abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40716382
Borstelen hier is een dagelijks terugkerend genot, je zou haast denken dat Xena spontaan haar eierstokken weer laat rammelen, alles is liev alles is lekker alles moet kopjes ze slettebakt dan het hele huis door op haar rug
pi_40716459
Misschien heeft het met het verleden van onze "dame" te maken.
Ze is aan komen lopen bij ons. Ze blijkt bij een gezin vandaan te komen met 3 gehandicapte kinderen, 2 honden en 9 andere katten. Ze is nu best wel een schootkat maar aan het begin kwam ze niet eens eten als je in de buurt was.
I only wear black, until they invent a darker colour
weerforum
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:45:11 #53
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_40716466
Met wat voor een borstel kun je een kat borstelen ? Ik heb alleen zo'n rubber ding dat ik eventueel kan gebruiken, de andere heeft van die metalen * haakjes * en is alleen voor een langharige kat /hond geschikt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_40716498
Guppie, dat kost tijd dan inderdaad, fijn dat ze nu bij jullie is en dat het steeds beter gaat!

Ik heb een dubbelzijdige borstel Dee, een harde pinnen kant en een zachte borstel kant.
We gaan altijd even op de harde toer en maken het af met de zachte
pi_40716551
Ze is al 3 jaar bij ons. Nog zijn niet alle bange trekjes er uit. Maar ze is lief daar gaat het om.
weerforum
pi_40716559
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 16:39 schreef deedeetee het volgende:
Ik borstel mijn kat nooit ? Die word zoveel geaaid dat hij vanzelf wel zijn losse haren kwijt raakt.
Ze worden gesponsord door Pet's place en de bedoeling is om je borstels ed te laten kopen. Ze hebben elke maand een ander thema met de mogelijkheid je spullen aan te smeren. En neem nou die brokkies, daar maakt de dierenzaak redelijk wat winst op, dus die zijn natuurlijk het beste, en als je iets anders geeft gaat je kat HARTSTIKKE DOOD vertellen ze je subtiel Ik durf te wedden dat vlooipreventie ook nog komt/al is geweest, je moet toch iedere maand, zelfs in de winter, ook binnenkatten, met insecticide besprenkelen, anders komt het echt niet goed weet je. Ik doe het eens per jaar, als het vlooienseizoen is, en de katten hebben nooit ergens last van gehad (ja, Ernesto heeft eens één vlo gehad toen we nog in het andere huis woonden en hij een egeltje probeerde te vangen in het park). De laatste keer dat ik vlooienspul heb gehaald heb ik uitgerekend hoeveel het per jaar kost om vier katten elke maand te druppelen met Bolfo Gold, 272 euro of zoiets
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:49:25 #57
78780 deedeetee
pi_40716560
Gewone haren dus, ik zal 'ns in de winkel kijken dan kan mijn zoontje aan 't borstelen gaan. Die vind dat vast leuk.
pi_40716562
Trouwens al had het geen mensenkat geworden dat had ze hier nog welkom geweest.
weerforum
pi_40716602
Ik heb bij mijn kat nooit vlooien gezien. Ik ontvlooi 1 keer per 3 maanden of zo. vlak voor het ontwormen.
weerforum
pi_40716673
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 16:49 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

knip
Pfff Ruby
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:54:37 #61
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40716674
Ik ontvlooi ook alleen tijdens het vlooien seizoen, en dan gebruik ik 1 pipetje voor 2 katten. Het zijn kleine kortharige katten, gaat prima met maar 1 pipetje.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:56:33 #62
78780 deedeetee
pi_40716725
Ik spuit met frontline maar aangezien ik al een jaar geen vlo te zien heb gekregen, spuit ik pas als ik ze weer zie.
pi_40716741
Wij gooien ook bij tijd en wijle een pipet in Xena's nekkie... ze krabt wel eens hier en daar, maar ik heb nog nooit vlooien gezien... alleen ontwormen we eigenlijk nooit meer, is dat erg eigenlijk?
pi_40716780
Mijn kat komt heel veel buiten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ontvlooien wel eens vergeet. En nog nooit een vlo ontdekt. Misschien zitten er hier niet zo veel.

Wanneer is het eigelijk vlooien seizoen?
weerforum
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:00:34 #65
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40716824
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 16:58 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
Mijn kat komt heel veel buiten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ontvlooien wel eens vergeet. En nog nooit een vlo ontdekt. Misschien zitten er hier niet zo veel.

Wanneer is het eigelijk vlooien seizoen?
Als het warm weer is.
pi_40717035
Ik moet ook mijn poezebeest eens laten enten. Maar door persoonlijke gezondheid niet aan toe gekomen. hoe vaak laten jullie dat eigelijk doen?
weerforum
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:07:49 #67
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40717041
Oh, de eerste keer dat ik zo'n pipetje gebruikte en het volgens de gebruiksaanwijzing tussen de schouderbladen druppelde, gingen ze er meteen aan likken met kwijlen tot gevolg. Echt een rotgezicht.
Ik druppel nu wat hoger in de nek, vlak onder de schedelbasis zeg maar, en dan gaat het goed. Wel moet ik ze daarna een uur lang afleiden met spelen, anders gaan ze elkaar wassen.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:08:22 #68
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40717056
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:07 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
Ik moet ook mijn poezebeest eens laten enten. Maar door persoonlijke gezondheid niet aan toe gekomen. hoe vaak laten jullie dat eigelijk doen?
1 keer per jaar. Is wel heel belangrijk hoor, zeker als je een buitenkat hebt.

En als je ziek bent, kan je de dierenambulance vragen om de kat naar de DA te brengen en te laten enten.

Ik zat een keer bij de DA toen mensen van de dierenambulance met een kat binnenkwamen. Op mijn vraag wat er met de kat was, vertelden ze mij bovenstaande.
pi_40717077
Xena gaat heel raar springen als we dat gedaan hebben

En nu ga ik echt echt echt boodschappen doen
(ben al een uur bezig om op te staan hier)
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:11:41 #70
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40717153
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:09 schreef Bluezz het volgende:
Xena gaat heel raar springen als we dat gedaan hebben

En nu ga ik echt echt echt boodschappen doen
(ben al een uur bezig om op te staan hier)
Ja, volgens mij voelt het niet lekker aan de huid dat spul.
pi_40717179
Ik ga zo snel mogelijk iemand regelen om even met me mee te gaan. (heb straatvrees, ben al blij dat ik ff naar een kleine winkel kan) Mijn vriend werkt overdag, misschien heeft de dierenarts avondspreekuur, weet ik eigelijk niet.
weerforum
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:16:42 #72
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40717303
Veel DA's hebben spreekuur tot vroeg in de avond.
Wat een ramp lijkt me dat, straatvrees, sterkte daarmee

(ik heb later nog wat toegevoegd aan mijn post waarop je reageerde, over de dierenambulance heb je dat gelezen?)
pi_40717412
Dank je.

Poes is nu ruim een jaar niet ge-ent. Zit niet te wachten dat ze wel iets oploopt.
weerforum
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:22:27 #74
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40717469
Een enting is geloof ik 14 maanden geldig.
pi_40717497
Nu wel gelezen, ik zal eens kijken. Misschien is mijn zus wel zo lief om met mij mee te gaan.
Ik moet toch mijn angsten opzoeken. Of iemand met een auto vragen die meegaat. Ze is nog al groot uitgevallen voor een vrouwtje.
weerforum
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:33:10 #76
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40717783
Ik denk dat het voor Woef sowieso prettiger is om met de auto te gaan. Openbaar vervoer, fiets enzo dat lijkt mij voor de kat extra stress.
pi_40717874
Er mee fietsen is niet te doen, ik ging altijd lopend met de fiets, is maar een klein stukje. Ben ook een keer lopend zonder fiets gegaan maar ze weegt tegen de 6 kilo aan, en dan is tillen voor een stuk ook niet lekker.
weerforum
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:49:58 #78
78780 deedeetee
pi_40718203
Hier hebben we weer een wolkbreuk, de straat begint weer onder te lopen en achter komt het water óók steeds hoger
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:57:32 #79
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40718398
Hier schijnt de zon.
Hou je het droog binnen?
pi_40718943
Wat vinden jullie van ontwormen, is dat echt nodig na verloop van tijd?
Elk jaar of zo? Ik lees van die versch. meningen her en der...
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:21:48 #81
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40719065
Ik heb het alleen bij mijn nest kittens gedaan, 1 keer

zelfde met eigen kat, toen ie klein was 1 keer, daarna nooit meer. Vind dat zo'n onzin
  Moderator vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:25:12 #82
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40719163
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:49 schreef deedeetee het volgende:
Hier hebben we weer een wolkbreuk, de straat begint weer onder te lopen en achter komt het water óók steeds hoger
Oh jee, is dat al eerder gebeurd?
Oh en ja bloes past best in Troe
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:26:34 #83
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40719201
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 18:17 schreef Bluezz het volgende:
Wat vinden jullie van ontwormen, is dat echt nodig na verloop van tijd?
Elk jaar of zo? Ik lees van die versch. meningen her en der...
Ik heb er altijd een dubbel gevoel over, ook wat ontvlooien betreft. Aan de ene kant wil je natuurlijk dat je kat worm- en vlovrij is, aan de andere kant vind ik het een rot idee om je huisdier gif toe te dienen.
Ik denk dat voor buitenkatten ontwormen echt belangrijk is. Volgens mijn DA moet het voor binnenkatten ook, maar ik doe het maar 1 keer per jaar, terwijl de DA zegt dat het elk half jaar moet.
Maar ja, die zit daar ook niet om vliegen te vangen, dus ik hou het maar een beetje bij de gulden middenweg. ofzo
  Moderator vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:29:20 #84
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40719299
Katten kunnen ook wormen krijgen van vlooien, en het hoeft er maar één te zijn, je hoeft dan niet eens gemerkt te hebben dat je kat een vlo had maar ze kunnen dan wel wormen oplopen.
Uiteraard is het verhaal niet anders voor honden.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:31:02 #85
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40719355
Overgens werken een hoop vlooienspullen ook preventief tegen vlooien en teken.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:31:03 #86
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40719357
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 18:26 schreef tonja het volgende:

[..]

Ik heb er altijd een dubbel gevoel over, ook wat ontvlooien betreft. Aan de ene kant wil je natuurlijk dat je kat worm- en vlovrij is, aan de andere kant vind ik het een rot idee om je huisdier gif toe te dienen.
Ik denk dat voor buitenkatten ontwormen echt belangrijk is. Volgens mijn DA moet het voor binnenkatten ook, maar ik doe het maar 1 keer per jaar, terwijl de DA zegt dat het elk half jaar moet.
Maar ja, die zit daar ook niet om vliegen te vangen, dus ik hou het maar een beetje bij de gulden middenweg. ofzo
De mijne is ook buitenkat en dat beest mankeert nooit wat.

Ik ben ook prinipieel tegen enten hoor..dus misschien dat ik dat doortrek.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:32:41 #87
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40719407
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 18:31 schreef SHE het volgende:

[..]

De mijne is ook buitenkat en dat beest mankeert nooit wat.

Ik ben ook prinipieel tegen enten hoor..dus misschien dat ik dat doortrek.
Echt waar?
Bij kinderen, heb je kinderen?
Ik heb namelijk serieus overwogen niet te enten bij mijn kinderen, Samara is in ieder geval later geent omdat ik niet wilde dat ze eerder enten, scheelde maar een paar maanden maar toch.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:33:26 #88
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40719428
Waarom ben je tegen enten?
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:35:19 #89
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40719473
Zowel mijn kinderen als mijn dieren weiger ik te enten.

Ik vind het echt onnodig om anno 2006 nog onnodig gif in die lijfjes te pompen.

Ik ben niet tegen enten op zich hoor, ik bedoel, als ik naar Afrika ga haal echt wel een malariaprik, maar verder vind ik het onzin.
Ik ben als kind niet ge ent; mijn dieren ook niet, en beiden zien wij de dokter zelden tot nooit.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:37:13 #90
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40719523
Ik vind het dapper.
Ik durfde het risico niet te nemen.
Ben je niet op tegenstand gestuit?
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:37:38 #91
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40719536
Oh jawel, maar ik heb een selectief gehoor
  Moderator vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:38:53 #92
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40719569
Hebben jouw ouders die beslissing ook bewust genomen?
Sorry dat ik zo doorvraag, ben nogal nieuwsgierig aangelegd
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:42:10 #93
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40719651
yep, die zijn ook overtuigd dat het allemaal niet zo hoeft. Hoe groot is de kans dat een kind in Nederland nog polio oploopt? Of difterie?
Net als bij katten..die kunnen wel tegen een stootje, hebben beter voer dan ooit...en laten we wel wezen, aangezien iedereen zo'n beetje zijn kat ent, hoe groot is de kans dan dat mjn kat iets van een andere kat oploopt
pi_40719663
Ontwormen werkt alleen curatief, als ze echt wormen hebben, en niet preventief. Er wordt aangeraden elke 3 maanden te ontwormen voor het geval dat je kat wormen heeft. Wil je niet zomaar middelen in je kat stoppen dan kun je ook de DA eerst naar de mest laten kijken. Ik heb nog nooit wormen gezien maar ik ontworm zo'n twee keer per jaar ofzo, just to be on the safe side.

Met vaccineren hetzelfde, ze hebben allemaal kittenentingen + booster gehad, dEUS en Flynn krijgen dit jaar hun eerste herhaling, Ernesto en Mimosa hun tweede, maar daarna weet ik het nog niet. De enting tegen niesziekte beschermt niet tegen het hele complex en ook niet voor een heel jaar gegarandeerd (beste vriendin ent standaard nies om de tien maanden omdat haar kater al twee keer ziek geworden is na 11 maanden), kattenziekte kan wel drie jaar werkzaam blijven. Je kunt ook een titer laten doen, dan wordt het bloed van je kat getest of er nog genoeg antistoffen aanwezig zijn, is het nodig dan ent je. Mimosa heeft al drie keer een entreactie gehad (snotterige neus en ogen), daarom wil ik een ander entschema. Als ik nog ga showen moet dEUS wel geent blijven (als ik naar Belgie wil - dat is voor mij dichtbij - zelfs tegen hondsdolheid), en als je je kat wel eens naar een pension wil brengen moet je kat ook up to date zijn, maar verder moet je zelf bedenken of je dat wil, ongeente katten worden min of meer beschermd door geente, maar als er iets uitbreekt dan zit je.
pi_40719743
Mijn moeder is verpleegkundige en die heeft weleens een kind verpleegd met mazelen of zoiets, wat er echt ernstige dingen aan zou overhouden, en die was daar echt kwaad en emotioneel over. Welk gevolg van een enting kon er nu erger zijn dan dat ?
  Moderator vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:52:17 #96
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40719916
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 18:45 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Mijn moeder is verpleegkundige en die heeft weleens een kind verpleegd met mazelen of zoiets, wat er echt ernstige dingen aan zou overhouden, en die was daar echt kwaad en emotioneel over. Welk gevolg van een enting kon er nu erger zijn dan dat ?
Wiegendood bijvoorbeeld?
In Japan, meen ik, enten ze pas vanaf 2/3 jaar, daar komt wiegendood praktisch niet voor.
Er worden door meerdere mensen al linken gelegd tussen de allergien van kinderen tegenwoordig en het inenten, vergeet niet dat een kind van 2 !!! maanden word ingeent met zeven!! serieuze ziektes, het is toch niet gek dat dat ook iets doet met de afweer van een kind wat nog zo jong is?
Als kinderen aan inentingen overlijden wil de overheid dat niet toegeven maar het lijken er heel wat meer te zijn dan bekend word gemaakt.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:53:59 #97
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40719961
Maar goed ik zeg het wel zo overtuigd, ik twijfelde genoeg om mijn kinderen wel in te laten enten.
Al heb ik Samara wel later in laten enten.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:55:06 #98
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40719995
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 18:45 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
een kind kan ook leukemie krijgen en voor zijn 7e sterven..er kan van alles met je kind gebeuren.
Ik ben alleen voor behoud van een natuurlijk afweersysteem en geloof niet in enten.
Er zijn genoeg onderzoeken die de keerzijde van enten uitvoerig uiteenzetten ( zie PubMed ) en dan word ik niet vrolijk van wat ik lees.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:58:17 #99
78780 deedeetee
pi_40720094
Mazelen zijn geen grapje, mijn broer heeft er bijna het loodje door gelegd en heel lang in het ziekenhuis gelegen. Ze hebben een vat achter zijn oor weg moeten halen en om de druk in de bloedvaten zijn hoofd op te vangen een stukje uit de schedel op zijn achterhoofd gehaald. We moesten erg voorzichtig zijn met stoeien.Als je maar naar zijn hoofd wees begon hij al te kotsen. Hij heeft erg veel last van hoofdpijn gehad in zijn jeugd en lag soms dagen in bed als hij zij hoofd gestoten had.....
En hersenvlies ontsteking heeft hij ook nog gehad bij alle andere ellende ik dacht dat dat ná de operatie kwam.
Nee complicaties bij mazelen kun je beter niet krijgen
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:00:44 #100
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40720165
Nou, bij mij hebben ze bij het knippen van mijn keelamandelen per ongeluk mijn slagader doorgeknipt toen ik 10 was...dat scheelde ook maar een paar seconden.
Kan allemaal gebeuren...
Ik ben niet gelovig ofzo, maar ik vind zaken als enten gewoon onnodig en steeds meer onderzoeken wijzen erop dat het zelfs nadelig kan zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')