quote:Before using the FSO, you have to add the "Microsoft Scripting Runtime Library" to the current project by selecting "Project", "References" from the menu bar.
Zal ik het topic veranderen?quote:Op vrijdag 15 april 2005 19:34 schreef sop het volgende:
't is meer Visual Basic voor Chandler door Sop
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 | Public Function ListFilesInDir(ByVal path As String, ByVal filespec As String) As Collection Dim spec As Variant Dim file As Variant Dim subdir As Variant Dim subdirs As New Collection Dim specs() As String Set ListFilesInDir = New Collection If Right$(path, 1) <> "\" Then path = path & "\" specs() = Split(filespec, ";") On Error Resume Next LoadingDirsActive = True For Each spec In specs file = Dir$(path & spec) Do While Len(file) FileDetect = StrConv(Right(file, 3), vbLowerCase) file = path & file If IsSupportedFile(FileDetect) Then NumAddFils = NumAddFils + 1 FilesPath = 1 Form1.List1.AddItem file End If file = Dir$ Loop Next file = Dir$(path & "*.*", vbDirectory) Do While Len(file) If file = "." Or file = ".." Then ElseIf (GetAttr(path & file) And vbDirectory) = 0 Then Else file = path & file subdirs.Add file, file End If file = Dir$ Loop For Each subdir In subdirs For Each file In ListFilesInDir(subdir, filespec) FileDetect = StrConv(Right(file, 3), vbLowerCase) If IsSupportedFile(FileDetect) Then NumAddFils = NumAddFils + 1 FilesPath = 1 Form1.List1.AddItem file End If Next Next LoadingDirsActive = False End Function |
1 | Call ListFilesInDir(files, "*.*") |
Zoiets als dit:quote:Op zondag 17 april 2005 14:04 schreef QuietGuy het volgende:
Dan nu even een vraagje van mij
Ik ben bezig met een statistiekenscript voor Windows-webservers. Ik weet dat er al een aantal zijn maar ik wil er zelf ook een maken.
Ik ben al een heel eind, VB genereert een include file welke te gebruiken is in PHP of ASP, wat je maar wilt. Daarop kan je een aardige output baseren, zoals bijvoorbeeld http://quietguy.is-a-geek.org/qgstats/
Nu wil ik ook de temperatuur van de hardware hier bij plaatsen. Eenander statistiekenscript wat ik voorheen gebruikte, gebruikte hiervoor Motherboard Monitor. Ik wil dus niet afhankelijk zijn van steeds losse programmaatjes en wil dit dus ook in mijn Visual Basic-programma krijgen.
Nu zou dit opvraagbaar moeten zijn door middel van de WMI-set Win32_TemperatureProbe maar ik krijg daar geen output van terug. Van andere WMI-sets krijg ik wel mooi alle gegevens die ik wil.
Kan iemand mij een klein voorbeeldje geven van het opvragen van temperaturen, met of zonder WMI?
Ik krijg er geen output van, maar MotherBoard Monitor geeft wél outputquote:Op zondag 17 april 2005 14:22 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Zoiets als dit:
http://vbnet.mvps.org/index.html?code/wmi/wmitemperatureprobe.htm
Ik ook niet, heb een Asus A7N8X moederbord. Heb nog een andere pc met een Abit moederbord, deze geeft de temperaturen wel door. Is dus per systeem anders, denk dat het veroorzaakt wordt doordat de 'Win32_TemperatureProbe' call niet op alle moederborden werkt...quote:Op zondag 17 april 2005 15:14 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Ik krijg er geen output van, maar MotherBoard Monitor geeft wél output
(Src: tempprobe.zip)
Bij mij is het dus ook een asus moederkoekje... balen... Andere oplossing zonder WMI anyone?quote:Op zondag 17 april 2005 17:01 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ik ook niet, heb een Asus A7N8X moederbord. Heb nog een andere pc met een Abit moederbord, deze geeft de temperaturen wel door. Is dus per systeem anders, denk dat het veroorzaakt wordt doordat de 'Win32_TemperatureProbe' call niet op alle moederborden werkt...
Het hoeft ook niet makkelijk te zijn, zo leer je weer watquote:Op maandag 6 juni 2005 14:40 schreef Chandler het volgende:
hmm, je maakt het me niet gemakkelijk zie ik al wel weer, mja ik ga er wel even mee spelen!.
ah, hij verspreid zich alquote:Op maandag 6 juni 2005 15:27 schreef sop het volgende:
Chandler: Bedank QG eens voor zijn mooie Network Traffic module!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |