Jij hebt een scooterquote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:58 schreef jochem8 het volgende:
Nooit geen problemen mee. Heb ook een tijdje kapotte accu gehad (aanduwen of jumpstarten) en bij het tanken gewoon laten draaien. Wel oppassn voor carjackers
Zie je wel het is dus een slecht plan dat nooit goed kan gaanquote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:58 schreef jochem8 het volgende:
Nooit geen problemen mee.
Alleen uit de tank, niet wat je knoeit, dus ook niet wat via via op je hete uitlaat loopt... Kun je ook duidelijk ruiken, ieder station stinkt naar brandstof.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 07:32 schreef dahei het volgende:
DIt kan geen kwaad in Nederland omdat hier bij elk tankstation de gassen weggezogen worden door de pomp.
Vroeger wel ooit gehadquote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:49 schreef lipje het volgende:
[..]
Jij hebt een scootergeen oto. T zijn dan ordinaire dieven
![]()
Er kan dan iets meer in.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:08 schreef geelhoed het volgende:
Kan iemand me vertellen wat het voordeel van tanken met de motor aan is?
Ja omdat er tijdens het tanken een koffiekopje uitloopt richting je benzine slurpende motor kan er inderdaad iets meer in voor de pomp uit slaatquote:
Bij onbemande tankstations laat ik m altijd lopen, is beter voor het milieu en de ontsteking om hem te laten draaien. Scheelt 1x starten.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:58 schreef UFOtje het volgende:
Tja.. bij de autosport in het algemeen kan het toch ook?
Krijg je daar nooit gezeik mee, een draaiende motor tijdens het tanken?
Dacht dat de motor altijd uit MOEST bij een tankstation, ivm veiligheid ed.
Terecht natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:24 schreef Omkron het volgende:
De Shell hier in de buurt ging flippen toen een automonteur (waarschijnlijk met goede redenen) de motor liet draaien.
Overigens ging een anders shell (ook in de buurt0 flippen toen iemand zijn telefoon opnam tijdens tanken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:26 schreef UFOtje het volgende:
[..]
Terecht natuurlijk.
Elke mogelijkheid op ongelukken moet je daar zien te voorkomen.
Dat is ook en kwats, dat hebben ze geloof ik bij brainiac getest, en een telefoon gaf onder geen enkele omstandigheid een vonk, zoals gezegd werd door sommige pompen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:28 schreef Omkron het volgende:
[..]
Overigens ging een anders shell (ook in de buurt0 flippen toen iemand zijn telefoon opnam tijdens tanken.
Beetje autobedrijf heeft wel een mobiel starterspack, en eigenlijk ook wel een jerrycan benzinequote:Op donderdag 10 augustus 2006 17:57 schreef Barcaconia het volgende:
Ik tank zo vaak met de motor draaiende. Wel slechts een paar liter elke keer.
Ik werk bij een dealerbedrijf, en als een occasion voor een proefrit weg moet en de tank is leeg, en de accu ook, dan moet ik de starter gebruiken, en kan de motor bij het tankstation dus niet afgezet worden omdat hij dan niet meer start...
Tot nu toe is het nog nooit een probleem geweest, maar het is dan ook elke keer maar 4/5 liter.
door wat?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 08:33 schreef dahei het volgende:
dat de gassen worden weggezogen?
die dus afzuigt tegelijkertijd met tanken? ik zal er eens op lettenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 10:41 schreef yup het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de slang van een pomp bij een station een damp-retourslang...
Volgens mij kan je dat niet zien hoor, maar als het goed is hebben ze gewoon allemaal een damp-retourslang...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 10:51 schreef rival het volgende:
[..]
die dus afzuigt tegelijkertijd met tanken? ik zal er eens op letten
er zal dan toch nog een extra gat moeten zitten vlak boven of naast waar de benzine eruit komt.... kan namelijk niet via hetzelfde gat eruit komen en erin gezogen worden!.. en aangezien het wel moet werken.... zal het ook wel hard zuigen.. en zou je het moeten horen mits dichtbij genoegquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:02 schreef yup het volgende:
[..]
Volgens mij kan je dat niet zien hoor, maar als het goed is hebben ze gewoon allemaal een damp-retourslang...
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 08:33 schreef dahei het volgende:
Weten jullie wel dat benzine in vloeibare vorm niet brandbaar
voordat diesel brand moet er heel wat gebeuren hoorquote:Op maandag 14 augustus 2006 15:13 schreef Schlumberger het volgende:
Het valt inderdaad echt enorm mee met die 'gevaren'. Bijna alle damp wordt afgezogen (inderdaad door de dampretourslang) , en wat er overblijft waait weg of is in ieder geval in een ongevaarlijke concentratie.
Dit betekent dat je dus bij wijze van spreken met je vlammende gasbrander pirouettes kan draaien tijdens het tanken
Overigens zie ik vaak genoeg truckers 500 liter diesel in hun tank gooien, terwijl ze er rustig een shaggie bij roken.
bij de pomp waar ik tankt werkt dat niet, want het handvat blijft niet vast zitten (je moet de hendel ingeknepen houden) en volgens mij is dat bij elk tankstation in NL zo (is verplicht dacht ik?)quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:25 schreef Wojworshebn het volgende:
Nou onzin..s'winters kun je lekker de slang erin hangen en dan weer binnen gaan zitten met de kachel aan.
Ik geloof dat het inderdaad niet meer mag bij 'publieke' tankstations. Bij eigen pompen (zoals bij een transportbedrijf of iets dergelijks) mag het wel. Bij mijn werk werkt het palletje namelijk nog gewoonquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:57 schreef gateway het volgende:
[..]
bij de pomp waar ik tankt werkt dat niet, want het handvat blijft niet vast zitten (je moet de hendel ingeknepen houden) en volgens mij is dat bij elk tankstation in NL zo (is verplicht dacht ik?)
k, maar ik denk dat de meeste hier ''publiek'' tanken, dus het werkt niet meer, dus in de winter in je warme auto gaan zitten is er niet bij (of je moet een ander hebben die de hendel voor je vasthoudt of met een ijzerdraadje de boel vastzetten)quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:03 schreef Schlumberger het volgende:
[..]
Ik geloof dat het inderdaad niet meer mag bij 'publieke' tankstations. Bij eigen pompen (zoals bij een transportbedrijf of iets dergelijks) mag het wel. Bij mijn werk werkt het palletje namelijk nog gewoon
Ja, en dat schijnt vooral voor te komen bij vrouwenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:54 schreef geelhoed het volgende:
Het in en uit de auto stappen is nou net het gevaarlijkste, je bouwt dan statische electriciteit op wat voor een vonk en een ontploffing kan zorgen als je het tankpistool weer beetpakt.
kijk maar naar de vonkonsteking van een aansteker of gasfornuis.... das ook maar een beetje (okeej doet wel zeer aan je vingers) maar een flinke lading statische elektriciteit doet ook zeerquote:Op donderdag 17 augustus 2006 01:14 schreef Schlumberger het volgende:
[..]
Ja, en dat schijnt vooral voor te komen bij vrouwenDoor hun kleding (panties enzo) wordt er sneller statische elektriciteit opgebouwd.... althans, dat vertelde een collega.
Toch, met het oog op wat ik hiervoor in dit topic schreef: ik vind het echt bizar dat die dingen gebeuren, de beveiligingen zijn echt goed. Ik snap niet dat zo'n klein beetje elektriciteit de boel al in de hens kan zetten![]()
ja dat komt dan doordat de benzine (of wat ze ook tanken) op de hete uitlaat komt..... en dan vliegt alles in de hens!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:42 schreef Turquaz52 het volgende:
hebben jullie die ene clip dan gezien van de F1 die bij pits in fik vloog??
een pits monteur zat te tanken en ineens vloog de buis uit de tankgat. na 1 sec vloog alles in fik.
ff zoeken op video google (A)
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:13 schreef gateway het volgende:
[..]
ja dat komt dan doordat de benzine (of wat ze ook tanken) op de hete uitlaat komt..... en dan vliegt alles in de hens!
Meteen na een lange rit. Anders komt er door de warmte een beetje condensvorming in je tank en dat is slecht. Als je hem meteen aftankt heb je dit niet.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:16 schreef glasbak het volgende:
Het nadeel is dat als je tankt met draaiende motor, het langer duurt voordat je tank vol is. Je hebt zelfs kans dat je daar helemaal niet meer wegkomt.
Weten de mensen hier trouwens dat je een diesel bij voorkeur aan het eind van de dag of ná een lange rit aftankt?
Diegene die het weet, mag het zeggen
nog nooit gehoord en nog nooit last van gehad, ik tank wanneer dat nodig is, of dat nou na een lange rit is of na 5km (huis-tankstation)quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:22 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Meteen na een lange rit. Anders komt er door de warmte een beetje condensvorming in je tank en dat is slecht. Als je hem meteen aftankt heb je dit niet.
Helemaal goed.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:22 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Meteen na een lange rit. Anders komt er door de warmte een beetje condensvorming in je tank en dat is slecht. Als je hem meteen aftankt heb je dit niet.
In principe merk je er ook niet echt veel van. Er zit tenslotte niet voor niets een waterfilter/afscheiding in je brandstof systeem. Als je veel last hebt van condensvorming in je tank, zal die wat eerder aan vervanging/verschoning toe zijn.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:22 schreef gateway het volgende:
[..]
nog nooit gehoord en nog nooit last van gehad, ik tank wanneer dat nodig is, of dat nou na een lange rit is of na 5km (huis-tankstation)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |