een draak dus...quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wat is Smaug dan als het geen Balrog is?
Nee! Een vleermuis! Zeg nou alsjeblieft dat het een vleermuis is!quote:
Smaug, één van de laatste draken.quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee! Een vleermuis! Zeg nou alsjeblieft dat het een vleermuis is!
vleermuizen zijn zulke schattige beestjes
Ik weet zeker dat Peter Jackson er iets moois van zou makenquote:Op maandag 14 augustus 2006 21:15 schreef Dagonet het volgende:
*zoekt IMDB - nope
*zoekt upcomingmovies.com - nope
De familie is tegen trouwens, die heeft er niet echt zin in dus echt veel samenwerking zal er niet zijn, gelukkig hebben die nog de rechten voor de Silmarillion en de rest.
Da's LOTR.quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:18 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat Peter Jackson er iets moois van zou maken
Die familie moet niet zo zeuren.
Ze hebben in de jaren 70 dacht ik al eens een hobbit film uitgebracht wat echt een gedrocht is, het is een soort tekenstijl met goedkope effecten.
Tolkien is nooit een kinderboekenschrijver geweest man, hij is een schrijver waarbij the hobbit voor z'n kinderen was, da's wat anders.quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:15 schreef GaRleC het volgende:
Smaug is een.. ik dacht een rode draak met de onderkant van zijn buik bezette edelstenen. Van zijn eigen geclaimde schat. er zitten veel voor verwijzingen in naar Lotr. Ik raad het echt aan om het boek te lezen.
Hoewel je er aan moet denken dat Tolkien in die tijd nog een kinder boeken schrjiver is.
In lotr zijn de eerste 250 blz ook voor kinderen.
Echt niet!quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:20 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Da's LOTR.
En waarom niet? The Hobbit is geschreven voor de kinderen van Tolkien tenslotte. En de Silmarillion zou niet mogelijk zijn geweest zonder Christopher (niets eigenlijk want hij was degeen die alles als eerste las en meehielp met sommige stukken).
Saai? Integendeel en het einde van The Hobbit is best bizar voor een kinderboek. Ik vond de gevechten in LOTR ongelofelijk langdradig om te lezen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:14 schreef McNasty het volgende:
De Hobbit is een dodelijk saai verhaal in vergelijking met LOTR (ook zonder die vergelijking trouwens). LOTR heb ik met veel plezier gelezen en De Hobbit vond ik maar een suf kinderboek. Van mij mag PJ zich met andere dingen bezig houden.
Laat em eens iets zonder cgi poberen.
Ik kan het niet terugvinden maar ik heb ik ooit gelezen dat de zoon van Tolkien hier tegen is, de rechten van de LOTR waren destijds door de kleinzoon verkocht, hetgeen betekende dat de zoon de kleinzoon onterfd heeft. Of The Hobbit ooit nog verfilmd zou worden is nog maar de vraag.quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:23 schreef splendor het volgende:
TIjdens en vlak na LOTR lagen de rechten van the Hobbit niet bij newline of Peter Jackson en op dat moment zag het er ook niet naar uit dat het snel verfilmd zou worden. Of dat nu anders is weet ik niet maar ik zou zeggen, wacht minimaal nog 4-5jaar, eerder hoef je niks te verwachten.. helaas.
Nou succes...door het boek kwam ik er al niet doorheen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:37 schreef deGVR het volgende:
Liever de Silmarrilion
behoorlijk goed met enkele mooie gedeeltes, maar ik zou toch twijfelen of ik die wel graag als film zou willen zienquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:54 schreef Votz het volgende:
[..]
Nou succes...door het boek kwam ik er al niet doorheen.
Zo serieus was de LOTR verfilming van Jackson ook niet.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:46 schreef Hankster het volgende:
[..]
behoorlijk goed met enkele mooie gedeeltes, maar ik zou toch twijfelen of ik die wel graag als film zou willen zien
Nee, dan The Hobbit met de serieuze toon van de LOTR-films![]()
De casting was goed, alleen met Frodo hebben ze de plank behoorlijk misgeslagen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 12:45 schreef woniya het volgende:
Het had toch handiger geweest om de Hobbit als eerste te verfilmen en daarna LOTR. Is toch een veel logischere opbouw. Mooie films waren dat trouwens LOTR, de figuren zagen er bijna net zo uit zoals ik ze me had voorgesteld toen ik de boeken las vooral Gandalf.
say what?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 12:59 schreef McNasty het volgende:
[..]
De casting was goed, alleen met Frodo hebben ze de plank behoorlijk misgeslagen.![]()
Ja... als hij 30 jaar ouder was misschienquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:04 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
say what?![]()
Elijah wood was perfect als Frodo, had geen betere acteur voor gekozen kunnen worden...
Ben benieuwd!quote:Op zondag 3 september 2006 15:59 schreef Patch het volgende:
A One Ring.Net spy who was recently in the New York offices of New Line Cinema has reported that they clearly saw "The Hobbit" on the film schedule for 2007:
"I was in New Line's NY offices to discuss upcoming projects when I clearly saw something very intriguing on a year planner. 'The Hobbit' was clearly marked on what looked like July 2007.
I couldn't exactly take a moment to investigate the calendar with my audience in the room, but it definitely said 'The Hobbit'. Lets hope this is a Peter Jackson project!".
The rumour sounds far-fetched, not so much for the project but rather the date. A July 2007 start of production date however, sounds like a possibility and New Line is definitely interested in doing the "Lord of the Rings" prequel.
bij mij ook des tijds! door een leraar genaamd; ringoir, toepasselijk he?quote:Op zaterdag 16 september 2006 09:56 schreef -Strawberry- het volgende:
The Hobbit werd altijd bij ons in de klas voorgelezen.![]()
Dat ging toch over de avonduren van Bilbo?
Moet het natuurlijk wel goed gebeuren.quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:46 schreef Patch het volgende:
The Hobbit mag van mij gerust ook door iemand anders geregisseerd worden, hoeft niet perse Jackson te zijn, als ze het maar snel verfilmen, dan ben ik al blij
Waarom?quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:53 schreef Borizzz het volgende:
Ik zou t voorlopig uit je hoofd zetten, een verfilming van de hobbit...
Gelukkig welquote:Op maandag 16 oktober 2006 09:22 schreef Borizzz het volgende:
Ik bedoel er eigenlijk mee dat je er nu niet op moet hopen dat t snel komt. Het zal vast wel verfilmd worden maar t is wel een meerjarenplan.
quote:De voorbereidingen voor de verfilming van The Hobbit, J.R.R. Tolkiens voorloper van The Lord of the Rings, heeft een onverwachte wending gekregen. Ondanks eerdere berichten en de verwachtingen van velen zal Peter Jackson niet bij het project betrokken zijn. De Nieuw-Zeelander kreeg te horen dat zijn hulp niet gewenst is bij de twee films die in de planning staan: The Hobbit en een film die The Hobbit en The Lord of the Rings met elkaar moet verbinden.
In een verklaring laten Peter Jackson en zijn vaste schrijfster Fran Walsh weten dat de afwijzing te maken heeft met een financiële kwestie tussen het duo en New Line over The Fellowship Of The Ring. "This outcome is not what we anticipated or wanted, but neither do we see any positive value in bitterness and rancor. We now have no choice but to let the idea of a film of The Hobbit go and move forward with other projects."
Die is goed met kinderverhaaltjes maken van prequels van epische films, heb ik me laten vertellenquote:
Oh hell no!quote:
Nope. Niet dat ik me kan herinneren en iig niet voldoende voor een film.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:55 schreef splendor het volgende:
Dat is wel heel erg gaaf.
Maar gebeurt er dan precies tussen the hobbit en lord of the rings dat voldoende is voor een intressante film? Ik heb bijvoorbeeld de silmarillion nog niet gelezen, ik gok dat het daar instaat?
In de Unfinished tales staat ook nog wel het een en ander, maar de periode tussen de Hobbit en LotR is meer de stilte voor de storm. Lastig om daar een boeiende, enigszins op zichzelf staande film van te makenquote:Op dinsdag 21 november 2006 15:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nope. Niet dat ik me kan herinneren en iig niet voldoende voor een film.
Gandalf en de rest van de tovenaars smijten Sauron uit het demsterwold, maar da's zo ongeveer alles. Je zou misschien de val van Saruman kunnen laten zien en de wederopbouw van Sauron in Mordor maar iets nuttigs? Neah.
Geen idee hoe ze dáár een film van willen maken eigenlijk. Vooral omdat Saruman in de film meer een slaaf van Sauron was en in het boek een tegenstander.quote:September 22, 2890
The Shire
Bilbo Baggins is born.
March 1, 2931
Arnor
Aragorn II, descendant of Aranarth first Chieftain of the Dúnedains, is born. His mother calls him Estel ("hope") and sends him to live with Elrond.
2941
The Shire / Erebor
Thorin Oakenshield and Gandalf visit Bilbo in the Shire. Bilbo joins the Dwarves' quest to retake the treasures of Erebor. Among his many adventures, Bilbo meets Gollum and finds the One Ring.
Bard of Esgaroth slays Smaug the dragon with the aid of Bilbo. The Battle of the Five Armies—Men, Elves, Dwarves, Goblins, and Eagles— is fought over Smaug's treasure. Thorin Oakenshield dies in battle, and Dain of the Iron Hills becomes King under the mountain. .
2941
Middle-earth
The White Council meets again and Saruman, hoping to keep Sauron from finding the One Ring, agrees to attack Dol Guldur. Sauron abandons Dol Guldur. .
2942
Bilbo returns to the Shire and begins to write his memoirs, the first volume of the Red Book.
Sauron returns to Mordor.
2944
Bard rebuilds Dale and becomes King. Gollum leaves the Mountains and begins his search for his "precious".
2951
Mordor
Sauron openly declares his presence and gathers his forces and sends three Nazgûl to hold Dol Guldur. Gollum heads toward Mordor in his search.
2951-3019
Middle-earth
The War of the Ring
2951
Rivendell
Elrond reveals to his ward "Estel" his true name and heritage and presents him with the greatest heirloom of Arnor, the shards of the ancient sword Narsil. Arwen, returning from Lorien, meets Aragorn in the woods. They fall in love, but Aragorn leaves to prove his worthiness as a suitor to Elrond.
2953
Middle-earth
Last meeting of the White Council. Saruman fortifies Isengard and sets spies on Gandalf.
2953
Gandalf and Aragorn meet and become friends.
2957-80
Aragorn undertakes many journeys and adventures. He serves both the king of Rohan and the Steward of Gondor, and protects the land of Eriador from the minions of Sauron.
September 22, 2968
The Shire
Frodo Baggins is born.
2978
Gondor
Birth of Boromir son of Denethor II, steward of Gondor.
2980
Middle-earth
Aragorn enters Lorien and meets Arwen again. He gives her the ring of Barahir, and they promise to marry.
Gollum reaches the confines Mordor. He is tortured, interrogated, and eventually "escapes." He then becomes acquainted with the great spider Shelob.
Theoden becomes King of Rohan.
3000
The Shire
Saruman risks using one of the seeing stones and is unknowingly enslaved to the will of Sauron.
September 22, 3001
The Shire
Bilbo hosts his farewell feast on his 111th birthday, and gives Frodo the Ring.
3001-17
Middle-earth
Gandalf and Aragorn sporadically hunt for Gollum. Aragorn finally captures him in the Dead Marshes northwest of Mordor.
3002
Rivendell
Bilbo becomes a guest of Elrond and settles in Rivendell.
3018
Middle-earth
After many years of absence, Gandalf comes to the Shire to warn Frodo about the One Ring. Meanwhile Sauron sends the Nazgûl forth in search of it. Frodo and his companions flee the Shire and meet up with Aragorn. They take the Ring to Rivendell where it is decided that the Ring must be destroyed in the fires of Mount Doom. Nine are chosen to undertake this quest, they comprise the Fellowship of the Ring.
3018-19
The War of the Ring ends in March, 3019. The deeds of the Fellowship and the history of the War of the Ring, as told in the Lord of the Rings, are too great and numerous to be recounted here.
September 29, 3021
The Grey Havens, Middle-earth
Bilbo and Frodo depart over the Sea, into the west with the Keepers of the Three Rings (Gandalf, Galadriel, Elrond).
Even kijken, wie blijft erover van LOTR, ehm...quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:42 schreef Joeks79 het volgende:
The Hobbit Peter Jackson is geen goed nieuws. Ik vraag me af of belangrijke karakters dan ook opnieuw gecast moeten worden, gezien de hechte band tussen cast en Jackson tijdens het filmen van LOTR.
Als je de White Council erbij neemt (om Sauron Dol Guldur uit te gooien) zit je natuurlijk met Hugo Weaving en Cate Blanchett (en Celeborn hing daar vast ook wel ergens rond, maar is minder belangrijk).quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:48 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Even kijken, wie blijft erover van LOTR, ehm...
Oh ja, Ian McKellen als Gandalf, en misschien dat ze Ian Holm nemen als Bilbo maar dan moeten ze hem wel weer een stuk verjongen. De rest hoef je niet opnieuw aan te nemen omdat ze niet meedoen.
Da's van later zorg en slechts relevant voor eventuele tweede prequel.quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je de White Council erbij neemt (om Sauron Dol Guldur uit te gooien) zit je natuurlijk met Hugo Weaving en Cate Blanchett (en Celeborn hing daar vast ook wel ergens rond, maar is minder belangrijk).
Dit ging toch over de tweede prequel? De Hobbit is wel min of meer werkbaar.quote:Op dinsdag 21 november 2006 17:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Da's van later zorg en slechts relevant voor eventuele tweede prequel.
Oh, en je vergeet Círdan, die moet je ook terughalen.
Tsk, we doen het natuurlijk niet voor de gemiddelde kijker natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 november 2006 17:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dit ging toch over de tweede prequel? De Hobbit is wel min of meer werkbaar.
Cirdan heeft trouwens vermoedelijk minder indruk gemaakt op de gemiddelde LotR-kijker, dus is minder essentieel om door dezelfde acteur te laten spelen.
Oh wacht, dan wordt het een andere insteekquote:Op dinsdag 21 november 2006 17:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Tsk, we doen het natuurlijk niet voor de gemiddelde kijker natuurlijk..
Waarom! Omdat Legolas niet in het boek voorkomt betekent het niet dat hij niet in het verhaal aanwezig is. Elven zijn in feite onsterfelijk en aangezien Legolas de zoon is van Thranduil is het aannemelijk dat hij erbij betrokken is zonder beschreven te worden. Het is juist het mooie aan Tolkien dat er achter zijn verhalen nog een hele wereld afspeelt en dat zijn verhalen maar een stukje zijn van een groot geheel.quote:Op zondag 26 november 2006 14:49 schreef Dagonet het volgende:
Waarom toch die fucking wens om verhalen aan te passen waar dat compleet niet nodig is? Arwen willen ze er ook al inschrijven? Waarom? het verhaal is sterk genoeg zonder verzonnen cameorolletjes van een paar levendige paspoppen.
En om te demonstreren hoe groot die wereld is laat je dezelfde paar hoofdpersonen keer op keer opduiken?quote:Op zondag 26 november 2006 18:56 schreef ThaSandman het volgende:
[..]
Waarom! Omdat Legolas niet in het boek voorkomt betekent het niet dat hij niet in het verhaal aanwezig is. Elven zijn in feite onsterfelijk en aangezien Legolas de zoon is van Thranduil is het aannemelijk dat hij erbij betrokken is zonder beschreven te worden. Het is juist het mooie aan Tolkien dat er achter zijn verhalen nog een hele wereld afspeelt en dat zijn verhalen maar een stukje zijn van een groot geheel.
13:quote:Op maandag 27 november 2006 13:50 schreef So_Addictive het volgende:
De dwergenDie namen alleen al
Oin, Gloin, Ori, Nori en die andere 8 ben ik ff kwijt, waren toch 12 dwergen?
Ja maar... maar... ze klinken zo leukquote:Op maandag 27 november 2006 13:55 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En niet zo lachen om die namen, dat zijn namelijk (net als Gandalf) allemaal namen van dwergen uit de Edda (Noorse mythologie).
Ik vind het een heerlijk boek, maar die is niet te filmen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:37 schreef deGVR het volgende:
Liever de Silmarrilion
Daar heb je gelijk in, ik heb ook jaren gedacht dat hij ze zelf allemaal verzonnen had.quote:Op maandag 27 november 2006 14:04 schreef So_Addictive het volgende:
[..]
Ja maar... maar... ze klinken zo leuk![]()
Losse stukken zijn op zich wel te doen maar dat is dan weer alleen maar leuk voor de mensen die de boeken kennen en niet voor het grote publiek.quote:Op maandag 27 november 2006 14:07 schreef valek het volgende:
[..]
Ik vind het een heerlijk boek, maar die is niet te filmen.
Ik zeg: BBC miniserie. Beetje dezelfde opzet als hun verfilming van Gormenghast, alhoewel je van tevoren vermoedelijk al aan aardig wat andere networks verkocht moet hebben om überhaupt een budget te hebben voor een paar van de betere veldslagen.quote:Op maandag 27 november 2006 14:07 schreef valek het volgende:
[..]
Ik vind het een heerlijk boek, maar die is niet te filmen.
Gormenghast, Neverwhere. Verkopen zou geen probleem moeten zijn, HBO?quote:Op maandag 27 november 2006 14:22 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik zeg: BBC miniserie. Beetje dezelfde opzet als hun verfilming van Gormenghast, alhoewel je van tevoren vermoedelijk al aan aardig wat andere networks verkocht moet hebben om überhaupt een budget te hebben voor een paar van de betere veldslagen.
Maar is dat genoeg? Silmarillion heeft best veel en ook best veel grote veldslagen, dat gaat aardig in de kosten lopenquote:Op maandag 27 november 2006 14:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Gormenghast, Neverwhere. Verkopen zou geen probleem moeten zijn, HBO?
Belichtingquote:Op maandag 27 november 2006 14:26 schreef Litpho het volgende:
[..]
Alhoewel de slechte belichting van de Dagor-nuin-Giliath wel in het budget moet passen.
Smaug is geen balrog, is een draak(op dit moment de hobbit aan het voorlezen is aan zoonlief)....quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik heb al een tijdje een leaked trailer van the hobbit (je weet wel, dat verhaal van eigenlijk voor de LOTR films). Op het einde staat er vermeld "on 19 december 2006 Smaug awakens". Nu weet ik toevallig dat Smaug een Balrog is. Kan iemand bevestigen of ontkennen dat er op 19 december 2006 inderdaad deze film uitkomt? Je zou toch wel verwachten dat er na afloop van de drie LOTR films enige aandacht aan "the hobbit" gegeven zou zijn. Ook hoor ik er nog niets over in de media.
Die kan niet in 1 film eigenlijk.....is meer een verzamelwerk die je wat uitlegt over de wereld van tolkien, wel met gruwelijk mooie verhalen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:37 schreef deGVR het volgende:
Liever de Silmarrilion
Dat kan eigenlijk nietquote:Op zondag 26 november 2006 04:57 schreef ThaSandman het volgende:
The Hobbit is eigenlijk een verhaal op zichzelf en zou best door een andere regisseur gedaan kunnen worden. Ik zou wel graag Ian McKellen zien als Gandalf, maar Bilbo kan vervangen worden door een jonger exemplaar. Legolas zou eventueel ook mee kunnen doen, hoewel hij volgens mij niet in het boek beschreven wordt.
Ik zou het gaver vinden als PJ de remake van Clash of the Titans zou gaan regiseren.
De Producent?quote:Op maandag 27 november 2006 15:41 schreef engessa het volgende:
Geen Peter Jackson maar wel Sam Raimi kwam ik net ergens tegen
http://www.filmfan.be/modules.php?name=News&file=article&sid=5851
Sam Raimi is ook regisseur, oa Spiderman 1 en 2 en zijn Evil Dead films heeft hij geregisseerd.quote:Op maandag 27 november 2006 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De Producent?
dacht dat we het over regiseurs hadden
Ik wijs je er alleen even op dat Tolkien een boek heeft geschreven waar ook personages in spelen die niet beschreven worden. Het is juist zeer aannemelijk dat Legolas een bepaalde rol heeft in dit boek. Verder typ ik nergens dat Orlando Bloom deze rol moet spelen. Maakt het jou trouwens uit hoeveel de film kost? De bioscoopkaartjes zullen daar echt niet drastisch van gaan stijgen.quote:Op zondag 26 november 2006 19:05 schreef Dagonet het volgende:
No shit Sherlock, maar het enige dat je dus eigenlijk wil is dat Legolas een keertje door het beeld loopt? En daar wil je dan een gedeelte van het budget aan uitgeven omdat je Orlando Bloom moet inhuren voor een paar minuten screentime, hooguit.
Voegt niets toe, zit niet in het originele verhaal en zijn alleen maar extra kosten. Hou toch eens op met het proberen van het verbeteren van verhalen en verfilm het gewoon, dat gezeik met eigen inbreng steeds, als je dat wil moet je maar een eigen verhaal schrijven.
Ja maar zou dat niet ten koste gaan van de kwaliteit? Ik kan me voorstellen dat een miniserie niet zoveel geld krijgt als een film, die ook nog eens geld terugverdient.quote:Op maandag 27 november 2006 19:49 schreef Patch het volgende:
Ik blijf erbij dat The Hobbit het best tot zijn recht komt als tv-serie / miniserie in de trant van bijv. Merlin of DinoTopia
wellicht ten koste van kwaliteit van effecten en wellicht cast.quote:Op maandag 27 november 2006 20:06 schreef ThaSandman het volgende:
[..]
Ja maar zou dat niet ten koste gaan van de kwaliteit? Ik kan me voorstellen dat een miniserie niet zoveel geld krijgt als een film, die ook nog eens geld terugverdient.
Legolas in de hobbit????????quote:Op maandag 27 november 2006 19:34 schreef ThaSandman het volgende:
[..]
Ik wijs je er alleen even op dat Tolkien een boek heeft geschreven waar ook personages in spelen die niet beschreven worden. Het is juist zeer aannemelijk dat Legolas een bepaalde rol heeft in dit boek. Verder typ ik nergens dat Orlando Bloom deze rol moet spelen. Maakt het jou trouwens uit hoeveel de film kost? De bioscoopkaartjes zullen daar echt niet drastisch van gaan stijgen.
Als jij een letterlijke boekverfilming wilt kun je misschien beter het boek nog eens lezen, zodat je niet wordt teleurgesteld als je de film gaat bekijken.
Waarom, de hobbit is niet zo'n gruwelijk lang verhaal, dat kan prima in een mooie lange film van een uur of 3 max....quote:Op maandag 27 november 2006 20:10 schreef Patch het volgende:
[..]
wellicht ten koste van kwaliteit van effecten en wellicht cast.
Maar qua verhaallijn zou het volgens mij het beste zijn, nogmaals: elk hoofdstuk zou volgens mij een goede aflevering zijn....
Och heden, waar halen we betaalbare acteurs vandaan die minstens net zo goed zijn als Orlando Bloom of Liv Tyler?quote:Op maandag 27 november 2006 20:10 schreef Patch het volgende:
[..]
wellicht ten koste van kwaliteit van effecten en wellicht cast.
Ik snap ook niet dat ze er zo moeilijk over doen, The Hobbit ansich is net zolang als het grootste hoofdstuk in LOTR. Dat kan makkelijk in 3 uur worden verfilmd. Harry Potter is zelfs nog dikker.quote:Op maandag 27 november 2006 20:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom, de hobbit is niet zo'n gruwelijk lang verhaal, dat kan prima in een mooie lange film van een uur of 3 max....
Je zou hem in een paar delen kunnen doen, maar toch, dat is zo naar, moet je steeds wachten
Ja, in principe kan Newline vandaag al starten met draaien. De reden dát ze nog niet starten zal wel weer om geld, geld en nog eens geld draaienquote:Het kan zijn dat ik het bericht niet helemaal begrijp en het antwoord er al instaat, maar als newline nu de rechten heeft en ze besluiten morgen met de opnames te beginnen en niet te wachten tot de rechter terug vallen, mag dat zomaar? En waarom doen ze dat dan niet?
Ik kan geen CGI meer zien, computergegenereerde bagger, meer van hetzelfde.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:38 schreef Dagonet het volgende:
Met de vernieuwde CGI technieken wordt de slag van de vijf legers vast grootser dan de slag van de Pellenor fields..
En realisme is gewoon beter, gelukkig zaten er in in LotR dan ook een heleboel modellen en dat zag je er wel aan af.quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik kan geen CGI meer zien, computergegenereerde bagger, meer van hetzelfde.
Sorry, maar filmtechnisch gezien vind ik LOTR een dikke teleurstelling, ff afgezien van het verhaal, delen onscherp, beeld gedeeltelijk extreem korrelig, donkere scene´s volgelopen, kleurbalans was slecht.quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En realisme is gewoon beter, gelukkig zaten er in in LotR dan ook een heleboel modellen en dat zag je er wel aan af.
Zelfde had ik met King kong, van alles too much gewoon, al die kleureffecten na afloop, bljif gewoon van die orginele films af, gebruik filters en geen computers om kleuren extra mooi naar voren te laten komen, het oogt allemaal een stuk onrealistischerquote:Op dinsdag 28 november 2006 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sorry, maar filmtechnisch gezien vind ik LOTR een dikke teleurstelling, ff afgezien van het verhaal, delen onscherp, beeld gedeeltelijk extreem korrelig, donkere scene´s volgelopen, kleurbalans was slecht.
Allemaal zaken die een regiseur voor moet zorgen dat het goed is.
Als ik de kleuren en de beelden vergelijk met wat met analoge film mogelijk is (Agfa had bv prachtig filmmateriaal hiervoor gehad) en wat men er van gemaakt heeft. Jammer.
Men schijnt tegenwoordig helemaal zijn dikke digitale banketletter na te rennen en meer is beter is klaarblijkelijk de leus.
Maar wel aan de originele verhaallijn gehoudenquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:53 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
Zelfde had ik met King kong, van alles too much gewoon, al die kleureffecten na afloop, bljif gewoon van die orginele films af, gebruik filters en geen computers om kleuren extra mooi naar voren te laten komen, het oogt allemaal een stuk onrealistischer
voorbeelden; knal groen bos, new-york in de ochtend met een flinke waas, vuur/lava contrasten te extreem, het enige wat ik geslaagd vond achteraf is de animatie van kong en de gedeeltelijke remake van new york
CGI is done![]()
Ik weet niet waar je dit vandaan hebt gehaald, maar ik heb dit net gelezen:quote:Op maandag 27 november 2006 17:10 schreef Patch het volgende:
In all the feuding over "The Hobbit", the one wild card has now spoken out about the issue. Saul Zaentz, the millionaire "Amadeus" and "The English Patient" producer who owns the rights to J.R.R. Tolkien's works, has gone on the record with enthusiastic support of director Peter Jackson.
"It will definitely be shot by Peter Jackson. ... Next year The Hobbit rights will fall back to my company. I suppose that Peter will wait because he knows that he will make the best deal with us" said Zaentz to German site Elbenwald.de via Showbiz Data.
The whole quarrel right now is over outstanding money owed to Jackson by New Line for his work on the first film of the "Lord of the Rings" trilogy. Jackson wants to direct at least one of the two prequel "Hobbit" films planned, but won't do it until the issue is resolved. Both a large cadre of fans and MGM, the studio who owns the distribution rights to "The Hobbit", also want him to do it.
Only New Line, who holds the production rights at present, isn't keen on the idea because it would require them settling their lawsuit quite soon - a movie that would put them millions out of pocket. The studio is opting to go with a new director and production team as they have to get into production on the film by next year or the rights will revert back to Zaentz.
Zaentz is perfectly happy with that idea it seems, it would allow him and Jackson to proceed without any studio interference - "He [Jackson] is fed up with the studios: to get his profit share on the Rings trilogy he had to sue New Line. With us, in contrast, he knows that he will be paid fairly and artistically supported without reservation".
Right now though how this plays out is fascinating to watch. All sides are using media outlets to their advantage in this fight, and both the newly-reformed MGM and Zaentz have proven they're not afraid to go at it tooth and claw. Yet right now the ball is in New Line's court, whatever they do next will determine the outcome.
Jouw post had ik ook al geplaatstquote:Op woensdag 29 november 2006 15:12 schreef Votz het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dit vandaan hebt gehaald, maar ik heb dit net gelezen:
blablabla
Dat zal de oorlog worden die in de LOTR wordt verteld, het begin van de ring. De Silmarillion heeft daar weinig mee te maken.quote:Op woensdag 29 november 2006 23:05 schreef MadGuy het volgende:
Another LOTR prequel? The Silmarillion?
Dat werkt toch heul niet als film?
quote:Op woensdag 29 november 2006 23:05 schreef MadGuy het volgende:
Another LOTR prequel? The Silmarillion?
Dat werkt toch heul niet als film?
Ik had begrepen dat er twee LOTR-prequels verfilmd zouden worden: de eerste is The Hobbit en de tweede zou dan verhalen over wat er tussen The Hobbit en LOTR gebeurt. Dat is volgens mij niet bijster veel, maar wie weet?quote:Op donderdag 30 november 2006 08:17 schreef Votz het volgende:
[..]
Dat zal de oorlog worden die in de LOTR wordt verteld, het begin van de ring. De Silmarillion heeft daar weinig mee te maken.
Lijkt mij een overkill, dan kunnen ze beter het verhaal voor de The Hobbit verfilmen, dat is veel interessanter, alleen is dat weer grotendeels uitgelegd in LOTR zelf. Tussen The Hobbit en LOTR zit niet veel, misschien hier en daar een losse vertelling van Tolkien zelf: Tom Bombardil?quote:Op donderdag 30 november 2006 08:46 schreef Zhenar het volgende:
[..]
[..]
Ik had begrepen dat er twee LOTR-prequels verfilmd zouden worden: de eerste is The Hobbit en de tweede zou dan verhalen over wat er tussen The Hobbit en LOTR gebeurt. Dat is volgens mij niet bijster veel, maar wie weet?
quote:Several years ago, Mark Ordesky told us that New Line have rights to make not just The Hobbit but a second "LOTR prequel", covering the events leading up to those depicted in LOTR.
En die nu twee keer op deze pagina en een keer op de vorige pagina staat. Die op deze pagina kan je best gemist hebben, staat een paar posts hoger en in bold tenslotte.quote:Op donderdag 30 november 2006 09:15 schreef Zhenar het volgende:
Dit is de brief die PJ naar theonering.net stuurde:
[..]
Ja, nee, niet dus, heb je het topic niet gelezen? Vorige pagina.quote:Op donderdag 30 november 2006 08:17 schreef Votz het volgende:
[..]
Dat zal de oorlog worden die in de LOTR wordt verteld, het begin van de ring. De Silmarillion heeft daar weinig mee te maken.
quote:Op donderdag 30 november 2006 11:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En die nu twee keer op deze pagina en een keer op de vorige pagina staat. Die op deze pagina kan je best gemist hebben, staat een paar posts hoger en in bold tenslotte.
nope...quote:Op maandag 9 juli 2007 12:07 schreef valek het volgende:
Nog nieuws hierover?
offtopic psstt ... mijn mail gehad?quote:
Als cameo in Rivendell kan het nog wel, maar ik kan me niet voorstellen dat het daar bij zal blijvenquote:Op maandag 17 september 2007 16:43 schreef Dagonet het volgende:
Aragorn in de Hobbit, why for fucks sake?
Volgens mij is Aragorn er nog een van het oude mensen ras, die worden vlot 400 jaar oud.quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:02 schreef Pek het volgende:
Daar krijgt de make-up afdeling nog een kluif aan, toen Bilbo de ring vond was Aragorn 10 jaar oud![]()
Toch best knap wat ze kunnen tegenwoordig als ze Vigo Mortensen 10 kunnen laten lijken.quote:Op maandag 17 september 2007 17:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als cameo in Rivendell kan het nog wel, maar ik kan me niet voorstellen dat het daar bij zal blijven.
hij's in de film 99.quote:Op dinsdag 18 september 2007 07:36 schreef splendor het volgende:
[..]
Volgens mij is Aragorn er nog een van het oude mensen ras, die worden vlot 400 jaar oud.
Ja, zover had ik even niet teruggezochtquote:Op dinsdag 18 september 2007 08:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Toch best knap wat ze kunnen tegenwoordig als ze Vigo Mortensen 10 kunnen laten lijken.
quote:Peter Jackson to Produce The Hobbit and Sequel!
Source: New Line Cinema December 18, 2007
Academy Award-winning filmmaker Peter Jackson; Harry Sloan, Chairman and CEO, Metro-Goldwyn-Mayer Studios Inc. (MGM); Bob Shaye and Michael Lynne, Co-Chairmen and Co-CEOs of New Line Cinema have jointly announced today that they have entered into the following series of agreements:
* MGM and New Line will co-finance and co-distribute two films, The Hobbit and a sequel to The Hobbit. New Line will distribute in North America and MGM will distribute internationally.
* Peter Jackson and Fran Walsh will serve as Executive Producers of two films based on The Hobbit. New Line will manage the production of the films, which will be shot simultaneously.
* Peter Jackson and New Line have settled all litigation relating to the "Lord of the Rings" (LOTR) Trilogy.
Said Peter Jackson, "I'm very pleased that we've been able to put our differences behind us, so that we may begin a new chapter with our old friends at New Line. 'The Lord of the Rings' is a legacy we proudly share with Bob and Michael, and together, we share that legacy with millions of loyal fans all over the world. We are delighted to continue our journey through Middle Earth. I also want to thank Harry Sloan and our new friends at MGM for helping us find the common ground necessary to continue that journey."
"Peter Jackson has proven himself as the filmmaker who can bring the extraordinary imagination of Tolkien to life and we full heartedly agree with the fans worldwide who know he should be making 'The Hobbit,'" said Sloan, MGM's Chairman and CEO. "Now that we are all in agreement on 'The Hobbit,' we can focus on assembling the production team that will capture this phenomenal tale on film."
Bob Shaye, New Line Co-Chairman and Co-CEO comments, "We are very pleased we have been able to resolve our differences, and that Peter and Fran will be actively and creatively involved with 'The Hobbit' movies. We know they will bring the same passion, care and talent to these films that they so ably accomplished with 'The Lord of the Rings' Trilogy."
"Peter is a visionary filmmaker, and he broke new ground with 'The Lord of the Rings,'" notes Michael Lynne, New Line Co-Chairman and Co-CEO. "We're delighted he's back for 'The Hobbit' films and that the Tolkien saga will continue with his imprint. We greatly appreciate the efforts of Harry Sloan, who has been instrumental in helping us reach our new accord."
The two "Hobbit" films – The Hobbit and its sequel – are scheduled to be shot simultaneously, with pre-production beginning as soon as possible. Principal photography is tentatively set for a 2009 start, with the intention of The Hobbit release slated for 2010 and its sequel the following year, in 2011.
The Oscar-winning, critically-acclaimed LOTR Trilogy grossed nearly $3 billion worldwide at the box-office. In 2003, "Return of the King" swept the Academy Awards, winning all of the eleven categories in which it was nominated, including Best Picture – the first ever Best Picture win for a fantasy film. The Trilogy's production was also unprecedented at the time.
For more information about "The Hobbit" films, visit TheHobbitBlog.com.
Bron: http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=40300
Dat iedereen het vanaf nu weet:quote:Op woensdag 19 december 2007 11:37 schreef Jovatov het volgende:
Twee films lijkt me eerlijk gezegd wel wat veel van het goede.
De LOTR boeken zijn 1250 pagina's verdeeld over 3 films met een totale duur van 12 uur.
De Hobbit is een boekje van een 250 pagina's, hoe willen ze daar dan ooit 2 films mee vullen?
Bron? Bij mijn weten werd daar nog druk over gespeculeerd (alhoewel de kans wel erg groot is dat de aanval van The White Council op Dol Guldur meegenomen gaat worden).quote:Op woensdag 19 december 2007 11:49 schreef Hankster het volgende:
[..]
Dat iedereen het vanaf nu weet:
De twee Hobbit films gaat niet enkel het verhaal van The Hobbit vertellen, maar ook een hoop andere belangrijke gebeurtenissen die tijdens en na The Hobbit plaatsvonden en die van belang zijn voor wat er in TLOTR gaat gebeuren.
Dat klinkt al beterquote:Op woensdag 19 december 2007 11:49 schreef Hankster het volgende:
[..]
Dat iedereen het vanaf nu weet:
De twee Hobbit films gaat niet enkel het verhaal van The Hobbit vertellen, maar ook een hoop andere belangrijke gebeurtenissen die tijdens en na The Hobbit plaatsvonden en die van belang zijn voor wat er in TLOTR gaat gebeuren.
Oftewel, gebaseerd op;
- The Hobbit
- Unfinished Tales
- History of Middle Earth
Een iets specifiekere bron? Ik zie daar ook alleen maar speculatie ipv. iets wat de "dat iedereen het even weet" stelling zou moeten onderstrepen.quote:
Nou ja.....ik denk dat er nu wel leven in 'die bron' komt.quote:Op woensdag 19 december 2007 13:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een iets specifiekere bron? Ik zie daar ook alleen maar speculatie ipv. iets wat de "dat iedereen het even weet" stelling zou moeten onderstrepen.
PJ en de mensen bij New Line zelf die al aangaven dat dát het idee was achter hun verfilming van The Hobbit ter motivatie van "waarom 2 films?". Is dus van een tijdje terug.quote:Op woensdag 19 december 2007 11:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Bron? Bij mijn weten werd daar nog druk over gespeculeerd (alhoewel de kans wel erg groot is dat de aanval van The White Council op Dol Guldur meegenomen gaat worden).
Op zich, zeker als je eerder aan de twee uur films gaat zitten, kom je best een eind met de Hobbit. Eerste deel groot reisverhaal wat eindigt met de aanval op Dol Guldur als grote epische scene (en de Dwergen en Hobbits op weg naar Dale). Tweede deel de hele beslommeringen rondom Smaug (met grotere uitwerking van de Battle of the Five Armies, betere karakterisatie van Bard, etc.).quote:Op woensdag 19 december 2007 14:37 schreef Hankster het volgende:
[..]
PJ en de mensen bij New Line zelf die al aangaven dat dát het idee was achter hun verfilming van The Hobbit ter motivatie van "waarom 2 films?". Is dus van een tijdje terug.
Maar inderdaad, weinig concreets is er écht over bekend. Maar je kan er wel van uit gaan dat dit meer een echte prequel voor TLOTR gaat worden dan dat het bij het boek het geval was
En daar hebben we helaas nog alle tijd voorquote:Op woensdag 19 december 2007 15:13 schreef Litpho het volgende:
Maar goed, dat is speculatie van de bovenste plank natuurlijk.
www.planet.nlquote:Eindelijk zicht op The Hobbit
Gepubliceerd op donderdag 20 december 2007
Peter Jackson heeft zijn ruzie met New Line Cinema bijgelegd. Dat is goed nieuws voor alle Tolkien-fans: nu heeft de Nieuw-Zeelander de kans om Tolkiens The Hobbit te verfilmen, waarschijnlijk met als resultaat twee films die vlak na elkaar worden opgenomen. Hij is overigens aangesteld als Executive Producer, waarschijnlijk zal een ander dus de regie van de films op zich nemen.
Fans zijn dolenthousiast, terwijl de stemming begin 2007 nog zo in mineur was. New Line Cinema had na een hevige ruzie met Jackson de cineast aan de kant gezet. "Zolang ik de baas van New Line ben zal Peter Jackson nooit meer een cent bij ons verdienen," zei Bob Shaye, een van de CEO's van New Line. "Ik wil niet meer met die man samenwerken. En waarom zou ik ook?"
Jackson op de set
Geld
Tja, waarom? Misschien vanwege het immense succes van de Lord of the Rings franchise? Kennelijk heeft Shaye inmiddels het licht gezien en zijn bezwaren tegen Jackson laten varen, misschien vanwege de tegenvallende recette van The Golden Compass. De toon is nu heel anders: "We zijn blij dat we onze verschillen van mening aan de kant hebben kunnen zetten, en dat Peter (Jackson) en Fran (Walsh, co-scenariste van de LOTR trilogie) actief en creatief betrokken zijn bij de verfilmingen van The Hobbit. We weten dat ze dezelfde passie, aandacht en talent in zullen brengen die ze bij Lord of the Rings leverden".
Het was een ruzie over geld, en niet zo weinig ook. De eerste Lord of the Ringsfilm haalde in de Amerikaanse bios 315 miljoen dollar binnen, buiten de VS kwam daar nog eens 557 miljoen dollar bij. De eerste film leverde dus al 871 miljoen dollar op. En dat was nog de minst succesvolle van de drie, die inclusief marketing 500 miljoen dollar hadden gekost. De hele trilogie bracht zo internationaal 2,9 miljard dollar op aan de kassa. Exclusief dvd en tv rechten...
Hopelijk rol voor John Rhys-Davies
Rechten
En over die dvd rechten ging het bij de ruzie tussen Jackson en New Line. Jackson had weliswaar een kwart miljard dollar gekregen, maar er werden steeds maar nieuwe versies van de dvd's uitgebracht. Van iedere film kwam er een dvd met twee schijfjes uit met de film zoals die in de bios te zien was. Een paar maanden later kwam dan een vier-disc-editie uit met een extra lange versie van de film. Die waren over het algemeen beter, de extra scènes maakten de film begrijpelijker voor het publiek dat het boek niet had gelezen, en voor de fans van de boeken waren deze extended versions verplichte kost omdat ze dichter bij het origineel waren gebleven.
Nadat deel drie was verschenen kreeg je nog de boxen in alle soorten en maten. En de games die op de film waren gebaseerd, waaronder de uitstekende bestsellers Battle for Middle Earth 1 en 2. De overige merchandising. Jackson vond dat hij nog geld tegoed had van de dvd van de eerste Lord of the Ringsfilm, en stuurde zijn advocaat naar New Line. Dat schoot de maatschappij in het verkeerde keelgat, waarop de CEO Bob Shaye zijn gewraakte uitspraken deed, 'in een emotionele bui' zoals hij later zou beweren. De fans kozen massaal partij voor Jackson. New Line koos uiteindelijk eieren voor z'n geld. Peter Jackson mag weer meedoen.
Bad Taste
Fast food
De bebaarde regisseur was van heel ver gekomen. Voor zijn debuut, het hilarische Bad Taste, maaakte hij gebruik van de diensten van zijn vrienden, die tijdens hun vrije weekenden als cast en crew fungeerden. Zijn camera crane, een hijskraanachtig apparaat om de camera zo'n mooie glijdende verticale beweging te laten maken, bouwde hij zelf. De maskers van de buitenaardse wezens maakte hij ook zelf, ze werden in de oven van zijn moeder gebakken, die maandenlang op zondag geen koekjes meer kon bakken. De film kostte niks en zag er heel behoorlijk uit. Wat Bad Taste echt tot een instant cultklassieker verhief was echter de humor, de komedie over buitenaardse wezens die een interstellaire fast-food keten willen opzetten met als grootste trekker mensenvlees is een van de grappigste horrorfilms aller tijden.
Na Bad Taste maakte Jackson de amusante poppenfilm Meet the Feebles en de vrolijke horrorfilm Braindead, alvorens hij ook bij de serieuzere filmkijker erkenning verwierf met Heavenly Creatures, een karakterstudie van twee hartsvriendinnen die als ze het risico lopen te worden gescheiden uiterst gewelddadig reageren. Het leverde Jackson z'n eerste Oscarnominatie op en Kate Winslet haar eerste grote rol. Jackson maakte nog de grappige horrorfilm The Frighteners, met Michael J. Fox als spokenjager, voordat hij begon aan zijn tour de force: de verfilming van Tolkiens onverfilmbaar geachte Lord of the Rings-trilogie.
Meet the Feebles
Echt
"Ik hou niet van fantasy, daarom wilde ik dat in deze film er alles echt uit zou zien", zou hij later zeggen. Jackson had een grote behoefte aan twee soorten special effects: de computer effecten die inmiddels veel door filmmakers gebruikt werden, onder andere door George Lucas die ongeveer gelijktijdig zijn Star Wars prequels maakte, én een veel ambachtelijker soort effecten, een zeer uitgebreide versie van de huisvlijt die hij al tijdens Bad Taste had ontwikkeld.
Tijdens de produktie van Lord of the Rings werden échte zwaarden gesmeed, Viggo Mortensen gebruikte het zijne om ook tussen de opnames in zijn rol van zwerver/koning te blijven. Er werden maliënkolders gemaakt door honderden ringetjes (gelukkig voor de acteurs wel van plastic, echte maliënkolders zijn loodzwaar) aan elkaar vast te maken. Modellenmakers maakten piepschuimen levensecht ogende modellen van gebouwen, die de meeste hedendaagse filmmakers gewoon door de computer zouden laten genereren. Maar Jackson gebruikte liever echte beeldhouwers, timmerlieden en metselaars. Bij de produktie waren honderden mensen aan het knutselen, wat uiteindelijk leidde tot films die meer weghadden van een kostuumdrama dan van een doorsnee fantasyfilm. Het was Jackson gelukt.
McKellen wilde wel
Uniek
Uniek aan het project was ook dat alle films back-to-back, achter elkaar, werden geschoten. Datzelfde wil Jackson nu ook doen met The Hobbit. De bedoeling is dat één film wordt gemaakt over het boek, over de reis van Bilbo Baggins en zijn dertien dwergen naar de eenzame berg en de zoektocht naar de verloren schat van de dwergenkoningen. Stof genoeg voor een spannende film. De andere film zou een sequel moeten zijn, mogelijk gebaseerd op voetnoten in het werk van Tolkien.
Nu Jackson het bij een rol als producent laat wordt druk gespeculeerd over de regisseur. Sam Raimi, maker van de succesvolle Spiderman films werd al genoemd, hij wil graag. Al in 2004 gaf Ian McKellen al aan dat hij met liefde weer Gandalf zou spelen. Ian Holm die in LOTR Bilbo speelde is nu waarschijnlijk te oud. Het zou wel fijn zijn als John Rhys-Davies weer de rol van Gimli zou willen doen, voor het noodzakelijke comic relief. De eerste geruchten zullen binnenkort wel losbarsten.
Druk
Maar voorlopig heeft Peter Jackson het nog druk. Hij doet nu de produktie en regie van de horror-thriller The Lovely Bones, doet ook de produktie van de sf-film District 9 en de game-verfilming Halo, en dat terwijl de opnames van The Hobbit in 2009 zouden moeten beginnen. De release van de films zouden dan in 2010 en 2011 moeten plaatsvinden. Het worden spannende tijden voor Jackson en Tolkien-fans.
De meningen zouden niet verder verdeeld kunnen zijnquote:Op donderdag 20 december 2007 15:54 schreef Adelante het volgende:
Het zou wel fijn zijn als John Rhys-Davies weer de rol van Gimli zou willen doen, voor het noodzakelijke comic relief.
Gimli wilde wel mee volgens de Unfinished Tales, dat welquote:Op donderdag 20 december 2007 16:00 schreef Dagonet het volgende:
Gimli, son of Gloín? Er zitten al dertien dwergen in, waarom dan zo'n jonkie erin gooien?
Echt, mensen snappen er geen flikker van soms
truequote:Op donderdag 27 december 2007 15:17 schreef ThaSandman het volgende:
Omdat Bilbo een drang naar avonturen had, terwijl andere hobbits liever hun eigen ding deden. De hobbits hadden ook weinig op van de rest van midden-aarde. Correct me if I am wrong.
http://www.slashfilm.com/(...)line-for-the-hobbit/quote:Guillermo del Toro in line for The Hobbit
Spider-man and Evil Dead director Sam Raimi is expected to helm the upcoming Peter Jackson-produced Hobbit films, after making his return to horror with Drag Me to Hell (more on that later). But what if Raimi and New Line can’t ink a deal? Pan’s Labyrinth director Guillermo del Toro is said to be in consideration for the upcoming JRR Tolkien adaptation and sequel.
“I’ve heard some rumblings, but nothing official. I don’t want to think about it because it’s such an eventuality,” Guillermo del Toro told EW. “It’s the only Tolkien book I read. I tried my best to read the Lord of the Rings, the trilogy. I could not. I could not. They were very dense. And then one day, I bought The Hobbit. I read it and I loved it. So it would be a privilege. But listen, I wish I knew.”
Anyone who has seen del Toro’s Labyrinth has an idea of what Guillermo is capable of. Apparently Guillermo met with Jackson last year, and has been dying to work with the filmmaker and his New Zealand-based WETA workshop.
”I met Peter and Fran when we were trying to do Halo. I think what they’re doing in New Zealand is amazing. What they’re doing, in terms of the way they approach filmmaking — the way I see it is, it’s Hollywood the way God intended it. Because it’s a filmmaker’s dream and a filmmaker’s facility. So it’s heaven. The question is: Will I go to heaven? I have no idea.”
Children of Men director Alfonso Cuaron is also a name being thrown around Hollywood. But as of right now no one is officially signed on to the films, which will be shot back to back. The first film will be an adaptation of The Hobbit, while the second film will serve as a prequel which bridges the gap between The Hobbit and the Lord of the Rings trilogy, using Tolkien’s lengthy appendices as source material.
Raimi’s announcement might seem like very odd timing, but truth is that the directing gig will be in post production before pre-production on The Hobbit films begins. Jackson and his life/creative partner Fran Walsh have yet to start on the screenplays (and won’t officially be able to until the strike ends), but New Line is hoping to enter into pre-production by 2009 for a 2010 and 2011 release. Jackson, who is currently shooting The Lovely Bones, will be unavailable until February 2008.
Drag Me to Hell is a supernatural thriller he wrote with his brother Ivan, about an unwitting recipient of a supernatural curse. Producer Rob Tapert describes the movie as “a wild ride with all the chills and spills that ‘Evil Dead’ delivered, without relying on the excessive violence of that film.”
Typisch. Ik vraag me af of hij uberhaupt ooit wel iets leest dat verder gaat dan een sprookje?quote:I tried my best to read the Lord of the Rings, the trilogy. I could not. I could not. They were very dense. And then one day, I bought The Hobbit. I read it and I loved it.
Dat zal ook heus niet gebeuren hoor. Er is enkel ooit eens de opmerking gemaakt dat het leuk zou zijn wanneer Aragorn en Legolas en Gimli terug zouden komen..quote:Op vrijdag 28 december 2007 15:50 schreef catfish het volgende:
Aragorn is geboren in het jaar 01/03/2931 (3e era), Bilbo steelt de ring in 2941 (3e era), LOTR speelt zich af in 3018 (3e era)
als Viggo als Aragorn voorkomt in The Hobbit zijn ze echt fout bezig
het zou wel jammer zijn om na een succesvolle LotR verfilming The Hobbit te doen mislukken
Waarom?quote:Op donderdag 27 december 2007 19:13 schreef Nembrionic het volgende:
Ik vrees met de grootste vrezen....
Waarschijnlijkheden en hopen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 21:54 schreef Hankster het volgende:
[..]
Waarom?
Met grote waarschijnlijkheid komen Ian McKellen terug als Gandalf, Andy Serkis als Gollum en hopelijk Hugo Weaving als Elrond, Howard Shore weer voor de muziek, en Walsh wederom voor het script, en zal nu met de overeenkomst tussen PJ en New Line WETA weer voor de effecten zorgen. En hopelijk zijn Alan Lee en Andrew Lesnie ook weer aan boort. Dan zijn de belangrijkste elementen in het creatieve team weer compleet. Ach, en dán kan het mij eerlijk gezegd vrij weinig, of naja...heel veel minder, schelen of nou Jackson of Raimi op de regiestoel zal gaan kruipen. Hoewel Jackson een betere regisseur is in mijn ogen, is Sam Raimi toch ook zeker niet de minste
Waarom een andere Bilbo? Bilbo is niet verandert sinds hij de ring heeft, weet je nog?quote:Neen, dit gaat érg leuk worden
Trouwens, hij wordt wel helemaal gehyped wat misschien wel weer wat jammer is, maar ik zie Shia LaBeouf wel als de jonge BilboDe gast kan behoorlijk goed acteren, heeft wel iets jongensactigs net zoals Elijah Wood en ach..met wat make-up kan hij best wel als een jongere Ian Holm doorgaan. Niet echt goed passende plaatjes, maar misschien zien jullie wat ik bedoel
Nou ja... Ian Holm is inmiddels ook alweer een paar jaartjes ouder he?quote:Op vrijdag 28 december 2007 23:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Waarom een andere Bilbo? Bilbo is niet verandert sinds hij de ring heeft, weet je nog?
Sterker nog: in de film(extended version only misschien?) zie je terugblikken naar die tijd. Wordt ook door dezelfde knakker gespeeld.
Gast, met "didn't age a bit" wordt niet bedoeld dat hij er op z'n 111 er nog exact uitzag als toen-ie 51 wasquote:Op vrijdag 28 december 2007 23:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Waarom een andere Bilbo? Bilbo is niet verandert sinds hij de ring heeft, weet je nog?
Sterker nog: in de film(extended version only misschien?) zie je terugblikken naar die tijd. Wordt ook door dezelfde knakker gespeeld.
OMG...O::M::G::quote:Op zaterdag 29 december 2007 11:08 schreef Hankster het volgende:
Ga jij mij nou niets vertellen over Tolkien
Geen ruzie maken met fantasy nerds.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
OMG...O::M::G::
Ik kan nauwelijks geloven dat je dit echt geschreven heb
Wát ben jij een sneu figuur
Ja, voor je het weet gebruiken ze hun "Dagger of Backstabbing", rollen ze je in "The Carpet of Morgroth" en lig je in de "Boot of the Charriot of Death"quote:Op zondag 30 december 2007 17:02 schreef 16meter het volgende:
[..]
Geen ruzie maken met fantasy nerds.
Levensgevaarlijk.
3017 min 2941 is geen 60 hebben ze mij ooit op school geleerdquote:Op zondag 30 december 2007 03:08 schreef ThaSandman het volgende:
The Hobbit speelt 60 jaar voor LOTR af.
Dat is niet de essentie van mijn tekst, maar een huillie zal er vast wakker van liggen.quote:Op zondag 30 december 2007 20:11 schreef Litpho het volgende:
[..]
3017 min 2941 is geen 60 hebben ze mij ooit op school geleerd.
Ik mis echt een ignorelist op Fok!quote:Op maandag 31 december 2007 00:12 schreef ThaSandman het volgende:
[..]
Dat is niet de essentie van mijn tekst, maar een huillie zal er vast wakker van liggen.
Dat zou wel heel erg jammer zijnquote:Op zondag 30 december 2007 03:08 schreef ThaSandman het volgende:
Ik las net op www.TheOneRing.net dat Peter Jackson ooit heeft gezegd dat hij het liefst zoveel mogelijk bekende gezichten uit LOTR in The Hobbit wil hebben. Als je de tijdslijn van het boek zou aanhouden zou Aragorn 10 jaar oud zijn op het moment dat The Hobbit afspeelt. Hou je de tijdlijn uit de film aan, waar Aragorn zegt dat hij 87 is, dan zou hij wel een rol kunnen spelen. The Hobbit speelt 60 jaar voor LOTR af.
Stomme stakingquote:Guillermo del Toro regisseert 'The Hobbit'
Uitgegeven: 28 januari 2008 14:46
Laatst gewijzigd: 28 januari 2008 14:50
AMSTERDAM - Guillermo del Toro is in vergevorderde besprekingen om de film 'The Hobbit' te regisseren. De maker van de veelgeprezen fantasiefilm 'Pan's labyrinth' zou volgend jaar aan de slag gaan, weet het Amerikaanse filmvakblad The Hollywood Reporter.
'The Hobbit' vertelt over de geschiedenis van voor de beroemde trilogie 'The Lord of the Rings'. De verfilming van het boek van J.R.R. Tolkien zal in twee delen worden uitgebracht, maar wel in één keer worden opgenomen.
Jackson
De drie delen van 'The Lord of the Rings', die miljarden euro's hebben opgebracht, werden geregisseerd door Peter Jackson. Hij zou aanvankelijk ook 'The Hobbit' maken, maar belandde met filmproducenten New Line en MGM in een dispuut over de winstverdeling.
In december wisten de partijen tot een overeenkomst te komen.
Staking
Wegens andere verplichtingen kon Jackson de regie van de twee films uiteindelijk niet op zich nemen, maar tekende hij als uitvoerend producent. Door de langlopende staking van scenarioschrijvers in Hollywood, is er nog geen begin gemaakt met het script.
Budget
Het budget voor elk afzonderlijk deel is naar schatting ruim honderd miljoen euro. De eerste film wordt in 2010 verwacht. Een jaar later moet het tweede deel van 'The Hobbit' in de bioscoop draaien.
Zeer goed nieuwsquote:
Bring it onquote:Op vrijdag 25 april 2008 08:09 schreef Patch het volgende:![]()
It's finally official folks, Director Guillermo del Toro ("Hellboy," "Pan's Labyrinth") has signed to direct New Line and MGM's "The Hobbit" and its sequel.
![]()
![]()
According to Variety, the announcement came came Thursday afternoon from executive producers Peter Jackson and Fran Walsh, New Line president Toby Emmerich, and newly named MGM chief Mary Parent.
Del Toro's will move to New Zealand for the next four years to work with Jackson and his Wingnut and Weta production teams.
He'll also direct the two films back to back with the sequel dealing with the 60-year period between "The Hobbit" and 2001's "The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring".
The studios have not given a start date on production and don't yet have a script. It's widely expected that the "LOTR" scripting team of Jackson, Walsh and Philippa Boyens will collaborate with Del Toro.
The general thought is that they will start shooting next year and release the films in late 2011 and 2012.
Gandalf zat ook in de Harry Potter-films...quote:
zoals ik al zei..."grappig?"quote:Op woensdag 30 april 2008 15:13 schreef Patch het volgende:
[..]
Gandalf zat ook in de Harry Potter-films...
Gandalfquote:Op woensdag 30 april 2008 17:49 schreef enlightenedwizza het volgende:
clash of the wizards, Gandalf tegen Dumbledoor...wie wint
Bron: IESB.netquote:Tolkien Spawn Looking to Halt Hobbit Production
Written by IESB Staff
Sunday, 25 May 2008
Christopher Tolkien, son to famous author J.R.R. Tolkien, is 83 years old and doesn't like Hollywood.
He was against the making of Peter Jackson's Lord of the Rings trilogy (friends say they still don't think he ever watched the films) and is at it again now that The Hobbit and its sequel are on the fast track to the big screen.
He is asking for "one last crusade" in the long-running court battle he has going with the producers of LOTR. Apparently, he plans to ask a Californian judge to back his claim that he can "terminate" film rights to the Hobbit in a hearing on June 6th. Witnesses say he "is furious with New Line studio."
A report at the Times Online says this news "comes just weeks before carpenters are due to begin work in New Zealand on the sets for the latest Middle-earth epic." If anything, they may start work on rebuilding the Hobbiton film set, Jackson said in the online chat yesterday that Hobbiton would be built up bigger and better than it had ever been in the LOTR, so that would be the only "set" that be worked on already considering pre-production work on the films will begin in 2009 and the films will be shot back-to-back, beginning in 2010.
The Hobbit is set to be released in December 2011 and the second as yet untitled film in December 2012.
Sources say Sir Ian Holm, who played the hobbit Bilbo Baggins in The Lord of the Rings, is expected to narrate, which I am really not sure about considering his age, but it could happen.
Nee, hè!!quote:Op dinsdag 27 mei 2008 14:09 schreef Patch het volgende:
Over the weekend, producer Peter Jackson and director Guillermo del Toro answered several questions during an online chat about their upcoming film versions of J.R.R. Tolkien's "The Hobbit" and the proposed sequel.
Key bits of information garnered from the chat, a full transcript of which can be found at WetaNZ, include:
- Scripting and early conceptual designs will be worked on for the rest of this year.
- Pre-production will take place throughout 2009 and shooting will happen back-to-back throughout 2010 with a short break between films. The first film will hit cinemas in December 2011.
- The second film doesn't have a title yet and won't until after scripting is complete. Rather than focusing on the years between the two tales, it will cover a specific incident that took place between them.
- Casting will not begin until next year, however all the original 'Rings' cast members that can be brought back will be.
- The films will be shot in 2.35:1 aspect ratio with a PG-13 rating. There are no plans for a 3D release yet.
- A lot of the original production team will be brought back, as will composer Howard Shore.
- Ian Holm will participate somehow, even though Bilbo will be recast to reflect the character's younger age.
- del Toro's frequent collaborator Ron Perlman will have a role.
- Location shooting throughout New Zealand will take place with Hobbiton to be rebuilt bigger than before. It's unlikely any locations outside NZ will be used.
- A Blu-ray release of the 'Rings' trilogy is in the works, but NOT this year.
Volgens een of ander Brits flutblad zou het gaan om James McAvoy. Lijkt me wel een realistische naam waar ze allemaal enthousiast over zouden kunnen zijn.quote:As part of an exclusive chat with Del Toro for the next issue of Empire, on sale Friday, we spoke to him further about many details, including the casting of Bilbo.
"We are writing based on [Ian Holm's performance], but other than that, we have ideas [of who could play him]," Del Toro told us. "I can tell you that it's down to a few names that we all agree upon. And that our first choice...completely, magically, we said the same name. All of us!"
Wat mij betreft krijgt hij gelijk en wordt er niet verfilmd, tenslotte is die stichting nog altijd de uiteindelijke rechthebbende voor nieuw materiaal, je mag niet zomaar straffeloos een compleet verhaal gaan uitbrengen dat in Midden Aarde afspeelt en dat is nou net wat ze met die tweede film gaan doen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:29 schreef Hankster het volgende:
Chris Tolkien heeft voor Tolkien-fans voor een hoop mooie dingen gezorgd, maar het gezeik van de Tolkien-erven over de films begint echt m'n strot uit te komen. Financieel en qua PR zijn de films het beste wat hen zijn overkomen, en het creatieve resultaat viel bij het overgrote merendeel van de fans ook nog eens in goede aarde.
Haha dit vind ik dan wel weer grappig. Jammer dat ik dit topic pas zo laat ontdek.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:50 schreef Patch het volgende:
Voor de non-believers:
HP2:
As Harry enters Professor Dumbledore's study, a portrait of Gandalf the Grey is included in the collection of the great wizard paintings. It is above the door-frame and slightly to Harry's right.
Ik ben wel benieuwd naar wat ze daarmee voor ogen hebben... Lijkt mij dat je zo alleen de nadelen van beide werelden kunt krijgen: houterig bewegende beesten die er ook nog eens net-niet-echt uitzien.quote:Op maandag 1 december 2008 12:08 schreef Patch het volgende:
Meanwhile director Guillermo del Toro did a BD-Live chat for "Hellboy II: The Golden Army" Blu-ray users and confirmed that a shoot lasting just over a year - 370 days to be precise - will commence in 2010 for the two "The Hobbit" films.
He added that we will see the as much of the goblin kindgom, Smaug and the Spiders of Mirkwood that he can include - "we will be pushing them to the edge of technology where we will fuse animatronics and cgi into a seamless new art form in creating creatures" he stated during the chat.
http://bilbohobbit.com/del-toro-talks-hobbit-in-live-chat/
Wanneer ze dat 15 jaar geleden in Jurassic Park erg netjes konden doen, dan zal dat er anno 2010 helemaal goed uitzien.quote:Op maandag 1 december 2008 15:33 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar wat ze daarmee voor ogen hebben... Lijkt mij dat je zo alleen de nadelen van beide werelden kunt krijgen: houterig bewegende beesten die er ook nog eens net-niet-echt uitzien.
Maar natuurlijkquote:Op maandag 8 december 2008 19:47 schreef Troonwoord het volgende:
Eerste film poster van" the hobbit"
http://www.scifimoviepage.com/upcoming/previews/hobbit.html
Ze baseren zich voornamelijk op de door Tolkien geschreven verhalen, die voor een klein gedeelte zijn gepubliceerd in o.a. Nagelaten Vertellingen. Dus dat verzinnen zal opzich wel meevallen, hoewel er ongetwijfeld net als in TTT veel voor de film zal worden veranderd ja.quote:Op maandag 8 december 2008 20:01 schreef Dagonet het volgende:
Aan de andere kant weten we dat ze een heleboel zelf gaan verzinnen,
Ja, en daar gaan ze de fout in.quote:Op maandag 8 december 2008 21:48 schreef DrDurden het volgende:
Geen goed verhaal? The Hobbit is een goed boek, hoor. Uiteraard niet te vergelijken met The Lord of the Rings, maar dat gaan de scriptschrijvers ook aanpassen.
Alleen maar om Orlando Bloom een plek te geven en zo mensen te trekken lijkt mij een foute reden.quote:Zolang ze zich laten inspireren door het werk van Tolkien zie ik weinig problemen? En ik heb niet eens iets gehoord over Legolas, maar aangezien Elfen behoorlijk oud kunnen worden, zie ik geen probleem om Legolas terug te laten keren.
Ehm, nee, toen was Aragorn namelijk 10.quote:Aragorn was in de tachtig tijdens The Two Towers, dus die kan ook met gemak meedoen. Als de verhalen die voor hen bedacht zijn maar goed zijn.
Het is al een tijd geleden dat ik the Silmarillion heb gelezen, maar was Aragorn niet ergens in de 400 ofzo? Hij is toch van het numoreaanse ras en die werden wat ouder dan de gemiddelde mens?quote:Op dinsdag 9 december 2008 06:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, en daar gaan ze de fout in..
[..]
Alleen maar om Orlando Bloom een plek te geven en zo mensen te trekken lijkt mij een foute reden..
[..]
Ehm, nee, toen was Aragorn namelijk 10.
In de extended edition van TTT zegt hij dat hij 80 ofzo is.quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:35 schreef splendor het volgende:
[..]
Het is al een tijd geleden dat ik the Silmarillion heb gelezen, maar was Aragorn niet ergens in de 400 ofzo? Hij is toch van het numoreaanse ras en die werden wat ouder dan de gemiddelde mens?
Daar wachten we dan ook opquote:Op maandag 20 april 2009 13:42 schreef Patch het volgende:
The downside is that it's only the theatrical versions getting the BD treatment. The extended editions are being saved for an 'Ultimate Box Set' closer to the release of "The Hobbit" films.
quote:Heraanleg Hobbitstee begonnen
TheOneRing.net meldt dat de heraanleg van Hobbitstee (Engels: Hobbiton) is begonnen voor de opnames van The Hobbit en zijn sequel. Het eerste deel kunnen we vanaf december 2011 in de zalen verwachten.
"The re-building of Hobbiton has begun, with the planting of hedgerows and fruit trees. An extension to the path that passes in front of Bag End has been marked out also. There will be several new Hobbit holes dotted along its length."
In het Tolkien-universum is Hobbiton een dorpje in het westerkwartier van de Gouw, waar zowel The Hobbit als The Lord of the Rings beginnen en eindigen. Het is de thuishaven van o.a. Bilbo Balings en zijn neef Frodo.
Ja, nou ja, ze gaan er ook een hoop extra ingooien dat niet n het boek zit.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:39 schreef Spaulding het volgende:
Erg benieuwd naar deze film en de cast! De Hobbit vond ik een erg leuk boek om te lezen. Het is allemaal ff wat makkelijker en luchtiger dan LOTR.
The Hobbit is anders ook al een keer eerder verfilmd, ook als animatiefilm. Het probleem hier heeft voornamelijk met geld te maken. Niet met het budget zelf, maar meer met mensen die nog geld kregen van New Line.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:59 schreef Nerrick het volgende:
Laten we niet vergeten dat :
Lord Of The Rings al eens IS verfilmd (niet al te best) door Ralph Bakshi.
Daar zijn toen niet veel obstakels geweest wat betreft de rechten.
ANDERZIJDS:
Jackson is best actief bezig met filmen avn andere prenten en dat zou dus niet echt logisch zijn als hij tegelijkertijd the Hobbit ergens aan het filmen is. Hij is wat dat betreft net zo betrokken bij het productie proces als George Lucas. Hij staat overal met zijn neus boven op, zelfs bij de soundtrack dus dat past wel in het idee dat de film niet tot stand komt.
Wat er echt aan de hand is, is dat het budgetteren langer duurt dan verwacht.
Ook de funding schijnt niet vlotjes te verlopen (logisch) jackson kan niet meer zomaar rekenen op dezelfde geldschieters als met LOTR, dat zelfs door de regering van Nieuw Zeeland is meebetaald omdat dit nogal toeristische en andere economische gevolgen zou hebben. Dus wat dat betreft is dat zeker een goede investering is gebleken. Dan zit je buiten dat ook nog eens met de wisselende beschikbaarheden van acteurs enz. enz. Ik bedoel hoe lang heeft het niet geduurd voor we weer een Indiana Jones-Film te zien kregen?
Dat zou eigenlijk tien jaar eerder gebeurd zijn...En anders Spiderman en de 5e Superman wel...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |