abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:25:55 #1
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_40900560
quote:
Uit Het Parool van vandaag

AMSTERDAM - De islamitische zwemvereniging De Waterlelie wil in het nieuwe zwembad Sportplaza Mercator weer beginnen met het gescheiden zwemmen voor vrouwen. Wie voor de kosten moet opdraaien van het afschermen van het bad, om inkijk van buitenaf te voorkomen, is onduidelijk.

''De vrouwen die bij De Waterlelie zwemmen zijn doorgaans erg gelovig,'' vertelt voorzitter Sedat Yüce van de zwemvereniging. De Waterlelie, die in 1993 werd opgericht, telt zo'n 150 leden. ''De vrouwen mogen vaak van hun mannen nergens anders zwemmen dan bij ons,'' zegt Yüce.

In het voormalige Sportfondsenbad West was het voor De Waterlelie zondagavond vaste prik. Het bad werd hermetisch van de buitenwereld afgesloten en de vrouwelijke leden konden ongestoord, zonder mannen in de buurt, zwemmen.

Het onlangs in De Baarsjes geopende zwembad Sportplaza Mercator is door de vele doorkijkjes in het complex en de grote ramen moeilijker af te sluiten. De Waterlelie wil na de ramadan, eind oktober, het bad weer op zondagavond huren. Dan mag er absoluut geen enkele man aanwezig zijn.

''In ons nieuwe bad is er door de architect heel veel glas gebruikt. Daar was de vereniging niet blij mee,'' zegt manager van Sportplaza Mercator, Menno Valk. ''Ze willen nu op die avonden gordijnen voor de ramen hangen, zodat het bad helemaal van de buitenwereld wordt afgesloten. Wij roosteren op onze beurt dan alleen vrouwen in, tot aan de schoonmakers toe.''

Voor het raam dat tussen het grote bad en de entree zit moet nog een oplossing worden gevonden. De Waterlelie wilde graag een elektrisch rolgordijn voor dit raam. ''Ik zei: dat is prima, maar ik betaal het niet,'' aldus Valk.

Het zwembad zelf organiseert ook een middag waar alleen vrouwen welkom zijn, onder wie veel dames van buitenlandse komaf. ''De vrouwen die hier komen zijn veel ontwikkelder en dus vrijer dan degenen die bij De Waterlelie zwemmen,'' zegt zwemonderwijzer Joyce van Egdon. Maar onderling is er ook veel verschil. ''Sommige meisjes komen gewoon in bikini en anderen zwemmen in legging en T-shirt,'' glimlacht Joyce.

Bij het vrouwenzwemmen kan het zo zijn dat de zweminstructeur een man is en soms is er ook mannelijk personeel van het zwembad aanwezig. Ook hebben de eerste pottenkijkers zich al voor het raam gemeld, lacht Joyce: ''Als ze probeerden te kijken, ging ik er gewoon voor staan. De zwemsters gaven mij aanwijzingen waar de jongens stonden en dan schoof ik er voor.''

Het vrouwenzwemmen is populair. Zowel bij De Waterlelie als bij Sportplaza Mercator is een wachtlijst. Volgens Sedat Yüce komen er zelfs vrouwen uit België naar Amsterdam.

Toch staat het vrouwenzwemmen ook ter discussie, omdat het de integratie tussen allochtonen en autochtonen in de weg zou staan. ''Dan moeten ze eerst die mannen maar eens gaan opvoeden,'' zegt Joyce van Egdon: ''Het belangrijkste is toch dat die mensen leren zwemmen, of dat nou gescheiden is of niet.''

Het gemengd zwemmen zorgt volgens Sedat Yüce 'wel degelijk voor integratie': ''Door het zwemmen ontstaan er nieuwe vriendschappen, ook met Nederlandse dames. Als hun isolement doorbroken wordt zijn ze ook mondiger tegen hun mannen.''

Toch blijft het primaire doel van de vereniging, benadrukt de voorzitter, het aanbieden van leszwemmen. Yüce: ''Daarnaast is het goed voor hun sociale contacten, anders komen ze de deur niet meer uit. Je ziet dat bijvoorbeeld bij het verplicht stellen van het gemengd schoolzwemmen, daar komt bij de islamitische scholen bijna niemand meer.''
Wat een krankzinnigheid allemaal weer. De problematiek wordt gewoon omgedraaid: "Anders komen ze de deur niet meer uit."

En nog even afgezien van de waanzin van dit strikt afgeplakte zwemmen: alsof ik die besnorde fat-ass pinguins in hun blote reet zou wíllen zien. Tssssss.
pi_40900715
Zelf voor laten betalen.
pi_40900775
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:29 schreef -scorpione- het volgende:
Zelf voor laten betalen.
Het lijkt me nog beter ze gewoon als enige mogelijkheid te geven ze te laten zwemmen in een situatie zoals die nu is. Dit is Europa, hier zwemmen we zó.
Live from planet Earth. The ocean. Dark water.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:33:37 #4
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_40900842
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:31 schreef Ogrefish het volgende:

[..]

Het lijkt me nog beter ze gewoon als enige mogelijkheid te geven ze te laten zwemmen in een situatie zoals die nu is. Dit is Europa, hier zwemmen we zó.
In sauna's hebben ze ook damesdagen hoor, omdat de (nederlandse) vrouwen te preuts zijn, moeten we die dan ook maar afschaffen.
pi_40900861
quote:

[..]

Waarom? Als ze het kunnen financieren en wij kunnen dan de mogelijkheid bieden wat is er dan mis mee?

Kijk, het moet niet de spuigaten uitlopen. Ze moeten niet een gemeentelijk zwembad de helft van de week in bezit hebben, maar op bepaalde tijden dan waarom niet.
pi_40900903
Mijn vader was sportleraar bij een zwembad/sporthal en daar kwamen ook moslima's die gingen dan in trainingspak zwemmen en in de sauna. Maar dat mocht naar een tijdje niet meer, weet niet waarom.
pi_40900928
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:33 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

In sauna's hebben ze ook damesdagen hoor, omdat de (nederlandse) vrouwen te preuts zijn, moeten we die dan ook maar afschaffen.
Correct.
Live from planet Earth. The ocean. Dark water.
pi_40900946
Moslima wil bad(PAK) zonder inkijk
| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
| who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
|_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
"(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:40:22 #9
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_40901052
quote:

[..]

Als je er over nadenkt is het echt te bizar voor woorden: de dochter van mijn broer kan beslist niet zomaar naar een zwembad omdat die vrijwel zonder uitzondering zwaar geterroriseerd worden door kutmarokkaantjes, maar hun moeders en zusters moeten compleet van de buitenwereld gescheiden naar hartelust kunnen poedelen.

RESPECT!

Sodemieter toch een eind op zeg.
pi_40901153
De racistische Islam wil graag religieuze scheiding doorvoeren. Na de Islamitische slagerij, begraafplaats, school, etc. nu dus een Islamitisch zwembad. Goed gedaan links Nederland met jullie integratiebeleid.
pi_40901168
Merkwaardig. Dit zet natuurlijk de deur op voor andere segregatie maatregelen. Dit moet hoofdbrekers veroorzaken in bepaalde politieke kringen.
pi_40901218
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:35 schreef tonks het volgende:
Mijn vader was sportleraar bij een zwembad/sporthal en daar kwamen ook moslima's die gingen dan in trainingspak zwemmen en in de sauna. Maar dat mocht naar een tijdje niet meer, weet niet waarom.
Wuhaha, in trainingspak zwemmen. Daar is toch ook geen reet aan man.
pi_40901225
Nou, laat ze zelf maar betalen voor gordijnen enzo. Dan is er toch geen probleem? Wel strijlvol natuurlijk, niet van die smerige lappen voor het raam.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_40901260
Ik zie het als een gat in de markt voor oude verlopen sportfondsenbaden die het hoofd niet meer boven water kunnen houden (leuke woordspeling). Timmer maar dicht. Maandag moslimadag, dinsdag nudisten, woensdag mensen met daglicht allergie, und zo weiter.
pi_40901361
Dat is toch discriminatie, mannen en vrouwen anders behandelen.
Of is het juist geen discriminatie als het om moslims gaat
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:52:48 #16
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40901362
Ik zie het probleem niet zo. Als die zwemvereniging die avond toch afhuurt, hebben ze het bad voor hun alleen. Niemand die er last van heeft als ze er een gordijn voor hangen lijkt me.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:53:20 #17
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40901378
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:52 schreef longinus het volgende:
Dat is toch discriminatie, mannen en vrouwen anders behandelen.
Of is het juist geen discriminatie als het om moslims gaat
En kinderzwemmen, bejaardenzwemmen en gehandicaptenzwemmen dan?
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 13:00:43 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40901632
hey er zijn nog nuchtere Hollanders
quote:
''Ik zei: dat is prima, maar ik betaal het niet,'' aldus Valk.

en zo hoort het, als je gescheiden wilt zwemmen dan mag dat maar dan draai je zelf maar voor de evt extra kosten op
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_40901663
Het is geen discriminatie als er op die dagen ook niet moslimvrouwen mogen komen zwemmen.
pi_40901702
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:44 schreef buachaille het volgende:
De racistische Islam wil graag religieuze scheiding doorvoeren. Na de Islamitische slagerij, begraafplaats, school, etc. nu dus een Islamitisch zwembad. Goed gedaan links Nederland met jullie integratiebeleid.
jij hebt zeker ook problemen met de koosjer slager en joodse begraafplaatsen zjjn er eigenlijk nou ook joodse basisscholen? en een gereformeerde basisschool mag natuurlijk wel, omdat het in jouw straatje past uiteraard, maar een islamitische daarentegen

mag ik hieruit concluderen dat je het gelijkheidsbeginsel niet zo hoog in het vaandel hebt zitten?

we hebben het hier niet eens over een islamitische zwembad, maar over een gordijn of what ever dat dicht getrokken wordt op bepaalde momenten, niets mis mee, ik denk dat de mensen die het willen hebben het geld zo kunnen ophoesten, dus dat is dan ook geregeld

kan je ook effe uitleggen hoe de islam racistisch is?

hier heb je bv een typische moslim (van bommel heet ie btw)

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 17 augustus 2006 @ 13:03:45 #21
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40901732
Ik ben er wel voor dat de zwemvereniging opdraait voor de kosten (als zij de enige zijn die gebruik maken van het gordijn).
pi_40901741
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 13:00 schreef sp3c het volgende:
hey er zijn nog nuchtere Hollanders
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 17 augustus 2006 @ 13:05:03 #23
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_40901777
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:33 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Sauna's zijn commerciel ingesteld, dit levert meer geld op dan dat het kost. Ik heb er geen bezwaar tegen dat ze gescheiden willen zwemmen als ze zelf maar voor de kosten opdraaien.
mai pen rai
pi_40902133
Ik ben er ook voor dat vrouwen integreren in het zwembad, met andere, niet islamitische, vrouwen welteverstaan.

Geen haar op het hoofd van mijn vrouw die er aan denkt om samen met mannen te zwemmen.
pi_40902249
De islamitische gebruiken, tradities en geloofsuitingen zijn merkbaar in de samenleving omdat islamieten daaruit deelmaken. Dat lijkt me vrij logisch.
Bovendien is het machtsmiddel 'discriminatie van een minderheid' wel een erg uitstekende vorm om aan bepaalde eisen gestalte te doen geven.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')