Vandaag maar eens naar het altijd ongezellige Eindhoven afgereisd, om even wat te winkelen. Meestal duik ik dan ook even de bekende electronicazaken in, om het nodige speelgoed te aanschouwen.
Omdat ik over een tijdje mijn kamer ga vertimmeren, wil ik ook meteen een nieuwe TV aanschaffen. Mijn huidige TV, die inmiddels 11 jaar oud is, begint kuren te vertonen en het wordt tijd dat er wat anders komt. Om me bij de gemiddelde Nederlanders te vervoegen zal dat dus een 66 cm LCD-TV worden.
Waar ik naar toe wil: ik zie dus twee leuke schermen staan, en vraag naar de specificaties. Contrastverhoudingen, pixel policy, aansluitingsmogelijkheden, etc. Ik krijg dus de nodige informatie en ga vrolijk de winkel weer uit. Ik heb immers een leuke TV op het oog die voldoet aan mijn eisen. Nu nog even de centjes bijelkaar vegen. Vervolgens vervoeg ik met naar de boekenwinkel, omdat ik in de stad was voor de aankoop van een globe voor op mijn nieuwe bureau. Na het prijskaartje gezien te hebben (¤ 110,- voor een plastic bol met op druk en een lampje
![]()
) besluit ik om er even naar een andere electronica-tent te gaan en er over na te denken. In mijn ooghoek staat de TV ik op het oog had en bekijk het ding nog eens goed. Alles goed. Tot mijn oog op het bordje met specificaties valt. Staan daar ineens totaal andere cijfers dan die de 'every day low pricing'-gast mij heeft gegeven. Ik denk nog: Nah, foutje. Dus check het type nummer: exact hetzelfde
![]()
. Net nog even gekeken op internet en ja hoor: de tweede electronicazaak (weinig klanten in de winkel en veel duurder dan de twee populaire ketens) heeft het bij het rechte eind.
Klacht: TS vraagt naar specificaties TV-toestel en krijgt foutieve informatie.