Voor mij?quote:
en een navelpiercing en zo'n tatooquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:05 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Bij verwijfd denk ik toch echt aan make-up, geëpileerd en een beetje heel aandachtshoerig. Dat je een keer met je handen wappert, ja, nou, als dat al verwijfd is, dan is de hele mensheid verwijfd
. Echt, het valt allemaal wel mee, uiteindelijk, lijkt me.
wat ben jij toch een sympatieke man hequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:10 schreef Kugari-Ken het volgende:
Niet voor jou Ang3l, nee ik ben aardig, ik zorg ervoor dat het kliekje van Vlarp geen moeite meer hoeft te doen.
Kliekje van Vlarp?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:10 schreef Kugari-Ken het volgende:
Niet voor jou Ang3l, nee ik ben aardig, ik zorg ervoor dat het kliekje van Vlarp geen moeite meer hoeft te doen.
Een picquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:12 schreef Stroekie het volgende:
He he
eindelijk een tegenbod
kan de verkoper er ook een pic van maken en plaatsen ?
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:05 schreef TheaterMaMa het volgende:
dit zijn vintage handoeken, met ons signatuur en dat van een aantal anonieme gebruikers
met een C ja, van picture!!!!!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:14 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Een pic. Ik kon een glimlach niet onderdrukken. Ach, het zal de wijn wel zijn, die met mijn gedachtes speelt.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:13 schreef Kugari-Ken het volgende:
ach je weetwel, dezelfde moeite die ze namen toen ze Davidov benaderden
dat moet je niet zeggenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]NAHJAAAAAAAAAA
Pup! Danny! ***! Mark! Eefje! Die zijn niet anoniem!
wat hebben er zich ook dames aan die handdoeken bloot gesteld ?????quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]NAHJAAAAAAAAAA
Pup! Danny! ***! Mark! Eefje! Die zijn niet anoniem!
nee eef is een verzamelnaam van een kwartetje toen, erwin, erik en frankquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Vrouwen in de handoeken? Nou, daar pas ik voor.
Daar weet ik anders niks meer vanquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:21 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
nee eef is een verzamelnaam van een kwartetje toen, erwin, erik en frank
Liever naakt?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb een goed wasmachine, de visgeur is er uitquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Liever nietquote:
je wilt ze niet kwijt he die handdoeken of wel somsquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik heb een goed wasmachine, de visgeur is er uit
Al die polen kwamen daar hun garnaaltje laten zienquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:23 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
je wilt ze niet kwijt he die handdoeken of wel soms
nee mensen met visgeur bedoelt hij die keer dat hij een hele boot met poolse garnalenpellers over de vloer had
Hé, ik heb samjustme hierheen verwezen en ik had het er net met hem over... (ja, ik heb zijn msn, nee, die krijgen jullie niet van mijquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:09 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
en een navelpiercing en zo'n tatoo
mannelijkheid en vrouwelijkheid in een worsteling , op zoek naar de balans
gaat daar het hele leven niet om, zoeken naar die balans?
een botte hork zijn is gedragquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:26 schreef DaanA het volgende:
[..]
Hé, ik heb samjustme hierheen verwezen en ik had het er net met hem over... (ja, ik heb zijn msn, nee, die krijgen jullie niet van mij)
Het is voor de meeste mensen niet erg als iemand een beetje vrouwelijk is in de manier waarop hij zich gedraagt, zich beweegt, etc. Zeker bij homo's hoort dat er vaak een beetje bij. Who cares? Maar bij sommige homo's is het gewoon té erg. En dat is echt zwaar irritant voor de meeste mensen. Ik kan me er zwaar kapotergeren aan dat soort types. En ik kan me daarom heel goed voorstellen dat niet iedereen erop zit te wachten om zo te worden, zélfs als het een "deel van jezelf" is...
Dus dan kun je wel zeggen "ja, helaas, pech gehad, zo ben je nou eenmaal", maar zo eenvoudig is het dus niet.
Dus als iemand hier iets meer over kan zeggen dan "helaas jongen, geen aandacht aan besteden, ze accepteren het maar en anders pech gehad, dan heb je alleen nog maar homovrienden, die vinden dat niet erg". Nou ja, ik overdrijf wat, maar toch...
Als iemand een botte hork is, dan is het ook niet raar als hij dat aan wil passen, ook al is het een deel van hemzelf.
crisesquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:30 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
een botte hork zijn is gedrag
maar als je vrouwelijk bent is dat ook iets wat gewoon zo is
met verzet bereik je vaak niets meer dan depressie's identieteitscrissisen of is het crissisa?
en zelfmoordpogingen
Ik heb voornamelijk veel vriendinnen, het is niet zo dat ik een verwijfde homo ben op dit moment, ik heb het bij hun nagevraagd en ze vonden mij vrij mannelijk overkomen alleen niemand keek er van op toen ik zei dat ik homo was. En dat was vroeger niet het geval, niemand twijfelde aan mijn geaardheid.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:29 schreef wonderer het volgende:
Nogmaals, heeft hij veel vriendinnen/homovrienden?
waarquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:31 schreef DaanA het volgende:
[..]
crises
vrouwelijk gedrag is toch ook gedrag?
wil je het verbergen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:32 schreef samjustme het volgende:
[..]
Ik heb voornamelijk veel vriendinnen, het is niet zo dat ik een verwijfde homo ben op dit moment, ik heb het bij hun nagevraagd en ze vonden mij vrij mannelijk overkomen alleen niemand keek er van op toen ik zei dat ik homo was. En dat was vroeger niet het geval, niemand twijfelde aan mijn geaardheid.
Ik heb een tijdje terug een betoogje geschreven, dat ik denk dat vrouwelijk gedrag bij homo's komt omdat ze veel met vrouwen omgaan (meer dan heteromannen) en dat het ook nog versterkt wordt als ze met elkaar omgaan. Dit naar aanleiding van mijn kapper, die wel hetero is maar nogal wat vrouwelijke trekjes tentoonspreidt, en als ik naar mezelf kijk, neem ik ook woorden, gebaren en houdingen aan van mensen waar ik veel mee omga.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:32 schreef samjustme het volgende:
[..]
Ik heb voornamelijk veel vriendinnen, het is niet zo dat ik een verwijfde homo ben op dit moment, ik heb het bij hun nagevraagd en ze vonden mij vrij mannelijk overkomen alleen niemand keek er van op toen ik zei dat ik homo was. En dat was vroeger niet het geval, niemand twijfelde aan mijn geaardheid.
Ik heb nog steeds een mannelijk loopje en godzijdank geen piepstem. Maar ik denk niet dat het komt door de vrouwen want ik ga ook om met hetero's, het zijn er niet veel maar toch. En geen van de vrouwen die ik ken beweegt ovedreven met de handenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje terug een betoogje geschreven, dat ik denk dat vrouwelijk gedrag bij homo's komt omdat ze veel met vrouwen omgaan (meer dan heteromannen) en dat het ook nog versterkt wordt als ze met elkaar omgaan. Dit naar aanleiding van mijn kapper, die wel hetero is maar nogal wat vrouwelijke trekjes tentoonspreidt, en als ik naar mezelf kijk, neem ik ook woorden, gebaren en houdingen aan van mensen waar ik veel mee omga.
Gedrag is aangeleerd, je neemt veel gedrag over uit je omgeving. Ga je veel om met vrouwen dan neem je automatisch trekjes over van vrouwen die als typisch vrouwelijk worden gezien.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:32 schreef samjustme het volgende:
[..]
het klinkt alsof je veel bezig bent met houdinkjes aan te nemenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:37 schreef samjustme het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds een mannelijk loopje en godzijdank geen piepstem. Maar ik denk niet dat het komt door de vrouwen want ik ga ook om met hetero's, het zijn er niet veel maar toch. En geen van de vrouwen die ik ken beweegt ovedreven met de handen
Vandaar ook wonderers vraag.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:37 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Gedrag is aangeleerd, je neemt veel gedrag over uit je omgeving. Ga je veel om met vrouwen dan neem je automatisch trekjes over van vrouwen die als typisch vrouwelijk worden gezien.
Ik ben bang om een verwijfd homo te worden, ik wil een man blijven. Ik corrigeer me als ik vrouwelijke handbewegingen doe en zorg gewoon ervoor dat ik het niet zo vaak doe.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:34 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
wil je het verbergen?
een vrouwelijke kant kan ook erg mooi zijn hoor
het gaat er niet om met hoeveel hetero's je omgaat, als de omgang met vrouwen maar de overhand heeft. En je hoeft natuurlijk ook die bewegingen niet perfect over te nemen, je geeft er je eigen draai aan.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:37 schreef samjustme het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds een mannelijk loopje en godzijdank geen piepstem. Maar ik denk niet dat het komt door de vrouwen want ik ga ook om met hetero's, het zijn er niet veel maar toch. En geen van de vrouwen die ik ken beweegt ovedreven met de handen
sam we moesten maar eens een weekje gaan kleien in drenthequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:37 schreef samjustme het volgende:
[..]
less is more. Minder bewegingen maken is een optiequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:39 schreef samjustme het volgende:
[..]
Ik ben bang om een verwijfd homo te worden, ik wil een man blijven. Ik corrigeer me als ik vrouwelijke handbewegingen doe en zorg gewoon ervoor dat ik het niet zo vaak doe.
dan zal ik die van mij eens snel gaan sluiten voordat ik de controle over mezelf verliesquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:40 schreef Ang3l het volgende:
In het ene MSN venster rakel je gevoelens op in een gesprek met een "oude liefde" die blijkbaar nog best diep zat en in een ander MSN venster verklaard een nieuwe je de liefde....... ik word gek.
en dat bedoel ik niet sarcastisch, maar je zou eens goed naar jezelf op zoek moeten gaan en die zoals erik al zei omarmen, hoe lelijk of mooi je die ook vindquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:40 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
sam we moesten maar eens een weekje gaan kleien in drenthe
stampen in de moeder op zoek naar de oermoeder in je en uiteindelijk bevrijdend schreeuwen
Sommige mensne weten precies wat ze moeten zeggen om bij mij een gevoelige snaar te raken. En ik laat het nog toe ook. Ik wil niet ik wil niet ik wil niet ik wil.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:41 schreef Stroekie het volgende:
[..]
dan zal ik die van mij eens snel gaan sluiten voordat ik de controle over mezelf verlies![]()
quote:Verwijfdheid bij homo's. HET onderwerp, eigenlijk, want niemand heeft iets tegen homo's, als ze zich maar mannelijk gedragen. Het lijkt wel of iedereen een hekel heeft aan de zogenaamde nichten en queens. Ze zijn wel het meest duidelijk, willen mensen er soms gewoon niet mee geconfronteerd worden? Ook een leuke discussie, maar niet voor dit topic.
Slap handje, hoge stem, wiegen met de heupen en vrouwelijk uitdrukking als "meid" en "dolletjes". Ik ga in deze post waarschijnlijk erg generaliseren. Hiervoor vast mijn excuses, maar om elke keer de stelling te nuanceren met "er zijn natuurlijk uitzonderingen" bevordert de leesbaarheid niet echt.
Mijn kapper. Goed verzorgd, nichterige stem, alle gebaartjes en onderwerpjes waar je bij een homo aan denkt... maar hij is getrouwd en heeft drie kinderen. Ik ga er dus maar vanuit dat ie hetero is, want als je zo homo bent, heeft in de kast blijven geen zin.
Zelfde verhaal maar dan andersom. Ik ken een paar homo's waarbij de mededeling nogal als een verrassing komt.
Wat ik nu denk dat een behoorlijke invloed heeft op verwijfdheid, is hoeveel de man omgaat met vrouwen. In elke groep pas je je onbewust aan. Je neemt gebaren, woorden en stijlen over, omdat je er steeds mee geconfronteerd wordt. Vergelijk het met de Amsterdammer die na een tijdje toch Limburgs gaat praten, als hij er maar lang genoeg woont. Ik merk het bij mezelf ook, als ik een tijdje in een bepaalde groep mensen rondhang, ga ik vanzelf hun "buzzwoorden" gebruiken. Gebaar en kledingstijl kan ik niet echt een oordeel over geven, mijn sociale leven speelt zich voornamelijk online af. Ik merk zelfs dat ik dezelfde typfouten ga maken als mensen met wie ik veel online chat... en dat voor een taalpurist.
Dat mensen dingen van elkaar overnemen mag dus duidelijk zijn. Veel homo's voelen zich, door weet ik wat voor gedragskenmerk, beter thuis tussen de vrouwen. Je komt ze vaak tegen in beroepsgroepen waar de vrouw domineert (zorg, uiterlijke verzorging, creatieve vrije beroepen/sporten zoals dans en zang, film en toneel etc). Ik ken genoeg homo's die hele scharen vriendinnen hebben (de zogenaamde fag hags) en daar blij mee op stap gaan om te winkelen en allerlei schattige nieuwe trends uit te proberen. Ze hebben wel mannelijke vrienden, maar daarvan is het gros ook weer homo en ook enigszins verwijfd, omdat ook die veel vriendinnen hebben. De "mannelijke" homo's die ik ken gaan weinig uit, hebben een meer gemengde vriendenkring met meer heteromannen dan vrouwen en worden dus veel minder blootgesteld aan de vrouwelijke trekjes die in voornoemde groepen uitbundig aanwezig zijn.
Ik ken weinig homo's onder de achttien, maar die ik ken zijn op een paar uitzonderingen na, allemaal "normaal", simpelweg omdat ze nog niet de kans hebben gekregen om veel met meiden en andere nichten op te trekken, vooral als ze nog niet uit de kast zijn. Als je nog in de kast zit (of gewoon puber bent), let je volgens mij te veel op hoe je overkomt om dingen van anderen over et nemen, het is een veel bewuster proces dan later. Daarnaast is het verwijfde nogal een stigma wat vooral jonge homo's proberen te ontlopen (getuige het topic "waar val jij op").
Hetero's gaan natuurlijk alleen met vrouwen om om ze in bed te krijgen, uitzonderingen als mijn kapper daargelaten, en zullen veel minder trekjes overnemen.
Ik wil dus voorzichtig concluderen dat verwijfdheid niet intrinsiek met homoseksualiteit te maken heeft, maar met de mensen waar je mee omgaat. Ben je als jonge homo bang om verwijfd te worden, laat dan vooral de vrouwen links liggen en ga met je heteromaten op stap Wink
Het hierbovenstaande is niet wetenschappelijk onderbouwd en nogal natte vinger werk naar aanleiding van een aantal observaties in mijn directe omgeving.
Ach, wat een onzin. Een huis- en studiegenoot van me is homo en die ken echt geen enkele homo (hij zit nog in de kast en is erg verlegen, had alleen een keer laten vallen dat hij homo is en dus wist meteen de hele faculteit hetquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:40 schreef wonderer het volgende:
[..]
het gaat er niet om met hoeveel hetero's je omgaat, als de omgang met vrouwen maar de overhand heeft. En je hoeft natuurlijk ook die bewegingen niet perfect over te nemen, je geeft er je eigen draai aan.
Ik heb verder geen onderzoek gedaan, maar het lijkt me wel een logische verklaring. Ik zoek het stukje wel even op.
Misschien heeft het een redenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:45 schreef Kugari-Ken het volgende:
niemand verklaart mij ooit de liefde
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |