Niet als je gebruik maakt van normale magneten, maar misschien kan het niet met gebruik van normale magneten, vandaar mijn vraag of zoiets zou kunnen werken.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:05 schreef floppie86 het volgende:
heet dat niet gewoon een electromotor/dynamo?
Niet in de zin dat er meer energie uitkomt dan erin gaat. Je hebt hier net als bij een electromotor een stator en een rotor. Hooguit zou als je alle weerstanden verwaaloost je iets krijgen wat erg lange tijd ronddraait. Maar als je de weerstanden meerekent en het energie aftappen, dan gaat het gewoon stilstaan na een tijdje.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:01 schreef Hallulama het volgende:
[afbeelding]
Zou zoiets kunnen werken?
Plus, hoe kom je aan je magneten, hoe laad je ze op?
Mechanical pole flipping, neem die omschrijving ruim, kan zijn meerdere wisselende magneten, draaiende magneten, periodiek afgeschermde magneten, verzin maar wat...
Dit is meer wat als, heeft weinig tot niks met de praktijk of de natuur te maken. Nog mooier zou zijn als niks energie kost, maar om nou te gaan speculeren over dit is zinloos.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:06 schreef Hallulama het volgende:
Lees tevens nog even dat verhaal van Centurix, die zegt als het flippen van de magneten minder energie kost dan dat de overige magneten leveren, voila...
Goed lezen is ook belangrijk.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:06 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Lees tevens nog even dat verhaal van Centurix, die zegt als het flippen van de magneten minder energie kost dan dat de overige magneten leveren, voila...
Idd: de Wet van Behoud van Energie is KEIHARD. En dat is maar goed ook. ik heb geen zin om het hier erg warm te gaan krijgen, met uit de hand gelopen energie opbrengsten......quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:11 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Niet in de zin dat er meer energie uitkomt dan erin gaat. Je hebt hier net als bij een electromotor een stator en een rotor. Hooguit zou als je alle weerstanden verwaaloost je iets krijgen wat erg lange tijd ronddraait. Maar als je de weerstanden meerekent en het energie aftappen, dan gaat het gewoon stilstaan na een tijdje.
Je hebt natuurlijke magneten en elektromagneten. Elektromagneten laad je op doormiddel van stroom.
Ga er maar vanuit dat het hele gedoe een hoax is.
Vergeet niet dat het veld uit een electromagneet conservatieve velden zijn.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:17 schreef floppie86 het volgende:
Als je 't mij vraagt is dit ook gewoon een hoax. Het "mechanisch" wisselen van de polen moet gewoon minstens evenveel kracht kosten als dat het hele apparaat oplevert. En als je kijkt dat je die polen voor iedere omwenteling 4x gewisselt/afgeschermd moeten worden (als ik t goed zie) word t volgens mij al snel niet efficient. Aangezien 1 omwenteling geen drol voorsteld. Het is gewoon in basis een electromotor, maar in plaats van dat de polen gewisselt worden door electromagneet te gebruiken met wisselstroom gebruik je nu een vaste magneet die je mechanisch wisselt, eerder minder efficient dan efficienter als je t mij zo vraagt.
Roger.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:31 schreef centurix het volgende:
Goed lezen is ook belangrijk.
Dit (het flippen) is mijn bewering juist niet.
Mogelijk vergt het afschermen van magneten minder energie. Dat is waar alle bouwers van permanente magnetische motoren mee "schermen"
Het wordt steeds amusanter, dat er nog mensen zijn die hier in trappen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:38 schreef onemangang het volgende:
Uit het interview begreep ik dat het verschil in het type magneet zit. Dit is een bedrijf dat magneten zelf maakt en een magneet meent gemaakt te hebben dat iets andere magnetische golven lijkt af te geven dan normale magneten?
Aan zo'n reactie hebben we niets. Wees blij dat er nog mensen nieuwsgierig naar zijn, anders zou het betekenen dat we voorgoed van baanbrekende zaken verstoken zullen blijven.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:20 schreef Chimay het volgende:
Het wordt steeds amusanter, dat er nog mensen zijn die hier in trappen.![]()
Kom nouquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:38 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Aan zo'n reactie hebben we niets. Wees blij dat er nog mensen nieuwsgierig naar zijn, anders zou het betekenen dat we voorgoed van baanbrekende zaken verstoken zullen blijven.
Hoe kom je er bij dat het hier een perpetuüm mobile betreft?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:13 schreef ThinkTank het volgende:
Kom nouOp één of andere manier zou een bepaalde configuratie van magneten een fenomeen opwekken dat nog nooit opgemerkt is door wetenschappers? De fysische wetten die een rol spelen zijn tamelijk simpel (kracht *afgelegde weg en dergelijke) en het is gewoon een wiskundige onmogelijkheid om deze wetten zo te combineren dat je een perpetuüm mobile krijgt. Het is niet omdat je met een ingewikkelde opstelling op de proppen komt dat de afzonderlijke elementen niet meer aan deze wetten voldoen.
Laat ons geen haren gaan splijten, ze zeggen dat het geen perpetuüm mobile is omdat het op "vrije energie" werkt. Een argument dat je bij elk pm ontwerp kan gebruiken.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:59 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat het hier een perpetuüm mobile betreft?
Wat is eigenlijk de definitie van een perpetuüm mobile?
Lijkt me hun "ontdekking" te beschrijven, het is alvast in deze betekenis, maw van toepassing op hun zogenaamde uitvinding dat ik het begrip in m'n vorige post gebruik.quote:Perpetual motion machines (the Latin term perpetuum mobile is not uncommon) are a class of hypothetical machines which would produce useful energy in a way which would violate the established laws of physics.
Niet relevant "zo'n term" is je bewering terwijl we het daar voortdurend over hebben.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:04 schreef Haushofer het volgende:
Maar wat bedoel je dan met "gratis energie"? Zo'n term is niet echt relevant, denk ik.
Wij kennen er 3 en mogelijk 4 als we tijd als een dimensie beschouwen. 5 en 6 zijn ook al (wiskundig) aannemelijk gemaakt. Meerdere ruimten en heelallen die parallel aan elkaar coëxisteren. Wel strikt gescheiden maar op bepaalde plekken dmv zwarte en witte gaten verbindingen vertonen. Beschouw onze ruimte eens als een papieren vel waarin alles in ons leven zich afspeelt. Pak een stapel papier en boor daar een gat in. Dan zie meerdere dimensies met hun verbindingen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:12 schreef Hallulama het volgende:
Wat bedoel je in deze precies met de term dimensie Centurix?
Ik heb nog nooit gehoord dat er een uitvinding is geweest wat niet past in de natuurkundige wetten..quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:38 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Aan zo'n reactie hebben we niets. Wees blij dat er nog mensen nieuwsgierig naar zijn, anders zou het betekenen dat we voorgoed van baanbrekende zaken verstoken zullen blijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |