abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26250129
Dag mensen,

Ik dacht omdat ik iets niet snap maar weer voor ieder probleem een klein topic te openen lijkt me niet echt heel handig, dus open ik ook voor visualbasic maar een dummies topic. want mijn vraag is nogal dummy

Reeds ben ik bezig met een kleine tool waarmee ik bv _-_ kan omzetten naar [spatie]-[spatie] in bestandsnamen en directories.. nu kan ik dit reeds wel in 1 directory maar het is de bedoeling dat het ook gaat werken in een 'tree'. Oftewel een boomstructuur kan doorzoeken naar dit soort bestanden en deze dan gaat 'renamen'.

Nu was ik vandaag opzoek naar een werkende source die een directorie stuctuur kan doorzoeken maar helaas heb ik geen goede gevonden, tenministe niet een waar vele modules aan vast zitten en ik weet dat er meerdere te vinden zijn maar op een of andere manier kon google en gathering me niets vertellen over het geen dat ik zoek.. Fok wilde mij uiteraard weer niet helpen omdat de search engine uit staat..

Dussuh vraag ik het maar aan de gebruikers.

Hopend op een werkende en goede oplossing.

ik draai VB6 zonder extra's

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:49:19 #2
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_26250283
Dus je wilt recursief mappen inlezen eigenlijk? De rest kan je dan waarschijnlijk zelf wel.
pi_26250828
Dat is ontzettend simpel Chandler.
Gebruik het File System Object.
Een uitgewerkt voorbeeldje vind je hier:
http://juicystudio.com/tutorial/vb/files.asp#rec

Wel ff dit doen in je VB projectje. De scripting runtime staat standaard op een systeem:
quote:
Before using the FSO, you have to add the "Microsoft Scripting Runtime Library" to the current project by selecting "Project", "References" from the menu bar.
  vrijdag 15 april 2005 @ 16:20:49 #4
25637 hbruyn
Ben benieuwd
pi_26251033
Gewoon in de for each loop waar je de directories doorloopt de functie opnieuw aanroepen, en de huidige directorie meegeven als (optie).
pi_26254605
Dankjewel mensen (vooral SOP!) ik heb met die site en dergelijke voorbeelden een goed lopend zoek systeem weten te maken maar nu zit ik met iets anders (heb helaas niet continue internet anders zou ik het misschien zelf gevonden hebben). Hoe kan ik een text met enters aan een textbox toevoegen (vbCrLf werkt niet en chr(13) & chr(10) werken helaas niet).

Iemand een idee/
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_26255039
textbox op multiline zetten
pi_26255069
Wederom vriendelijk bedankt, ik ga weer verder spielen!
Like trump...
pi_26255270
't is meer Visual Basic voor Chandler door Sop
  vrijdag 15 april 2005 @ 19:38:19 #9
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_26255366
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 19:34 schreef sop het volgende:
't is meer Visual Basic voor Chandler door Sop
Zal ik het topic veranderen?
pi_26256917
Whahaha, nee doe maar niet, dan kunnen meerdere mensen hier nog gebruik van maken.

* Chandler gaat nu ff opzoek naar een routine voor het 'veranderen' van strings (find and replace)
Like trump...
pi_26260787
ps weet iemand waar ik documentatie kan downloaden voor vb6 (niet .NET dus).. want kan zelf op msdn.com niets vinden en heb helaas geen cd van de library zelf tot mijn beschikking..
Like trump...
pi_26261029
Maak een form genaamd 'form1', voeg vervolgens een listbox genaamd 'list1' toe. Maak daarna een module aan en voeg de volgende code toe:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
Public Function ListFilesInDir(ByVal path As String, ByVal filespec As String) As Collection
    Dim spec As Variant
    Dim file As Variant
    Dim subdir As Variant
    Dim subdirs As New Collection
    Dim specs() As String

Set ListFilesInDir = New Collection

If Right$(path, 1) <> "\" Then path = path & "\"

specs() = Split(filespec, ";")

On Error Resume Next

LoadingDirsActive = True

For Each spec In specs
        file = Dir$(path & spec)
        Do While Len(file)
            FileDetect = StrConv(Right(file, 3), vbLowerCase)
            file = path & file

If IsSupportedFile(FileDetect) Then
                NumAddFils = NumAddFils + 1
                FilesPath = 1
                Form1.List1.AddItem file
            End If

file = Dir$
        Loop
    Next

file = Dir$(path & "*.*", vbDirectory)

Do While Len(file)
        If file = "." Or file = ".." Then

ElseIf (GetAttr(path & file) And vbDirectory) = 0 Then

Else
            file = path & file
            subdirs.Add file, file
        End If

file = Dir$
    Loop

For Each subdir In subdirs
        For Each file In ListFilesInDir(subdir, filespec)
            FileDetect = StrConv(Right(file, 3), vbLowerCase)

If IsSupportedFile(FileDetect) Then
                NumAddFils = NumAddFils + 1
                FilesPath = 1
                Form1.List1.AddItem file
            End If
        Next
    Next

LoadingDirsActive = False
End Function

Voeg nu toe in 'Form_Load':

1Call ListFilesInDir(files, "*.*")

Waar de 'files' parameter het pad is wat je wil doorzoeken.
  zondag 17 april 2005 @ 14:04:53 #13
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_26295245
Dan nu even een vraagje van mij

Ik ben bezig met een statistiekenscript voor Windows-webservers. Ik weet dat er al een aantal zijn maar ik wil er zelf ook een maken.

Ik ben al een heel eind, VB genereert een include file welke te gebruiken is in PHP of ASP, wat je maar wilt. Daarop kan je een aardige output baseren, zoals bijvoorbeeld http://quietguy.is-a-geek.org/qgstats/

Nu wil ik ook de temperatuur van de hardware hier bij plaatsen. Eenander statistiekenscript wat ik voorheen gebruikte, gebruikte hiervoor Motherboard Monitor. Ik wil dus niet afhankelijk zijn van steeds losse programmaatjes en wil dit dus ook in mijn Visual Basic-programma krijgen.

Nu zou dit opvraagbaar moeten zijn door middel van de WMI-set Win32_TemperatureProbe maar ik krijg daar geen output van terug. Van andere WMI-sets krijg ik wel mooi alle gegevens die ik wil.

Kan iemand mij een klein voorbeeldje geven van het opvragen van temperaturen, met of zonder WMI?
pi_26295709
quote:
Op zondag 17 april 2005 14:04 schreef QuietGuy het volgende:
Dan nu even een vraagje van mij

Ik ben bezig met een statistiekenscript voor Windows-webservers. Ik weet dat er al een aantal zijn maar ik wil er zelf ook een maken.

Ik ben al een heel eind, VB genereert een include file welke te gebruiken is in PHP of ASP, wat je maar wilt. Daarop kan je een aardige output baseren, zoals bijvoorbeeld http://quietguy.is-a-geek.org/qgstats/

Nu wil ik ook de temperatuur van de hardware hier bij plaatsen. Eenander statistiekenscript wat ik voorheen gebruikte, gebruikte hiervoor Motherboard Monitor. Ik wil dus niet afhankelijk zijn van steeds losse programmaatjes en wil dit dus ook in mijn Visual Basic-programma krijgen.

Nu zou dit opvraagbaar moeten zijn door middel van de WMI-set Win32_TemperatureProbe maar ik krijg daar geen output van terug. Van andere WMI-sets krijg ik wel mooi alle gegevens die ik wil.

Kan iemand mij een klein voorbeeldje geven van het opvragen van temperaturen, met of zonder WMI?
Zoiets als dit:
http://vbnet.mvps.org/index.html?code/wmi/wmitemperatureprobe.htm
  zondag 17 april 2005 @ 15:14:42 #15
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_26297190
quote:
Ik krijg er geen output van, maar MotherBoard Monitor geeft wél output
(Src: tempprobe.zip)
pi_26300031
quote:
Op zondag 17 april 2005 15:14 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

Ik krijg er geen output van, maar MotherBoard Monitor geeft wél output
(Src: tempprobe.zip)
Ik ook niet, heb een Asus A7N8X moederbord. Heb nog een andere pc met een Abit moederbord, deze geeft de temperaturen wel door. Is dus per systeem anders, denk dat het veroorzaakt wordt doordat de 'Win32_TemperatureProbe' call niet op alle moederborden werkt...
  zondag 17 april 2005 @ 17:33:30 #17
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_26300904
quote:
Op zondag 17 april 2005 17:01 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Ik ook niet, heb een Asus A7N8X moederbord. Heb nog een andere pc met een Abit moederbord, deze geeft de temperaturen wel door. Is dus per systeem anders, denk dat het veroorzaakt wordt doordat de 'Win32_TemperatureProbe' call niet op alle moederborden werkt...
Bij mij is het dus ook een asus moederkoekje... balen... Andere oplossing zonder WMI anyone?
  zondag 17 april 2005 @ 17:47:02 #18
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_26301319
Hmm. op http://www.ionus.at/content/projects/mbmvb6/ staat een source, maar dan moet je MBM installeren, da's juist wat ik wil overslaan
pi_27671664
Nu weer een leuke vraag(en)

1. hoe kan ik met een vb aplic meerdere trayicons benutten.
2. hoe kan ik bv een procentage aangeven (vb 1t/m 100).. in de icon zonder 100 icons te hoeven maken!

Like trump...
  maandag 6 juni 2005 @ 12:35:05 #20
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_27671707
1. er is een control die je meerdere malen in VB kan plaatsen. Dus kan.
2. Je kan geloof ik pset() gebruiken op de tray. Dan ga je dus plaatjes uittekenen.
pi_27675659
hmm, je maakt het me niet gemakkelijk zie ik al wel weer, mja ik ga er wel even mee spelen!.
Like trump...
  maandag 6 juni 2005 @ 15:02:51 #22
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_27676531
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:40 schreef Chandler het volgende:
hmm, je maakt het me niet gemakkelijk zie ik al wel weer, mja ik ga er wel even mee spelen!.
Het hoeft ook niet makkelijk te zijn, zo leer je weer wat
pi_27677429
Chandler: Bedank QG eens voor zijn mooie Network Traffic module!
  maandag 6 juni 2005 @ 15:29:16 #24
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_27677495
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:27 schreef sop het volgende:
Chandler: Bedank QG eens voor zijn mooie Network Traffic module!
ah, hij verspreid zich al
pi_27678370
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:29 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

ah, hij verspreid zich al
Kenmerk van opensource: andermans code verspreid je makkelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')