abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:47:43 #1
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_40707095
Sindskort heb ik een auto met lpg installatie. Op mijn tomtom staan de POI's van alle lpg stations in Nederland, helaas werken deze POI's niet. Via google kwam ik een lijst tegen met een stuk of 80 lpg stations, maar er staat bijvoorbeeld nergens en lpg pomp in Zwolle, dus de betrouwbaarheid van de lijst lijkt me niet goed.

Ik meende dat via de website van de ANWB ergens een pagina was waar alle tankstations opstaan.

Kan iemand mij verder helpen? Want nu tank ik bij een pomp in Hoogeveen maar dat is voor mij 20 km omrijden.
pi_40707129
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:47 schreef Binnetie het volgende:
Sindskort heb ik een auto met lpg installatie. Op mijn tomtom staan de POI's van alle lpg stations in Nederland, helaas werken deze POI's niet. Via google kwam ik een lijst tegen met een stuk of 80 lpg stations, maar er staat bijvoorbeeld nergens en lpg pomp in Zwolle, dus de betrouwbaarheid van de lijst lijkt me niet goed.

Ik meende dat via de website van de ANWB ergens een pagina was waar alle tankstations opstaan.

Kan iemand mij verder helpen? Want nu tank ik bij een pomp in Hoogeveen maar dat is voor mij 20 km omrijden.
LPG tanken genoeg...
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:49:39 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40707155
zo ongeveer elk tankstation verkoopt LPG.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:50:19 #4
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_40707174
Over het algemeen de meeste tankstation buiten de bebouwde kom hebben wel lpg en soms ook binnen de bebouwde kom. Of zeg ik nu iets raars...
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:52:01 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_40707223
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:50 schreef Kresj het volgende:
Over het algemeen de meeste tankstation buiten de bebouwde kom hebben wel lpg en soms ook binnen de bebouwde kom. Of zeg ik nu iets raars...
Volgens mij is het in dichtbevokte gebieden (in centra enzo) verboden om LPG te verkopen i.v.m ontploffingsgevaar. De pomp bij mij in de buurt (van Shell) verkoopt iig geen LPG
quote:
Omdat LPG(-damp) gemengd met lucht (in een bepaalde verhouding) een gevaarlijk explosieve stof is (zie explosiegrens), mogen tankstations met LPG in Nederland niet in de directe omgeving van woningen gebouwd worden. Het transport van LPG kan gevaar opleveren bijvoorbeeld per spoor. Daarom probeert men dit transport te beperken.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/LPG_%28brandstof%29
Where law ends, tyrrany begins.
pi_40707257
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:50 schreef Kresj het volgende:
Over het algemeen de meeste tankstation buiten de bebouwde kom hebben wel lpg en soms ook binnen de bebouwde kom. Of zeg ik nu iets raars...
binnen de beboude kom steeds minder de overheid wil LPG tankstations uit de bebouwde kom weren onder het mom van veiligheid. Alleen tankstations met lopende vergunningen mogen nog LPG verkopen, maar geloof dat er geen nieuwe verguningen worden afgegeven voor verkoop van LPG binnen de bebouwde kom. (weet niet of dit per gemeente verschillend is, maar zo is het wel gegenaan in hoogeveen)
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_40707273
ik zag LPG
en jahoor.... mr Vlad is ook weer aanwezig
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:53:25 #8
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_40707279
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:52 schreef Gunner het volgende:

[..]

Volgens mij is het in dichtbevokte gebieden (in centra enzo) verboden om LPG te verkopen i.v.m ontploffingsgevaar. De pomp bij mij in de buurt (van Shell) verkoopt iig geen LPG
Bij mij om de hoek wel en dat is aan de rand van een woonwijk in Haarlem.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:54:05 #9
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_40707308
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:53 schreef Everett het volgende:

[..]

Bij mij om de hoek wel en dat is aan de rand van een woonwijk in Haarlem.
Zie mijn edit van m'n post.
quote:
Omdat LPG(-damp) gemengd met lucht (in een bepaalde verhouding) een gevaarlijk explosieve stof is (zie explosiegrens), mogen tankstations met LPG in Nederland niet in de directe omgeving van woningen gebouwd worden. Het transport van LPG kan gevaar opleveren bijvoorbeeld per spoor. Daarom probeert men dit transport te beperken.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_40707424
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:53 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
ik zag LPG
en jahoor.... mr Vlad is ook weer aanwezig
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:05:11 #11
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_40707673
In Hoogeveen is het idd zo gegaan, want het station staat minden in een woonwijk. Mijn andere vraag is waar je ook 's avonds kan tanken met pinpas. Heel vaak kan dit alleen maar tijdens openingstijden van de kassa en deze is vaak al dicht wanneer ik 's avonds naar huis rijd.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:07:20 #12
153230 mars7427
Live Life to the Max
pi_40707753
Dat mag vaak niet, ook wegens veiligheid. Er moet iemand aanwezig zijn als de LPG pomp in gebruik is. Ik ken er wel één in Andelst, GLD. Maar of dat in de buurt is voor je .....?

[ Bericht 1% gewijzigd door mars7427 op 11-08-2006 12:07:41 (typo) ]
pi_40707882
Tis voor mij ook geen probleem in principe.
Enige irritante is dat je bij de ene pomp < 50ct/liter betaald en bij de ander > 50ct/liter.
Ik heb een tijdlang voor zo'n 45ct/liter kunnen tanken, maar momenteel zit het rond de 47~48ct, maar aan de snelweg bij sommige pompen 55~57ct/liter!
pi_40707908
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:05 schreef Binnetie het volgende:
In Hoogeveen is het idd zo gegaan, want het station staat minden in een woonwijk. Mijn andere vraag is waar je ook 's avonds kan tanken met pinpas. Heel vaak kan dit alleen maar tijdens openingstijden van de kassa en deze is vaak al dicht wanneer ik 's avonds naar huis rijd.
het station?

het waren er een stuk meer de BIM (die nu weg is) de ZDO, twee van de vele BP's en de texaco meende ik
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_40707926
Vroeger kostte 1 liter gas 10 cent. Guldencent wel te verstaan.
pi_40707935
Ik tank in de bebouwde kom (rondweg) in utrecht gewoon gas bij de BP, d'r loopt een parallelstraat naast de rondweg en daar staan gewoon huizen. Meestal tank ik bij de grotere merken en die hebben wel een LPG installatie staan. Voor de rest is het zoals de meesten hier zeggen, tanken op de snelweg.
Life's not over 'till you die.
pi_40707948
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:13 schreef haaahaha het volgende:
Vroeger kostte 1 liter gas 10 cent. Guldencent wel te verstaan.
nu maar 51ct bij de BP
Life's not over 'till you die.
pi_40708022
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:14 schreef sonny het volgende:

[..]

nu maar 51ct bij de BP
BP is vrij prijzig. Valt me op dat LPG rond de kust van NH (regio Alkmaar - Bergen - Heemskerk) goedkoper is dan richting de ring A10 en A7. Verschil van soms dus 10ct/liter.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:33:07 #19
153230 mars7427
Live Life to the Max
pi_40708502
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:11 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ik heb een tijdlang voor zo'n 45ct/liter kunnen tanken, maar momenteel zit het rond de 47~48ct, maar aan de snelweg bij sommige pompen 55~57ct/liter!
Da's bij benzine en diesel ook zo hoor! Langs de snelweg betaal je de hoofdprijs....
pi_40708621
http://www.tinq.nl/revo2/tinq/index.php?page=tinqlist&sort=5
Heb je daar bijvoorbeeld wat aan?
Zullen vast meer benzineboeren met zo'n lijst zijn.
pi_40708668
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:33 schreef mars7427 het volgende:

[..]

Da's bij benzine en diesel ook zo hoor! Langs de snelweg betaal je de hoofdprijs....
Alleen is een duppie verschil op 1,50 of 1,40 relatief kleiner dan op 0,45 of 0,55

Gasrijders doen 't goedkoper
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:27:52 #22
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_40709877
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:12 schreef vlad het volgende:

[..]

het station?

het waren er een stuk meer de BIM (die nu weg is) de ZDO, twee van de vele BP's en de texaco meende ik
Je bedoeld die pomp vlak bij het station, bij die 1 of andere garage en fietsenzaak bij de rotonde? De pomp waar ik het over het is volgens mij een BP bij de Mc Dondals®. Je hebt ook nog de komas, maar die daar kan je niet tanken als de kassa dicht is. Is ook niet duur met gas...
pi_40710018
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 13:27 schreef Binnetie het volgende:

[..]

Je bedoeld die pomp vlak bij het station, bij die 1 of andere garage en fietsenzaak bij de rotonde? De pomp waar ik het over het is volgens mij een BP bij de Mc Dondals®. Je hebt ook nog de komas, maar die daar kan je niet tanken als de kassa dicht is. Is ook niet duur met gas...
die bij de kwikfit, station, fietsenwinkel is de texaco.
Heeft de BP bij mcdonalds nog gas? die aan het haagje niet meer en die aan de mr cramerweg ook niet meer geloof ik. De ZDO, bij de DAF garage, nog wel geloof ik.
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:50:11 #24
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_40710598
Uhh jah ik heb er volgens mij gas ingegooit. Je kan er met zijn 4en geloof ik tegelijk gastanken. De prijs is op dit moment is daar 0,502 per liter...
pi_40716680
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:37 schreef veldmuis het volgende:
http://www.tinq.nl/revo2/tinq/index.php?page=tinqlist&sort=5
Heb je daar bijvoorbeeld wat aan?
Zullen vast meer benzineboeren met zo'n lijst zijn.
Ik ken Tinq wel, want ik tankte daar vroeger vaak benzine, maar LPG heb ik nog nooit gezien in Brabant...
Dat klopt wel want op jouw lijst staan 3 LPG-punten, waarvan 2 in Nijmegen...

Ik weet wel, dat er boekjes zijn bij tankstations met alle LPG-stations in Nederland en Europa!
pi_40716820
Meeste LPG-stations zul je idd buiten de bebouwde kom vinden, omdat vanwege risicobeleid er flinke afstanden tot LPG-tank en -vulpunt aangehouden moeten worden.

De kans dat er iets verkeerd gaat is niet zo groot, maar als het verkeerd gaat, krijg je zoiets:
pi_40716850
Njah, 1 keer heel kort.. gas ontbrand in 1 keer.. benzine of diesel veranderd in een onblusbare poel des doods met uren durende vlammen van deze grootte
Gas is vluchtiger, maar bevat minder energie..
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:03:37 #28
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_40716905
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 16:54 schreef Rolex1 het volgende:

[..]

Ik ken Tinq wel, want ik tankte daar vroeger vaak benzine, maar LPG heb ik nog nooit gezien in Brabant...
Dat klopt wel want op jouw lijst staan 3 LPG-punten, waarvan 2 in Nijmegen...

Ik weet wel, dat er boekjes zijn bij tankstations met alle LPG-stations in Nederland en Europa!
Tinq heeft de LPG eruitgegooid omdat onbemande stations geen LPG mogen verkopen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_40716919
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:01 schreef NiGeLaToR het volgende:
Njah, 1 keer heel kort.. gas ontbrand in 1 keer.. benzine of diesel veranderd in een onblusbare poel des doods met uren durende vlammen van deze grootte
Gas is vluchtiger, maar bevat minder energie..
Het is wel een flinke explosie die je dan krijgt, als er bij zo'n vulpunt tijdens het vullen iets misgaat. De brandweer bestrijdt liever een omgevallen tankwagen met benzine, dan eentje met LPG.

Het duurt dan wel kort zo'n explosie, maar als dan zo'n 100 meter rondom alles zo'n beetje met de grond gelijk gemaakt wordt, is dat niet prettig.
pi_40719479
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het is wel een flinke explosie die je dan krijgt, als er bij zo'n vulpunt tijdens het vullen iets misgaat. De brandweer bestrijdt liever een omgevallen tankwagen met benzine, dan eentje met LPG.

Het duurt dan wel kort zo'n explosie, maar als dan zo'n 100 meter rondom alles zo'n beetje met de grond gelijk gemaakt wordt, is dat niet prettig.
Ik vraag me af hoe groot de kans is dat het spontaan bij een gescheurde tank explodeert, door de druk waaronder het spul verkeerd en de ontstane kou is de kans op een daadwerkelijke explosie misschien niet eens zo groot?
pi_40722439
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tinq heeft de LPG eruitgegooid omdat onbemande stations geen LPG mogen verkopen.
Daarom, dat je na sluitingstijd bij de Makro ook geen gas kunt tanken...
pi_40722542
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:01 schreef NiGeLaToR het volgende:
Njah, 1 keer heel kort.. gas ontbrand in 1 keer.. benzine of diesel veranderd in een onblusbare poel des doods met uren durende vlammen van deze grootte
Gas is vluchtiger, maar bevat minder energie..

LPG bevat meer energie dan benzine

LPG = +/- 45 MJ/kg
Gasolie = +/- 46 MJ/kg
Benzine = +/- 42 MJ/kg

(even zo uit m'n hoofd. voor exacte cijfers kan je even googelen )
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_40722575
Maart 2003 (PDF), maar toch een indicatie.
pi_40736738
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:52 schreef vlad het volgende:

[..]

binnen de beboude kom steeds minder de overheid wil LPG tankstations uit de bebouwde kom weren onder het mom van veiligheid. Alleen tankstations met lopende vergunningen mogen nog LPG verkopen, maar geloof dat er geen nieuwe verguningen worden afgegeven voor verkoop van LPG binnen de bebouwde kom. (weet niet of dit per gemeente verschillend is, maar zo is het wel gegenaan in hoogeveen)
Idd onder het mom van veiligheid want LPG stond in de nek van de overheid te hijgen (goedkope belasting en je betaalt geen reet aan de pomp, dus minder cashen voor de overheid). Ze zagen serieus dat er veel meer LPG auto's kwamen dus hebben ze er een stokje voor gestoken. Veiligheidmijnreet.nl

En zoals Vladovic zei:

LPG bevat meer power dan benzine, PLUS het heeft een hoger octaangehalte.

Pak een benzinemotor, en pas het zo aan dat het op LPG loopt. Opeens heeft het ding megaveel power. Maar dan gaat ie niet meer op benzine lopen...

En LPi installaties zorgen voor 0% vermogensverlies en tot 40% koppelwinst

Het ligt niet aan de brandstof, maar aan de installaties van vroeger dat gas zo een slecht imago heeft gekregen...
pi_40767887
Langs de snelweg vrijwel altijd
Op doorgaande N-wegen vrijwel altijd
Binnen de bebouwde kom vaak wel langs industrieterreinen
niet altijd in woonwijken.

Als je naar Duitsland wilt, heb je een groter probleem, want daar zijn, zeker langs de Autobahn, weinig LPG-tankstations.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_40775480
Ik heb pasgeleden dit bestand gevonden.Of het klopt weet ik niet maar er zouden 4360 LPG tankstations door heel europa voor TomTom in moeten staan. Misschien heb je er iets aan
pi_40788230
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 10:43 schreef yup het volgende:

[..]

En LPi installaties zorgen voor 0% vermogensverlies en tot 40% koppelwinst

Het ligt niet aan de brandstof, maar aan de installaties van vroeger dat gas zo een slecht imago heeft gekregen...
hmm, die 40% koppeltoename zou ik niet zo durven beweren, maar geen vermogensverlies klopt zeker alleen heeft LPI weer andere nadelen
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_40788314
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 10:43 schreef yup het volgende:

En LPi installaties zorgen voor 0% vermogensverlies en tot 40% koppelwinst
Gaarne een bron...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_40789101
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 10:43 schreef yup het volgende:

[..]

Idd onder het mom van veiligheid want LPG stond in de nek van de overheid te hijgen (goedkope belasting en je betaalt geen reet aan de pomp, dus minder cashen voor de overheid). Ze zagen serieus dat er veel meer LPG auto's kwamen dus hebben ze er een stokje voor gestoken. Veiligheidmijnreet.nl

En zoals Vladovic zei:

LPG bevat meer power dan benzine, PLUS het heeft een hoger octaangehalte.

Pak een benzinemotor, en pas het zo aan dat het op LPG loopt. Opeens heeft het ding megaveel power. Maar dan gaat ie niet meer op benzine lopen...

En LPi installaties zorgen voor 0% vermogensverlies en tot 40% koppelwinst

Het ligt niet aan de brandstof, maar aan de installaties van vroeger dat gas zo een slecht imago heeft gekregen...
Wat een onzin...

LPG heeft MINDER energie dan benzine. Daarom ook het hogere verbruik. Kijk maar eens op de site van gasfx.nl.
0% vermogensverlies klopt (in ieder geval in theorie). In de praktijk zal de ene auto ietsje meer vermogen hebben op benzine, en de andere meer op gas. Het is in ieder geval niet meer zoals vroeger.
Koppelwinst? Waar moet dat dan vandaan komen? Onzin.

Er is wel een mogelijkheid om meer brandstof in te spuiten en daarmee meer vermogen te genereren. Maar dat kan op benzine ook. Chiptunen noemen ze dat.

Enne, voor het geval dat: ik rij zelf op lpg (Vialle LPi), en heb dat zelf in laten bouwen. Ben dus bepaald geen tegenstander van gas.
Maar onzin verkondigen schiet niet op.

Voor de topicstarter: op de site van www.bk-gas.nl kan je de pompstations zien waar lpg verkocht wordt. Deze lijst is niet uitputtend, maar vermeldt alleen Shell stations, en een enkel ander merk.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_40789301
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 09:44 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Wat een onzin...

LPG heeft MINDER energie dan benzine. Daarom ook het hogere verbruik. Kijk maar eens op de site van gasfx.nl.
dat is onzin.
zoals ik in een aantal post hierboven heb genoemd bezit LPG meer energie dan benzine. Dus theoretisch zou gas meer vermogen kunnen genereren dan benzine.
Het vermogensverlies bij LPG systemen wordt veroorzaakt doordat het gasvormig de verbrandingskamer ingaat. En gasvormig neemt het LPG meer volume in, zodat er uiteindelijk minder energie de verbrandingskamer ingaat. Met vermogensverlies tot gevolg. Met de huidige injectiesystemen wordt dit gecompenseerd door de aanstuurtijd van de injectoren aan te passen.

Bij LPI systemen is het vermogensverlies nihil, omdat het LPG hierbij vloeibaar ingespoten wordt. Hierdoor neemt de brandstof minder volume in en gaat er net zoveel energie aan gas de verbrandingskamer in, als dat er aan benzine ingespoten zou worden. Ook heeft het LPI systeem het voordeel van inwendige koeling. (de warmte om het gas te verdampen wordt ontrokken van de gecomprimeerde lucht)
0% vermogensverlies klopt (in ieder geval in theorie). In de praktijk zal de ene auto ietsje meer vermogen hebben op benzine, en de andere meer op gas. Het is in ieder geval niet meer zoals vroeger.

Je geeft Gasfx.nl als bron. Nou heb ik daarop gekeken en kon niets vinden over dat energie verhaal. Misschien kijk ik niet goed, maar lijkt me vreemd als het er zo op zal staan. Ook lijkt me die site niet de beste bron, omdat die site er nogal op gebouwd is om hun systeem te verkopen. Dus marketingpraatjes voert de boventoon daar
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_40789446
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 09:57 schreef vlad het volgende:
Je geeft Gasfx.nl als bron. Nou heb ik daarop gekeken en kon niets vinden over dat energie verhaal. Misschien kijk ik niet goed, maar lijkt me vreemd als het er zo op zal staan. Ook lijkt me die site niet de beste bron, omdat die site er nogal op gebouwd is om hun systeem te verkopen. Dus marketingpraatjes voert de boventoon daar
Dat van die verkooppraatjes ben ik het mee eens. Maar waarom zouden ze dan vermelden dat lpg minder energie heeft? Dat is dan niet logisch.

http://www.gasfx.nl/index.cfm?cOpenMenu=1602,1603&fnSelectedMenuID=1603&fnParentMenuID=0&fnPageID=1752
Ongeveer midden op de pagina staat het stuk over de energie.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_40789569
Overigens, we gebuiken benzine en lpg in liters, niet in kilo's.

Per liter heeft lpg minder energie dan benzine. Mogelijk is dat per kilo anders, maar je tankt toch echt liters.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_40789673
Benzine 32,780 MJ/l
Diesel 35,868 MJ/l
LPG 24,400 MJ/l

Bron: http://www.ecn.nl/docs/library/report/2001/c01106.pdf
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_40790047
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:11 schreef Sometimes het volgende:
Overigens, we gebuiken benzine en lpg in liters, niet in kilo's.

Per liter heeft lpg minder energie dan benzine. Mogelijk is dat per kilo anders, maar je tankt toch echt liters.
wie is "Wij"?

Normaal wordt Kg gebruikt om de hoeveelheid energie weer te geven, omdat volume (liters) afhankelijk is van temp en druk.

en de marketinggedachte hierachter is, om de mensen wijs te maken dat LPG minder energie bevat dan benzine. Omdat het motorvermogen wel gelijk blijft t.o.v. benzine geeft volgens hun aan dat het systeem helemaal top is.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlad op 14-08-2006 10:41:49 ]
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_40790404
"Wij" zijn de mensen die regelmatig bij de brandstofpompen staan om tegen achterlating van een veel te groot bedrag een X aantal liters in ons voertuigen te gooien.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_40790514
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:46 schreef Sometimes het volgende:
"Wij" zijn de mensen die regelmatig bij de brandstofpompen staan om tegen achterlating van een veel te groot bedrag een X aantal liters in ons voertuigen te gooien.
je rijd op gas en klaagt nog over een te groot bedrag. Misschien CNG een optie dan?

Maar dat is een hele andere insteek dat los staat van de technische kant In de techniek wordt gepraat over Kg, omdat dan de temperatuur en druk geen rol meer spelen.
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_40791031
Elke cent die je uitgeeft is er 1 teveel toch?

Technisch zal het allemaal best kloppen, maar we hebben het hier over praktisch gebruik (TS zoekt een lpg pomp in Zwolle).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_40791197
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 11:12 schreef Sometimes het volgende:
Elke cent die je uitgeeft is er 1 teveel toch?

Technisch zal het allemaal best kloppen, maar we hebben het hier over praktisch gebruik (TS zoekt een lpg pomp in Zwolle).
zeker waar. Maar dan moet je niet eerst zeggen dat een ander onzin verkoopt, terwijl diegene wel gelijk heeft
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_40791287
Nou, da's niet helemaal waar. De stelling "lpg bevat meer energie dan benzine" klopt alleen als er de eenheid "per kg" bij gezet wordt.
En dat was niet zo.

Ik wist trouwens niet dat het per kg andersom was, dus toch nog wat bijgeleerd vandaag.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_40791354
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 11:20 schreef Sometimes het volgende:
Nou, da's niet helemaal waar. De stelling "lpg bevat meer energie dan benzine" klopt alleen als er de eenheid "per kg" bij gezet wordt.
En dat was niet zo.

Ik wist trouwens niet dat het per kg andersom was, dus toch nog wat bijgeleerd vandaag.
dan nog is het geen onzin, maar moet die stelling iets uitgebreid worden

en dat het per Kg anders is komt, zoals gezegd, door de dichtheid. (temperatuur en druk invloeden)
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_40791743
Ik geloof ook niet in het 0% vermogensverlies verhaal.. mijn auto rijd prima op de Vialle LPi installatie, alleen als je op benzine rijd dan is er met name boven de 3000 rpm gewoon meer puf.
Nou hoeft dat met mijn auto eigenlijk nooit, dus in principe merk je er weinig van.. 'n vriend van me met dezelfde auto vergeleek op gas rijden alsof je de airco aan hebt... (S40 1.8i16v).
pi_40791882
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 12:39 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ik geloof ook niet in het 0% vermogensverlies verhaal.. mijn auto rijd prima op de Vialle LPi installatie, alleen als je op benzine rijd dan is er met name boven de 3000 rpm gewoon meer puf.
Nou hoeft dat met mijn auto eigenlijk nooit, dus in principe merk je er weinig van.. 'n vriend van me met dezelfde auto vergeleek op gas rijden alsof je de airco aan hebt... (S40 1.8i16v).
toch kan dat 0% verlies aangetoond worden met meetwaarden alleen is dat gemeten onder de meest ideale omstandigheden (ECE ritcylcus met een optimaal afgesteld systeem.) dat zal in de praktijk iets minder zijn.
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_40792390
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 12:43 schreef vlad het volgende:

[..]

toch kan dat 0% verlies aangetoond worden met meetwaarden alleen is dat gemeten onder de meest ideale omstandigheden (ECE ritcylcus met een optimaal afgesteld systeem.) dat zal in de praktijk iets minder zijn.
Tis ook niet erg ofzo, vind het alleen van die suffe beweringen altijd
Zo had mijn vorige gas-bak een indirect ingespoten G3 installatie (luchtinlaat inspuiting) en daar had je zeker vermogensverlies, maar ook dat was geen probleem.

Ik zou daarom niet graag een auto die al krap in de PK's zit op gas gaan rijden, misschien wordt het dan zeuren en ga je je gaspedaal te veel gebruiken terwijl je op gas rijd...
pi_40792707
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 12:59 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Tis ook niet erg ofzo, vind het alleen van die suffe beweringen altijd
Zo had mijn vorige gas-bak een indirect ingespoten G3 installatie (luchtinlaat inspuiting) en daar had je zeker vermogensverlies, maar ook dat was geen probleem.

Ik zou daarom niet graag een auto die al krap in de PK's zit op gas gaan rijden, misschien wordt het dan zeuren en ga je je gaspedaal te veel gebruiken terwijl je op gas rijd...
er zijn nog geen direct ingespoten autogas systemen
en bij een "normaal" lpg systeem heb je inderdaad iets vermogensverlies, door het verhaal wat ik in een eerdere post verteld heb Bij LPI is het vermogensverlies iig heel klein
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_40798419
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:08 schreef vlad het volgende:

[..]

er zijn nog geen direct ingespoten autogas systemen
en bij een "normaal" lpg systeem heb je inderdaad iets vermogensverlies, door het verhaal wat ik in een eerdere post verteld heb Bij LPI is het vermogensverlies iig heel klein
Ah, nagoed, de injectoren zitten nu in het inlaatspruitstuk, gevoelsmatig redelijk direct
Ik had dus een monopoint injectiesysteem.. haperde ook wat meer als je hard optrok en dan op de motor ging remmen etc en je had kans op die backfires. LPi heeft dat ook niet meer toch? (tenzij je lekker injectors hebt, maar toch
pi_40798790
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:43 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Ah, nagoed, de injectoren zitten nu in het inlaatspruitstuk, gevoelsmatig redelijk direct
Ik had dus een monopoint injectiesysteem.. haperde ook wat meer als je hard optrok en dan op de motor ging remmen etc en je had kans op die backfires. LPi heeft dat ook niet meer toch? (tenzij je lekker injectors hebt, maar toch
backfire bij injectiesystemen (multi point) komt niet veel meer voor idd.
En zeker niet bij lekkende injectoren. (lekkende injectoren = rijker mengsel. en backfire ontstaat bij arm mengsel )
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_40848893
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:37 schreef veldmuis het volgende:
http://www.tinq.nl/revo2/tinq/index.php?page=tinqlist&sort=5
Heb je daar bijvoorbeeld wat aan?
Zullen vast meer benzineboeren met zo'n lijst zijn.
Zie de link in mijn sig bijvoorbeeld
pi_40875312
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 12:59 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Tis ook niet erg ofzo, vind het alleen van die suffe beweringen altijd
Zo had mijn vorige gas-bak een indirect ingespoten G3 installatie (luchtinlaat inspuiting) en daar had je zeker vermogensverlies, maar ook dat was geen probleem.

Ik zou daarom niet graag een auto die al krap in de PK's zit op gas gaan rijden, misschien wordt het dan zeuren en ga je je gaspedaal te veel gebruiken terwijl je op gas rijd...
De grap met LPG is dat het gewoon lachen is als je auto 1:8 loopt. Omdat je nog steeds DIK goedkoper rijdt dan met benzine...

Seat Leon 1.8 20VT op LPi zou ik willen, 180 beesten onder de kap en dikke turbo benzine koppel waar je U tegen zegt
pi_59795020
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tinq heeft de LPG eruitgegooid omdat onbemande stations geen LPG mogen verkopen.
Behalve dan die Tinq in koekange tussen hoogeveen en meppel. Tja dan noem je ook een gat, maar ze verkopen echt LPG, omdat deze Tinq de eigenaren op het terrein heeft wonen.

Om nog even terug te komen op het Verhaal van wel of geen LPG-stations in de bebouwde kom. Het mag, mits je gefundeert kan aan tonen dat het groepsrisico niet groter wordt, of dat door adequate maatregelen de risico's worden ondervangen.
Suit up! Because it's going to be LEGENDARY!
pi_59807990
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:16 schreef Roel0f het volgende:

[..]

Behalve dan die Tinq in koekange tussen hoogeveen en meppel. Tja dan noem je ook een gat, maar ze verkopen echt LPG, omdat deze Tinq de eigenaren op het terrein heeft wonen.

Om nog even terug te komen op het Verhaal van wel of geen LPG-stations in de bebouwde kom. Het mag, mits je gefundeert kan aan tonen dat het groepsrisico niet groter wordt, of dat door adequate maatregelen de risico's worden ondervangen.
Check es de datum van de post waar je op geqoute hebt?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')