Met Javascript:quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:02 schreef splendor het volgende:
Even een vraagje met betrekking tot css/html (kon het topic wat daar over gaat even niet vinden dus vandaar maar even hier).
Ik heb op mijn website een chatbox gemaakt van een div met een overflow=scroll, oftewel een vierkantje van 300pixels breed en 300pixels hoog en daar komen netjes scrollbalken. Beetje alternatief voor een iframe zeg maar.
Maar nu komt het, ik wil dat hij de onderste regels als eerste laat zien.. op dit moment staan er bijvoorbeeld 100 regels in en moet ik naar beneden scrollen. Maar omdat het om een chatbox gaat wil ik hetzelfde idee krijgen als op IRC, hij laat de onderste regels zien en je moet omhoog(terug) scrollen om de rest te zien.
Hoe is dit mogelijk in css? Of eventueel javascript mag ook.
<a name=""> is niet echt een optie omdat dan de hele pagina verspringt en ik wil dat het alleen in die div gebeurt (als het al mogelijk is daarmee).
bvd.
quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:31 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Met Javascript:
<script type="text/javascript">
var TestDiv = document.getElementById("jouwDiv");
TestDiv.scrollTop = TestDiv.scrollHeight;
</script>
Onder jouw <div> tag zetten.
quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:02 schreef splendor het volgende:
Even een vraagje met betrekking tot css/html (kon het topic wat daar over gaat even niet vinden dus vandaar maar even hier).
Ik heb op mijn website een chatbox gemaakt van een div met een overflow=scroll, oftewel een vierkantje van 300pixels breed en 300pixels hoog en daar komen netjes scrollbalken. Beetje alternatief voor een iframe zeg maar.
Maar nu komt het, ik wil dat hij de onderste regels als eerste laat zien.. op dit moment staan er bijvoorbeeld 100 regels in en moet ik naar beneden scrollen. Maar omdat het om een chatbox gaat wil ik hetzelfde idee krijgen als op IRC, hij laat de onderste regels zien en je moet omhoog(terug) scrollen om de rest te zien.
Hoe is dit mogelijk in css? Of eventueel javascript mag ook.
<a name=""> is niet echt een optie omdat dan de hele pagina verspringt en ik wil dat het alleen in die div gebeurt (als het al mogelijk is daarmee).
bvd.
1 |
Zoiets?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 08:55 schreef mschol het volgende:
klein vraagje:
hoe wordt op fok het gimmideld aantal posts berekend (in je profiel pagina)?
ik kwam zelf namelijk uit op 13,8 posts per dag.. terwijl hier 15 posts per dag staan...
1 |
De left join met IS NULL had ik al geprobeerd maar die doet het niet. En het wordt een vrij grote NOT IN op een gegeven moment. Ik wil het dus eigenlijk toch met 1 query doen. Ik zoek nog wel even verder.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:56 schreef Roönaän het volgende:
Je kan het in twee stappen doen, afhankelijk van het aantal records in tabel2. Alle id's vragen en dan een NOT IN(id1,id2,id3,id4). Een Left join met IS NULL is denk ik minder efficient, maar ook wel een optie.
waarom delen door 86400?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:22 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Zoiets?
[ code verwijderd ]
Ik weet ook niet waarom het niet nauwkeurig is.
60*60*24 = 86400 ? aantal secondes in een dagquote:
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:12 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
60*60*24 = 86400 ? aantal secondes in een dag
en posts / ((mktime van nu min de mktime van registratiedatum) / 60*60*24)? Ik weet de precieze code niet zo snel uit mijn hoofd maar t gaat even om het schetsen van het ideequote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:22 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Zoiets?
[ code verwijderd ]
Ik weet ook niet waarom het niet nauwkeurig is.
dus een afgerond gemiddelde met een minimum van 1?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:08 schreef Light het volgende:
Bij die posts per dag zit nog ergens een constructie dat als je 1 post hebt gezet, ooit, dat het aantal posts per dag dan 1 is. Ook als je al 10 jaar geregistreerd bent.
Zoietsquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:11 schreef Desdinova het volgende:
[..]
dus een afgerond gemiddelde met een minimum van 1?
Of:quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:33 schreef Swetsenegger het volgende:
misschien gewoon een ceil afronding.
1 2 3 4 | if ($gemiddelde == 0) $gemiddelde = 1; ?> |
ga ik naar mijn phpadmin en zet defeult style op 1,quote:phpBB : Critical Error
Could not open F1 subsilver template config file
DEBUG MODE
Line : 454
File : functions.php
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:42 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, want als je nooit gepost hebt (0 posts) dan is je gemiddelde ook 0 posts per dag.
1 2 3 4 5 | php if ($gemiddelde == 0 && $totalposts != 0) $gemiddelde = 1; ?> |
check die functie van swets, daar heb je jouw deeltje niet meer voor nodigquote:
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:24 schreef Desdinova het volgende:
[..]
check die functie van swets, daar heb je jouw deeltje niet meer voor nodig
neej! Zo krijg je het aantal dagen per post!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:00 schreef Desdinova het volgende:
[..]
en posts / ((mktime van nu min de mktime van registratiedatum) / 60*60*24)? Ik weet de precieze code niet zo snel uit mijn hoofd maar t gaat even om het schetsen van het ideeof komt dit op hetzelfde uit?
![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | 'a','A','1','b','B','2','c','C','d', 'D','e','E','f','F','g','G','h','H', 'i','I','j','J','0','k','K','#','l','L', '%','m','M','@','n','N','!','o','O','$', 'p','P','¤','q','Q','^','r','R','s','S','t', 'T','u','U','v','V','w','W','x','X','y','Y','z','Z'); $i=0; while($i<=6) { $phrase_login = array_rand($arr); $phrase_login1 = $arr[$phrase_login]; $i++; } |
1 2 3 | en $phrase_login1 += $arr[$phrase_login] |
1 |
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:33 schreef freiss het volgende:
Wat wil je nou eigenlijk wat er gebeurt met die code? Als ik zo je edit zie, moet je waarschijnlijk
[ code verwijderd ]
gebruiken
Omdat . de stringconcatenatie doet en + het optellen van getallen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:41 schreef mschol het volgende:
[..]
wat ik wil is gewoon dat ik in $phrase_login1 6 random items uit de array $arr krijg (deze string wil ik namelijk ergens anders voor gebruiken)
en die .= werkt idd
ik kan alleen geen duidelijke uitleg vinden hoe die operators precies werken (op php.net laten ze dat eff weg..)
waarom werkt .= wel en += niet?
http://nl3.php.net/manual/en/language.operators.string.phpquote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:41 schreef mschol het volgende:
ik kan alleen geen duidelijke uitleg vinden hoe die operators precies werken (op php.net laten ze dat eff weg..)
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoi,
Hoe kan ik ook alweer eenvoudig uitvinden of een getal negatief is?
1 2 3 | ... } |
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoi,
Hoe kan ik ook alweer eenvoudig uitvinden of een getal negatief is?
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | function cleanup($string) { $string = trim($string); $string = htmlentities($string, ENT_QUOTES, 'utf-8'); $string = utf8_encode($string); if (get_magic_quotes_gpc()) $string = stripslashes($string); $string = mysql_real_escape_string($string); return $string; } function cleanup_return($string) { if (!get_magic_quotes_gpc()) $string = stripslashes($string); $string = utf8_decode($string); return $string; } ?> |
1 2 3 4 5 | $string = cleanup($_GET['string']); // en dan in de database // haal iets uit de database en zet in $list echo cleanup_return($list['string']); ?> |
Helaas, werkt ook niet. Het is mss een beter idee om het pas door een functie te gooien als het echt naar de database gaat, en dat ik anders gewoon $_POST echo. Of is dat te onveilig?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:37 schreef Tuvai.net het volgende:
Nog een extra stripslashes() voor de gevallen waarin je niet naar de DB schrijft?
Ja, je hebt dan kans op XSS (cross site scripting) bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:09 schreef Piles het volgende:
Helaas, werkt ook niet. Het is mss een beter idee om het pas door een functie te gooien als het echt naar de database gaat, en dat ik anders gewoon $_POST echo. Of is dat te onveilig?
Dat heb ik nu toch ook?quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:13 schreef CraZaay het volgende:
Enkel mysql_real_escape_string() gebruiken? En gewoon zorgen dat je encodings goed zijn, zowel van je scripts als van je database. Dan gaat het er gewoon als UTF-8 in en uit.
1 |
1 2 | test |
Daar was ik al bang voorquote:Op vrijdag 1 september 2006 11:14 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Ja, je hebt dan kans op XSS (cross site scripting) bijvoorbeeld.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | function cleanup($string) { $string = htmlentities($string, ENT_QUOTES, 'utf-8'); $string = utf8_encode($string); if (!get_magic_quotes_gpc()) $string = mysql_real_escape_string($string); return $string; } function cleanup_return($string) { $string = stripslashes($string); $string = utf8_decode($string); return $string; } function cleanup_bewerk($string) { $string = cleanup_return($string); return $string; } ?> |
Heb je die string met \r\n toevallig binnen enkele quotes staan ipv dubbele? PHP moet de inhoud van die string namelijk wel parsen (en daarom moet het dus tussen dubbele quotes).quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:18 schreef Piles het volgende:
Als output krijg ik nu bijvoorbeeld:
[ code verwijderd ]
Inmiddels is het opgelost, zie mijn vorige berichtquote:Op vrijdag 1 september 2006 12:52 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Heb je die string met \r\n toevallig binnen enkele quotes staan ipv dubbele? PHP moet de inhoud van die string namelijk wel parsen (en daarom moet het dus tussen dubbele quotes).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |