Ik meestal ookquote:
earth.google.comquote:Op maandag 14 augustus 2006 21:09 schreef Nyx96 het volgende:
Oh ja, tweede klacht. Nog steeds geen globe.
Schijn er met je bureaulamp op of zet de verlichting van je beeldscherm wat helderderquote:
Ja, dat dacht ik ook meteen. Hij liep meteen naar een Samsung toe.quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:15 schreef Slarioux het volgende:
BCC is dan ook een kutwinkel. Je krijgt als je daar koopt trouwens niet de beste TV, maar de TV met het meeste winstmarge (voor hun, uiteraard). Vraag Danny maar eens hoe het er daar aan toe gaat.
Voor de heb misschienquote:Op maandag 14 augustus 2006 21:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat moet je met een globe....![]()
quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:25 schreef Nyx96 het volgende:
[..]
Voor de heb misschien. Ik heb wel meer zooi op mijn kamer staan dat ik ooit gekocht heb, maar niks mee doe.
Dat is bijna overal, of het nou de BCC is, de Free Record Shop, de Gamma of iets anders, als je een beetje specifieke vragen gaat stellen word je meestal glazig aangekeken.quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:40 schreef --Christiaan-- het volgende:
Het zijn meestal 16-jarige jongetjes die niet goed weten wat je bedoelt en ook maar wat verzinnen daar.
Ze worden natuurlijk wel zo getraind, logisch ook, want niets is erger dan toegeven dat je het niet weet, vooral naar de klant toe.quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:48 schreef JU87 het volgende:
[..]
Dat is bijna overal, of het nou de BCC is, de Free Record Shop, de Gamma of iets anders, als je een beetje specifieke vragen gaat stellen word je meestal glazig aangekeken.
Dat is overal zo. Het mag toch algemeen bekend zijn, dat in de meeste elektronicawinkels op het schapetiket een code staat waaraan het personeel kan zien hoeveel provisie hij zal krijgen voor de verkoop van ieder product. Het is dan ook een illusie om te denken dat je goed advies zult krijgen in zulke zaken. De gemiddelde verkoper zal immers het product met de meeste provisie aan je proberen te slijten.quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:15 schreef Slarioux het volgende:
BCC is dan ook een kutwinkel. Je krijgt als je daar koopt trouwens niet de beste TV, maar de TV met het meeste winstmarge (voor hun, uiteraard). Vraag Danny maar eens hoe het er daar aan toe gaat.
Daarom zoek ik het zelf altijd uit. Ik heb vroegâh ook in zo'n zaak gewerkt...quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:08 schreef the.big.ticket het volgende:
[..]
Dat is overal zo. Het mag toch algemeen bekend zijn, dat in de meeste elektronicawinkels op het schapetiket een code staat waaraan het personeel kan zien hoeveel provisie hij zal krijgen voor de verkoop van ieder product. Het is dan ook een illusie om te denken dat je goed advies zult krijgen in zulke zaken. De gemiddelde verkoper zal immers het product met de meeste provisie aan je proberen te slijten.
Waarom dat nu weerquote:
Dan ben je dief van eigen portemonnee.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:20 schreef Retarded het volgende:
Ik heb laatst een nieuwe versterker gekocht, en bij de budgetstore winkelketen wisten ze me allemaal leuke dingen te vertellen die mij helemaal niet boeide. "Ja, het geluid gaat heel hard en hij heeft DTS!" Who cares, ik kan ook lezen! Bij de gespecialiseerde zaak was hij welliswaar 20 euro duurder (op 250,-) maar die wisten mij wel alle belangrijke dingen te vertellen... mooi daar gekocht.
Voor service betaal ik graag wat meer hoor. Ik heb liever iemand die mij veel over een product kan vertellen dan iemand die dingen vertelt die me toch niet interesseren. Advies heb ik bij aanschaf nooit nodig. Ik kies zelf een apparaat uit waarvan ik denk dat dat het best bij mij past. Specifieke infromatie vraag ik gewoon. Maar dat hoef ik kennelijk niet meer te vragen, alles op internet opzoeken, kopen, afrekenen, klaar. Verkopers heb ik dus niet meer nodig, voor zover ik ze nodig had.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:27 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
Dan ben je dief van eigen portemonnee.
Als het exact hetzelfde apparaat is waarom zou je dan extra 20 euro betalen voor alleen info? Ik had vriendelijk bedankt en vervolgens naar de goedkopere winkel gegaan om hem daar te halen....
Of, zoals ik al zei, onderhandelen over de prijs.. ze maken toch genoeg marge
Welke service heb je het dan over?quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:32 schreef Nyx96 het volgende:
[..]
Voor service betaal ik graag wat meer hoor. Ik heb liever iemand die mij veel over een product kan vertellen dan iemand die dingen vertelt die me toch niet interesseren. Advies heb ik bij aanschaf nooit nodig. Ik kies zelf een apparaat uit waarvan ik denk dat dat het best bij mij past. Specifieke infromatie vraag ik gewoon. Maar dat hoef ik kennelijk niet meer te vragen, alles op internet opzoeken, kopen, afrekenen, klaar. Verkopers heb ik dus niet meer nodig, voor zover ik ze nodig had.
Betaalde danquote:Op maandag 14 augustus 2006 22:36 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
Welke service heb je het dan over?
De info heb je al, dus dat is service die je niet nodig hebt. Zonde van die 20 euro dus
ik ben mijn kamer aan het leegruimen en heb zo'n globe met lampje!quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:09 schreef Nyx96 het volgende:
Oh ja, tweede klacht. Nog steeds geen globe.
Een LCD met een beeldbuis?quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:24 schreef Nyx96 het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook meteen. Hij liep meteen naar een Samsung toe.
"Bla bla zelfde techniek, zelfde beeldbuis bla bla". Ik had zoiets van "WTFDezelfde beeldbuis met andere contractverhoudingen. Nog even gevraagd naar een oud Samsung model (LE26m51b), waar mijn interesse het meest naar uitging. "Nee, hebben we niet meer". Nou jammer, zei ik. Verkoper nog vriendelijk bedankt voor de hulp en ben toen gegaan. Toen ik naar de kassa liep, zag ik nog een mooie TV hangen. Was dat GVD een LE26m51b, het model waar ik eigenlijk naar op zoek ben. Lekker, eerst zeggen dat je het niet meer hebt om vervolgens zelf op zo'n toestel te stuiten. Geen BBC meer voor mij.
BCC.
Ja, begin er ook steeds meer van overtuigd te raken. Wat ik wel doe is gaan kijken hoe het apparaat eruit ziet in 'echte' winkels.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:33 schreef anisubs het volgende:Misschien dat je gewoon beter online kunt bestellen.
(bijna) Altijd de goede specs.
Dat komt voornamelijk omdat je zelf te stom bent om na te denken, numbskull.quote:
Wat is .ogg dan precies?quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:25 schreef Camplo het volgende:
Wat een naaistreek.
Klinkt wel bekend. Een keer zo'n bejaarde ging MP3 speler kopen. En hij vroeg was is .ogg? Verkoper: Jah dat is voor video's af te kunnen spelen...
Zucht...
Jah dat is voor video's af te kunnen spelenquote:
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:13 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Jah dat is voor video's af te kunnen spelen
Vorbis is beter als mp3 op lagere bitrates. Wel even wat onderzoek verrichten voordat je zomaar iets gaat roepen hè.quote:
Ik ga niet onderhandelen voor de prijs van electronica, gewoon zoeken wat je nodig hebt en bestellen. Ik ga niet pauperig lopen doen over tien euro in een electronicazaak terwijl je weet dat ze toch goedkoper op het internet staan.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:27 schreef Blue Thunder het volgende:
Dan ben je dief van eigen portemonnee.
Als het exact hetzelfde apparaat is waarom zou je dan extra 20 euro betalen voor alleen info? Ik had vriendelijk bedankt en vervolgens naar de goedkopere winkel gegaan om hem daar te halen....
Of, zoals ik al zei, onderhandelen over de prijs.. ze maken toch genoeg marge
Geen idee hoe het bij de BCC werkt, maar bij IT's ben je gestoord als je de prijs op het prijskaartje betaalt. Prijzen die eindigen op een 8 kan het meeste vanafquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:22 schreef Jikpunth het volgende:
[..]
Ik ga niet onderhandelen voor de prijs van electronica, gewoon zoeken wat je nodig hebt en bestellen. Ik ga niet pauperig lopen doen over tien euro in een electronicazaak terwijl je weet dat ze toch goedkoper op het internet staan.
Is overigens wel leuk dat degene die 'onderhandelen' bij de BCC altijd genaaid worden bij het kopen van een auto. Geweldig blij met hun 5% bedongen korting, terwijl ik nog makkelijk 10% kan weggeven zonder aan mijn eigen provisie te komen.
Jij bent autoverkoper? Interessante opmerking in dat geval.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:22 schreef Jikpunth het volgende:
[..]
Ik ga niet onderhandelen voor de prijs van electronica, gewoon zoeken wat je nodig hebt en bestellen. Ik ga niet pauperig lopen doen over tien euro in een electronicazaak terwijl je weet dat ze toch goedkoper op het internet staan.
Is overigens wel leuk dat degene die 'onderhandelen' bij de BCC altijd genaaid worden bij het kopen van een auto. Geweldig blij met hun 5% bedongen korting, terwijl ik nog makkelijk 10% kan weggeven zonder aan mijn eigen provisie te komen.
Ik had het achteraf toch wel even gecontroleerd, maar hij verkoopt die dingen en moet er gewoon verstand van hebben. Overigens las ik hierboven dat het wel een 16-jarige vakantiekracht zou zijn. Nou, niet dus. Die gozer was zeker een jaar of dertig, dus hij zal ook wel enige ervaring hebben. Ook met verkooppraatjesquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Je bent ook wel erg naiëf als je alleen op de verkoper z'n praatje afgaat.
Lang leve het internet![]()
Tijdje gedaan hier tweede hands auto's verkocht, overigens veel te veel mensen die dat hier doen. Maar back to the point electronica moet bij electronicazaken logischerwijs veel meer marge opbrengen dan internet verkoop, de kosten zijn hoger. Om deze reden koop ik alle electronica online. Bijkomend voordeel is dat je een lcd scherm dat je online koopt met dode pixels, zonder opgaaf van reden terug kunt sturen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:38 schreef Nyx96 het volgende:
Jij bent autoverkoper? Interessante opmerking in dat geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |