abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40807067
Ik heb al een tijdje een leaked trailer van the hobbit (je weet wel, dat verhaal van eigenlijk voor de LOTR films). Op het einde staat er vermeld "on 19 december 2006 Smaug awakens". Nu weet ik toevallig dat Smaug een Balrog is. Kan iemand bevestigen of ontkennen dat er op 19 december 2006 inderdaad deze film uitkomt? Je zou toch wel verwachten dat er na afloop van de drie LOTR films enige aandacht aan "the hobbit" gegeven zou zijn. Ook hoor ik er nog niets over in de media.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_40807150
Er komt geen film.
Volgens mij wel een tv-serie.

Oja smaug is geen balrog.
En die leaked trailer zal vast fanmade zijn want anders was die mij bekend.
pi_40807235
19 december was inderdaad de planning om de film uit te laten komen, maar naar verluidt door problemen bij opnemen op locatie (oa in schotland) is die datum verschoven naar begin 2007. Verwacht dan ongeveer februari/april. De film zal waarschijnlijk ook een 2de deel krijgen en er zullen een aantal acteurs van lotr bevatten.
pi_40807400
http://www.filmfan.be/modules.php?name=News&file=print&sid=2300

En die muziek die ze gebruiken is gewoon te sneu en verraad al direct dat het homemade is.
pi_40807479
Hij wilde "the hobbit" toch uit een deel laten bestaan? Dus niet opbreken? Dat zou overigens wel afbreuk doen aan de personages (maar als je de personages van LOTR goed had willen omschrijven had Peter Jackson mischien wel 10 delen moeten maken).

Verder is die trailer volgens mij niet fanmade. Er staan toch wat scenes in die ik niet in de drie LOTR delen heb kunnen terugvinden (en ja, ik heb de extended edition )

Wat is Smaug dan als het geen Balrog is?

Okee, een oversized vleermuis.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_40807535
Overigens heb ik 'Dragonslayer' uit 1981 ook, en daar herken ik in ieder geval geen scenes van.
pi_40807541
De stukjes film die je niet herkend uit de EE edities ( ik heb ze ook, wie niet) zijn gewoon uit andere films gekopieerd (try thinking outside of the box).

Als je echt denkt dat dit een orginele trailer is moet je de films nog maar eens goed bekijken...

http://www.glyphweb.com/arda/s/smaug.html

http://www.glyphweb.com/arda/b/balrogs.html
  maandag 14 augustus 2006 @ 21:09:07 #8
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_40807698
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wat is Smaug dan als het geen Balrog is?
een draak dus...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_40807744
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:09 schreef Abbadon het volgende:

[..]

een draak dus...
Nee! Een vleermuis! Zeg nou alsjeblieft dat het een vleermuis is!

vleermuizen zijn zulke schattige beestjes
  maandag 14 augustus 2006 @ 21:12:38 #10
74844 GaRleC
bamosenlamus.nl
pi_40807807
Ja ik heb the hobbit wel 10x gelezen en het is een draak. een van de laatste op dat moment.

Die trailer die je hebt gezien heb ik ook gezien best wel een oude en dat was een neppe.
Een complicatie van verschillende films zoals dragonheart om maar wat te noemen.
http://www.bamosenlamus.nl .... Het trio dat geen 3 namen nodig heeft !
  maandag 14 augustus 2006 @ 21:15:31 #11
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_40807906
*zoekt IMDB - nope
*zoekt upcomingmovies.com - nope

De familie is tegen trouwens, die heeft er niet echt zin in dus echt veel samenwerking zal er niet zijn, gelukkig hebben die nog de rechten voor de Silmarillion en de rest.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 14 augustus 2006 @ 21:15:46 #12
74844 GaRleC
bamosenlamus.nl
pi_40807912
Smaug is een.. ik dacht een rode draak met de onderkant van zijn buik bezette edelstenen. Van zijn eigen geclaimde schat. er zitten veel voor verwijzingen in naar Lotr. Ik raad het echt aan om het boek te lezen.
Hoewel je er aan moet denken dat Tolkien in die tijd nog een kinder boeken schrjiver is.
In lotr zijn de eerste 250 blz ook voor kinderen.
http://www.bamosenlamus.nl .... Het trio dat geen 3 namen nodig heeft !
pi_40807970
Peter Jackson is op het moment druk bezig met de productie van de game verfliming 'Halo' en hij gaat denk ik binnenkort beginnen met de opnamens van de film ' The lovely bones'
http://www.imdb.com/title/tt0380510/

dus mocht er ooit een verfilming komen van ' the hobbit ' dan kan dat nog wel eens een paar jaartjes duren
  maandag 14 augustus 2006 @ 21:18:46 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_40808012
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:10 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nee! Een vleermuis! Zeg nou alsjeblieft dat het een vleermuis is!

vleermuizen zijn zulke schattige beestjes
Smaug, één van de laatste draken.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_40808014
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:15 schreef Dagonet het volgende:
*zoekt IMDB - nope
*zoekt upcomingmovies.com - nope

De familie is tegen trouwens, die heeft er niet echt zin in dus echt veel samenwerking zal er niet zijn, gelukkig hebben die nog de rechten voor de Silmarillion en de rest.
Ik weet zeker dat Peter Jackson er iets moois van zou maken
Die familie moet niet zo zeuren.

Ze hebben in de jaren 70 dacht ik al eens een hobbit film uitgebracht wat echt een gedrocht was, het was een soort tekenstijl met goedkope effecten.
  maandag 14 augustus 2006 @ 21:20:51 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_40808082
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:18 schreef Dementor het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat Peter Jackson er iets moois van zou maken
Die familie moet niet zo zeuren.

Ze hebben in de jaren 70 dacht ik al eens een hobbit film uitgebracht wat echt een gedrocht is, het is een soort tekenstijl met goedkope effecten.
Da's LOTR.

En waarom niet? The Hobbit is geschreven voor de kinderen van Tolkien tenslotte. En de Silmarillion zou niet mogelijk zijn geweest zonder Christopher (niets eigenlijk want hij was degeen die alles als eerste las en meehielp met sommige stukken).
  maandag 14 augustus 2006 @ 21:21:45 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_40808115
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:15 schreef GaRleC het volgende:
Smaug is een.. ik dacht een rode draak met de onderkant van zijn buik bezette edelstenen. Van zijn eigen geclaimde schat. er zitten veel voor verwijzingen in naar Lotr. Ik raad het echt aan om het boek te lezen.
Hoewel je er aan moet denken dat Tolkien in die tijd nog een kinder boeken schrjiver is.
In lotr zijn de eerste 250 blz ook voor kinderen.
Tolkien is nooit een kinderboekenschrijver geweest man, hij is een schrijver waarbij the hobbit voor z'n kinderen was, da's wat anders.
pi_40808167
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:20 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Da's LOTR.

En waarom niet? The Hobbit is geschreven voor de kinderen van Tolkien tenslotte. En de Silmarillion zou niet mogelijk zijn geweest zonder Christopher (niets eigenlijk want hij was degeen die alles als eerste las en meehielp met sommige stukken).
Echt niet!
Ze hebben ook een the hobbit uitgebracht.

http://lotr.ugo.com/animation/hobbit/
  maandag 14 augustus 2006 @ 21:23:09 #19
28033 Pek
je moet wat
pi_40808169
Die trailer is inderdaad fake, aan het eind zie je heel effies de naam van de maker in beeld. Maar een 10 voor huisvlijt in ieder geval, mooi gemaakt
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_40808171
TIjdens en vlak na LOTR lagen de rechten van the Hobbit niet bij newline of Peter Jackson en op dat moment zag het er ook niet naar uit dat het snel verfilmd zou worden. Of dat nu anders is weet ik niet maar ik zou zeggen, wacht minimaal nog 4-5jaar, eerder hoef je niks te verwachten.. helaas.
-
pi_40810051
De Hobbit is een dodelijk saai verhaal in vergelijking met LOTR (ook zonder die vergelijking trouwens). LOTR heb ik met veel plezier gelezen en De Hobbit vond ik maar een suf kinderboek. Van mij mag PJ zich met andere dingen bezig houden.

Laat em eens iets zonder cgi poberen.
pi_40820995
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:14 schreef McNasty het volgende:
De Hobbit is een dodelijk saai verhaal in vergelijking met LOTR (ook zonder die vergelijking trouwens). LOTR heb ik met veel plezier gelezen en De Hobbit vond ik maar een suf kinderboek. Van mij mag PJ zich met andere dingen bezig houden.

Laat em eens iets zonder cgi poberen.
Saai? Integendeel en het einde van The Hobbit is best bizar voor een kinderboek. Ik vond de gevechten in LOTR ongelofelijk langdradig om te lezen.
Women fart just as much as men. It's just that most men take more pride in it than most women.
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
pi_40821019
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:23 schreef splendor het volgende:
TIjdens en vlak na LOTR lagen de rechten van the Hobbit niet bij newline of Peter Jackson en op dat moment zag het er ook niet naar uit dat het snel verfilmd zou worden. Of dat nu anders is weet ik niet maar ik zou zeggen, wacht minimaal nog 4-5jaar, eerder hoef je niks te verwachten.. helaas.
Ik kan het niet terugvinden maar ik heb ik ooit gelezen dat de zoon van Tolkien hier tegen is, de rechten van de LOTR waren destijds door de kleinzoon verkocht, hetgeen betekende dat de zoon de kleinzoon onterfd heeft. Of The Hobbit ooit nog verfilmd zou worden is nog maar de vraag.
Women fart just as much as men. It's just that most men take more pride in it than most women.
FART FAQ:
pi_40824249
Als Jackson weer enkele flops heeft gaat hij vanzelf de hobbit maken.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:37:03 #25
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_40824346
Liever de Silmarrilion
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_40828453
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 11:37 schreef deGVR het volgende:
Liever de Silmarrilion
Nou succes...door het boek kwam ik er al niet doorheen.
FART FAQ:
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:46:21 #27
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_40830200
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:54 schreef Votz het volgende:

[..]

Nou succes...door het boek kwam ik er al niet doorheen.
behoorlijk goed met enkele mooie gedeeltes, maar ik zou toch twijfelen of ik die wel graag als film zou willen zien

Nee, dan The Hobbit met de serieuze toon van de LOTR-films
pi_40839212
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:46 schreef Hankster het volgende:

[..]

behoorlijk goed met enkele mooie gedeeltes, maar ik zou toch twijfelen of ik die wel graag als film zou willen zien

Nee, dan The Hobbit met de serieuze toon van de LOTR-films
Zo serieus was de LOTR verfilming van Jackson ook niet.
Ok het kwaad werd goed neergezet maar die domme grapjes van Legolas en Gimli waren gewoon onnodig, ik vond vooral in de two towers die "grapjes" de spannende momenten direct de nek omdraaien.
Dat werd dan na een minuut weer hersteld door de enorme belegering van Helm's Deep gelukkig.

Ook dat tellen van kills tijdens de veldslagen komt gewoon gebrekkig over, verzin dan wat meer oneliners of laat ze meer emotie tonen.
pi_40965067
Het had toch handiger geweest om de Hobbit als eerste te verfilmen en daarna LOTR. Is toch een veel logischere opbouw. Mooie films waren dat trouwens LOTR, de figuren zagen er bijna net zo uit zoals ik ze me had voorgesteld toen ik de boeken las vooral Gandalf.
pi_40965389
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 12:45 schreef woniya het volgende:
Het had toch handiger geweest om de Hobbit als eerste te verfilmen en daarna LOTR. Is toch een veel logischere opbouw. Mooie films waren dat trouwens LOTR, de figuren zagen er bijna net zo uit zoals ik ze me had voorgesteld toen ik de boeken las vooral Gandalf.
De casting was goed, alleen met Frodo hebben ze de plank behoorlijk misgeslagen.
pi_40965519
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 12:59 schreef McNasty het volgende:

[..]

De casting was goed, alleen met Frodo hebben ze de plank behoorlijk misgeslagen.
say what?

Elijah wood was perfect als Frodo, had geen betere acteur voor gekozen kunnen worden...
pi_40965585
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 13:04 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

say what?

Elijah wood was perfect als Frodo, had geen betere acteur voor gekozen kunnen worden...
Ja... als hij 30 jaar ouder was misschien
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:08:32 #33
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_41067735
The Hobbit zou goed tot zijn recht komen als mini-serie of tv serie
Niet als film aub...
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  zondag 3 september 2006 @ 15:59:04 #34
22457 Patch
pi_41453035
A One Ring.Net spy who was recently in the New York offices of New Line Cinema has reported that they clearly saw "The Hobbit" on the film schedule for 2007:

"I was in New Line's NY offices to discuss upcoming projects when I clearly saw something very intriguing on a year planner. 'The Hobbit' was clearly marked on what looked like July 2007.

I couldn't exactly take a moment to investigate the calendar with my audience in the room, but it definitely said 'The Hobbit'. Lets hope this is a Peter Jackson project!".

The rumour sounds far-fetched, not so much for the project but rather the date. A July 2007 start of production date however, sounds like a possibility and New Line is definitely interested in doing the "Lord of the Rings" prequel.
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_41453378
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:59 schreef Patch het volgende:
A One Ring.Net spy who was recently in the New York offices of New Line Cinema has reported that they clearly saw "The Hobbit" on the film schedule for 2007:

"I was in New Line's NY offices to discuss upcoming projects when I clearly saw something very intriguing on a year planner. 'The Hobbit' was clearly marked on what looked like July 2007.

I couldn't exactly take a moment to investigate the calendar with my audience in the room, but it definitely said 'The Hobbit'. Lets hope this is a Peter Jackson project!".

The rumour sounds far-fetched, not so much for the project but rather the date. A July 2007 start of production date however, sounds like a possibility and New Line is definitely interested in doing the "Lord of the Rings" prequel.
Ben benieuwd!
  maandag 11 september 2006 @ 13:31:38 #36
22457 Patch
pi_41704363
MGM chairman-CEO Harry Sloan is moving the studio aggressively into the tentpole business with two or three big-budget releases a year reports Variety.

Over the next few years, MGM is planning to release half a dozen films, some in the $150 million to $200 million-plus range. Studio is ready to unveil such high-profile projects as "Terminator 4"; one or two installments of "The Hobbit," which Sloan hopes will be directed by Peter Jackson; and a sequel to "The Thomas Crown Affair" with Pierce Brosnan.

The studio has already announced a "Pink Panther" sequel and the next 007 pic "Bond 22," due out in November 2008. "Rocky Balboa" unspools in February.
  maandag 11 september 2006 @ 13:35:21 #37
142113 UncleJB
Screw you guys
pi_41704464
Er is al wel een tekenfilm van The Hobbit, maar die is een beetje kinderlijk. Volgens mij is ie ook best wel oud al. Wel met leuke muziekjes
Geef me es een hint... Nee, geen stille...
Lid van de bond tegen jongeren
HOEREN!
pi_41856180
The Hobbit werd altijd bij ons in de klas voorgelezen.
Dat ging toch over de avonduren van Bilbo?
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:07:41 #39
67174 Dos37
Come on Twente
pi_41858520
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:43:08 #40
22457 Patch
pi_41860950
klopt ja, over zijn geheime avonduurtjes...
  zaterdag 16 september 2006 @ 15:41:52 #41
148942 JB100-plus
Fumbling Towards Ecstasy
pi_41863556
Alles wat Tolkien in het boek niet durfde te beschrijven...

Maar voor wat betreft de geruchten, ik heb ergens gelezen dat Peter Jackson in 2007 een film ging maken over "The Dambusters" (de aanvallen op de Ruhrdammen in de 2e Wereldoorlog). En voorlopig geen "Hobbit" dus.
"Ach, je moet toch wat te klooien hebben."
"If you have never stood at the end of a track and experienced a twin Rolls Royce Griffon tractor coming at you full throttle, you are missing something very special!!"
  zaterdag 16 september 2006 @ 15:46:00 #42
22457 Patch
pi_41863632
The Hobbit mag van mij gerust ook door iemand anders geregisseerd worden, hoeft niet perse Jackson te zijn, als ze het maar snel verfilmen, dan ben ik al blij
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 17:33:06 #43
22457 Patch
pi_42549252
On September 22nd a petition with 39116 signatures upon it was delivered to MGM & New Line. It's aim? For the studio to get Peter Jackson and whatever members of "The Lord of the Rings" cast & crew back for the studio's forthcoming adaption of "The Hobbit".

Now this past weekend, The One Ring received a letter from MGM, with an official statement from Rick Sands, the company's chief operating officer. Here it is in full:

"Peter Jackson's phenomenal success with The Lord of the Rings trilogy makes him the first and most ideal choice for directing The Hobbit. MGM would be thrilled to collaborate with the Academy Award-winning director on this MGM New Line Cinema production. And, I'm sure to the delight of the 50,000 filmgoers who have petitioned us in recent weeks, demanding we bring this film to fruition, we have had a few initial conversations about the project with Mr. Jackson's representatives."
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:41:24 #44
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_42551464
Ben benieuwd of en zo ja wanneer het doorgang vindt!
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_42552517
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 09:56 schreef -Strawberry- het volgende:
The Hobbit werd altijd bij ons in de klas voorgelezen.
Dat ging toch over de avonduren van Bilbo?
bij mij ook des tijds! door een leraar genaamd; ringoir, toepasselijk he?
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:02:26 #46
22457 Patch
pi_42554041
Zou nog cooler zijn geweest alsie Gringoir heette... (verhalenverteller in The Hunchback of Notre Dame)
pi_42693755
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 15:46 schreef Patch het volgende:
The Hobbit mag van mij gerust ook door iemand anders geregisseerd worden, hoeft niet perse Jackson te zijn, als ze het maar snel verfilmen, dan ben ik al blij
Moet het natuurlijk wel goed gebeuren.
Het enige wat ik me eigenlijk nog goed herinner van dat boek is over die trollen die versteenden.
  zondag 15 oktober 2006 @ 20:53:56 #48
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_42705525
Ik zou t voorlopig uit je hoofd zetten, een verfilming van de hobbit...

kloep kloep
pi_42706050
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 20:53 schreef Borizzz het volgende:
Ik zou t voorlopig uit je hoofd zetten, een verfilming van de hobbit...

Waarom?
  maandag 16 oktober 2006 @ 07:32:26 #50
22457 Patch
pi_42714323
MGM is gewoon bezig met het project op te zetten en Andy Serkis heeft al verklaard mee te willen doen, dus a proces in working...
  maandag 16 oktober 2006 @ 09:22:08 #51
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_42715302
Ik bedoel er eigenlijk mee dat je er nu niet op moet hopen dat t snel komt. Het zal vast wel verfilmd worden maar t is wel een meerjarenplan.
kloep kloep
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:46:30 #52
6643 Sheridana
Nog 3 nachtjes....
pi_42834063
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 09:22 schreef Borizzz het volgende:
Ik bedoel er eigenlijk mee dat je er nu niet op moet hopen dat t snel komt. Het zal vast wel verfilmd worden maar t is wel een meerjarenplan.
Gelukkig wel

Als ze met 'The Hobbit' komen wat in 6 maanden in elkaar is geflanst...hoef ik het niet te zien denk ik...Ik kan wel een tijdje wachten...
Nooit meer die signature.... ;(
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:12:36 #53
22457 Patch
pi_42985830
MGM chief operating officer Rick Sands talked about "The Hobbit" while at ShowEast this week reports Slashfilm.
Sands confirmed that talks are underway with New Line Cinema to obtain the rights to produce TWO prequel films to "The Lord of the Rings", based on J.R.R. Tolkien's "The Hobbit".
  woensdag 15 november 2006 @ 15:00:35 #54
22457 Patch
pi_43577824
At the European Media Leaders Summit in London, MGM chief Harry Sloan confirmed that the studio plans to focus on its five core franchises - James Bond, "The Pink Panther," "Thomas Crown," "Rocky" and "The Hobbit". The aim is to release two or three tentpoles per year reports Variety.

Sloan confirmed MGM was in talks with Peter Jackson to make two movies based on J.R.R. Tolkein's "The Hobbit" though that is contingent on negotiations with New Line, which owns the right to produce "The Hobbit".

The first "Hobbit" will be a direct adaptation of "The Hobbit," and the second would be drawn from footnotes and source material connecting "The Hobbit" with "The Lord of the Rings".
  woensdag 15 november 2006 @ 23:59:35 #55
6643 Sheridana
Nog 3 nachtjes....
pi_43595043
Nooit meer die signature.... ;(
  donderdag 16 november 2006 @ 11:50:48 #56
11102 knep
Mountainfreak
pi_43603260
Dat is mooi, ik had mijn bedenkingen bij 2 films maar dit is top .
pi_43603393
Dat is wel heel erg gaaf.
Maar gebeurt er dan precies tussen the hobbit en lord of the rings dat voldoende is voor een intressante film? Ik heb bijvoorbeeld de silmarillion nog niet gelezen, ik gok dat het daar instaat?

Goed dat de the hobbit als 1 film willen houden, het verhaal is best in 2-3uur te vertellen en in 2 delen zou kunnen maar dan wel direct na elkaar, waar zou je anders de film moeten opbreken? Het is gewoon 1 verhaal.
-
  donderdag 16 november 2006 @ 12:26:22 #58
22457 Patch
pi_43604210
Ik zou van The Hobbit een tv serie maken... elk hoofdstuk is toch meteen een goede aflevering?
  maandag 20 november 2006 @ 14:19:43 #59
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_43716573
quote:
De voorbereidingen voor de verfilming van The Hobbit, J.R.R. Tolkiens voorloper van The Lord of the Rings, heeft een onverwachte wending gekregen. Ondanks eerdere berichten en de verwachtingen van velen zal Peter Jackson niet bij het project betrokken zijn. De Nieuw-Zeelander kreeg te horen dat zijn hulp niet gewenst is bij de twee films die in de planning staan: The Hobbit en een film die The Hobbit en The Lord of the Rings met elkaar moet verbinden.

In een verklaring laten Peter Jackson en zijn vaste schrijfster Fran Walsh weten dat de afwijzing te maken heeft met een financiële kwestie tussen het duo en New Line over The Fellowship Of The Ring. "This outcome is not what we anticipated or wanted, but neither do we see any positive value in bitterness and rancor. We now have no choice but to let the idea of a film of The Hobbit go and move forward with other projects."
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  maandag 20 november 2006 @ 14:22:49 #60
11102 knep
Mountainfreak
pi_43716671
Belachelijk
pi_43717505
Waarom ingodsnaam !
  maandag 20 november 2006 @ 14:51:52 #63
22457 Patch
pi_43717545
It doesn't get much more official than this folks. In a lengthy letter to The One Ring.Net, "The Lord of the Rings" trilogy helmer Peter Jackson confirmed will not be involved in the making of the series 'prequel' "The Hobbit".

For sometime a cloud over Jackson's involvement has been swirling due to an unresolved lawsuit between Jackson and New Line over incomes on "The Fellowship of the Ring". Until the issue was settled there wasn't expected to be any involvement on Jackson's part.

Now, producer Mark Ordesky called Jackson's manager and "told him that New Line would no longer be requiring our services on the Hobbit and the LOTR 'prequel'. This was a courtesy call to let us know that the studio was now actively looking to hire another filmmaker for both projects".

The reason for this? According to the letter "Ordesky said that New Line has a limited time option on the film rights they have obtained from Saul Zaentz, and because we won't discuss making the movies until the lawsuit is resolved, the studio is going to have to hire another director".
....................................
....................................

Dear One Ringers,

As you know, there's been a lot of speculation about The Hobbit. We are often asked about when or if this film will ever be made. We have always responded that we would be very interested in making the film - if it were offered to us to make.

You may also be aware that Wingnut Films has bought a lawsuit against New Line, which resulted from an audit we undertook on part of the income of The Fellowship of the Ring. Our attitude with the lawsuit has always been that since it's largely based on differences of opinion about certain accounting practices, we would like an independent body - whether it be a judge, a jury, or a mediator, to look at the issues and make an unbiased ruling. We are happy to accept whatever that ruling is. In our minds, it's not much more complex than that and that's exactly why film contracts include right-to-audit clauses.

However, we have always said that we do not want to discuss The Hobbit with New Line until the lawsuit over New Line's accounting practices is resolved. This is simple common sense - you cannot be in a relationship with a film studio, making a complex, expensive movie and dealing with all the pressures and responsibilities that come with the job, while an unresolved lawsuit exists.

We have also said that we do not want to tie settlement of the lawsuit to making a film of The Hobbit. In other words, we would have to agree to make The Hobbit as a condition of New Line settling our lawsuit. In our minds this is not the right reason to make a film and if a film of The Hobbit went ahead on this basis, it would be doomed. Deciding to make a movie should come from the heart - it's not a matter of business convenience. When you agree to make a film, you're taking on a massive commitment and you need to be driven by an absolute passion to want to get the story on screen. It's that passion, and passion alone, that gives the movie its imagination and heart. To us it is not a cold-blooded business decision.

A couple of months ago there was a flurry of Hobbit news in the media. MGM, who own a portion of the film rights in The Hobbit, publicly stated they wanted to make the film with us. It was a little weird at the time because nobody from New Line had ever spoken to us about making a film of The Hobbit and the media had some fun with that. Within a week or two of those stories, our Manager Ken Kamins got a call from the co-president of New Line Cinema, Michael Lynne, who in essence told Ken that the way to settle the lawsuit was to get a commitment from us to make the Hobbit, because "that's how these things are done". Michael Lynne said we would stand to make much more money if we tied the lawsuit and the movie deal together and this may well be true, but it's still the worst reason in the world to agree to make a film.

Several years ago, Mark Ordesky told us that New Line have rights to make not just The Hobbit but a second "LOTR prequel", covering the events leading up to those depicted in LOTR. Since then, we've always assumed that we would be asked to make The Hobbit and possibly this second film, back to back, as we did the original movies. We assumed that our lawsuit with the studio would come to a natural conclusion and we would then be free to discuss our ideas with the studio, get excited and jump on board. We've assumed that we would possibly get started on development and design next year, whilst filming The Lovely Bones. We even had a meeting planned with MGM executives to talk through our schedule.

However last week, Mark Ordesky called Ken and told him that New Line would no longer be requiring our services on the Hobbit and the LOTR 'prequel'. This was a courtesy call to let us know that the studio was now actively looking to hire another filmmaker for both projects.

Ordesky said that New Line has a limited time option on the film rights they have obtained from Saul Zaentz (this has never been conveyed to us before), and because we won't discuss making the movies until the lawsuit is resolved, the studio is going to have to hire another director.

Given that New Line are committed to this course of action, we felt at the very least, we owed you, the fans, a straightforward account of events as they have unfolded for us.

We have always had the greatest support from The Ringers and we are very sorry our involvement with The Hobbit has been ended in this way. Our journey into Tolkien's world started with a phone call from Ken Kamins to Harvey Weinstein in Nov 1995 and ended with a phone call from Mark Ordesky to Ken in Nov 2006. It has been a great 11 years.

This outcome is not what we anticipated or wanted, but neither do we see any positive value in bitterness and rancor. We now have no choice but to let the idea of a film of The Hobbit go and move forward with other projects.

We send our very best wishes to whomever has the privilege of making The Hobbit and look forward to seeing the film on the big screen.

Warmest regards to you all, and thanks for your incredible support over the years.

We got to go there - but not back again ...

Peter Jackson and Fran Walsh
  maandag 20 november 2006 @ 14:52:10 #64
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_43717560
Echt te KLOTE voor woorden

Als Jackson niet meewerkt kunnen ze de films net zo goed niet maken.
pi_43717680
Ja idd, dan hoef ik dus echt niet 'The Hobbit' te zien, als het niet uit de handen van PJ komt wat een kutzooi zeg
pi_43719622
Krijg je een regisseur die de stijl van PJ moet proberen te kopieren omdat het anders niet lekker aansluit op LOTR, geweldig .
  maandag 20 november 2006 @ 16:19:56 #67
22457 Patch
pi_43720032
George Lucas
pi_43720127
quote:
Op maandag 20 november 2006 16:19 schreef Patch het volgende:
George Lucas
Die is goed met kinderverhaaltjes maken van prequels van epische films, heb ik me laten vertellen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 20 november 2006 @ 16:40:54 #69
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_43720680
Ik denk niet dat iemand in de buurt komt van Jackson op LotR gebied. Jackson heeft het onmogelijk mogelijk gemaakt...
quote:
Op maandag 20 november 2006 16:19 schreef Patch het volgende:
George Lucas
Oh hell no!
pi_43721765
Damn-it!! Wat is dat voor een gedoe!? Willen ze soms floppen ofzo? Dit is by far de slechtste keuze ooit gemaakt door een filmstudio!!

Hebben de fans geen recht op een perfect aansluitende prequel gemaakt door PJ:(
  dinsdag 21 november 2006 @ 15:57:51 #71
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43750861
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:55 schreef splendor het volgende:
Dat is wel heel erg gaaf.
Maar gebeurt er dan precies tussen the hobbit en lord of the rings dat voldoende is voor een intressante film? Ik heb bijvoorbeeld de silmarillion nog niet gelezen, ik gok dat het daar instaat?
Nope. Niet dat ik me kan herinneren en iig niet voldoende voor een film.
Gandalf en de rest van de tovenaars smijten Sauron uit het demsterwold, maar da's zo ongeveer alles. Je zou misschien de val van Saruman kunnen laten zien en de wederopbouw van Sauron in Mordor maar iets nuttigs? Neah.
  dinsdag 21 november 2006 @ 15:59:11 #72
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43750910
Één voordeel, zonder PJ worden het in ieder geval films van een normale lengte. Die gast moet echt leren wat editten inhoudt. Bij LOTR ging het nog wel omdat het verhaal sowieso traag gaat maar bij King Kong zag je al dat hij gewoon niets durft weg te gooien.
pi_43751114
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:57 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nope. Niet dat ik me kan herinneren en iig niet voldoende voor een film.
Gandalf en de rest van de tovenaars smijten Sauron uit het demsterwold, maar da's zo ongeveer alles. Je zou misschien de val van Saruman kunnen laten zien en de wederopbouw van Sauron in Mordor maar iets nuttigs? Neah.
In de Unfinished tales staat ook nog wel het een en ander, maar de periode tussen de Hobbit en LotR is meer de stilte voor de storm. Lastig om daar een boeiende, enigszins op zichzelf staande film van te maken . Dan geef ik je (maar dat zal wel onder de Silmarillionrechten vallen) meer kans met het verfilmen van de val van Numénor en de Laatste Alliantie.
  dinsdag 21 november 2006 @ 16:13:40 #74
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43751464
Dit is wat er gebeurde volgens de boeken sinds de geboorte van Bilbo. In de films is de 17 jaar tussen Bilbo's feest en Frodo's vertrek teruggebracht naar een dag of twee.
quote:
September 22, 2890

The Shire
Bilbo Baggins is born.

March 1, 2931

Arnor
Aragorn II, descendant of Aranarth first Chieftain of the Dúnedains, is born. His mother calls him Estel ("hope") and sends him to live with Elrond.

2941

The Shire / Erebor
Thorin Oakenshield and Gandalf visit Bilbo in the Shire. Bilbo joins the Dwarves' quest to retake the treasures of Erebor. Among his many adventures, Bilbo meets Gollum and finds the One Ring.

Bard of Esgaroth slays Smaug the dragon with the aid of Bilbo. The Battle of the Five Armies—Men, Elves, Dwarves, Goblins, and Eagles— is fought over Smaug's treasure. Thorin Oakenshield dies in battle, and Dain of the Iron Hills becomes King under the mountain. .

2941

Middle-earth
The White Council meets again and Saruman, hoping to keep Sauron from finding the One Ring, agrees to attack Dol Guldur. Sauron abandons Dol Guldur. .

2942

Bilbo returns to the Shire and begins to write his memoirs, the first volume of the Red Book.

Sauron returns to Mordor.

2944

Bard rebuilds Dale and becomes King. Gollum leaves the Mountains and begins his search for his "precious".

2951

Mordor
Sauron openly declares his presence and gathers his forces and sends three Nazgûl to hold Dol Guldur. Gollum heads toward Mordor in his search.

2951-3019

Middle-earth
The War of the Ring

2951

Rivendell
Elrond reveals to his ward "Estel" his true name and heritage and presents him with the greatest heirloom of Arnor, the shards of the ancient sword Narsil. Arwen, returning from Lorien, meets Aragorn in the woods. They fall in love, but Aragorn leaves to prove his worthiness as a suitor to Elrond.

2953

Middle-earth
Last meeting of the White Council. Saruman fortifies Isengard and sets spies on Gandalf.

2953

Gandalf and Aragorn meet and become friends.

2957-80

Aragorn undertakes many journeys and adventures. He serves both the king of Rohan and the Steward of Gondor, and protects the land of Eriador from the minions of Sauron.

September 22, 2968

The Shire
Frodo Baggins is born.

2978

Gondor
Birth of Boromir son of Denethor II, steward of Gondor.

2980

Middle-earth
Aragorn enters Lorien and meets Arwen again. He gives her the ring of Barahir, and they promise to marry.

Gollum reaches the confines Mordor. He is tortured, interrogated, and eventually "escapes." He then becomes acquainted with the great spider Shelob.

Theoden becomes King of Rohan.

3000

The Shire
Saruman risks using one of the seeing stones and is unknowingly enslaved to the will of Sauron.

September 22, 3001

The Shire
Bilbo hosts his farewell feast on his 111th birthday, and gives Frodo the Ring.

3001-17

Middle-earth
Gandalf and Aragorn sporadically hunt for Gollum. Aragorn finally captures him in the Dead Marshes northwest of Mordor.

3002

Rivendell
Bilbo becomes a guest of Elrond and settles in Rivendell.

3018

Middle-earth
After many years of absence, Gandalf comes to the Shire to warn Frodo about the One Ring. Meanwhile Sauron sends the Nazgûl forth in search of it. Frodo and his companions flee the Shire and meet up with Aragorn. They take the Ring to Rivendell where it is decided that the Ring must be destroyed in the fires of Mount Doom. Nine are chosen to undertake this quest, they comprise the Fellowship of the Ring.

3018-19

The War of the Ring ends in March, 3019. The deeds of the Fellowship and the history of the War of the Ring, as told in the Lord of the Rings, are too great and numerous to be recounted here.

September 29, 3021

The Grey Havens, Middle-earth
Bilbo and Frodo depart over the Sea, into the west with the Keepers of the Three Rings (Gandalf, Galadriel, Elrond).
Geen idee hoe ze dáár een film van willen maken eigenlijk. Vooral omdat Saruman in de film meer een slaaf van Sauron was en in het boek een tegenstander.
  dinsdag 21 november 2006 @ 16:42:21 #75
142125 Joeks79
Beyond the Velvet Rope
pi_43752489
The Hobbit Peter Jackson is geen goed nieuws. Ik vraag me af of belangrijke karakters dan ook opnieuw gecast moeten worden, gezien de hechte band tussen cast en Jackson tijdens het filmen van LOTR.
Life belongs to those who are alive
  dinsdag 21 november 2006 @ 16:48:50 #76
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43752722
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 16:42 schreef Joeks79 het volgende:
The Hobbit Peter Jackson is geen goed nieuws. Ik vraag me af of belangrijke karakters dan ook opnieuw gecast moeten worden, gezien de hechte band tussen cast en Jackson tijdens het filmen van LOTR.
Even kijken, wie blijft erover van LOTR, ehm...

Oh ja, Ian McKellen als Gandalf, en misschien dat ze Ian Holm nemen als Bilbo maar dan moeten ze hem wel weer een stuk verjongen. De rest hoef je niet opnieuw aan te nemen omdat ze niet meedoen.
pi_43753095
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 16:48 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Even kijken, wie blijft erover van LOTR, ehm...

Oh ja, Ian McKellen als Gandalf, en misschien dat ze Ian Holm nemen als Bilbo maar dan moeten ze hem wel weer een stuk verjongen. De rest hoef je niet opnieuw aan te nemen omdat ze niet meedoen.
Als je de White Council erbij neemt (om Sauron Dol Guldur uit te gooien) zit je natuurlijk met Hugo Weaving en Cate Blanchett (en Celeborn hing daar vast ook wel ergens rond, maar is minder belangrijk).
  dinsdag 21 november 2006 @ 17:05:00 #78
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43753304
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 16:59 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als je de White Council erbij neemt (om Sauron Dol Guldur uit te gooien) zit je natuurlijk met Hugo Weaving en Cate Blanchett (en Celeborn hing daar vast ook wel ergens rond, maar is minder belangrijk).
Da's van later zorg en slechts relevant voor eventuele tweede prequel.
Oh, en je vergeet Círdan, die moet je ook terughalen.
pi_43753707
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Da's van later zorg en slechts relevant voor eventuele tweede prequel.
Oh, en je vergeet Círdan, die moet je ook terughalen.
Dit ging toch over de tweede prequel? De Hobbit is wel min of meer werkbaar.

Cirdan heeft trouwens vermoedelijk minder indruk gemaakt op de gemiddelde LotR-kijker, dus is minder essentieel om door dezelfde acteur te laten spelen.
  dinsdag 21 november 2006 @ 17:28:06 #80
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43754058
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:16 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dit ging toch over de tweede prequel? De Hobbit is wel min of meer werkbaar.

Cirdan heeft trouwens vermoedelijk minder indruk gemaakt op de gemiddelde LotR-kijker, dus is minder essentieel om door dezelfde acteur te laten spelen.
Tsk, we doen het natuurlijk niet voor de gemiddelde kijker natuurlijk. .
pi_43754142
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:28 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Tsk, we doen het natuurlijk niet voor de gemiddelde kijker natuurlijk. .
Oh wacht, dan wordt het een andere insteek .

Zonder Jackson's liefdesverhaaltjes (knap om die in de Hobbit te schrijven trouwens) en met minder comic relief (alhoewel, de dwergen in de Hobbit...) wordt het nog wel eens wat voor de Tolkienfans. En een box-office van drie cijfers in het eerste weekend is ook weer eens wat anders.
  dinsdag 21 november 2006 @ 17:33:58 #82
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43754267
Er is inderdaad geen romantiek te vinden in de Hobbit (of zouden ze misschien een dwerg of twee vrouwelijk maken?) en als ze met de dwergen hetzelfde uithalen als met M&P dan mogen ze wat mij betreft tegen de muur gezet worden.

Riddles in the dark lijkt me wel leuk om te zien trouwens maar dat zal ook wel verknipt worden omdat het anders teveel raadsels zijn, we moeten natuurlijk snel snel snel naar Berg en Dal en de slag van de vijf legers.
pi_43822079
tvp ben op school.. straks ns kijken
Never underestimate the predictability of stupidity
pi_43837119
een post van filmtotaal.nl, als dit waar is, dan is het een kwestie van wachten, wat ik best wil doen

New Line is PJ nog geld schuldig voor FotR. Saul Zaentz, de eigenaar van Tolkien Enterprises (en dus ook de ultieme eigenaar van de rechten op LotR en The Hobbit) heeft er het volgende over te zeggen:
It will definitely be shot by Peter Jackson. The question is only when. He wants to shoot another movie first. Next year the Hobbit-rights will fall back to my company. I suppose that Peter will wait because he knows that he will make the best deal with us. And he is fed up with the studios: to get his profit share on the rings trilogy he had to sue New Line. With us in contrast he knows that he will be paid fairly and artistically supported without reservation.

bron; http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=newsDetails&newsID=8166&titel=Kort_nieuws_rond_The_Hobbit
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:08:19 #85
22457 Patch
pi_43854127
Gandalf himself, Sir Ian McKellen, revealed on Wednesday he is upset over recent talk that director Peter Jackson may not make a film based on author J.R.R. Tolkien's "The Hobbit".

"On my own account, I am very sad as I should have relished re-visiting Middle Earth with Peter again as team-leader. It's hard to imagine any other director matching his achievement in Tolkien country" he said in a posting on his official site.

Despite this week's letter from Jackson, many industry insiders still expect him to be involved on the project and that this public spectacle is merely childish negotiating tactics from both parties over both the deal and the outstanding "Fellowship" lawsuit.

"We will have to await developments but being an optimist I am hoping that New Line, MGM and Wingnut can settle outstanding problems so that the long expected 'Hobbit' is filmed sooner rather than later," McKellen added in his post.

For now though speculation continues with some wild talk at The One Ring that "Spider-Man" helmer Sam Raimi has been contacted about potentially helming.
pi_43897466
The Hobbit is eigenlijk een verhaal op zichzelf en zou best door een andere regisseur gedaan kunnen worden. Ik zou wel graag Ian McKellen zien als Gandalf, maar Bilbo kan vervangen worden door een jonger exemplaar. Legolas zou eventueel ook mee kunnen doen, hoewel hij volgens mij niet in het boek beschreven wordt.
Ik zou het gaver vinden als PJ de remake van Clash of the Titans zou gaan regiseren.

[ Bericht 12% gewijzigd door ThaSandman op 26-11-2006 05:07:01 ]
*This is the end, beautiful friend - This is the end, my only friend
*The end of our elaborate plans - The end of everything that stands
*The End
  zondag 26 november 2006 @ 14:49:57 #87
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43905020
Waarom toch die fucking wens om verhalen aan te passen waar dat compleet niet nodig is? Arwen willen ze er ook al inschrijven? Waarom? het verhaal is sterk genoeg zonder verzonnen cameorolletjes van een paar levendige paspoppen.
pi_43911966
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:49 schreef Dagonet het volgende:
Waarom toch die fucking wens om verhalen aan te passen waar dat compleet niet nodig is? Arwen willen ze er ook al inschrijven? Waarom? het verhaal is sterk genoeg zonder verzonnen cameorolletjes van een paar levendige paspoppen.
Waarom! Omdat Legolas niet in het boek voorkomt betekent het niet dat hij niet in het verhaal aanwezig is. Elven zijn in feite onsterfelijk en aangezien Legolas de zoon is van Thranduil is het aannemelijk dat hij erbij betrokken is zonder beschreven te worden. Het is juist het mooie aan Tolkien dat er achter zijn verhalen nog een hele wereld afspeelt en dat zijn verhalen maar een stukje zijn van een groot geheel.
*The End
  zondag 26 november 2006 @ 19:05:36 #89
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43912227
No shit Sherlock, maar het enige dat je dus eigenlijk wil is dat Legolas een keertje door het beeld loopt? En daar wil je dan een gedeelte van het budget aan uitgeven omdat je Orlando Bloom moet inhuren voor een paar minuten screentime, hooguit.

Voegt niets toe, zit niet in het originele verhaal en zijn alleen maar extra kosten. Hou toch eens op met het proberen van het verbeteren van verhalen en verfilm het gewoon, dat gezeik met eigen inbreng steeds, als je dat wil moet je maar een eigen verhaal schrijven.
pi_43912245
quote:
Op zondag 26 november 2006 18:56 schreef ThaSandman het volgende:

[..]

Waarom! Omdat Legolas niet in het boek voorkomt betekent het niet dat hij niet in het verhaal aanwezig is. Elven zijn in feite onsterfelijk en aangezien Legolas de zoon is van Thranduil is het aannemelijk dat hij erbij betrokken is zonder beschreven te worden. Het is juist het mooie aan Tolkien dat er achter zijn verhalen nog een hele wereld afspeelt en dat zijn verhalen maar een stukje zijn van een groot geheel.
En om te demonstreren hoe groot die wereld is laat je dezelfde paar hoofdpersonen keer op keer opduiken? .
pi_43927605
Ik hoop echt dat PJ de Hobbit gaat doen!

Het is weer even geleden dat ik het boek heb gelezen.
Ik zou het echt doodzonde vinden als er weer wat extra gewauwel in het verhaal geschreven gaat worden! Helemaal niet nodig!
In het boek komen genoeg leuke nieuwe karakters voor, en een cameo van legolas of arwen slaat als een lul op een drumstel absoluut overbodig!

Gandalf
Beorn
De adelaars
De dwergen Die namen alleen al Oin, Gloin, Ori, Nori en die andere 8 ben ik ff kwijt, waren toch 12 dwergen?
  maandag 27 november 2006 @ 13:55:43 #92
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43927768
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:50 schreef So_Addictive het volgende:

De dwergen Die namen alleen al Oin, Gloin, Ori, Nori en die andere 8 ben ik ff kwijt, waren toch 12 dwergen?
13:
Thorin (de leider van het stel)
Óin & Glóin (vader van Gimli)
Dwalin & Balin
Bifur & Bofur
Fili & Kili
Dori, Nori & Ori
Bombur

En niet zo lachen om die namen, dat zijn namelijk (net als Gandalf) allemaal namen van dwergen uit de Edda (Noorse mythologie).
pi_43927996
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:55 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En niet zo lachen om die namen, dat zijn namelijk (net als Gandalf) allemaal namen van dwergen uit de Edda (Noorse mythologie).
Ja maar... maar... ze klinken zo leuk
pi_43928102
quote:
Liever de Silmarrilion
Ik vind het een heerlijk boek, maar die is niet te filmen.
History became legend, legend became myth.
  maandag 27 november 2006 @ 14:18:23 #95
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43928439
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:04 schreef So_Addictive het volgende:

[..]

Ja maar... maar... ze klinken zo leuk
Daar heb je gelijk in, ik heb ook jaren gedacht dat hij ze zelf allemaal verzonnen had.
  maandag 27 november 2006 @ 14:19:21 #96
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43928461
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:07 schreef valek het volgende:

[..]

Losse stukken zijn op zich wel te doen maar dat is dan weer alleen maar leuk voor de mensen die de boeken kennen en niet voor het grote publiek.
pi_43928571
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:07 schreef valek het volgende:

[..]

Ik zeg: BBC miniserie. Beetje dezelfde opzet als hun verfilming van Gormenghast, alhoewel je van tevoren vermoedelijk al aan aardig wat andere networks verkocht moet hebben om überhaupt een budget te hebben voor een paar van de betere veldslagen.
pi_43928585
Tvptje.
  maandag 27 november 2006 @ 14:24:45 #99
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43928643
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:22 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik zeg: BBC miniserie. Beetje dezelfde opzet als hun verfilming van Gormenghast, alhoewel je van tevoren vermoedelijk al aan aardig wat andere networks verkocht moet hebben om überhaupt een budget te hebben voor een paar van de betere veldslagen.
Gormenghast, Neverwhere. Verkopen zou geen probleem moeten zijn, HBO?
pi_43928704
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:24 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Gormenghast, Neverwhere. Verkopen zou geen probleem moeten zijn, HBO?
Maar is dat genoeg? Silmarillion heeft best veel en ook best veel grote veldslagen, dat gaat aardig in de kosten lopen . Alhoewel de slechte belichting van de Dagor-nuin-Giliath wel in het budget moet passen .
pi_43928936
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:26 schreef Litpho het volgende:

[..]
Alhoewel de slechte belichting van de Dagor-nuin-Giliath wel in het budget moet passen .
Belichting
  maandag 27 november 2006 @ 14:41:46 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_43929184
Peter Jackson die niet meewerkt?
Mmm
Krijgen we dan scherp beeld? Geen korrels groot als tennisballen, die zelfs op tv te zien zijn? Opnames in het donker die niet volgelopen zijn? Goede kleurbalans?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_43929500
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 20:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik heb al een tijdje een leaked trailer van the hobbit (je weet wel, dat verhaal van eigenlijk voor de LOTR films). Op het einde staat er vermeld "on 19 december 2006 Smaug awakens". Nu weet ik toevallig dat Smaug een Balrog is. Kan iemand bevestigen of ontkennen dat er op 19 december 2006 inderdaad deze film uitkomt? Je zou toch wel verwachten dat er na afloop van de drie LOTR films enige aandacht aan "the hobbit" gegeven zou zijn. Ook hoor ik er nog niets over in de media.
Smaug is geen balrog, is een draak(op dit moment de hobbit aan het voorlezen is aan zoonlief)....

Verder is dit natuurlijk een schaamteloze tvp

Maar goed, als die uitkomt wil ik ook de verhalen uit de Silmarillion op film zien!!!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_43929526
quote:
Liever de Silmarrilion
Die kan niet in 1 film eigenlijk.....is meer een verzamelwerk die je wat uitlegt over de wereld van tolkien, wel met gruwelijk mooie verhalen.
Bv het scheppingsverhaal, ergggggggg goed....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 27 november 2006 @ 15:01:00 #105
45206 Pietverdriet
pi_43929695
Ik denk dat Marc Caro en Jean-Pierre Jeunet beter zijn om het te verfilmen.
  maandag 27 november 2006 @ 15:41:24 #106
32422 engessa
Who's dirty?
pi_43930808
Geen Peter Jackson maar wel Sam Raimi kwam ik net ergens tegen

http://www.filmfan.be/modules.php?name=News&file=article&sid=5851
pi_43930962
quote:
Op zondag 26 november 2006 04:57 schreef ThaSandman het volgende:
The Hobbit is eigenlijk een verhaal op zichzelf en zou best door een andere regisseur gedaan kunnen worden. Ik zou wel graag Ian McKellen zien als Gandalf, maar Bilbo kan vervangen worden door een jonger exemplaar. Legolas zou eventueel ook mee kunnen doen, hoewel hij volgens mij niet in het boek beschreven wordt.
Ik zou het gaver vinden als PJ de remake van Clash of the Titans zou gaan regiseren.
Dat kan eigenlijk niet
Er zit een klein stukje in LOTR waarin je ziet dat Bilbo de ring vindt
Ook al klopte dat gedeelte ook niet helemaal in vergelijking met het boek, de personage zit er wel in
  maandag 27 november 2006 @ 16:05:12 #108
45206 Pietverdriet
pi_43931532
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:41 schreef engessa het volgende:
Geen Peter Jackson maar wel Sam Raimi kwam ik net ergens tegen

http://www.filmfan.be/modules.php?name=News&file=article&sid=5851
De Producent?
dacht dat we het over regiseurs hadden
  maandag 27 november 2006 @ 16:09:45 #109
32422 engessa
Who's dirty?
pi_43931666
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Producent?
dacht dat we het over regiseurs hadden
Sam Raimi is ook regisseur, oa Spiderman 1 en 2 en zijn Evil Dead films heeft hij geregisseerd.
  maandag 27 november 2006 @ 17:10:38 #110
22457 Patch
pi_43933517
In all the feuding over "The Hobbit", the one wild card has now spoken out about the issue. Saul Zaentz, the millionaire "Amadeus" and "The English Patient" producer who owns the rights to J.R.R. Tolkien's works, has gone on the record with enthusiastic support of director Peter Jackson.

"It will definitely be shot by Peter Jackson. ... Next year The Hobbit rights will fall back to my company. I suppose that Peter will wait because he knows that he will make the best deal with us" said Zaentz to German site Elbenwald.de via Showbiz Data.

The whole quarrel right now is over outstanding money owed to Jackson by New Line for his work on the first film of the "Lord of the Rings" trilogy. Jackson wants to direct at least one of the two prequel "Hobbit" films planned, but won't do it until the issue is resolved. Both a large cadre of fans and MGM, the studio who owns the distribution rights to "The Hobbit", also want him to do it.

Only New Line, who holds the production rights at present, isn't keen on the idea because it would require them settling their lawsuit quite soon - a movie that would put them millions out of pocket. The studio is opting to go with a new director and production team as they have to get into production on the film by next year or the rights will revert back to Zaentz.

Zaentz is perfectly happy with that idea it seems, it would allow him and Jackson to proceed without any studio interference - "He [Jackson] is fed up with the studios: to get his profit share on the Rings trilogy he had to sue New Line. With us, in contrast, he knows that he will be paid fairly and artistically supported without reservation".

Right now though how this plays out is fascinating to watch. All sides are using media outlets to their advantage in this fight, and both the newly-reformed MGM and Zaentz have proven they're not afraid to go at it tooth and claw. Yet right now the ball is in New Line's court, whatever they do next will determine the outcome.
pi_43933734
Het kan zijn dat ik het bericht niet helemaal begrijp en het antwoord er al instaat, maar als newline nu de rechten heeft en ze besluiten morgen met de opnames te beginnen en niet te wachten tot de rechter terug vallen, mag dat zomaar? En waarom doen ze dat dan niet?
-
pi_43938069
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:05 schreef Dagonet het volgende:
No shit Sherlock, maar het enige dat je dus eigenlijk wil is dat Legolas een keertje door het beeld loopt? En daar wil je dan een gedeelte van het budget aan uitgeven omdat je Orlando Bloom moet inhuren voor een paar minuten screentime, hooguit.

Voegt niets toe, zit niet in het originele verhaal en zijn alleen maar extra kosten. Hou toch eens op met het proberen van het verbeteren van verhalen en verfilm het gewoon, dat gezeik met eigen inbreng steeds, als je dat wil moet je maar een eigen verhaal schrijven.
Ik wijs je er alleen even op dat Tolkien een boek heeft geschreven waar ook personages in spelen die niet beschreven worden. Het is juist zeer aannemelijk dat Legolas een bepaalde rol heeft in dit boek. Verder typ ik nergens dat Orlando Bloom deze rol moet spelen. Maakt het jou trouwens uit hoeveel de film kost? De bioscoopkaartjes zullen daar echt niet drastisch van gaan stijgen.
Als jij een letterlijke boekverfilming wilt kun je misschien beter het boek nog eens lezen, zodat je niet wordt teleurgesteld als je de film gaat bekijken.
*The End
  maandag 27 november 2006 @ 19:49:30 #113
22457 Patch
pi_43938692
Ik blijf erbij dat The Hobbit het best tot zijn recht komt als tv-serie / miniserie in de trant van bijv. Merlin of DinoTopia
pi_43939371
quote:
Op maandag 27 november 2006 19:49 schreef Patch het volgende:
Ik blijf erbij dat The Hobbit het best tot zijn recht komt als tv-serie / miniserie in de trant van bijv. Merlin of DinoTopia
Ja maar zou dat niet ten koste gaan van de kwaliteit? Ik kan me voorstellen dat een miniserie niet zoveel geld krijgt als een film, die ook nog eens geld terugverdient.
*The End
  maandag 27 november 2006 @ 20:10:21 #115
22457 Patch
pi_43939522
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:06 schreef ThaSandman het volgende:

[..]

Ja maar zou dat niet ten koste gaan van de kwaliteit? Ik kan me voorstellen dat een miniserie niet zoveel geld krijgt als een film, die ook nog eens geld terugverdient.
wellicht ten koste van kwaliteit van effecten en wellicht cast.
Maar qua verhaallijn zou het volgens mij het beste zijn, nogmaals: elk hoofdstuk zou volgens mij een goede aflevering zijn....
pi_43940963
quote:
Op maandag 27 november 2006 19:34 schreef ThaSandman het volgende:

[..]

Ik wijs je er alleen even op dat Tolkien een boek heeft geschreven waar ook personages in spelen die niet beschreven worden. Het is juist zeer aannemelijk dat Legolas een bepaalde rol heeft in dit boek. Verder typ ik nergens dat Orlando Bloom deze rol moet spelen. Maakt het jou trouwens uit hoeveel de film kost? De bioscoopkaartjes zullen daar echt niet drastisch van gaan stijgen.
Als jij een letterlijke boekverfilming wilt kun je misschien beter het boek nog eens lezen, zodat je niet wordt teleurgesteld als je de film gaat bekijken.
Legolas in de hobbit????????

Dat is pure verkrachting van het verhaal, an maak je er de gemiddelde stephen king verfilming van, wat tenenkrommend is om aan te zien....

Het verhaal moet je gewoon zo authentiek mogelijk houden, het is een mooi en sterk verhaal, het enieg waar je legolas tussen zou kunnen proppen is bij de boselfen die de dwergen gevangen nemen, maar het zou gewoon als een tang op een varken slaan, legolas speelt gewoon geen rol in het verhaal de hobbit....

Ik weet dat helemaal letterlijk verfilmen zo goed als onmogelijk is, maar hou het igg een beetje bij de verhaallijn....
pi_43941097
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:10 schreef Patch het volgende:

[..]

Maar qua verhaallijn zou het volgens mij het beste zijn, nogmaals: elk hoofdstuk zou volgens mij een goede aflevering zijn....
Waarom, de hobbit is niet zo'n gruwelijk lang verhaal, dat kan prima in een mooie lange film van een uur of 3 max....

Je zou hem in een paar delen kunnen doen, maar toch, dat is zo naar, moet je steeds wachten
pi_43942624
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:10 schreef Patch het volgende:

[..]

Och heden, waar halen we betaalbare acteurs vandaan die minstens net zo goed zijn als Orlando Bloom of Liv Tyler?
pi_43952890
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom, de hobbit is niet zo'n gruwelijk lang verhaal, dat kan prima in een mooie lange film van een uur of 3 max....

Je zou hem in een paar delen kunnen doen, maar toch, dat is zo naar, moet je steeds wachten
Ik snap ook niet dat ze er zo moeilijk over doen, The Hobbit ansich is net zolang als het grootste hoofdstuk in LOTR. Dat kan makkelijk in 3 uur worden verfilmd. Harry Potter is zelfs nog dikker.
Dit boek is geen 3 delen waard, had dan Tom Bombardil verfilmd in LOTR, dat is ook maar een paar pagina's.
FART FAQ:
pi_43953167
The Hobbit had ik in een zucht en een scheet uitgelezen, dus dat kan makkelijk in een film van 3 uur

Tja, miniserie, lijkt me toch niet zo tof. Ik wil een mooie 'net echte' Smaug zien! En de special effect zijn meestal echte budgetvreters.
quote:
Het kan zijn dat ik het bericht niet helemaal begrijp en het antwoord er al instaat, maar als newline nu de rechten heeft en ze besluiten morgen met de opnames te beginnen en niet te wachten tot de rechter terug vallen, mag dat zomaar? En waarom doen ze dat dan niet?
Ja, in principe kan Newline vandaag al starten met draaien. De reden dát ze nog niet starten zal wel weer om geld, geld en nog eens geld draaien
  dinsdag 28 november 2006 @ 12:38:47 #121
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43957787
Met de vernieuwde CGI technieken wordt de slag van de vijf legers vast grootser dan de slag van de Pellenor fields. .
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:20:44 #122
45206 Pietverdriet
pi_43959011
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:38 schreef Dagonet het volgende:
Met de vernieuwde CGI technieken wordt de slag van de vijf legers vast grootser dan de slag van de Pellenor fields. .
Ik kan geen CGI meer zien, computergegenereerde bagger, meer van hetzelfde.
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:30:26 #123
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43959285
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik kan geen CGI meer zien, computergegenereerde bagger, meer van hetzelfde.
En realisme is gewoon beter, gelukkig zaten er in in LotR dan ook een heleboel modellen en dat zag je er wel aan af.
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:47:37 #124
45206 Pietverdriet
pi_43959659
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:30 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En realisme is gewoon beter, gelukkig zaten er in in LotR dan ook een heleboel modellen en dat zag je er wel aan af.
Sorry, maar filmtechnisch gezien vind ik LOTR een dikke teleurstelling, ff afgezien van het verhaal, delen onscherp, beeld gedeeltelijk extreem korrelig, donkere scene´s volgelopen, kleurbalans was slecht.
Allemaal zaken die een regiseur voor moet zorgen dat het goed is.
Als ik de kleuren en de beelden vergelijk met wat met analoge film mogelijk is (Agfa had bv prachtig filmmateriaal hiervoor gehad) en wat men er van gemaakt heeft. Jammer.
Men schijnt tegenwoordig helemaal zijn dikke digitale banketletter na te rennen en meer is beter is klaarblijkelijk de leus.
pi_43961603
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sorry, maar filmtechnisch gezien vind ik LOTR een dikke teleurstelling, ff afgezien van het verhaal, delen onscherp, beeld gedeeltelijk extreem korrelig, donkere scene´s volgelopen, kleurbalans was slecht.
Allemaal zaken die een regiseur voor moet zorgen dat het goed is.
Als ik de kleuren en de beelden vergelijk met wat met analoge film mogelijk is (Agfa had bv prachtig filmmateriaal hiervoor gehad) en wat men er van gemaakt heeft. Jammer.
Men schijnt tegenwoordig helemaal zijn dikke digitale banketletter na te rennen en meer is beter is klaarblijkelijk de leus.
Zelfde had ik met King kong, van alles too much gewoon, al die kleureffecten na afloop, bljif gewoon van die orginele films af, gebruik filters en geen computers om kleuren extra mooi naar voren te laten komen, het oogt allemaal een stuk onrealistischer

voorbeelden; knal groen bos, new-york in de ochtend met een flinke waas, vuur/lava contrasten te extreem, het enige wat ik geslaagd vond achteraf is de animatie van kong en de gedeeltelijke remake van new york

CGI is done
pi_43971190
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:53 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Zelfde had ik met King kong, van alles too much gewoon, al die kleureffecten na afloop, bljif gewoon van die orginele films af, gebruik filters en geen computers om kleuren extra mooi naar voren te laten komen, het oogt allemaal een stuk onrealistischer

voorbeelden; knal groen bos, new-york in de ochtend met een flinke waas, vuur/lava contrasten te extreem, het enige wat ik geslaagd vond achteraf is de animatie van kong en de gedeeltelijke remake van new york

CGI is done
Maar wel aan de originele verhaallijn gehouden
*The End
pi_43992696
quote:
Op maandag 27 november 2006 17:10 schreef Patch het volgende:
In all the feuding over "The Hobbit", the one wild card has now spoken out about the issue. Saul Zaentz, the millionaire "Amadeus" and "The English Patient" producer who owns the rights to J.R.R. Tolkien's works, has gone on the record with enthusiastic support of director Peter Jackson.

"It will definitely be shot by Peter Jackson. ... Next year The Hobbit rights will fall back to my company. I suppose that Peter will wait because he knows that he will make the best deal with us" said Zaentz to German site Elbenwald.de via Showbiz Data.

The whole quarrel right now is over outstanding money owed to Jackson by New Line for his work on the first film of the "Lord of the Rings" trilogy. Jackson wants to direct at least one of the two prequel "Hobbit" films planned, but won't do it until the issue is resolved. Both a large cadre of fans and MGM, the studio who owns the distribution rights to "The Hobbit", also want him to do it.

Only New Line, who holds the production rights at present, isn't keen on the idea because it would require them settling their lawsuit quite soon - a movie that would put them millions out of pocket. The studio is opting to go with a new director and production team as they have to get into production on the film by next year or the rights will revert back to Zaentz.

Zaentz is perfectly happy with that idea it seems, it would allow him and Jackson to proceed without any studio interference - "He [Jackson] is fed up with the studios: to get his profit share on the Rings trilogy he had to sue New Line. With us, in contrast, he knows that he will be paid fairly and artistically supported without reservation".

Right now though how this plays out is fascinating to watch. All sides are using media outlets to their advantage in this fight, and both the newly-reformed MGM and Zaentz have proven they're not afraid to go at it tooth and claw. Yet right now the ball is in New Line's court, whatever they do next will determine the outcome.
Ik weet niet waar je dit vandaan hebt gehaald, maar ik heb dit net gelezen:

Moments ago we received this email from Peter Jackson and his crew down in New Zealand, take a look...

Dear One Ringers,

As you know, there's been a lot of speculation about The Hobbit. We are often asked about when or if this film will ever be made. We have always responded that we would be very interested in making the film - if it were offered to us to make.

You may also be aware that Wingnut Films has bought a lawsuit against New Line, which resulted from an audit we undertook on part of the income of The Fellowship of the Ring. Our attitude with the lawsuit has always been that since it's largely based on differences of opinion about certain accounting practices, we would like an independent body - whether it be a judge, a jury, or a mediator, to look at the issues and make an unbiased ruling. We are happy to accept whatever that ruling is. In our minds, it's not much more complex than that and that's exactly why film contracts include right-to-audit clauses.

However, we have always said that we do not want to discuss The Hobbit with New Line until the lawsuit over New Line's accounting practices is resolved. This is simple common sense - you cannot be in a relationship with a film studio, making a complex, expensive movie and dealing with all the pressures and responsibilities that come with the job, while an unresolved lawsuit exists.

We have also said that we do not want to tie settlement of the lawsuit to making a film of The Hobbit. In other words, we would have to agree to make The Hobbit as a condition of New Line settling our lawsuit. In our minds this is not the right reason to make a film and if a film of The Hobbit went ahead on this basis, it would be doomed. Deciding to make a movie should come from the heart - it's not a matter of business convenience. When you agree to make a film, you're taking on a massive commitment and you need to be driven by an absolute passion to want to get the story on screen. It's that passion, and passion alone, that gives the movie its imagination and heart. To us it is not a cold-blooded business decision.

A couple of months ago there was a flurry of Hobbit news in the media. MGM, who own a portion of the film rights in The Hobbit, publicly stated they wanted to make the film with us. It was a little weird at the time because nobody from New Line had ever spoken to us about making a film of The Hobbit and the media had some fun with that. Within a week or two of those stories, our Manager Ken Kamins got a call from the co-president of New Line Cinema, Michael Lynne, who in essence told Ken that the way to settle the lawsuit was to get a commitment from us to make the Hobbit, because "that's how these things are done". Michael Lynne said we would stand to make much more money if we tied the lawsuit and the movie deal together and this may well be true, but it's still the worst reason in the world to agree to make a film.

Several years ago, Mark Ordesky told us that New Line have rights to make not just The Hobbit but a second "LOTR prequel", covering the events leading up to those depicted in LOTR. Since then, we've always assumed that we would be asked to make The Hobbit and possibly this second film, back to back, as we did the original movies. We assumed that our lawsuit with the studio would come to a natural conclusion and we would then be free to discuss our ideas with the studio, get excited and jump on board. We've assumed that we would possibly get started on development and design next year, whilst filming The Lovely Bones. We even had a meeting planned with MGM executives to talk through our schedule.

However last week, Mark Ordesky called Ken and told him that New Line would no longer be requiring our services on the Hobbit and the LOTR 'prequel'. This was a courtesy call to let us know that the studio was now actively looking to hire another filmmaker for both projects.

Ordesky said that New Line has a limited time option on the film rights they have obtained from Saul Zaentz (this has never been conveyed to us before), and because we won't discuss making the movies until the lawsuit is resolved, the studio is going to have to hire another director.

Given that New Line are committed to this course of action, we felt at the very least, we owed you, the fans, a straightforward account of events as they have unfolded for us.

We have always had the greatest support from The Ringers and we are very sorry our involvement with The Hobbit has been ended in this way. Our journey into Tolkien's world started with a phone call from Ken Kamins to Harvey Weinstein in Nov 1995 and ended with a phone call from Mark Ordesky to Ken in Nov 2006. It has been a great 11 years.

This outcome is not what we anticipated or wanted, but neither do we see any positive value in bitterness and rancor. We now have no choice but to let the idea of a film of The Hobbit go and move forward with other projects.

We send our very best wishes to whomever has the privilege of making The Hobbit and look forward to seeing the film on the big screen.

Warmest regards to you all, and thanks for your incredible support over the years.

We got to go there - but not back again ...

Peter Jackson and Fran Walsh
FART FAQ:
pi_43992979
Ik begrijp er iig weinig meer van met die elkaar tegensprekende berichten.
  woensdag 29 november 2006 @ 18:20:02 #129
22457 Patch
pi_43998829
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:12 schreef Votz het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je dit vandaan hebt gehaald, maar ik heb dit net gelezen:
blablabla
Jouw post had ik ook al geplaatst
1e post had ik van DarkHorizons, de andere had ik idd: van theonering
  woensdag 29 november 2006 @ 22:39:26 #130
22457 Patch
pi_44008309
New Line Cinema notified Lord of the Rings director Peter Jackson that he would not be involved in the production of The Hobbit and another LOTR prequel after Jackson declined to contribute a video salute to the studio for its 40th anniversary celebration next year, the New York Times reported today (Wednesday), citing two people familiar with the matter. Jackson and New Line are locked in a legal dispute over profits from The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring. The Times said that Jackson's camp has accused the studio of dropping him from the prequels "in a fit of pique." Meanwhile, a spokesman for MGM which owns distribution rights to The Hobbit, told the Times. "We support Peter Jackson as a filmmaker, and believe that when the dust settles, he'll be making the movie. We can't imagine any other result."
pi_44009280
Another LOTR prequel? The Silmarillion?

Dat werkt toch heul niet als film?
pi_44014514
quote:
Op woensdag 29 november 2006 23:05 schreef MadGuy het volgende:

Dat zal de oorlog worden die in de LOTR wordt verteld, het begin van de ring. De Silmarillion heeft daar weinig mee te maken.
FART FAQ:
  donderdag 30 november 2006 @ 08:46:09 #133
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_44014793
quote:
Op woensdag 29 november 2006 23:05 schreef MadGuy het volgende:

quote:
Op donderdag 30 november 2006 08:17 schreef Votz het volgende:

[..]

Dat zal de oorlog worden die in de LOTR wordt verteld, het begin van de ring. De Silmarillion heeft daar weinig mee te maken.
Ik had begrepen dat er twee LOTR-prequels verfilmd zouden worden: de eerste is The Hobbit en de tweede zou dan verhalen over wat er tussen The Hobbit en LOTR gebeurt. Dat is volgens mij niet bijster veel, maar wie weet?
pi_44015014
quote:
Op donderdag 30 november 2006 08:46 schreef Zhenar het volgende:

[..]

[..]

Ik had begrepen dat er twee LOTR-prequels verfilmd zouden worden: de eerste is The Hobbit en de tweede zou dan verhalen over wat er tussen The Hobbit en LOTR gebeurt. Dat is volgens mij niet bijster veel, maar wie weet?
Lijkt mij een overkill, dan kunnen ze beter het verhaal voor de The Hobbit verfilmen, dat is veel interessanter, alleen is dat weer grotendeels uitgelegd in LOTR zelf. Tussen The Hobbit en LOTR zit niet veel, misschien hier en daar een losse vertelling van Tolkien zelf: Tom Bombardil?
FART FAQ:
  donderdag 30 november 2006 @ 09:15:50 #135
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_44015211
Maar in de brief die PJ naar theonering.net stuurde staat dus:
quote:
Several years ago, Mark Ordesky told us that New Line have rights to make not just The Hobbit but a second "LOTR prequel", covering the events leading up to those depicted in LOTR.

[ Bericht 88% gewijzigd door Zhenar op 30-11-2006 11:13:56 ]
  donderdag 30 november 2006 @ 11:08:08 #136
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_44017655
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:15 schreef Zhenar het volgende:
Dit is de brief die PJ naar theonering.net stuurde:
[..]
En die nu twee keer op deze pagina en een keer op de vorige pagina staat. Die op deze pagina kan je best gemist hebben, staat een paar posts hoger en in bold tenslotte.
  donderdag 30 november 2006 @ 11:09:00 #137
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_44017673
quote:
Op donderdag 30 november 2006 08:17 schreef Votz het volgende:

[..]

Ja, nee, niet dus, heb je het topic niet gelezen? Vorige pagina.
  donderdag 30 november 2006 @ 11:14:39 #138
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_44017824
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:08 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En die nu twee keer op deze pagina en een keer op de vorige pagina staat. Die op deze pagina kan je best gemist hebben, staat een paar posts hoger en in bold tenslotte.
niet-teruglezers
pi_44019834
Ik hoorde dat Brett Ratner interesse had om The Hobbit te verfilmen.
  donderdag 30 november 2006 @ 12:24:28 #140
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_44019902
X-Men 3 en een zooi videoclips. Tof. .
  zaterdag 2 december 2006 @ 09:13:54 #141
22457 Patch
pi_44073662
Elijah / Frodo heeft ook zijn mening:

When New Line announced several weeks ago that they planned to start work on The Hobbit, a good many Middle Earth enthusiasts were elated. Then New Line informed Jackson that, due to a legal dispute over Lord of the Rings earnings, his services would not be required for that project or a hitherto unknown 'second prequel'. Cue: one disappointed director, and the outrage of thousands of fans.

Keen to find out how those close to the Lord Of The Rings camp feel about the whole mess, Empire sat down with Frodo himself, Elijah Wood, to get his thoughts on the matter. "I feel exactly the same way Peter does."

"I think it's a total shame, primarily for Peter and his team – WETA, and the thousands of people that lent their artistic creativity for ten years to this world of Middle Earth -- to imagine that somebody else would be given that opportunity, and that it essentially wouldn't be made by the same team"

As someone who wouldn't be needed for at least the first of what is increasing looking like two precursor films, Wood has more room to comment than some of the LOTR cast, and spoke candidly. "I can't imagine any of the original actors would want to join it… how can you imagine a prequel that didn't look the same, and didn't have the same continuity after all that work?"

But, like many up to speed on the situation, he's not convinced that the fat Hobbit lady has sung. "At the moment it sounds so definitive, and Peter has said "That's the end of the journey" in a very dramatic way, as Peter is wont to do - but absolute power to him, because I would be equally disappointed if I were him. But I think it remains to be seen, and apparently New Line may lose the rights eventually. If that happens, it would eventually - I think - fall back into Peter's hands. It's just sad that it's ultimately a business decision, and not at all considering the fans."
  vrijdag 12 januari 2007 @ 18:52:22 #142
22457 Patch
pi_45292783
New Line Co-chairman Bob Shaye has made it clear that his decision not to bring back Peter Jackson to direct the Lord of the Rings prequel The Hobbit is final and not just a negotiating ploy. In an interview with the online Sci-Fi Wire, Shaye said that hiring Jackson for The Hobbit "will never happen during my watch." He claimed that Jackson had received "a quarter of a billion dollars paid to him so far, justifiably, according to contract, completely right, and this guy ... turns around without wanting to have a discussion with us and sues us and refused to discuss it unless we just give in to his plan. ... I don't want to work with that guy anymore." Shaye then emphasized: "He will never make any movie with New Line Cinema again while I'm still working at the company." Jackson quickly fired back that he had tried to discuss the issues with New Line "for over a year, but the studio was and continues to be completely uncooperative."
pi_51286299
Nog nieuws hierover?
  maandag 9 juli 2007 @ 12:10:54 #144
22457 Patch
pi_51286452
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:07 schreef valek het volgende:
Nog nieuws hierover?
nope...
pi_51286954
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:10 schreef Patch het volgende:

[..]

nope...
  maandag 9 juli 2007 @ 12:29:49 #146
93800 7eVeNL
IAM Prof?
  maandag 9 juli 2007 @ 12:33:49 #147
22457 Patch
pi_51287202
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:29 schreef 7eVeNL het volgende:
Niet bepaald
offtopic psstt ... mijn mail gehad?
  maandag 13 augustus 2007 @ 16:49:40 #148
22457 Patch
pi_52334023
The Los Angeles Times reports that New Line's Bob Shaye is in talks with filmmaker Peter Jackson's representatives to potentially work something out in regards to his involvement in the "Lord of the Rings" prequel adaptation of "The Hobbit".

Shaye says "Yes, that's a fair statement. Notwithstanding our personal quarrels, I really respect and admire Peter and would love for him to be creatively involved in some way with THE HOBBIT."

The result is one of the juiciest rumours in a while. IESB reports that although Jackson won’t be back to direct, a source of theirs is telling them that Sam Raimi is looking to direct with Peter Jackson attached to produce.
Raimi has previously said he would not take on the project without Jackson’s blessing and is apparently leaning towards it as his next project rather than the "Clash of the Titans" remake.
  maandag 17 september 2007 @ 16:40:25 #149
22457 Patch
pi_53247104
A full on production timeline for "The Hobbit" film reveals an interesting history of the troubled "Lord of the Rings" prequel, whilst Viggo Mortensen has talked about possibly reprising his Aragorn role in it.

http://www.theonering.net/perl/newsview/8/1189963525
http://moviesblog.mtv.com(...)pen-the-possibility/
  maandag 17 september 2007 @ 16:43:48 #150
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_53247156
Aragorn in de Hobbit, why for fucks sake?
pi_53248433
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:43 schreef Dagonet het volgende:
Aragorn in de Hobbit, why for fucks sake?
Als cameo in Rivendell kan het nog wel, maar ik kan me niet voorstellen dat het daar bij zal blijven .
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:02:56 #152
28033 Pek
je moet wat
pi_53260433
Daar krijgt de make-up afdeling nog een kluif aan, toen Bilbo de ring vond was Aragorn 10 jaar oud
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_53262650
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:02 schreef Pek het volgende:
Daar krijgt de make-up afdeling nog een kluif aan, toen Bilbo de ring vond was Aragorn 10 jaar oud
Volgens mij is Aragorn er nog een van het oude mensen ras, die worden vlot 400 jaar oud.
-
  dinsdag 18 september 2007 @ 08:05:54 #154
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_53262838
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:42 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als cameo in Rivendell kan het nog wel, maar ik kan me niet voorstellen dat het daar bij zal blijven .
Toch best knap wat ze kunnen tegenwoordig als ze Vigo Mortensen 10 kunnen laten lijken.
  dinsdag 18 september 2007 @ 08:06:51 #155
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_53262844
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 07:36 schreef splendor het volgende:

[..]

Volgens mij is Aragorn er nog een van het oude mensen ras, die worden vlot 400 jaar oud.
hij's in de film 99.
http://www.glyphweb.com/ARDA/chronicle.html?startyear=2931&startage=3
  † In Memoriam † dinsdag 18 september 2007 @ 08:22:05 #156
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_53262957
Wat hier nog niet genoemd is en voor de tweede prequel gebruikt kan worden, Aragorn heeft een flinke tijd (tussen 2957 en 2980) doorgebracht in Rohan en Gondor, onder de schuilnaam Thorongil. Daar heeft hij onder andere de kapers van Umbar een gevoelige slag toegebracht en de groeiende macht van Sauron meegemaakt.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_53264375
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 08:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Toch best knap wat ze kunnen tegenwoordig als ze Vigo Mortensen 10 kunnen laten lijken.
Ja, zover had ik even niet teruggezocht .
pi_55365983
Voor de geinteresseerden (en ik kon zo snel geen toepasselijker topic vinden):
quote:
Peter Jackson to Produce The Hobbit and Sequel!
Source: New Line Cinema December 18, 2007

Academy Award-winning filmmaker Peter Jackson; Harry Sloan, Chairman and CEO, Metro-Goldwyn-Mayer Studios Inc. (MGM); Bob Shaye and Michael Lynne, Co-Chairmen and Co-CEOs of New Line Cinema have jointly announced today that they have entered into the following series of agreements:

* MGM and New Line will co-finance and co-distribute two films, The Hobbit and a sequel to The Hobbit. New Line will distribute in North America and MGM will distribute internationally.

* Peter Jackson and Fran Walsh will serve as Executive Producers of two films based on The Hobbit. New Line will manage the production of the films, which will be shot simultaneously.

* Peter Jackson and New Line have settled all litigation relating to the "Lord of the Rings" (LOTR) Trilogy.

Said Peter Jackson, "I'm very pleased that we've been able to put our differences behind us, so that we may begin a new chapter with our old friends at New Line. 'The Lord of the Rings' is a legacy we proudly share with Bob and Michael, and together, we share that legacy with millions of loyal fans all over the world. We are delighted to continue our journey through Middle Earth. I also want to thank Harry Sloan and our new friends at MGM for helping us find the common ground necessary to continue that journey."

"Peter Jackson has proven himself as the filmmaker who can bring the extraordinary imagination of Tolkien to life and we full heartedly agree with the fans worldwide who know he should be making 'The Hobbit,'" said Sloan, MGM's Chairman and CEO. "Now that we are all in agreement on 'The Hobbit,' we can focus on assembling the production team that will capture this phenomenal tale on film."

Bob Shaye, New Line Co-Chairman and Co-CEO comments, "We are very pleased we have been able to resolve our differences, and that Peter and Fran will be actively and creatively involved with 'The Hobbit' movies. We know they will bring the same passion, care and talent to these films that they so ably accomplished with 'The Lord of the Rings' Trilogy."

"Peter is a visionary filmmaker, and he broke new ground with 'The Lord of the Rings,'" notes Michael Lynne, New Line Co-Chairman and Co-CEO. "We're delighted he's back for 'The Hobbit' films and that the Tolkien saga will continue with his imprint. We greatly appreciate the efforts of Harry Sloan, who has been instrumental in helping us reach our new accord."

The two "Hobbit" films – The Hobbit and its sequel – are scheduled to be shot simultaneously, with pre-production beginning as soon as possible. Principal photography is tentatively set for a 2009 start, with the intention of The Hobbit release slated for 2010 and its sequel the following year, in 2011.

The Oscar-winning, critically-acclaimed LOTR Trilogy grossed nearly $3 billion worldwide at the box-office. In 2003, "Return of the King" swept the Academy Awards, winning all of the eleven categories in which it was nominated, including Best Picture – the first ever Best Picture win for a fantasy film. The Trilogy's production was also unprecedented at the time.

For more information about "The Hobbit" films, visit TheHobbitBlog.com.

Bron: http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=40300
  dinsdag 18 december 2007 @ 18:03:45 #159
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_55366737
geweldig nieuws Eindelijk!

Maar PJ als executive producer...heel leuk...maar blijft het zo dat hij enkel meedoet als producent (en niet als regisseur) wat al het plan was sinds een jaar toen de relatie tussen PJ en New Line écht koud was? Want ze praten er nu over alsof hij toch achter de camera zal gaan kruipen.

Maar man...2010 is nog damn ver weg

[ Bericht 7% gewijzigd door Hankster op 18-12-2007 18:14:36 ]
  dinsdag 18 december 2007 @ 21:27:48 #160
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_55371903
Ik hoop dat er nog geschoven gaat worden, dus dat PJ inderdaad zal gaan regisseren, maar ik denk het eerlijk gezegd niet. Het gaat tussen New Line en Peter Jackson niet ineens over rozen. Ook krijgt Jackson het dan te druk, hij gaat namelijk ook een Kuifje-film regisseren, en dat combineren lijkt me lastig. Maar er gaat hopelijk wel een zeer goede vervanger gevonden worden.
Ik hoop natuurlijk wel dat Peter, samen met Fran Walsh en Philippa Boyens het script voor beide films gaat schrijven.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_55380592
Prachtig nieuws! . Sowieso dat The Hobbit er daadwerkelijk gaat komen, en in ieder geval in samenwerking met PJ. Het mooiste zou inderdaad zijn dat PJ weer in de regisseursstoel gaat zitten, en wie weet gebeurt dat alsnog wel.

Maar met dit nieuws heb ik al genoeg vertrouwen in een waardige prequel van LOTR . En nog verdeeld over 2 films ook
pi_55381552
Jeej eindelijk
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_55381752
Ben benieuwd, als ze in dezelfde lijn als LOTR liggen worden het vette films.
  woensdag 19 december 2007 @ 11:37:57 #164
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_55383191
Twee films lijkt me eerlijk gezegd wel wat veel van het goede.

De LOTR boeken zijn 1250 pagina's verdeeld over 3 films met een totale duur van 12 uur.

De Hobbit is een boekje van een 250 pagina's, hoe willen ze daar dan ooit 2 films mee vullen?
  woensdag 19 december 2007 @ 11:49:22 #165
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_55383469
quote:
Op woensdag 19 december 2007 11:37 schreef Jovatov het volgende:
Twee films lijkt me eerlijk gezegd wel wat veel van het goede.

De LOTR boeken zijn 1250 pagina's verdeeld over 3 films met een totale duur van 12 uur.

De Hobbit is een boekje van een 250 pagina's, hoe willen ze daar dan ooit 2 films mee vullen?
Dat iedereen het vanaf nu weet:

De twee Hobbit films gaat niet enkel het verhaal van The Hobbit vertellen, maar ook een hoop andere belangrijke gebeurtenissen die tijdens en na The Hobbit plaatsvonden en die van belang zijn voor wat er in TLOTR gaat gebeuren.

Oftewel, gebaseerd op;
- The Hobbit
- Unfinished Tales
- History of Middle Earth
pi_55383617
quote:
Op woensdag 19 december 2007 11:49 schreef Hankster het volgende:

[..]

De twee Hobbit films gaat niet enkel het verhaal van The Hobbit vertellen, maar ook een hoop andere belangrijke gebeurtenissen die tijdens en na The Hobbit plaatsvonden en die van belang zijn voor wat er in TLOTR gaat gebeuren.
Bron? Bij mijn weten werd daar nog druk over gespeculeerd (alhoewel de kans wel erg groot is dat de aanval van The White Council op Dol Guldur meegenomen gaat worden).
  woensdag 19 december 2007 @ 12:06:33 #167
163194 DrDarwin
Novio-magenta
  woensdag 19 december 2007 @ 12:13:23 #168
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_55384016
Smaug
  woensdag 19 december 2007 @ 13:50:14 #169
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_55386865
quote:
Op woensdag 19 december 2007 11:49 schreef Hankster het volgende:

[..]

Oftewel, gebaseerd op;
- The Hobbit
- Unfinished Tales
- History of Middle Earth
Dat klinkt al beter
pi_55386931
quote:
Een iets specifiekere bron? Ik zie daar ook alleen maar speculatie ipv. iets wat de "dat iedereen het even weet" stelling zou moeten onderstrepen.
pi_55387016
Cool
  woensdag 19 december 2007 @ 14:29:13 #172
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_55387867
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:52 schreef Litpho het volgende:

[..]

Een iets specifiekere bron? Ik zie daar ook alleen maar speculatie ipv. iets wat de "dat iedereen het even weet" stelling zou moeten onderstrepen.
Nou ja.....ik denk dat er nu wel leven in 'die bron' komt.
  woensdag 19 december 2007 @ 14:37:20 #173
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_55388070
quote:
Op woensdag 19 december 2007 11:54 schreef Litpho het volgende:

[..]

Bron? Bij mijn weten werd daar nog druk over gespeculeerd (alhoewel de kans wel erg groot is dat de aanval van The White Council op Dol Guldur meegenomen gaat worden).
PJ en de mensen bij New Line zelf die al aangaven dat dát het idee was achter hun verfilming van The Hobbit ter motivatie van "waarom 2 films?". Is dus van een tijdje terug.

Maar inderdaad, weinig concreets is er écht over bekend. Maar je kan er wel van uit gaan dat dit meer een echte prequel voor TLOTR gaat worden dan dat het bij het boek het geval was
pi_55388890
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:37 schreef Hankster het volgende:

[..]

PJ en de mensen bij New Line zelf die al aangaven dat dát het idee was achter hun verfilming van The Hobbit ter motivatie van "waarom 2 films?". Is dus van een tijdje terug.

Maar inderdaad, weinig concreets is er écht over bekend. Maar je kan er wel van uit gaan dat dit meer een echte prequel voor TLOTR gaat worden dan dat het bij het boek het geval was
Op zich, zeker als je eerder aan de twee uur films gaat zitten, kom je best een eind met de Hobbit. Eerste deel groot reisverhaal wat eindigt met de aanval op Dol Guldur als grote epische scene (en de Dwergen en Hobbits op weg naar Dale). Tweede deel de hele beslommeringen rondom Smaug (met grotere uitwerking van de Battle of the Five Armies, betere karakterisatie van Bard, etc.).

Volgens mij moet je dan best een eind komen zonder ook nog hele stukken Thorongil erbij te gaan slepen. Niet dat ik me daar niet mee zou vermaken, maar dat zou niet direct bijdragen aan een samenhangend verhaal. Alhoewel het wel een goed excuus zou zijn om Viggo Mortensen terug te vragen.

Maar goed, dat is speculatie van de bovenste plank natuurlijk .
  woensdag 19 december 2007 @ 17:25:13 #175
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_55392533
quote:
Op woensdag 19 december 2007 15:13 schreef Litpho het volgende:
Maar goed, dat is speculatie van de bovenste plank natuurlijk .
En daar hebben we helaas nog alle tijd voor

2010
  donderdag 20 december 2007 @ 15:54:19 #176
3185 Adelante
To let it go now
pi_55418471
quote:
Eindelijk zicht op The Hobbit

Gepubliceerd op donderdag 20 december 2007

Peter Jackson heeft zijn ruzie met New Line Cinema bijgelegd. Dat is goed nieuws voor alle Tolkien-fans: nu heeft de Nieuw-Zeelander de kans om Tolkiens The Hobbit te verfilmen, waarschijnlijk met als resultaat twee films die vlak na elkaar worden opgenomen. Hij is overigens aangesteld als Executive Producer, waarschijnlijk zal een ander dus de regie van de films op zich nemen.
Fans zijn dolenthousiast, terwijl de stemming begin 2007 nog zo in mineur was. New Line Cinema had na een hevige ruzie met Jackson de cineast aan de kant gezet. "Zolang ik de baas van New Line ben zal Peter Jackson nooit meer een cent bij ons verdienen," zei Bob Shaye, een van de CEO's van New Line. "Ik wil niet meer met die man samenwerken. En waarom zou ik ook?"

Jackson op de set
Geld
Tja, waarom? Misschien vanwege het immense succes van de Lord of the Rings franchise? Kennelijk heeft Shaye inmiddels het licht gezien en zijn bezwaren tegen Jackson laten varen, misschien vanwege de tegenvallende recette van The Golden Compass. De toon is nu heel anders: "We zijn blij dat we onze verschillen van mening aan de kant hebben kunnen zetten, en dat Peter (Jackson) en Fran (Walsh, co-scenariste van de LOTR trilogie) actief en creatief betrokken zijn bij de verfilmingen van The Hobbit. We weten dat ze dezelfde passie, aandacht en talent in zullen brengen die ze bij Lord of the Rings leverden".

Het was een ruzie over geld, en niet zo weinig ook. De eerste Lord of the Ringsfilm haalde in de Amerikaanse bios 315 miljoen dollar binnen, buiten de VS kwam daar nog eens 557 miljoen dollar bij. De eerste film leverde dus al 871 miljoen dollar op. En dat was nog de minst succesvolle van de drie, die inclusief marketing 500 miljoen dollar hadden gekost. De hele trilogie bracht zo internationaal 2,9 miljard dollar op aan de kassa. Exclusief dvd en tv rechten...

Hopelijk rol voor John Rhys-Davies
Rechten
En over die dvd rechten ging het bij de ruzie tussen Jackson en New Line. Jackson had weliswaar een kwart miljard dollar gekregen, maar er werden steeds maar nieuwe versies van de dvd's uitgebracht. Van iedere film kwam er een dvd met twee schijfjes uit met de film zoals die in de bios te zien was. Een paar maanden later kwam dan een vier-disc-editie uit met een extra lange versie van de film. Die waren over het algemeen beter, de extra scènes maakten de film begrijpelijker voor het publiek dat het boek niet had gelezen, en voor de fans van de boeken waren deze extended versions verplichte kost omdat ze dichter bij het origineel waren gebleven.

Nadat deel drie was verschenen kreeg je nog de boxen in alle soorten en maten. En de games die op de film waren gebaseerd, waaronder de uitstekende bestsellers Battle for Middle Earth 1 en 2. De overige merchandising. Jackson vond dat hij nog geld tegoed had van de dvd van de eerste Lord of the Ringsfilm, en stuurde zijn advocaat naar New Line. Dat schoot de maatschappij in het verkeerde keelgat, waarop de CEO Bob Shaye zijn gewraakte uitspraken deed, 'in een emotionele bui' zoals hij later zou beweren. De fans kozen massaal partij voor Jackson. New Line koos uiteindelijk eieren voor z'n geld. Peter Jackson mag weer meedoen.

Bad Taste
Fast food
De bebaarde regisseur was van heel ver gekomen. Voor zijn debuut, het hilarische Bad Taste, maaakte hij gebruik van de diensten van zijn vrienden, die tijdens hun vrije weekenden als cast en crew fungeerden. Zijn camera crane, een hijskraanachtig apparaat om de camera zo'n mooie glijdende verticale beweging te laten maken, bouwde hij zelf. De maskers van de buitenaardse wezens maakte hij ook zelf, ze werden in de oven van zijn moeder gebakken, die maandenlang op zondag geen koekjes meer kon bakken. De film kostte niks en zag er heel behoorlijk uit. Wat Bad Taste echt tot een instant cultklassieker verhief was echter de humor, de komedie over buitenaardse wezens die een interstellaire fast-food keten willen opzetten met als grootste trekker mensenvlees is een van de grappigste horrorfilms aller tijden.

Na Bad Taste maakte Jackson de amusante poppenfilm Meet the Feebles en de vrolijke horrorfilm Braindead, alvorens hij ook bij de serieuzere filmkijker erkenning verwierf met Heavenly Creatures, een karakterstudie van twee hartsvriendinnen die als ze het risico lopen te worden gescheiden uiterst gewelddadig reageren. Het leverde Jackson z'n eerste Oscarnominatie op en Kate Winslet haar eerste grote rol. Jackson maakte nog de grappige horrorfilm The Frighteners, met Michael J. Fox als spokenjager, voordat hij begon aan zijn tour de force: de verfilming van Tolkiens onverfilmbaar geachte Lord of the Rings-trilogie.

Meet the Feebles
Echt
"Ik hou niet van fantasy, daarom wilde ik dat in deze film er alles echt uit zou zien", zou hij later zeggen. Jackson had een grote behoefte aan twee soorten special effects: de computer effecten die inmiddels veel door filmmakers gebruikt werden, onder andere door George Lucas die ongeveer gelijktijdig zijn Star Wars prequels maakte, én een veel ambachtelijker soort effecten, een zeer uitgebreide versie van de huisvlijt die hij al tijdens Bad Taste had ontwikkeld.

Tijdens de produktie van Lord of the Rings werden échte zwaarden gesmeed, Viggo Mortensen gebruikte het zijne om ook tussen de opnames in zijn rol van zwerver/koning te blijven. Er werden maliënkolders gemaakt door honderden ringetjes (gelukkig voor de acteurs wel van plastic, echte maliënkolders zijn loodzwaar) aan elkaar vast te maken. Modellenmakers maakten piepschuimen levensecht ogende modellen van gebouwen, die de meeste hedendaagse filmmakers gewoon door de computer zouden laten genereren. Maar Jackson gebruikte liever echte beeldhouwers, timmerlieden en metselaars. Bij de produktie waren honderden mensen aan het knutselen, wat uiteindelijk leidde tot films die meer weghadden van een kostuumdrama dan van een doorsnee fantasyfilm. Het was Jackson gelukt.

McKellen wilde wel
Uniek
Uniek aan het project was ook dat alle films back-to-back, achter elkaar, werden geschoten. Datzelfde wil Jackson nu ook doen met The Hobbit. De bedoeling is dat één film wordt gemaakt over het boek, over de reis van Bilbo Baggins en zijn dertien dwergen naar de eenzame berg en de zoektocht naar de verloren schat van de dwergenkoningen. Stof genoeg voor een spannende film. De andere film zou een sequel moeten zijn, mogelijk gebaseerd op voetnoten in het werk van Tolkien.

Nu Jackson het bij een rol als producent laat wordt druk gespeculeerd over de regisseur. Sam Raimi, maker van de succesvolle Spiderman films werd al genoemd, hij wil graag. Al in 2004 gaf Ian McKellen al aan dat hij met liefde weer Gandalf zou spelen. Ian Holm die in LOTR Bilbo speelde is nu waarschijnlijk te oud. Het zou wel fijn zijn als John Rhys-Davies weer de rol van Gimli zou willen doen, voor het noodzakelijke comic relief. De eerste geruchten zullen binnenkort wel losbarsten.

Druk
Maar voorlopig heeft Peter Jackson het nog druk. Hij doet nu de produktie en regie van de horror-thriller The Lovely Bones, doet ook de produktie van de sf-film District 9 en de game-verfilming Halo, en dat terwijl de opnames van The Hobbit in 2009 zouden moeten beginnen. De release van de films zouden dan in 2010 en 2011 moeten plaatsvinden. Het worden spannende tijden voor Jackson en Tolkien-fans.
www.planet.nl
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_55418618
quote:
Op donderdag 20 december 2007 15:54 schreef Adelante het volgende:
Het zou wel fijn zijn als John Rhys-Davies weer de rol van Gimli zou willen doen, voor het noodzakelijke comic relief.
De meningen zouden niet verder verdeeld kunnen zijn .
  donderdag 20 december 2007 @ 16:00:35 #178
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_55418645
Gimli, son of Gloín? Er zitten al dertien dwergen in, waarom dan zo'n jonkie erin gooien?
Echt, mensen snappen er geen flikker van soms
  donderdag 20 december 2007 @ 16:02:23 #179
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_55418679
Tolkien-haters zijn het!
Ze snappen er echt geen flicker van...
pi_55418699
quote:
Op donderdag 20 december 2007 16:00 schreef Dagonet het volgende:
Gimli, son of Gloín? Er zitten al dertien dwergen in, waarom dan zo'n jonkie erin gooien?
Echt, mensen snappen er geen flikker van soms
Gimli wilde wel mee volgens de Unfinished Tales, dat wel .
pi_55568263
Waarvoor gaat Gandalf met die 13 dwergen eigelijk naar bilbo en niet naar bijv. ze buurman om op avontuur te gaan?
pi_55573598
Omdat Bilbo een drang naar avonturen had, terwijl andere hobbits liever hun eigen ding deden. De hobbits hadden ook weinig op van de rest van midden-aarde. Correct me if I am wrong.
*The End
pi_55573864
Ik ga aftellen.
pi_55576854
quote:
Op donderdag 27 december 2007 15:17 schreef ThaSandman het volgende:
Omdat Bilbo een drang naar avonturen had, terwijl andere hobbits liever hun eigen ding deden. De hobbits hadden ook weinig op van de rest van midden-aarde. Correct me if I am wrong.
true
  donderdag 27 december 2007 @ 19:08:11 #185
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_55579067
Hij komt dus toch nog? Ik had de hoop eigenlijk al opgegeven.
  donderdag 27 december 2007 @ 19:13:27 #186
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_55579181
Ik vrees met de grootste vrezen....
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_55591545
quote:
Guillermo del Toro in line for The Hobbit

Spider-man and Evil Dead director Sam Raimi is expected to helm the upcoming Peter Jackson-produced Hobbit films, after making his return to horror with Drag Me to Hell (more on that later). But what if Raimi and New Line can’t ink a deal? Pan’s Labyrinth director Guillermo del Toro is said to be in consideration for the upcoming JRR Tolkien adaptation and sequel.

“I’ve heard some rumblings, but nothing official. I don’t want to think about it because it’s such an eventuality,” Guillermo del Toro told EW. “It’s the only Tolkien book I read. I tried my best to read the Lord of the Rings, the trilogy. I could not. I could not. They were very dense. And then one day, I bought The Hobbit. I read it and I loved it. So it would be a privilege. But listen, I wish I knew.”

Anyone who has seen del Toro’s Labyrinth has an idea of what Guillermo is capable of. Apparently Guillermo met with Jackson last year, and has been dying to work with the filmmaker and his New Zealand-based WETA workshop.

”I met Peter and Fran when we were trying to do Halo. I think what they’re doing in New Zealand is amazing. What they’re doing, in terms of the way they approach filmmaking — the way I see it is, it’s Hollywood the way God intended it. Because it’s a filmmaker’s dream and a filmmaker’s facility. So it’s heaven. The question is: Will I go to heaven? I have no idea.”

Children of Men director Alfonso Cuaron is also a name being thrown around Hollywood. But as of right now no one is officially signed on to the films, which will be shot back to back. The first film will be an adaptation of The Hobbit, while the second film will serve as a prequel which bridges the gap between The Hobbit and the Lord of the Rings trilogy, using Tolkien’s lengthy appendices as source material.

Raimi’s announcement might seem like very odd timing, but truth is that the directing gig will be in post production before pre-production on The Hobbit films begins. Jackson and his life/creative partner Fran Walsh have yet to start on the screenplays (and won’t officially be able to until the strike ends), but New Line is hoping to enter into pre-production by 2009 for a 2010 and 2011 release. Jackson, who is currently shooting The Lovely Bones, will be unavailable until February 2008.

Drag Me to Hell is a supernatural thriller he wrote with his brother Ivan, about an unwitting recipient of a supernatural curse. Producer Rob Tapert describes the movie as “a wild ride with all the chills and spills that ‘Evil Dead’ delivered, without relying on the excessive violence of that film.”
http://www.slashfilm.com/(...)line-for-the-hobbit/

Wij hebben gezien dat del Toro prachtige fantasiewerelden neer kan zetten.
  vrijdag 28 december 2007 @ 01:12:50 #188
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_55592150
quote:
I tried my best to read the Lord of the Rings, the trilogy. I could not. I could not. They were very dense. And then one day, I bought The Hobbit. I read it and I loved it.
Typisch. Ik vraag me af of hij uberhaupt ooit wel iets leest dat verder gaat dan een sprookje?
Ik vond Pan's Labyrinth overigens geweldig.
pi_55594732
Ik kwam er eerst ook niet door, door de boeken. Pas toen ik de films had gezien heb ik de boeken gelezen. En toen heb ik ze echt verslonden. Misschien ga ik binnenkort wel weer eens opnieuw beginnen.
pi_55602736
Aragorn is geboren in het jaar 01/03/2931 (3e era), Bilbo steelt de ring in 2941 (3e era), LOTR speelt zich af in 3018 (3e era)

als Viggo als Aragorn voorkomt in The Hobbit zijn ze echt fout bezig
het zou wel jammer zijn om na een succesvolle LotR verfilming The Hobbit te doen mislukken
pi_55610448
In the Hobbit komt Aragorn misschien niet voor, maar ik neem aan dat hij in de sequel wel een rol zal spelen.
*The End
  vrijdag 28 december 2007 @ 21:40:08 #192
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_55610502
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 15:50 schreef catfish het volgende:
Aragorn is geboren in het jaar 01/03/2931 (3e era), Bilbo steelt de ring in 2941 (3e era), LOTR speelt zich af in 3018 (3e era)

als Viggo als Aragorn voorkomt in The Hobbit zijn ze echt fout bezig
het zou wel jammer zijn om na een succesvolle LotR verfilming The Hobbit te doen mislukken
Dat zal ook heus niet gebeuren hoor. Er is enkel ooit eens de opmerking gemaakt dat het leuk zou zijn wanneer Aragorn en Legolas en Gimli terug zouden komen..
Net zoals de opmerking van Bale die zei dat Russell Crowe Robin zou gaan spelen in TDK of Batman 3, wat ook direct werd opgepikt door honderden fans
  vrijdag 28 december 2007 @ 21:54:54 #193
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_55610930
quote:
Op donderdag 27 december 2007 19:13 schreef Nembrionic het volgende:
Ik vrees met de grootste vrezen....
Waarom?
Met grote waarschijnlijkheid komen Ian McKellen terug als Gandalf, Andy Serkis als Gollum en hopelijk Hugo Weaving als Elrond, Howard Shore weer voor de muziek, en Walsh wederom voor het script, en zal nu met de overeenkomst tussen PJ en New Line WETA weer voor de effecten zorgen. En hopelijk zijn Alan Lee en Andrew Lesnie ook weer aan boort. Dan zijn de belangrijkste elementen in het creatieve team weer compleet. Ach, en dán kan het mij eerlijk gezegd vrij weinig, of naja...heel veel minder, schelen of nou Jackson of Raimi op de regiestoel zal gaan kruipen. Hoewel Jackson een betere regisseur is in mijn ogen, is Sam Raimi toch ook zeker niet de minste

Neen, dit gaat érg leuk worden

Trouwens, hij wordt wel helemaal gehyped wat misschien wel weer wat jammer is, maar ik zie Shia LaBeouf wel als de jonge Bilbo De gast kan behoorlijk goed acteren, heeft wel iets jongensactigs net zoals Elijah Wood en ach..met wat make-up kan hij best wel als een jongere Ian Holm doorgaan. Niet echt goed passende plaatjes, maar misschien zien jullie wat ik bedoel

vrijdag 28 december 2007 @ 23:27:14 #194
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_55613596
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 21:54 schreef Hankster het volgende:

[..]

Waarom?
Met grote waarschijnlijkheid komen Ian McKellen terug als Gandalf, Andy Serkis als Gollum en hopelijk Hugo Weaving als Elrond, Howard Shore weer voor de muziek, en Walsh wederom voor het script, en zal nu met de overeenkomst tussen PJ en New Line WETA weer voor de effecten zorgen. En hopelijk zijn Alan Lee en Andrew Lesnie ook weer aan boort. Dan zijn de belangrijkste elementen in het creatieve team weer compleet. Ach, en dán kan het mij eerlijk gezegd vrij weinig, of naja...heel veel minder, schelen of nou Jackson of Raimi op de regiestoel zal gaan kruipen. Hoewel Jackson een betere regisseur is in mijn ogen, is Sam Raimi toch ook zeker niet de minste
Waarschijnlijkheden en hopen.
Ik maak me eigenlijk meer zorgen om dat "vervolg" eigenlijk.
quote:
Neen, dit gaat érg leuk worden

Trouwens, hij wordt wel helemaal gehyped wat misschien wel weer wat jammer is, maar ik zie Shia LaBeouf wel als de jonge Bilbo De gast kan behoorlijk goed acteren, heeft wel iets jongensactigs net zoals Elijah Wood en ach..met wat make-up kan hij best wel als een jongere Ian Holm doorgaan. Niet echt goed passende plaatjes, maar misschien zien jullie wat ik bedoel
Waarom een andere Bilbo? Bilbo is niet verandert sinds hij de ring heeft, weet je nog?
Sterker nog: in de film(extended version only misschien?) zie je terugblikken naar die tijd. Wordt ook door dezelfde knakker gespeeld.
  zaterdag 29 december 2007 @ 01:11:44 #195
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_55616309
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 23:27 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Waarom een andere Bilbo? Bilbo is niet verandert sinds hij de ring heeft, weet je nog?
Sterker nog: in de film(extended version only misschien?) zie je terugblikken naar die tijd. Wordt ook door dezelfde knakker gespeeld.
Nou ja... Ian Holm is inmiddels ook alweer een paar jaartjes ouder he?

Maarja, dan gebruiken ze gewoon het verjongingsfoefje van X-Men 3
pi_55616425
Ben benieuwd, hoop dat ze 2009 halen voor het eerst stuk
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 29 december 2007 @ 11:08:02 #197
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_55619942
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 23:27 schreef Nembrionic het volgende:

[..]
Gast, met "didn't age a bit" wordt niet bedoeld dat hij er op z'n 111 er nog exact uitzag als toen-ie 51 was Waarom zouden ze anders de moeite hebben gedaan om alle rimpels weg te trekken bij Holm voor die ene scene die ook in de gewone versie zit . Ten tijde van The Hobbit was Bilbo ongeveer even oud als Frodo ten tijde van TLOTR...vind jij dat Bilbo en Frodo er aan het begin van The Fellowship even oud uitzien?
Ga jij mij nou niets vertellen over Tolkien

We zijn dan bijna 10 jaar na TLOTR...Ian Holm kan dan echt geen Bilbo van 51 spelen
Neen, Shia LaBeouf zie ik op dit moment als de beste kandidaat om de jonge Bilbo te spelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hankster op 29-12-2007 11:13:07 ]
  zaterdag 29 december 2007 @ 11:27:49 #198
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_55620221
Shia Laboeuf is zo overhyped

Al vind ik hem wel goed
  zaterdag 29 december 2007 @ 11:41:54 #199
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_55620464
Ja precies, dat vond ik ook al, ja Iedereen vind hem goed voor elke rol in iedere film, zoals dat ook ging met Johnny Depp na Pirates of the Caribbean.
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:18:23 #200
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_55621085
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 11:08 schreef Hankster het volgende:
Ga jij mij nou niets vertellen over Tolkien
OMG...O::M::G::

Ik kan nauwelijks geloven dat je dit echt geschreven heb
Wát ben jij een sneu figuur
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:40:35 #201
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_55621523
auw
pi_55644241
Ik las net op www.TheOneRing.net dat Peter Jackson ooit heeft gezegd dat hij het liefst zoveel mogelijk bekende gezichten uit LOTR in The Hobbit wil hebben. Als je de tijdslijn van het boek zou aanhouden zou Aragorn 10 jaar oud zijn op het moment dat The Hobbit afspeelt. Hou je de tijdlijn uit de film aan, waar Aragorn zegt dat hij 87 is, dan zou hij wel een rol kunnen spelen. The Hobbit speelt 60 jaar voor LOTR af.
*The End
pi_55656929
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:18 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

OMG...O::M::G::

Ik kan nauwelijks geloven dat je dit echt geschreven heb
Wát ben jij een sneu figuur
Geen ruzie maken met fantasy nerds.
Levensgevaarlijk.
  zondag 30 december 2007 @ 17:12:42 #204
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_55657204
quote:
Op zondag 30 december 2007 17:02 schreef 16meter het volgende:

[..]

Geen ruzie maken met fantasy nerds.
Levensgevaarlijk.
Ja, voor je het weet gebruiken ze hun "Dagger of Backstabbing", rollen ze je in "The Carpet of Morgroth" en lig je in de "Boot of the Charriot of Death"
pi_55661668
quote:
Op zondag 30 december 2007 03:08 schreef ThaSandman het volgende:
The Hobbit speelt 60 jaar voor LOTR af.
3017 min 2941 is geen 60 hebben ze mij ooit op school geleerd .
pi_55669002
quote:
Op zondag 30 december 2007 20:11 schreef Litpho het volgende:

[..]

3017 min 2941 is geen 60 hebben ze mij ooit op school geleerd .
Dat is niet de essentie van mijn tekst, maar een huillie zal er vast wakker van liggen.

Op wikipedia staat btw het volgende :

Book I in The Fellowship of the Ring begins in the Shire with Bilbo's 111th birthday party, about 60 years after the end of The Hobbit, and his subsequent disappearance using his magic ring.
*The End
pi_55670175
quote:
Op maandag 31 december 2007 00:12 schreef ThaSandman het volgende:

[..]

Dat is niet de essentie van mijn tekst, maar een huillie zal er vast wakker van liggen.
Ik mis echt een ignorelist op Fok! .
  maandag 31 december 2007 @ 11:20:14 #208
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_55676154
quote:
Op zondag 30 december 2007 03:08 schreef ThaSandman het volgende:
Ik las net op www.TheOneRing.net dat Peter Jackson ooit heeft gezegd dat hij het liefst zoveel mogelijk bekende gezichten uit LOTR in The Hobbit wil hebben. Als je de tijdslijn van het boek zou aanhouden zou Aragorn 10 jaar oud zijn op het moment dat The Hobbit afspeelt. Hou je de tijdlijn uit de film aan, waar Aragorn zegt dat hij 87 is, dan zou hij wel een rol kunnen spelen. The Hobbit speelt 60 jaar voor LOTR af.
Dat zou wel heel erg jammer zijn

Gelukkig maar dat hij niet gaat regisseren dan
pi_55683101
Maar wel produceren en dus een dikke vinger in de pap.
*The End
pi_56362843
quote:
Guillermo del Toro regisseert 'The Hobbit'
Uitgegeven: 28 januari 2008 14:46
Laatst gewijzigd: 28 januari 2008 14:50

AMSTERDAM - Guillermo del Toro is in vergevorderde besprekingen om de film 'The Hobbit' te regisseren. De maker van de veelgeprezen fantasiefilm 'Pan's labyrinth' zou volgend jaar aan de slag gaan, weet het Amerikaanse filmvakblad The Hollywood Reporter.

'The Hobbit' vertelt over de geschiedenis van voor de beroemde trilogie 'The Lord of the Rings'. De verfilming van het boek van J.R.R. Tolkien zal in twee delen worden uitgebracht, maar wel in één keer worden opgenomen.

Jackson

De drie delen van 'The Lord of the Rings', die miljarden euro's hebben opgebracht, werden geregisseerd door Peter Jackson. Hij zou aanvankelijk ook 'The Hobbit' maken, maar belandde met filmproducenten New Line en MGM in een dispuut over de winstverdeling.

In december wisten de partijen tot een overeenkomst te komen.

Staking

Wegens andere verplichtingen kon Jackson de regie van de twee films uiteindelijk niet op zich nemen, maar tekende hij als uitvoerend producent. Door de langlopende staking van scenarioschrijvers in Hollywood, is er nog geen begin gemaakt met het script.

Budget

Het budget voor elk afzonderlijk deel is naar schatting ruim honderd miljoen euro. De eerste film wordt in 2010 verwacht. Een jaar later moet het tweede deel van 'The Hobbit' in de bioscoop draaien.
Stomme staking
  maandag 28 januari 2008 @ 20:15:26 #211
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_56369588
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:02 schreef tralalala het volgende:

[..]
Zeer goed nieuws
pi_56370034
In 2 delen ook nog
Ik kan niet wachten
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 21 maart 2008 @ 07:53:23 #213
22457 Patch
pi_57514521
Nieuws van Del Toro:

There was a lot of excitement back in January when it was announced that New Line Cinema was moving forward with plans for two films based on J.R.R. Tolkien's "The Hobbit" which Peter Jackson would produce and Guillermo del Toro ("Pan's Labyrinth," "Hellboy") was the favorite to direct.

Then of course the Tolkien Estate filed a lawsuit against New Line Cinema, whilst New Line found itself being folded back into its parent company Time Warner. That left many asking what would happen to the films and are they still going ahead?

del Toro himself spoke with TheOneRing.net about that today - "At this stage anything I say is of no consequence for I am not yet signed to do "The Hobbit." Negotiations advance but are still ongoing."

Despite the legal issues to be sorted, word is that Warners is very keen to move forward with these films. del Toro himself is taking the job very seriously - "All I can say is that I am diligently going through all Tolkien material related to Middle-earth but only as a way of bridging a gap in my reading. I still respond the strongest to 'The Hobbit,' but as an avid reader of Mythology I find a lot of his other writings fascinating. A perfect Cosmology forged from very eclectic sources."

Nieuws van Ian McKellen:

Here is one of our first confirmations that Sir Ian McKellen is ready to reprise his role as Gandalf in the upcoming Peter Jackson Hobbit movies and in fact he says that he is the ONLY one that should play Gandalf. - - - Legendary actor SIR IAN McKELLEN is poised to revive his role as wizard GANDALF in the movie adaptations of J.R.R. TOLKIEN's novel THE HOBBIT - insisting he's the obvious candidate for the job.

McKellen, who has appeared as Gandalf in all three Lord Of The Rings films, has made no secret of his desire to land the part - even though Peter Jackson will not be directing.

Speaking exclusively to WENN, the veteran actor admitted he could not think of anyone better to play the role than himself. He said, "I certainly hope it's true - have you got anybody else who you think should be doing it?" McKellen isn't the only actor praying for a phone call to confirm his involvement in the Lord Of The Rings prequels - Elijah Wood is also desperate to revive his role as Frodo Baggins.

Source: PR News
  vrijdag 25 april 2008 @ 08:09:31 #214
22457 Patch
pi_58294840
It's finally official folks, Director Guillermo del Toro ("Hellboy," "Pan's Labyrinth") has signed to direct New Line and MGM's "The Hobbit" and its sequel.

According to Variety, the announcement came came Thursday afternoon from executive producers Peter Jackson and Fran Walsh, New Line president Toby Emmerich, and newly named MGM chief Mary Parent.

Del Toro's will move to New Zealand for the next four years to work with Jackson and his Wingnut and Weta production teams.

He'll also direct the two films back to back with the sequel dealing with the 60-year period between "The Hobbit" and 2001's "The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring".

The studios have not given a start date on production and don't yet have a script. It's widely expected that the "LOTR" scripting team of Jackson, Walsh and Philippa Boyens will collaborate with Del Toro.

The general thought is that they will start shooting next year and release the films in late 2011 and 2012.
  vrijdag 25 april 2008 @ 09:43:28 #215
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_58296046
mooi

Del Torro is best een goede vervanger van Jackson, McKellen terug, Shore terug, WETA terug...ik ben echt super benieuwd
  vrijdag 25 april 2008 @ 20:55:36 #216
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_58309796
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 08:09 schreef Patch het volgende:
It's finally official folks, Director Guillermo del Toro ("Hellboy," "Pan's Labyrinth") has signed to direct New Line and MGM's "The Hobbit" and its sequel.

According to Variety, the announcement came came Thursday afternoon from executive producers Peter Jackson and Fran Walsh, New Line president Toby Emmerich, and newly named MGM chief Mary Parent.

Del Toro's will move to New Zealand for the next four years to work with Jackson and his Wingnut and Weta production teams.

He'll also direct the two films back to back with the sequel dealing with the 60-year period between "The Hobbit" and 2001's "The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring".

The studios have not given a start date on production and don't yet have a script. It's widely expected that the "LOTR" scripting team of Jackson, Walsh and Philippa Boyens will collaborate with Del Toro.

The general thought is that they will start shooting next year and release the films in late 2011 and 2012.
Bring it on
pi_58319529
Oehh spannend
  dinsdag 29 april 2008 @ 19:36:48 #218
22457 Patch
pi_58386385
In an exclusive interview with TheOneRing.net, director Guillermo del Toro talks about his plans for the upcoming film version of J.R.R. Tolkien's "The Hobbit".

Prep on "The Hobbit" will kick off this Summer, including the 'reforestation' of The Shire sets to look as much like they did in 'Rings' as possible.

He's already been in contact with the likes of Andy Serkis, Sir Ian McKellen, Howard Shore, John Howe, Gino Acevedo, and Richard Taylor in regards to the film to "ensure that whatever we do we keep continuity with the other films".

del Toro proudly says that he'll use as much practical filming as possible - "I would like to avoid is the recreation of the natural environments in CG, I don't like doing that. The movie is essentially a journey movie, I think you need to use locations as much as possible."

He's also very vehement about the second film, which details events between "The Hobbit" and "The Fellowship of the Ring", will not be an opportunistic grab - "This second film is not a 'tag on', it's not 'filler', it's an integral part of telling the story of those 50 years of history lost in the narrative. There will be certain things that we will see from the first movie but from a different point of view, but it will feel like a volume, in the five volumes of the entire story."

For the full interview:
http://www.theonering.net(...)ut-the-hobbit-films/
  woensdag 30 april 2008 @ 12:56:50 #219
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_58397128
Zou Perkamentus er ook in spelen?
  woensdag 30 april 2008 @ 13:34:04 #220
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_58397683
grappig?...
  woensdag 30 april 2008 @ 15:13:48 #221
22457 Patch
pi_58398976
quote:
Op woensdag 30 april 2008 13:34 schreef Hankster het volgende:
grappig?...
Gandalf zat ook in de Harry Potter-films...
pi_58400730
clash of the wizards, Gandalf tegen Dumbledoor...wie wint
  vrijdag 2 mei 2008 @ 18:27:05 #223
11102 knep
Mountainfreak
pi_58440039
Zou mooi zijn als ze het hele creatieve team van tLOTR weer bij elkaar kunnen krijgen .
  zaterdag 3 mei 2008 @ 12:04:11 #224
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_58452221
quote:
Op woensdag 30 april 2008 15:13 schreef Patch het volgende:

[..]

Gandalf zat ook in de Harry Potter-films...
zoals ik al zei..."grappig?"

Ja, ik geloof dat een behoorlijk gedeelte van WETA alweer heeft toegezegd zich met iig de pre-production van The Hobbit te gaan bemoeien, dus uiteindelijk zal het wel zo worden (hopelijk!) dat een groot gedeelte van dezelfde mensen weer voor de vormgeving van The Hobbit gaan zorgen
En het is natuurlijk ook nog even afwachten in hoeverre Jackson zich gaat bemoeien met de films
  zaterdag 3 mei 2008 @ 19:36:41 #225
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_58458672
quote:
Op woensdag 30 april 2008 17:49 schreef enlightenedwizza het volgende:
clash of the wizards, Gandalf tegen Dumbledoor...wie wint
Gandalf
Vond Dumbledore zeeer slecht uitgewerkt in de Harry Potter films
Vind zowieso de Harry Potter films slecht uitgewerkt.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 19:50:18 #226
22457 Patch
pi_58458900
Voor de non-believers:

HP2:
As Harry enters Professor Dumbledore's study, a portrait of Gandalf the Grey is included in the collection of the great wizard paintings. It is above the door-frame and slightly to Harry's right.
  woensdag 21 mei 2008 @ 16:06:09 #227
22457 Patch
pi_58804148
Pre-production is about to get under way on the two "The Hobbit" movies says Variety.

Fran Walsh and Philippa Boyens are expected to write the scripts under the direction of Peter Jackson and Guillermo del Toro.

Viggo Mortensen (Aragorn), Ian McKellen (Gandalf) and Andy Serkis (Gollum) have already been in contact in regards to starring in the film, the three "Lord of the Rings" characters playing important parts in the story.

Director Guillermo del Toro says "I am all for keeping the actors who originated the parts, as much as availability and their willingness will allow."
  zondag 25 mei 2008 @ 10:01:08 #228
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_58893294
Tsja, ik moet toch een beetje wennen aan het idee van een 10 jaar oudere Mortensen in de prequel. Ik vrees voor het Hopkins effect in Silence of the Lambs - Red Dragon
  dinsdag 27 mei 2008 @ 14:09:06 #229
22457 Patch
pi_58940824
Over the weekend, producer Peter Jackson and director Guillermo del Toro answered several questions during an online chat about their upcoming film versions of J.R.R. Tolkien's "The Hobbit" and the proposed sequel.

Key bits of information garnered from the chat, a full transcript of which can be found at WetaNZ, include:

- Scripting and early conceptual designs will be worked on for the rest of this year.

- Pre-production will take place throughout 2009 and shooting will happen back-to-back throughout 2010 with a short break between films. The first film will hit cinemas in December 2011.

- The second film doesn't have a title yet and won't until after scripting is complete. Rather than focusing on the years between the two tales, it will cover a specific incident that took place between them.

- Casting will not begin until next year, however all the original 'Rings' cast members that can be brought back will be.

- The films will be shot in 2.35:1 aspect ratio with a PG-13 rating. There are no plans for a 3D release yet.

- A lot of the original production team will be brought back, as will composer Howard Shore.

- Ian Holm will participate somehow, even though Bilbo will be recast to reflect the character's younger age.

- del Toro's frequent collaborator Ron Perlman will have a role.

- Location shooting throughout New Zealand will take place with Hobbiton to be rebuilt bigger than before. It's unlikely any locations outside NZ will be used.

- A Blu-ray release of the 'Rings' trilogy is in the works, but NOT this year.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 20:39:56 #230
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_58949436
Het wordt nog knap spannend, wellicht, of ze het wel kunnen gaan verfilmen:-
quote:
Tolkien Spawn Looking to Halt Hobbit Production
Written by IESB Staff
Sunday, 25 May 2008

Christopher Tolkien, son to famous author J.R.R. Tolkien, is 83 years old and doesn't like Hollywood.

He was against the making of Peter Jackson's Lord of the Rings trilogy (friends say they still don't think he ever watched the films) and is at it again now that The Hobbit and its sequel are on the fast track to the big screen.

He is asking for "one last crusade" in the long-running court battle he has going with the producers of LOTR. Apparently, he plans to ask a Californian judge to back his claim that he can "terminate" film rights to the Hobbit in a hearing on June 6th. Witnesses say he "is furious with New Line studio."

A report at the Times Online says this news "comes just weeks before carpenters are due to begin work in New Zealand on the sets for the latest Middle-earth epic." If anything, they may start work on rebuilding the Hobbiton film set, Jackson said in the online chat yesterday that Hobbiton would be built up bigger and better than it had ever been in the LOTR, so that would be the only "set" that be worked on already considering pre-production work on the films will begin in 2009 and the films will be shot back-to-back, beginning in 2010.

The Hobbit is set to be released in December 2011 and the second as yet untitled film in December 2012.

Sources say Sir Ian Holm, who played the hobbit Bilbo Baggins in The Lord of the Rings, is expected to narrate, which I am really not sure about considering his age, but it could happen.
Bron: IESB.net
  dinsdag 27 mei 2008 @ 21:29:54 #231
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_58950433
Chris Tolkien heeft voor Tolkien-fans voor een hoop mooie dingen gezorgd, maar het gezeik van de Tolkien-erven over de films begint echt m'n strot uit te komen. Financieel en qua PR zijn de films het beste wat hen zijn overkomen, en het creatieve resultaat viel bij het overgrote merendeel van de fans ook nog eens in goede aarde.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 21:31:36 #232
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_58950459
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 14:09 schreef Patch het volgende:
Over the weekend, producer Peter Jackson and director Guillermo del Toro answered several questions during an online chat about their upcoming film versions of J.R.R. Tolkien's "The Hobbit" and the proposed sequel.

Key bits of information garnered from the chat, a full transcript of which can be found at WetaNZ, include:

- Scripting and early conceptual designs will be worked on for the rest of this year.

- Pre-production will take place throughout 2009 and shooting will happen back-to-back throughout 2010 with a short break between films. The first film will hit cinemas in December 2011.

- The second film doesn't have a title yet and won't until after scripting is complete. Rather than focusing on the years between the two tales, it will cover a specific incident that took place between them.

- Casting will not begin until next year, however all the original 'Rings' cast members that can be brought back will be.

- The films will be shot in 2.35:1 aspect ratio with a PG-13 rating. There are no plans for a 3D release yet.

- A lot of the original production team will be brought back, as will composer Howard Shore.

- Ian Holm will participate somehow, even though Bilbo will be recast to reflect the character's younger age.

- del Toro's frequent collaborator Ron Perlman will have a role.

- Location shooting throughout New Zealand will take place with Hobbiton to be rebuilt bigger than before. It's unlikely any locations outside NZ will be used.

- A Blu-ray release of the 'Rings' trilogy is in the works, but NOT this year.
Nee, hè!!
pi_58950692
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 21:31 schreef Hankster het volgende:

[..]

Nee, hè!!
ah, ze laten hem gewoon een van de 9 spelen, niks aan de hand
  dinsdag 27 mei 2008 @ 22:21:37 #234
22457 Patch
pi_58951642
Ron als 1 van de trollen, of als stem van Smaug
  donderdag 29 mei 2008 @ 20:10:34 #235
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_58996129
quote:
As part of an exclusive chat with Del Toro for the next issue of Empire, on sale Friday, we spoke to him further about many details, including the casting of Bilbo.

"We are writing based on [Ian Holm's performance], but other than that, we have ideas [of who could play him]," Del Toro told us. "I can tell you that it's down to a few names that we all agree upon. And that our first choice...completely, magically, we said the same name. All of us!"
Volgens een of ander Brits flutblad zou het gaan om James McAvoy. Lijkt me wel een realistische naam waar ze allemaal enthousiast over zouden kunnen zijn.

Ik zou het iig. wel goed nieuws vinden, want McAvoy is toch één van mijn favoriete jonge acteurs aan het worden .

Maar het zou dus ook een wild (en fout) gerucht kunnen zijn .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 29 mei 2008 @ 21:29:52 #236
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_58998091
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 21:29 schreef Hankster het volgende:
Chris Tolkien heeft voor Tolkien-fans voor een hoop mooie dingen gezorgd, maar het gezeik van de Tolkien-erven over de films begint echt m'n strot uit te komen. Financieel en qua PR zijn de films het beste wat hen zijn overkomen, en het creatieve resultaat viel bij het overgrote merendeel van de fans ook nog eens in goede aarde.
Wat mij betreft krijgt hij gelijk en wordt er niet verfilmd, tenslotte is die stichting nog altijd de uiteindelijke rechthebbende voor nieuw materiaal, je mag niet zomaar straffeloos een compleet verhaal gaan uitbrengen dat in Midden Aarde afspeelt en dat is nou net wat ze met die tweede film gaan doen.

En qua geld zal hij zich écht geen zorgen hebben hoeven te maken hoor. Ik denk níet dat dat een rol speelt of zou spelen ook al had hij slechts een uitkering.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 12:03:11 #237
22457 Patch
pi_59009403
The Daily Express reports that Scottish hunk and acclaimed 29-year-old thespian James McAvoy ("Atonement," "The Last King of Scotland") is the favourite to play the lead role of Bilbo Baggins in Guillermo del Toro's "The Hobbit".

According to the dubious British tabloid, "A number of names have been doing the rounds, including Daniel Radcliffe and Jack Black, but James (McAvoy) is the one the film's bosses really want. They're expected to have talks soon so hopefully it could be confirmed in the not too distant future."

In a chat with Empire earlier this week, director Guillermo del Toro said that he and producer Peter Jackson have a short list of names in regards to who they'd like to play Bilbo, and their first choice is someone both he and Jackson immediately agreed upon.

Speculation about the role will continue for a while though as del Toro has already warned that it'll be "at least a year before we announce any casting."

The 5'7 Glaswegian McAvoy will next be seen in this Summer's action vehicle "Wanted".
  zaterdag 31 mei 2008 @ 01:32:36 #238
130755 Kinga
versier hier
pi_59026139
James McAvoy
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:46:14 #239
22457 Patch
pi_59193003
Christopher Lee has said that he's very interested in the upcoming movies based on "The Hobbit" and that he would "return to the role [of Saruman] if I was asked".

http://www.empireonline.com/news/story.asp?NID=22681
  zaterdag 14 juni 2008 @ 10:45:20 #240
22457 Patch
pi_59383827
- James McAvoy has officially denied reports of him playing Bilbo Baggins in the upcoming "The Hobbit", saying "It's all internet rumoring and nothing else I'm afraid. Sorry".

http://www.theonering.net(...)oing-to-be-a-hobbit/
pi_59429034
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 19:50 schreef Patch het volgende:
Voor de non-believers:

HP2:
As Harry enters Professor Dumbledore's study, a portrait of Gandalf the Grey is included in the collection of the great wizard paintings. It is above the door-frame and slightly to Harry's right.
Haha dit vind ik dan wel weer grappig. Jammer dat ik dit topic pas zo laat ontdek.
Ik ben zeker benieuwd naar de verfilming van de Hobbit. Voor die tijd zal ik zeker het boek nog maar eens doorspitten
Partyagenda;
Outdated....
pi_61005547
Peter Jackson schrijft The Hobbit
http://www.nuvideo.nl/home/video/show/17322
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:22:40 #243
22457 Patch
pi_61009955
persbericht 1

Lord Of The Rings filmmakers Peter Jackson and Guillermo Del Toro have called off their search for a writer to pen franchise prequel The Hobbit - after deciding they are best suited for the task.

The Hobbit director del Toro and Jackson, who directed the first three original films, had previously launched a global search for a scribe to adapt J.R.R. Tolkien's classic to the big screen.

But after eight months, the pair has announced their plans to tackle the movie and its follow-up themselves.

Writers Fran Walsh and Philippa Boyens, who both collaborated with Jackson on the Rings trilogy, will join the filmmakers in the writers' room.

Shooting on both movies, which will take place simultaneously, is slated to start in late 2009 in New Zealand, with The Hobbit expected for release in 2011 and its sequel in 2012.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:23:34 #244
22457 Patch
pi_61009991
persbericht 2

""The Lord of the Rings" screenwriting team of Peter Jackson, Fran Walsh, and Philippa Boyens are officially set to join director Guillermo del Toro to write the screenplays for the two planned movies based on "The Hobbit".

Writing has begun in earnest according to del Toro and The One Ring and shooting is expected to start at the earliest in Fall 2009 in New Zealand.

Meanwhile Bloomberg.com reports that is raising as much as $600 million to produce some of its biggest upcoming films with a big portion of that bank to be used on "The Hobbit".
pi_61067687
tvp
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  maandag 6 oktober 2008 @ 12:51:19 #246
22457 Patch
pi_62170576
Guillermo del Toro ("Pan's Labyrinth," "Hellboy") made an appearance this weekend at The New Yorker Festival where he discussed his future projects in surprising detail. Coming Soon was on hand to catch the talk and took down the important notes and quotes.

First off del Toro is immersing himself in World War I documentaries and books because 'The Hobbit' "is a book born out of Tolkien's generation's experience with World War I and the disappointment of being in that field and seeing all those values kind of collapse."

He's also being very careful about the design of Smaug the Dragon - "The design, I'm pretty sure that will be the last design we will sign off on, and the first design we have attempted. It is certainly a matter of turning every stone before figuring out what he looks like, because what he looks like will tell you what he is."

He freely admits that there will be different sensibilities involved in "The Hobbit" than in the 'Rings' trilogy and the 'Wargs' creatures in the novel, based on the demonic wolf in Nordic mythology, will be the "slender, archetypical wolf" rather than a hyena-shaped creature as previously described.
pi_62738915
Ik heb ook een Hyve gevonden waar veel informatie staat over de Hobbit: http://dehobbithyve.hyves.nl/
  maandag 1 december 2008 @ 12:08:42 #248
22457 Patch
pi_63664638
Meanwhile director Guillermo del Toro did a BD-Live chat for "Hellboy II: The Golden Army" Blu-ray users and confirmed that a shoot lasting just over a year - 370 days to be precise - will commence in 2010 for the two "The Hobbit" films.

He added that we will see the as much of the goblin kindgom, Smaug and the Spiders of Mirkwood that he can include - "we will be pushing them to the edge of technology where we will fuse animatronics and cgi into a seamless new art form in creating creatures" he stated during the chat.

http://bilbohobbit.com/del-toro-talks-hobbit-in-live-chat/
  maandag 1 december 2008 @ 15:33:25 #249
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_63669766
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:08 schreef Patch het volgende:
Meanwhile director Guillermo del Toro did a BD-Live chat for "Hellboy II: The Golden Army" Blu-ray users and confirmed that a shoot lasting just over a year - 370 days to be precise - will commence in 2010 for the two "The Hobbit" films.

He added that we will see the as much of the goblin kindgom, Smaug and the Spiders of Mirkwood that he can include - "we will be pushing them to the edge of technology where we will fuse animatronics and cgi into a seamless new art form in creating creatures" he stated during the chat.

http://bilbohobbit.com/del-toro-talks-hobbit-in-live-chat/
Ik ben wel benieuwd naar wat ze daarmee voor ogen hebben... Lijkt mij dat je zo alleen de nadelen van beide werelden kunt krijgen: houterig bewegende beesten die er ook nog eens net-niet-echt uitzien.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:05:36 #250
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_63689754
quote:
Op maandag 1 december 2008 15:33 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar wat ze daarmee voor ogen hebben... Lijkt mij dat je zo alleen de nadelen van beide werelden kunt krijgen: houterig bewegende beesten die er ook nog eens net-niet-echt uitzien.
Wanneer ze dat 15 jaar geleden in Jurassic Park erg netjes konden doen, dan zal dat er anno 2010 helemaal goed uitzien.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:14:23 #251
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_63689934
Yoda als pop was beter dan Yoda de computeranimatie en de enige reden dat Gollem er zo verdomd goed uitzag is omdat het direkt over een acteur gegoten is.

De oude Star Wars films gebruikten veel animatronics waar de nieuwere alles via de computer deden, bij de nieuwere werkte het duidelijk niet.
De LotR films gebruikten ontzettend veel miniaturen voor de achtergronden en omgevingen wat veel deed voor het realisme, Rivendell of Isengard hadden niet gewerkt zoals ze werkten als het uit de computer kwam rollen, er is heel veel te zeggen voor het gebruik van animatronics en miniaturen, het oude vakwerk.
pi_63690980
Ik animatronics.
pi_63858745
Originele filmposter ?
pi_63858798
staat op frontpage http://www.scifimoviepage.com
  maandag 8 december 2008 @ 20:01:13 #256
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_63858917
quote:
Op maandag 8 december 2008 19:47 schreef Troonwoord het volgende:
Eerste film poster van" the hobbit"

http://www.scifimoviepage.com/upcoming/previews/hobbit.html
Maar natuurlijk

We gaan toch niet weer een hele lijst met van die achterlijke fanmade posters krijgen, he
  maandag 8 december 2008 @ 20:01:19 #257
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_63858922
Lijkt me sterk, waarom zou je Gollum op de poster zetten? Die heeft maar een kleine rol in het boek tenslotte.

Aan de andere kant weten we dat ze een heleboel zelf gaan verzinnen, zodat ze twee films kunnen maken.
  maandag 8 december 2008 @ 20:02:11 #258
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_63858955
Hij is zeg maar niet eens echt tof of zo

Zeg maar gerust echt heel erg lelijk, en zo
  maandag 8 december 2008 @ 20:04:47 #259
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_63859032
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:01 schreef Dagonet het volgende:
Aan de andere kant weten we dat ze een heleboel zelf gaan verzinnen,
Ze baseren zich voornamelijk op de door Tolkien geschreven verhalen, die voor een klein gedeelte zijn gepubliceerd in o.a. Nagelaten Vertellingen. Dus dat verzinnen zal opzich wel meevallen, hoewel er ongetwijfeld net als in TTT veel voor de film zal worden veranderd ja.

En reken er inderdaad maar op dat publiekslieveling Gollum wel een grotere rol zal krijgen dan in het boek
  maandag 8 december 2008 @ 20:08:10 #260
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_63859137
Nagenoeg alles wat Tolkien heeft geschreven is nu wel gepubliceerd, op wat boodschappenbriefjes en ziekmeldingen voor z'n zoon na.
Die komen volgend jaar. .

Van die paar schraapsels gaan ze een film verzinnen, niet omdat het zulke goede verhalen zijn maar zodat ze de cast van LoTR bijelkaar kunnen vegen. Ook al is de helft nog niet geboren tijdens de Hobbit en de andere helft is een kleuter.

Maar ja, ze moeten Viggo toch érgens kwijt? En Legolas?
  maandag 8 december 2008 @ 21:48:24 #261
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_63862087
Geen goed verhaal? The Hobbit is een goed boek, hoor. Uiteraard niet te vergelijken met The Lord of the Rings, maar dat gaan de scriptschrijvers ook aanpassen . Zolang ze zich laten inspireren door het werk van Tolkien zie ik weinig problemen? En ik heb niet eens iets gehoord over Legolas, maar aangezien Elfen behoorlijk oud kunnen worden, zie ik geen probleem om Legolas terug te laten keren. Aragorn was in de tachtig tijdens The Two Towers, dus die kan ook met gemak meedoen. Als de verhalen die voor hen bedacht zijn maar goed zijn.
  maandag 8 december 2008 @ 21:55:35 #262
3185 Adelante
To let it go now
pi_63862321
Wat een slechte poster
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 9 december 2008 @ 06:10:17 #263
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_63869082
quote:
Op maandag 8 december 2008 21:48 schreef DrDurden het volgende:
Geen goed verhaal? The Hobbit is een goed boek, hoor. Uiteraard niet te vergelijken met The Lord of the Rings, maar dat gaan de scriptschrijvers ook aanpassen .
Ja, en daar gaan ze de fout in. .
quote:
Zolang ze zich laten inspireren door het werk van Tolkien zie ik weinig problemen? En ik heb niet eens iets gehoord over Legolas, maar aangezien Elfen behoorlijk oud kunnen worden, zie ik geen probleem om Legolas terug te laten keren.
Alleen maar om Orlando Bloom een plek te geven en zo mensen te trekken lijkt mij een foute reden. .
quote:
Aragorn was in de tachtig tijdens The Two Towers, dus die kan ook met gemak meedoen. Als de verhalen die voor hen bedacht zijn maar goed zijn.
Ehm, nee, toen was Aragorn namelijk 10.
  dinsdag 9 december 2008 @ 09:41:42 #264
32422 engessa
Who's dirty?
pi_63871132
Zo'n topacteur als Viggo Mortensen kan echt wel een jochie van 10 jaar spelen! Even goed scheren en een paar hippe sneakers en hij kan zo mee doen.
pi_63888403
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 06:10 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, en daar gaan ze de fout in. .
[..]

Alleen maar om Orlando Bloom een plek te geven en zo mensen te trekken lijkt mij een foute reden. .
[..]

Ehm, nee, toen was Aragorn namelijk 10.
Het is al een tijd geleden dat ik the Silmarillion heb gelezen, maar was Aragorn niet ergens in de 400 ofzo? Hij is toch van het numoreaanse ras en die werden wat ouder dan de gemiddelde mens?
-
  dinsdag 9 december 2008 @ 22:52:34 #266
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_63892450
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:35 schreef splendor het volgende:

[..]

Het is al een tijd geleden dat ik the Silmarillion heb gelezen, maar was Aragorn niet ergens in de 400 ofzo? Hij is toch van het numoreaanse ras en die werden wat ouder dan de gemiddelde mens?
In de extended edition van TTT zegt hij dat hij 80 ofzo is.
pi_63893913
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  maandag 20 april 2009 @ 13:42:56 #268
22457 Patch
pi_68201200
Empire Magazine spoke exclusively to both Guillermo del Toro and Peter Jackson for their upcoming birthday issue about "The Hobbit" and its sequel.

Up until now the plans were for a direct adaptation of Tolkien's novel first, while the second one would be a bridging film between 'Hobbit' and "The Lord of the Rings" trilogy.

The surprising news is that the pair have ditched their plans and decided to spread "The Hobbit" over two films.
"We decided it would be a mistake to try to cram everything into one movie. The essential brief was to do The Hobbit, and it allows us to make The Hobbit in a little more style, if you like, of the [LOTR] trilogy" added Jackson

Del Toro also adds that the White Council and the comings and goings of Gandalf to Dol Guldur will feature in the new film. "The Hobbit" films will be released in December 2011 and 2012.

The news comes a few days after it was revealed by The Digital Bits that the Blu-ray version of "The Lord of the Rings" trilogy is set to hit the shelves later this year.

The downside is that it's only the theatrical versions getting the BD treatment. The extended editions are being saved for an 'Ultimate Box Set' closer to the release of "The Hobbit" films.
  woensdag 22 april 2009 @ 15:07:14 #269
11102 knep
Mountainfreak
pi_68272089
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:42 schreef Patch het volgende:
The downside is that it's only the theatrical versions getting the BD treatment. The extended editions are being saved for an 'Ultimate Box Set' closer to the release of "The Hobbit" films.
Daar wachten we dan ook op .
  maandag 20 juli 2009 @ 08:30:33 #270
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_71140472
quote:
Heraanleg Hobbitstee begonnen
TheOneRing.net meldt dat de heraanleg van Hobbitstee (Engels: Hobbiton) is begonnen voor de opnames van The Hobbit en zijn sequel. Het eerste deel kunnen we vanaf december 2011 in de zalen verwachten.

"The re-building of Hobbiton has begun, with the planting of hedgerows and fruit trees. An extension to the path that passes in front of Bag End has been marked out also. There will be several new Hobbit holes dotted along its length."

In het Tolkien-universum is Hobbiton een dorpje in het westerkwartier van de Gouw, waar zowel The Hobbit als The Lord of the Rings beginnen en eindigen. Het is de thuishaven van o.a. Bilbo Balings en zijn neef Frodo.

Hier meer foto's!
pi_71140530
Mooi, beginnen met die film.
  maandag 20 juli 2009 @ 11:13:32 #272
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_71143288
Ze zijn nog bezig met het script, dus dat duurt nog wel even .
  maandag 20 juli 2009 @ 21:44:42 #273
11102 knep
Mountainfreak
pi_71161812
quote:
Op maandag 20 juli 2009 08:30 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hier meer foto's!
Nu begint het echt .
  maandag 20 juli 2009 @ 23:23:14 #274
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71165455
Laat maar komen
pi_72124809
Ik las dat Ian Mckellen volgend jaar Maart weer gaat beginnen met de opnamens, en dat er een acteur is gevonden voor Bilbo, en dat de fans hier waarschijnlijk erg blij mee zijn...

Ik ben de laatste tijd weer helemaal intro LOTR, bekijk nu de SE EE DVD's met commentaar etc, zo facinserend en je krijgt zo veel respect voor de hele productie, en het ook voor tolkien en zijn wereld, heerlijk! Ik vind het mooi om te zien dat zowel Fran Walsh als Phillipa Boyens weer verantwoordelijk zijn voor het script samen met PJ, die dan dit maal producer is maar met Del Toro aan stuur kan dit echt niet mis gaan! Ik kan niet wachten!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 22:55:38 #276
11102 knep
Mountainfreak
pi_72216669
Hobbiton:

pi_72573053
The Hobbit toch verfilmd na schikking
Uitgegeven: 9 september 2009 07:08
Laatst gewijzigd: 9 september 2009 07:07

LOS ANGELES - De erven van de schrijver J.R.R. Tolkien hebben een schikking getroffen met de studio die zijn boek In de Ban van de Ring verfilmde. De nazaten van de schrijver beweerden tot nu toe geen cent te hebben gezien van de kassuccessen van de Lord of the Rings-trilogie.
Het meningsverschil tussen Tolkiens erven en New Line Cinema (onderdeel van Warner Bros.) dreigden de verfilming te verstoren van The Hobbit, een andere klassieker van de auteur.

Tolkiens jongste zoon Christopher zegt opgelucht te zijn dat een rechtszaak niet nodig was en meldde dat de opnamen voor The Hobbit nu gewoon kunnen beginnen.

Bron: nu.nl
  woensdag 9 september 2009 @ 09:06:51 #278
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72573951
Volgens bronnen krijgt de Tolkien Trust een bedrag van ver boven de 100 miljoen. Contractueel zouden ze recht hebben op een slordige 450 miljoen.
pi_72609490
Erg benieuwd naar deze film en de cast! De Hobbit vond ik een erg leuk boek om te lezen. Het is allemaal ff wat makkelijker en luchtiger dan LOTR.
pi_72610803
Ben toevallig de Hobbit (weer) aan het lezen en ben erg benieuwd naar deze film.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2009 13:14:02 ]
  donderdag 10 september 2009 @ 20:09:03 #281
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72622687
quote:
Op donderdag 10 september 2009 11:39 schreef Spaulding het volgende:
Erg benieuwd naar deze film en de cast! De Hobbit vond ik een erg leuk boek om te lezen. Het is allemaal ff wat makkelijker en luchtiger dan LOTR.
Ja, nou ja, ze gaan er ook een hoop extra ingooien dat niet n het boek zit.
pi_72638710
Hoezo? Er zijn genoeg passages in het boek die je leuk kunt uitwerken waardoor het twee films worden. Denk aan Beren, Demsterwold, Raadsels met Gollem, Smaug, De elfen in het bos, de introductie van de Dwergen.

Lijkt me erg tof, nu nog hopen op een goede Bilbo.
  woensdag 23 september 2009 @ 23:48:01 #283
22457 Patch
pi_73057105
Wat is jullie mening:
Waarmee zal het eerste deel eindigen?
Voor of na Smaug?
Enne, denk dat de casting van de stem van Smaug ook wel wat media-aandacht zal krijgen...
pi_73062542
Ik denk dat je smaug pas in het tweede deel te Zien krijgt. De eerste film eindigt denk ik na de confrontatie met de spinnen.
pi_73062828
Laat ze in godsnaam dit keer wel de buitensets gewoon laten staan voor een theme park!

Kan al niet wachten. En ik gok dat Smaug begin/midden tweede film zal zijn. En de rest van de film een overbrugging adhv alle andere middle-earth verhalen die Tolkien nog geschreven heeft.
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:27:26 #286
22457 Patch
pi_73098327
Meanwhile Ian McKellen talked with Rotten Tomatoes at the San Sebastian Film Festival in Spain where the actor said he's looking forward to getting to play Gandalf's earlier pre-death incarnation again in "The Hobbit".

"Grey Gandalf is my favorite. Peter Jackson's too, we always preferred Gandalf the Grey. Peter liked him because he got down and dirty. He slept in the hedgerows; he was closer to the earth and not quite so spiritual. He's also funnier -- he's got more variety to him. We thought there was more scope in that Gandalf."
  woensdag 14 oktober 2009 @ 21:31:20 #287
22457 Patch
pi_73695171
Sir Ian McKellen tells Empire Online and UK's Channel 4 that the script for both "The Hobbit" films have been delivered to him.

"Then they'll be budgeted, and then they'll be cast. And they'll be going when they've always said they would be, which is next spring – March or April" said McKellen.

The beloved thesp has already been in touch with the film's director Guillermo del Toro, saying "We're going to film for 383 days.' He's got that artistic autism! Jackson's the same; they're very, very, very alike. They also very different, but they've so much in common. They both can't stand Hollywood and have wonderful imaginations, and they're both obsessed with gore and fantasy. Both of them laugh a great deal. Guillermo's one of the most brilliant men I've ever met. "
McKellen added that "Lord of the Rings" cast members will be returning, but he doesn't know who will play Bilbo.
pi_73695562
ok verkeerde topic ik dacht hobbit huub dgk, sorry jullie bedoelen het boek hobbit van tolkien?
Wel een goed boek overigens!

Sorry, ga het juiste topic opzoeken.
pi_73700955
Als elfenfan ben ik het met de GVR eens.

Het tolkien genootschap hield een tijdje geleden op Hyves vol dat die film er wel degelijk zou komen (wisten zij veel) Ik zit niet meer bij die Hyve en weet ook niet wat ze nu zeggen..

Laten we niet vergeten dat :
Lord Of The Rings al eens IS verfilmd (niet al te best) door Ralph Bakshi.
Daar zijn toen niet veel obstakels geweest wat betreft de rechten.

Er is in de loop der jaren al vaker sprake geweest van een verfilming van LOTR maar het verhaal eiste teveel van de regisseurs en producers. Jackson was de eerste die het echt aan durfde.

Er zijn filmbladen die zelfs publiceerden over The Hobbit. ze hadden ook al productie foto's (designs enzo) en bevestigde acteurs. (inderdaad Ian mc Kellen - gelukkig, en ook ian holm schijnt van de partij te zijn.

ANDERZIJDS:
Jackson is best actief bezig met filmen avn andere prenten en dat zou dus niet echt logisch zijn als hij tegelijkertijd the Hobbit ergens aan het filmen is. Hij is wat dat betreft net zo betrokken bij het productie proces als George Lucas. Hij staat overal met zijn neus boven op, zelfs bij de soundtrack dus dat past wel in het idee dat de film niet tot stand komt.

Wat er echt aan de hand is, is dat het budgetteren langer duurt dan verwacht.
Ook de funding schijnt niet vlotjes te verlopen (logisch) jackson kan niet meer zomaar rekenen op dezelfde geldschieters als met LOTR, dat zelfs door de regering van Nieuw Zeeland is meebetaald omdat dit nogal toeristische en andere economische gevolgen zou hebben. Dus wat dat betreft is dat zeker een goede investering is gebleken. Dan zit je buiten dat ook nog eens met de wisselende beschikbaarheden van acteurs enz. enz. Ik bedoel hoe lang heeft het niet geduurd voor we weer een Indiana Jones-Film te zien kregen?
Dat zou eigenlijk tien jaar eerder gebeurd zijn...En anders Spiderman en de 5e Superman wel...

Die domme trailerfilmpjes die mensen zelf maken zijn misschien soms wel knap gemaakt, maar voor de leken ook misleidend. Natuurlijk met opzet zodat zij een filmpje hebben gemaakt dat aandacht trekt. you tube maar eens naar james bond 23 of spiderman 4 om er maar eens wat te noemen. Ook van Halo is er een hoop crap te vinden dat wel aardig uitziet misschien, maar never ook maar serieus een beeld van de film kan zijn of inhouden.

[ Bericht 20% gewijzigd door Nerrick op 15-10-2009 00:08:59 ]
lalalala ik kan je niet horen lalalalaa
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:50:33 #290
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_73730365
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:59 schreef Nerrick het volgende:

Laten we niet vergeten dat :
Lord Of The Rings al eens IS verfilmd (niet al te best) door Ralph Bakshi.
Daar zijn toen niet veel obstakels geweest wat betreft de rechten.

ANDERZIJDS:
Jackson is best actief bezig met filmen avn andere prenten en dat zou dus niet echt logisch zijn als hij tegelijkertijd the Hobbit ergens aan het filmen is. Hij is wat dat betreft net zo betrokken bij het productie proces als George Lucas. Hij staat overal met zijn neus boven op, zelfs bij de soundtrack dus dat past wel in het idee dat de film niet tot stand komt.

Wat er echt aan de hand is, is dat het budgetteren langer duurt dan verwacht.
Ook de funding schijnt niet vlotjes te verlopen (logisch) jackson kan niet meer zomaar rekenen op dezelfde geldschieters als met LOTR, dat zelfs door de regering van Nieuw Zeeland is meebetaald omdat dit nogal toeristische en andere economische gevolgen zou hebben. Dus wat dat betreft is dat zeker een goede investering is gebleken. Dan zit je buiten dat ook nog eens met de wisselende beschikbaarheden van acteurs enz. enz. Ik bedoel hoe lang heeft het niet geduurd voor we weer een Indiana Jones-Film te zien kregen?
Dat zou eigenlijk tien jaar eerder gebeurd zijn...En anders Spiderman en de 5e Superman wel...
The Hobbit is anders ook al een keer eerder verfilmd, ook als animatiefilm. Het probleem hier heeft voornamelijk met geld te maken. Niet met het budget zelf, maar meer met mensen die nog geld kregen van New Line.
Natuurlijk blijft Peter Jackson betrokken, maar het zal niet zo zijn dat hij elke dag aanwezig is op de set. Guillermo del Toro vertrouwt hij genoeg om de touwtjes uit handen te kunnen geven.
En problemen met het budget? De Lord of the Rings films brachten bij elkaar bijna 3 miljard dollar op. Denk je nu echt dat The Hobbit ook maar enigzins problemen zou gaan geven wat budget betreft?
Acteurs worden mede gecast op de beschikbaarheid, en bovendien hoef je niet iedereen van de eerdere films terug te halen. Daar zie ik dus ook geen problemen.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:44:24 #291
22457 Patch
pi_74263028
John Rhys-Davies heeft vandaag aan Empire bekend gemaakt dat hij geen rol zal gaan spelen in The Hobbit. In de The Lord of the Rings trilogie speelde hij de dwerg Gimli. Aangezien dit karakter niet voorkomt in The Hobbit, was hij gevraagd om eventueel de rol van zijn vader, Gloin te spelen. Maar daar heeft Rhys-Davies dus weinig trek in.

"I've already been asked and to be honest with you, I wouldn't. I have already completely ruled it out. There's a sentimental part of me that would love to be involved again. Really I am not sure my face can take that sort of punishment any more. They've got a different set of problems... because you've got 13 dwarves, a whole band of them... You're trying to represent a whole race... You're trying to do for dwarves what 'The Lord of the Rings' did for hobbits."

The Hobbit zal uit twee speelfilms bestaan waarvan deel I in 2011 in première gaat.
  vrijdag 6 november 2009 @ 23:12:01 #292
22457 Patch
pi_74471779
Director Guillermo del Toro tells Total Film that after nearly a year, much of the design stage for "The Hobbit" is now done as the project gears up for production next year.

Most notably Smaug the dragon which will be unique - "we’re finishing his colour palette and a little bit of the texture. But the bulk of the design took about a year, solid. It’s because of the unique features of the dragon. Early in production I came up with a very strong idea that would separate Smaug from every other dragon ever made. The problem was implementing that idea. But I think we’ve nailed it" says Del Toro.

Asked about the story structure, the plan is to adhere to Tolkien's order of adventures in "The Hobbit", but they "will be integrating Gandalf’s comings and goings" and so unlike the book we will "see where he goes and what happens to him".

For the full and quite in-depth interview:
http://www.totalfilm.com/(...)on-making-the-hobbit
pi_74489394
Ik heb hier de originelen boeken liggen .
Oud en stoffige .

Eens een keer gaan lezen (waren van me opa en heb deze gekregen na zijn dood)
  woensdag 11 november 2009 @ 22:15:55 #294
22457 Patch
pi_74619592
"Pan's Labyrinth" and "Hellboy" helmer Guillermo del Toro tells The One Ring he'll make an appearance as a small monster in his upcoming film adaptation of "The Hobbit" and he will personally sculpt the appliances that will be applied to his face and hands.

Speaking of "The Hobbit", Viggo Mortensen tells Coming Soon he would be interested in returning as Aragorn in one of the upcoming two 'Hobbit' films, but admits the filmmakers are currently concerned with "the first part of that movie which doesn't involve my character"
  maandag 16 november 2009 @ 21:51:27 #295
22457 Patch
pi_74763652
Brian Cox is said to be a big contender to play a dwarf in Guillermo del Toro's upcoming film adaptation of J.R.R. Tolkien's "The Hobbit" says AICN.

The story follows Bilbo Baggins as he first encounters Gandalf and is somewhat unwillingly swept off on an adventure to the lonely mountain to rid it of the dragon, Smaug.

The dragon is guarding a treasure of enormous value that he had firstly taken from the dwarves who once lived there. A major battle shortly, ensues.

The film is scheduled to hit theatres in November 2011
pi_74764224
ben benieuwd
  woensdag 2 december 2009 @ 23:40:32 #297
22457 Patch
pi_75232777
The other day an interview with Peter Jackson indicated that filming on the two "The Hobbit" films had been pushed back from March to sometime mid-Summer 2010.

Now it seems that delay could push back the film's release. The Wrap reports that while the first film's December 2011 release date is still officially in play, "it looks more likely to be 2012" according to an executive close to the film.

No word on how of if that would affect the second's film release (could be a Matrix sequel style dual release over 2012, or an Xmas 2012/2013 release).
pi_75233215
Als het maar zo snel (mogelijk) is
  vrijdag 4 december 2009 @ 00:13:02 #299
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_75268416
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:54 schreef thettes het volgende:
Als het maar zo snel (mogelijk) is
Liever dat ze het goed doen
pi_75269779
En James Earl Jones als de stem van Smaug?
Children of the night. What music they make.
  vrijdag 4 december 2009 @ 08:29:06 #301
22457 Patch
pi_75272156
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')