Bier en sevenup toch?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:45 schreef Katinkat het volgende:
Wij dronken in de disco geen bier maar sneeuwwitje.
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:15 schreef Bladergroen het volgende:
Ja nou heb ik me toch maar geregistreerd om hier het volgende met jullie te kunnen delen:
De eerste auto die mijn vader kocht was een Ford Cortina.
(Bladergroen.. aangenaam)
Hebben wij ook een tijd gehad, als ik die dingen nu zie snap ik niet dat we er met zijn vijven in gepast hebben, gingen we in het bos brandhout verzamelen en dat werd dan ook nog in dat kleine autotje geproptquote:
Nee. verplichte keuring, waarbij veel aanstaande dienstplichtigen hoopten opquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:30 schreef wonderer het volgende:
Hoe zat het trouwens met militaire dienst, was dat al afgeschaft toen?
Ja, twee keer niet opkomendagen voor de keuring, komen ze de 3e keer met het busje. Maar wel heel vroeg.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:57 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Nee. verplichte keuring, waarbij veel aanstaande dienstplichtigen hoopten op
een S5, dwz afgekeurd worden.
Uit die tijd stammen veel dienstweigeraars en evenveel advocaten die zich
daar mee bezig hielden.
Frappant is dat diegene, ik dus, die wel graag in dienst wilde, uitgeloot werden.![]()
Al mijn vrienden zaten toen in dienst en het is op zaterdagavond in de kroeg lastig meepraten over iets wat je zelf niet meemaakt. Ik heb dat altijd jammer gevonden.
Zoals ik in mijn post al aangaf had/heb ik geen principiele bezwaren tegen de dienstplicht.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:15 schreef Thorical het volgende:
[..]
En die uitgeloten die zo nodig moesten heb ik nooit begrepen.
17 en al toegelaten worden op de politieschool? Dat gebeurd zelfs nu niet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:15 schreef wonderer het volgende:
Oef, met al die uitzonderingen moet ik dus even precies uitzoeken of mijn hoofdpersoon wel of niet zal worden opgeroepen. Hij begint op zijn zeventiende op de politieschool, dus in principe zou hij dan niet hoeven (opleiding al begonnen als hij achttien wordt). Word je dan nog steeds wel opgeroepen? En was homoseksualiteit ook een uitzondering? Ik meen zoiets te hebben gelezen, dat mannen deden alsof ze homo waren zodat ze niet in dienst hoefden.
Was het maar een jaar. Als je iets kon, wilden ze je nog veel langer hebben.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:59 schreef tong80 het volgende:
Ik moest dienst in en het was een vreselijk jaar.
Daar heb je gelijk in, ik weet alleen nog niet zeker of het toen ook niet kon. Ik wacht op het mailtje van de politieagent die me de toelatingseisen gaat vertellen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:25 schreef Thorical het volgende:
[..]
17 en al toegelaten worden op de politieschool? Dat gebeurd zelfs nu niet.
Maar, ga jezelf eens inlezen. Inposten kan natuurlijk ook maar je krijgt dan wel een fokking verhaal, dat je fokking goed kan verfokken.![]()
Spannend!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:55 schreef tong80 het volgende:
Ik heb ook twee weekenden vast gezeten. Ik was thuis gebleven tijdens de carnaval.Werd ik gesommeerd naar de kazerne te komen. Dat deed ik niet en werd 's ochtend door de marechaussee uit bed geligt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |