is, of er andere vormen van gratis energie kunnen bestaan zonder onze zon BINNEN onze dimensie.
Persoonlijk denk ik van niet. Dus onze wetenschappers hebben hierin volledig gelijk, totdat er (zoals Einstein vermoedde) verbindingen bestaan met andere dimensies waarin een volledig onbegrepen energiebron energie stort in onze dimensie en die on-omgezet weer evenhard deze dimensie verlaat (WBE) totdat wij weer wat stappen verder zijn om deze energie op te vangen en om te zetten in de ons bekende vormen.
pi_41203618
Maar wat bedoel je dan met "gratis energie"? Zo'n term is niet echt relevant, denk ik.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:12:10 #218
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41203868
Wat bedoel je in deze precies met de term dimensie Centurix?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:13:28 #219
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_41203901
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 18:38 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Aan zo'n reactie hebben we niets. Wees blij dat er nog mensen nieuwsgierig naar zijn, anders zou het betekenen dat we voorgoed van baanbrekende zaken verstoken zullen blijven.
Kom nou Op één of andere manier zou een bepaalde configuratie van magneten een fenomeen opwekken dat nog nooit opgemerkt is door wetenschappers? De fysische wetten die een rol spelen zijn tamelijk simpel (kracht *afgelegde weg en dergelijke) en het is gewoon een wiskundige onmogelijkheid om deze wetten zo te combineren dat je een perpetuüm mobile krijgt. Het is niet omdat je met een ingewikkelde opstelling op de proppen komt dat de afzonderlijke elementen niet meer aan deze wetten voldoen.
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:59:51 #220
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41206844
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 20:13 schreef ThinkTank het volgende:

Kom nou Op één of andere manier zou een bepaalde configuratie van magneten een fenomeen opwekken dat nog nooit opgemerkt is door wetenschappers? De fysische wetten die een rol spelen zijn tamelijk simpel (kracht *afgelegde weg en dergelijke) en het is gewoon een wiskundige onmogelijkheid om deze wetten zo te combineren dat je een perpetuüm mobile krijgt. Het is niet omdat je met een ingewikkelde opstelling op de proppen komt dat de afzonderlijke elementen niet meer aan deze wetten voldoen.
Hoe kom je er bij dat het hier een perpetuüm mobile betreft?

Wat is eigenlijk de definitie van een perpetuüm mobile?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:08:49 #221
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_41208837
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 21:59 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij dat het hier een perpetuüm mobile betreft?

Wat is eigenlijk de definitie van een perpetuüm mobile?
Laat ons geen haren gaan splijten, ze zeggen dat het geen perpetuüm mobile is omdat het op "vrije energie" werkt. Een argument dat je bij elk pm ontwerp kan gebruiken.
quote:
Perpetual motion machines (the Latin term perpetuum mobile is not uncommon) are a class of hypothetical machines which would produce useful energy in a way which would violate the established laws of physics.
Lijkt me hun "ontdekking" te beschrijven, het is alvast in deze betekenis, maw van toepassing op hun zogenaamde uitvinding dat ik het begrip in m'n vorige post gebruik.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:19:09 #222
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_41209215
Als je "vrije energie" wilt opvangen kan ik je een kristalradio aanbevelen:

(De versie met een vaste spoel en een regelbare condensator is iets handiger imho)
pi_41209725
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 20:04 schreef Haushofer het volgende:
Maar wat bedoel je dan met "gratis energie"? Zo'n term is niet echt relevant, denk ik.
Niet relevant "zo'n term" is je bewering terwijl we het daar voortdurend over hebben.
Een x hoeveelheid energie ergens in stoppen en er een x+y hoeveelheid uit krijgen. Y is het rendement dus is dat extraatje in mijn optiek gratis.
Ik koop iets in voor 1 euro en verkoop dat voor 5 euro. De verkoopkosten bedragen 1 euro. Ga me dan alsjeblieft niet proberen wijs te maken dat mijn inspanning nog eens precies 3 euro heeft gekost om maar te voldoen aan de WBE.
pi_41210212
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 20:12 schreef Hallulama het volgende:
Wat bedoel je in deze precies met de term dimensie Centurix?
Wij kennen er 3 en mogelijk 4 als we tijd als een dimensie beschouwen. 5 en 6 zijn ook al (wiskundig) aannemelijk gemaakt. Meerdere ruimten en heelallen die parallel aan elkaar coëxisteren. Wel strikt gescheiden maar op bepaalde plekken dmv zwarte en witte gaten verbindingen vertonen. Beschouw onze ruimte eens als een papieren vel waarin alles in ons leven zich afspeelt. Pak een stapel papier en boor daar een gat in. Dan zie meerdere dimensies met hun verbindingen.
  zondag 27 augustus 2006 @ 00:00:54 #225
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_41210589
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 18:38 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gehoord dat er een uitvinding is geweest wat niet past in de natuurkundige wetten..
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')