quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:19 schreef Ilford het volgende:
[..]
Dank voor je commentaar. 1 bevat geen flits-spot, het bevat een straatlantaarn. 2 is inderdaad zoals nogal veel foto's tot nu toe niet "100% schaduw", maar meer "een foto waar toevallig ook nog een schaduw op staat".
Denk dat ik eerder met 1. dan met 2. mee ga doen. Misschien de straatlantaarn-die-eruit-ziet-als-een-flits-spot eraf croppen, maar dan blijft er echt niks meer over...
en als je dan dat stuk eraf corpt en vervolgens eens aan levels en contrast gaat spelen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:19 schreef Ilford het volgende:
[..]
Denk dat ik eerder met 1. dan met 2. mee ga doen. Misschien de straatlantaarn-die-eruit-ziet-als-een-flits-spot eraf croppen, maar dan blijft er echt niks meer over...
Zonder het wit links wordt-ie wel heel grauw, dus even snel-snel twee versies: de grauwe en de brightened. Denk dat ik wel opnieuw aan het scannen moet als het iets is, want die tweede heeft nu nogal storende scan-artefacts (lees: de horizontale lijntjes)...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:17 schreef Ynske het volgende:
[..]
dan crop m eens waarbij je dat licht links wegcropt...
bedoel je niet het leidende voorwerp?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:34 schreef freud het volgende:
[..]
Zijn zeker mooie foto's, maar ik zie het thema schaduw er niet zo in bij Ableton en Elmarz. Het zijn foto's met schaduw, maar de schaduw an sich is niet het lijdende voorwerp.
Aangezien je hier reageert, heb je *dit* topic al gevonden. Be more specific.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:35 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zou dit topic graag terug willen kunnen vinden.
Duidelijk. Steekproef van 1 persoon, maareh: daar ga ik eens mee aan de slag. Kijken of ik 'm wat lichter kan krijgen, in (ongeveer) deze crop.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:35 schreef Ynske het volgende:
ik vind 2 al meer hebben dan 1
daar zie je de schaduw tenminste goed
Ja, leidend :$ *schaamschaam*. Ben ook zeker fan van de foto van Prup, maar dat zie ik toch echt als iets out of the box, ipv een hele mooie foto van een model met schaduw erin. Zoals al eerder door mensen is opgemerkt, is schaduw eigenlijk altijd wel aanwezig, maar dat maakt het nog geen onderwerp. Maar het is zeker leuk om te zien hoe verschillend zoiets wordt geintepreteerd!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:35 schreef Puckzzz het volgende:
bedoel je niet het leidende voorwerp?
maarja schaduw is op zoveel manieren te interpreteren (net als alle andere onderwerpen) en dan spreekt de foto die wat meer uit het doosje gedacht is mij toch meer aan.
@L-D: doe maar rustig joh....
het idee van prup is leuk, de uitvoering vind ik minder.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:02 schreef freud het volgende:
[..]
Ja, leidend :$ *schaamschaam*. Ben ook zeker fan van de foto van Prup, maar dat zie ik toch echt als iets out of the box, ipv een hele mooie foto van een model met schaduw erin. Zoals al eerder door mensen is opgemerkt, is schaduw eigenlijk altijd wel aanwezig, maar dat maakt het nog geen onderwerp. Maar het is zeker leuk om te zien hoe verschillend zoiets wordt geintepreteerd!
Ik vraag me echt af wat dat dan zou zijn. Lijdend voorwerp is de correcte spelling. Tenzij het niet gaat over de grammatica natuurlijkquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:35 schreef Puckzzz het volgende:
Ah...nieuw topic, vond het al zo raar dat ik niet kon reageren
opnieuw dan maar:
nou in deze context bedoeld hij het voorwerp wat de leiding voert in de foto, niet wat lijdt...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:48 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat dat dan zou zijn. Lijdend voorwerp is de correcte spelling. Tenzij het niet gaat over de grammatica natuurlijk
(Tevens tvp)
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:05 schreef SunChaser het volgende:
Die van Ilford vind ik niet echt schaduw.
LOL! Nouja, dan zal ik me er maar niet mee bemoeien.quote:
ik mis jequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:12 schreef WurM het volgende:
Ik vind de tekst van vliegvrager een beetje opzichtig. Had wel wat minder gemogen imo
quote:
Dat denk ik.quote:
aaaah ik vroeg me al af welke post ik gemist hadquote:
Oei, dat heeft redelijk dezelfde insteek als mijn ideequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:13 schreef -Marjo- het volgende:
Uitvoering van mijn idee:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |