quote:
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:01 schreef RuneRose het volgende:
Een amerikaanse meid die tijdens een vliegtuigongeluk in India neergestort is en opgroeit met een reuze aap. Een knul die z'n vriendin kwijt is en geen zin meer in het leven heeft. De aap gaat halen om de chikies te imponeren.
Armen breken?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:21 schreef cwk het volgende:
He wyccie ik hoor op alle SS vragen antwoord te geven.
Zo zijn een vriend en ik em ooit gaan noemen. Kan namelijk weinig films van hem herinneren waarin hij geen arm breekt.quote:
quote:Their Days Of Peace Are Over Run. The truce is ending. I: Let the bad color not be seen. It attracts them. II: ![]()
![]()
![]()
![]()
III: Heed the warning bell, for they are coming.
There is no turning back
Zat al op je te wachten.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:31 schreef Sokolsky het volgende:
Det Sjunde Inseglet
Ze doet nogal neerbuigend over het filmvak. Ik weet niet of het nog steeds in haar quotes op IMDB staat, maar ze zei dat ze het acteren zo oppervlakkig vindt, dat ze het niet als haar werk beschouwt, maar meer als tussendoortje en dat ze blij zal zijn als ze weer gaat studeren. Zo ongeveer.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:31 schreef Sokolsky het volgende:
Waarom vind jij Natalie arrogant?
Over top-100 gesproken, ik zie dat je The good the Bad and the Ugly van een top 10 plek helemaal uit je top 100 hebt geflikkerd. Radicaal.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:54 schreef Sokolsky het volgende:
21 Grams staat niet in mijn top-100; vond die kortfilmpjes eigenlijk nog beter. Amores Perros wel in mijn top-10. Ben benieuwd naar Babel.
Misschien omdat er ook een martelscene in voorkomt waar tanden de slachtoffers zijn?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:11 schreef Sokolsky het volgende:
Niet productie- noch verhaaltechnisch. Meer scènetechnisch.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:12 schreef cwk het volgende:
[..]
Over top-100 gesproken, ik zie dat je The good the Bad and the Ugly van een top 10 plek helemaal uit je top 100 hebt geflikkerd. Radicaal.
cwk +1quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:13 schreef cwk het volgende:
[..]
Misschien omdat er ook een martelscene in voorkomt waar tanden de slachtoffers zijn?
op Movie Meter geloof ik, ben vrij zeker dat je em daar er in had. Maar ik vertrouw eerder op jou woord.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:20 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Die heeft bij mij nooit ook maar in de buurt gestaan van de top-10. Hoe kom je daarbij?
[..]
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:39 schreef cwk het volgende:
Zie verhip nu pas dat er nog een derde knakker achter staat. Die daargelaten is de rechter geen knaap trouwens
Vic to the rescuequote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:49 schreef victorinox het volgende:
Death and the Maiden - Ben Kingsley & Sigourney Weaver
Van 2 van die films iig wel, maar dat is niet wat ik zoek...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:58 schreef Doff het volgende:
Werd allemaal een remake van gemaakt?
HC deels gebaseerd op DATM?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:56 schreef Sokolsky het volgende:
Ah, die heb ik nooit gezien. Ik moest overigens wel even aan Hard Candy denken, die daar weer deels op gebaseerd is, maar was niet zo snugger om dus even verder te denken.
Moet eerst maar eens HC gaan kijken, dan zal ik je wat beter snappen dunkt me.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 01:09 schreef Sokolsky het volgende:
Of nou ja, dat heb ik er zelf van gemaakt, maar het principe vertoont natuurlijk nogal wat gelijkenissen.
Ik ookquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 01:16 schreef cwk het volgende:
[..]
Moet eerst maar eens HC gaan kijken, dan zal ik je wat beter snappen dunkt me.
Ik taai em jongens, tot morgen.![]()
Dat klopt, maar het blijft slechts bij dit lijstje van 11 films:quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:35 schreef EricusMaximus het volgende:
Allemaal S-F films.
Ze worden idd ergens genoemd...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:45 schreef EricusMaximus het volgende:
Ze staan ergens in een lijstje?
Nope, in een film.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:50 schreef EricusMaximus het volgende:
Beste S-F films volgens ... iets?
In een liedje in een film.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:05 schreef EricusMaximus het volgende:
Ah, er wordt naar al deze films verwezen in een film?
Nope, uit 1975.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:11 schreef cwk het volgende:
Misschien in die spoof, met Tim Allen, Galaxy Quest?
Een musical uit 1975.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:14 schreef Doff het volgende:
Hitchhikers Guide to the Galaxy?
Dat is goed.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:04 schreef RuneRose het volgende:
goed..the rocky horror picture show?
Nee, maar het woord Ghost zit wel in de titel.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:48 schreef Doff het volgende:
Ghost World?
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:54 schreef cwk het volgende:
Ghost dog: way of the samurai?
Doff +1quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:01 schreef Doff het volgende:
Annette Bening
quote:The shot in which the camera moves in on the mother discovering thatJr. is gone is a direct homage to The Evil Dead (1981), a film on which [director] was an editor.
2 trivia van welke film?quote:The alarm button the clerk presses in the convenience store reads "Odegaard-Trend Security." This is the name of the security company in Sam Raimi's _Crimewave (1985/I)_ .
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:49 schreef flyguy het volgende:
raising arizona:)
Lijkt mij wel leukquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:54 schreef Doff het volgende:
[..]
offtopic:
Zou een ieniemienie Coen-tournamentje de moeite waard zijn?
Je zou t voordeel hebben dat iedereen ze gezien heeft, veel stemmen is echter weer veel moeite.quote:Zou een ieniemienie Coen-tournamentje de moeite waard zijn?
Vind Barton Fink eigenlijk nog steeds de beste.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:55 schreef cwk het volgende:
[..]
Je zou t voordeel hebben dat iedereen ze gezien heeft, veel stemmen is echter weer veel moeite.
Fargo of TBL, I wonder...
jaquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:59 schreef Doff het volgende:
Brazil?
Jaquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:00 schreef flyguy het volgende:
[..]
ja
hij was dus zooooooooo makkelijk
Doff +1
Ah, ik ga al sneller dan de vorige vraag. Volgende komt nog snellerquote:
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:16 schreef flyguy het volgende:
donald sutherland?
Achternaam is goedquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:24 schreef cwk het volgende:
Paul Newman?
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:30 schreef flyguy het volgende:
randy newman
Juist. Mike +1quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:37 schreef Mike het volgende:
Thomas Newman
Heb alleen Blood Simple gezienquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:41 schreef Mike het volgende:
Wat hebben de volgende films gemeen?
Blood Simple
Welcome to the Dollhouse
You Can Count on Me
American Splendor
Ik ken ze allemaal nietquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:41 schreef Mike het volgende:
Wat hebben de volgende films gemeen?
Blood Simple
Welcome to the Dollhouse
You Can Count on Me
American Splendor
Je hoeft de films er niet voor gezien te hebben.quote:
Niet gek bedacht, maar nee.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:10 schreef Doff het volgende:
Eerste 'grote' film van de regisseurs?
quote:
Dat is het Sundance filmfestival denk ik dan. Kon even niet op de naam komen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ging in premiere tijdens een filmfestival in Utah in januari
Ik ga dit maar goed rekenen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:19 schreef cwk het volgende:
Oh Sundance is in Utah. Weer wat geleerd.
Robert Redford deelde aan alle films een prijs uit?![]()
SaintOfKillers +1quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Oh, Peter Weller.
Ik kan misschien beter niet meedoen als ik het niet weet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bijna. Maar dan wel helemaal anders.
Nee dus.
RuneRose +1quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:24 schreef RuneRose het volgende:
tobe hooper
Geen Nederlander, gewoon een Amerikaan. En als je de film gezien hebt dan weet je gewoon wie het is, zo moeilijk is het heus niet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:47 schreef cwk het volgende:
Vind dat LW em goed heeft, die vent is toch geen acteur. Was trouwens toch een Nederlander?
Dat reken ik goed. De film heeft officeel Seppuku maar is ook bekend als Harakiri. Koboyashi is idd de regisseur.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:41 schreef wyccie het volgende:
Als je het gezien hebt wel.
Ik gok Harakiri.
quote:Shocking. Disturbing. At times hard to watch. All words to describe the horror of being forced to watch Michael Moore take his shirt off. But these terms also accurately describe this brutally vicious upgrade onhorror classic.
What would you do if you were traveling through the desert and became stranded amongst a group ofwho were intent on killing you? You'd probably die. Granted, I would kick all sorts of
butt (not an easy accomplishment when said butt has a foot growing out of it kicking right back), but the average human would be in some major trouble, just like the
![]()
The father looks like he could handle himself in a fair fight, (..) How will they survive? Will it be through might or strategy? You'll have to watch the movie to find out. And if you're squeamish then you'll most likely find yourself cringing in your seat and watching with your hands over your eyes.is a movie that knows exactly what it needs to do to satisfy its target audience, and it does it well.
Case in point... I'm not very vocal during movies. I usually don't clap and scream and hoot and holler like most the dorks sitting around me, but there were a couple of scenes where I literally said aloud, "Ooooooooooh, crap!" Of course, one of those instances was during a trailer for Phat Girlz, but one scene of violence left my mouth hanging open for about 30 seconds. Then I realized that my mouth was agape like some buffoon, so I quickly closed it.
It takes a lot to shock and disturb me these days, so congrats go tofor accomplishing that. It comes at you fast and hard and isn't interested in sugar-coating the violence it's about to serve up. The intensity level starts high and never gives you an opportunity to take a bathroom break. I highly recommend you address any and all bladder issues before the movie begins.
For me, the main drawback of the movie was the "hero." You can argue that he was more of a "regular guy" and not a typical macho hero, but I felt he transitioned a little too quickly from a gun-hating wuss to an ax-wielding killing machine. My hat's off to the dog though; that canine rocked! Easily the coolest dog in a movie since the German Shepherd in The Lost Boys.
"I like horror movies, Johnny, but I liked to be creeped out more than being subjected to a lot of gore. Would I like this?" It's very doubtful. I'll make this as blunt as possible: this is a movie that contains severed body parts, brutal shootings, axes to the head, a person biting off a bird's head and drinking its blood, and disturbing violence to helpless women.
If that description turns you off then you know to save your money. However, if that fits your style then the movie will succeed in giving you exactly what you want. But I have to say that if you think this sounds like fun for the entire family then I'll have to decline any invitations to sit down with you for a family dinner.
Helemaal goed.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Klinkt als The Hills Have Eyes.
ben nu ook met een koreaanse film bezig... gaan niet verklappen welke want ik ga er nog een vraag over stellenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:21 schreef cwk het volgende:
De remake ja. Had even wat anders nodig tussen al die koreaanse films door.
nopequote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:51 schreef dolle_hond het volgende:
klinkt als een bergman
vind ik niet eerlijk.....quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 22:59 schreef wyccie het volgende:
Ik zie het wel.
ik niet hoorquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 23:35 schreef cwk het volgende:
Waarschijnlijk hebben SoK en dolle_hond em wel gezien.
Als er nog animo is voor een late night sessie trivia verzin ik wel een nieuwe vraag anders wachten we braaf tot morgen.
was hem wel maar is te laat...quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 01:49 schreef Sokolsky het volgende:
flyguy, als ik The King and the Clown roep, levert dat dan nog een punt op?
sorry sok de volgende laat ik wat langer staan.... ik dacht dat niemand hem wistquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 11:55 schreef Sokolsky het volgende:
Kon je die vraag dan niet gewoon laten staan? Er hebben wel vragen langer gestaan dan 2 uur.
cwk +1quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 12:36 schreef cwk het volgende:
Elizabeth Hurley
Heather Graham
Beyonce Knowles
RuneRose +1quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:12 schreef RuneRose het volgende:
Jamie Lee Curtis?
Nee.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:31 schreef dolle_hond het volgende:
for whom the bell tolls?
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:34 schreef BwennieBren het volgende:
Is dat Charlton Heston op de foto?
Iets voor dommerts, ikke dusquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:51 schreef RuneRose het volgende:
SP is de man die 'm gemaakt heeft. >.>
Wat is RJPvD?![]()
Ja. Nou, een film over de amerikaanse burgeroorlog, geregisseerd door Sam Peckinpah waar charlton heston in meespeelt. Wie tikt 'm in?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:13 schreef Sokolsky het volgende:
SP = Sam Peckinpah?
ja ehhh.... ik ben een meisjequote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:32 schreef RuneRose het volgende:
Jongens toch..
Heston speelt de titelrol.
Nee, van Majoor.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:51 schreef BwennieBren het volgende:
Ach ik gok maar ff hoor is M van Mr.?
hoezo ook?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 15:03 schreef dolle_hond het volgende:
ik kan ook alleen flauwe grappen bedenken
Major Dundee dusquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 15:39 schreef BwennieBren het volgende:
Dundee!
euhw nou ja, ik plaats ff een nieuwe vraag danquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 15:40 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Major Dundee dus
BwennieBren +1!
quote:
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 15:51 schreef dolle_hond het volgende:
shirley mclaine?
RuneRose +1quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 15:56 schreef RuneRose het volgende:
Audrey zit toch in My fair lady, maar die komt dacht ik van SoKland.
http://www.imdb.com/name/nm0000030/bioquote:Audrey Hepburn was born on May 4, 1929 in Brussels, Belgium. She really was blue-blood from the beginning with her father, a wealthy English banker, and her mother, a Dutch baroness.
Dolle_Hond +1!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 16:01 schreef dolle_hond het volgende:
frighteners
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |