abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40935783
Even een vraagje had hem ook al in Het grote kleine babietjes topic deel 84 gesteld, maar wat kun je doen bij extreem zwetende kindje tijdens het voeden. Merlijn is altijd door en door nat in zijn gezichtje en op zijn hoofdje tijdens het voeden. Is eigenlijk alleen maar als hij zich echt overgeeft aan het voeden. Vindt het er altijd zo zielig uitzien.

Ben ik een keer lekker vrij vergeet ik gewoon te kolven. Ik had woensdag op mijn werk het eens geprobeerd hoe lang het duurt voor ik stuwing krijg, als ik niet kolf. Om 7.00 had ik links nog gevoedt. Om 17.30 was die borst ook nat, mooie sierlijke plek in mijn truitje, maar veel stuwing en pijn krijg ik gelukkig niet.
pi_40935914
Randa, Emma zweet ook zo als ze aan het drinken is, meestal trek ik haar sokken en eventueel sloffen uit zodat ze wat meer warmte kwijt kan. Niet dat ik het idee heb dat ze daardoor minder zweet. En het zweten inbed, tja als minder warm niethelpt ziter eigenlijk niks anders op dan een katoenen luier onder zijn hoofd te leggen zodat zijn matras niet nat wordt.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_40935948
Mijn dochter ook. Nou ja, niet heel extreem zweten, maar wel een klam voorhoofd meestal. Ik kleed haar vaak wat uit van te voren, sokjes uit, soms haar broekje ook. (voor het voeden dus)
Variety is the spice of life
pi_40935974
Merlijn zweet altijd als hij slaapt hoe warm of luchtig hij ook gekleed is, maakt niet uit. Gelukkig is Merlijn niet de enige die veel zweet. We hebben gisteren na het voeden in bed nog lang naar hem gekeken en dan zie je pas hoe nat hij is. Hij heeft dan geen sokjes aan en alleen zijn rompertje en een pyjama met korte broeken en mouwen. Volgende keer maar weer proberen om er iets onder te leggen, maar eigenlijk prikkelt een doek hem te veel omdat hij probeert deze onder zijn hoofd weg te plukken.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:56:59 #80
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40936038
Ik wilde Cas vanavond een fles geven, dus heb ik vanmorgen alvast een voeding uit de vriezer gehaald. Ijsblokjes dus makkelijk te ontdooien dacht ik. Nou mooi niet, alles staat nog steeds diepgevroren te zijn in het flesje in de koelkast.
En ik durf het niet zo goed buiten de koelkast te laten ontdooien, schijnt niet zo goed te zijn. Of valt dat nog wel mee?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_40936076
Je mag het als je het gaat gebruiken onder de kraan ontdooien, langzaam dat wel. Mijn man deed het gewoon in de flesverwarmer, maar er gaat dan voedingswaarde verloren volgens mij.
  zondag 20 augustus 2006 @ 09:49:44 #82
108648 cattie
lieve moeder
pi_40991030
Hier gaat het even niet zo goed.
Ik kreeg vannacht opeens vreselijke pijn in mijn tepels bij het voeden en die pijn bleef. Het zakt nu gelukkig wel wat af. Op mijn rechtertepel heb ik een kleurloos plekje zitten, misschien een blaartje? Of zou het spruw kunnen zijn? Ive heeft geen witte plekjes in zijn mondje (voor zover ik kan zien).
Tja, wonderbaarlijke genezingen daargelaten zal ik morgen maar naar de huisarts gaan.
pi_40991047
Cattie, ik heb dat ook bij tijd en wijle. Volgensmij is het niet echt een ziekte of spruw, maar slechte doorbloeding van de tepels (raynaud syndrom). Hier: http://www.borstvoeding.c(...)jnlijke_borsten.html staat meer info (halverwege de pagina).
pi_40995223
Poemojn heb jij misschien een link met een goeie engelse versie uitleg over het voeden van je kindje tot minstens 2 jaar. Of in ieder geval de benefits ervan. Ik kan zelf even niet zo snel iets vinden.
pi_40995282
http://www.kellymom.com/bf/bfextended/index.html

(ik heet wel geen poemojn, maar ik had 'm paraat )
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:34:08 #86
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40996039
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:11 schreef nebelung het volgende:
Je doet anders aardig je best.

Cattie pas je wel op dat je geen borstontsteking krijgt zo? Geen harde plekken toch? Ja en nogmaals, met spruw hoeft het niet zo te zijn dat je iets bij de baby ziet. Da's wel weer vervelend, zo weet je het nog niet zeker.
pi_40998418
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:11 schreef nebelung het volgende:
http://www.kellymom.com/bf/bfextended/index.html

Mijn dank is groot
pi_41012650
Helemaal goed Nebelung
Waarschijnlijk heeft de WHO ook wel info online staan aangezien zij aanraden tot minimaal 2 jaar borstvoeding te geven (en daarna zolang moeder en kind willen).
  maandag 21 augustus 2006 @ 08:35:26 #89
108648 cattie
lieve moeder
pi_41021179
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 09:52 schreef Tamea het volgende:
Cattie, ik heb dat ook bij tijd en wijle. Volgensmij is het niet echt een ziekte of spruw, maar slechte doorbloeding van de tepels (raynaud syndrom). Hier: http://www.borstvoeding.c(...)jnlijke_borsten.html staat meer info (halverwege de pagina).
Gelukkig is de pijn gister in de loop van de dag helemaal weggetrokken. Als ik het zo lees is het idd een slechte doorbloeding van de tepels (ze worden soms helemaal wit). Ik hou het in de gaten! Ik heb ttrouwens geen harde plekken, mijn borsten zijn goed soepel, en Ive drinkt nog steeds erg goed.
  maandag 21 augustus 2006 @ 09:35:56 #90
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41021800
Mijn hormoonfabriekje werkt Pakte vamorgen de bh van gisteren en vond er een rare lichte plek inzitten.. nadere inspectie wees dat 't precies bij m'n tepel zat.. paar druppels opgedroogde melk

Wel grappig, bij de vorige zwangerschap heb ik daar helemaal geen last van gehad. Even in de gaten houden en anders maar op jacht naar Lilypadz ofzo
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 21 augustus 2006 @ 14:23:58 #91
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41030025
E.T.
Het gekke is dat ik dat wel met de zwangerschap van Léon had, maar niet bij Cas.
  maandag 21 augustus 2006 @ 14:25:40 #92
108648 cattie
lieve moeder
pi_41030051
Mooi dat je hoormoonfabriekje werkt E.T.! Hopelijk ga je niet al te erg lekken.

Een collegaatje van mijn man, zij geeft zelf ook bv, vertelde dat ingevroren bv naar zeep smaakt, tenzij je het voor het invriezen eerst tegen de kook aan brengt. Maar dan gaan er toch voedingsstoffen verloren?

Hoe vaak steriliseren jullie je kolf? Ik doe het nu voor iedere keer, maar zag op de borstvoeding natuurlijk site dat het eigenlijk maar 1x per week hoeft.
pi_41030184
ik deed dat in 't begin eigenlijk elke dag (mits ik 'm gebruikt had), net als de flessen/spenen. maar langzamerhand steeds minder vaak.
pi_41030213
You gotta be kidding me? Gaat ze het eerst tegen de kook aanbrengen?

Verse moedermelk is vaak heel erg zoet. Ontdooide moedermelk smaakt (voor ons) helemaal niet lekker (kan naar dreft smaken ja ), maar de kindjes drinken het (uitzonderingen daargelaten) heel smakelijk op.

Tegen de kook aanbrengen is dus onzin, er gaan voedinsstoffen verloren (van het invriezen ook al een beetje) en het is voor je kind niet nodig.
pi_41030343
ik zou er ook niet opkomen hoor. ik vind de smaak van ontdooide borstvoeding inderdaad erg smerig, maar hier dronken beide kinderen het (meestal) of er niks aan de hand was.
pi_41031043
Het gebeurt idd wel eens dat baby's ontdooide moedermelk niet lusten en dan helpt aan de kook brengen goed, maar dat is geen standaardprobleem.

ET wat grappig Ik heb dat nog niet gelukkig, bij Myrthe ook niet gehad. Lijkt me onhandig, na de bevalling lek je waarschijnlijk al wel genoeg.
  maandag 21 augustus 2006 @ 15:08:46 #97
3011 E.T.
pi_41031333
ik heb ook wel eens gelezen van zepige melk die niet gedronken werd

volgens mij zijn 't maar hele kleine druppeltjes die ik lek, ik loop niet met natte plekken rond gelukkig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Licht Ontvlambaar maandag 21 augustus 2006 @ 15:19:37 #98
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41031600
Mocht het te erg worden, ik heb de lilypads toevallig bij de Etos hier gezien. Jammer dat ik die nooit ontdekt heb toen ik Isa bv gaf.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 21 augustus 2006 @ 15:21:27 #99
3011 E.T.
pi_41031642
ik wist dat ik ze laatst ergens gezien had, maar wist niet meer waar.. zal ook wel Etos zijn geweest
pi_41031908
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 15:19 schreef Sjeen het volgende:
Mocht het te erg worden, ik heb de lilypads toevallig bij de Etos hier gezien. Jammer dat ik die nooit ontdekt heb toen ik Isa bv gaf.
Ze zijn vrij nieuw hoor, dus misschien waren ze er nog niet in de BV-tijd van Isa
Het voelt goed hč?
A je to!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')