Dan moet je er eerder bij zijn.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:36 schreef Repeat het volgende:
omdat er mensen zijn die ladingen kaartjes kopen en die alleen voor 600% doorverkopen misschien en dat er hierdoor niet meer voor een fatsoenlijke prijs aan kaartjes valt te komen?
Als iedereen nou eens gewoon de kaartjes koopt hij nodig heeft en niet méér dan datquote:
Waarom zou je geen extra kaartjes kopen en er winst op maken?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:37 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Als iedereen nou eens gewoon de kaartjes koopt hij nodig heeft en niet méér dan dat![]()
Als jij nou eerst maar gewoon eens geld gaat verdienen door gewoon hard te werken in plaats van met je luie reet op de rug van artiesten/organisaties mee te liften.quote:
Er is helemaal geen vraag naar veel te dure kaartjes.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:40 schreef Senang het volgende:
[..]
Waarom zou je geen extra kaartjes kopen en er winst op maken?
Je zou de mensen die dat grove geld neerleggen voor kaartjes moeten bekritiseren. Als er geen vraag is is er ook geen aanbod.
Je geeft zeker ook de wapenindustrie de schuld dat er moordenaars rondlopen ?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:40 schreef Senang het volgende:
[..]
Je zou de mensen die dat grove geld neerleggen voor kaartjes moeten bekritiseren. Als er geen vraag is is er ook geen aanbod.
Dat is appels met peren vergelijken.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:42 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Je geeft zeker ook de wapenindustrie de schuld dat er moordenaars rondlopen ?
Blijkbaar welquote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:42 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Er is helemaal geen vraag naar veel te dure kaartjes.
De vraag die jullie handelaren dus gecreeerd hebben.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:43 schreef Senang het volgende:
[..]
Blijkbaar wel
Vraag is misschien een groot woord. Maar er zijn gekken die het ervoor geven. Uiteindelijk vraag dus.
Maar de vraag wordt gecreeërd door de criminelen (want zijn het) die al die kaartjes ingekocht hebben.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:43 schreef Senang het volgende:
[..]
Blijkbaar wel
Vraag is misschien een groot woord. Maar er zijn gekken die het ervoor geven. Uiteindelijk vraag dus.
Inderdaad. En het is trouwens nog illegaal ook. Jammer dat hier nooit wat aan gedaan word.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:45 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
De vraag die jullie handelaren dus gecreeerd hebben.
Hmmz...daar zit misschien wat in. Het is dan natuurlijk ook een markt buiten de markt om. Maar toch ontmoeten op die vreemde, zwevende markt vraag en aanbod elkaar ook.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:45 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
De vraag die jullie handelaren dus gecreeerd hebben.
Als we het nou eens omdraaien. Jij verdient blijkbaar je geld door je het schompus te werken, ik verdien het door me minder het schompus te werken.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:46 schreef TeChNo2 het volgende:
In 1 ding heb je wel gelijk: het zijn gekken die de eerste de beste gek zoveel geld geven voor een kaartje. Ze zouden je helpen door geen kaartjes bij je te kopen, misschien dat je dan een echte baan (& life) zou kunnen krijgen (misschien wel met vrienden en zo).
maar ja wie wil zo'n ratje nou helpen he ?
Iemand die oude omatjes in elkaar slaat om hun handtasje te jatten werkt ook niet hard voor z'n geld. Dat maakt het nog niet direct goed.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:48 schreef Senang het volgende:
[..]
Als we het nou eens omdraaien. Jij verdient blijkbaar je geld door je het schompus te werken, ik verdien het door me minder het schompus te werken.
Ja, gewoon voor een normale prijs. De mensen die bij je komen klagen kunnen je zelfs bij de politie aangeven. Bij de voorwaarden van de evenementenkaarten staat zelfs vaak dat je kaarten niet voor een meerprijs mag doorverkopen. Je bent een dief en je hebt geen reden tot klagen als mensen daadwerkelijk die 600% betalen. Kom eens klagen als je op je bek bent gegaan.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:32 schreef Senang het volgende:
Als ik kaartjes wil aanbieden voor 600% en mensen zijn bereid dit er voor te geven wat is hier dan mis mee? Moet ik ze dan voor de helft minder verkopen?
Dit lijkt me niet echt relevant. Die mensen hebben gewoon veel geld over voor een schaars goed, dat is op zich niet vreemd. Het gaat er meer om hoe die schaarste gecreeerd word.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:49 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Overigens zijn mensen die het weet ik veel voudige van een kaartje betalen nogal debiel. Of ze hebben gewoon het geld te besteden en het maakt ze niks uit.
Er zijn ook mensen die geen kaartjes kopen als ze te koop zijn, en ze lastminute willen kopen voor veel te veel geld!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:34 schreef SuperwormJim het volgende:
Ligt er aan ..... er zijn mensen die meer kaartjes kopen dan dat ze nodig hebben, om ze later tegen 600% weer te verkopen.![]()
Nee hoor. Kijk, en er zou nu dus een stichting zoals Brein moeten komen die dit soort oplichters in de bak gooit.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:43 schreef Senang het volgende:
[..]
Dat is appels met peren vergelijken.
Dat is toch wel redelijk relevant, er zijn altijd mensen die meer te besteden hebben dus worden de te dure kaarten toch verkocht. Zo zal die markt altijd blijven draaien.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:52 schreef TomHoofd het volgende:
[..]
Dit lijkt me niet echt relevant. Die mensen hebben gewoon veel geld over voor een schaars goed, dat is op zich niet vreemd. Het gaat er meer om hoe die schaarste gecreeerd word.
Misschien heb ik wel gewoon een leuke baan, en misschien verdien ik wel meer geld als jou maar dan op een eerlijke manier...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:48 schreef Senang het volgende:
[..]
Als we het nou eens omdraaien. Jij verdient blijkbaar je geld door je het schompus te werken, ik verdien het door me minder het schompus te werken.
Lees je even in .......quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:58 schreef tvdleur het volgende:
Te danken aan mensen die wel ergens heen willen maar niet de moeite nemen om ergens op tijd te zijn om kaarten te kopen (of het vergeten).
Ik snap je punt, echt, maar hij heeft schijnbaar het er wel voor over om om 4 uur sochtends ergens in de rij te gaan liggen... dat is ook werk als je het zo stelt...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:59 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Misschien heb ik wel gewoon een leuke baan, en misschien verdien ik wel meer geld als jou maar dan op een eerlijke manier...
Maar hier wordt de vraag net gecreeërd door Koos Werkloos .....quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:03 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Ik snap je punt, echt, maar hij heeft schijnbaar het er wel voor over om om 4 uur sochtends ergens in de rij te gaan liggen... dat is ook werk als je het zo stelt...
en daarnaast, zolang er vraag is, is er aanbod.
Heb me ingelezen, en werk zelf ook van 7 tot 6 elke dag (ja, das langer dan menige 36 uur 9 tot 4 hier) en ik kan er ook tijd voor maken om ff vrij te nemen als ik echt iets wil. Zo'n non argument, "Sommige mensen moeten overdag wél werken "quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:01 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Lees je even in .......
Sommige mensen moeten overdag wél werken en hebben daarom geen tijd om het kaartje te kopen. Terwijl anderen een stapel kaartjes kopen die ze zelf niet nodig hebben, maar verkopen aan de mensen die 'te laat' waren ... met 600% winst.
Jij wel, maar dat geldt niet voor iedereen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:05 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Heb me ingelezen, en werk zelf ook van 7 tot 6 elke dag (ja, das langer dan menige 36 uur 9 tot 4 hier) en ik kan er ook tijd voor maken om ff vrij te nemen als ik echt iets wil. Zo'n non argument, "Sommige mensen moeten overdag wél werken "
Dus? Koos werkeloos heeft echt geen geld om bijv 98 euro p. kaart aan madonna te besteden. Mijn punt hier is alleen dat de tegenwoordige tendens laksigheid is. Mensen zijn LUI en verwachten altijd zonder moeite ergens 1e rang te zitten voor weinig. Dat je daar iets voor tegenover moet zetten of iets even moet regelen (vrij nemen) is schijnbaar teveel moeite, en helaas ook al algemeen geaccepteerd. En achteraf maar zeiken op de mensen die daar handig op inspringen....quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:04 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Maar hier wordt de vraag net gecreeërd door Koos Werkloos .....
Als jij dat als werk ziet zou ik me ook maar eens even gaan aanmelden bij de belasting dienst, anders ben nog illegaal bezig ook nog, kutkneusquote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:03 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Ik snap je punt, echt, maar hij heeft schijnbaar het er wel voor over om om 4 uur sochtends ergens in de rij te gaan liggen... dat is ook werk als je het zo stelt...
en daarnaast, zolang er vraag is, is er aanbod.
Nou en sommige kunnen dat niet door meerdere redenen. Omdat zij er moeten zijn voor een vergadering, of omdat ze paraat moeten staan of wat dan ook.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:05 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Heb me ingelezen, en werk zelf ook van 7 tot 6 elke dag (ja, das langer dan menige 36 uur 9 tot 4 hier) en ik kan er ook tijd voor maken om ff vrij te nemen als ik echt iets wil. Zo'n non argument, "Sommige mensen moeten overdag wél werken "
Hmmm......ik ben het deels met je eens. Maar je kunt niet zeggen dat iedereen die geen kaartje heeft kunnen bemachtigen, gewoonweg lui is. Goed, een gedeelte is dat wel. Maar er zijn ook zat mensen die wel willen, maar gewoon niet kunnen. En die zijn er de dupe van.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:10 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Dus? Koos werkeloos heeft echt geen geld om bijv 98 euro p. kaart aan madonna te besteden. Mijn punt hier is alleen dat de tegenwoordige tendens laksigheid is. Mensen zijn LUI en verwachten altijd zonder moeite ergens 1e rang te zitten voor weinig. Dat je daar iets voor tegenover moet zetten of iets even moet regelen (vrij nemen) is schijnbaar teveel moeite, en helaas ook al algemeen geaccepteerd. En achteraf maar zeiken op de mensen die daar handig op inspringen....
Okee, omdat een of andere aso het nodig vind om geld over de ruggen van anderen te verdienen zijn anderen die er niet op tijd bij (kunnen) zijn lui? Sorry, maar wij hebben tenminste moeite gedaan om werk te zoeken en ook om iedere ochtend fit weer op het werk te verschijnen. Flikker toch opquote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:10 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Dus? Koos werkeloos heeft echt geen geld om bijv 98 euro p. kaart aan madonna te besteden. Mijn punt hier is alleen dat de tegenwoordige tendens laksigheid is. Mensen zijn LUI en verwachten altijd zonder moeite ergens 1e rang te zitten voor weinig. Dat je daar iets voor tegenover moet zetten of iets even moet regelen (vrij nemen) is schijnbaar teveel moeite, en helaas ook al algemeen geaccepteerd. En achteraf maar zeiken op de mensen die daar handig op inspringen....
Okee, maar dan is het een kwestie geworden van vraag en aanbod, en die mensen hebben van te voren al wel een backup plan door vrienden in te schakelen. En volgens mij is het dan daarna alsnog een kwestie van je erbij neerleggen en zoeken. Ik kom nu ook nog wel kaartjes voor madonna tegen 2 stuks voor 100 euro. Maar dan moet je ff verder kijken dan marktplaats.nlquote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:13 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Hmmm......ik ben het deels met je eens. Maar je kunt niet zeggen dat iedereen die geen kaartje heeft kunnen bemachtigen, gewoonweg lui is. Goed, een gedeelte is dat wel. Maar er zijn ook zat mensen die wel willen, maar gewoon niet kunnen. En die zijn er de dupe van.
Gast, iemand als ik, die 1 zijn eentje een afdeling draaiende houdt (omdat het gewoon niet anders is), die al moeilijk een weekje vrij kan nemen kan zoiets heel moeilijk maken. Collega's hebben de ballen verstand van mijn functie dus hoe moet ik werk overdragen?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:15 schreef tvdleur het volgende:
[..]
bullshit. Ik heb voor deze baan een moeilijker baan gehad qua tijdsindeling, ploegendienst en weet ik veel. Toen kon het ook wel, ff afspraken maken met collega's e.d., en er voor zorgen dat je altijd wat wederzijds "tegoed" hebt. Dus ook eens inspringen en taken overnemen voor anderen als zij ergens heen willen, dan zeg je je minder belangrijke afspraak ff af voor je collega. Hoort er allemaal bij, maarja, mensen zijn laks.... Was er ook al wel snel achter in die baan op wie je kon bouwen en niet
Je bent hoofd van een afdeling? Of medewerker?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:17 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Gast, iemand als ik, die 1 zijn eentje een afdeling draaiende houdt (omdat het gewoon niet anders is), die al moeilijk een weekje vrij kan nemen kan zoiets heel moeilijk maken. Collega's hebben de ballen verstand van mijn functie dus hoe moet ik werk overdragen?
Denk je dat daar al niet aan gedacht is? Er moet gewoon iemand bij komen want als ik weg val (ongeval of wat dan ook) is er niemand die de boel kan overnemen (kan wel, duurt dan alleen heel lang om het uit te zoeken e.d.) maar als je baas weinig tot geen moeite neemt om voor iemand te zorgen heb je weinig keus. Je kan het 20 keer aankaarten, maar ze hebben het altijd druk met andere dingen. Maar goed, het is dat ik het leuk vind en er dus niet zo zwaar aan til, maar daardoor kan ik dus bijvoorbeeld geen kaartjes kopenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:22 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Je bent hoofd van een afdeling? Of medewerker?
In het eerste geval: zorg voor (#%)*#% backup!
In het 2e geval: maak van het probleem van je baas niet jouw probleem... Geef het aan, dat is jouw taak, de gevolgen niet als hij/zij niet voor een backup zorgt.
Ik oogkleppen? Juist niet, welcome in the real fucked up worldquote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:25 schreef SuperwormJim het volgende:
Ik geef het op. Sommige mensen hebben te grote oogkleppen op hier ......
[afbeelding]
I rest my casequote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:30 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Ik oogkleppen? Juist niet, welcome in the real fucked up world
Sja moeilijk, maar ik begrijp het wel. Maar als je echt iets wil, dan kan je gewoon vrij vragen om bijv kaartjes te kopen. Mocht het mis gaan op je werk dan heb je je ingedekt dat het niet jouw schuld was (wel ff zwart op wit hebben van alle keren dat je het aangekaart hebt). Neem het mee in je gedachtengang. Het heeft bij mij ook ff geduurd totdat ik zover was om er zo over te denken. Succes, moeilijk parket om in te zitten....quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:28 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Denk je dat daar al niet aan gedacht is? Er moet gewoon iemand bij komen want als ik weg val (ongeval of wat dan ook) is er niemand die de boel kan overnemen (kan wel, duurt dan alleen heel lang om het uit te zoeken e.d.) maar als je baas weinig tot geen moeite neemt om voor iemand te zorgen heb je weinig keus. Je kan het 20 keer aankaarten, maar ze hebben het altijd druk met andere dingen. Maar goed, het is dat ik het leuk vind en er dus niet zo zwaar aan til, maar daardoor kan ik dus bijvoorbeeld geen kaartjes kopen
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:36 schreef Dandelion het volgende:
vrijvragen of niet, feit blijft gewoon dat door fuckers als de topic starter en wel meer van de mongoloide aso-tjes hier de tickets extra snel op zijn. Als iedereen gewoon de tickets koopt die hij nodig heeft krijgen anderen ook gewoon de kans om hun tickets te kopen.
Maar nee, je moet extra kaartjes kopen, want dan kan je zelf gratis. Flikker toch op man.
Ja uh, het is ook niet voor mij allemaal flower power. Maar als ik iets wil en ik kan het niet krijgen voor wat ik er aan wil besteden dan zal ik ook niet gaan zeiken.... See life bright: next time better!quote:
dat is dus precies wat ik probeer uit te leggen. ok, ik zal het nog simpeler proberen te maken.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Als je echt naar een concert wil, kom je altijd aan een kaartje voor een normale prijs. Ofwel je gaat zelf voor het postkantoor liggen, ofwel je ronselt iemand anders daarvoor. Als je dat niet doet neem je het risico dat je extra moet betalen. Die gefrustreerde mannetjes die constant ouwehoeren over uitzuig-gedrag vind ik ook lachwekkend. Had je maar moeite moeten doen voor dat concert waar je zo graag heen wil.
Artiesten als....Uitzuigers 1ste klasquote:
eenschquote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:42 schreef ErikT het volgende:
Wat is dat toch met dat goed praten van asociaal gedrag hier? Mensen als TS zijn gewoon tyfuslijers.
Ja, ik zorg altijd dat ik op tijd mijn kaartjes heb, en heb zelf nog nooit dit probleem gehad. Maar die handelaars zorgen dat er minder kaarten op normale wijze te verkrijgen zijn er verzieken derhalve de markt. Hence --> klootzakken.
Mensen die dan nog lopen te zeiken dat ze geen kaartjes kunnen krijgen, moeten dan idd hun bek houden. Maar dit is dus een andere discussie.
compleet irrelevant.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:43 schreef Nachtdier het volgende:
[..]
Artiesten als....Uitzuigers 1ste klas. Fucking multimiljonair zijn, en dan nog miljoenen willen vangen van je fans... Eigenlijk zou je dan voor een habbekrats moeten optreden, uit dankbaarheid naar al je fans, die je door dik en dun steunen.
100 eurov oor een kaartje, dat is toch bezopen?
*ook wel eens in kaartjes gehandeld heeft
Dat slaat toch werkelijk nergens op en heeft toch helemaal niks te maken met het feit dat anderen zo egoistisch zijn dat ze geld verdienen over de ruggen van andere mensen? Ja die prijzen van kaartjes zijn belachelijk, maar mensen als TS maakt het daar niet echt beter op, is het niet?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:43 schreef Nachtdier het volgende:
[..]
Artiesten als....Uitzuigers 1ste klas. Fucking multimiljonair zijn, en dan nog miljoenen willen vangen van je fans... Eigenlijk zou je dan voor een habbekrats moeten optreden, uit dankbaarheid naar al je fans, die je door dik en dun steunen.
100 eurov oor een kaartje, dat is toch bezopen?
*ook wel eens in kaartjes gehandeld heeft
Oh even voor de goede orde, ik heb er zelf nooit last van gehad omdat ik simpelweg niet veel om de grote acts zoals Madonna enzo geef, en meestal zijn de kaartjes voor de artiesten die ik leuk vind 3 weken achteraf nog wel te koop en meestal koop ik gewoon op internet (via ticketservice bedoel ik dan) maar ik kan me wel kwaad maken om zulke oneerlijke praktijken.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:33 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Sja moeilijk, maar ik begrijp het wel. Maar als je echt iets wil, dan kan je gewoon vrij vragen om bijv kaartjes te kopen. Mocht het mis gaan op je werk dan heb je je ingedekt dat het niet jouw schuld was (wel ff zwart op wit hebben van alle keren dat je het aangekaart hebt). Neem het mee in je gedachtengang. Het heeft bij mij ook ff geduurd totdat ik zover was om er zo over te denken. Succes, moeilijk parket om in te zitten....
In dat geval is het wel leukquote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:53 schreef dahei het volgende:
Tja.. Ik zie ook het probleem niet. Van mij mag hij ze inkopen om ze duur te verkopen.
Soms raakt een concert echter niet uitverkocht en kan hij z'n kaartjes niet kwijt....
Dude... al die tijd dat jij je druk hebt lopen maken om het commentaar op jouw persoon en je praktijken - die je steeds maar goedpraatte door te claimen dat er blijkbaar vraag naar deze kaarten is - heb je er nooit aan gedacht dat je deze vraag zelf creeert door zoveel kaarten in te kopen? Moet ik dan nog zeggen wat je dan bent? Of kun je dat wel zelf bedenken??quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:47 schreef Senang het volgende:
[..]
Hmmz...daar zit misschien wat in. Het is dan natuurlijk ook een markt buiten de markt om. Maar toch ontmoeten op die vreemde, zwevende markt vraag en aanbod elkaar ook.
Dat heb ik al meerdere malen proberen duidelijk te maken aan TS ...... Maar sommige mensen hebben een ongelofelijk grote plaat voor de kopquote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:09 schreef Boudi het volgende:
[..]
Dude... al die tijd dat jij je druk hebt lopen maken om het commentaar op jouw persoon en je praktijken - die je steeds maar goedpraatte door te claimen dat er blijkbaar vraag naar deze kaarten is - heb je er nooit aan gedacht dat je deze vraag zelf creeert door zoveel kaarten in te kopen? Moet ik dan nog zeggen wat je dan bent? Of kun je dat wel zelf bedenken??
Dat kan ook niet maximum prijzen. Brood en alle andere eerste levensbehoeften zijn bemoeigoederen en mogen niet boven een bepaalde prijs verhandeld worden.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:46 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Maar de vraag wordt gecreeërd door de criminelen (want zijn het) die al die kaartjes ingekocht hebben.
Je gaat toch ook geen vraag naar voedsel creeëren door in derdewereldlanden de voedselvoorraad op te kopen om vervolgens een winkeltje te openen waar een brood 25 euro kost?
En je mag ook geen kaartjes tegen 600% op de 'zwarte markt' verkopen .... blij dat je het met me eens bentquote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:22 schreef switchboy het volgende:
[..]
Dat kan ook niet maximum prijzen. Brood en alle andere eerste levensbehoeften zijn bemoeigoederen en mogen niet boven een bepaalde prijs verhandeld worden.![]()
Er is nog meer in het leven dan geld hoor. Geef anderen ook een kans een concert te bezoeken en verrijk jezelf niet met het op kosten jagen van anderen. En sommige mensen hebben gewoon geen tijd om voor het postkantoor te liggen, ooit over nagedacht? Hoe zou jij het vinden als een rijke vent alle supermarkten bij jou in de buurt leegkocht en dan jou de hoofdprijs zou vragen voor bijv. een brood? Zou je ook schelden..quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:39 schreef Huizilopochtli het volgende:
Eensch met TS.
Waarom met minder winst verkopen dan mogelijk.
Van Humaniteit en medeleven wordt je niet rijk.
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:46 schreef green_machine het volgende:
Gadver, smerige lui zijn jullie. En al komen jullie met honderd geweldige argumenten, laat maar. Verspilde moeite. Vieze uitzuigers zijn jullie. Niets meer.
Pcies. Ik zou het ook doen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:05 schreef broodje_poep het volgende:
[..]
![]()
Als ticketbox of weet ik welke andere organisatie toestaat dat je 6 kaarten kan kopen en je weet dat het uitverkocht raakt, dan ben je een dief van je portemonnee om niet wat extra in te slaan.
En het is simpel aan te pakken, maar dat wil men kennelijk niet. Immers, het is makkelijk om de limiet van 6 kaartjes te verlagen naar bijvoorbeeld 2 om het probleem op te lossen. Begrijp alleen niet waarom iedereen hier zo verontwaardigd reageert.
Wat doen jullie als je iemand in de supermarkt een blikje bier ziet stelen? Loop je door of spreek je hem/haar aan en onderneem je actie? Waarschijnljk het eerste en dat vind ik dan hypocriet. Lekker schelden achter de pc, dat durf je wel!
De reacties zijn daarom ook niet alleen gericht op TS, maar ook op het soort mensen als TS.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:28 schreef Rio het volgende:
Moralistische discussie zonder einde. Feit blijft dat als TS het niet doet er wel iemand anders opstaat. Vanuit dat oogpunt kan ik TS dus geen ongelijk geven. En eerlijk is eerlijk, is best easy money en daar is ook niks mis mee toch? Je hebt altijd nog de keuze trouwens; je hoeft geen dure kaarten te kopen.
Maar ja, dat jij een kneus bent wisten we al lang.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:13 schreef Maikuuul het volgende:
Ik zou hetzelfde doenweetje hoe vet.
Een kaartje voor 30 rofls kopen en dan voor 200 verkopenheerlijk
Is basically hetzelfde, alleen heb je het dan over eerste levensbehoefte en denk ik dat de overheid ingrijpt als jij levensmiddelenmonopolist wordt. Maar als jij dat egoistisch vind zou je eigenlijk met geen enkele handelaar of detaillist zaken moeten doen. Die maken namelijk allemaal ook winst. Eigenlijk zou jij je dus aan de westerse samenleving moeten onttrekken.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:40 schreef BobbyB het volgende:
[..]
De reacties zijn daarom ook niet alleen gericht op TS, maar ook op het soort mensen als TS.
En ja, easy money, daar heb je gelijk in... ik ga denk ik maar alle supermarkten leegkopen en dan alles voor 600% verkopen zoals eerder werd gezegd, eens kijken of ze dat leuk vinden. Easy money toch? Niks mis mee dus.
En ja, je hebt gelijk, je hoeft geen dure kaarten te kopen... als anderen namelijk gewoon de kaarten laten liggen voor anderen en niet zo egoistisch zijn.
Je hebt helemaal gelijk ware het niet dat de meeste handelaren en detaillisten deze producten niet voor 600% duurder verkopen. Daarbij dragen zij wel geld af aan de belasting, iets wat het soort van TS niet doet. Ook een verschil is dat zij niet alles in 1 keer opkopen waardoor niemand bijna meer een andere keuze heeft. Vind je bijvoorbeeld de AH te duur, dan ga je naar de C1000 (om maar iets te noemen) en al was het wel zo, dan worden de producten opnieuw geproduceerd, iets wat met kaartjes niet gebeurt. Je vergelijking tussen een oplichter (zoals TS) en een handelaar gaat dus niet helemaal op.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:50 schreef Rio het volgende:
[..]
Is basically hetzelfde, alleen heb je het dan over eerste levensbehoefte en denk ik dat de overheid ingrijpt als jij levensmiddelenmonopolist wordt. Maar als jij dat egoistisch vind zou je eigenlijk met geen enkele handelaar of detaillist zaken moeten doen. Die maken namelijk allemaal ook winst. Eigenlijk zou jij je dus aan de westerse samenleving moeten onttrekken.
Goeie tip inderdaad. Tenzij je op eBay biedt, daar is je bod bindend... bij marktplaats volgens mij niet. Als we dit nu met zijn allen gaan doen? Zal ze leren de vuile oplichters.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:55 schreef Abonides het volgende:
Zou je het volgende niet kunnen doen?
Wanneer een figuur zoals de TS dergelijke kaartjes aanbiedt, hierop meebieden. Vervolgens een dergelijk hoog bod uitbrengen waarop de TS denkt flink te kunnen verdienen. Je wint dus de veiling. Je hebt alleen wel één ding, je kan de kaarten pas vlak voor het concert ophalen. Dezelfde dag ofzo. En dan gewoon niet op komen dagen. De TS laten stikken in zijn kaarten. Ongetwijfeld kan hij ze nog wel kwijt, maar nu moet hij ineens enorm zijn best doen en kan er veel minder voor krijgen. Mocht ie nou met zijn kaarten blijven zitten, dan is het erg lullig voor de mensen die graag naar het concert hadden gewild, maar dan naai je die klere wipper tenminste. Allicht beginnen ze het dan een klein beetje te begrijpen.
Je hebt ook meerdere aanbieders van tickets. Als je naar een concert oid wilt en je wilt niet worden geflest moet je zorgen dat je zelf kaarten via een officieel kanaal betrekt, die kans is voor iedereen (die op tijd is) even groot. Daarna zijn de opties: ofwel niet zeuren en meer betalen, ofwel niet naar dat concert gaan. Van oplichting kun je pas spreken wanneer sprake is van je iemand op onvrijwillige basis geld oid afhandig maakt. De kneep zit 'm in de onvrijwilligheid.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:04 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk ware het niet dat de meeste handelaren en detaillisten deze producten niet voor 600% duurder verkopen. Daarbij dragen zij wel geld af aan de belasting, iets wat het soort van TS niet doet. Ook een verschil is dat zij niet alles in 1 keer opkopen waardoor niemand bijna meer een andere keuze heeft. Vind je bijvoorbeeld de AH te duur, dan ga je naar de C1000 (om maar iets te noemen) en al was het wel zo, dan worden de producten opnieuw geproduceerd, iets wat met kaartjes niet gebeurt. Je vergelijking tussen een oplichter (zoals TS) en een handelaar gaat dus niet helemaal op.
Dat is dus het hele punt, als er mensen zijn die niet hele series kaarten opkopen om zichzelf te verrijken dan is de kans dat anderen ook nog een kaartje voor normale prijzen kunnen bemachten. Waarom praat iedereen asociaal gedrag toch altijd goed op dit kut forum?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:31 schreef Rio het volgende:
[..]
Je hebt ook meerdere aanbieders van tickets. Als je naar een concert oid wilt en je wilt niet worden geflest moet je zorgen dat je zelf kaarten via een officieel kanaal betrekt, die kans is voor iedereen (die op tijd is) even groot. Daarna zijn de opties: ofwel niet zeuren en meer betalen, ofwel niet naar dat concert gaan. Van oplichting kun je pas spreken wanneer sprake is van je iemand op onvrijwillige basis geld oid afhandig maakt. De kneep zit 'm in de onvrijwilligheid.
Ophalen of vooruit betalen, ik ga echt niet met iemand in die drukte afspreken. En aangezien ik de kaarten altijd een paar weken van te voren te koop zet val je snel door de mand.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:55 schreef Abonides het volgende:
Zou je het volgende niet kunnen doen?
Wanneer een figuur zoals de TS dergelijke kaartjes aanbiedt, hierop meebieden. Vervolgens een dergelijk hoog bod uitbrengen waarop de TS denkt flink te kunnen verdienen. Je wint dus de veiling. Je hebt alleen wel één ding, je kan de kaarten pas vlak voor het concert ophalen.
Lees anders het topic even wat betreft het op tijd zijn?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:49 schreef Emu het volgende:
Als je een kaartje wil wees er dan GODVERDOMME op tijd bij. TS heeft volledig gelijk.
Emu verdient elk jaar ong 2k euro met rock werchter kaartjes, zelf ga ik er niet heen, festivals zijn stomBlijkbaar is het wel illegaal dus ik pas wel een beetje op
![]()
1. Er is vraag naar
2. Je doet er niemand mee kwaad
3. Ik snap niet dat mensen 200-300 euro over hebben om een nachtje de artiest te zien, get a life![]()
Ja, laten we gelijk aannemen dat iedereen die dit doet geen baan heeft en niet eerlijk is. Het heef niks met eerlijkheid te maken! Het is gewoon handel.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:00 schreef BobbyB het volgende:
Er zijn namelijk eerlijke mensen die gewoon werken voor hun geld
Draag jij dan ook de belasting af op de winst die je maakt? Nee. Dus je vergelijking slaat nergens op. Daarbij ben jij geen officieel verkooppunt van kaartjes, zo'n winkel is wel een officieel verkooppunt van dat spel. Daarbij, dat spel gaat niet "op" is het er nu niet, wacht je nog een weekje en heb je hem nog steeds voor de lagere prijs, in geval van kaartjes is dat niet zo, die zijn dan op omdat anderen mee willen liften en verdienen op het succes van een artiest.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:13 schreef broodje_poep het volgende:
[..]
Ja, laten we gelijk aannemen dat iedereen die dit doet geen baan heeft en niet eerlijk is. Het heef niks met eerlijkheid te maken! Het is gewoon handel.
Het is hetzelfde als in elke winkel. Hier in Leeuwarden is in winkel 1 een computerspel in de aanbieding voor 30 euro, in winkel 2 is hetzelfde spel 70 euro. Is winkel 2 nu opeens oneerlijk? Dacht het niet, je kan het spel kopen in winkel 1 en daar moet je wat moeite voor doen (langs verschillende winkels gaan om prijzen te vergelijken).
Hetzelfde gaat op voor kaartjes. Ik werk gewoon voor mijn geld en lig ook niet voor mijn plezier uren buiten in de regen om kaarten te kopen hoor.
Gaat niet gebeuren, zijn teveel mensen die er belang bij hebben. Bij kaartjes voor het WK voetbal zelfs tot in de hoogste rangen van de FIFA.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:15 schreef arexes het volgende:
tijd dat ze voor dit soort praktijken wat straffen gaan uitdelen
interresant, wat is er verder met die kerel gebeurd die die kaarten aanboodquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:04 schreef dolledingo het volgende:
Ik heb begin mei het heft in eigen handen genomen en zelf een onderzoekje gepubliceerd omtrent de enorme woekerprijzen die werden gevraagd bij de illegale kaartverkoop voor de play-off finale tussen Ajax en FC Groningen. Ik ben FC Groningen supporter en heb veel supporters in hart en nieren om me heen verdrietig zien worden van het feit dat het onbetaalbaar was om bij die finale aanwezig te zijn. De mens is egoïstisch, geld gaat boven emotie. Slechte zaak.
Hier is het onderzoeks-artikel te lezen wat ik toentertijd online heb gegooid (inclusief interview)
Noem het uitlokking, noem het aanstellerij, als iets je aan het hart gaat knok je ervoor.![]()
Hoezo irrelevant?quote:
Niets oneerlijks aan. Gaat immers om zelfde principe: vraag en aanbod en het probleem is de prijs. Als TS zijn kaartjes weet te verkopen, heeft ie gewoon slim gehandeld. Heeft ie ze niet weten te verkopen, is het pech en heeft ie dik verlies.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:53 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat slaat toch werkelijk nergens op en heeft toch helemaal niks te maken met het feit dat anderen zo egoistisch zijn dat ze geld verdienen over de ruggen van andere mensen? Ja die prijzen van kaartjes zijn belachelijk, maar mensen als TS maakt het daar niet echt beter op, is het niet?
[..]
Oh even voor de goede orde, ik heb er zelf nooit last van gehad omdat ik simpelweg niet veel om de grote acts zoals Madonna enzo geef, en meestal zijn de kaartjes voor de artiesten die ik leuk vind 3 weken achteraf nog wel te koop en meestal koop ik gewoon op internet (via ticketservice bedoel ik dan) maar ik kan me wel kwaad maken om zulke oneerlijke praktijken.
In ieder geval bedankt voor je tips en medeleven
Het enige dat raar is, is zelf 100 ¤ neertellen voor een kaartje en er daarna 600 ¤ voor vragen...Ja dat vind ik @)|%@Y# , raar he ? en dat er mensen zijn die dat ook nog betalen da's nog @)|%@Y#-er !quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:17 schreef Nachtdier het volgende:
[..]
Hoezo irrelevant?
Een artiest mag wel een prijs van 100 euro voor een kaartje vaststellen waar ze voor verhandeld moeten worden, maar als TS iemadn weet te vinden die dat er neer voor wilt leggen, dan is TS een @)|%)@Y# ?
Das toch een beetje heel erg raar?
Dan is degene die dat voor he tkaartje neerlegt toch raar?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:48 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Het enige dat raar is, is zelf 100 ¤ neertellen voor een kaartje en er daarna 600 ¤ voor vragen...Ja dat vind ik @)|%@Y# , raar he ? en dat er mensen zijn die dat ook nog betalen da's nog @)|%@Y#-er !
O ja, en de artiest doet er nog iets voor...
Dat je iemand zijn plezier niet gunt, dat is het probleem. Ik koop liever zes kaartjes en dat ik er 5 weggeef om gezellig met z'n zessen te gaan feesten als dat ik er vijf verkoop zodat ikzelf lekker goedkoop kan gaan. Nogmaals, jij vindt het dus ook geen probleem als ik elke ochtend alle broden bij jou in de buurt opkoop en dan tegen jou zeg dat ik er 50 euro per stuk voor wil hebben, je hebt het er immers dan toch ook voor over?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:57 schreef Nachtdier het volgende:
[..]
Dan is degene die dat voor he tkaartje neerlegt toch raar?
Maar ja, die heeft het er voor over, dus wat is dan het probleem?
Inderdaad, en/of wat Gurpegi zegt, het gewoon verbieden aan te bieden (voor een hogere prijs dan).quote:
En de mensen die speciaal voor dat concert vroeg op zijn gestaan om een kaartje te kopen pissen naast de pot. En eerlijk gezegd gun ik iemand die er voor de in de rij heeft gestaan meer het plezier dan een persoon die met een zak vol geld per ongeluk een kaartje kan bemachtigen. Voor elk kaartje dat tegen een woekerprijs verkocht wordt is er andere fan/supporter die het bordje uitverkocht al snel zag omdat de handelaars zo nodig veel kaarten inkopen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:07 schreef Nachtdier het volgende:
Maar, om weer naar je reply te gaan. Degene die het bedrag voor dekaartjes heeft neergelegd, gaat naar het concert. Dus, die is blij!
Dat vind ik een scherpe opmerking. Ik gok 'nee'..quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 17:38 schreef Slungel het volgende:
TS
je betaalt zeker ook eerlijk belasting over je zuur verdiende (woeker)winsten?
Hier heb je idd een punt. Maar, nog steeds deels eigen schuld.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:50 schreef dolledingo het volgende:
[..]
En de mensen die speciaal voor dat concert vroeg op zijn gestaan om een kaartje te kopen pissen naast de pot. En eerlijk gezegd gun ik iemand die er voor de in de rij heeft gestaan meer het plezier dan een persoon die met een zak vol geld per ongeluk een kaartje kan bemachtigen. Voor elk kaartje dat tegen een woekerprijs verkocht wordt is er andere fan/supporter die het bordje uitverkocht al snel zag omdat de handelaars zo nodig veel kaarten inkopen.
Er is gewoon een grote groep mensen op deze aardkloot die alleen maar makkelijk geld wil verdienen, ondanks de opgestelde regels en wetten.
Welk wetsartikel is dat dan? Volgens mij is het namelijk niet strafbaar om iets door te verkopen met winst.quote:Een toegangskaart doorverkopen voor een absurde meerprijs is namelijk nog steeds strafbaar.
Klopt. Maar wat die voorwaarden zijn exact zijn, weet ik niet:P Zij kunnen jou niet verbieden iets door te verkopen. Kaarten zullen ze ook niet terugnemen, als jij onverhoopt niet kan. Dan zou je dus pech hebben?quote:Als je een toegangskaartje koopt ga je akkoord met de daar aangekoppelde voorwaarden.
Jawel dat is het wel. het is uberhaupt verboden de kaarten door te verkopen, staat wel ergens op de kaarten.quote:Op zondag 20 augustus 2006 01:22 schreef Nachtdier het volgende:
[..]
Welk wetsartikel is dat dan? Volgens mij is het namelijk niet strafbaar om iets door te verkopen met winst.
Op de achterkant om precies te zijnquote:Op zondag 20 augustus 2006 02:09 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Jawel dat is het wel. het is uberhaupt verboden de kaarten door te verkopen, staat wel ergens op de kaarten.
Ik had hier net zo goed niet kunnen reageren, kortom.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:50 schreef yvonne het volgende:
Senang, kloon van gebande, hoppa, in de prullenbak
bestel je ze onlinequote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:07 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Jij wel, maar dat geldt niet voor iedereen.
AV zijn leuk een aardig, maar de nederlandse wet zegt dat kaarten wel door mogen verkocht worden. de politie staat erbij maar kan niks doenquote:Op zondag 20 augustus 2006 02:09 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Jawel dat is het wel. het is uberhaupt verboden de kaarten door te verkopen, staat wel ergens op de kaarten.
Hoezo is het je eigen schuld dat er van die egoistische, profiterende kut mensen zoals TS bestaan?quote:Op zondag 20 augustus 2006 01:22 schreef Nachtdier het volgende:
[..]
Hier heb je idd een punt. Maar, nog steeds deels eigen schuld.
idd kaartjes op naam is de oplossingquote:Op dinsdag 12 september 2006 16:19 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Hoezo is het je eigen schuld dat er van die egoistische, profiterende kut mensen zoals TS bestaan?
Van mij mogen ze de wet veranderen en hier een flinke boete op leggen en vervolgens alleen tickets op naam verkopen zodat je ze niet kan door verkopen, en ook Marktplaats enzo moet het gewoon verbieden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |