Hijs is bobo genoemd pas nadat hij in beslag was genomen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:51 schreef thefunny het volgende:
Kun je verwachten van iemand die zijn hond bobo noemt.
van www.AD.nlquote:De Dierenambulance haalde het dier zondag uit het huis aan de Hackforstraat, nadat de agenten de bewoner hadden gearresteerd. Een dierenarts hechtte de diepste steekwonden. Op de operatietafel bleek dat de hond ernstig verwaarloosd was.
Wie zegt dat de buurt uberhaupt wist of die kerel een hond had? Dat soort figuren is nog te lam om hun beest uberhaupt uit te laten, waarschijnlijk gewoon 'hup' de tuin in als ie moest.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:47 schreef beestjuh het volgende:
[..]
van www.AD.nl
Is het niemand in de buurt dan opgevallen dat die dronkaard zijn hond verwaarloosde? Dat gaat er bij mij niet in, die mensen staan nu ws. om het hardst te roepen dat er allang iemand in had moeten grijpen...
Arme Bobo, ik mag lijden dat hij niet meer terug hoeft wegens onze nimmer falende bureaucratie. Ik ben blij dat ze de straatnaam gepubliceerd hebben, in het geval dat er weer een belachelijk milde straf gegeven wordt, wil ik deze man wel een bezoekje brengen, heb nog wel een hamer en briefopener liggen.![]()
![]()
Als je al jaren een hond hebt, en daar ga ik dan wel vanuit, weten op zijn minst je naaste buren dat je er één hebt. Ik weet het bv. van de hele straat. Als mijn buurman zijn hond nooit uit zou laten, als ik hem dus nooit tegen zou komen tijdens het wandelen met mijn honden en zijn hele tuin zou naar hondenschijt meuren dan zou ik me met een smoesje zijn huis binnenwerken en polshoogte gaan nemen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wie zegt dat de buurt uberhaupt wist of die kerel een hond had? Dat soort figuren is nog te lam om hun beest uberhaupt uit te laten, waarschijnlijk gewoon 'hup' de tuin in als ie moest.
En hoe goed ken je je buurtbewoners? Ik denk dat een heel groot deel van de Nederlanders niet eens weet wie waar woont en wat doet in z'n buurt.
Nou moet je mij eens vertellen waar in het bericht staat dat de hond al jarenlang werd mishandeld.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:17 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Als je al jaren een hond hebt, en daar ga ik dan wel vanuit, weten op zijn minst je naaste buren dat je er één hebt. Ik weet het bv. van de hele straat. Als mijn buurman zijn hond nooit uit zou laten, als ik hem dus nooit tegen zou komen tijdens het wandelen met mijn honden en zijn hele tuin zou naar hondenschijt meuren dan zou ik me met een smoesje zijn huis binnenwerken en polshoogte gaan nemen.
De ogen afwenden, dat kan iedereen....
Volgens mij een boete van 500¤.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:57 schreef milagro het volgende:
nu ja, 'ernstig verwaarloosd' geeft denk ik toch wel aan dat het iets van maanden zo niet jaren is, lijkt me.
maar ook dan kan je niet per sé de omgeving verwijten maken, wie weet werd dat beest amper uitgelaten, of slechts in de tuin of balkon, en hadden de buren er nauwelijks kijk op dus.
wat krijg je eigenlijk voor dierenmishandeling , taakstraf? geldboete?
Vooralsnog is die bureaucratie zijn redding. De politie heeft beslag laten leggen op het dier zodat de eigenaar er geen aanspraak op kan maken en hem meteen weer met terug naar huis kan nemen..quote:Arme Bobo, ik mag lijden dat hij niet meer terug hoeft wegens onze nimmer falende bureaucratie
Ik hoop een paar flinke klappen met een hamer op z'n hoofd.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:57 schreef milagro het volgende:
nu ja, 'ernstig verwaarloosd' geeft denk ik toch wel aan dat het iets van maanden zo niet jaren is, lijkt me.
maar ook dan kan je niet per sé de omgeving verwijten maken, wie weet werd dat beest amper uitgelaten, of slechts in de tuin of balkon, en hadden de buren er nauwelijks kijk op dus.
wat krijg je eigenlijk voor dierenmishandeling , taakstraf? geldboete?
Ik zou zeggen: Kijk eens hoe ranzig vet dat beest wel niet is.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:57 schreef milagro het volgende:
maar ook dan kan je niet per sé de omgeving verwijten maken, wie weet werd dat beest amper uitgelaten,
Ziedaar de perversie in een notedop.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:15 schreef A_L_N_F het volgende:
ik lieg niet als ik zeg dat ik liever mensen zie dood gaan dan dieren.
ja waarom dan?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:29 schreef GSbrder het volgende:
dat gaat me een beetje te ver
Je moet wel een hele zieke geest hebben als je zoiets flikt.quote:Omdat het beest naar zijn oordeel te veel stonk heeft een dronken Hagenaar zijn vijf jaar oude reu Bobo twee keer met een hamer op zijn kop geslagen en vervolgens dertien keer met een brievenopener gestoken.
Hmm.. het ligt eraan welke waarde je hecht aan bepaalde eigenschappen... Ik heb liever een MENS die ik kan begrijpen / verstaan / lief, aardig aantrekkelijk vindt... Honden zijn trouw ja, maar dat maakt honden nog niet beter dan mensen.. misschien zijn sommige mensen erger, maar ik heb ook vrienden die ik aardiger vind dan willekeurig welke hond...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:35 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ja waarom dan?
sinds wij honden hebben (zo'n 10 jaar nu) ben ik echt gehecht geraakt aan die beesten.
welk gevaar ook, een hond blijft bij je en zal je proberen te verdedigen (waar andere mensen zullen wegrennen, zelfs "vrienden").
een hond is altijd trouw en vriendelijk en dankbaar voor de aandacht die je hem schenkt.
etc.
het klinkt cru maar honden zijn echt mens beste vriend maar dan moet je wel een hond hebben om zoiets te kunnen begrijpen.
een hond is gewoon beter dan een mens qua eigenschappen die hij heeft
Iemand die denkt dat honder beter zijn dan mensen is een gevaar voor de maatschappij.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:35 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ja waarom dan?
sinds wij honden hebben (zo'n 10 jaar nu) ben ik echt gehecht geraakt aan die beesten.
welk gevaar ook, een hond blijft bij je en zal je proberen te verdedigen (waar andere mensen zullen wegrennen, zelfs "vrienden").
een hond is altijd trouw en vriendelijk en dankbaar voor de aandacht die je hem schenkt.
etc.
het klinkt cru maar honden zijn echt mens beste vriend maar dan moet je wel een hond hebben om zoiets te kunnen begrijpen.
een hond is gewoon beter dan een mens qua eigenschappen die hij heeft
Mooi al die steunbetuigingen.....quote:Hartverwarmende steun voor Bobo
AMSTERDAM - Bobo, de 5-jarige Clumber Spaniel die door zijn baas met een hamer en een brievenopener is toegetakeld, heeft gisteren van vele tientallen verontwaardigde Nederlanders een hart onder de riem gestoken gekregen.
Hartverwarmende steun voor Bobo
Een zielig hoopje is alles wat rest van Bobo nadat zijn dronken baas hem met een hamer op zijn kop had geslagen en 13 keer gestoken met een briefopener.
Bij het opvangcentrum van Dierenambulance Den Haag regende het telefoontjes van hondenliefhebbers die de reu wilden adopteren. Hun is verzocht over een maand terug te bellen omdat Bobo eerst moet opknappen en de politie haar onderzoek moet afsluiten.
Een man uit het Gelderse Eefde heeft zich bereid getoond 1000 euro over te maken om de dierenartskosten te betalen.
Ook de Clumber Spanielclub Nederland heeft gebeld met de vraag of hij op enige wijze hulp konden bieden. "Iedereen bij ons is geschokt, het is het gesprek van de dag", aldus voorzitster Patricia Windt. Met Bobo zelf gaat het volgens een woordvoerster van de dierenambulance iets beter. " Hij is voor het eerst weer voorzichtig naar buiten geweest", vertelt zij. "Maar hij heeft veel rust nodig."
Bobo werd deze week door zijn dronken baas, een 58-jarige Hagenaar, twee keer met een hamer op zijn kop geslagen en dertien keer met een brievenopener gestoken omdat hij zo erg zou stinken.
Het afgelopen weekeinde ging er meer mis met dieren. Op de Rietweg in Lelystad werd een hond uit een auto gegooid, die later met moeite door mensen van de dierenambulance werd gevangen. In Swifterbant werd in een bos een Vlaamse reus in een jute zak achtergelaten, maar gelukkig ook gevonden. Leuker nieuws is de redding van een jonge rottweiler uit een sloot langs de N205 bij Vijfhuizen. Het ongeveer zes maanden oude beestje hing met zijn voorpoten aan een kade en kon niet uit eigen kracht uit het water komen. Agenten en omstanders hielpen hem op de kant. Er was geen baasje bij.
ik zeg ook de dingen zie ze wel kunnen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hmm.. het ligt eraan welke waarde je hecht aan bepaalde eigenschappen... Ik heb liever een MENS die ik kan begrijpen / verstaan / lief, aardig aantrekkelijk vindt... Honden zijn trouw ja, maar dat maakt honden nog niet beter dan mensen.. misschien zijn sommige mensen erger, maar ik heb ook vrienden die ik aardiger vind dan willekeurig welke hond...
Tip: begin een kennel; allemaal aardige buren![]()
Mij lijkt dat de hond hondachtiger is dan de mens.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:01 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ik zeg ook de dingen zie ze wel kunnen.
een hond mist de communicatie zoals wij die kennen.
een gesprek voeren met een hond zit er niet in.
maar de dingen waarop je mens en hond wel beidden kunt beoordelen vallen bijna altijd beter uit voor een hond.
Veelzeggend dat jij een hond een levend 'iets' noemt.. En het is onzin, mensen staan er regelmatig bij stil dat een hond een levend wezen is.quote:mensen staan er vaak niet bij stil dat een hond ook een levend iets is met gevoel en een ziel.
Mens. Wij zijn mens om dat te beslissen. Als een hond en een mens aan het verdrinken zijn, en jij kan er maar één redden, en jij kiest de hond, dan ben je rijp voor een gesticht.quote:wie zijn wij om te beslissen wat belangrijker is, een mens of een hond.
aangezien wij intelligenter en beter ontwikkeld zouden zijn, zouden we een hond beter moeten beschermen, of welk dier dan ook. net zoals wij een kind beschermen, meer dan een volwassen mens (alhoewel dat misschien gaat veranderen met die nieuwe partijquote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:16 schreef sigme het volgende:
Mens. Wij zijn mens om dat te beslissen. Als een hond en een mens aan het verdrinken zijn, en jij kan er maar één redden, en jij kiest de hond, dan ben je rijp voor een gesticht.
Helaas ga ik dat niet weten, als ik jou red. Anders had ik misschien een uitzondering voor je gemaakt en je laten verzuipen ten gunste van de hond. Misschien.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:31 schreef A_L_N_F het volgende:
een onbekend dier en een onbekend mens. ja dan ga ik ws nog steeds voor een hond.
Dit gaat te verquote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:31 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
aangezien wij intelligenter en beter ontwikkeld zouden zijn, zouden we een hond beter moeten beschermen, of welk dier dan ook. net zoals wij een kind beschermen, meer dan een volwassen mens (alhoewel dat misschien gaat veranderen met die nieuwe partij).
de beul van twente zou als hij die zwerver niet had vermoord en die mensen niet had neergestoken ook geen lange straf krijgen omdat het vernieling van andermans spullen is. dat stoort mij enorm, netzoals je in nederland de gruwelijkste dingen kunt uithalen en met een goed verhaal er goed mee kunt weg komen.
als ik moet kiezen tussen mijn hond en een willekeurig persoon dan ga ik toch echt eerst voor mijn hond. een onbekend dier en een onbekend mens. ja dan ga ik ws nog steeds voor een hond.
ik geef ook nooit aan goede doelen voor mensen terwijl ik wel eens gegeven heb aan organisaties die dieren helpen.
raar maar waar.
ligt eraan welke vriendquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dit gaat te ver...
Als je de keuze had tussen jouw hond en jouw vriend.. wat zou je dan doen??
Beperkt dit zich alleen tot honden? of zijn mieren bij jou ook al gelijkwaardig aan mensen en trap je dus uit principe ook wat mensen dood... Eet je ook mensenvlees om dieren te ontzien?
Planten zijn nog zwakker dan honden.. honden kunnen zwemmen, planten niet... Dus als ik een plant (die niet kan zwemmen) en jouw hond in het water gooit, vind ik het afschuwelijk als jij jouw hond redt, terwijl honden toch geacht worden te zwemmen, en de plant laat verzuipen, die onschuldiger is dan jouw hond; nooit bijten, nooit ongehoorzaam (helemaal niet hoorzaam) en nooit een vlieg kwaad gedaan...
het begint met de P en het eindigt op HO
kan ik mijn stelling herformuleren. beter een slecht mens dood dan een onschuldig dierquote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:24 schreef GSbrder het volgende:
opvallend vraagstuk: wat zou jij doen als je honden beiden vdaag plotseling overlijden?
Wat is erger: al je vrienden dood of al je huisdieren dood?
zou je ze begraven / cremeren / je leven lang om rouwen...
NOU, DAT is NOGAL een verschil ja...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:39 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
kan ik mijn stelling herformuleren. beter een slecht mens dood dan een onschuldig dier![]()
Dieren zijn per definitie onschuldig, toch? Ze veroordelen immers niet, maar voelen zich slechts bedreigd, of hebben honger.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:48 schreef GSbrder het volgende:
NOU, DAT is NOGAL een verschil ja...
maar jouw stelling was eerst; liever een onbekende individu dood dan een onbekende hond...
Maar serie-verkrachters/moordenaars mogen van mij eerder dood dan dieren denk ik![]()
Aha, vraag hem eens hoe hij tot zijn keuze is gekomen, en waarom hij geen andere oplossingen heeft willen bedenken, zoals shampoo?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb ze adresen foonnummer
weten te achterhalen
Bijna de hele wijk heeft hem en hebben zeer waarschijnlijk ook een ontvangstcomite geregeld
Idd, hij zou van mij het zelfde terug mogen hoor, met hamer op zijn kop geslagen worden terwijl hij weerloos is.... Maar wat schiet je ermee op?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:09 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Aha, vraag hem eens hoe hij tot zijn keuze is gekomen, en waarom hij geen andere oplossingen heeft willen bedenken, zoals shampoo?
Niets, behalve tonen dat je primitief van geest bentquote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:11 schreef Heidi- het volgende:
Idd, hij zou van mij het zelfde terug mogen hoor, met hamer op zijn kop geslagen worden terwijl hij weerloos is.... Maar wat schiet je ermee op?
Is ook best wel hinderlijk hoor stinkende hondenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:45 schreef Hilje23 het volgende:
Binnenland
di 15 aug 2006, 05:30 | 114 reacties
Afschuwelijke dierenbeul
door onze Haagse redactie
DEN HAAG - Omdat het beest naar zijn oordeel te veel stonk
Heel goed! Eigenrichting! Knoop 'm op, die hond. Beter nog, mep hem met een hamer en steek 'm met een briefopener.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
*weg*
Hoe erg het ook is wat er gebeurt is, wat wil je hier nou mee bereikenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:19 schreef Hilje23 het volgende:
* deleted *
dan niet, ik pluis wel verderquote:Op donderdag 17 augustus 2006 08:53 schreef NanKing het volgende:
[..]
Hoe erg het ook is wat er gebeurt is, wat wil je hier nou mee bereiken
Volgens mij zijn er al legio mensen die gebeld hebben...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 10:33 schreef beestjuh het volgende:
Ik hou wel van stinkende honden trouwens, zou Bobo bij me willen wonen?
Ik neem aan dat ze hem niet aan iemand meegeven die een dezer dagen vanuit een impuls belt. Dat was ook zo met die verwaarloosde dalmatier, honderden telefoontjes in de eerste dagen, maar 2 maanden later hebben misschien 5 mensen weer gebeldquote:Op donderdag 17 augustus 2006 10:49 schreef Hilje23 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er al legio mensen die gebeld hebben...
Maar ik zou hem ook prima bij jou vinden passen.....![]()
Ik denk alleen dat je nummer zoveel op de wachtlijst bent...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |