abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40815069
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:17 schreef sanger het volgende:
En op een aparte/eigen elektragroep.
Groot gelijk, maar dat spreekt voor zich.
Hoewel voor de leken onder ons is het inderdaad wel handig te vermelden.

Maar die speciale schakelaar is niet echt nodig, die word meer gebruikt indien er een wasmachine en een droger op aangesloten word. ( op 1 en dezelfde groep)
pi_40815293
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:53 schreef klipper het volgende:

[..]

Groot gelijk, maar dat spreekt voor zich.
Hoewel voor de leken onder ons is het inderdaad wel handig te vermelden.

Maar die speciale schakelaar is niet echt nodig, die word meer gebruikt indien er een wasmachine en een droger op aangesloten word. ( op 1 en dezelfde groep)
Ik meen dat het in een badkamer wel verplicht was om de wasmachine vast aan te sluiten op een trekschakelaar?
pi_40815475
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:58 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ik meen dat het in een badkamer wel verplicht was om de wasmachine vast aan te sluiten op een trekschakelaar?
In mijn huis (nieuwbouwwoning) standaard wasmachine aansluiting met gewoon stopcontact in badkamer.
Dit is ook bedoeld als wasmachine opstelplaats, dus electra, watertoevoer en afvoer.
Tekening gekeurd volgens de geldende NEN-norm.
Mijn opstelplaats valt dus buiten de 60cm-zone.
Persoonlijk zou ik hem nooit plaatsen binnen die zone waar het wel verplicht is.

Note:
Wasmachine in de badruimte
Een wasmachine in de badkamer moet door middel van een vaste aansluiting aangesloten zijn. Dat wil zeggen met een dubbelpolige trekschakelaar. Een wasmachine buiten de 60 cm-zone, aangesloten op een wandcontactdoos met een geaard stopcontact plus een aardlekschakelaar is wel toegestaan.

http://www.eigenhuis.nl/V(...)uisMagazine/Klussen/

[ Bericht 10% gewijzigd door klipper op 15-08-2006 00:09:00 ]
pi_40820709
Kunnen wij even ontopic blijven? Het gaat erom hoe opvallend het is en hoeveel tijd/geld het kost. Wasmachine in de badkamer plaatsen is voor mij zeker geen optie.
Klussen deel 1 en 2
pi_40820774
Ja baas

Maar het kan natuurlijk altijd dat een vraag een bepaalde kant op drijft. En er zijn al wat tips gegeven over hoe je e.e.a. zou kunnen oplossen. Dus de manier van aansluiten lijkt me in dit topic prima op zijn plaats
pi_40823184
Ok ok Maar ik was heel benieuwd naar de kosten etc.

Ik heb net de sleutels gekregen om de woning weer te bekijken, dus nu kan ik alles rustig meten & veel foto's maken.
Klussen deel 1 en 2
pi_40823213
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 10:50 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ok ok Maar ik was heel benieuwd naar de kosten etc.

Ik heb net de sleutels gekregen om de woning weer te bekijken, dus nu kan ik alles rustig meten & veel foto's maken.
We zijn erg benieuwd naar de maten en de foto's. Misschien kun jer extra op letten waar water en afvoer zit, en misschien eens goed kijken waar voorheen de wasmachine heeft gestaan.
pi_40823305
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er geen wasmachine was? Ik woon nu al 2 jaar zonder wasmachine

Oh ja, de woningcorporatie moet de vorige bewoners nog bellen omdat ze een extra muur in de woning hebben geplaatst en die moet eruit... ik heb ze gevraagd om gelijk na te vragen hoe de bewoners het met de wasmachine hebben gedaan
Klussen deel 1 en 2
pi_40834119
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 07:15 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Kunnen wij even ontopic blijven? Het gaat erom hoe opvallend het is en hoeveel tijd/geld het kost. Wasmachine in de badkamer plaatsen is voor mij zeker geen optie.
Dit is wel degelijk ontopic.
Een randaarde stopcontact kost zo`n 5 euro.
Een wasmachine-schakelaar kost zo`n 38 euro.
Een wasmachine-droger-schakelaar kost zo`n 70 euro.

Dus je ziet dat dit al een behoorlijke kostenpost kan zijn of niet.
Maar de badkamer is dus al geen optie voor jouw.
pi_40845790
Ok ik ben er vandaag geweest en alles nog een keer bekeken.

De ruimte onder de aanrecht is 0.59 x 0.54 x 0.87 groot, dus niet genoeg zelfs voor een kleine wasmachine (die was geloof ik 60 centimeter breed?)

De badkamer is 1.3 m x 2.1 m, niet veel groter dan ik dacht. Er zit wel een aansluiting voor een wasmachine, zo een kraantje en dan iets voor afvoer. Dat zit tegenover de muur met de kast, en naast de muur met de slaapkamer. De kast vind ik natuurlijk mooier, dan staat het uit de weg, maar dan zijn er meer opvallende buizen in de badkamer. Als het ook in de slaapkamer kan (met een kast eromheen bijvoorbeeld) moet er alleen een stukje van 5 centimeter door de muur geboord worden waar de aansluiting & afvoerbuizen door kunnen.

Is het zo duidelijk of zal ik toch wat foto's plaatsen?
Klussen deel 1 en 2
pi_40846489
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 22:23 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Als het ook in de slaapkamer kan (met een kast eromheen bijvoorbeeld) moet er alleen een stukje van 5 centimeter door de muur geboord worden waar de aansluiting & afvoerbuizen door kunnen.
Hier is je pasklare oplossing
quote:
Foto's zijn altijd welkom

Uit de FAQ:
quote:
pi_40846730
http://www.meolease.nl/candyklein.htm
Alleen heeft deze weer een kleinere inhoud van 3,5 kg
maar de afmetingen zijn 70x51x44 hxbxd.
pi_40846750
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 22:23 schreef sheonlydreams86 het volgende:

tuurlijk willen we foto's
pi_40857346
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 22:45 schreef klipper het volgende:
http://www.meolease.nl/candyklein.htm
Alleen heeft deze weer een kleinere inhoud van 3,5 kg
maar de afmetingen zijn 70x51x44 hxbxd.
Die is leuk. Voor mij is inhoud niet van grootste belang. Voor mij is elektra en water inclusief, dus als het moet doe ik het gewoon 2x of 3x. Er moet dan wel heel veel gedaan worden met de aansluiting.

De keuken met wat ruimte onder het aanrecht. Een hele kleine wasmachine zou dus wel passen. De aansluiting bevindt zich aan de verre zijde van de keuken, dus er moeten in dat geval nog buizen door de badkamer, of door de keukenkastjes gelegd worden..

De badkamer. De aansluiting zit aan de zijkant van de wastafel, vlakbij de deur dus.

Bovenkant van deur in de badkamer. Als de wasmachine naar de kast gaat, moet de aansluiting daarlangs getrokken worden. Of op de vloer, maar is dat handig?

De kast. De badkamer zit hier dus aan de linkerkant.

Van de slaapkamer heb ik geen duidelijke foto's omdat er nog een extra muur door het midden zit. (Die wordt straks weggehaald door de vorige bewoners).
Klussen deel 1 en 2
pi_40864575
zo hey die WC zit ver naar voren? of is dat gezichts bedrog?
pi_40868849
In de keuken zie ik al een mogelijkheid om water weg te pakken. Die 2 leidingen op de foto is warm en koud water lijkt mij........
Afvoer kun je onder je keukenkastje wegpakken, blijft er alleen nog de stroom over.......
Daarvan zou je de kabel ook onder het keukenblok kunnen leggen.
Een probleem is pas een probleem als je de oplossing niet kan vinden.......... Dan heb je pas een probleem!
pi_40875520
Dan lijkt mij toch die kast wat handiger, daar hoeven de snoeren niet echt weggewerkt te worden, en het is veel minder werk dan je halve keukenblok uit elkaar halen

Het enige wat in die kast een probleempje kan zijn is stroom
pi_40877558
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:34 schreef Loveless85 het volgende:
Dan lijkt mij toch die kast wat handiger, daar hoeven de snoeren niet echt weggewerkt te worden, en het is veel minder werk dan je halve keukenblok uit elkaar halen

Het enige wat in die kast een probleempje kan zijn is stroom
als het mee zit kan gewoon de stootplank van het keukenblok er af gehaalt worden.. kan je zo er onderdoor hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')