Het is heel simpel. Mijn laptop heeft een ingebouwde geluidskaart en voor het afspelen van mp3's werkt dat ding prima. Als ik er daarentegen gitaar op inspeel is er een hoorbare vertraging (latency) tussen het spelen van de noot en het opnemen/terugspelen van de noot. Dat zorgt ervoor dat het bijna onmogelijjk is om partijen zuiver over elkaar heen op te nemen. Om dat tegen te gaan is dit een externe (en vooral meer op muziek toegesneden) geluidskaart met als bonus zowel een 1/4" ingang (normale gitaarplug) als een XLR ingang (normale microfooningang).quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:16 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Geen idee wat je bedoelt maar het klinkt erg handig![]()
owkee op die manierquote:Op zondag 13 augustus 2006 13:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is heel simpel. Mijn laptop heeft een ingebouwde geluidskaart en voor het afspelen van mp3's werkt dat ding prima. Als ik er daarentegen gitaar op inspeel is er een hoorbare vertraging (latency) tussen het spelen van de noot en het opnemen/terugspelen van de noot. Dat zorgt ervoor dat het bijna onmogelijjk is om partijen zuiver over elkaar heen op te nemen. Om dat tegen te gaan is dit een externe (en vooral meer op muziek toegesneden) geluidskaart met als bonus zowel een 1/4" ingang (normale gitaarplug) als een XLR ingang (normale microfooningang).
ja ik heb er een en ben er blij mee, en raad hem je aan.quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:26 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
owkee op die manier![]()
Ik zat er zelf aan te denken om met de feestdagen een toneport aan te schaffen, ik weet niet of iemand ervaring heeft met dit aparaat?
En die rechterfoto, lieve kijkbuiskindertjes, verklaart waarom je geen metalen riemornament moet dragen als je de gitaar bespeeltquote:
Jij zegt 72 in romeinse cijfers is XXXXXXXIIIquote:
Das kort maar krachtigquote:Op zondag 13 augustus 2006 13:27 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ja ik heb er een en ben er blij mee, en raad hem je aan.
Ow op die manier. Ik bedoelde 73quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:28 schreef Even het volgende:
[..]
Jij zegt 72 in romeinse cijfers is XXXXXXXIII![]()
ja heb er ondertussen al zo vaak een review hier over moeten geven.... ik heb de UX1. en sinds de upgrade naar Gearbox 2.0 is het apparaatje alleen nog maar beter geworden.quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:30 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Das kort maar krachtig![]()
Welke versie heb je?
73 is LXXIIIquote:Op zondag 13 augustus 2006 13:31 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ow op die manier. Ik bedoelde 73![]()
Owkee dankjewelquote:Op zondag 13 augustus 2006 13:32 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ja heb er ondertussen al zo vaak een review hier over moeten geven.... ik heb de UX1. en sinds de upgrade naar Gearbox 2.0 is het apparaatje alleen nog maar beter geworden.
kost nieuw maar 130 euro ofzo, en is het helemaal waard.
Agh die romeinen zijn tog allemaal al doodquote:Op zondag 13 augustus 2006 13:33 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
73 is LXXIII
L = 50
X = 10
V = 5
I = 1
Dan ga je straks zeker ook nog eens zeggen dan "Latijns" een stomme taal isquote:Op zondag 13 augustus 2006 13:35 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Agh die romeinen zijn tog allemaal al dood![]()
Dan ga ik wel erg Oftopicquote:Op zondag 13 augustus 2006 13:36 schreef SNArky het volgende:
[..]
Dan ga je straks zeker ook nog eens zeggen dan "Latijns" een stomme taal is.
Ach, volgens Dan Quayle is dat de gebruikelijke taal in Latijns-Amerika, dus wat dat betreft...quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:36 schreef SNArky het volgende:
[..]
Dan ga je straks zeker ook nog eens zeggen dan "Latijns" een stomme taal is.
Kwijl kwijl kwijl kwijl kwijl kwijl kwijl kwijl kwijl kwijl kwijl kwijl kwijl kwijl kwijl kwijl kwijl kwijl kwijl kwijl kwijl kwijl kwijlquote:
Goede keus!quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is heel simpel. Mijn laptop heeft een ingebouwde geluidskaart en voor het afspelen van mp3's werkt dat ding prima. Als ik er daarentegen gitaar op inspeel is er een hoorbare vertraging (latency) tussen het spelen van de noot en het opnemen/terugspelen van de noot. Dat zorgt ervoor dat het bijna onmogelijjk is om partijen zuiver over elkaar heen op te nemen. Om dat tegen te gaan is dit een externe (en vooral meer op muziek toegesneden) geluidskaart met als bonus zowel een 1/4" ingang (normale gitaarplug) als een XLR ingang (normale microfooningang).
Erg interessant boek. Heb hem een weekje te leen gehad van iemand dus heb er niet veel uit kunnen halen, maar het is zeker een aanrader. Het wordt ook wel de bijbel voor gitaristen genoemd. Alleen is deze bijbel geen fictie.quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:33 schreef SNArky het volgende:
Zouden jullie me misschien kunnen vertellen of het boek "De Gitaar" van Ralph Denyer de moeite van het bestellen waard is?
zondagquote:Op zondag 13 augustus 2006 16:03 schreef SNArky het volgende:
Dat is fijne zondagmidddagmuziek, zeg!
quote:Op zondag 13 augustus 2006 16:03 schreef SNArky het volgende:
Dat is fijne zondagmidddag altijdmuziek, zeg!
Ja deze keer dan hequote:Op zondag 13 augustus 2006 15:35 schreef NiteSpeed het volgende:
Geweldig, mijn avatar is opgenomen in de nieuwe startpost.
Dat volumepedaal van Boss heb ik ook, maar dan de H versie. Er was me toendertijd verteld dat de L versie voor keyboards is.quote:
daarom is het ook niet aangeslotenquote:Op zondag 13 augustus 2006 17:52 schreef Cynic het volgende:
Wel lastig als je dan net op de middelste moet trappen, of de bovenste...
Aardige verzameling, dat wel!
Dat ding kwam toch in combinatie met je zusjequote:Op zondag 13 augustus 2006 18:05 schreef Thomzzzzz het volgende:
TVP
en er was iemand die eventueel interesse had in mijn "drumstel", ik weet alleen niet meer wie...
[afbeelding]
[afbeelding]
Kijk maar effe op marktplaats, daar staat de hele boel op...
Ik hoor het wel!
Die linksboven heb ik ook gehad. Komt alleen maar bizarre shit uit.quote:
Nog niet, maar ik overweeg het wel om een keer met een vriend die DJ is te gaan optreden, hij met plaatjes, ik met Live & gitaar. We hebben het tot nu toe één keer in de oefenruimte gedaan.quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:03 schreef --H-I-M-- het volgende:
vet! Gebruik je 'Live' ook live?
Gaaf!quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:08 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nog niet, maar ik overweeg het wel om een keer met een vriend die DJ is te gaan optreden, hij met plaatjes, ik met Live & gitaar. We hebben het tot nu toe één keer in de oefenruimte gedaan.
een bandnaam met de naam van de frontman erin is ook altijd leuk!quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:05 schreef NickW het volgende:
We zijn met de band bandnamen aan het bedenken. we zoeken geen serieuze naam een btje een vreemde, weten jullie nog namen? hier alvast een paar.
Navelpluisquote:Op zondag 13 augustus 2006 23:05 schreef NickW het volgende:
Hey gasten ik heb een nieuwe versterker gekocht. Een marshall valvestate vs265 zeer gelaxde versterker.
We zijn met de band bandnamen aan het bedenken. we zoeken geen serieuze naam een btje een vreemde, weten jullie nog namen? hier alvast een paar.
Snowblind Monkeys
The Monkey Tree
T.B.S. (This band Sucks)
D.O.C. ( Demented Old Citizens)
The Smelly Gas Machine
als namen een beetje bekend zijn zijn ze allemaal goed, niemand let meer op wat het inhoudt of betekent.quote:Op maandag 14 augustus 2006 09:06 schreef Thomzzzzz het volgende:
Beetje arctic monkeys achtig, die komen ook uit zo'n koude streek... doe eens creatief NickW, en verzin eens een goede bandnaam!!
(wat is trouwens een goede bandnaam... erover nadenkend kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk alle bandnamen debiel vind... )
quote:Op maandag 14 augustus 2006 02:33 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Jesus and the Disciples. Jezus op leadgitaar (lang haar is een pre), gekleed en geschminkt als een bebloede Killing of the Christ of hoe heet die film. En dan voor de grap Judas als drummer, of als 2e leadgitarist om met Jezus te duelleren. De ark van Noach als tourbus.
Nee klopt, maar moet je eens in je cd kast kijken naar wat er staat... eigenlijk slaat het (bijna) allemaal nergens op...quote:Op maandag 14 augustus 2006 09:22 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
als namen een beetje bekend zijn zijn ze allemaal goed, niemand let meer op wat het inhoudt of betekent.
ramsteinquote:Op maandag 14 augustus 2006 10:13 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Nee klopt, maar moet je eens in je cd kast kijken naar wat er staat... eigenlijk slaat het (bijna) allemaal nergens op...
Tofquote:Op maandag 14 augustus 2006 10:36 schreef SlaggY het volgende:
Na lang twijfelen heb ik vorige week toch maar eens de knoop doorgehakt. Dus zaterdag heb ik mijn eerste gitaar gehaald!Het is een heuse baby Fender (Squier
).
[afbeelding]
Ik ga weer snel verder met oefenen.![]()
Yep, over twee weken begin ik. Dat gaat me 20 Euro per uur kosten, is dat een beetje een normaal tarief? Is bij iemand thuis, dus geen muziekschool oid.quote:
Nee das een redelijk tarief.quote:Op maandag 14 augustus 2006 10:55 schreef SlaggY het volgende:
[..]
Yep, over twee weken begin ik. Dat gaat me 20 Euro per uur kosten, is dat een beetje een normaal tarief? Is bij iemand thuis, dus geen muziekschool oid.
edit: Het was wel een bevoegd gitaardocent.
Ga ik binnenkort ook doen, live optreden met een DJ. Wel vette shitquote:Op zondag 13 augustus 2006 23:08 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nog niet, maar ik overweeg het wel om een keer met een vriend die DJ is te gaan optreden, hij met plaatjes, ik met Live & gitaar. We hebben het tot nu toe één keer in de oefenruimte gedaan.
Lol dit zijn ook zeker toffe ideeen. zou ik mn haar nog iets langer moeten laten groeien en een baard nemenquote:Op maandag 14 augustus 2006 02:33 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Jesus and the Disciples. Jezus op leadgitaar (lang haar is een pre), gekleed en geschminkt als een bebloede Killing of the Christ of hoe heet die film. En dan voor de grap Judas als drummer, of als 2e leadgitarist om met Jezus te duelleren. De ark van Noach als tourbus.
Jezusquote:Op maandag 14 augustus 2006 11:00 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Nee das een redelijk tarief.
Ik zit zelf ook bij een particulier (met een eigen school), half uur in de week voor 12 euro. En dat bevalt me goed![]()
Het klinkt mij teveel als Snow Patrol / Arctic Monkeys.quote:Op maandag 14 augustus 2006 12:47 schreef NickW het volgende:
Hmmmm ik ben zelf niet zo heel creatief met bandnamen verzinnen. Dus ik wacht nog even af of jullie nog wat weten. Maar de mensen uit de band vinden Snowblind monkeys nog het leukst. maar als mij iets nieuws te binnen schiet dan post ik het hier ook even.
Dan zit je gewoon zwaar goedkoopquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:01 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Jezus
Ik zit 15 euro voor een uur, 1 keer per week.
Hij leeft ervanquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:04 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Dan zit je gewoon zwaar goedkoop![]()
Zal ook wel non profit zijn dan.
Agh ja als hij ervan kan levenquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:12 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Hij leeft ervan.
Hij heeft dan ook wel 20 leerlingen per week, en doet nog veel met gitaar reperaties en dat soort dingen.
Muziekschoolquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:16 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Agh ja als hij ervan kan leven![]()
Mijn leraar heeft zo'n 80 leerlingen voor 12 euro per half uur.
En de muziekschool hier is ook maar 1 euro goedkoper, Maar ik betwijfel of je daar ook zo goed en leuk les krijgt. En daar sta je eerst nog maanden op een wachtlijst.
quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:18 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Muziekschool.
Daar leer je noten.
Israeli Thumbwrestlers?quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:05 schreef NickW het volgende:
Hey gasten ik heb een nieuwe versterker gekocht. Een marshall valvestate vs265 zeer gelaxde versterker.
Snowblind Monkeys
The Monkey Tree
T.B.S. (This band Sucks)
D.O.C. ( Demented Old Citizens)
The Smelly Gas Machine
Ik ken ook iemand die het voor 10 euro per uur doet, maar dan meestal wel met 2 of 3 leerlingen tegelijk, hij heeft dan ook geen officiële diploma's, maar toch.quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:04 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Dan zit je gewoon zwaar goedkoop![]()
Zal ook wel non profit zijn dan.
Dat lijkt me niksquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:59 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik ken ook iemand die het voor 10 euro per uur doet, maar dan meestal wel met 2 of 3 leerlingen tegelijk, hij heeft dan ook geen officiële diploma's, maar toch.
Moa hier met prive les geen enkel probleem, eerst leer jewel de basis maar daarna ga je gewoon de kant op die je zelf wilt. En dat voorkomt inderdaad dat je sommige dingen niet hoeft hoeft te leren die je niet intressant vind.quote:Op maandag 14 augustus 2006 14:12 schreef Thomzzzzz het volgende:
Als je een beetje gedisciplineerd bent... (wat ik dus niet ben) en je hebt een tijdje les gehad, je snapt allemaal wel wat die kerel je vertelt enzo.. dan moet je lekker je eigen boeken gaan kopen en de dingen gaan leren die jij interessant vindt! Ik vind bepaalde technieken en stijlen niet boeiend, dus die wilde ik niet leren en dus duurde het veel langer voordat we naar het volgende onderwerp gingen enzo... misschien met privé-les makkelijker te bespreken, maar bij de muziekschool dus niet!
Ik luister nu al voor de 2e keer naar Diary van Sunny Day Real Estate... wat is dat toch een fucking goeie plaat!
quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:18 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Muziekschool.
Daar leer je noten.
Heel niet truequote:
En terechtquote:Op maandag 14 augustus 2006 15:40 schreef Even het volgende:
[..]
[..]
Heel niet trueMijn leraar zei de eerste les dit is tablatuur veel succes ermee, dus ik vroeg moet ik geen noten leren lezen. Ging ie me uitlachen
![]()
Het is echt wel handig hoor.. Als je wil weten hoe snel een nooit moet worden gespeeld ofzo...quote:
Daar heb je toch guitar pro voorquote:Op maandag 14 augustus 2006 15:50 schreef Even het volgende:
[..]
Het is echt wel handig hoor.. Als je wil weten hoe snel een nooit moet worden gespeeld ofzo...
Gewoon akkoordvormen gebruiken die je lekker vindt klinken over de muziek waar je overheen soleert en combineren met licks en dergelijke. Je kan ook kleine stukjes van een akkoordvorm gebruiken als arpeggio, het hoeft niet per se het volledige akkoord te zijn.quote:Op maandag 14 augustus 2006 15:59 schreef NickW het volgende:
Ik heb hulp nodig ik zoek heel het internet af alleen ik begrijp er niks van
Ik ben bezig met arpeggios. het begin begrijp ik allemaal wel gewoon akkoorden spelen alleen dan losse noten. maar als ik arpeggios in solos wil gebruiken hoe zit dat dan inmekaar?
dat heb ik ook een keer gehad (met drumles weliswaar, maar het gaat om het idee)quote:Op maandag 14 augustus 2006 14:15 schreef mberg86 het volgende:
Het heeft natuurlijk z'n voor- en nadelen, maar m'n nichtje had ook les met een ander meisje. Maar dat meisje vond gitaarles niet zo veel aan en oefende dus ook te weinig, die zorgde er dus wel mooi voor dat ze minder snel vooruitgingen.
Nou, diezelfde noten die zich in die scales bevinden kun je dus ook gebruiken om akkoorden te vormen. Of je gebruikt juist noten die niet in die scales zitten om een wat meer 'outside' effect te krijgen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:25 schreef NickW het volgende:
Maar stel ik solleer In G hoe kan ik dan een arpeggio maken ? want dat met akoords vormen begrijp ik ook niet helemaal het enigste wat ik nog ken kwa theorie zijn scales
Niet alles staat in guitarpro hequote:Op maandag 14 augustus 2006 15:52 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Daar heb je toch guitar pro voor![]()
Ja dat is waar, maar ik heb nog nooit in een situatie gezeten waar ik het echt nodig had. Voor het meeste gebruik ik guitar pro en een intrepetatie van het nummer. Bij les krijg ik wel gewoon bladmuziek maar dan wel zo uitgelegt dat ik weet hoe ik het moet spelen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:40 schreef Even het volgende:
[..]
Niet alles staat in guitarpro he![]()
Ik heb bijvoorbeeld boeken van Dire Straits en Eric Clapton waar noten lezen toch wel een vereiste is... Ik kan sommige dingen nu vaak niet goed spelen..
En Guitarpro files zijn meestal ook zelf gemaakt door mensen boeken zijn toch officiëel.. Maar stel nou bijvoorbeeld dat iemand zelf een liedje heeft geschreven en jou alleen maar tablatuur geeft.. Dan weet je niet hoe je het moet spelen, krijg je de noten erbij dan kan je het gewoon spelen..
Ik ook niet maar tochquote:Op maandag 14 augustus 2006 17:48 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ja dat is waar, maar ik heb nog nooit in een situatie gezeten waar ik het echt nodig had.
Niemand ?!quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:28 schreef Even het volgende:
[..]
Maar goed, iemand ervaring met de Boss PW-10 (dat wah pedaal)??
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze dus...
http://www.bosscorp.co.jp/demos/en/PW-10_sound/demo.html
Hier klinkt het wel vet maja dat is dan ook de site van Boss zelf![]()
Hoiquote:Op maandag 14 augustus 2006 18:29 schreef Jorikjet het volgende:
waar zijn teleluvr en brian eigenlijk?
Hopelijk voor hem naar een ver warm landquote:Op maandag 14 augustus 2006 18:32 schreef VaderJacob het volgende:
Tele zal wel op vakantie zijn denk ik.
Libanon ofzoquote:Op maandag 14 augustus 2006 18:34 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Hopelijk voor hem naar een ver warm land
quote:
En dan geen gedag zeggenquote:Op maandag 14 augustus 2006 18:36 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik denk dat hij aan het klussen is!
[CENTRAAL] woonruimte gezocht en aangeboden IV
Dat was zijn laatste reactie op FOK!
Ik ook..quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:38 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
En dan geen gedag zeggen![]()
Ik meld het altijd als ik weg ga![]()
Tja ik weet het zelf ook nog steeds niet zo precies, maar ik zal even mijn idee geven, en correct me if i'm wrong:quote:Maar stel ik solleer In G hoe kan ik dan een arpeggio maken ? want dat met akoords vormen begrijp ik ook niet helemaal het enigste wat ik nog ken kwa theorie zijn scales
in principe een akkoord, waarbij deze niet als één gespeeld wordt, maar waarbij alle noten apart gespeeld worden.quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:14 schreef VaderJacob het volgende:
Wat is een arpeggio precies?
Volgens mij gebruikt hij altijd van die 19" troep.quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:41 schreef Even het volgende:
Ik en een maat van me vroegen ons af welke CryBaby Kirk Hamett nou precies gebruikt, weet iemand hier dat toevallig ?!
http://en.wikipedia.org/wiki/Dunlop_Cry_Babyquote:Artists who have used the Cry Baby
Kirk Hammett uses the Cry Baby in many of his guitar solos. He's is quoted as saying "The only way for you to stop me from using it is to cut off my legs."
Ik niet, heb wel wat beters te doen...quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:38 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
En dan geen gedag zeggen![]()
Ik meld het altijd als ik weg ga![]()
Ga jij eens ff heel snel naar het stonertopic met dat soort opmerkingenquote:Op maandag 14 augustus 2006 21:13 schreef Jorikjet het volgende:
Mastodon!
Ik heb laatst de Classic gekocht, met een fasel inductor. De sweep van het pedaal verloopt dan net even wat soepeler en hij is true bypass, hetgeen erg plezierig is bij een wah...quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:04 schreef Even het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Dunlop_Cry_Baby
Maar er staat niet welke, ik heb als het goed is net een Dunlop Cry Baby GCB-95 gekocht![]()
Wat is dat?quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hij is true bypass, hetgeen erg plezierig is bij een wah...
Als hij dan uit staat heeft hij verder geen invloed op je geluid. De meeste dunlop wah's zijn niet true bypass en maken je geluid dus anders (minder mooi, dunner) als je hem niet aan hebt!quote:
Das wel genaaid, heeft alleen die classic dat?quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:16 schreef Cynic het volgende:
[..]
Als hij dan uit staat heeft hij verder geen invloed op je geluid. De meeste dunlop wah's zijn niet true bypass en maken je geluid dus anders (minder mooi, dunner) als je hem niet aan hebt!
De duurdere modellen hebben dat, het heet hardwire-bypass geloof ik bij Dunlop. Ik heb daarom destijds mijn wah weggedaan, dat was die goedkoopste dunlop. Verneukte mijn geluid behoorlijk en ik kon het er ook niet echt lekker terug in draaien.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:17 schreef Even het volgende:
[..]
Das wel genaaid, heeft alleen die classic dat?
Fuck, die ene die ik op het oog had heeft dat natuurlijk weer nietquote:Op maandag 14 augustus 2006 22:20 schreef Cynic het volgende:
[..]
De duurdere modellen hebben dat, het heet hardwire-bypass geloof ik bij Dunlop. Ik heb daarom destijds mijn wah weggedaan, dat was die goedkoopste dunlop. Verneukte mijn geluid behoorlijk en ik kon het er ook niet echt lekker terug in draaien.
Moet je inderdaad maar net weten. Die Jimi Hendrix wah heeft6 het ook niet. Da's ook een waardeloos ding trouwens, veel te wollig...
Hij gebruikt idd een 19" systeem waarbij er 8 crybaby's over het podium verdeeld zijn.quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:41 schreef Even het volgende:
Ik en een maat van me vroegen ons af welke CryBaby Kirk Hamett nou precies gebruikt, weet iemand hier dat toevallig ?!
ja, heel erg... ik heb ook een dunlop JH1 wah gehad, maar wel true bypass gemaakt. echt, dat ding haalt al het hoog uit je geluid.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:22 schreef Even het volgende:
[..]
Fuck, die ene die ik op het oog had heeft dat natuurlijk weer niet![]()
Merk je het zo goed dan?
Ik gebruik alleen mn kanaalswitcher van m'n buizenversterker, een noisesuppressor tegen de ruis/feedback en een delaypedaaltje.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:56 schreef VaderJacob het volgende:
Hoeveel pedaaltjes hebben jullie gemiddeld on stage?
Ja maar welke crybaby's ?!quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:43 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Hij gebruikt idd een 19" systeem waarbij er 8 crybaby's over het podium verdeeld zijn.
Dan moet ik die hebben denk ik, maja die is niet 50 euroquote:In de handleiding van de mijne ( de 535 Q) staat dat je een kirk-style wah krijgt als je de q ongeveer tegen het midden draait!
Dan gaat het niet door met die kerelquote:Op maandag 14 augustus 2006 22:44 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ja, heel erg... ik heb ook een dunlop JH1 wah gehad, maar wel true bypass gemaakt. echt, dat ding haalt al het hoog uit je geluid.
niet kopen als je hem niet true bypass kan krijgen/maken
Tsja, je post was denk te volledig, te uitgebreid, en te ingewikkeld voor de gemiddelde gitarist hier. Die het na zo'n twee alinea's doorgaans wel voor gezien houdt.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:49 schreef TheArowana het volgende:
Incredible! Hoe hard ik hier genegeerd werd![]()
Daar wil ik geen les al krijg ik geld toequote:Op maandag 14 augustus 2006 23:05 schreef Svyatagor het volgende:
Oja, over lessen, jullie hebben het goed geregeld met je 20 euro per uur; voor je het weet zit je voor 30 per uur bij deze gast![]()
![]()
![]()
![]()
Check die gitaarquote:Op maandag 14 augustus 2006 23:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Oja, over lessen, jullie hebben het goed geregeld met je 20 euro per uur; voor je het weet zit je voor 30 per uur bij deze gast![]()
![]()
![]()
![]()
Maar mét snaren...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:13 schreef Thomzzzzz het volgende:
Deze vent heeft alleen een skateboard zonder wielen...![]()
ik ging net het omgekeerde doen, maar dat laat ik dan maar zitten.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:53 schreef Desensitized het volgende:
Goeiemorgen
En ik zou een verschrikkelijk goede post maken, maar ben em ff kwijt...
de nachtmerrie van je burenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:07 schreef Desensitized het volgende:
Gewoon doen
En hij staat klaar. Straks als de oude lui weg zijn wat dichter naar de PC. Lekker spelen![]()
[afbeelding]
De site is waardeloos, gericht zoeken gaat voor geen meter met de zoekmachine.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:31 schreef Desensitized het volgende:
Vind de site wel ok.
Dat kan...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:53 schreef Desensitized het volgende:
Ow. Heb alleen Krank ingevuld, en dat werkte wel.
Weinig fantasie, Thomzzzz!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:00 schreef Thomzzzzz het volgende:
wat is in godsnaam een horizontale gitaarstand voor aan de muur????
Gitaren staan/hangen altijd vertikaal?? Tenzij je 'm neerlegt natuurlijk
Ik snap er niks van
Bedankt ik begin het al wat beter te begrijpenquote:Op maandag 14 augustus 2006 19:01 schreef TheArowana het volgende:
[..]
Tja ik weet het zelf ook nog steeds niet zo precies, maar ik zal even mijn idee geven, en correct me if i'm wrong:
'Soleren in G' zeg je.. Zolang er andere melodieuze instrumenten meespelen (zoals een 2e gitaar, bassist of pianist of whatever) zul je moeten harmoniseren. Jou noten moeten dus samen met de andere noten een akkoord vormen. Je kan dan een Arpeggio spelen. De begeleiding (Bas, piano, 2e gitaar) spelen dan bijvoorbeeld een G, en jij speelt dan als solo een arpeggio van G. (klopt dit een beetje?)..
Je kan dan van akkoord wisselen, bijvoorbeeld van G naar uh, D ofzo, of F, of E.. Dan verplaats jij je arpeggio naar dat akkoord, en de begeiliding gaat ook (noten van) dat akkoord spelen.
Meestal zullen de grondtonen van de akkoorden die je speelt elkaar opvolgen volgens de 3 functies van de toonladder, zijnde tonica (grondtoon), subdominant en dominant (2 verschillende spanningspunten).. Maar dit is (dit is een stukje eigen ervaring) vrij theoretisch, en zal de akkoordkeuze je minste zorg zijn: de melodieuze opvolging van noten en akkoorden zal vaak vrij intuïtief gaan en niet ALteveel zoekwerk opleveren.
Wikipedia heeft ook over harmonie en melodie erg bruikbare pagina's..
Iedere muziekwinkel heeft wel een vergelijkbare stand en ze kosten zo rond de 50-80 euro.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:28 schreef Thomzzzzz het volgende:
Ik heb gewoon een suffe... die kan je wel opklappen, maar niet zo mooi!
Wat kosten die koffers en waar koop je die?
Hoiquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:11 schreef Desensitized het volgende:
Ik heb ook net zo'n Rockstand geval gekocht voor drie gitaren. Gekocht van Menno hier van het forum. Beter bekend als Even hier in dit topic
Morgen ophalen.
Euh, MSN ?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:44 schreef Desensitized het volgende:
Hoi
Hoe lang is die straat van jou?? Hij zegt 19 minuten lopen als ik in jou straat uitstap...
Ik heb de standaard toentertijd bij Hakkert gekocht, eigenlijk de eerste winkel waar ik binnen liep...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:41 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik zocht ooit zo'n koffer standaard, maar die krengen hebben ze echt NERGENS!
Haha nou dat is niet helemaal waarquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:44 schreef Desensitized het volgende:
Hoi
Hoe lang is die straat van jou?? Hij zegt 19 minuten lopen als ik in jou straat uitstap...
Whahaha ook een idee. Want dat zal nu altijd een probleem blijven, met een beetje pech blijf je repareren...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:41 schreef Thomzzzzz het volgende:
Ja ik ben nu op mn werk dus dat wordt niet wat, maar ik zal vanavond even foto('s) plaatsen...
Het is vrij simpel... op een mooie winterdag stond mijn klassieke gitaar op mijn kamer, toen mijn moeder deze al stofzuigend omtikte en de kop diep inscheurde... Daar waar de hoek in de hals naar de kop zit, is het behoorlijk ingescheurd, tot tussen de stemmechanieken... dit is toen heel erg mooi gerepareerd door Hans de Louter, luthier (vioolmaker enzo...) heel mooi gedaan, maar natuurlijk blijft dit het zwakke punt van de gitaar... Dus het is niet moeiljik te bedenken dat de gitaar een relatief klein tikje kreeg en de kop wederom afbrak/inscheurde... Er zitten dus wat lijmresten waar ik niet bij kan (hooguit door de kop helemaal te verwijderen, maar dat doe ik niet)
Misschien een kijlbout erin slaan
Euh, MSN ?!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:52 schreef guitarist.nl het volgende:
Naja, nu we toch bezig zijn..
Tele, moet jij niet klussen ??
Dat bepalen wij wel, ja!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:39 schreef Jorikjet het volgende:
ik wil een bogner shiva maar heb het geld er niet voor, en vind dat ik het nog niet waard ben kwa niveau
Jawel man, ik ga ook niks kopenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:36 schreef Desensitized het volgende:
Zal er aan denken. Denk alleen niet dat ik ga spelen, want dan speelt het GAS weer op, en dat kan ik niet betalen
Superkleine Fok! Gitaristentopic mini-meet bij Dirk morgen
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:50 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk ook een toffe top + 4 x 12... maar ik kan het niet betalen en ik heb er geen ruimte voor, ik speel niet in een band en ik heb geen optredens... dat is pas nutteloos! En toch wil ik 't!
Ja! Ik ben er ook echt heel erg blij mee, hij klinkt als een dijk! (nee, niet als De Dijk!) Maar het is een combo, want ik heb geen ruimte voor zo'n enorm gevaarte... maar ik zou wel graag de Koch Multitone of Powertone met een 4x12 erbij hebben... Het ziet er machtig uit! Dan maar een hernia!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:58 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Jij hebt toch een Twintone! Als dat geen toffe versterker is, weet ik het ook niet meer
Ik had tot vorig jaar een Marshall 4x12, maar die heb ik geruild (+bijlegging van zijn kant) voor een 2x12omdat ik gek werd van het sjouwen, en tegelijkertijd ook weer niet zóveel speelde. Voor mijn kamertje is zo'n klein bakkie veel fijner. Maar het klinkt wel zo'n stuk minder dat ik toch overweeg weer aan de 4x12 te gaan
Eerste kan ik inkomen, maar dat tweede... Waarom niet??quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:39 schreef Jorikjet het volgende:
ik wil een bogner shiva maar heb het geld er niet voor, en vind dat ik het nog niet waard ben kwa niveau
Hals element (switch omhoog), volume half dicht, beetje reverb... lijkt het er al een stuk meer op! En op je versterker goed instellen... 't zal nooit akoestisch klinken, want dat is het niet! Maar zo zal't iets meer like it zijn!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:28 schreef NiteSpeed het volgende:
Hm, hmm. Helaas heb ik geen electro-akoestische gitaar, want ik heb vaak wel zoiets van "Goh, kan ik dit nummer maar opnemen akoestisch". Mijn Les Paul klinkt meteen zo electrisch als ik daar het ritme mee ga spelen.
Is die prijs al wegquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:48 schreef Even het volgende:
[..]
Wil Mister Off-topic 2006 zich er even buiten houden
Net een semi-akoestische Fender verkocht voor 150 euro, ben je net te laat.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:28 schreef NiteSpeed het volgende:
Hm, hmm. Helaas heb ik geen electro-akoestische gitaar, want ik heb vaak wel zoiets van "Goh, kan ik dit nummer maar opnemen akoestisch". Mijn Les Paul klinkt meteen zo electrisch als ik daar het ritme mee ga spelen.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:51 schreef Jorikjet het volgende:
Kings of Convenience!
Shoquerock, ook een beetje. Met die bril van Erlendquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:56 schreef Jorikjet het volgende:
extreme death metal hardcore glitter rock
myspace
JACK JOHNSON VERGELIJKEN MET KOC IS HEILIGSCHENNIS.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:58 schreef Thomzzzzz het volgende:
Hahahaha
www.kingsofconvenience.com
Rustige popmuziek, klinkt wel oke... beetje zo'n ritme gitaartje als Jack Johnson, met een wat jazzy dingetjes op de piano enzo...
Jack Johnson + Norah Jones + de X Factor= Kings of Convenience
Heel veel gedempt, maar dat is vaak een derde gitaar die hij eroverheen speelt later in de studioversie. Voor de rest gebruikt KoC heel aparte akkoorden.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:00 schreef Thomzzzzz het volgende:
nee hoor, luister maar naar zijn ritmeslagen...
Tool is dan ook een genre op zich.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:00 schreef Thomzzzzz het volgende:
Ik hou er ook niet van als Tool wordt vergeleken met Faith No More of zoiets doms...
Maar je kan Tool ook met niks vergelijken.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:00 schreef Thomzzzzz het volgende:
nee hoor, luister maar naar zijn ritmeslagen... maar ik had al wel zo'n reply verwacht hoor.... dat is altijd als je iemands lievelingsband met een commerciele grootheid vergelijkt...
Ik hou er ook niet van als Tool wordt vergeleken met Faith No More of zoiets doms...
Ja dat wel... TOOLquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:02 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Tool is dan ook een genre op zich.
FNM dom noemen is ook een behoorlijke zonde...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:00 schreef Thomzzzzz het volgende:
nee hoor, luister maar naar zijn ritmeslagen... maar ik had al wel zo'n reply verwacht hoor.... dat is altijd als je iemands lievelingsband met een commerciele grootheid vergelijkt...
Inderdaad.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:07 schreef Cynic het volgende:
[..]
FNM dom noemen is ook een behoorlijke zonde...
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:45 schreef SlaggY het volgende:
Ik probeer nu wat toonladders te spelen, maar snap de aanduiding op internet nog niet echt.
Onderstaand plaatje zou bijvoorbeeld toonladder A mineur moeten zijn. Moet ik nu alleen de zwarte bolletjes spelen? En wat zijn de rode dan?
Neuh hoor, jou keuzequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:21 schreef guitarist.nl het volgende:
Die dimebag snap ik nou geen flikker van, zo goed was die kerel nou ook weer niet
(ik heb nu volgens mij ruzie)
JA DAT DOEN WE JACK NIET AAN!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:00 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
JACK JOHNSON VERGELIJKEN MET KOC IS HEILIGSCHENNIS.
Me neitherquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:25 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Ik vind op mijn beurt Hendrickx weer niks...
Ik doelde op de vergelijking, niet Faith No More... ik heb zelf The Real Thing, Album of the Year en nog een waar ik zo 1-2-3 de titel niet meer van weet... dus nee FNM vind ik niet dom...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:07 schreef Cynic het volgende:
[..]
FNM dom noemen is ook een behoorlijke zonde...
Zeg me dat het niet zo is...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:37 schreef Desensitized het volgende:
Wie de neuk is Nick Drake nou weer!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nick_Drakequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:37 schreef Desensitized het volgende:
Wie de neuk is Nick Drake nou weer!
quote:Hij wordt beschouwd als een van de belangrijkste songwriters van de twintigste eeuw, zoals ook bijvoorbeeld Elliott Smith en Jeff Buckley.
Aha, Friesland!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:44 schreef Desensitized het volgende:
Elliott Smith en Jeff Buckley![]()
Moet ik me al gaan schamen?
Heb je dat wel eens geprobeerd? Goddamn... ik heb wel eens dingen opgenomen, en dan heb ik de muziek "klaar" en op zich lukt een zanglijn/melodie nog wel, maar daadwerkelijke woorden? PFFFquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:59 schreef Ciscus het volgende:
En zijn muziek van mij
wat gaan jullie weer schnell!!!
Wie schrijven er hier eigen teksten?
Ik doe dat ook wel eens, met wisselend succesquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:59 schreef Ciscus het volgende:
En zijn muziek van mij
ik schrijf wel eens teksten, soort van tenminste.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:59 schreef Ciscus het volgende:
En zijn muziek van mij
lijm in de barsten gieten/smeren? als het goed is heb je dan iig minder kans dat het gelijk afbreektquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:58 schreef Thomzzzzz het volgende:
Dude... wat vraag ik nou... ik wil dus weten hoe ik dit kan maken... in het ergste geval jaag ik er een schroef doorheen...
Hij is al eerder gelijmd, en weer een tikje gehad en precies op de lijm-lijn gebroken... dus de oude breuk is weer open... ik kan er niet in kijken, te donker, zelfs met een zaklampje...ik weet niet hoeveel lijmresten en of dat echt kwaad kanquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:41 schreef Thomzzzzz het volgende:
Ja ik ben nu op mn werk dus dat wordt niet wat, maar ik zal vanavond even foto('s) plaatsen...
Het is vrij simpel... op een mooie winterdag stond mijn klassieke gitaar op mijn kamer, toen mijn moeder deze al stofzuigend omtikte en de kop diep inscheurde... Daar waar de hoek in de hals naar de kop zit, is het behoorlijk ingescheurd, tot tussen de stemmechanieken... dit is toen heel erg mooi gerepareerd door Hans de Louter, luthier (vioolmaker enzo...) heel mooi gedaan, maar natuurlijk blijft dit het zwakke punt van de gitaar... Dus het is niet moeiljik te bedenken dat de gitaar een relatief klein tikje kreeg en de kop wederom afbrak/inscheurde... Er zitten dus wat lijmresten waar ik niet bij kan (hooguit door de kop helemaal te verwijderen, maar dat doe ik niet)
Misschien een kijlbout erin slaan
Correctie, ik heb geen MSN... (ben geen pauper...quote:
Nogal ja...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:44 schreef Desensitized het volgende:
Elliott Smith en Jeff Buckley![]()
Moet ik me al gaan schamen?
Alles??quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:26 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nogal ja...![]()
* TeleluvR heeft alles van JB!![]()
Geen idee, misschien ligt het aan je PC.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:20 schreef Desensitized het volgende:
Klinkt wel erg bagger, of ligt dat aan mijn pc. Kan het derhalve niet echt goed horen...
Kwa opname dan, niet je spelen!
Ik hoop langquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:49 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Voor hoelang ??
Welkom terug
Kijk, dat zijn de echte!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:51 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar ik heb alle delen netjes gevolgt![]()
![]()
Als je het lukt om een maandje geen ban te krijgen, is er vast nog wel een plekje voor je vrijquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:08 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En vervolgens uit de OP geflikkerd worden door die fendernicht![]()
Testament (First strike still deadly, 2001).quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Weet iemand nog leuke bandjes die veel gebruik maken van riffjes ?
punk/rock/metal achtig
@homequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:37 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
godver kutding![]()
Waar kan je een gif van 900 kb uploaaden![]()
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:39 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Testament (First strike still deadly, 2001).
dank uquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |