abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40898753
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 04:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[quote]Er zijn twee partijen. 1 partij is geavanceerd, 1 partij leeft in het stenen tijdperk. 1 partij is straks van de aardbol geveegt en de andere partij koloniseerd het heelal nadat zijn simpele vijand is opgeruimd. Jammer, maar helaas.
en hoeveel van deze geavanceerdheid over blijft op het moment dat hun olie wegvalt vraag je je zeker niet af ? of je dacht dat je die landen "eventjes" binnenwalst, met de bevolking afrekent maar de oliebronnen in takt over kan nemen oid ? of dacht je dat je wel even over gaat stappen op atoomenergie en dan maar hopen dat three mile island niet toch nog echt gaat gebeuren want dan ligt de hele bende evengoed nog op z'n reet ?
pleased to meet you
pi_40902126
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 02:07 schreef moussie het volgende:

[..]

prent 1 kwets hun
prent 2 kwets ons
Het lachen met de holocaust zelf is niet "spotten met ons", maar wel een uiting van extreme haat tegenover joden. Niet dat niet moet kunnen, maar het staat op een ander niveau. Althans zo zie ik het.
Afgezien daarvan werp je het beeld op, dat de aanleiding voor antijoodse cartoons de cartoons uit de Deense pers zijn (die om het nogmaals te benadrukken een karikatuur maken van een bepaald segment geloofsbelijdenaars), maar dat is helemaal niet zo. Antijoodse cartoons worden al jaren dagelijks gepubliceerd binnen de moslimgemeenschappen van het Midden-Oosten. De haat tegenover de Joden is niet in gang gezet door de cartoons uit Denemarken. In de hele islamwereld bestaat antijoodse propaganda van religieuze leiders die hun visie en uitspraken op koranversen en enkele hadith – als ‘de afstammelingen van apen en varkens’, tekenfilms speciaal voor kinderen circuleren die joodse mensen associëren met kannibalisme en holocaustontkenning is gangbaar in Egypte, Jordanië, Syrië, Iran en Saudi-Arabië.
Maar allèz, we hadden het over cartoons. Hier een selectie van antijoodse cartoons binnen de islamwereld ver voor de publicatie van de gewraakte cartoons uit Denemarken en een bewijs dat jouw maatstsaf niet deugt en ongefundeerd is.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_40904370
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 04:05 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

"Gedachtenpolitie" is een prima term voor vanwege een gedachte in de cel belanden.
Niks ''wegens een gedachte in de cel belanden''.
quote:
Het vat goed samen hoe schijnheilig we in sommige "vrije" landen bezig zijn.
De kreupele omschrijving vat helemaal niets samen. Je kletst maar wat. Blijkbaar ben je er zo op gebrand iets aan te tonen (God mag weten wat), dat je niet meer ziet dat je je schuldig maakt aan volledige willekeur.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_40908492
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 13:15 schreef damian5700 het volgende:
Het lachen met de holocaust zelf is niet "spotten met ons", maar wel een uiting van extreme haat tegenover joden. Niet dat niet moet kunnen, maar het staat op een ander niveau. Althans zo zie ik het.
en dat komt omdat je het vertikt om te horen wat hun zeggen .. voor hun is zo'n prentje van hun prophet even erg zo niet erger dan hatelijke prentjes over joden voor ons
quote:
Afgezien daarvan werp je het beeld op, dat de aanleiding voor antijoodse cartoons de cartoons uit de Deense pers zijn (die om het nogmaals te benadrukken een karikatuur maken van een bepaald segment geloofsbelijdenaars), maar dat is helemaal niet zo.
het is de directe aanleiding voor deze tentoonstelling en de manier waarop die in het westen gepresenteerd wordt
quote:
Antijoodse cartoons worden al jaren dagelijks gepubliceerd binnen de moslimgemeenschappen van het Midden-Oosten. De haat tegenover de Joden is niet in gang gezet door de cartoons uit Denemarken. In de hele islamwereld bestaat antijoodse propaganda van religieuze leiders die hun visie en uitspraken op koranversen en enkele hadith – als ‘de afstammelingen van apen en varkens’, tekenfilms speciaal voor kinderen circuleren die joodse mensen associëren met kannibalisme en holocaustontkenning is gangbaar in Egypte, Jordanië, Syrië, Iran en Saudi-Arabië.
anti-semitisme/zionisme is idd al even oud als de weg naar rome .. niet alleen in de arabische wereld, onze eigen geschiedenis staat ook bol van jodenhaat en pogroms
quote:
Maar allèz, we hadden het over cartoons. Hier een selectie van antijoodse cartoons binnen de islamwereld ver voor de publicatie van de gewraakte cartoons uit Denemarken en een bewijs dat jouw maatstsaf niet deugt en ongefundeerd is.
het is niet mijn maatstaf maar blijkbaar die van de tentoonstellers ..
mijn maatstaf in deze is dat er bij zelfspot geen limieten zijn .. spotten met andermans heilige huisje daarentegen moet met uiterste voorzichtigheid gebeuren
pleased to meet you
pi_40908831
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:18 schreef moussie het volgende:
spotten met andermans heilige huisje daarentegen moet met uiterste voorzichtigheid gebeuren
Dit soort tribalisering van de openbare ruimte is echt bespottelijk. We betreden het domein van de volkomen willekeur. In Griekenland en Macedonie nam men aanstoot aan de film Alexander, omdat daarin werd weergegeven dat de grote veroveraar zich aangetrokken voelde tot zijn eigen geslacht. Moet men daarvoor wijken? Mag men niet meer zeggen dat Jeanne d'Arc een aandoening had?
pi_40910826
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:31 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dit soort tribalisering van de openbare ruimte is echt bespottelijk. We betreden het domein van de volkomen willekeur. In Griekenland en Macedonie nam men aanstoot aan de film Alexander, omdat daarin werd weergegeven dat de grote veroveraar zich aangetrokken voelde tot zijn eigen geslacht. Moet men daarvoor wijken? Mag men niet meer zeggen dat Jeanne d'Arc een aandoening had?
Ik zal het je nog leuker maken: Als er een uitspraak wordt gedaan dat Mohammed vergeleken met onze huidige maatstaven een pedofiel is, dan mag dat niet volgens "bepaalde" groeperingen, alhoewel deze stelling controleerbaar correct is. Echter als er een stelling wordt geciteerd uit een "Heilig boek" waarin staat dat sommige mensen kaffers of minderwaardig zijn en zelfs wat aangedaan mogen worden, dan mag dit weer wel volgens diezelfde groeperingen. Schitterend! Ik bombardeer mijzelf gewoon tot een heilige of profeet en ik kan zoveel mensen in boeken beledigen of bedreigen of minderwaardig maken als ik wil. En andersom mogen zij geen kritiek hebben op mij!!! Perfect, zo had Hitler het moeten doen!

[ Bericht 1% gewijzigd door Demophon op 17-08-2006 18:57:19 ]
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_40912453
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 14:38 schreef Apropos het volgende:

[..]

Niks ''wegens een gedachte in de cel belanden''.
[..]

De kreupele omschrijving vat helemaal niets samen. Je kletst maar wat. Blijkbaar ben je er zo op gebrand iets aan te tonen (God mag weten wat), dat je niet meer ziet dat je je schuldig maakt aan volledige willekeur.
Er zitten mensen in de cel voor het ontkennen van de Holocaust. Vertel hun maar dat je "Gedachtenpolitie" een kreupele omschrijving vindt.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_40912798
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:31 schreef Apropos het volgende:

[..]

ten eerste gaat dit topic over spotprentjes en niet over films over een historisch persoon ..
en ten tweede vallen zowel alexander als jeanne d'arc binnen onze eigen cultuur, en zoals ik al zei, kritiek, al dan niet spottend, binnen je eigen cultuur moet kunnen .. alleen met kritiek op een andere cultuur moet je voorzichtiger zijn ..
pleased to meet you
pi_40913132
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 18:51 schreef Demophon het volgende:

[..]

Ik zal het je nog leuker maken: Als er een uitspraak wordt gedaan dat Mohammed vergeleken met onze huidige maatstaven een pedofiel is, dan mag dat niet volgens "bepaalde" groeperingen, alhoewel deze stelling controleerbaar correct is.
net zoals het controleerbaar correct is dat dit overal ter wereld en binnen alle geloven gebeurd .. tot voor kort ook bij ons ... dus het is absurd om mohammed eruit te lichten als een boosdoener terwijl dat heel normaal was in die tijd
quote:
Echter als er een stelling wordt geciteerd uit een "Heilig boek" waarin staat dat sommige mensen kaffers of minderwaardig zijn en zelfs wat aangedaan mogen worden, dan mag dit weer wel volgens diezelfde groeperingen.
over welke variant van het heilige boek heb je het nu .. torah, bijbel of koran ?
quote:
Schitterend! Ik bombardeer mijzelf gewoon tot een heilige of profeet en ik kan zoveel mensen in boeken beledigen of bedreigen of minderwaardig maken als ik wil. En andersom mogen zij geen kritiek hebben op mij!!!
yakkes .. alsjeblieft zeg, we hebben er al 3, da's al meer dan genoeg voor 1000en jaren ruzie en oorlog
pleased to meet you
pi_40915505
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:18 schreef moussie het volgende:

[..]

en dat komt omdat je het vertikt om te horen wat hun zeggen .. voor hun is zo'n prentje van hun prophet even erg zo niet erger dan hatelijke prentjes over joden voor ons
[..]

het is de directe aanleiding voor deze tentoonstelling en de manier waarop die in het westen gepresenteerd wordt
[..]

anti-semitisme/zionisme is idd al even oud als de weg naar rome .. niet alleen in de arabische wereld, onze eigen geschiedenis staat ook bol van jodenhaat en pogroms
[..]

het is niet mijn maatstaf maar blijkbaar die van de tentoonstellers ..
mijn maatstaf in deze is dat er bij zelfspot geen limieten zijn .. spotten met andermans heilige huisje daarentegen moet met uiterste voorzichtigheid gebeuren
Daar gaat het helemaal niet om. Ik zie simpelweg geen logica. Logisch zou zijn geweest dat men een cartoon zou maken over het feit dat we niets mogen zeggen over de holocaust dat niet als wetenschappelijk correct wordt bepaald. Dat wordt immers ook verklaard;
quote:
"Zij kunnen schrijven wat zij willen over de profeet, maar zodra iemand twijfels uit over de Holocaust, krijgt hij een boete of celstraf", aldus een van de Iraanse organisatoren
De nuance zit in het bespotten van de Holocaust zelf, en de hypocrisie daarachter is dat dit al jaren gemeengoed is de islamwereld.
Het ironische gedeelte hieraan is de moeite die genomen wordt aan deze tentoonstelling om de Joden te bespotten impliceert enigszins dat er erkenning is voor de Holocaust, maar dat terzijde.
Iran moet niet schermen met vrije drukpers, omdat zij dat fundamenteel recht niet aan haar bevolking toevertrouwt. Deze tentoonstelling is simpelweg een voortzetting van dagelijkse haatpropagande ten opzichte van de Joden.
Mijn maatstaf is dat bespotten van geloof en de Holocaust moet kunnen maar als de intentie van die bespotting een systematische aanzetting tot geweld en haat bewerkstelligd, dan pas zou je termen als ‘uiterst voorzichtig’ moeten gebruiken.
De islamitische cultuur maakt deel uit van de westerse samenleving waardoor het onderwerp van kritiek of discussie kan worden. Een bepaald segment van die cultuur (bepaalde geloofsbelijdenaars) dient zeker niet onverminderd aan kritiek onderhevigd te worden.
pi_40915561
Iran telt toch maar weer mee in de wereld he, met hun spotprenten.
Bovendien maken ze daar iranium.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 21:13:11 #112
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40915727
goeie actie van iran.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_40915843
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:08 schreef Schonedal het volgende:
Iran telt toch maar weer mee in de wereld he, met hun spotprenten.
Bovendien maken ze daar iranium.
Dit is niet bepaald 'breaking news' voor de internationale media, maar dat neemt niet weg dat je er wel een mening over kan vormen.
Zij zijn niet exclusief daarin. Bovendien zijn weer andere landen erg goed met dat spul te verrijken.
pi_40917469
Hoeveel rellen, demostraties, doden en brandende ambassades zijn er nu al in het Westen naar aanleiding van deze prenten?

Nog steeds 0?

Goh...
pi_40917565
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:00 schreef -IksRee- het volgende:
Hoeveel rellen, demostraties, doden en brandende ambassades zijn er nu al in het Westen naar aanleiding van deze prenten?

Nog steeds 0?

Goh...
Hee, de moslims werden ook pas kwaad na een paar maanden
pi_40917751
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:02 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Oh, nou dan zullen we nog even een maar maanden het aan moeten zien of er dan Iraanse ambassades in de fik vliegen, Perzische tapijthandels de lucht in vliegen etc
pi_40917972
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:02 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Neuh, het duurde een paar maanden voordat de Deense imam(?) iemand gevonden
had die er ook kwaad om kon worden.
pi_40919140
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb nog geen enkele Islamitische land een Westers land zien binnenvallen, andersom daarentegen...
duhhh dat trekken ze niet, want we vegen ze totaal en compleet van de kaart als het moet. dus blijft het bij laffe terroristische aanvallen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_40919325
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 13:15 schreef damian5700 het volgende:

Maar allèz, we hadden het over cartoons. Hier een selectie van antijoodse cartoons binnen de islamwereld
ik weet niet wat er mankeert met jouw ogen hoor maar er staat met koeien letters Cartoons from the Arab World

de meest moslims zijn niet eens arabisch, in indonesia aleen al heb je bijna net zo veel moslims als de gehele arabische wereld, maar who gives a fuck heh?, arabier/moslim/terrorist/antisemiet

[ Bericht 2% gewijzigd door Slayage op 17-08-2006 22:50:24 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_40919772
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

de meest moslims zijn niet eens moslim,
Huh??

ps: Hoe staat het met jouw ogen??
quote:
Hier een selectie van antijoodse cartoons binnen de islamwereld
Jouw antwoord:
quote:
ik weet niet wat er mankeert met jouw ogen hoor maar er staat met koeien letters Cartoons from the Arab World
Huh??

[ Bericht 8% gewijzigd door Incomplete op 17-08-2006 22:54:44 ]
pi_40919796
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:49 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Huh??

effe fixen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_40919849
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:49 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Huh??

ps: Hoe staat het met jouw ogen??
gaat nu wel beter hoor
-Rabia Al-Basri
pi_40920236
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:00 schreef -IksRee- het volgende:

Nog steeds 0?

Goh...
Holocaust-spotprenten liggen bij westerlingen nu eenmaal minder gevoelig dan Mohammed bij moslims. De twee zaken zijn dan ook niet met elkaar te vergelijken.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_40920676
Het enige wat ik er over kwijt wil is dat moslims (bezoekers op de tentoonstelling) hebben geuit dat de nu getoonde cartoons eindelijk de waarheid spreken als je het hebt over de ontkenning van de Holocaust. En dat is dus niet te vergelijken met de spotprenten over Alah waarvan het bestaan niet wordt ontkend maar wordt bespot, dat is héél wat anders. The two ends never meet.
pi_40921915
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 23:09 schreef Suko het volgende:
Het enige wat ik er over kwijt wil is dat moslims (bezoekers op de tentoonstelling) hebben geuit dat de nu getoonde cartoons eindelijk de waarheid spreken als je het hebt over de ontkenning van de Holocaust. En dat is dus niet te vergelijken met de spotprenten over Alah waarvan het bestaan niet wordt ontkend maar wordt bespot, dat is héél wat anders. The two ends never meet.
In de westerse perceptie is het bespotten van Alah Mohammed niet bijzonder.
De bespottingen die het christendom( en andere religie's) al heeft moeten ondergaan en nog steeds
regelmatig ondergaat hoort bij onze vrijheid van meningsuiting. Elke beperking die de
westerse wereld zichzelf oplegd vanwege het rekening houden met moslims is
voor mij dan ook uit den boze, daarmee doelend op plaatsing van cartoons e.d.

Elke godsdienst wordt op de hak genomen en de Islam vormt daarop geen uitzondering.
Daar zullen ze mee moeten leren leven, zeker de moslims die in het westen wonen.
pi_40921980
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 23:47 schreef Incomplete het volgende:

Daar zullen ze mee moeten leren leven, zeker de moslims die in het westen wonen.
of op de mo b tour gaan
-Rabia Al-Basri
pi_40922239
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 23:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

of op de mo b tour gaan
Ach, een beetje mentaal weerbaar worden en klaar is Kees Hassan.

Mo B was toch een uitzondering?? (buiten een paar wannabee terroristen dan?)

pi_40922465
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

de meest moslims zijn niet eens arabisch, in indonesia aleen al heb je bijna net zo veel moslims als de gehele arabische wereld, maar who gives a fuck heh?, arabier/moslim/terrorist/antisemiet
Ik hanteer inderdaad islamwereld, moslimwereld, arabische wereld als analogie. Sue me!
Wanneer dat het enige commentaar is op mijn bericht kan ik daar wel mee leven.
Ik vind het trouwens wel opvallend hoe willekeurig de gedachte collectief en specifieke groep wordt gebruikt.

Oja, en als je wat meer had gelezen dan alleen de titel van die link zag je staan dat het ging over cartoons uit zeven arabische landen én van de Palestijnse Autoriteit.

De differentiatie binnen het islamitssche geloof kan niet verhullen dat decennia lang systematisch antisemitisch antijoods materiaal binnen de moslimgemeenschap gemeengoed is geworden. Vanaf de jaren dertig vorige eeuw is dat latent in deze gemeenschap aanwezig. Van lesmateriaal voor schoolkinderen, lectuur, ochtendkranten tot aan televisie, tentoonstellingen, seminairs en wetenschappelijke werken.

[ Bericht 1% gewijzigd door damian5700 op 18-08-2006 01:09:13 ]
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:12:07 #129
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40922699
anti-semitisme is geen jodenhaat trouwens.
en er zijn niet enkel joden vermoord in de 2e wereldoorlog.
en het zionisme is een kern terroristisch idee.

3 feiten voor de prijs van 1 maar dan.
pi_40924085
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:59 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Holocaust-spotprenten liggen bij westerlingen nu eenmaal minder gevoelig dan Mohammed bij moslims. De twee zaken zijn dan ook niet met elkaar te vergelijken.
ik durf zelfs te stellen dat er hier en in andere westerse landen diverse niet islamitische groeperingen zijn die hiervan genieten .. anti-semitisme/zionisme en holocaustontkenning is niet aan de islam gebonden .. wij kijken wat dat aangaat terug op een historie die rijk is aan anti-semitisme ..
en als je dat woord gebruikt zoals het bedoeld is .. zijn we het dan niet nog steeds, anti-semitisch, alleen dan nu op die andere tak van de familie ?
pleased to meet you
pi_40924208
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 00:12 schreef BaajGuardian het volgende:
anti-semitisme is geen jodenhaat trouwens.
en er zijn niet enkel joden vermoord in de 2e wereldoorlog.
en het zionisme is een kern terroristisch idee.

3 feiten voor de prijs van 1 maar dan.
Ach, weer één woordje uit mijn hele bericht waarover misverstanden zijn ontstaan. Ik zal het even aanpassen.
pi_40924217
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 00:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik hanteer inderdaad islamwereld, moslimwereld, arabische wereld als analogie. Sue me!
Wanneer dat het enige commentaar is op mijn bericht kan ik daar wel mee leven.
Ik vind het trouwens wel opvallend hoe willekeurig de gedachte collectief en specifieke groep wordt gebruikt.

Oja, en als je wat meer had gelezen dan alleen de titel van die link zag je staan dat het ging over cartoons uit zeven arabische landen én van de Palestijnse Autoriteit.

De differentiatie binnen het islamitssche geloof kan niet verhullen dat decennia lang systematisch antisemitisch antijoods materiaal binnen de moslimgemeenschap gemeengoed is geworden. Vanaf de jaren dertig vorige eeuw is dat latent in deze gemeenschap aanwezig. Van lesmateriaal voor schoolkinderen, lectuur, ochtendkranten tot aan televisie, tentoonstellingen, seminairs en wetenschappelijke werken.
pi_40924225
edit
pi_40924252
foutje
pi_40926021
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 00:03 schreef damian5700 het volgende:
je zou haast kunnen zeggen dat ze met een beetje hulp van de britten de toorts van het anti-zionisme hebben overgenomen van de christenen
pleased to meet you
pi_40926405
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:43 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Er zitten mensen in de cel voor het ontkennen van de Holocaust.
En geheel terecht, gelet op hun methodiek van smaad en vervalsing.
quote:
Vertel hun maar dat je "Gedachtenpolitie" een kreupele omschrijving vindt.
Sterk emotioneel argument.
pi_40926419
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:54 schreef moussie het volgende:

[..]

ten eerste gaat dit topic over spotprentjes en niet over films over een historisch persoon ..
en ten tweede vallen zowel alexander als jeanne d'arc binnen onze eigen cultuur
Dat is weer de volkomen willekeur. Waarom vallen Alexander en Jeanne d'Arc binnen mijn cultuur?

[ Bericht 1% gewijzigd door Apropos op 18-08-2006 03:14:25 ]
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 03:19:46 #138
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40926622
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 02:37 schreef moussie het volgende:

[..]

je zou haast kunnen zeggen dat ze met een beetje hulp van de britten de toorts van het anti-zionisme hebben overgenomen van de christenen
antijoods en antizionisme zijn 2 verschillende dingen.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 07:44:18 #139
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_40927867
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 03:19 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

antijoods en antizionisme zijn 2 verschillende dingen.
...maar elke jood is toch een zionist? Of ontken je dat?
pi_40927883
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 07:44 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

...maar elke jood is toch een zionist? Of ontken je dat?
Nee, er zijn ook veel Joden die anti-zionist en dus anti-Israel zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40927938
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 02:37 schreef moussie het volgende:

[..]

Wanneer jij dat graag wil zeggen, ga vooral je gang.

Het benaderd echter meer de historische feiten wanneer je in die zin de Britten vervangt door de Duitsers; het Duits nazisme.
Zo zijn bijvoorbeeld de Iraakse en Syrische Baathpartij de dochters van het nationaal-socialistische gedachtegoed. Bovendien is na de Tweede Wereldoorlog het Midden-Oosten een schuilplaats geweest voor gevluchte SS-, SA- en Gestapokopstukken die natuurlijk het effect van de antijoodse houding van de Arabisch-islamitische gemeenschap hebben versterkt.
pi_40927965
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 07:58 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wanneer jij dat graag wil zeggen, ga vooral je gang.

Het benaderd echter meer de historische feiten wanneer je in die zin de Britten vervangt door de Duitsers; het Duits nazisme.
Zo zijn bijvoorbeeld de Iraakse en Syrische Baathpartij de dochters van het nationaal-socialistische gedachtegoed. Bovendien is na de Tweede Wereldoorlog het Midden-Oosten een schuilplaats geweest voor gevluchte SS-, SA- en Gestapokopstukken die natuurlijk het effect van de antijoodse houding van de Arabisch-islamitische gemeenschap hebben versterkt.
Wat een onzin, de gevluchte SS SA en wat dan ook gasten hebben nooit enige invloed gehad in het Midden-Oosten. Dat is echt de grootste onzin die ik in mijn hele leven heb gehoord. Daarnaast is het Iraakse en Syrische gedachtegoed van de Baathpartij, nationalistisch maar op een HEEL andere manier dan de nazi's voor ogen hadden. De BAATH partij vond religie achtergesteld aan de staat, en men was voor een extreem-seculier regime. Alles wat tegen het regime keerden, moslim, christen of jood werd gewoon gemarteld of ontvoerd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40927995
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 08:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat een onzin, de gevluchte SS SA en wat dan ook gasten hebben nooit enige invloed gehad in het Midden-Oosten. Dat is echt de grootste onzin die ik in mijn hele leven heb gehoord. Daarnaast is het Iraakse en Syrische gedachtegoed van de Baathpartij, nationalistisch maar op een HEEL andere manier dan de nazi's voor ogen hadden. De BAATH partij vond religie achtergesteld aan de staat, en men was voor een extreem-seculier regime. Alles wat tegen het regime keerden, moslim, christen of jood werd gewoon gemarteld of ontvoerd.
Waarvan ik zeker weet dat kopstukken uit het nazi-regime ook politieke functies hebben gekregen na de Tweede Wereldoorlog, is Egypte. Het zal me niet verbazen wanneer dat op meer plaatsen in het Midden-Oosten gebeurden.
De pro-Duitse, nazistische en anti-joodse sentimenten van die partijen zijn evengoed bekend.
pi_40928053
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 08:06 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Waarvan ik zeker weet dat kopstukken uit het nazi-regime ook politieke functies hebben gekregen na de Tweede Wereldoorlog, is Egypte. Het zal me niet verbazen wanneer dat op meer plaatsen in het Midden-Oosten gebeurden.
De pro-Duitse, nazistische en anti-joodse sentimenten van die partijen zijn evengoed bekend.
Jahoor, de Baath partijen, nationalistische partijen, die pro-Duits zijn . De anti-Israelisch sentimenten heersen er vanwege die arabisch nationalistisch sentimenten. En zijn primair gericht op Israeliers en niet op Joden. Als de Israeliers bijv hindoes of christenen waren geweest, waren ze weer niet anti-joods geweest. Bovendien ben ik benieuwd welke kopstukken politieke functies hebben gekregen in Egypte.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40928085
Het is een feit dat Koning Farouk pro-Duits was. Honderden Nazi militairen, wetenschappers en geheime dienst medewerkers kregen een onderkomen in Egypte. Farouk gebruikte deze mensen als "adviseurs".
pi_40928109
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 08:17 schreef _The_General_ het volgende:
Het is een feit dat Koning Farouk pro-Duits was. Honderden Nazi militairen, wetenschappers en geheime dienst medewerkers kregen een onderkomen in Egypte. Farouk gebruikte deze mensen als "adviseurs".
Het is een feit dat Koning Farouk door de bevolking uitgekotst werd en dat Koning Farouk in 1952 al weggewerkt werd. Oftewel, je kan alles uit verbanden halen om je gelijk te krijgen, maar zo werkt dat niet. Bovendien kregen ze dus geen politieke functies, maar waren het slechts adviseurs, aangezien Farouk gedwarsboomt werd door de britten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40928178
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 08:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jahoor, de Baath partijen, nationalistische partijen, die pro-Duits zijn . De anti-Israelisch sentimenten heersen er vanwege die arabisch nationalistisch sentimenten. En zijn primair gericht op Israeliers en niet op Joden. Als de Israeliers bijv hindoes of christenen waren geweest, waren ze weer niet anti-joods geweest. Bovendien ben ik benieuwd welke kopstukken politieke functies hebben gekregen in Egypte.
Dat deze partijen nationalistisch ingesteld zijn is iets waarmee jij kwam en ik geef je daarin geen ongelijk. Het is een goede aanvulling op mijn beschouwing.
Het pro-Duitse, waarover je nogal fnuikend lijkt te doen, moet je beschouwen in de context van haar oprichting van net na de Tweede Wereldoorlog. Eigenlijk bestond het gedachtegoed al iets langer, maar ik heb het over het officiële statuut. Pro- Duits als in een socialistische, fascistische, en antijoodse kenmerken die in gang zijn gezet door de nazipolitiek van de Duitsers.
pi_40928212
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 08:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is een feit dat Koning Farouk door de bevolking uitgekotst werd en dat Koning Farouk in 1952 al weggewerkt werd. Oftewel, je kan alles uit verbanden halen om je gelijk te krijgen, maar zo werkt dat niet. Bovendien kregen ze dus geen politieke functies, maar waren het slechts adviseurs, aangezien Farouk gedwarsboomt werd door de britten.
Ik heb het nooit gehad over kotsen, maar over de invloed van bepaald gedachtegoed in het Midden-Oosten.
Vergeet niet dat het in deze topic gaat over de cartoonvoorstelling in Iran, dat een rabiate antijoodse houding laat zien die niet op zichzelf. De grondslag van dat soort sentimenten heb ik eenvoudigweg geschetst.
pi_40928260
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 08:28 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat deze partijen nationalistisch ingesteld zijn is iets waarmee jij kwam en ik geef je daarin geen ongelijk. Het is een goede aanvulling op mijn beschouwing.
Het pro-Duitse, waarover je nogal fnuikend lijkt te doen, moet je beschouwen in de context van haar oprichting van net na de Tweede Wereldoorlog. Eigenlijk bestond het gedachtegoed al iets langer, maar ik heb het over het officiële statuut. Pro- Duits als in een socialistische, fascistische, en antijoodse kenmerken die in gang zijn gezet door de nazipolitiek van de Duitsers.
Dat is dus gewoon dikke vette onzin. Nationalisme heeft niets te maken met pro-duits zijn. Nationalisme is trots zijn op je eigen land, je eigen roots. Patriotisme is een vorm van nationalisme. Nationalisme is niet uitgevonden door de duitsers. Het programma van de Ba'ath-partij streeft naar eenheid, dwz. eenheid van de Arabische wereld. Iedere inwoner van een Arabische staat, los van de geloofsovertuiging, is volgens de Ba'ath Arabier. (aldus Wiki). Iets wat ik eerder zelf ook al zei. Het is in essentie dus alles behalve anti-joods. De Baath partij is daarnaast alleen vertegenwoordigd in Irak en Syrie. De Ba'ath-partij streeft sinds haar oprichting naar een nationale Arabische Staat op seculiere en socialistische grondslag.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40928268
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 08:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik heb het nooit gehad over kotsen, maar over de invloed van bepaald gedachtegoed in het Midden-Oosten.
Vergeet niet dat het in deze topic gaat over de cartoonvoorstelling in Iran, dat een rabiate antijoodse houding laat zien die niet op zichzelf. De grondslag van dat soort sentimenten heb ik eenvoudigweg geschetst.
Haha, je begint steeds weer te verschuiven, van de Baath-Partij naar Iran. Als het om Iran gaat klopt het al HELEMAAAAAAAL niet meer
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')