Das goed...vooral als je je kleuter van 4-5 op straat laat spelen... dan is het ook een 'ding'? Neem je daar dan ook een risico en moet je dar ook mee leven? Lullig als ie dan plat gaat, maar ja, tis niet anders...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:31 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Als je een huisdier los laat lopen is het in mijn ogen al een ding. Je neemt gewoon een risico dat hij plat gaat en daar moet je dan maar mee leven. Das wel een beetje hard, sorry daarvoor, maar zo denk ik erover.
ik ben een grote dierenvriend.. en ik zou het ook erg zielig voor het beestje vinden.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Das goed...vooral als je je kleuter van 4-5 op straat laat spelen... dan is het ook een 'ding'? Neem je daar dan ook een risico en moet je dar ook mee leven? Lullig als ie dan plat gaat, maar ja, tis niet anders...
Ik reageer op zijn reactie... als hij er zo makkelijk over denkt... Ik zou het zelf niet doen...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:46 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik ben een grote dierenvriend.. en ik zou het ook erg zielig voor het beestje vinden.
alleen een kat kan je prima binnenlaten en een kleuter niet.
ik ga ook niet mijn kind van 4 alleen op straat rond laten hupsen.....
dan kan je wel wat over kattenhaters zeggen alleen denk ik dat jij geen kids mag hebben als je zo met je kinderen omgaat
Dan zie jij je katten ook niet als een ding. Als je iets buiten los laat lopen zonder de intelligentie om auto's etc. te ontwijken, dan neem je een risico en behandel je het dier, de persoon, als een ding ja.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik reageer op zijn reactie... als hij er zo makkelijk over denkt... Ik zou het zelf niet doen...
En mijn katten komen ook niet buiten, ik wil er niemand mee lastig vallen, makkelijk zat. Maar tis allemaal weer lekker kort door de bocht gedacht... so be it...
Het is geen "ding", maar om nu 4 auto's en wat andere dingen aan te rijden bij het ontwijken van een kat, die niet eens buiten mag komen, gaat wel héél ver..quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik reageer op zijn reactie... als hij er zo makkelijk over denkt... Ik zou het zelf niet doen...
En mijn katten komen ook niet buiten, ik wil er niemand mee lastig vallen, makkelijk zat. Maar tis allemaal weer lekker kort door de bocht gedacht... so be it...
Dat is ook iets dat niet ter discussie staat. De reactie van sommigen hier gaat het om.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is geen "ding", maar om nu 4 auto's en wat andere dingen aan te rijden bij het ontwijken van een kat, die niet eens buiten mag komen, gaat wel héél ver..
Toch nog iemand die het snaptquote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is ook iets dat niet ter discussie staat. De reactie van sommigen hier gaat het om.
Onder het wiel van de buurvrouw denk ik.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:51 schreef GrupoBalanca het volgende:
als ik wist dat die kat van mn buuv was, had ik het gewoon verteld! gewoon niet moeilijk doen! maareh waar is de TS nu?
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:56 schreef Rio het volgende:
[..]
Onder het wiel van de buurvrouw denk ik.
Misschien is TS wel opgelost inmiddels.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:06 schreef Biancavia het volgende:
Ik wil graag weten hoe TS het opgelost heeft.
Wat is een stijker? Hetzelfde als een spijker ?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:12 schreef Bicks het volgende:
Probleem: dode kat
Oplossing: voor de deur leggen, stijker in zijn poepert, aanbellen en hard wegrennen!
maak er wel ff een filmpie van!
Merci... gaat ik wijzigen!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:13 schreef Ebayzo.nl het volgende:
[..]
Wat is een stijker? Hetzelfde als een spijker ?
Inderdaad. Zolang ze niet met een dikke grijns aan de deur komen (misschien dat jij het leuk vindt, maar de meeste mensen raken nogal gehecht aan hun huisdier) want dan krijg je waarschijnlijk, geheel terecht, een klap in je smoel.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:22 schreef Isegrim het volgende:
Ik zou er zelf niet kwaad om worden trouwens. Katten kijken nu eenmaal niet altijd goed uit en als je ze toch buiten laat lopen, is dit een reëel risico. Ik zou het waarderen dat degene het kwam vertellen (de meeste mensen laten een aangereden kat volgens mij gewoon liggen).
Niet kwaad, wel verdrietig denk ik. Sommige reacties hier slaan echt nergens op. Het is dan misschien wel "een dier" maar als je zo'n beest ongeloofelijk lang hebt dan is het niet gek dat je eraan gehecht raakt.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:30 schreef Catbert het volgende:
[..]
Inderdaad. Zolang ze niet met een dikke grijns aan de deur komen (misschien dat jij het leuk vindt, maar de meeste mensen raken nogal gehecht aan hun huisdier) want dan krijg je waarschijnlijk, geheel terecht, een klap in je smoel.
Ach, een beetje scooterpauper vind het natuurlijk enorm 'lache' als er ergens een beest doodgereden wordt. Typische vorm van humor.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:35 schreef Sheriam het volgende:
Een beetje gevoel is weer eens ver te zoeken hier op het forum.
Nou moet ik zeggen dat ik mensen die volwassen proberen te doen ook wel grappig vind.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:06 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ach, een beetje scooterpauper vind het natuurlijk enorm 'lache' als er ergens een beest doodgereden wordt. Typische vorm van humor.
Onder een wiel van de buurvrouw?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:10 schreef Rio het volgende:
[..]
Misschien is TS wel opgelost inmiddels.
hoe hard ree je!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:09 schreef robh het volgende:
Goed, klein probleempje mijnerzijde...
Toen ik daarnet de straat in tufte, op zoek naar één van de schaarse parkeeplekken die de buurt rijk is, heb ik de kat van de buurvrouw flink getoucheerd. Nu weet ik uit ervaring dat het domme beest wel vaker voor je langs wil crossen, maar vandaag keer was zijn (of haar) oog/poot coordinatie iets beneden het normale niveau, met als gevolg dat het beest nu stuk is. Ik heb natuurlijk wel even gekeken of het nog te reparen viel, maar er valt geen enkele beweging meer in te krijgen. Mijn gevoel zegt me dat het definitief einde oefening is voor het beest en dat brengt me bij mijn probleem: hoe vertel ik het aan de buuv?
Wat ik, denk ik, kan doen is een bosje bloemen halen, de restanten van poes-lief netjes inpakken, aanbellen en dan het verhaal vertellen ('het was op slag dood', 'nee, het heeft niet geleden', 'ja, het was inderdaad een schatje', 'van oma geweest? neeeej, dat kan niet, het was nog zo'n speels beest!'). Ik weet alleen niet hoe ze zal reageren. Stel dat ze een hysterische jankbui krijgt en ze wil dat ik ook nog 's voor de ruimkosten moet gaan dokken? Dankjevriendelijk, maar daar pas ik voor.
Een andere, ietwat minder realistische, optie is om naar het asiel te gaan met het kadaver en daar een kat zoeken die er precies zo uitziet. Met goudvissen en hamsters wil dat nog wel eens, maar ik weet niet of een kat ook zo makkelijk te vervangen is....
Last and least, ik kan het beest voor haar deur leggen en that's it. Lijkt me geen goede manier, temeer omdat de kans dat ik gepakt en/of verlinkt wordt door die taart van verderop levensgroot aanwezig is (ik weet niet of ze me gezien heeft, maar better be safe..).
Goed, verhaal klaar, iemand een (of dé) manier om dit aan iemand te vertellen? Wat mee te nemen, wat te zeggen en wat aan te trekken?
Alvast bedankt!![]()
zo ook eindleijk het topic gevonden???quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:24 schreef Aarde het volgende:
[..]
hoe hard ree je!
heb je geremd!
waarom niet!![]()
teeeeeeeveeeeeeeeeepeeeeeeeeeeeeee![]()
ik zat BarraCupraCuda topics te volgen nav het useravatarquote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:27 schreef gateway het volgende:
[..]
zo ook eindleijk het topic gevonden???
TS vertel op, wat heb je nu gedaan met de kat ?
ti's een vent trouwensquote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:43 schreef Aarde het volgende:
[..]
ik zat BarraCupraCuda topics te volgen nav het useravatar![]()
Dat zou ik persoonlijk niet erg op prijs stellen eigenlijk...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:46 schreef aardebei het volgende:
Kan iedereen gebeuren, je deed het toch niet expres hoop ik
Geef haar gewoon een baby katje (kitten?), dan wordt ze helemaal verliefd en komt de klap minder hard aan als je haar vertelt dat je (per ongeluk) haar kat hebt overreden.
Mijn kat!! Wat doe je!?!?!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:11 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
''Heeft U toevallig een kat?''
''Ja, hoezo?''
''Nu niet meer!''
Ikwel.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:14 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat zou ik persoonlijk niet erg op prijs stellen eigenlijk...
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:12 schreef Mwanatabu het volgende:
Dode poes uit de bosjes halen, naar buuv gaan, aanbellen, en dan onder haar ogen als een gek op het lijk gaan stampen. Als ze dan hysterisch begint te krijsen, kun je haar verzekeren: "Nee hoor, geintje, hij was al dood!"
Hij heeft 't beestje als ultieme lijmpoging begraven op een indianenbegraafplaats, met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:19 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
robh is wel angstvallig stil eigenlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |