quote:Oud-international Faas Wilkes overleden
15/8/2006 12:01
Later meer
Misschien niet de allereerste, maar wel de eerste 'grootverdiener'.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:15 schreef zjroentje het volgende:
De eerste Nederlandse profvoetballer, toch?
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:18 schreef mitt het volgende:
Ik heb hem nog gezien tijdens de Wedstrijd van de Eeuw
quote:Welnu, Faas was de eerste echte profvoetballer van Nederland. Dankzij Faas heeft had Andy van der Meyde acht Rolexen, heeft Michael Reiziger een knappe vriendin en kan Theo Lucius elk jaar een zeecontainer lawinepijlen aanschaffen. Was Faas niet zo’n geldwolf geweest dan had theaterdirecteur Putman nog gewoon geleefd, was Glenn Helder braaf croupier geworden, Bergkamp piloot en Tscheu la Ling afhaalchinees. Zonder Wilkes was Sandra Krijgsman nooit achter Van Persie aangegaan, Jan Mulder nooit op televisie verschenen en had Peng Peng Boateng gewoon goeie zaken gedaan met Liberia. Dank je wel Faas, ook namens alle spelersvrouwen.
Wat hij zegt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:04 schreef methodmich het volgende:
Altijd treurig nieuws zoiets.
Was natuurlijk een grote voetballer, al heeft hier vermoedelijk niemand hem ooit zien spelen (misschien Golfer).
Rust in vrede!
Ironisch dan, dat hij ook juist de eerste speler was die koos voor het grote geld.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:57 schreef Evertjan het volgende:
Dat was pas een voetballer niks geen gezeur over kou of weet ik wat. Nee gewoon voetballen en niet iedere keer lopen zeuren. ''Wilkes Wilkes... Kom dat schot" ''Op de paal" Ik hoor het Hugo Walker nog zo zeggen.
Jezus, binnen 5 minuten Barry van Dam en Keeper voorbij zien komen....alsof ik godverdomme nooit weggeweest ben!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:40 schreef keeper het volgende:
[..]
Ironisch dan, dat hij ook juist de eerste speler was die koos voor het grote geld.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:39 schreef keeper het volgende:
Het wachten is op golfer met een mooie anekdote van de keer dat hij Faas zag spelen in het stadion.
Mooi stuk op Rijnmond. Oude reportage en interview met Borst en Verkammanquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:55 schreef Erasmusch het volgende:
RIP Faas
Snel gegaan dan, hier ziet ie er nog prima uit
http://www.antibarbari.nl/files/QuickFaasWilkes.mov
Ik ben er nog hoor...............quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:29 schreef BB-King het volgende:
R.I.P.
Nu kan ie weer met Abe een potje ballen.
Net?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:08 schreef tong80 het volgende:
Ik zie net één van z'n 4 doelpunten in zijn debuut-interland tegen België.
Passeert vier man en schiet van 18 meter met een lob in de kruising.![]()
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:10 schreef doemaardrie het volgende:
Ik hoor net op SBS dat die man zelfs postuum is overleden.![]()
Sorry.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:39 schreef keeper het volgende:
Het wachten is op golfer met een mooie anekdote van de keer dat hij Faas zag spelen in het stadion.
quote:Overigens gingen de Oranjespelers wel erg cru om met het eren van Wilkes. Robben gooide al na vier minuten geërgerd de rouwband op de grond. Enkele medespelers deden vervolgens hetzelfde. Kennelijk zat de band niet lekker om de arm, maar dat werd dan op een misplaatste wijze kenbaar gemaakt.
Bron: Telegraaf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |