denk dat hun er weinig mee zullen doen. Ik wil je niet ruw wakker schudden, maar dit is oud nieuws.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 04:05 schreef Babbelzz het volgende:
zow
heb:
ons utrecht
stadblad
volkskrant
telegraaf
AD/UN
horeca NL
in ieder geval ingelicht...
Goed dat je hier iets aan doet, onafgezien van of t resultaat boekt of niet. Als iedereen zo zou reageren als jij zouden dit soort situaties zich minder voordoen. En dan zeggen ze dat er geen discriminatie bestaat in Nederland...buwahahahahaha laat me niet lachen!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 04:05 schreef Babbelzz het volgende:
zow
heb:
ons utrecht
stadblad
volkskrant
telegraaf
AD/UN
horeca NL
Nu nog de koningin, het leger, balkende, amnesty international, winston bogarde en clarence seedorf inlichten...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 04:05 schreef Babbelzz het volgende:
zow
heb:
ons utrecht
stadblad
volkskrant
telegraaf
AD/UN
horeca NL
Ja maar nu heb je het over gasten die er om vragen..quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:19 schreef Camplo het volgende:
Maak je niet zo druk man. Tering t'is vaak zat vechten met de 'donkeren' in Koempelz in limburg waren ze 2 jaar geleden ook niet meer welkom na dubbele schietpartij.
Aansteller...
Limburgquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:19 schreef Camplo het volgende:
Maak je niet zo druk man. Tering t'is vaak zat vechten met de 'donkeren' in Koempelz in limburg waren ze 2 jaar geleden ook niet meer welkom na dubbele schietpartij.
Aansteller...
Wat dan?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:38 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Limburg![]()
Zegt wat mij betreft al weer genoeg.
Je gaat toch ook niet met een petje op stappen?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:21 schreef Bluezz het volgende:
Goedzo, flink aan de kaak stellen dit soort dingen
Ik ken mensen die bij een kroeg op het Neude eruit werd gezet omdat ie een petje droeg![]()
Maar wel eerst zijn bestelling opnemen en dan pas verzoeken of ie de zaak wil verlaten
Daar zitten bijna geen buitenlanders, veel xenofobe lui daar.quote:
Discrimineren op huidskleur helpt?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:26 schreef Catbert het volgende:
Right. Ze hebben bij veel kroegen in Utrecht een streng deurbeleid omdat het gewoon nodig is.
Werken allochtonen in Limburg wél en in de Randstad dus niet ?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:43 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Daar zitten bijna geen buitenlanders, veel xenofobe lui daar.
Zag ook eens een keer een Premtime op Nederland 3, behoorlijk trieste lui daar in een of ander rascistencafe kwamen ze dan samen om samen te haten.
En wanneer Prem om argumenten vroeg waarom hij zo`n hekel had aan buitenlanders, ja ze werken niet en ze willen niet werken, en ze bouwen moskeën.![]()
Als dit nou in de randstad was gefilmd kon ik dit begrijpen maar Limburg waar je echt moet zoeken bijna naar een allochtoon.![]()
Wat is er mis met een petje?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:42 schreef Frasier het volgende:
[..]
Je gaat toch ook niet met een petje op stappen?Doe gewoon een beetje moeite om er fatsoenlijk uit te zien.
Wat is er mis met goed deurbeleid en verantwoord ondernemen?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:21 schreef Bluezz het volgende:
Goedzo, flink aan de kaak stellen dit soort dingen
Wat heeft dit met mijn reply te maken??quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:45 schreef Transvaal het volgende:
[..]
Werken allochtonen in Limburg wél en in de Randstad dus niet ?
Nee het gaat om acceptatie, wanneer ik in een boerendorp loop heb ik een veel grotere kans op problemen met de lokale jeugd als dat ik in een zwarte wijk loop.quote:
Het gaat niet om de hoeveelheid, maar hoe dergelijke mensen en culturen zijn.
En trappen afbreken...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:45 schreef BabeWatcher het volgende:dit pikken we niet
morgen allemaal naar Utrecht
We gaan Utrechtse vlaggen in de fik steken. Met stenen naar de politie gooien, bushokjes vernielenstop discriminatie
mwah.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:48 schreef MrSASO het volgende:
Nee het gaat om acceptatie, wanneer ik in een boerendorp loop heb ik een veel grotere kans op problemen met de lokale jeugd als dat ik in een zwarte wijk loop.
Als het goed deurbeleid zou zijn. Verantwoord ondernemen is niet aan de orde, discrimineren mag gewoon niet.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:47 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Wat is er mis met goed deurbeleid en verantwoord ondernemen?
Nee, dat mag hij niet zelf weten, het is zelfs strafbaar.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:20 schreef heiden6 het volgende:
Lijkt me dat een bedrijf zelf moet weten wie er naar binnen mag en wie niet.
Hoe dom het ook is om alle negers te weigeren, dat pand is niet van jou.
Jonge mannen met een noordafrikaans uiterlijk staan er helaas nogal om bekend dat ze bovengemiddeld vaak de sfeer verzieken. En niemand wil uitgaan in een ongezellige tent dus klandizie kan dan helaas ook weer teruglopen. Gevolg is dan dat de tent op termijn wel kan sluiten met een beetje pech.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Als het goed deurbeleid zou zijn. Verantwoord ondernemen is niet aan de orde, discrimineren mag gewoon niet.
Jawel.quote:
Dat is weer een ander verhaal. Het gebrek aan respect voor het eigendom van anderen wat jij hier tentoonspreidt is nu eenmaal gemeengoed hier in Nederland.quote:het is zelfs strafbaar.
[cliche]quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:20 schreef heiden6 het volgende:
Lijkt me dat een bedrijf zelf moet weten wie er naar binnen mag en wie niet.
Hoe dom het ook is om alle negers te weigeren, dat pand is niet van jou.
Het is gewoon strafbaar dus je opmerking dat hij het zelf moet weten is niet correct.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:28 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jawel.
[..]
Dat is weer een ander verhaal. Het gebrek aan respect voor het eigendom van anderen wat jij hier tentoonspreidt is nu eenmaal gemeengoed hier in Nederland.
Selecteren op grond van huidskleur is discriminatie en als het aantoonbaar is, is het strafbaar. Verder is je post niet relevant.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:25 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Jonge mannen met een noordafrikaans uiterlijk staan er helaas nogal om bekend dat ze bovengemiddeld vaak de sfeer verzieken. En niemand wil uitgaan in een ongezellige tent dus klandizie kan dan helaas ook weer teruglopen. Gevolg is dan dat de tent op termijn wel kan sluiten met een beetje pech.
Met andere woorden prima deurbeleid om de sfeer binnen lekker gezellig te houden en zeer zeker verantwoord ondernemen met het oog op de continuiteit van het bedrijf in zijn geheel.
Mij best. Ik zou er overigens niet bij willen horen, zo'n club, maar ik meen ook niet het recht te hebben om jou te verbieden zo'n club op te richten.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:29 schreef milkingmonkey het volgende:
[..]
[cliche]
Maar stel dat het om jou ging?![]()
[/cliche]
Makkelijk praten zo. Je wilt lid worden van de plaatselijke voetbalvereniging en je leest dit in het verenigingsstatuut.
--
Elk lid heeft een even zwaar tellende stem tijdens alle Algemene Ledenvergaderingen waarbij het quorum gehaald wordt, behoudens negers en joden. Dit mogen we doen. Immers, we zijn geen (semi)overheidsinstelling
Hier komt het in feite op neer.
Ik heb het niet over een juridische kwestie, dus jouw regelneukerij is niet relevant.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is gewoon strafbaar dus je opmerking dat hij het zelf moet weten is niet correct.
So what. Je moet je gewoon aan de (grond)wet houden. Je zult er ook niet mogen moorden, of vind je dat wel okay?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:32 schreef heiden6 het volgende:
Realiseer je je wel wat je zegt? Als jij een voetbalclub opricht, en je laat een gebouw maken, kleedkamers, een kantine, velden en grote lichten... vervolgens gaan andere mensen bepalen wat je ermee mag doen.![]()
![]()
![]()
Ja hoor, ik vind dat bepaalde wetten en delen uit de grondwet boven alles staan. Dat er niet gediscrimineerd mag worden en niet gemoord etcetera. Dus dat het zo zielig is dat je in je eigen gebouwen bepaalde dingen niet mag doen, dat onderschrijf ik niet.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:34 schreef heiden6 het volgende:
De zeventien posts van SCH, en de argumenten kan ik als volgt samenvatten: het is strafbaar.
Heb je ook nog een eigen mening?
Jij hebt de wet nodig om in te zien dat moorden niet okee is?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:33 schreef SCH het volgende:
[..]
So what. Je moet je gewoon aan de (grond)wet houden. Je zult er ook niet mogen moorden, of vind je dat wel okay?
Ik wist niet dat je anarchist wasquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:36 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jij hebt de wet nodig om in te zien dat moorden niet okee is?![]()
Als ik de wet redelijk vind, houd ik me eraan, en anders niet. Heel simpel hoor.
Stel dat er een wet wordt aangenomen waarin ik 'verplicht' ben homo's aan te geven waarna ze gearresteerd worden, kun je op mij dus vertrouwen.
Maar misschien ga je dan ook wel naar het bureau, immers is het de wet?
Het is pas echt zielig als je zo zelfingenomen bent dat je anderen onder dwang jouw moraal wilt opleggen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja hoor, ik vind dat bepaalde wetten en delen uit de grondwet boven alles staan. Dat er niet gediscrimineerd mag worden en niet gemoord etcetera. Dus dat het zo zielig is dat je in je eigen gebouwen bepaalde dingen niet mag doen, dat onderschrijf ik niet.
Bij deze.quote:
Je wordt met de post anarchistischerquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is pas echt zielig als je zo zelfingenomen bent dat je anderen onder dwang jouw moraal wilt opleggen.
Man, ik hoop dat je dit niet meentquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:32 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Mij best. Ik zou er overigens niet bij willen horen, zo'n club, maar ik meen ook niet het recht te hebben om jou te verbieden zo'n club op te richten.
Realiseer je je wel wat je zegt? Als jij een voetbalclub opricht, en je laat een gebouw maken, kleedkamers, een kantine, velden en grote lichten... vervolgens gaan andere mensen bepalen wat je ermee mag doen.![]()
![]()
![]()
As if - situaties zijn zo 1824quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Bij deze.
Maar ji bent geen anarchist, dus je gaat jezelf aangeven?![]()
Als je nu wat beter had gelezen, had je gezien dat ik het dom vindt om te discrimineren.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:38 schreef milkingmonkey het volgende:
[..]
Man, ik hoop dat je dit niet meentJij zegt dus dat het de moeite waard is om te discrimineren op huidskleur om problemen te voorkomen met ethnische minderheden die statistisch gezien wat meer flikken dan anderen? Ik kan je vertellen dat ik blij ben dat de regering dan bemoeizuchtig is. Dit soort oplossingen lijkt doeltreffend, klinkt misschien goed in de oren. Maar zie mijn vorige post met mijn cliche post.
INHOUD.quote:
Maar je vindt wel dat het moet mogen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:39 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als je nu wat beter had gelezen, had je gezien dat ik het dom vindt om te discrimineren.
Dus dan moet je als ondernemer maar je tent kapot laten maken door een paar relschoppers?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Selecteren op grond van huidskleur is discriminatie en als het aantoonbaar is, is het strafbaar. Verder is je post niet relevant.
Ik vind dat je het niet mag verbieden.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar je vindt wel dat het moet mogen.
Dat mag hij dus niet. Het is een juridische kwestie.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:33 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een juridische kwestie, dus jouw regelneukerij is niet relevant.
Hij mag het zelf weten. En jij mag het zelf weten. Ik weiger om het jou te verbieden.![]()
Nee hoor, wie zegt dat?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:40 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Dus dan moet je als ondernemer maar je tent kapot laten maken door een paar relschoppers?
De wet is geen alwetende, universele moraal. Ben jij het 100% eens met de huidige wetgeving?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat mag hij dus niet. Het is een juridische kwestie.
Radicaliserende negers bedoel je?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:43 schreef SCH het volgende:
En dan zeuren over radicalisering en zo.
Onze grondwet wel geloof ik.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:42 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De wet is geen alwetende, universele moraal. Ben jij het 100% eens met de huidige wetgeving?
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:21 schreef Bluezz het volgende:
Ik ken mensen die bij een kroeg op het Neude eruit werd gezet omdat ie een petje droeg![]()
Maar wel eerst zijn bestelling opnemen en dan pas verzoeken of ie de zaak wil verlaten
Racisten zitten niet in grote steden. Alleen in boeren dorpjes in de provincie. In de stad worden ze kapot geslagen namelijk.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:43 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Daar zitten bijna geen buitenlanders, veel xenofobe lui daar.
Zag ook eens een keer een Premtime op Nederland 3, behoorlijk trieste lui daar in een of ander rascistencafe kwamen ze dan samen om samen te haten.
En wanneer Prem om argumenten vroeg waarom hij zo`n hekel had aan buitenlanders, ja ze werken niet en ze willen niet werken, en ze bouwen moskeën.![]()
Als dit nou in de randstad was gefilmd kon ik dit begrijpen maar Limburg waar je echt moet zoeken bijna naar een allochtoon.![]()
Hebben ze aan zichzelf te danken hè.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:42 schreef SHE het volgende:
Ik ben jaren bardame geweest in getdown tijdens mijn studie ( zowel aan de werf als in nieuwe pand ) en ik weet niet beter dan dat alles met kleur, mits vriendje van deurboys, standaard wordt geweigerd.
mensen zeggen wel dat de buitenlander zich aanstelt, maar probeer eens in zijn schoenen een kroeg, club of cafe binnen te komen anno 2006
rukkers![]()
en jij woont in welk dorp precies?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:48 schreef Camplo het volgende:
[..]
Racisten zitten niet in grote steden. Alleen in boeren dorpjes in de provincie. In de stad worden ze kapot geslagen namelijk.
Nee, ik vind gewoon dat het aan de eigenaar van het bedrijf is om te bepalen wie er wel en niet binnen komt, net zoals jij bepaalt wie er wel en niet je huis binnenkomt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:46 schreef milkingmonkey het volgende:
heiden6, ik volg je niet meer. Wat ik kan afleiden uit jouw posts is dat jij niet racistisch bent, maar het laat jou koud als iemand het slachtoffer wordt van negatieve generalisering? Klopt dit?
Je kunt artikel één ook opvatten als een verbod op hetero- of homoseksualiteit. Immers discrimineer je dan op basis van geslacht.quote:
Je draaft door dudequote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:49 schreef heiden6 het volgende:
Je kunt artikel één ook opvatten als een verbod op hetero- of homoseksualiteit. Immers discrimineer je dan op basis van geslacht.
En dit soort mensen mogen wel naar binnenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:48 schreef Camplo het volgende:
[..]
Hebben ze aan zichzelf te danken hè.
Gek genoeg kan ik jouw punt nog enigszins nog begrijpen. Maar jij keurt het (maakt niet uit hoe je het verwoord/interpreteert) in feite goed. Dát schrikt me af.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:49 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee, ik vind gewoon dat het aan de eigenaar van het bedrijf is om te bepalen wie er wel en niet binnen komt, net zoals jij bepaalt wie er wel en niet je huis binnenkomt.
Het zou ook wel een beetje raar zijn als de overheid zich daarin gaat mengen, maar zo groot is het verschil niet.
Want? Discriminatie op basis van geslacht mag wel, of onder welke voorwaarden? Of is er geen sprake van?quote:
Zie je dat SCH? we zijn het volgens mij eensquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:51 schreef SCH het volgende:
[..]
En dit soort mensen mogen wel naar binnen![]()
Zoals ik net al aangaf zou ik bij zo'n voetbalclub niet willen horen. Lijkt me voldoende.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:51 schreef milkingmonkey het volgende:
[..]
Gek genoeg kan ik jouw punt nog enigszins nog begrijpen. Maar jij keurt het (maakt niet uit hoe je het verwoord/interpreteert) in feite goed. Dát schrikt me af.
En monogamie kan je dan ook wel verbieden. En verkrachting zou dan eigenlijk ook niet bestaanquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:49 schreef heiden6 het volgende:
Je kunt artikel één ook opvatten als een verbod op hetero- of homoseksualiteit. Immers discrimineer je dan op basis van geslacht.
Wie discrimineer je daarmee dan?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En monogamie kan je dan ook wel verbieden.
Dit volg ik niet helemaal.quote:En verkrachting zou dan eigenlijk ook niet bestaan![]()
Oke, leg mij eens uit waaraan ik het te danken heb dat ik moeite heb om een discotheek in te komen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:48 schreef Camplo het volgende:
[..]
Hebben ze aan zichzelf te danken hè.
Man, moet jij jezelf eens horen. Jij moet duidelijk de politiek in. Doordat TEGEN zo een verbod bent, geef je een signaal af. Dit kan je toch niet ontkennen? Ja, een geweigerde kan ook een andere plek zoeken, maar daar gaat écht niet om in deze discussie.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:52 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Zoals ik net al aangaf zou ik bij zo'n voetbalclub niet willen horen. Lijkt me voldoende.
Ik ben er alleen op tegen iets te verbieden omdat ik het afkeur. Dat vind ik een fascistisch trekje.
Jij vind het weigeren van bedpartners schijnbaar discriminatie......quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:54 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wie discrimineer je daarmee dan?
[..]
Dit volg ik niet helemaal.
Ja, als je bijvoorbeeld alleen kijkt naar iemands geslacht, in feite wel. Maar daar is niets mis mee. Immers moet jij zelf weten met wie je je bed/discotheek wilt delen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Jij vind het weigeren van bedpartners schijnbaar discriminatie......
Dus als je jezelf weigert te laten verkrachten ben je in feite ook aan het discrimineren? Volgens jouw logica dus wel.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, als je bijvoorbeeld alleen kijkt naar iemands geslacht, in feite wel. Maar daar is niets mis mee. Immers moet jij zelf weten met wie je je bed/discotheek wilt delen.
Je geeft het signaal af dat je het eigendom van anderen respecteert. En hun vrijheid om iets te doen met hun eigendom, waar jij het niet mee eens bent.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:55 schreef milkingmonkey het volgende:
[..]
Man, moet jij jezelf eens horen. Jij moet duidelijk de politiek in. Doordat TEGEN zo een verbod bent, geef je een signaal af. Dit kan je toch niet ontkennen? Ja, een geweigerde kan ook een andere plek zoeken, maar daar gaat écht niet om in deze discussie.
Volgens mij heb je überhaupt geen begrip van het woord logica.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dus als je jezelf weigert te laten verkrachten ben je in feite ook aan het discrimineren? Volgens jouw logica dus wel.
Hé, het weigeren van bedpartners is toch discriminatie volgens jou?quote:Op zondag 13 augustus 2006 00:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je überhaupt geen begrip van het woord logica.
Als je weigert je te laten verkrachten door negers, maar wel door blanken, doe je ook aan discriminatie. Dit hele concept is waanzin, immers als je het okee vindt om verkracht te worden in een specifiek geval, is het geen verkrachting meer.![]()
Het weigeren van specifieke bedpartners op basis van geslacht wel, ja.quote:Op zondag 13 augustus 2006 00:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Hé, het weigeren van bedpartners is toch discriminatie volgens jou?
quote:Op zondag 13 augustus 2006 00:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dit hele concept is waanzin, immers als je het okee vindt om verkracht te worden in een specifiek geval, is het geen verkrachting meer.![]()
Dan komen we terug op de repliek van SCH. De grondwet. Blijkbaar erken je het wel, maar ben je het ermee oneens. Jij snapt toch wel dat jouw argumenten enkel en alleen een legitieme smoes vormen voor clubs/kroegen of wat dan ook om systematisch mensen te selecteren die je niet in jouw bezit willen hebben. Ik kan me namelijk geen andere reden verzinnen waarom je anders een voorstander bent voor het geven van de vrijheid om te kiezen wie je (niet) toelaat op grond van huidskleur. Het gaat voornamelijk om dat laatste he. Jij schrijft al je posts op zo een manier dat je dat vervaagt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je geeft het signaal af dat je het eigendom van anderen respecteert. En hun vrijheid om iets te doen met hun eigendom, waar jij het niet mee eens bent.
Ik vind 'een signaal geven' sowieso bij lange na niet genoeg motivatie om anderen je wil op te leggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |