abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40791743
Ik geloof ook niet in het 0% vermogensverlies verhaal.. mijn auto rijd prima op de Vialle LPi installatie, alleen als je op benzine rijd dan is er met name boven de 3000 rpm gewoon meer puf.
Nou hoeft dat met mijn auto eigenlijk nooit, dus in principe merk je er weinig van.. 'n vriend van me met dezelfde auto vergeleek op gas rijden alsof je de airco aan hebt... (S40 1.8i16v).
pi_40791882
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 12:39 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ik geloof ook niet in het 0% vermogensverlies verhaal.. mijn auto rijd prima op de Vialle LPi installatie, alleen als je op benzine rijd dan is er met name boven de 3000 rpm gewoon meer puf.
Nou hoeft dat met mijn auto eigenlijk nooit, dus in principe merk je er weinig van.. 'n vriend van me met dezelfde auto vergeleek op gas rijden alsof je de airco aan hebt... (S40 1.8i16v).
toch kan dat 0% verlies aangetoond worden met meetwaarden alleen is dat gemeten onder de meest ideale omstandigheden (ECE ritcylcus met een optimaal afgesteld systeem.) dat zal in de praktijk iets minder zijn.
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_40792390
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 12:43 schreef vlad het volgende:

[..]

toch kan dat 0% verlies aangetoond worden met meetwaarden alleen is dat gemeten onder de meest ideale omstandigheden (ECE ritcylcus met een optimaal afgesteld systeem.) dat zal in de praktijk iets minder zijn.
Tis ook niet erg ofzo, vind het alleen van die suffe beweringen altijd
Zo had mijn vorige gas-bak een indirect ingespoten G3 installatie (luchtinlaat inspuiting) en daar had je zeker vermogensverlies, maar ook dat was geen probleem.

Ik zou daarom niet graag een auto die al krap in de PK's zit op gas gaan rijden, misschien wordt het dan zeuren en ga je je gaspedaal te veel gebruiken terwijl je op gas rijd...
pi_40792707
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 12:59 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Tis ook niet erg ofzo, vind het alleen van die suffe beweringen altijd
Zo had mijn vorige gas-bak een indirect ingespoten G3 installatie (luchtinlaat inspuiting) en daar had je zeker vermogensverlies, maar ook dat was geen probleem.

Ik zou daarom niet graag een auto die al krap in de PK's zit op gas gaan rijden, misschien wordt het dan zeuren en ga je je gaspedaal te veel gebruiken terwijl je op gas rijd...
er zijn nog geen direct ingespoten autogas systemen
en bij een "normaal" lpg systeem heb je inderdaad iets vermogensverlies, door het verhaal wat ik in een eerdere post verteld heb Bij LPI is het vermogensverlies iig heel klein
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_40798419
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:08 schreef vlad het volgende:

[..]

er zijn nog geen direct ingespoten autogas systemen
en bij een "normaal" lpg systeem heb je inderdaad iets vermogensverlies, door het verhaal wat ik in een eerdere post verteld heb Bij LPI is het vermogensverlies iig heel klein
Ah, nagoed, de injectoren zitten nu in het inlaatspruitstuk, gevoelsmatig redelijk direct
Ik had dus een monopoint injectiesysteem.. haperde ook wat meer als je hard optrok en dan op de motor ging remmen etc en je had kans op die backfires. LPi heeft dat ook niet meer toch? (tenzij je lekker injectors hebt, maar toch
pi_40798790
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:43 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Ah, nagoed, de injectoren zitten nu in het inlaatspruitstuk, gevoelsmatig redelijk direct
Ik had dus een monopoint injectiesysteem.. haperde ook wat meer als je hard optrok en dan op de motor ging remmen etc en je had kans op die backfires. LPi heeft dat ook niet meer toch? (tenzij je lekker injectors hebt, maar toch
backfire bij injectiesystemen (multi point) komt niet veel meer voor idd.
En zeker niet bij lekkende injectoren. (lekkende injectoren = rijker mengsel. en backfire ontstaat bij arm mengsel )
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_40848893
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:37 schreef veldmuis het volgende:
http://www.tinq.nl/revo2/tinq/index.php?page=tinqlist&sort=5
Heb je daar bijvoorbeeld wat aan?
Zullen vast meer benzineboeren met zo'n lijst zijn.
Zie de link in mijn sig bijvoorbeeld
pi_40875312
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 12:59 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Tis ook niet erg ofzo, vind het alleen van die suffe beweringen altijd
Zo had mijn vorige gas-bak een indirect ingespoten G3 installatie (luchtinlaat inspuiting) en daar had je zeker vermogensverlies, maar ook dat was geen probleem.

Ik zou daarom niet graag een auto die al krap in de PK's zit op gas gaan rijden, misschien wordt het dan zeuren en ga je je gaspedaal te veel gebruiken terwijl je op gas rijd...
De grap met LPG is dat het gewoon lachen is als je auto 1:8 loopt. Omdat je nog steeds DIK goedkoper rijdt dan met benzine...

Seat Leon 1.8 20VT op LPi zou ik willen, 180 beesten onder de kap en dikke turbo benzine koppel waar je U tegen zegt
pi_59795020
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tinq heeft de LPG eruitgegooid omdat onbemande stations geen LPG mogen verkopen.
Behalve dan die Tinq in koekange tussen hoogeveen en meppel. Tja dan noem je ook een gat, maar ze verkopen echt LPG, omdat deze Tinq de eigenaren op het terrein heeft wonen.

Om nog even terug te komen op het Verhaal van wel of geen LPG-stations in de bebouwde kom. Het mag, mits je gefundeert kan aan tonen dat het groepsrisico niet groter wordt, of dat door adequate maatregelen de risico's worden ondervangen.
Suit up! Because it's going to be LEGENDARY!
pi_59807990
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:16 schreef Roel0f het volgende:

[..]

Behalve dan die Tinq in koekange tussen hoogeveen en meppel. Tja dan noem je ook een gat, maar ze verkopen echt LPG, omdat deze Tinq de eigenaren op het terrein heeft wonen.

Om nog even terug te komen op het Verhaal van wel of geen LPG-stations in de bebouwde kom. Het mag, mits je gefundeert kan aan tonen dat het groepsrisico niet groter wordt, of dat door adequate maatregelen de risico's worden ondervangen.
Check es de datum van de post waar je op geqoute hebt?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')