abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40758962
Ik heb een nieuwe baan, via een uitzendbureau. Het uitzendbureau heeft mij de voorwaarden en dergelijke van het bedrijf waar ik ga werken uitgelegd. Ik vraag me af of drie van deze voorwaarden / regels eigenlijk wel legaal zijn.

Regel 1: als ik tijdens de eerste maand (waarin ik nog niet zelfstandig werk) 1x te laat kom, ziek ben, naar de dokter moet, een begrafenis heb (die heb ik, ga er dus maar niet heen), word ik per direct ontslagen. Ik mag letterlijk geen minuut missen omdat ik nog moet leren hoe alles moet. De begrafenis kan ik laten zitten, maar ik moet ook naar de huisarts. Dat zal ik dus een maand uit moeten stellen, wat ik vervelend vind.

Regel 2: als ik die maand overleef, gaan ze vervolgens bijhouden hoe vaak ik ziek ben. Bij de derde keer word ik wederom per direct ontslagen. Als ik 1x per jaar griep heb bijvoorbeeld, word ik dus in het derde jaar ontslagen, ze zetten de teller nooit meer op nul ofzo. Het maakt overigens niet uit hoe lang je ziek bent, alleen het aantal keren ziek melden wordt bijgehouden.

Regel 3: ik moet altijd een kwartier eerder beginnen met "voorbereidende werkzaamheden" dan dat ik officieel moet beginnen met werken en heb ook na het werk nog zo'n kwartier "afsluitende werkzaamheden". Eigenlijk werk ik dus iedere dag een half uur gratis?

Ik ben erg blij met mn baan en wil absoluut niet zeuren ofzo, dus als dit normaal & legaal is sorry dan. Ik heb alleen nog maar ervaring met simpel werk in winkels enzo, dus ik weet niet goed wat normaal is. Het uitzendbureau zei wel, dat het normaal is, maar ik vind het toch vreemd. Iedereen is toch wel eens ziek?
pi_40758976
WTF?

Welk uitzendbureau is dat
pi_40758977
hmm okay je werkt dus bij de gestappo dacht dat die al een poosje niet meer bestonden
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_40758999
Het zijn niet de regels van het uitzendbureau, het zijn de regels van waar ik ga werken (KPN).
pi_40759019
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:12 schreef Dipkip het volgende:
Het uitzendbureau zei wel, dat het normaal is, maar ik vind het toch vreemd.
Welk uitzendbureau? Die dingen die jij opsomt zijn dus absoluut niet normaal.
Old Tyme Hardcore!
pi_40759024
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:16 schreef Dipkip het volgende:
Het zijn niet de regels van het uitzendbureau, het zijn de regels van waar ik ga werken (KPN).
Lijkt me stug.
pi_40759030
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:16 schreef Dipkip het volgende:
die regels zijn werkelijk te zot voor woorden! als ik een contract met zulke belachelijke regels tegenkom dan kunnen ze die baan per direct in hun hol steken. (tenzij ik die luxe niet heb) als ik die luxe niet heb zou ik tekenen en DIRECT door solliciteren naar een andere job
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_40759041
Ik zou zeggen bekijk het dan maar, lekker werken is dat
pi_40759052
in je proeftijd bijvoorbeeld kunnen ze je ook altijd gewoon ontslaan, hoeven ze geeneens een reden voor te geven.
dus die regel van ziek zijn 1e maand snap ik wel.

regel 2 is wel erg raar ja! en pure discriminatie

regel 3 kan wel ja.
Krijg je je pauze(s) wel doorbetaald?
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_40759067
moeje naar die man gaan he... en zo je vuist in zijn anus rammen!
pi_40759068
Opbokken bij die hoerenkinderen.

De tering mogen ze krijgen en zeg dat tegen hun gezicht.

K***** uitzendbureau's, ik word helemaal ziek van die gasten. Ze denken dat ze koning zijn en de werknemers slaven, serieus ik geef je een tip en volg die aub op:

WERK NOOIT VOOR EEN UITZENDBUREAU, NOOIT.

Zo heb ik een keer gehad dat ik in de tweede week echt ziek was, gebeld en wat ik hoor: je begint net en dan ben je al ziek. Hele fucking discussie met die kankerwijf, zegt ze ok ik haal je tot eind van de week van de rooster weg. Ok gaan we het zo spelen? Is goed. Heb niks van me laten horen tot die dag, uitzendteef bellen, ik zeg tegen haar ik hoef je werk niet tot in de volgende leven doei.

Nu werk ik voor een echte baas en niet voor een of ander uitzendkneus. Bevalt me veel beter. Uitzendbureau's En geloof me dit is niet de enige ervaring van mij...

Het enige wat die uitzendkneuzen willen is jou tot het maximale uitknijpen... Ik hoop dat die flikkers voor altijd zulk werk moeten doen, gaan ze zien wat voor lolletje het is.
pi_40759085
Begrafenissen valt onder buitengewoon verlof: een begrafenis van een eerste graadsfamilielid mogen ze je nooit weigeren.

Ziekteverlof mag nooit reden zijn voor ontslag behalve als je je wekelijks ziek meld. Zelfs dan zijn ze gebonden aan bepaalde voorwaarden: Dossiervorming, passend ander werk aangeboden etc etc
pi_40759087
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:19 schreef SCH het volgende:
Lijkt me stug.
Hoezo, lijkt je stug. Ik kreeg het zwart op wit voor mn neus, en bij andere baantjes via dit uitzendbureau heb ik er nooit eerder wat over gehoord. De intercendente zei ook, dat het de regels van KPN zijn. Ik heb er vragen over gesteld (voorbeeld van 1x per jaar griep) en ze heeft heel jip&janneke bevestigd dat het zo werkt bij KPN. Dit is om te voorkomen dat mensen zich ziek melden, was de redenatie.

En het stond niet op een contract ofzo, ik heb éérst het werk aangenomen, en toen hebben ze me dat vertelt en laten lezen. Het stond niet op iets waar mijn handtekening op moest, ik kreeg het zeg maar samen met de routebeschrijving enzo.

En nee ik laat die baan niet zitten, heb zeer dringend geld nodig.
  zondag 13 augustus 2006 @ 10:25:57 #14
146271 De_Piere
Op links ben ik de beste
pi_40759098
Als ik zo eens bedenk hoe dat tegenwoordig gaat zijn nieuwe en jonge medewerkers erg makkelijkals het om dicipline gaat. te laat komen of zomaar wegblijven zijn schering en inslag tegenwoordig. Op maandag middag vlak voor einde werktijd zeggen dat je morgen niet kunt komen om een één of andere stomme reden. Ze vinden het allemaal doodnormaal maar dat is niet zo natuurlijk. Ik heb hoofdpijn, ik ga naar huis heb ik al zo vaak gehoord. Je zou er zelf doodziek van worden.

Ik begrijp dan heel goed dat er bedrijven zijn die zulke regels hanteren die jij hebt genoemd. In werkelijkheid zal het allemaal best meevallen denk ik. Als jij een begrafenis hebt en je legt uit dat het een dierbaar persoon is, zullen ze je vast wel vrijaf geven. Ik denk dat ze gewoon aan willen geven dat er niet met ze gesold kan worden. Volgens mij moeten ze je zelfs vrij geven voor een begrafenis en als je naar de huisarts moet. Maar ik weet neit wat er in de CAO staat natuurlijk maar meestal is zoiets wel goed geregeld.
Met Ajax komt het helemaal goed en Zweden wordt wereldkampioen
pi_40759100
Natuurlijk mag dit niet.
pi_40759109
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:24 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Hoezo, lijkt je stug. Ik kreeg het zwart op wit voor mn neus, en bij andere baantjes via dit uitzendbureau heb ik er nooit eerder wat over gehoord. De intercendente zei ook, dat het de regels van KPN zijn. Ik heb er vragen over gesteld (voorbeeld van 1x per jaar griep) en ze heeft heel jip&janneke bevestigd dat het zo werkt bij KPN. Dit is om te voorkomen dat mensen zich ziek melden, was de redenatie.

En het stond niet op een contract ofzo, ik heb éérst het werk aangenomen, en toen hebben ze me dat vertelt en laten lezen. Het stond niet op iets waar mijn handtekening op moest, ik kreeg het zeg maar samen met de routebeschrijving enzo.

En nee ik laat die baan niet zitten, heb zeer dringend geld nodig.
Dit kunnen ze niet zwart op wit zetten omdat de flikkers dan problemen krijgen.

Moet je serieus eens naar de juiste instanties gaan met die brief van je en die flikkers bang maken, echt jammer dat je geld nodig had want dat zou pas lachen zijn.
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:25 schreef De_Piere het volgende:
Als ik zo eens bedenk hoe dat tegenwoordig gaat zijn nieuwe en jonge medewerkers erg makkelijkals het om dicipline gaat. te laat komen of zomaar wegblijven zijn schering en inslag tegenwoordig. Op maandag middag vlak voor einde werktijd zeggen dat je morgen niet kunt komen om een één of andere stomme reden. Ze vinden het allemaal doodnormaal maar dat is niet zo natuurlijk. Ik heb hoofdpijn, ik ga naar huis heb ik al zo vaak gehoord. Je zou er zelf doodziek van worden.

Ik begrijp dan heel goed dat er bedrijven zijn die zulke regels hanteren die jij hebt genoemd. In werkelijkheid zal het allemaal best meevallen denk ik. Als jij een begrafenis hebt en je legt uit dat het een dierbaar persoon is, zullen ze je vast wel vrijaf geven. Ik denk dat ze gewoon aan willen geven dat er niet met ze gesold kan worden. Volgens mij moeten ze je zelfs vrij geven voor een begrafenis en als je naar de huisarts moet. Maar ik weet neit wat er in de CAO staat natuurlijk maar meestal is zoiets wel goed geregeld.
De goeden lijden onder de kwaden.

Als je echt ziek bent reageren ze heel debiel. Serieus je hebt daar geen rechten je bent gewoon een fucking beest ofzo, ik heb voor verschillende uitzendbureau's gewerkt en echt serieus dat nooit meer. Ga liever zwart werken dan voor die teringlijers....
  zondag 13 augustus 2006 @ 10:26:48 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40759110
Al deze regels zijn legaal:

Regel 1: omdat het via een uitzendbureau is kunnen ze per dag beslissen met je te stoppen. Dit is 1 van de voordelen van personeel via een uitzendbureau te nemen.

Regel 2: dit heeft te maken met wetgeving. Bij een uitzendcontract wordt het contract ontbonden bij ziekte. Wanneer je na de ziekte weer aan het werk gaat, gaat dan je tweede contract in. Een bedrijf mag een werknemer slechts 3 keer een tijdelijk/uitzendcontract aanbieden. De vierde keer is automatisch een contract voor onbepaalde tijd.

Regel 3: er zijn meer bedrijven waar dit zo is. Dit is vaak CAO geregeld.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 13 augustus 2006 @ 10:27:10 #18
153230 mars7427
Live Life to the Max
pi_40759117
Lijkt me een leuke voor de vakbond. Geen idee of je lid bent, maar nu jij het zwart op wit hebt, kun je ze altijd een kopietje sturen.
pi_40759119
Gewoon gaan werken daar en mocht je ziek worden heeft de KPN een probleem.
pi_40759123
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:22 schreef yup het volgende:
Het enige wat die uitzendkneuzen willen is jou tot het maximale uitknijpen... Ik hoop dat die flikkers voor altijd zulk werk moeten doen, gaan ze zien wat voor lolletje het is.
Of je scheert even alles over één kam. Ik werk via Recruit a Student en ik ben supertevreden.

Bovendien gaat dit topic niet over de regels van een uitzendbureau, maar van de opdrachtgever.
pi_40759133
Het is geen huppeldepupgraads begrafenis in dit geval, maar ook als mijn vader dood zou gaan zou het opgaan zei het uitzendbureau. Dit omdat die dag "training" niet in te halen zou zijn en ik dus nooit een goede werknemer zou kunnen worden, ofzo.

De kleine pauzes van een paar minuten krijg je wel gewoon loon voor, de lunchpauze niet.
pi_40759143
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:26 schreef sanger het volgende:
Bij een uitzendcontract wordt het contract ontbonden bij ziekte.
Ik heb bij mijn uzb toch gewoon een contract t/m 31 december van dit jaar. Als ik ziek ben, wordt heus mijn contract niet ontbonden.
pi_40759154
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:28 schreef Dipkip het volgende:
Het is geen huppeldepupgraads begrafenis in dit geval, maar ook als mijn vader dood zou gaan zou het opgaan zei het uitzendbureau. Dit omdat die dag "training" niet in te halen zou zijn en ik dus nooit een goede werknemer zou kunnen worden, ofzo.

De kleine pauzes van een paar minuten krijg je wel gewoon loon voor, de lunchpauze niet.
Ja knikken en wanneer 't echt zo is gewoon je recht opeisen.
pi_40759158
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:28 schreef Dipkip het volgende:

Wat een debielen kan je die training zogenaamd niet op een andere dag doen :s
pi_40759169
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:30 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ja knikken en wanneer 't echt zo is gewoon je recht opeisen.
Dat zou ook mijn strategie zijn idd. Meestal wordt de soep niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend.
pi_40759180
Goed uitzendbureau! Daar moeten wij voortaan onze werknemers ook vandaan gaan halen
pi_40759187
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:27 schreef mars7427 het volgende:
Lijkt me een leuke voor de vakbond. Geen idee of je lid bent, maar nu jij het zwart op wit hebt, kun je ze altijd een kopietje sturen.
Ik ben geen lid nee. Wat ik dus ook vreemd vond, was dat ze het me op papier lieten lezen, maar dat papier mocht ik niet hebben want dat hadden ze zelf nodig. Ook een kopie kon niet, het zou in het CAO ook al staan, maar daar staat het niet.

Ik heb dus het idee dat ze er van te voren mee dreigen, en als je het toch doet ontslaan ze je denk ik gewoon zogenaamd om een andere reden. Die intercedenten zitten normaal altijd te soppen in hun stoel als je ergens een kopie van wil.
pi_40759198
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:32 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik ben geen lid nee. Wat ik dus ook vreemd vond, was dat ze het me op papier lieten lezen, maar dat papier mocht ik niet hebben want dat hadden ze zelf nodig.
Dat zegt denk ik wel genoeg.
  zondag 13 augustus 2006 @ 10:34:17 #29
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_40759203
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:24 schreef Dipkip het volgende:
Ik zou me er geen reet van aantrekken. Gewoon naar die begravenis gaan. Je hebt toch recht op vrije dagen en mag je ook in de eerste maand opnemen.
En over ziekte is onzin, je kan iemand niet ontslaan omdat hij of zij ziek thuis zit.

Tis gewoon een beetje bangmakerij van KPN, moet je je verder echt niks van aantrekken en ik denk dat als je er eenmaal zit en het regelt met je directe leidinggevende dat het dan allemaal wel meevalt.

Overigens zit het uitzendbureau hier ook fout, want ze hadden deze afwijkende regels van te voren moeten melden en niet achteraf.

Maar nogmaals, ik zou me er niet te druk om maken.
So we just called him Fred
  zondag 13 augustus 2006 @ 10:34:46 #30
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40759208
Hmzzz, in zo'n klimaat zou ik toch echt niet meer willen werken hoor, een begrafenis, of iets dergelijks zou ik toch echt heen gaan, en je hebt nog recht op ook.

Ook ziek zijn mag officieel geen reden zijn om je te ontslaan, in de proeftijd hoeft echter geen reden te worden aangegeven waarom je daar niet door komt...
Als je daarna in dienst bent kunnen ze je echt niet ontslaan omdat je ziek bent, is meer om je bang te maken, doen ze dat wel, dan ben ik benieuwd hoe de kantonrechter hier over denkt

De 15 minuten voor aanvang aanwezig is echt onzin, goed ze mogen stellen dat als je om 09:00 uur begint je dan ook helemaal om 09:00 uur klaarzit, echter ik had in mijn vorige functie ook zo'n eis, na verschillende gesprekken aangegeven dat ik klaar ben op de begintijd, maar dat ik toch echt zelf bepaal hoelang ik van tevoren aanwezig ben! (En in 5 min kon ik prima opstarten, en ze waren tevreden, ik werk er nu bij hetzelfde bedrijf, maar doe heel wat anders).
Deze regel is waarschijnlijk in het leven geroepen omdat er in het verleden waarschijnlijk mensen waren die dus om 09:00 uur binnenkomen, en anderen wel klaarzaten, dat geeft ergenis!

Nu moet ik wel even kwijt dat ik bijna nooit ziek ben, 1x per 2 jaar of iets dergelijks, en dan maar voor 2 dagen, er zijn mensen die Iedere 2 maanden een week of langer thuis zitten, DAAR mag best aan gedaan worden, maar deze mensen blijven toch ook in dienst...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_40759220
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:30 schreef yup het volgende:
Wat een debielen kan je die training zogenaamd niet op een andere dag doen :s
Volgens hun dus niet. En als je een keer een kwartier te laat komt kun je blijkbaar ook niet aan een collega vragen dat kwartier even voor je samen te vatten, ofzo.

Ben benieuwd wat vor hypercomplexe rakettechnologie we uitgelegd krijgen dat het allemaal zo moeilijk is blijkbaar...
pi_40759245
Ik heb via een detacheringsbureau bij KPN gewerkt en geen van deze regels waren toen "normaal" .
Tuurlijk heb je je te houden aan huisregels van de KPN maar dat is meer van: niet roken op plaatsen waar het niet mag enz. Maar je tekent het contract bij je uitzendbureau en waar je niet voor hebt getekent heb je gewoon niet gezien. Normaliter teken je voor de voorwaarden/huisregels van een werkgever (als ze het dan toch via regeltjes willen doen) .
Mama van Isa en Ties
pi_40759273
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:34 schreef ozzietukker het volgende:
Hmzzz, in zo'n klimaat zou ik toch echt niet meer willen werken hoor, een begrafenis, of iets dergelijks zou ik toch echt heen gaan, en je hebt nog recht op ook.
Het gaat om "maar een gewone vriend", geen familielid of partner ofzo. Volgens mij zou ik daar sowieso geen vrij voor krijgen. Maar, als het om mn vader ging zou het ook reden zijn voor ontslag, als mijn vader het gore lef zou hebben in mn eerste maand dood te gaan.
pi_40759391
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:38 schreef marlieske het volgende:
Maar je tekent het contract bij je uitzendbureau en waar je niet voor hebt getekent heb je gewoon niet gezien. Normaliter teken je voor de voorwaarden/huisregels van een werkgever (als ze het dan toch via regeltjes willen doen) .
Ik heb alleen iets moeten tekenen waarop stond wie ik was, hoeveel uur ik wou werken, wanneer, bla. Ik weet niet of dat al een contract heet? Er stond wel bij, dat ondertekende (ik!) door te tekenen aangaf dat mij de regels duidelijk waren uitgelegd. Er stond niet dat ik er mee akkoord ging, dus ik heb getekend. Ik dacht toen, dat ik alle regels al gehoord had, maar dit kwam daar dus weer na. Vind ik ook weer vreemd.

Wel fijn om te horen dat het niet aan mij ligt dat dit vreemd overkomt. Ik denk op zich, dat het ook wel mee zal vallen in de praktijk, maar ben er wel nerveus door. Wat als ik een lekke band krijg die maand! Ik weet dat ze je in je proeftijd zomaar mogen ontslaan, maar ik ben er bij andere baantjes altijd van uit gegaan dat ze wel rekening houden met dat ik ook maar een mens ben en dat mensen wel eens ziek worden of een lekke band krijgen.
  zondag 13 augustus 2006 @ 10:54:15 #35
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_40759435
Zomaar uit nieuwsgierigheid, wat voor werk ga je doen bij de KPN?
So we just called him Fred
  zondag 13 augustus 2006 @ 10:54:17 #36
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_40759436
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:12 schreef Dipkip het volgende:
Ik heb een nieuwe baan, via een uitzendbureau. Het uitzendbureau heeft mij de voorwaarden en dergelijke van het bedrijf waar ik ga werken uitgelegd. Ik vraag me af of drie van deze voorwaarden / regels eigenlijk wel legaal zijn.
Mijn eerste reactie was: dit kan niet! Toen toch de CAO voor uitzendkrachten er maar eens bijgepakt.
quote:
Regel 1: als ik tijdens de eerste maand (waarin ik nog niet zelfstandig werk) 1x te laat kom, ziek ben, naar de dokter moet, een begrafenis heb (die heb ik, ga er dus maar niet heen), word ik per direct ontslagen. Ik mag letterlijk geen minuut missen omdat ik nog moet leren hoe alles moet. De begrafenis kan ik laten zitten, maar ik moet ook naar de huisarts. Dat zal ik dus een maand uit moeten stellen, wat ik vervelend vind.
Nou ja, als je in fase A zit heb je weinig rechten. Ze kunnen je dus inderdaad zomaar op straat zetten. Overigens stopt wel je overeenkomst als je ziek bent, maar aangezien ze je niet mogen ontslaan, ontvang je wél ziektegeld zolang je niet in staat bent om weer aan het werk te gaan.
Als je in Fase B of C valt, dan heb je pas recht op verlofdagen zoals voor een begrafenis e.d.
Doktersbezoek valt onder buitengewoonverlof, meen ik. Vind het vreemd dat ze je niet toestaan om een arts te bezoeken, indien nodig. Maar ja, als dat de regels zijn van het bedrijf, dan kun je daar in Fase A nog weinig aan doen.

Kun je je bezoek aan de huisarts niet uitstellen tot ná werktijd? Dus om 17.00 uur naar de dokter oid? Of misschien in je pauze?
Opdrachtgevers zijn over het algemeen niet heel onredelijk. Als je de noodzaak van je bezoek aan de arts uitlegt, dan zullen ze je waarschijnlijk wel laten gaan.
quote:
Regel 2: als ik die maand overleef, gaan ze vervolgens bijhouden hoe vaak ik ziek ben. Bij de derde keer word ik wederom per direct ontslagen. Als ik 1x per jaar griep heb bijvoorbeeld, word ik dus in het derde jaar ontslagen, ze zetten de teller nooit meer op nul ofzo. Het maakt overigens niet uit hoe lang je ziek bent, alleen het aantal keren ziek melden wordt bijgehouden.
Ik weet niet of zoiets wel mag. In principe val je onder de uitzend CAO. Hoe langer je er werkt, hoe meer rechten je krijgt. Maar kom op: twee keer per jaar naar de tandarts en één keer voor een rare uitslag naar de dokter en je kan je baan vaarwel vuiwen?
Denk niet dat ze dat hard kunnen maken. Zeker niet als je na verloop van tijd een fase contract krijgt.
quote:
Regel 3: ik moet altijd een kwartier eerder beginnen met "voorbereidende werkzaamheden" dan dat ik officieel moet beginnen met werken en heb ook na het werk nog zo'n kwartier "afsluitende werkzaamheden". Eigenlijk werk ik dus iedere dag een half uur gratis?
Dat mag. Dat zie je vaker, vooral bij telefoonwerk. Dan moet je pc en je headset en alles klaar zijn voor de start op de tijd dat je zou moeten beginnen. Als je om die tijd pas aan komt kakken en dus alles nog op moet starten, zit je niet optijd in de lijn.

Zou het overigens nog wel allemaal goed na gaan vragen bij het uitzendbureau en je CAO-boekje doorlezen.
(Un)masking for the greater good.
pi_40759441
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:40 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Het gaat om "maar een gewone vriend", geen familielid of partner ofzo. Volgens mij zou ik daar sowieso geen vrij voor krijgen. Maar, als het om mn vader ging zou het ook reden zijn voor ontslag, als mijn vader het gore lef zou hebben in mn eerste maand dood te gaan.
'Maar een gewone vriend'.
pi_40759508
Sorry maar een werkgever die je niet de mogelijkheid biedt om op een waardige manier afscheid te nemen van familie en of vrienden.

Kan wat mij betreft zelf spoedig ter aarde gaan.
pi_40759560
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:54 schreef Isegrim het volgende:
'Maar een gewone vriend'.
Dat was van mijn kant dus sarcastisch bedoeld, even voor de duidelijkheid. Tis voor mij een kwestie van huur betalen of naar de crematie.
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:54 schreef FredvZ het volgende:
Zomaar uit nieuwsgierigheid, wat voor werk ga je doen bij de KPN?
Telefoon opnemen, dus je snapt dat ik geen minuut van die training mag missen.
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:54 schreef Natalie het volgende:
Kun je je bezoek aan de huisarts niet uitstellen tot ná werktijd? Dus om 17.00 uur naar de dokter oid? Of misschien in je pauze?
Opdrachtgevers zijn over het algemeen niet heel onredelijk. Als je de noodzaak van je bezoek aan de arts uitlegt, dan zullen ze je waarschijnlijk wel laten gaan.
Bij de training is niet duidelijk wanneer er pauze is en de pauze is ook maar 20 minuten (de reistijd naar de dokter is vanaf werk een kwartier). Mn huisarts stopt om half vijf, ik ga nog wel bellen of ze wellicht afspraken om 8 uur 's morgens aannemen. Wie weet heb ik geluk. Het is op zich ook niet iets levensbedreigends en na de training werk ik niet fulltime dus dan kan ik er makkelijk heen.
  zondag 13 augustus 2006 @ 11:11:59 #40
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_40759630
(hmm. ik wil hier ook nog het een en ander over zeggen, maar heb een huilende baby op schoot....volgt later nog.)

[ Bericht 98% gewijzigd door green_machine op 13-08-2006 11:29:20 ]
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_40759710
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 11:11 schreef green_machine het volgende:
wwwat bedoel je?
  zondag 13 augustus 2006 @ 11:31:50 #42
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_40759925
Dat je er nog over denkt om daar te willen werken...

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_40759999
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 11:31 schreef Herr.Flick het volgende:
Dat je er nog over denkt om daar te willen werken...
Geld nodig, hard nodig. Andere optie was smerig onregelmatig lopende bandwerk voor minder geld.
pi_40760241
lijkt me vrij sterk dat een uitzendbureau deze eisen stelt, helemaal een KPN zal deze eisen niet stellen. Ik denk dat je óf de regels verkeerd geïnterpreteerd hebt, óf niet goed gelezen c.q. geluisterd hebt.
  zondag 13 augustus 2006 @ 11:55:28 #45
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_40760305
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 11:36 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Geld nodig, hard nodig. Andere optie was smerig onregelmatig lopende bandwerk voor minder geld.
Ach kom, als je wilt werken dan vind je in no-time een leuke baan waar je wel je handen uit je mouwen moet steken, maar die wel leuk verdient...

Met een liever-lui-dan-moe mentaliteit kom je juist bij zulke bloedzuigers terecht.

Als het geld echt hard nodig is dan ga je toch gewoon uperen in de bouw of bij een stratenmaker, verdient goed, maar je bent s'avonds wel bek af...

Werk zat dus

edit: tja, ik zie dat je een vrouw bent, dus dat uperen is misschien niet zo'n strak plan...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zondag 13 augustus 2006 @ 11:55:41 #46
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_40760312
ben je lid va de bond?

zo ja, zou ik het hun eens voorleggen
die vinden zulke dingen leuk voer
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_40760369
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 11:51 schreef Misanthropist het volgende:
lijkt me vrij sterk dat een uitzendbureau deze eisen stelt, helemaal een KPN zal deze eisen niet stellen. Ik denk dat je óf de regels verkeerd geïnterpreteerd hebt, óf niet goed gelezen c.q. geluisterd hebt.
Het is toch echt zo. Er stond dat ze het arbeidscontract (of misschien contact? nou in ieder geval, het werk) per direct mochten ontbinden als ik voor de derde maal ziek werd. Het was een voorgedrukt papier met nog wat andere dingen er op, zoals dat als ik dronken op werk kom of telefoons steel ze ook reden hebben me weg te trappen.

En ik heb het dus ook aan de intercedente gevraagd. Zo:

"Dus als ik een keer per jaar griep heb, word ik na drie jaar ontslagen?"

Het antwoord was ja.

Weet niet hoe je dat nog anders zou moeten interpreteren.
pi_40760478
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 11:55 schreef Herr.Flick het volgende:
Met een liever-lui-dan-moe mentaliteit kom je juist bij zulke bloedzuigers terecht.
Ik ga nu voor het eerst aan het werk na 4 jaar thuis te hebben gezeten met een fysieke handicap. Ik kan bijvoorbeeld ook nog niet sporten. Fysiek zwaar werk is nog even geen optie. Ben een klein meisje met ondergewicht, denk sowieso niet dat ze me zouden willen als stratenmaker

En ik ben echt niet liever lui dan moe. Ik heb zelf besloten niet meer mn hand op te houden, en daarom kom ik nu in de knoop met de huur en heb ik dus het eerste aangepakt wat een redelijk uurloon had. Na jaren tegen je zin in bed liggen wil je echt wel aanpakken hoor, maar moet het wel kunnen volhouden. Als ik straks met sporten en extra eten weer wat aangesterkt ben wil ik graag zwaarder werk aanpakken, lijkt me heerlijk om je daar in uit te kunnen leven.
  Boks-Chick zondag 13 augustus 2006 @ 12:05:19 #49
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_40760503
De helft van de voorwaarden is absoluut niet toegestaan. Kijk hier eens: https://www.werk.nl/extern/extern.html?url=beroepeninformatie&sessie_id=
en
http://www.ontslag-krijge(...)werk-en-inkomen.html

of ga eens langs bij eentje bij jou in de buurt.

Oh, en vraag gelijk even aan de KPN of ze op zijn minst wel eens gehoord hebben van de wet Poortwachter
lolwut
pi_40760676
okey dit klinkt dus als dom callcenter werk voor KPN Contact, heb dat ook een tijdje gedaan.

De regels zijn in de praktijk niet zo overdreven streng als je ze hier stelt, de sfeer is zelfs vrij relaxed.

Het werk komt je echter wel de strot uit na een paar maanden, maar goed als je het part time doet is het goed te doen. Lekker flexibel met werktijden
٩๏̯͡๏)۶
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')