Hijs is bobo genoemd pas nadat hij in beslag was genomen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:51 schreef thefunny het volgende:
Kun je verwachten van iemand die zijn hond bobo noemt.
van www.AD.nlquote:De Dierenambulance haalde het dier zondag uit het huis aan de Hackforstraat, nadat de agenten de bewoner hadden gearresteerd. Een dierenarts hechtte de diepste steekwonden. Op de operatietafel bleek dat de hond ernstig verwaarloosd was.
Wie zegt dat de buurt uberhaupt wist of die kerel een hond had? Dat soort figuren is nog te lam om hun beest uberhaupt uit te laten, waarschijnlijk gewoon 'hup' de tuin in als ie moest.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:47 schreef beestjuh het volgende:
[..]
van www.AD.nl
Is het niemand in de buurt dan opgevallen dat die dronkaard zijn hond verwaarloosde? Dat gaat er bij mij niet in, die mensen staan nu ws. om het hardst te roepen dat er allang iemand in had moeten grijpen...
Arme Bobo, ik mag lijden dat hij niet meer terug hoeft wegens onze nimmer falende bureaucratie. Ik ben blij dat ze de straatnaam gepubliceerd hebben, in het geval dat er weer een belachelijk milde straf gegeven wordt, wil ik deze man wel een bezoekje brengen, heb nog wel een hamer en briefopener liggen.![]()
![]()
Als je al jaren een hond hebt, en daar ga ik dan wel vanuit, weten op zijn minst je naaste buren dat je er één hebt. Ik weet het bv. van de hele straat. Als mijn buurman zijn hond nooit uit zou laten, als ik hem dus nooit tegen zou komen tijdens het wandelen met mijn honden en zijn hele tuin zou naar hondenschijt meuren dan zou ik me met een smoesje zijn huis binnenwerken en polshoogte gaan nemen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wie zegt dat de buurt uberhaupt wist of die kerel een hond had? Dat soort figuren is nog te lam om hun beest uberhaupt uit te laten, waarschijnlijk gewoon 'hup' de tuin in als ie moest.
En hoe goed ken je je buurtbewoners? Ik denk dat een heel groot deel van de Nederlanders niet eens weet wie waar woont en wat doet in z'n buurt.
Nou moet je mij eens vertellen waar in het bericht staat dat de hond al jarenlang werd mishandeld.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:17 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Als je al jaren een hond hebt, en daar ga ik dan wel vanuit, weten op zijn minst je naaste buren dat je er één hebt. Ik weet het bv. van de hele straat. Als mijn buurman zijn hond nooit uit zou laten, als ik hem dus nooit tegen zou komen tijdens het wandelen met mijn honden en zijn hele tuin zou naar hondenschijt meuren dan zou ik me met een smoesje zijn huis binnenwerken en polshoogte gaan nemen.
De ogen afwenden, dat kan iedereen....
Volgens mij een boete van 500¤.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:57 schreef milagro het volgende:
nu ja, 'ernstig verwaarloosd' geeft denk ik toch wel aan dat het iets van maanden zo niet jaren is, lijkt me.
maar ook dan kan je niet per sé de omgeving verwijten maken, wie weet werd dat beest amper uitgelaten, of slechts in de tuin of balkon, en hadden de buren er nauwelijks kijk op dus.
wat krijg je eigenlijk voor dierenmishandeling , taakstraf? geldboete?
Vooralsnog is die bureaucratie zijn redding. De politie heeft beslag laten leggen op het dier zodat de eigenaar er geen aanspraak op kan maken en hem meteen weer met terug naar huis kan nemen..quote:Arme Bobo, ik mag lijden dat hij niet meer terug hoeft wegens onze nimmer falende bureaucratie
Ik hoop een paar flinke klappen met een hamer op z'n hoofd.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:57 schreef milagro het volgende:
nu ja, 'ernstig verwaarloosd' geeft denk ik toch wel aan dat het iets van maanden zo niet jaren is, lijkt me.
maar ook dan kan je niet per sé de omgeving verwijten maken, wie weet werd dat beest amper uitgelaten, of slechts in de tuin of balkon, en hadden de buren er nauwelijks kijk op dus.
wat krijg je eigenlijk voor dierenmishandeling , taakstraf? geldboete?
Ik zou zeggen: Kijk eens hoe ranzig vet dat beest wel niet is.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:57 schreef milagro het volgende:
maar ook dan kan je niet per sé de omgeving verwijten maken, wie weet werd dat beest amper uitgelaten,
Ziedaar de perversie in een notedop.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:15 schreef A_L_N_F het volgende:
ik lieg niet als ik zeg dat ik liever mensen zie dood gaan dan dieren.
ja waarom dan?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:29 schreef GSbrder het volgende:
dat gaat me een beetje te ver
Je moet wel een hele zieke geest hebben als je zoiets flikt.quote:Omdat het beest naar zijn oordeel te veel stonk heeft een dronken Hagenaar zijn vijf jaar oude reu Bobo twee keer met een hamer op zijn kop geslagen en vervolgens dertien keer met een brievenopener gestoken.
Hmm.. het ligt eraan welke waarde je hecht aan bepaalde eigenschappen... Ik heb liever een MENS die ik kan begrijpen / verstaan / lief, aardig aantrekkelijk vindt... Honden zijn trouw ja, maar dat maakt honden nog niet beter dan mensen.. misschien zijn sommige mensen erger, maar ik heb ook vrienden die ik aardiger vind dan willekeurig welke hond...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:35 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ja waarom dan?
sinds wij honden hebben (zo'n 10 jaar nu) ben ik echt gehecht geraakt aan die beesten.
welk gevaar ook, een hond blijft bij je en zal je proberen te verdedigen (waar andere mensen zullen wegrennen, zelfs "vrienden").
een hond is altijd trouw en vriendelijk en dankbaar voor de aandacht die je hem schenkt.
etc.
het klinkt cru maar honden zijn echt mens beste vriend maar dan moet je wel een hond hebben om zoiets te kunnen begrijpen.
een hond is gewoon beter dan een mens qua eigenschappen die hij heeft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |