abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:45:41 #1
66519 Hilje23
JUST NOT A SHIT GIVER I GUESS
pi_40823074
Binnenland

di 15 aug 2006, 05:30 | 114 reactie­s
Afschuwelijke dierenbeul
door onze Haagse re­dactie
DEN HAAG - Omdat het beest naar zijn oord­eel te veel stonk heeft een dronken Hagenaar zijn ­vijf jaar oude reu Bobo twee keer met een hamer op­ zijn kop geslagen en vervolgens dertien keer met ­een brievenopener gestoken.

Een zielig hoo­pje is alles wat rest van Bobo nadat zijn dronken ­baas hem met een hamer op zijn kop had geslagen en­ 13 keer gestoken met een briefopener.

De zw­aargewonde hond werd door de politie in het huis v­an de 58-jarige dierenbeul in de Hackfortstraat ge­vonden nadat omwonenden alarm hadden geslagen. Het­ beest werd in allerijl door de Dierenambulance De­n Haag opgehaald en wordt nu verzorgd in het bijbe­horende dierenopvangcentrum.

"Bobo is er slech­t aan toe", aldus een medewerker van de dierenambu­lance over de zwaar toegetakelde Clumber Spaniël, ­die vooral steken in zijn nek opliep.

De polit­ie heeft beslag gelegd op het arme dier zodat zijn­ wrede baas het voorlopig niet kan opeisen. "Hij b­lijft voorlopig hier om op te knappen" , aldus de ­woordvoerder.

De Hagenaar is vanwege mishandel­ing gearresteerd.

++++++++++++++++++++++++++++­++++++++++++++++++++++++

mag ik voor de zoveels­te keer mijn pleidooi houden om dit soort varkens ­godsgruwelijk te straffen?
Dit moet toch niet ku­nnen in dit land jongens....
Hoe moet zo'n hond ­ooit nog het vertrouwen in mensen weer krijgen??? ­
Met een hamer? Een briefopener? Gestoorde gek...­achterlijke eikel...

Wie woont daar? niemand d­ie trek heeft om dat huis finaal te bekladden? rui­tjes eruit te gooien?
Ik krijg die neiging namel­ijk wel heel sterk

Foto van Bobo staat bij het artikel op telegraaf.nl
- "If you don't live for something - you'll die for nothing" -
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
- Me...Just like you ... Only better -
pi_40823194
Kun je verwachten van iemand die zijn hond bobo noemt.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_40823575
Van mij mag hij wel dood, daar ben ik zeer kort in. kHeb een hekel aan dat soort mensen
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:16:13 #4
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_40823804
Ow hier kan ik zo kwaad om worden Wat bezielt iemand om zo'n weerloos dier pijn te doen
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:27:21 #5
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_40824096
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 10:51 schreef thefunny het volgende:
Kun je verwachten van iemand die zijn hond bobo noemt.
Hijs is bobo genoemd pas nadat hij in beslag was genomen.
Because they will last that long.
pi_40825722
En wederom een misselijkmakend bericht over zo'n smerige klootzak die het nodig vindt om een onschuldig beest te mishandelen. Walgelijk.

Teringlijer, die hufter moet zelf bewerkt worden met een hamer en briefopener.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:40:17 #7
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_40826015
Wat moet zo'n aso met een clumber spaniël ? Bij zo'n figuur past een pit-bull véél beter
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:47:39 #8
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_40831663
quote:
De Dierenambulance haalde het dier zondag uit het huis aan de Hackforstraat, nadat de agenten de bewoner hadden gearresteerd. Een dierenarts hechtte de diepste steekwonden. Op de operatietafel bleek dat de hond ernstig verwaarloosd was.
van www.AD.nl

Is het niemand in de buurt dan opgevallen dat die dronkaard zijn hond verwaarloosde? Dat gaat er bij mij niet in, die mensen staan nu ws. om het hardst te roepen dat er allang iemand in had moeten grijpen...

Arme Bobo, ik mag lijden dat hij niet meer terug hoeft wegens onze nimmer falende bureaucratie. Ik ben blij dat ze de straatnaam gepubliceerd hebben, in het geval dat er weer een belachelijk milde straf gegeven wordt, wil ik deze man wel een bezoekje brengen, heb nog wel een hamer en briefopener liggen.
power to the people
pi_40832000
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:47 schreef beestjuh het volgende:

[..]

van www.AD.nl

Is het niemand in de buurt dan opgevallen dat die dronkaard zijn hond verwaarloosde? Dat gaat er bij mij niet in, die mensen staan nu ws. om het hardst te roepen dat er allang iemand in had moeten grijpen...

Arme Bobo, ik mag lijden dat hij niet meer terug hoeft wegens onze nimmer falende bureaucratie. Ik ben blij dat ze de straatnaam gepubliceerd hebben, in het geval dat er weer een belachelijk milde straf gegeven wordt, wil ik deze man wel een bezoekje brengen, heb nog wel een hamer en briefopener liggen.
Wie zegt dat de buurt uberhaupt wist of die kerel een hond had? Dat soort figuren is nog te lam om hun beest uberhaupt uit te laten, waarschijnlijk gewoon 'hup' de tuin in als ie moest.
En hoe goed ken je je buurtbewoners? Ik denk dat een heel groot deel van de Nederlanders niet eens weet wie waar woont en wat doet in z'n buurt.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:00:30 #10
78780 deedeetee
pi_40832030
Die ga je dan nodig krijgen want straffen daar zijn de rechters hier alleen goed in als je een bank berooft. Kinderen en dieren mishandelen word heel licht bestraf áls het al zo ver komt
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:17:40 #11
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_40832542
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:59 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wie zegt dat de buurt uberhaupt wist of die kerel een hond had? Dat soort figuren is nog te lam om hun beest uberhaupt uit te laten, waarschijnlijk gewoon 'hup' de tuin in als ie moest.
En hoe goed ken je je buurtbewoners? Ik denk dat een heel groot deel van de Nederlanders niet eens weet wie waar woont en wat doet in z'n buurt.
Als je al jaren een hond hebt, en daar ga ik dan wel vanuit, weten op zijn minst je naaste buren dat je er één hebt. Ik weet het bv. van de hele straat. Als mijn buurman zijn hond nooit uit zou laten, als ik hem dus nooit tegen zou komen tijdens het wandelen met mijn honden en zijn hele tuin zou naar hondenschijt meuren dan zou ik me met een smoesje zijn huis binnenwerken en polshoogte gaan nemen.

De ogen afwenden, dat kan iedereen....
power to the people
pi_40833017
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:17 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Als je al jaren een hond hebt, en daar ga ik dan wel vanuit, weten op zijn minst je naaste buren dat je er één hebt. Ik weet het bv. van de hele straat. Als mijn buurman zijn hond nooit uit zou laten, als ik hem dus nooit tegen zou komen tijdens het wandelen met mijn honden en zijn hele tuin zou naar hondenschijt meuren dan zou ik me met een smoesje zijn huis binnenwerken en polshoogte gaan nemen.

De ogen afwenden, dat kan iedereen....
Nou moet je mij eens vertellen waar in het bericht staat dat de hond al jarenlang werd mishandeld.

Ik lees alleen dat omwonenden na deze daad alarm hebben geslagen, maar vind nergens terug dat het de eerste of honderdste keer was dat de hond is mishandeld.

*edit: lees dat de hond is verwaarloosd. Maar of dit de laatste drie weken is of al jarenlang is hier niet op uit te maken, dus te zeggen dat buurtbewoners ogen sluiten vind ik een stap te ver, als er misschien niks te zien was.
pi_40834017
nu ja, 'ernstig verwaarloosd' geeft denk ik toch wel aan dat het iets van maanden zo niet jaren is, lijkt me.

maar ook dan kan je niet per sé de omgeving verwijten maken, wie weet werd dat beest amper uitgelaten, of slechts in de tuin of balkon, en hadden de buren er nauwelijks kijk op dus.

wat krijg je eigenlijk voor dierenmishandeling , taakstraf? geldboete?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:24:52 #14
97745 Thorical
finding a way
pi_40834876
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:57 schreef milagro het volgende:
nu ja, 'ernstig verwaarloosd' geeft denk ik toch wel aan dat het iets van maanden zo niet jaren is, lijkt me.

maar ook dan kan je niet per sé de omgeving verwijten maken, wie weet werd dat beest amper uitgelaten, of slechts in de tuin of balkon, en hadden de buren er nauwelijks kijk op dus.

Volgens mij een boete van 500¤.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:16:13 #15
123984 Heidi-
Eigenlijk heet ik geen Heidi.
pi_40848324

Bobo..

Ik hoorde het net van m'n vriend, dit is dus 1 van die dingen waar ik écht niet tegen kan.. ik zei gelijk 'Wáár kan ik hem ophalen'?

Gelukkig zijn er meer als mij want er is vandaag blijkbaar veel naar dierenambulance in den haag gebeld door mensen die Bobo willen adopteren. Gelukkig maar..
When I'm sad I stop being sad and be awesome instead. True story
  woensdag 16 augustus 2006 @ 09:25:26 #16
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_40858119
quote:
Arme Bobo, ik mag lijden dat hij niet meer terug hoeft wegens onze nimmer falende bureaucratie
Vooralsnog is die bureaucratie zijn redding. De politie heeft beslag laten leggen op het dier zodat de eigenaar er geen aanspraak op kan maken en hem meteen weer met terug naar huis kan nemen..

Triest geval dit..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 16 augustus 2006 @ 09:36:05 #17
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_40858320
JIJ STINKT... PRIK... PAK AAN... HOP... TSJAKKA...
nou, plausibele reden dunkt mij... Wat dacht je dat ik deed als een oppaskindje van me een poepluier heeft... HAMER + BRIEFOPENER....
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_40858625
quote:

Ik hoop een paar flinke klappen met een hamer op z'n hoofd.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_40859087
quote:

maar ook dan kan je niet per sé de omgeving verwijten maken, wie weet werd dat beest amper uitgelaten,
Ik zou zeggen: Kijk eens hoe ranzig vet dat beest wel niet is.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 10:15:23 #20
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_40859173
dierenmishandeling is toch niet eens echt dierenmishandeling maar vernielen van eigendom of zoiets?
naja, hij zal nu wel weer vrij zijn met een boete.

toch raar dat de meest onschuldige wezens in de wereld die de meeste bescherming nodig hebben het minste krijgen.
ik lieg niet als ik zeg dat ik liever mensen zie dood gaan dan dieren.
ik ben lief :)
pi_40859277
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 10:15 schreef A_L_N_F het volgende:

ik lieg niet als ik zeg dat ik liever mensen zie dood gaan dan dieren.
Ziedaar de perversie in een notedop.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 16 augustus 2006 @ 10:29:53 #22
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_40859558
dat gaat me een beetje te ver
  woensdag 16 augustus 2006 @ 10:35:56 #23
151582 A_L_N_F
pi_40859715
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 10:29 schreef GSbrder het volgende:
dat gaat me een beetje te ver
ja waarom dan?
sinds wij honden hebben (zo'n 10 jaar nu) ben ik echt gehecht geraakt aan die beesten.

welk gevaar ook, een hond blijft bij je en zal je proberen te verdedigen (waar andere mensen zullen wegrennen, zelfs "vrienden").
een hond is altijd trouw en vriendelijk en dankbaar voor de aandacht die je hem schenkt.
etc.

het klinkt cru maar honden zijn echt mens beste vriend maar dan moet je wel een hond hebben om zoiets te kunnen begrijpen.
een hond is gewoon beter dan een mens qua eigenschappen die hij heeft
pi_40859725
quote:
Omdat het beest naar zijn oord­eel te veel stonk heeft een dronken Hagenaar zijn ­vijf jaar oude reu Bobo twee keer met een hamer op­ zijn kop geslagen en vervolgens dertien keer met ­een brievenopener gestoken.
Je moet wel een hele zieke geest hebben als je zoiets flikt.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 16 augustus 2006 @ 10:41:09 #25
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_40859872
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 10:35 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

ja waarom dan?
sinds wij honden hebben (zo'n 10 jaar nu) ben ik echt gehecht geraakt aan die beesten.

welk gevaar ook, een hond blijft bij je en zal je proberen te verdedigen (waar andere mensen zullen wegrennen, zelfs "vrienden").
een hond is altijd trouw en vriendelijk en dankbaar voor de aandacht die je hem schenkt.
etc.

het klinkt cru maar honden zijn echt mens beste vriend maar dan moet je wel een hond hebben om zoiets te kunnen begrijpen.
Hmm.. het ligt eraan welke waarde je hecht aan bepaalde eigenschappen... Ik heb liever een MENS die ik kan begrijpen / verstaan / lief, aardig aantrekkelijk vindt... Honden zijn trouw ja, maar dat maakt honden nog niet beter dan mensen.. misschien zijn sommige mensen erger, maar ik heb ook vrienden die ik aardiger vind dan willekeurig welke hond...

Tip: begin een kennel; allemaal aardige buren
pi_40860037
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 10:35 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

ja waarom dan?

etc.

Iemand die denkt dat honder beter zijn dan mensen is een gevaar voor de maatschappij.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:54:40 #27
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_40862137
quote:
Hartverwarmende steun voor Bobo
AMSTERDAM - Bobo, de 5-jarige Clumber Spaniel die door zijn baas met een hamer en een brievenopener is toegetakeld, heeft gisteren van vele tientallen verontwaardigde Nederlanders een hart onder de riem gestoken gekregen.

Hartverwarmende steun voor Bobo
Een zielig hoopje is alles wat rest van Bobo nadat zijn dronken baas hem met een hamer op zijn kop had geslagen en 13 keer gestoken met een briefopener.

Bij het opvangcentrum van Dierenambulance Den Haag regende het telefoontjes van hondenliefhebbers die de reu wilden adopteren. Hun is verzocht over een maand terug te bellen omdat Bobo eerst moet opknappen en de politie haar onderzoek moet afsluiten.

Een man uit het Gelderse Eefde heeft zich bereid getoond 1000 euro over te maken om de dierenartskosten te betalen.

Ook de Clumber Spanielclub Nederland heeft gebeld met de vraag of hij op enige wijze hulp konden bieden. "Iedereen bij ons is geschokt, het is het gesprek van de dag", aldus voorzitster Patricia Windt. Met Bobo zelf gaat het volgens een woordvoerster van de dierenambulance iets beter. " Hij is voor het eerst weer voorzichtig naar buiten geweest", vertelt zij. "Maar hij heeft veel rust nodig."

Bobo werd deze week door zijn dronken baas, een 58-jarige Hagenaar, twee keer met een hamer op zijn kop geslagen en dertien keer met een brievenopener gestoken omdat hij zo erg zou stinken.

Het afgelopen weekeinde ging er meer mis met dieren. Op de Rietweg in Lelystad werd een hond uit een auto gegooid, die later met moeite door mensen van de dierenambulance werd gevangen. In Swifterbant werd in een bos een Vlaamse reus in een jute zak achtergelaten, maar gelukkig ook gevonden. Leuker nieuws is de redding van een jonge rottweiler uit een sloot langs de N205 bij Vijfhuizen. Het ongeveer zes maanden oude beestje hing met zijn voorpoten aan een kade en kon niet uit eigen kracht uit het water komen. Agenten en omstanders hielpen hem op de kant. Er was geen baasje bij.
Mooi al die steunbetuigingen.....
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_40862270
Wat mij betreft laten ze zo'n bobo direct inslapen.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 12:01:51 #29
151582 A_L_N_F
pi_40862396
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 10:41 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hmm.. het ligt eraan welke waarde je hecht aan bepaalde eigenschappen... Ik heb liever een MENS die ik kan begrijpen / verstaan / lief, aardig aantrekkelijk vindt... Honden zijn trouw ja, maar dat maakt honden nog niet beter dan mensen.. misschien zijn sommige mensen erger, maar ik heb ook vrienden die ik aardiger vind dan willekeurig welke hond...

Tip: begin een kennel; allemaal aardige buren
ik zeg ook de dingen zie ze wel kunnen.
een hond mist de communicatie zoals wij die kennen.
een gesprek voeren met een hond zit er niet in.
maar de dingen waarop je mens en hond wel beidden kunt beoordelen vallen bijna altijd beter uit voor een hond.

mensen staan er vaak niet bij stil dat een hond ook een levend iets is met gevoel en een ziel.
wie zijn wij om te beslissen wat belangrijker is, een mens of een hond.
pi_40862844
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:01 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

ik zeg ook de dingen zie ze wel kunnen.
een hond mist de communicatie zoals wij die kennen.
een gesprek voeren met een hond zit er niet in.
maar de dingen waarop je mens en hond wel beidden kunt beoordelen vallen bijna altijd beter uit voor een hond.
Mij lijkt dat de hond hondachtiger is dan de mens.
Persoonlijk hoef ik geen hondetrouw van een mens. Maar ik acht de waarde van trouw van een mens hoger dan die van een hond. Een hond is kritiekloos trouw. Handig, vooral als je eigenlijk geen kritiek kan doorstaan.

Een hond kan beter botten kraken met z'n gebit dan een mens. Tsja. Sowieso kan een hond harder bijten en doet dat vaker. Ik vind dat een beperkt voordeel.

Een hond kan harder en langer rennen. Heel handig, maar hondekarren zijn helaas verboden tegenwoordig.
quote:
mensen staan er vaak niet bij stil dat een hond ook een levend iets is met gevoel en een ziel.
Veelzeggend dat jij een hond een levend 'iets' noemt.. En het is onzin, mensen staan er regelmatig bij stil dat een hond een levend wezen is.
quote:
wie zijn wij om te beslissen wat belangrijker is, een mens of een hond.
Mens. Wij zijn mens om dat te beslissen. Als een hond en een mens aan het verdrinken zijn, en jij kan er maar één redden, en jij kiest de hond, dan ben je rijp voor een gesticht.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 12:31:53 #31
151582 A_L_N_F
pi_40863353
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:16 schreef sigme het volgende:

Mens. Wij zijn mens om dat te beslissen. Als een hond en een mens aan het verdrinken zijn, en jij kan er maar één redden, en jij kiest de hond, dan ben je rijp voor een gesticht.
aangezien wij intelligenter en beter ontwikkeld zouden zijn, zouden we een hond beter moeten beschermen, of welk dier dan ook. net zoals wij een kind beschermen, meer dan een volwassen mens (alhoewel dat misschien gaat veranderen met die nieuwe partij ).

de beul van twente zou als hij die zwerver niet had vermoord en die mensen niet had neergestoken ook geen lange straf krijgen omdat het vernieling van andermans spullen is. dat stoort mij enorm, netzoals je in nederland de gruwelijkste dingen kunt uithalen en met een goed verhaal er goed mee kunt weg komen.

als ik moet kiezen tussen mijn hond en een willekeurig persoon dan ga ik toch echt eerst voor mijn hond. een onbekend dier en een onbekend mens. ja dan ga ik ws nog steeds voor een hond.
ik geef ook nooit aan goede doelen voor mensen terwijl ik wel eens gegeven heb aan organisaties die dieren helpen.

raar maar waar.
pi_40864563
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:31 schreef A_L_N_F het volgende:
een onbekend dier en een onbekend mens. ja dan ga ik ws nog steeds voor een hond.
Helaas ga ik dat niet weten, als ik jou red. Anders had ik misschien een uitzondering voor je gemaakt en je laten verzuipen ten gunste van de hond. Misschien.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:51:54 #33
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_40868284
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:31 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

aangezien wij intelligenter en beter ontwikkeld zouden zijn, zouden we een hond beter moeten beschermen, of welk dier dan ook. net zoals wij een kind beschermen, meer dan een volwassen mens (alhoewel dat misschien gaat veranderen met die nieuwe partij ).

de beul van twente zou als hij die zwerver niet had vermoord en die mensen niet had neergestoken ook geen lange straf krijgen omdat het vernieling van andermans spullen is. dat stoort mij enorm, netzoals je in nederland de gruwelijkste dingen kunt uithalen en met een goed verhaal er goed mee kunt weg komen.

als ik moet kiezen tussen mijn hond en een willekeurig persoon dan ga ik toch echt eerst voor mijn hond. een onbekend dier en een onbekend mens. ja dan ga ik ws nog steeds voor een hond.
ik geef ook nooit aan goede doelen voor mensen terwijl ik wel eens gegeven heb aan organisaties die dieren helpen.

raar maar waar.
Dit gaat te ver ...
Als je de keuze had tussen jouw hond en jouw vriend.. wat zou je dan doen??
Beperkt dit zich alleen tot honden? of zijn mieren bij jou ook al gelijkwaardig aan mensen en trap je dus uit principe ook wat mensen dood... Eet je ook mensenvlees om dieren te ontzien?

Planten zijn nog zwakker dan honden.. honden kunnen zwemmen, planten niet... Dus als ik een plant (die niet kan zwemmen) en jouw hond in het water gooit, vind ik het afschuwelijk als jij jouw hond redt, terwijl honden toch geacht worden te zwemmen, en de plant laat verzuipen, die onschuldiger is dan jouw hond; nooit bijten, nooit ongehoorzaam (helemaal niet hoorzaam) en nooit een vlieg kwaad gedaan...

het begint met de P en het eindigt op HO
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:25:10 #34
151582 A_L_N_F
pi_40869499
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dit gaat te ver ...
Als je de keuze had tussen jouw hond en jouw vriend.. wat zou je dan doen??
Beperkt dit zich alleen tot honden? of zijn mieren bij jou ook al gelijkwaardig aan mensen en trap je dus uit principe ook wat mensen dood... Eet je ook mensenvlees om dieren te ontzien?

Planten zijn nog zwakker dan honden.. honden kunnen zwemmen, planten niet... Dus als ik een plant (die niet kan zwemmen) en jouw hond in het water gooit, vind ik het afschuwelijk als jij jouw hond redt, terwijl honden toch geacht worden te zwemmen, en de plant laat verzuipen, die onschuldiger is dan jouw hond; nooit bijten, nooit ongehoorzaam (helemaal niet hoorzaam) en nooit een vlieg kwaad gedaan...

het begint met de P en het eindigt op HO
ligt eraan welke vriend

een plant is niet iets wat een ziel heeft of bewust leeft.

maar ik ben misschien wel wat (te) hard hierop ingegaan maar ik kook als ik lees als dieren weer gruwelijk worden mishandeld

vriendschap is ook vaak relatief en vaak overschat in deze maatschappij.
mijn leraar zei wel eens als het ging om vrienden:

"zou hij een stuk brood delen als hij wat had en ik niks en we zaten in een concentratiekamp" (leraar had in indie in jappenkamp gezeten).

ik denk dat echte vrienden wat dat betrefd volgens die hypothese sporadisch zijn.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 16:21:34 #35
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_40871405
hmm... ik ken er een paar waar mee IK iig wel brood zou delen... en waarom hebben planten geen ziel en dieren wel? beiden levende wezens
  woensdag 16 augustus 2006 @ 16:24:25 #36
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_40871491
opvallend vraagstuk: wat zou jij doen als je honden beiden vdaag plotseling overlijden?
Wat is erger: al je vrienden dood of al je huisdieren dood?
zou je ze begraven / cremeren / je leven lang om rouwen...
  woensdag 16 augustus 2006 @ 16:39:29 #37
151582 A_L_N_F
pi_40871992
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:24 schreef GSbrder het volgende:
opvallend vraagstuk: wat zou jij doen als je honden beiden vdaag plotseling overlijden?
Wat is erger: al je vrienden dood of al je huisdieren dood?
zou je ze begraven / cremeren / je leven lang om rouwen...
kan ik mijn stelling herformuleren. beter een slecht mens dood dan een onschuldig dier
  woensdag 16 augustus 2006 @ 16:48:54 #38
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_40872344
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:39 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

kan ik mijn stelling herformuleren. beter een slecht mens dood dan een onschuldig dier
NOU, DAT is NOGAL een verschil ja...
maar jouw stelling was eerst; liever een onbekende individu dood dan een onbekende hond...

Maar serie-verkrachters/moordenaars mogen van mij eerder dood dan dieren denk ik
  woensdag 16 augustus 2006 @ 17:53:00 #39
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40874356
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:48 schreef GSbrder het volgende:

NOU, DAT is NOGAL een verschil ja...
maar jouw stelling was eerst; liever een onbekende individu dood dan een onbekende hond...

Maar serie-verkrachters/moordenaars mogen van mij eerder dood dan dieren denk ik
Dieren zijn per definitie onschuldig, toch? Ze veroordelen immers niet, maar voelen zich slechts bedreigd, of hebben honger.

Okay, we kunnen discussieren over chimpansees (meestal mannetjes overigens), die soms op pad gaan en alles dat ze tegenkomen doden, puur voor de kick
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  woensdag 16 augustus 2006 @ 18:32:33 #40
78780 deedeetee
pi_40875457
bavianen zij ook geen lekkere jongens
pi_40875509
* dit lijkt me niet de bedoeling *

[ Bericht 91% gewijzigd door Drugshond op 17-08-2006 09:28:02 ]
  woensdag 16 augustus 2006 @ 19:09:42 #42
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40876474
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb ze adres en foonnummer weten te achterhalen
Bijna de hele wijk heeft hem en hebben zeer waarschijnlijk ook een ontvangstcomite geregeld
Aha, vraag hem eens hoe hij tot zijn keuze is gekomen, en waarom hij geen andere oplossingen heeft willen bedenken, zoals shampoo?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 19:11:53 #43
123984 Heidi-
Eigenlijk heet ik geen Heidi.
pi_40876532
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 19:09 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Aha, vraag hem eens hoe hij tot zijn keuze is gekomen, en waarom hij geen andere oplossingen heeft willen bedenken, zoals shampoo?
Idd, hij zou van mij het zelfde terug mogen hoor, met hamer op zijn kop geslagen worden terwijl hij weerloos is.... Maar wat schiet je ermee op?
When I'm sad I stop being sad and be awesome instead. True story
  woensdag 16 augustus 2006 @ 19:17:34 #44
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40876740
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 19:11 schreef Heidi- het volgende:

Idd, hij zou van mij het zelfde terug mogen hoor, met hamer op zijn kop geslagen worden terwijl hij weerloos is.... Maar wat schiet je ermee op?
Niets, behalve tonen dat je primitief van geest bent
pi_40876742
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 10:45 schreef Hilje23 het volgende:
Binnenland

di 15 aug 2006, 05:30 | 114 reactie­s
Afschuwelijke dierenbeul
door onze Haagse re­dactie
DEN HAAG - Omdat het beest naar zijn oord­eel te veel stonk
Is ook best wel hinderlijk hoor stinkende honden

Maar effe serieus die gast mogen ze van mij jarenlang opsluiten, niets zo laf als kinder/dieren mishandeling
I know it sounds like I'm in denial, but I'm not.
pi_40879189
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
*weg*
Heel goed! Eigenrichting! Knoop 'm op, die hond. Beter nog, mep hem met een hamer en steek 'm met een briefopener.

Blergh.

Spaar ons voor de beesten. Wie van dieren houdt had die hond laten inslapen na het gebeurde, en wie enig fatsoen heeft laat de afhandeling verder aan de rechtstaat.

[ Bericht 25% gewijzigd door sigme op 17-08-2006 10:08:52 ]
pi_40879279
Milieuterroristen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 16 augustus 2006 @ 23:19:39 #48
66519 Hilje23
pi_40886657
* dit lijkt me niet de bedoeling *

[ Bericht 83% gewijzigd door Drugshond op 17-08-2006 09:28:28 ]
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
  donderdag 17 augustus 2006 @ 08:51:22 #49
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_40894746
* Op die manier heb je gelijk, maar daar staan we niet achter *

[ Bericht 68% gewijzigd door Drugshond op 17-08-2006 09:29:49 ]
pi_40894779
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:19 schreef Hilje23 het volgende:
* deleted *
Hoe erg het ook is wat er gebeurt is, wat wil je hier nou mee bereiken

[ Bericht 19% gewijzigd door Drugshond op 17-08-2006 09:28:53 ]
ijs_beer fan!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:19:15 #51
66519 Hilje23
pi_40896601
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 08:53 schreef NanKing het volgende:

[..]

Hoe erg het ook is wat er gebeurt is, wat wil je hier nou mee bereiken
dan niet, ik pluis wel verder
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:33:00 #52
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_40896930
Ik hou wel van stinkende honden trouwens, zou Bobo bij me willen wonen?
power to the people
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:45:48 #53
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_40897252
waarom mogen mensen wel openlijk anderen bedreigen? maar als ik ze erop wijs, word m'n post verwijdert...
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:49:22 #54
66519 Hilje23
pi_40897353
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:33 schreef beestjuh het volgende:
Ik hou wel van stinkende honden trouwens, zou Bobo bij me willen wonen?
Volgens mij zijn er al legio mensen die gebeld hebben...
Maar ik zou hem ook prima bij jou vinden passen.....
Ik denk alleen dat je nummer zoveel op de wachtlijst bent...
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:52:53 #55
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_40897471
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:49 schreef Hilje23 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er al legio mensen die gebeld hebben...
Maar ik zou hem ook prima bij jou vinden passen.....
Ik denk alleen dat je nummer zoveel op de wachtlijst bent...
Ik neem aan dat ze hem niet aan iemand meegeven die een dezer dagen vanuit een impuls belt. Dat was ook zo met die verwaarloosde dalmatier, honderden telefoontjes in de eerste dagen, maar 2 maanden later hebben misschien 5 mensen weer gebeld

Maar goed het is ook al druk genoeg in huis
power to the people
  donderdag 17 augustus 2006 @ 11:09:39 #56
66519 Hilje23
pi_40898010
Nee, dat denk ik idd ook niet hoor....ze weten donders goed dat de eerste dagen druk gebeld wordt, maar uiteindelijk bijft er niet zo gek veel volk over....
Dus we zullen idd zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')