Ik ben wel geintresseerd in protools.. maar wat heb ik allemaal nodig om met me pc goed op te kunnen nemen en dan later te bewerken met protools en eventueel loopjes toevoegen enzo.quote:Op zondag 20 augustus 2006 13:50 schreef Desensitized het volgende:
Uh, Windows Media Recorder. Kun je wel een hele minuut opnemen!!
Nee, zoek ook nog wat progjes. CuBase ofzo.
Je koopt bij ProTools en stuk hardware dat via USB of FireWire aan je computer wordt verbonden. Hierin zitten je mic/line inputs en hieraan hang je ook je monitors (of je mengpaneel/versterker/speakers) ProTools is de software waarmee je opneemt, en de MBox (of MBox 2 of Digi002) is het kastje die als interface fungeert...quote:Op zondag 20 augustus 2006 14:22 schreef Sloavink het volgende:
[..]
Ik ben wel geintresseerd in protools.. maar wat heb ik allemaal nodig om met me pc goed op te kunnen nemen en dan later te bewerken met protools en eventueel loopjes toevoegen enzo.
Je hebt mij helemaal opgehelderd! Ik ga ervoor sparen!quote:Op zondag 20 augustus 2006 15:17 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Je koopt bij ProTools en stuk hardware dat via USB of FireWire aan je computer wordt verbonden. Hierin zitten je mic/line inputs en hieraan hang je ook je monitors (of je mengpaneel/versterker/speakers) ProTools is de software waarmee je opneemt, en de MBox (of MBox 2 of Digi002) is het kastje die als interface fungeert...
Het enige wat je hoeft te kopen is dus een MBox, kost je 500 euro, en dan ben je eigenlijk al klaar. Dit pakket bevat hardware, software en extra software om bijv. beats en ritmes te maken... op de vorige pagina staat een opname die ik met ProTools heb opgenomen, en met Adapter Reason (die wordt meegeleverd) heb ik de drums erbij gedaan... dus luister maar!
Ik heb het ook, I LOVE IT! Ik heb op de PC ook met Cubase gewerkt, maar ProTools is voor mij toch echt een veel fijnere oplossing...
Oh en als mensen gaan beginnen over MIDI, ProTools heeft sinds PT6 (de vorige versie, nu heb je 7) een erg goede MIDI interface, dus dat het een audioprogramma met slechts "wat" MIDI functies is, klopt NIET... het werkt inmiddels makkelijker dan Logic en ongeveer hetzelfde als Cubase...
Whaha, ik zal eraan denken.quote:Op zondag 20 augustus 2006 15:29 schreef Thomzzzzz het volgende:
Goed idee, het is de moeite waard!
En nog een gratis tip: koop GEEN BEHRINGER monitors erbij! Koop voor 40 euro meer 2 x Alesis Monitor One's, die zijn al jarenlang echt goed, doch betaalbaar... 130 tegen 170 maar dat verschil merk je! Goedkoop is duurkoop!
Behringer, it's just the B brand
(and believe you me, it is!)
Moet ik eigenlijk ook nog een goede geluidskaart kopen, of hoeft dat niet omdat je de mbox er al bij hebt?quote:Op zondag 20 augustus 2006 15:29 schreef Thomzzzzz het volgende:
Goed idee, het is de moeite waard!
En nog een gratis tip: koop GEEN BEHRINGER monitors erbij! Koop voor 40 euro meer 2 x Alesis Monitor One's, die zijn al jarenlang echt goed, doch betaalbaar... 130 tegen 170 maar dat verschil merk je! Goedkoop is duurkoop!
Behringer, it's just the B brand
(and believe you me, it is!)
De MBox is de geluidskaart, dus je hoeft eigenlijk alleen maar een computer met een USB poort te hebben... je hoeft niet eens een geluidskaart in je computer te hebbenquote:Op zondag 20 augustus 2006 18:23 schreef Sloavink het volgende:
[..]
Moet ik eigenlijk ook nog een goede geluidskaart kopen, of hoeft dat niet omdat je de mbox er al bij hebt?
quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:38 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
De MBox is de geluidskaart, dus je hoeft eigenlijk alleen maar een computer met een USB poort te hebben... je hoeft niet eens een geluidskaart in je computer te hebben
Er is maar één remedie! Echt een telecaster kopen!quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:51 schreef Jorikjet het volgende:
shit, nu ik hele avond jeff buckley heb lopen luisteren zit ik enorm te geilen op het geluid van een telecaster... maar heb het geld er niet voor (over)
Over dat tele-geluid... Je kan op het net schema's vinden om een schakelaartje bij te plaatsen zodat je op de brugstand brug-only of brug+neck pickup kan kiezen...quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:04 schreef Jorikjet het volgende:
mwoa ja beetje, toneknop beetje dicht, en dan neck pickup, maar het mist net dat aparte geluid van een tele, maar daarvoor is het dus ook een strat
achja, als ik ooit een fijne tegen kom, en geld heb, schaf ik me er eentje aan
maarja, ik wil nog zo veel... een bogner shiva, japanse '57 strat...![]()
![]()
Een trompet is dichter bij een tele dan een snorfiets, om eens maar eens wat te doen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 02:29 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Over dat tele-geluid... Je kan op het net schema's vinden om een schakelaartje bij te plaatsen zodat je op de brugstand brug-only of brug+neck pickup kan kiezen...
Kom je toch nog weer net dat beetje dichter bij een tele
Das leuk om zo op eens te horen des nachts.quote:Op maandag 21 augustus 2006 02:57 schreef Dribbel_ het volgende:
Whoei net terug van lowlandshet was echt super vet
![]()
![]()
De enige bands die ik dus niet de moeite waard vondquote:Op maandag 21 augustus 2006 03:30 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Heb je Opeth en Gorefest nog gezien? De enige goeie bands die er waren.
Die waren tof, net als CKYquote:Op maandag 21 augustus 2006 03:53 schreef Desensitized het volgende:
Je vergeet Pennywise man!!!
En Mastodon!
quote:Gebruikt ie nou die gitaar met dat touch-ding erop?
Ja, die gebruikt ie! Wij zaten ons al af te vragen wat dat voor ding was, maar het filmpje maakt veel duidelijk.quote:Op maandag 21 augustus 2006 04:36 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hmm, niks voor mij dus. Alhoewel er vast wat emo's zijn om uit te lachen. Maare, je bent dus ook niet naar Muse geweest?
edit: Maare, ik zit dus niet op te letten?!
Gebruikt ie nou die gitaar met dat touch-ding erop?
Wel even een aanvulling: het is ook mogelijk om protools m-powered te verkrijgen. Dit kan met iedere m-audio geluidskaart waarmee protools ook compatible is. De m-audio geluidskaarten zijn iets goedkoper dan de m-box en kunnen ook andere configuraties hebben. Ook heeft het als voordeel dat asl je een grotere geluidskaart wil, dat je protools dan gewoon naar je volgende grotere m-audiokaart kan meenemen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 15:17 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Je koopt bij ProTools en stuk hardware dat via USB of FireWire aan je computer wordt verbonden. Hierin zitten je mic/line inputs en hieraan hang je ook je monitors (of je mengpaneel/versterker/speakers) ProTools is de software waarmee je opneemt, en de MBox (of MBox 2 of Digi002) is het kastje die als interface fungeert...
Het enige wat je hoeft te kopen is dus een MBox, kost je 500 euro, en dan ben je eigenlijk al klaar. Dit pakket bevat hardware, software en extra software om bijv. beats en ritmes te maken... op de vorige pagina staat een opname die ik met ProTools heb opgenomen, en met Adapter Reason (die wordt meegeleverd) heb ik de drums erbij gedaan... dus luister maar!
Ik heb het ook, I LOVE IT! Ik heb op de PC ook met Cubase gewerkt, maar ProTools is voor mij toch echt een veel fijnere oplossing...
Oh en als mensen gaan beginnen over MIDI, ProTools heeft sinds PT6 (de vorige versie, nu heb je 7) een erg goede MIDI interface, dus dat het een audioprogramma met slechts "wat" MIDI functies is, klopt NIET... het werkt inmiddels makkelijker dan Logic en ongeveer hetzelfde als Cubase...
ja het zal waarschijnlijk dan ook wel zoiets worden... of een goede squier als me huidige strat... veel meer kwaliteit voor het geld... ipv 400 euro voor een fender mex betaal je dan iets als 200 euro voor een gelijke of betere squier oidquote:Op zondag 20 augustus 2006 22:18 schreef TeleluvR het volgende:
Dit is trouwens een perfect alternatief op een mexico tele! Veel en veel beter en de perfecte Tele 52 RI look!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |