abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 30 augustus 2006 @ 13:19:08 #126
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_41324517
Jeetje Mar, maar dan heeft hij er zelf niets van gemerkt waarschijnlijk?
Wat is het toch oneerlijk.
Dikke kus!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_41324668
Bar, het is zo afschuwelijk allemaal voor je

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_41325311
Ik lees dit topic elke keer weer wanneer het bovenaan staat, maar weet nooit iets te zeggen. Alle woorden zijn al ooit voorbij gekomen, mijne zullen niets toevoegen.

Maar nu slaat mijn hart even over.. Wiegedood..
Men gebruikt het woord al zo lang, maar nog nooit is er een verklaring voor gegeven. Er is nu een woord gegeven aan hetgeen er met *Thijs gebeurd is, maar nog steeds weet je niet exact wat de oorzaak was.

Mijn neefje (2 dagen jonger dan Merlijn) heeft onlangs ook de diagnose 'wiegedood' gekregen. Zijn redding was dat hij op dat moment bij mijn schoonbroer in de armen lag.
Hij was aan het lachen en viel ineens in een hele diepe slaap, werd helemaal slap en reageerde nergens meer op. Beetje schudden, knijpen.. niets! Mijn schoonbroer en -zus meteen de auto in gesprongen en al toeterend door stoplichten naar de EHBO. Daar kreeg hij zuurstof toegediend en kwam weer bij.
Weekje in het ziekenhuis gelegen aan de monitor, allerlei onderzoeken gehad vooral omdat hij veel spuugt en men dacht dat het daar iets mee te maken had. Niets.. 'Wiegedood'..

Het gaat momenteel heel slecht met mijn schoonzusje. Mijn neefje ligt op een speciaal matrasje wat zijn ademhaling registreerd. Maar mijn schoonzusje slaapt niet meer.. kan hem geen moment alleen laten. Boodschappen doen is een ramp, telkens is ze op zoek naar hoe ze het snelst in het ziekenhuis kan komen, mocht het weer gebeuren.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_41325428
Bar staat er niets in over die stuipen dan ? Wiegedood is volgens mij gewoon een soort verzamelnaam voor alle sterfgevallen waar ze geen andere oorzaak kunnen vinden Sterkte
pi_41325484
Brrr Icicle wat een schrik voor je broer en schoonzusje zeg. Gelukkig is het goed afgelopen ! Kan me voorstellen dat ze geen seconde meer van zijn zijde wijkt hoor.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:44:57 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41325546
Tjee Icicle, wat een gruwelverhaal ook zeg. Ik kan me idd ook goed voorstellen dat je schoonzusje nog steeds zo gespannen is... Hopelijk kan ze het met de tijd weer een beetje loslaten maar daar zal best heel veel tijd overheen gaan.
pi_41326221
Het schijnt dat wiegedood het meest voorkomt bij kindjes in de leeftijd van 3 / 4 maanden. Na een jaar zou het risico zo goed als verdwenen zijn. Dat zou komen doordat het signaal wat de hersenen krijgen om te ademen wanneer de longen dat even niet doen, nog in ontwikkeling is op zo'n jonge leeftijd.

M'n neefje kreeg verder een dikke 10 van het ziekenhuis, kerngezond. Dat is ook het frustrerende eraan, net als bij *Thijs is er geen duidelijke oorzaak te vinden. Wiegedood zegt in mijn ogen zo weinig, omdat er niet veel van bekend is.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:09:25 #133
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41326314
Even helemaal stil
pi_41337171
in het rapport word ook vermeld, dat ivm een luchtwegen infectie (Thijs was verkouden) dat dat ook een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn met wiegendood, zou vaker voorkomen....

Dus het verband luchtwegeninfectie--->wiegendood
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_41338045
Icicle wat enorm tegenstrijdig, zo blij dat hij er nog is, maar tegelijkertijd de angst dat het nog een keer kan gebeuren.

Bar wiegendood is zo weinig zeggend. Het heeft een naam, maar je weet nog niks.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 20:56:37 #136
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41339393
gats wat confronterend dan ineens.......
verder weet ik niks toevoegends te zeggen, alles is al gezegd.

wel een dikke knuf en
pi_41339429
Jeetje Icicle wat afschuwelijk zeg, en wat eng Ik kan me voorstellen dat je schoonzus geen seconde stil kan zitten en altijd maar naar het ziekenhuis wil.

Bar, wiegendood. Dat dat nog kan op zo'n leeftijd. En dan denk je dat je die fase voorbij bent en dat zoiets in ieder geval niet meer kan gebeuren. Dat die luchtweginfectie ermee te maken heeft klinkt meer aannemelijk. Och meid, kon ik ook maar een arm om je heen slaan. Dit is allemaal zo hard
En jammer dat je familie even helemaal stuk zijn en je niet willen zien. Laat ze dan ook maar even afkoelen en ja dat zal vast wel weer goedkomen. Moeilijk he om rekening te houden met een ander zijn gevoel terwijl je zelf zo overloopt en eigenlijk al die troost en liefde wel kan gebruiken
  Jubileum moderator woensdag 30 augustus 2006 @ 21:00:27 #138
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41339553
Ach Bar toch wat erg

Ik vind het zo knap dat je toch weer excuses voor je familie kunt maken, het ze kunt vergeven dat ze tijd voor zichzelf nodig hebben terwijl ik eigenlijk vind dat ze tijd voor jou moeten maken.

En dan wiegedood, de verzamelnaam voor sterven zonder aanwijsbare oorzaak bij kinderen. Wat wreed zo zwart op wit te zien staan...

Icicle wat afschuwelijk....
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_41340453
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 19:35 schreef Bar_en_Mar het volgende:
in het rapport word ook vermeld, dat ivm een luchtwegen infectie (Thijs was verkouden) dat dat ook een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn met wiegendood, zou vaker voorkomen....

Wiegendood, daar houdt een mens toch helemaal geen rekening meer mee op die leeftijd? Maar ze weten dus niet wat die stuipen er nu mee te maken hadden? Is het verhaal over een mogelijke epileptische aanval helemaal van tafel geveegd?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  † In Memoriam † woensdag 30 augustus 2006 @ 21:29:41 #140
43556 miss_dynastie
pi_41341039
Jeetje, bar, ik geloof gelijk dat je ze héél erg gekwetst hebt, maar dan nog... ik vind ze wel heel erg hard voor je . Maar ik denk niet dat je je schuldig hoeft te voelen naar Thijs toe, die snapt je uitbarsting vast, daar ben ik van overtuigd
pi_41342093
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:18 schreef beefcake het volgende:

[..]

Wiegendood, daar houdt een mens toch helemaal geen rekening meer mee op die leeftijd? Maar ze weten dus niet wat die stuipen er nu mee te maken hadden? Is het verhaal over een mogelijke epileptische aanval helemaal van tafel geveegd?
Daar word in het rapport niets over gemeld of het moet in medische termen vermeld staan...
We zijn overgens vandaag weer bij *Thijs geweest en er stond alweer een knuffelbeer bij en een plantje, van wie geen idee, maar wel ontzettend fijn
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_41354018
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 19:35 schreef Bar_en_Mar het volgende:

Mijn broertje, die met 3 maanden gestorven is aan wiegedood, had dat inderdaad ook.
Voor mijn ouders was de conclusie 'wiegedood' echt een afschuwelijk iets. Juist doordat er geen duidelijk aanwijsbare oorzaak voor is...
Ik wens jullie heel veel sterkte
pi_41360759
kittyme ook jij en je ouders sterkte
pi_41362769
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:43 schreef Bar_en_Mar het volgende:
kittyme ook jij en je ouders sterkte
Dank je. Al is het bij ons inmiddels 19 jaar geleden... Maar toch komt het verdriet soms in alle hevigheid terug, vooral rond zijn geboorte- en sterfdatum.
pi_41410426
De verjaardag sluipt steeds dichterbij elke dag weer een beetje meer.
Mar en ik houden op verzoek van de psych een "dagboek""emotie"boek bij

*Moest vandaag veel aan jou denken, nog een paar dagen en je zou 2 geworden zijn.
Zo moest ik denken aan hoe blij en trots ik was toen je geboren bent en hoe leuk het was jou eerste verjaardag te mogen vieren.
Slingers balonnen taart en kadootjes visite...
Dit keer zal het anders zijn, we gaan wel bij je langs en een kaarsje branden, maar het zal een emotionele dag worden.
2 zou je geworden zijn, dreumes af, een klein peutertje geworden
Maar je krijgt vast wel taart en roosviscee van oma.
Mama denkt aan je
Dikke mama
  zaterdag 2 september 2006 @ 00:32:37 #146
61800 Rottdog
May all your dreams come true
  zaterdag 2 september 2006 @ 09:57:04 #147
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41417438
Bar Ookal is de situatie totaal anders, is het misschien wel mooi om te doen. Na het overlijden van mijn moeder hebben we de eerste twee jaar de sterfdag als herrineringsmoment gebruikt (en natuurlijk vergeet je die dag niet). Maar daarna hebben we besloten om in plaats van de dood te gedenken haar leven te gedenken en wel op haar verjaardag. Op die dag (of de zondag ervoor / erna) komen we samen, gaan naar de kerk en eten getrouw Limburgse vlaai en vieren haar leven.
Het is voor jullie nog heel erg vers, de pijn, het verlies en het rouwproces, maar misschien is het iets voor in de toekomst.
  † In Memoriam † zaterdag 2 september 2006 @ 10:43:54 #148
81992 Githa
pi_41418013
Bar
Heb je al wat ideetje wat je 6 september wil doen voor Thijs zijn verjaardag?... Het zo moeilijk, niks lijkt goed genoeg.
pi_41418503
Mijn hart breekt echt als ik dit soort dingen lees, hoe moeilijk is dit zeg...feestdagen en zo *ril*

En familie en vrienden, imo is het gewoon zo dat de ouders met hun verdriet 'voorop' staan en niet de ego's van de rest van de familie. Alhoewel ik best snap dat iedereen afscheid wil nemen van het kind, op zijn of haar manier. Natuurlijk hebben oma's en opa's ook zoo intens veel verdriet...
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 2 september 2006 @ 12:12:34 #150
95752 crew  Chell
Kluns
pi_41419669
Bar (en Mar) wat lijken me dit ontstellend moeilijke dagen. Er hadden nu verjaardagsvoorbereidingen moeten zijn, kadoojes gekocht moeten worden... niet dit.

Ik las laatst op een website van een overleden kindje, dat haar ouders een feestje gaven vlakbij de begraafplaats op de dag dat ze jarig geweest zou zijn. Compleet met picknick en taarten. Ik vond dat wel heel mooi en bijzonder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')