Die kwam een jaar of 20 laterquote:Op zondag 13 augustus 2006 01:55 schreef kaminawanalaya het volgende:
En kent iemand de Amiga? Die was nog leuker als de Atari!
Voor sommige mensen is dat nu ook nog zo.quote:Op zondag 13 augustus 2006 01:55 schreef Ricky_ het volgende:
Toen was alles toch zwart-wit?
Eind jaren 60 was er wel kleurentelevisie, maar dat was alleen voor de rijken onder onsquote:Op zondag 13 augustus 2006 01:55 schreef Ricky_ het volgende:
Toen was alles toch zwart-wit?
Ik heb het niet over de televisie.quote:Op zondag 13 augustus 2006 01:58 schreef mazaru het volgende:
[..]
Eind jaren 60 was er wel kleurentelevisie, maar dat was alleen voor de rijken onder ons
Dat heb ik toen niet aanschouwt, dat bleef kinderen toen gelukkig bespaart.quote:
Bragolinquote:Op maandag 14 augustus 2006 19:25 schreef paultjuhhh het volgende:
[afbeelding]
Dat schilderij waar is dat van eigenlijk ? is best bekend
Klik balletjes, je klauwen deden pijn maar je ging maar doorquote:Op maandag 14 augustus 2006 19:24 schreef BeejEm het volgende:
[afbeelding]
Dat deed zoooo verrotte zeer, als ze tegen je pols kwamen ....![]()
Dat was dit jaar helemaal de rage in kroatie!quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Klik balletjes, je klauwen deden pijn maar je ging maar door
Die lopen 40 jaar achter dusquote:Op maandag 14 augustus 2006 21:21 schreef Mokz het volgende:
[..]
Dat was dit jaar helemaal de rage in kroatie!![]()
Die heb ik geopend dacht ikquote:Op maandag 14 augustus 2006 23:15 schreef Athalon het volgende:
Waarom is er geen Topic over kind zijn in de jaren 50of zijn die inmiddels allemaal dood
![]()
http://www.deussexmachina.com/galleryquote:Op maandag 14 augustus 2006 23:30 schreef PrinceLu het volgende:
Die foto van die orgie, waar is dat van?
* meldquote:Op maandag 14 augustus 2006 23:15 schreef Athalon het volgende:
Waarom is er geen Topic over kind zijn in de jaren 50of zijn die inmiddels allemaal dood
![]()
Als je ze tegen je slaap kreeg kon 't fataal zijn, die dingen werden om die reden immer verboden ?quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Klik balletjes, je klauwen deden pijn maar je ging maar door
Zo eentje hadden wij ookquote:
Dat spul was zo vet! Ik weet nog dat ik dat vond tussen de oude dinky toys van m'n pa, uuuren mee zoet geweest!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:14 schreef BeejEm het volgende:
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
Electro
Na een paar bladen spelen, kon je de combinaties uit je hoofd en leek het of je alle anwoorden wist.
Na veel spelen sleet het aluminiumfolie in de gaatjes helemaal weg. Eerste blad lospeuteren, stukje aluminiumfolie eronder en je kon weer een poosje vooruit.
Er is zelfs hier in Brugge nog een school waar dat heden ten dage nog altijd het geval is ...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:46 schreef deedeetee het volgende:
Wij mochten als meisje geen lange broek aan op school. Meisjes die van ver kwamen deden in de winter wel een broek aan, met daar overheen een rok. De broek moest dan in de jassenkelder uit worden getrokken. Die mocht pas weer aan als ze weer naar huis gingen fietsen.![]()
Mja we zaten wel bij de nonnen op een openbare school was 't mss niet meer zo erg streng.
Ik ga misschien naar België verhuizen. Lijkt me wel tof (60'er jaren woord, tof) die revolutiesquote:Op woensdag 16 augustus 2006 04:00 schreef klootje het volgende:
Belgie loopt over het algemeen 40 jaar achter op de rest van de westerse wereld,de hippietijd gaat daar binnenkort beginnen.de sexuele revolutie.
Als Joost achter zijn televies uitkomt en op het dorpsplein gaat liggen met een blokfluit,loopt ie de kans binnenkort ontmaagd te worden.peace.
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 03:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Er is zelfs hier in Brugge nog een school waar dat heden ten dage nog altijd het geval is ...
Of zo'n zinken "badkuip" (of hoe zo'n ding ook heet?)quote:Op donderdag 17 augustus 2006 01:12 schreef tong80 het volgende:
Ik werd gewassen op het aanrecht in een teiltje
Het kolenhok ken ik ook nog.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 01:07 schreef sig000 het volgende:
We hadden nog een kolenkachel en eind jaren 60 een Opel thuis.![]()
En toen rekenden we ook met een lineaalquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:44 schreef mazaru het volgende:
Jaren 60, waar je nog gewoon met een liniaal op je vingers werd geslagen zonder dat je de leraar kon aan klagen
Bij ons in de klas kreeg een etter een sleutelbos recht in zijn gezicht geggoid, maar de meester kwam er zelf ook niet goed vanaf, want die zat weer op de achterpoten van zijn stoel te wippen en door de plotselinge gooi beweging die hij maakte viel heij met stoel en als achterover van het podium.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:44 schreef mazaru het volgende:
Jaren 60, waar je nog gewoon met een liniaal op je vingers werd geslagen zonder dat je de leraar kon aan klagen
Dezelfde user's posten in beide topic's dus volgens mij kan het ook hier.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:50 schreef wonderer het volgende:
Ik zoek eigenlijk iemand die rond 1963 is geboren om wat dingen aan te vragen, vind ik die hier of in het 1970 topic?
Die zul je eerder hier vindenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:50 schreef wonderer het volgende:
Ik zoek eigenlijk iemand die rond 1963 is geboren om wat dingen aan te vragen, vind ik die hier of in het 1970 topic?
*meldt* Zeg het maarquote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:50 schreef wonderer het volgende:
Ben uit 62. Schiet maar raakquote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:50 schreef wonderer het volgende:
'Rond 63.'quote:
Mijn hoofdpersoon is van februari 1963 dus die paar maanden maken niet uit hoorquote:
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:49 schreef wonderer het volgende:
Tomos is een brommer, neem ik aan?
Dat zal van de persoon afhangen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:34 schreef wonderer het volgende:
Je vet uitleven op de dansvloer en indruk maken was er dus niet echt bij? Ik heb nu een scene in mijn hoofd van Spetters, was dat een beetje realistisch?
Volgens mij ben jij van voor '63quote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:46 schreef tong80 het volgende:
Ik had een leren jas spijkerbroek en cowboylaarzen. En een Tomos met extra hoog stuur. Je zou het een nozem kunnen noemen.
Ik nog wel, waar speelt het verhaal zich af?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:39 schreef wonderer het volgende:
Wow. Cool, bedankt, ik heb alweer ideeen gekregenMeer is altijd welkom, maar ik heb nu niet echt concrete vragen meer.
Dit is de band de Nozems foto uit 1990. Maar met Corné de bassist zat ik in 1980 op de middelbare school. De rest werden later ook vrienden.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:02 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij van voor '63![]()
Rotterdam, op dit moment. Eerder in Assen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:04 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Ik nog wel, waar speelt het verhaal zich af?![]()
Ja je zit in de buurtquote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:11 schreef wonderer het volgende:
Jij zat in 1980 nog op de middelbare school? *reken*
Op je 17e de havo afmaken kan toch wel?
Okee, anders moest ik mijn schema weer omgooienquote:
Het hangt er een beetje van af tot welk type je behoorde. In Amsterdam had je toendertijd veel disco's maar ook aparte tenten waar ook een andere soort muziek werd gedraaid, bijvoorbeeld Flora palace wat leater It werd in de Amstel straat. Daar werd aparte muziek gedraaid en de mensen die er kwamen kleedden zich anders, beetje artistiek, opvallend. Dansen ging daar heel uitbundig en opvallend, sommigen stonden op het podium. ik kan me nog Ultravox herinneren en ook Grace Jones, Madonna en van die syntheziser muziek. Je had ook Underground tenten, waar rock werd gedraaid, daar was een rokerige sfeer, mensen dansten alleen of samen en gingen helemaal in de muziek op. In disco's ging het heel anders, iedereen keurig in de kleren en dansen tegenover elkaar. Zoenen deed je wel maar niet zo als in voorgenoemde tenten. Beetje in een hoekje. Hier werd meer soul gedraaid, en pop muziek. Je sprak met elkaar af voor het volgende weekend en je gaf je telefoonnummer als iemand leuk was.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:29 schreef wonderer het volgende:
Ik vraag me af hoe de sfeer in disco's was rond 1980, toen jullie (neem ik aan) uitgingen. Hoe verschillend het was van nu. Was het normaal om iemand te zoenen op de dansvloer die je net had ontmoet, of in een donker hoekje, gewoon voor een avond, of betekende dat toch wel dat je elkaar vaker ging zien? Als je een leuk persoon had ontdekt tijdens het uitgaan, hoe kwam je dan opnieuw met elkaar in contact zonder mobiel en msn? Wat voor muziek draaiden ze, hoe dansten jullie, wat voor kleding...
Ben bezig met een roman die zich in die tijd afspeelt, maar ik ben zelf van 1981 dus ik kan niet uit eigen ervaring putten
Dingen of films die toen uitwaren en boeken en liedjes die populair waren is ook welkom, eventueel via e-mail als dat handiger isIk wil mijn verhaal graag zo'n authentiek mogelijke feel geven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |