Wat danquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:34 schreef MarkNMGN het volgende:
Ik hoor het wel als je de echte verhaal hebt gehoord.
Bij een aanrijding tussen een motorvoertuig en een mens wordt algemeen aangenomenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:26 schreef Dagonet het volgende:
Hoe hard moet je trouwens achteruit rijden om iemand om te brengen?
Dan moet je als chaffeur ook rekening houden met het feit dat mensen blind of doof kunnen zijn (om maar een voorbeeld te noemen) en dus langzaam moeten rijden.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:31 schreef The_Verve het volgende:
Hyperdude heeft gewoon gelijk. Wanneer zo'n busje achteruit rijdt moet je er rekening mee houden dat de chauffeur alleen de 2 buitenspiegels tot zijn beschikking heeft en dus een dode hoek heeft.
Dat wil niet zeggen dat dit een geval van eigen schuld, dikke bult is.
Hé, daar heb je die bestelbus!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:21 schreef Dagonet het volgende:
Deze brug?
http://www.bma.amsterdam.nl/adam/pics/bruggen/brug054.jpg
Alweer een moraalridder post, TUURLIJK moet je achteruit rustig rijden, dat doe ik ook altijd. Ik heb geen zin om een dood op mijn geweten te hebbenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:41 schreef Sinat het volgende:
[..]
Dan moet je als chaffeur ook rekening houden met het feit dat mensen blind of doof kunnen zijn (om maar een voorbeeld te noemen) en dus langzaam moeten rijden.
Hoe hard zul je op de Keizersgracht, op een brug, achteruit rijden denk je??quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:41 schreef Sinat het volgende:
[..]
Dan moet je als chaffeur ook rekening houden met het feit dat mensen blind of doof kunnen zijn (om maar een voorbeeld te noemen) en dus langzaam moeten rijden.
kan me voorstellen dat je dat denkt, met dat bord voor je kop.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:24 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Nee, je somt gewoon een rij irrelevante situatie's op.
Zelfs een rechtdoorrijdende vrachtwagen is gevaarlijk, blijf in zijn dode hoek en je hebt een serieus probleem.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:45 schreef bluebit het volgende:
[..]
kan me voorstellen dat je dat denkt, met dat bord voor je kop.
ben het wel met TS eens dat teveel voetgangers maar gewoon doorlopen zelfs al is een vrachtwagen achteruit aan het rijden...daar moeten wel ongelukken van komen.
zolang de chauffeur maar goed opgelet heeft en geen risico's nam, kan ie weinig doen tegen iets wat ie niet kan zien.
om op het verhaal terug te komen : heel erg als dit soort dingen gebeuren voor zowel nabestaanden van de vrouw als voor de chauffeur (en nogmaals : zolang die chauffeur maar geen risico's genomen heeft)
Ik wil alleen nog een boodschap sturen aan alle busjes rijders: kijk toch verdomme met je doppen uit als je met een bestelwagen met gesloten ramen achteruit gaat rijden, als je in de dode hoek zit ben je de lul...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:12 schreef yup het volgende:
Ik wil alleen nog een booschap sturen aan alle voetgangers: kijk toch verdomme met je doppen uit als er een bestelwagen met gesloten ramen achteruit komt rijden, als je in de dode hoek zit ben je de lul...
Dat viel me ook meteen opquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:18 schreef Biancavia het volgende:
Wat een mooi '25 jaar' logo hebben die.
In dit soort gevallen wordt altijd bekeken door een OvJ of de chauffeur nalatigheidquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:32 schreef mdeen het volgende:
[..]
Ik heb vroeger geleerd dat je verantwoordelijk bent voor je eigen acties.
Eens. Ik geef vrachtwagens, bestelbusjes enzovoort gewoon wat extra ruimte, ook als ik eigenlijk voorrang heb.... net zo bij slecht overzichtelijke kruispunten enzo, ook al heb ik voorran dan rijdt ik toch ook niet zomaar keihard door. Als voetganger of fietser ben je toch kwetsbaarder, dan moet je vaak blijven uitkijken en niet alleen maar op de verkeersregels vertrouwen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wat heb je aan je gelijk als je tussen 6 stukkies triplex ligt te balen?
Dat leek me vanzelfsprekend...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:41 schreef Sinat het volgende:
[..]
Dan moet je als chaffeur ook rekening houden met het feit dat mensen blind of doof kunnen zijn (om maar een voorbeeld te noemen) en dus langzaam moeten rijden.
Achteruit heb je maar een topsnelheid van zo'n 30 KM/H.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:31 schreef Dagonet het volgende:
Een koerier die zachtjes rijdt, wauw.
Hard genoeg om iemand dood te rijden.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:23 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Achteruit heb je maar een topsnelheid van zo'n 30 KM/H.
Ik sta ook paf.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Een koerier die zachtjes rijdt, wauw.
Dat vraag ik me ook altijd af (niet eens in Amsterdam, maar gewoon, in het algemeen). Hier is laatst op de Markt een vrouw van 27 met d'r baby in de wagen aangereden door een achteruitrijdende vrachtwagen. Een VRACHTWAGEN, ik bedoel maar, die zie en hoor je toch aankomen?! (hier=Sittard). Geen doden, wel gewond.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:30 schreef raptorix het volgende:
Ik fiets dagelijks door amsterdam en dan met name de drukke gebieden, ik verbaas me soms hoe mensen met name aan de binnenkant grote vrachtautos/bussen proberen te passeren.
Je hebt tegenwoordig systemen als camera's en systemen waarmee de chauffeur gewaarschuwd kan worden. Dus het ongeluk was niet nodig.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:53 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Eens. Ik geef vrachtwagens, bestelbusjes enzovoort gewoon wat extra ruimte, ook als ik eigenlijk voorrang heb.... net zo bij slecht overzichtelijke kruispunten enzo, ook al heb ik voorran dan rijdt ik toch ook niet zomaar keihard door. Als voetganger of fietser ben je toch kwetsbaarder, dan moet je vaak blijven uitkijken en niet alleen maar op de verkeersregels vertrouwen.
Maar toch erg voor deze mevrouw hoor :-(
Hebben die GLS busjes dat?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:32 schreef mdeen het volgende:
Ik neem aan dat dat busje wel een achteruitrijpiep had?
Laatmenietlachen.nl.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig systemen als camera's en systemen waarmee de chauffeur gewaarschuwd kan worden. Dus het ongeluk was niet nodig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |