abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 augustus 2006 @ 22:39:36 #201
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_41238851
Nou ja zeg? Hebben jullie dat ook wel eens? Daniël weigert gewoon te drinekn vanavond.. Hij huilt totdat hij zo rood als een tomaatje ziet terwijl hji wel slokjes neemt .. hij gooit dan zijn hoofd achterover en krijst nog harder.
Het enige wat hem tot rust bracht was zijn speentje, en hij viel in een diepe slaap.
Omdat ik nu eenmaal niet wilde blijven zitten met volle borsten heb ik de schamele hoeveelheid van 70cc eraf weten te kolven en hem dat gegeven. Dit ging er WEL in als zoete koek, om daarna weer in een diepe slaap te vallen.
Niets geks gegeten, spruwbehandeling slaat goed aan , hij dronk juist weer beter en verder ook niets vreemds gedaan ofzo..

Als hij geen dorst heeft , betekent dat dat hij volgens mij zijn nachtritme een aantal uren naar voren schuift. Nou ja.. Ik dacht dat ik alle mogelijke bv-valkuilen nu wel kende, maar dit vind ik wel vreemd.
pi_41239029
Ik heb juist in het Moederstopic gereageerd. Maar qua eten deed ik waar ik zin in had, kwam neer op 's morgens 4 boterhammen, 's middags ook, 's avonds 2 keer opscheppen en 's avonds laat nog 2 boterhammen. En nog wat tussendoortjes (drinken met een koekje bijv). Evt kun je nog poedertjes door je eten mixen (fantomalt dacht ik) maar dat kan je dietist wel vertellen als die dat nodig vindt, kun je even vragen natuurlijk.
pi_41239299
Ja ik heb dat weigeren ook wel gehad bij allebei de kinderen. Vreemd en het gaat ook vaak al snel weer over. Ik kon er nooit echt de vinger op leggen in ieder geval. Of dat ze nou krampjes hebben, of bezig zijn met doorkomende tandjes, dus pijn in het tandvlees. Gewoon even goed in de gaten houden.

Ik viel ook zoveel af toen ik Joshua bv gaf. Ik was van de 69 kilo naar de 63 gegaan. En omdat ik zwanger werd, veranderde dat natuurlijk weer. Maar ik vraag me af of ik nog meer afgevallen zou zijn. En ik at echt heel veel en ook veel chocolade. Een dietiste zou niet gek zijn in jouw geval Randa.
pi_41239718
Ik kan me geen weigeren herinneren maar Myrthe kreeg nooit uit de fles, dat scheelt waarschijnlijk ook nog (borststaken is dan geen optie omdat er geen alternatief is). Maar ze had ook nooit last van tandjes ed (nu wel van de nieuwe kiezen).
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:35:16 #205
74310 nanalune
pi_41252709
3 uur later kwam Daniël gewoon weer .. dus tja.. ik weet het niet hoor. Al shij weer weigert zal ik wel weer afkolven.
  maandag 28 augustus 2006 @ 14:37:23 #206
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_41256347
Ik ben moe... vanmorgens tevergeefs geprobeerd wat bij te slapen maar helaas... Kendahl was het er niet mee eens.
Hij wilde steeds drinken, maar ik had niet zoveel melk meer en op een gegeven moment bleef hij zuigen voor niets. Dus toen heb ik hem wat gekolfde melk van gister gegeven, wat hij gulzig opdronk.
@ Nanalune: Het kan wel te maken hebben met het feit dat flesdrinken vaak gemakkelijk is voor baby's. Kendahl krijgt het ook veel makkelijker uit de fles dan uit de borst. Dus misschien wil Daniël liever de fles en is het een kwestie van ongeduld, dat er minder snel melk uit je borsten komt.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_41258705
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:56 schreef Lois het volgende:
Vlekt moedermelk? Daar heb ik nooit last van gehad, sorry.
Ik heb wel een megagoede tip voor borstvoedings-poepvlekken. Wassen, niet centrifugeren en kletsnat in de zon hangen.
Dat had ik gelezen. Klok, klepel enz.

Nog wat van het bezoek van gisteren: "met flesvoeding weet je tenminste wat ze binnenkrijgen" en "wij moesten de baby's voor en na elke voeding wegen, zodat we wisten wat ze binnenkregen". Nee, ik wil niet overstappen. Ja, ik ga dit volhouden en al ze goed drinkt en natte luiers produceert ga ik ook niet voortdurend wegen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Licht Ontvlambaar maandag 28 augustus 2006 @ 15:54:52 #208
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41258821
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:51 schreef YPPY het volgende:

[..]

Dat had ik gelezen. Klok, klepel enz.

Nog wat van het bezoek van gisteren: "met flesvoeding weet je tenminste wat ze binnenkrijgen" en "wij moesten de baby's voor en na elke voeding wegen, zodat we wisten wat ze binnenkregen". Nee, ik wil niet overstappen. Ja, ik ga dit volhouden en al ze goed drinkt en natte luiers produceert ga ik ook niet voortdurend wegen.
Goede instelling Yppy, met dat wegen maak je jezelf alleen maar knettergek (zelfde als continu wegen als je aan het afvallen bent zeg maar)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_41261767
Ik heb voor volgende week een afspraak staan met de lactatiekundige. Ze vond het wel grappig dat Merlijn al 8 maanden was omdat ze meestal heel klein in de praktijk komen. En ja, 8 maanden is niet zo heel klein meer. Vind het wel spannend aangezien ze dan ook echt borstonderzoek etc gaat doen. Verder kijkt ze natuurlijk naar het aanleggen. Wordt nog een druk weekje volgende week aangezien ik ook een afspraak met de dietist heb staan.
pi_41265543
Spannend Randa, hopelijk kan ze je helpen.

Constant wegen is niks, daar word je alleen maar onzeker van. We hebben hier ook 2 weken zo'n weegschaal gehad en wijzer ben ik er toen niet van geworden, alleen onzekerder.

* Tamea heeft vandaag voor het eerst gewerkt en dus ook gekolft op het werk. Opbrengst 210 ml en dat viel me alles mee. Finn drinkt ongeveer 300, dus met 's avonds nog een keer kolven en in het weekend en op m'n vrije dag ook nog eens een keertje red ik het wel als het zo doorgaat. Wel geruststellend, dat ik niet meteen al de vriezer in hoef te duiken.
pi_41265790
Spannend Randa! Ik dacht dat alles met de borstvoeding zo goed liep met Merlijn, maar ik heb er vast overheen gelezen. Mag ik vragen wat de reden is om nu naar een LC te gaan?
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:58:26 #212
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41269273
Grappig is dat Yppy, die van dat wegen had ik ook gehoord. Er verandert nogal wat in de jaren, mijn schoonzus hoefde nooit te tempen maar wel elke keer wegen, ik moest juist Jetske haar temperatuur goed in de gaten houden. Elke keer wegen zou ik ook niet aan moeten denken.

Gisteren wilde Jetske op vreemde tijden drinken (en juist niet aan de borst ) We hebben haar dus wat uit de reserves gegeven. Gevolg was dat ik vannacht wakker werd met enorm pijnlijke borsten. Uiteindelijk heb ik toch maar gekolfd, er kwam maar liefst 220 ml uit! Vandaag gaat het gelukkig weer wat beter. Enne, vannacht heeft ze geslapen van 12 uur tot 6.30 uur
Lekker douchen!
  maandag 28 augustus 2006 @ 21:07:02 #213
74310 nanalune
pi_41269628
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:37 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik ben moe... vanmorgens tevergeefs geprobeerd wat bij te slapen maar helaas... Kendahl was het er niet mee eens.
Hij wilde steeds drinken, maar ik had niet zoveel melk meer en op een gegeven moment bleef hij zuigen voor niets. Dus toen heb ik hem wat gekolfde melk van gister gegeven, wat hij gulzig opdronk.
@ Nanalune: Het kan wel te maken hebben met het feit dat flesdrinken vaak gemakkelijk is voor baby's. Kendahl krijgt het ook veel makkelijker uit de fles dan uit de borst. Dus misschien wil Daniël liever de fles en is het een kwestie van ongeduld, dat er minder snel melk uit je borsten komt.
klinkt als een regeldag PV wat voel je je dan een melk- he?

Eigenlijk komt mijn melk met stromen tegelijk en hoeft hij nauwelijk kracht te zetten , maar ik denk inderdaad dat hij gewoon te moe was.
pi_41270380
Na de spruw doet mijn rechterborst nog steeds pijn bij het aanleggen. De klachten die ik had, waarvan ik dacht dat de de spruw was, zijn wel weg. Maar mijn tepel zelf doet nog pijn, zit nog steeds een wit plekje op en vooral met aanleggen moet ik me verbijten. Het liefst wilde ze me eerder zien, maar van de pijn maak ik niet zo een punt meer eigenlijk. Hou ik makkelijk een weekje vol. Het is verbijten maar volgende week weet ik meer.

Verder gaat het voeden perfect, het kolven op het werk ook. Ik kolf tussen de 150 en de 200 cc met 1 keer kolven en Merlijn hoeft op het KDV ook niet veel meer te hebben dus laat ik het zo.

Wel leuk trouwens vandaag. Wezen zwemmen met Merlijn en die was nogal hangerig tijdens het babyzwemmen. En zoeken dat hij deed, de hele tijd aan mijn badpak trekken en proberen om door mijn badpak heen drinken te krijgen. Honger was het niet, maar puur die hangerigheid.

Raar vond ik, ik weet gewoon niet wat ik ermee moet doen, was een moeder die tegen me zei dat haar bijna 6 maanden oude dochtertje nog maar 4 borstvoedingen op een dag kreeg. Tja, wat moet ik daarnu opzeggen, ze leek er trots op. Ze vroeg aan mij hoeveel voedingen Merlijn nog kreeg en ik moest eerlijk bekennen dat ik het eigenlijk nog nooit heb geteld. Ik zei hij komt 's nachts zelfs nog regelmatig 3 keer komt en ik er geen problemen mee heb.
pi_41271589
Trek je er vooral niets van aan Randa, elk kind is anders en elke moeder is anders. Emma drinkt met 10 maanden nog een keer of 6 bij mij Mij lijkt 4 met bijna 6 maanden wat aan de weinige kant maar dat is dus vooral omdat Emma veel vaker kwam en komt.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_41271915
Je weet toch wel dat het streven is dat een kind 0 voedingen krijgt
Fijn dat het goed gaat hier verder, hopelijk helpt de lk Randa
pi_41271966
Tegen de tijd datze naar de middelbare school gaat
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:05:56 #218
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_41276948
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 07:45:32 #219
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41282754
is het niet zo dat je in de eerste week dat je bv geeft nog maar heel weinig hebt?
vriendin van ons is na amper een week gestopt met bv, zij heeft 4 dagen gekolfd en er kwam maar 15 cc uit, dus is ze nu gestopt en over gegaan op fv.
ik persoonlijk denk dat zeveels teveel naar die cc kijkt, ze is dat al gewend denk ik. haar eerste kindje heeft fv gehad.
ik vind het zonde ..... zo'n korte tijd en dan al stoppen en niet meer proberen.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:11:10 #220
108648 cattie
lieve moeder
pi_41285917
Ik had de eerste dagen met kolfen (Ive lukte het nog niet aan de borst) ook zo'n 15 cc en volgens mijn kraamverzorgster was dat al best wel wat, zo in het begin. Nu, met bijna 8 weken, is dat trouwens zo'n 140 cc geworden. Zonde dus dat ze daarom gestopt is!
pi_41289011
Ow Martineke wat zonde, kolven geeft bijna per definitie niet aan hoeveel je kindje drinkt, drinken is effectiever dan kolfen. Lijkt mij echt een geval van te weinig kennis over bv.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:56:11 #222
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41294664
ja en toch vreemd vind ik het dan, ze is ook naar zo'n bv avond geweest, heeft zich helemaal ingeleefd. en bij dr eerste kindje is ze dr mee gestopt vooral omdat de kraamzorg dat zei, en ze wist niet van de optie kolven zei ze.
en nu bij dit kindje is ze gelijk gaan kolven, en dan stopt ze weer.

nou ja ze moet het zelf weten natuurlijk, maar ik vind het zo jammer. tis zo mooi
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:38:50 #223
156279 Yess
mama van 3
pi_41323083
Ook weleens gehoord martinneke dat mensen een eigen mening hebben?????
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:41:34 #224
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41323167
gelukkig heb ik neergezet dat ze die niet heeft he

heb je nog wat?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:44:02 #225
156279 Yess
mama van 3
pi_41323240
Ik vindt het persoonlijk zelf als iemand zich er niet lekker bij voel moet ze gewoon stoppen tegenwoordig zit er zoveel in de fv
werk zelf op consultatiebureau
lekker met je kindje knuffelen is ook heerlijk
daar laat je je kraamtijd toch niet door verzieken kom nou
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')