quote:Op donderdag 8 juni 2006 00:35 schreef SuperRembo het volgende:
Ik denk dat het opvragen van de positie niet klopt. Hoe dat beter kan kan je bijvoorbeeld lezen op Quirksmode.org.
Deze OP: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Javascriptquote:Op donderdag 8 juni 2006 00:54 schreef fokME2 het volgende:
Ik heb Quirksmode etc al doorgelezen.
Deze manier van opvragen gebruikte ik al, toen ik objecten manipuleerde via getElementById.
http://dev.rnabv.nl/drag_id/drag.html
Maar nu maak ik de objecten aan met javascript, ik heb het gevoel dat het daar aan licht, maar ik weet niet wat ik er aan moet doen.
Dat is zeker interresantquote:Op donderdag 8 juni 2006 01:37 schreef mschol het volgende:
ik zou zeggen ga em maken..
en misschien kom ik nog wel meer dingen m.b.t. AJAX (wil ook de upload eens proberen, en dan wanneer hij upload, een loading ding laten zien , of beter een progessbar)
Ik vond het juist interessant om het te doen met objecten zonder ze dat id mee te geven. Want het zou toch niet uit moeten maken of je getElementById doet, of het object uit een objectenverzameling haalt?quote:Op donderdag 8 juni 2006 16:47 schreef Darkomen het volgende:
Waarom geef je jouw divs dan ook niet een id mee?
obj.setAttribute('id',divIdName);
klinkt erg als iets voor AJAXquote:Op donderdag 8 juni 2006 19:51 schreef HuHu het volgende:
Vraagje: ik heb een upload-script waarmee bestanden kunnen worden geupload (dûh). Maargoed, als er op Submit wordt geklikt zou ik graag een animated gifje willen tonen, zodat men kan zien dat hij bezig is.
Ik heb een mooi loading gifje voor handen. Maar deze wil ik dus midden in het window tonen op het moment dat er op Submit geklikt wordt. Hij moet dus boven de site zelf 'zweven'.
Heeft iemand een idee of tip hoe ik dit makkelijk kan doen? Ik had wat geprobeerd met een <div> tag die zichtbaar werd op het moment dat je klikte, maar dat schoot niet echt op.
Waarom schoot dat niet op?quote:Op donderdag 8 juni 2006 19:51 schreef HuHu het volgende:
Vraagje: ik heb een upload-script waarmee bestanden kunnen worden geupload (dûh). Maargoed, als er op Submit wordt geklikt zou ik graag een animated gifje willen tonen, zodat men kan zien dat hij bezig is.
Ik heb een mooi loading gifje voor handen. Maar deze wil ik dus midden in het window tonen op het moment dat er op Submit geklikt wordt. Hij moet dus boven de site zelf 'zweven'.
Heeft iemand een idee of tip hoe ik dit makkelijk kan doen? Ik had wat geprobeerd met een <div> tag die zichtbaar werd op het moment dat je klikte, maar dat schoot niet echt op.
true, maar punt is dat dat me binnenschoot doordat ik rer mee bezig wasquote:Op donderdag 8 juni 2006 22:13 schreef CraZaay het volgende:
Hiervoor ajax gebruiken is onnodig, omdat er geen communicatie met de server nodig is (on submit > display div).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | { if(XMLHttpRequestObject) { XMLHttpRequestObject.open("GET", dataSource); XMLHttpRequestObject.onreadystatechange = function() { if (XMLHttpRequestObject.readyState == 4 && XMLHttpRequestObject.status == 200) { eval(XMLHttpRequestObject.responseText); } } XMLHttpRequestObject.send(null); } } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | { if(XMLHttpRequestObject) { XMLHttpRequestObject.open("GET", dataSource); XMLHttpRequestObject.onreadystatechange = function() { if (XMLHttpRequestObject.readyState == 4 && XMLHttpRequestObject.status == 200) { eval(XMLHttpRequestObject.responseText); } else { alert(XMLHttpRequestObject.readyState+"\n"+XMLHttpRequestObject.responseText); } } XMLHttpRequestObject.send(null); } } Fout: [Exception... "Component returned failure code: 0xc1f30001 (NS_ERROR_NOT_INITIALIZED) [nsIXMLHttpRequest.send]" nsresult: "0xc1f30001 (NS_ERROR_NOT_INITIALIZED)" location: "JS frame :: http://borntobewild.site.nl/Chat/js/chat.js :: getData :: line 22" data: no] Bronbestand: http://borntobewild.site.nl/js/chat.js Regel: 22 |
Ter referentie:quote:Op maandag 12 juni 2006 21:41 schreef Darkomen het volgende:
Dat dacht ik dus ook, en ik weet ongeveer welke readystates het zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |