Ik niet dat gelovigen het zien als opdringen hoor.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:08 schreef soapie het volgende:
Ik hou niet van dat opdringerige. Ik geloof niet en wil dat ook niet opgedrongen krijgen van iemand die wel geloofd. Iedereen mag geloven wat hij / zij wil, maar laat mij er buiten....
Het tempeltje wat ze in Rotterdam hebben.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:08 schreef NanKing het volgende:
[..]
Zeker.
Ik heb ook echt serieus hele leuke gesprekken gehad met verschillende krisna's.
Waar ga je langs?
tip begin eens met ze over de evolutie theorie en het darwinismequote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:07 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dan staan ze zeker ook met hun mond vol tanden, als je dingen gaat vertellen die ze niet weten.
Discussie en gedachtenwisselingen over levensbeschouwing vind ik echter wel interessant. Er zijn helaas maar weinig religieuzen waarmee dat goed te doen valt, en dat zijn doorgaans niet degenen die je op straat tegen komt..quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:08 schreef soapie het volgende:
Ik hou niet van dat opdringerige. Ik geloof niet en wil dat ook niet opgedrongen krijgen van iemand die wel geloofd. Iedereen mag geloven wat hij / zij wil, maar laat mij er buiten....
Maar dat is het hele punt.. Zij zien niet hoe het over komt wat ze zeggen..quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:11 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik niet dat gelovigen het zien als opdringen hoor.
De meeste willen jou gewoon laten ervaren wat zij ervaren.
Vooral Jehova's en de Pinkstergemeente hebben erg de gewoonte om hun geloof aan je op te dringen. En daar ben ik altijd snel mee klaar.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:11 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik niet dat gelovigen het zien als opdringen hoor.
De meeste willen jou gewoon laten ervaren wat zij ervaren.
Houd er maar over op.. WFL mod ik nu bijna 2 jaar, en iedere keer weer precies dezelfde "discussie" over evolutie.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:12 schreef Stroekie het volgende:
[..]
tip begin eens met ze over de evolutie theorie en het darwinisme
Nee joh intelligent design is hip tegenwordigquote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:12 schreef Stroekie het volgende:
[..]
tip begin eens met ze over de evolutie theorie en het darwinisme
Mijn buren zijn mormonen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:14 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vroeg ook aan die mormonen hoe ze nou mormoons geworden waren, en die jongen (de leuke) vertelde zo dat je dan het boek van Mormon moest lezen en dat je dan de roeping zou krijgen (niet iedereen krijgt die, dus). Ik vond het maar eng.
Ja, daar komt de religie versus evolutie elke keer weer op gang. En elke keer lees ik in het begin aandachtig mee, en elke keer verzandt het weer in hetzelfdequote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Houd er maar over op.. WFL mod ik nu bijna 2 jaar, en iedere keer weer precies dezelfde "discussie" over evolutie.
Hoewel het wel zo is sinds we evolutie strak centraliseren er zo nu en dan wel een leuk zijdraadje ontstaat. Die leuke zijdraadjes zijn echter vaak wel tussen kenners, dus helemaal volgen doe ik dat dan niet..quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:15 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, daar komt de religie versus evolutie elke keer weer op gang. En elke keer lees ik in het begin aandachtig mee, en elke keer verzandt het weer in hetzelfde.
Je buren niet? Komt dat ook omdat ze mormonen zijn?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:15 schreef NanKing het volgende:
[..]
Mijn buren zijn mormonen.
Serieus het is geen fijne iets.
Ja, discussie he, dan heb je dat.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:18 schreef wonderer het volgende:
Kut hee, wat gaan jullie ineens snel
ja maar dan geloof je dus dat er iets is, en dat beschouwen ze dan als een handvatquote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:14 schreef NanKing het volgende:
[..]
Nee joh intelligent design is hip tegenwordig.
Nou beide eigenlijkquote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je buren niet? Komt dat ook omdat ze mormonen zijn?
Kan best zolang ze niet over het geloof beginnenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:19 schreef Stroekie het volgende:
maar Jehova's getuigen kunnen in de dagelijkse omgang ook hele prettige mensen zijn hoor
ik heb zo'n collega en het is gewoon een hartstikke toffe meid![]()
Er hangt ook zoveel meer aan vast dan je op de oppervlakte ziet..quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:19 schreef soapie het volgende:
Jaja het geloof weet altijd weer een hoop los te maken.....
Whehehequote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je geeft ze nu wel een makkelijk excuus.
Omdat ze geloven dat het belangrijk is voor een leven na de dood, en ze niet geloven dat de gedachte dat er geen leven na de dood is, of een andere vorm van leven na de dood, net zo valide is als de hemel/hel gedachte.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:23 schreef Nonneke het volgende:
bij mn werk staan ze voor de poort boekjes uit te delen elke dag over de christelijke gemeente in harderwijk ofzo, iedereen krijgt zo'n boekje in zn handen gepropt, vorige week stonden ze boekjes bij Moslims in hun handen te proppen, toen heb ik maar even gevraagd of ze levensmoe waren ofzo, waarom dringen sommige mensen dat geloof zo op![]()
Als je dat maar onthoudtquote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:28 schreef Tha_Erik het volgende:
Ach, niemand is perfect. En misschien denken wij wel dat wij zo open-minded zijn, maar dat valt waarschijnlijk ook wel weer ergens te betwijfelen.
nee dat is haar bij de sollicitatie ook medegedeeld en daar houdt ze zich ook heel goed aanquote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:21 schreef soapie het volgende:
[..]
Kan best zolang ze niet over het geloof beginnen![]()
Denk ook dat iedereen wel bepaalde ideeen heeft waar geen discussie over mogelijk is.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:28 schreef Tha_Erik het volgende:
Ach, niemand is perfect. En misschien denken wij wel dat wij zo open-minded zijn, maar dat valt waarschijnlijk ook wel weer ergens te betwijfelen.
Dat heb ik alleen als ik veel gedronken heb.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben met vlagen heel wijs en verstandig. Maar meestal zeg ik dingen die ik zelf nog niet eens snap.
Ja, dat had ik gisterenavond op FOK!, toen heb ik echt mezelf een beetje gek gedragen tegenover een paar mensen uit ShowChatquote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat heb ik alleen als ik veel gedronken heb.
Vertel? Ik wil alle details wetenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:33 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, dat had ik gisterenavond op FOK!, toen heb ik echt mezelf een beetje gek gedragen tegenover een paar mensen uit ShowChat.
da's heul nie waarquote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben met vlagen heel wijs en verstandig. Maar meestal zeg ik dingen die ik zelf nog niet eens snap.
Nou, ik was eerst Dizer een beetje aan het aanbidden (ook omdat hij een foto in S&G gepost had enzo, en toen opeens aanhet rellen met Ghostbuster/SPK, op een manier die kleine kinderen nog niet eens zouden doen. Als ik drank op heb dan ben ik echt erg extreem in mijn emotiesquote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Vertel? Ik wil alle details weten
Word je ook gevaarlijk?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:36 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nou, ik was eerst Dizer een beetje aan het aanbidden (ook omdat hij een foto in S&G gepost had enzo, en toen opeens aanhet rellen met Ghostbuster/SPK, op een manier die kleine kinderen nog niet eens zouden doen. Als ik drank op heb dan ben ik echt erg extreem in mijn emoties.
Nee zeg, ik ben echt neit stoer ofzo. Je hebt niks aan me in donkere steegjes en in gezelschap van opdringerige mensen. Ik ben echt een watje. Ok, mijn remmingen zijn misschien wat minder met drank op, maar agressief, nee, niet mijn stijlquote:
Gelukkig maar!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:40 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nee zeg, ik ben echt neit stoer ofzo. Je hebt niks aan me in donkere steegjes en in gezelschap van opdringerige mensen. Ik ben echt een watje. Ok, mijn remmingen zijn misschien wat minder met drank op, maar agressief, nee, niet mijn stijl.
Kan natuurlijk ook.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:44 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou, als we samen zijn, dan vermijden we ze gewoon.
Naar wie ga je allemaal speciaal kijken en luisteren?quote:
Toedels Soapiequote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:45 schreef soapie het volgende:
Nou mensjes, ik ga jullie ook verlaten voor nu. Trusten voor straks en ik spreek jullie later weer!!!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |