Ach hij doet z'n best hequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:54 schreef Even het volgende:
Nee brian wat doe jeWaar is de OP, waarom niet het goede topicnummer, Waaroooooooooooooooooom
TVP
Ik kom overal.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:56 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat kom jij hier dan doen, ik zit hier altijd![]()
Ja hey daar kan ik niks aan doen lieverdquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:58 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik kom overal.Maar dan zie ik een hoop ONZ-namen, en dan trek ik mijn conclusie.
Doe niet zo gay, menneke.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:59 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja hey daar kan ik niks aan doen lieverd![]()
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:58 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik kom overal.Maar dan zie ik een hoop ONZ-namen, en dan trek ik mijn conclusie.
In je nek.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:10 schreef fraubitch het volgende:
ik wil nog altijd viool leren spelen
das een kleine mini gitaar
Je weet dat je op 7, 9 en 12 bijvoorbeeld mooie harmonics kan krijgen? Als je bijvoorbeeld de eerste fret fret dan kan het op 13, and so on.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:57 schreef Dribbel_ het volgende:
Kan iemand die techniek van een Artificial harmonic een beetje duidelijk uitleggen, ik krijg het niet voor elkaar:')
Hangt er vanaf welke er in zitten, welke je er in stopt en wat voor geluid je wilquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:06 schreef DuranK het volgende:
Valt me op dat ik de laatste tijd telkens maar om het topic aanwezig benIk volg het allemaal niet meer zo goed.
Nah ja, ik ben laatste tijd niet echt tevreden over mijn geluid. Nieuwe gitaar nodigAlleen een maat van mij zei dat ik gewoon andere elementen moest kopen, dat het geluid dan automatisch beter word, en een ander zei dat dat niet altijd zo is. Ach ja ik zie wel
![]()
Dat zijn natural harmonics. Artificial harmonics kunnen overal (en zelfs verschillende op 1 fret).quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:11 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Je weet dat je op 7, 9 en 12 bijvoorbeeld mooie harmonics kan krijgen? Als je bijvoorbeeld de eerste fret fret dan kan het op 13, and so on.
Ja gewone harmonics zijn geen probleem maar de techniek voor een artificial harmonic is anders, dan gewoon in het vakje indrukken en de snaar aanslaan met je plectrum en gelijk daarna met je duim dempenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:11 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Je weet dat je op 7, 9 en 12 bijvoorbeeld mooie harmonics kan krijgen? Als je bijvoorbeeld de eerste fret fret dan kan het op 13, and so on.
Nicequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:14 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja gewone harmonics zijn geen probleem maar de techniek voor een artificial harmonic is anders, dan gewoon in het vakje indrukken en de snaar aanslaan met je plectrum en gelijk daarna met je duim dempen
'
en een pic tussendoor![]()
[afbeelding]
Het ene moment ben ik blij dat die erop zit alleen als ik dan naar drop D/C wil dan weer nietquote:
Of een halve stap omlaag wilt stemmen....quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:19 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het ene moment ben ik blij dat die erop zit alleen als ik dan naar drop D/C wil dan weer niet![]()
Mja daar heb ik andere gitaar voorquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:22 schreef NiteSpeed het volgende:
Niet naar drop D kunnen gaan? Wow, dat is wel kut.
Weetikquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:14 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Hangt er vanaf welke er in zitten, welke je er in stopt en wat voor geluid je wil
Ja dat is het probleem niet maar het kost allemaal een stuk meer werk ben je zo een half uur met stemmen bezig, en aangezien hij nu alles perfect afgesteld staat laat ik het lekker zo staanquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:24 schreef Even het volgende:
[..]
Of een halve stap omlaag wilt stemmen....![]()
Maar dan zit je ook weer met de bouw en de sustain en "drive" van de gitaar zelfquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:27 schreef DuranK het volgende:
[..]
WeetikIk ben er nog helemaal niet aan uit. Gewoon nog niet op genoeg gitaren gespeeld
Alleen zo kom ik erachter welk geluidje ik wil
![]()
Aangezien ik nogal eens van stemming wissel is een Floyd Rose dus inderdaad niks voor mij lees ik alweerquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja dat is het probleem niet maar het kost allemaal een stuk meer werk ben je zo een half uur met stemmen bezig, en aangezien hij nu alles perfect afgesteld staat laat ik het lekker zo staan![]()
Ach als je het eenmaal gewent bent kan je het vast snel stemmen, maar een vaste brug is dan inderdaad een heel stuk relaxter.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:33 schreef Even het volgende:
[..]
Aangezien ik nogal eens van stemming wissel is een Floyd Rose dus inderdaad niks voor mij lees ik alweer
Elementen op zich zijn denk ik het belangrijkste, de andere zullen ook wel invloed hebben maar dat zal dan weer minder grote invloed hebben op zich.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:34 schreef NiteSpeed het volgende:
Hm, wat is belangrijk voor je sustain. Elementen dicht bij de snaren, goeie elementen, nieuwe snaren en een leuke brug?
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:35 schreef Desensitized het volgende:
Voornamelijk de elementen zelfMaar dat andere helpt inderdaad. Maar ook het hout/de bouw van je gitaar.
wat hij dus zegt ongeveerquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:37 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Elementen op zich zijn denk ik het belangrijkste, de andere zullen ook wel invloed hebben maar dat zal dan weer minder grote invloed hebben op zich.
Lijkt mij dan![]()
In wat voor opzicht, soort brug, of de kwaliteit ervan ?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:38 schreef Even het volgende:
Brug is ook heel belangrijk!
Het lijkt mij heel belangrijk dat je brug je snaren goed strak houdt, dan blijven ze langen trillen. Toch?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:39 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
In wat voor opzicht, soort brug, of de kwaliteit ervan ?
kwaliteit zal toch niet ál te veel uitmaken lijkt me ?
Het is kutweer daarom zit iedereen binnen :pquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:40 schreef SNArky het volgende:
Is dit een snelheidsrecord voor deze reeks? Het is namelijk niet meer normaal zo hard als het gaat.
Het soort.. Ik heb nu een vet vage brug maar een sustain....quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:39 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
In wat voor opzicht, soort brug, of de kwaliteit ervan ?
kwaliteit zal toch niet ál te veel uitmaken lijkt me ?
De brug houd je snaren wel goed strak, dat ligt meer aan of je tuners goed locken of het goed strak blijft ?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:41 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Het lijkt mij heel belangrijk dat je brug je snaren goed strak houdt, dan blijven ze langen trillen. Toch?
Op m'n beginnersgitaar zit echt een kutbrug daar breek je om de zoveel weken snaren op omdat het binnenin niet mooi afgewerkt is en er scherpe randjes in zitten of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:41 schreef Even het volgende:
[..]
Het soort.. Ik heb nu een vet vage brug maar een sustain....Zo'n sustain had ik met mn vorige gitaren niet...
Mja maar de afgelopen dagen welquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:45 schreef Desensitized het volgende:
Tis hier geen kut weer hoor![]()
Ja NS, dat zeker ook!
Ze hebben kutweer voorspelt voor lowlands, dat gaat ook nog wat wordenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:11 schreef Desensitized het volgende:
Ja ok. Hoop dat morgen een beetje mooi is. Ga met Menno naar Dirk Witte in Amsterdam.
En wat is je ziektequote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:17 schreef Desensitized het volgende:
Ff rondkijken/spelenEn dan doorsparen voor mijn ziekte.
Ja okee maar al iets op het oog ?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:20 schreef Desensitized het volgende:
GAS.
Is het een beetje wat die ibanez versterkers, ik hoor er niet zo veel over en nog nooit op gespeeldquote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:28 schreef Desensitized het volgende:
Nee, mijn bus gaat om 07.45
Ben wat gewend hoor
En ja, zeker wat op het oog. De Ibanez TB100H.
Samen met: een Ibanez cabinet
Ik heb ze nog nooit gezien ook joh. Ibanez is dan ook neit zo'n bekend merk qua versterkers, maar misschien maar een keertje proberenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:33 schreef Desensitized het volgende:
Al een keer gespeeld, vond hem persoonlijk erg vet.
Als het wil ga ik de Marshall er voor verkopen.
Je ziet ze ook niet vaak. Maar heb hem in Drachten een keer bespeeld, errug fijn vind ik.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb ze nog nooit gezien ook joh. Ibanez is dan ook neit zo'n bekend merk qua versterkers, maar misschien maar een keertje proberen![]()
Hmm betwijfel het of hij je zal herkennenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 02:21 schreef Desensitized het volgende:
Hey Menno, ff herkennigspunten voor morgen:
Baggy camo shorts [zo'n driekwarts], rode longsleeve, zwart shirt met band opdruk [welke nog geen idee] en hanekam geval.
Moet lukken toch?
Ik ben die jongen met gitaar standaard in zn handenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 02:21 schreef Desensitized het volgende:
Hey Menno, ff herkennigspunten voor morgen:
Baggy camo shorts [zo'n driekwarts], rode longsleeve, zwart shirt met band opdruk [welke nog geen idee] en hanekam geval.
Moet lukken toch?
Het grootste en belangrijkste deel voor je sustain wordt bepaald door de body van de gitaar... je elementen pikken alleen maar op wat er gebeurt, maar als er niets gebeurt, valt er niets up te picken dus je elementen zijn niet het belangrijkste... je brug absoluut wel, want die geeft de trilling door aan de body. De body gaat resoneren door de gespeelde klanken, en hoe beter de body resoneert (ik zei beter, niet hoe MEER!), hoe langer de sustain... de dikte van je gitaar heeft bijvoorbeeld veel invloed. Pak bijv. eens een goeie Les Paul naast een goeie Telecaster en zie dat de Les Paul langer doorklinkt!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:34 schreef NiteSpeed het volgende:
Hm, wat is belangrijk voor je sustain. Elementen dicht bij de snaren, goeie elementen, nieuwe snaren en een leuke brug?
En voor wat artificial harmonics betreft, dat doe je door gewoon een toon op de hals te pakken, en vervolgens de noot aan te slaan met je plectrum en ook aan te raken met je vinger, waardoor je zo'n echte rocksolo-sound krijgt, een beetje krijserig, schreeuwerig geluid.quote:Within a family of instruments, sustain is affected by a variety of factors. For example, sustain in guitars is determined by factors including body construction (hollow versus solid), body woods, the placing of strings (through the body or atop the body), and pickup design.
Gesnopen? Zo niet, zoek op internet eens wat gitaarles-filmpjes ofzo, je kunt het vast wel vinden...quote:To produce an artificial pick, a stringed instrument player (such as a guitarist) holds down a note on the neck with the left hand, thereby shortening the vibrational length of the string, uses a finger to lightly touch a point on the string that is an integer divisor of its vibrational length, and plucks or bows the side of the string that is closer to the bridge. This technique is used to produce harmonic tones that are otherwise inaccessible on the instrument. To guitar players, one variety of this technique is known as a pinch harmonic.
This technique, like true harmonics, works by canceling out the fundamental tone and one or more partial tones by deadening their modes of vibration. See node.
vooral de dikte en houtsoort/dichtheid van de body en dikke snaren.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:34 schreef NiteSpeed het volgende:
En vergeet algehele constructie (kwaliteit) niet.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
vooral de dikte en houtsoort/dichtheid van de body en dikke snaren.
Ligt het aan mij of ga jij een paar keer in de week naar gitaar les hahaquote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:02 schreef VaderJacob het volgende:
Goedemorgen beste gitaristen![]()
Vandaag de laatste volle dag dat ik jullie met mijn aanwezigheid kan verblijden voor ik naar lowlands ga.
Vanmiddag gitaarles![]()
Gitaren![]()
Voetbal![]()
Steven Seagal![]()
Nee 1 keer in de week, maar omdat ik ook nog naar lowlands ga heb ik het deze week wat eerder.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:30 schreef NickW het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of ga jij een paar keer in de week naar gitaar les haha
Lowlands uitverkochtquote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:39 schreef Jorikjet het volgende:
lowlands is uitverkocht las ik op de frontpage... ik vind dat er echt bijna niks boeiends komt... alleen muse en mastodon zou ik wel willen uitchecken
Klopt, ik zou alleen gaan voor Spinvis, Muse en Iggy...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:39 schreef Jorikjet het volgende:
ik vind dat er echt bijna niks boeiends komt...
hehe ok. ik heb pas de 22e weer gitaar les.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:31 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Nee 1 keer in de week, maar omdat ik ook nog naar lowlands ga heb ik het deze week wat eerder.
Daarom lijkt het wat dichter op elkaar te zitten![]()
ow das volgende week alweer.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:53 schreef NickW het volgende:
[..]
hehe ok. ik heb pas de 22e weer gitaar les.
Ja, sukkels die op het laatste moment nog goedkoop kaartjes willen kopen omdat ze dachten dat het toch niet zou uitverkopenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:59 schreef TeleluvR het volgende:
Lowlands uitverkocht, gelijk overal topics met kaartjes gevraagd...
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |