En toen moest ik weg. Bij de eerste platen staat wat uitleg, misschien dat ik het bij de rest ook nog wel doe.
FOK! ID-Contest #14
01.
Suzanne Vega – Tom’s DinerIk kende de toevoeging DNA niet, op discogs kan ik dat ook niet zo vinden. ChAoZ had zodoende de naam Suzanne Vega er niet bijgenoemd, kon ik dus niet goed rekenen. Eén van mijn allereerste dance herinneringen, dit nummer.
02.
]Sweet Female Attitude – FlowersBeetje garage achtige plaat, die het in de kroegen waar ik in die tijd kwam aardig deed. Bleek toch minder bekend dan ik dacht.
03.
Lil’ Mo Ying Yang – Reach (Bassment Jaxx Firecracker Mix)Weer een Vega, maar dit keer Louie. Jawel, die van Masters at Work. Hij heeft, samen met Erick Morillo, deze track uitgebracht, die bekend is geworden door deze remix.
04.
The Beginnerz – Reckless Girl“I’m A Reckless Girl I Agree”, gevolgd door een serie vage geluidjes. Heerlijke club plaat, loopt lekker, fijne vocals, grappige sounds, kortom, goede plaat.
05.
Tom Neville – Just FuckHeb het expres geen remix genoemd, omdat het de Deep Down Dirty
Original Mix betrof. Trancelocater noemde de mix wel, maar heb een bonuspunt achterwege gelaten.
06.
Boca – MiamiEén van mijn favoriete clubplaatjes, alleen is dit dan weer niet de juiste versie. Dit schijnt het origineel te zijn, de remix die ik goed vond is nergens meer te vinden behalve dan op de plaat natuurlijk.
07.
Sound Design – HappinessHeiko & Meiko hadden er vorig jaar een hit mee, het geluidje van Happiness van Sound De-Zign.
08.
The Mackenzie feat. Jessy – Innocence (DJ Tiësto Remix)![]()
. Een van de eerste Belgische tranceplaten die ik leerde kennen. Heerlijke sound van The Mackenzie aangevuld met de prachtige samples van Jessy. Later zou de man achter The Mackenzie zo’n beetje alle Belgische producties voor zijn rekening nemen. Overigens stond in de OP abusievelijk niet vermeld dat het om een remix ging. Wel bonuspunten natuurlijk voor degene die hem hebben geraden.
09.
Maincrashers – Atlantis 2000Zweverige dance plaat, die een erg traag op gang komt maar vervolgens wel een mooi resultaat met zich meebrengt. Niet geraden door iemand, helaas.
10.
Red Carpet – Allright (Den & Hetrix Remix)Eén van mijn alltime favourites. Expres de tekst eruit gelaten omdat ik dacht dat ie anders te simpel zou zijn. Geweldige lyrics: “The sun is gonna keep on shining, right up there in the horizon. My love for you will keep on rising, everything is gonna be alright…”
![]()
. Weinig geraden, zelfs Trancelocator wist hem niet. Viel me tegen.
11.
Paul Oakenfold – Southern Sun (DJ Tiësto Remix)Hadden we hiervoor “een” alltime favourite, dit is mijn lievelings-danceplaat. Heerlijk om bij weg te dromen, maar ook weer niet te trancy. Prachtige vocals die geweldig bij het nummer passen. De Tiësto remix doet het goed, het origineel ook. Deze plaat is gewoon geweldig…
12.
BBE – Seven Days And One WeekEen classic. Veel geraden dan ook. Blijft een van de betere danceplaten uit die tijd (1996).
13.
Nico Parisi vs. Erik Hubo – MetroHet cadeautje. Een recente hardtrance plaat, die vrij onbekend is gebleven. Benieuwd wie deze zonder de ID Tag had geraden.
14. Powell – I Am Ready
15. Junk Project - Control
16. CRW – I Feel Love (Dumonde Remix)
17. Randy Katana – Plastic Fantastic
18. Talla 2XLC – World In My Eyes (Cosmic Gate Remix)
19. The Clergy – The Oboe Song (Green Martian Remix)
20. DJ Yoeri – The Reality And The Future (Pyra Remix)
21. Umek - Analok
22. Pancake – Don’t Turn Your Back On Me
23. Old School Terrorists – Il On A Posse
24. Mauricio Braccagni – Bass Solution
25. Inferno Bros – Slaves To The Rave (PCP Remix)