k, maar ik denk dat de meeste hier ''publiek'' tanken, dus het werkt niet meer, dus in de winter in je warme auto gaan zitten is er niet bij (of je moet een ander hebben die de hendel voor je vasthoudt of met een ijzerdraadje de boel vastzetten)quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:03 schreef Schlumberger het volgende:
[..]
Ik geloof dat het inderdaad niet meer mag bij 'publieke' tankstations. Bij eigen pompen (zoals bij een transportbedrijf of iets dergelijks) mag het wel. Bij mijn werk werkt het palletje namelijk nog gewoon
Ja, en dat schijnt vooral voor te komen bij vrouwenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:54 schreef geelhoed het volgende:
Het in en uit de auto stappen is nou net het gevaarlijkste, je bouwt dan statische electriciteit op wat voor een vonk en een ontploffing kan zorgen als je het tankpistool weer beetpakt.
kijk maar naar de vonkonsteking van een aansteker of gasfornuis.... das ook maar een beetje (okeej doet wel zeer aan je vingers) maar een flinke lading statische elektriciteit doet ook zeerquote:Op donderdag 17 augustus 2006 01:14 schreef Schlumberger het volgende:
[..]
Ja, en dat schijnt vooral voor te komen bij vrouwenDoor hun kleding (panties enzo) wordt er sneller statische elektriciteit opgebouwd.... althans, dat vertelde een collega.
Toch, met het oog op wat ik hiervoor in dit topic schreef: ik vind het echt bizar dat die dingen gebeuren, de beveiligingen zijn echt goed. Ik snap niet dat zo'n klein beetje elektriciteit de boel al in de hens kan zetten![]()
ja dat komt dan doordat de benzine (of wat ze ook tanken) op de hete uitlaat komt..... en dan vliegt alles in de hens!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:42 schreef Turquaz52 het volgende:
hebben jullie die ene clip dan gezien van de F1 die bij pits in fik vloog??
een pits monteur zat te tanken en ineens vloog de buis uit de tankgat. na 1 sec vloog alles in fik.
ff zoeken op video google (A)
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:13 schreef gateway het volgende:
[..]
ja dat komt dan doordat de benzine (of wat ze ook tanken) op de hete uitlaat komt..... en dan vliegt alles in de hens!
Meteen na een lange rit. Anders komt er door de warmte een beetje condensvorming in je tank en dat is slecht. Als je hem meteen aftankt heb je dit niet.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:16 schreef glasbak het volgende:
Het nadeel is dat als je tankt met draaiende motor, het langer duurt voordat je tank vol is. Je hebt zelfs kans dat je daar helemaal niet meer wegkomt.
Weten de mensen hier trouwens dat je een diesel bij voorkeur aan het eind van de dag of ná een lange rit aftankt?
Diegene die het weet, mag het zeggen
nog nooit gehoord en nog nooit last van gehad, ik tank wanneer dat nodig is, of dat nou na een lange rit is of na 5km (huis-tankstation)quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:22 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Meteen na een lange rit. Anders komt er door de warmte een beetje condensvorming in je tank en dat is slecht. Als je hem meteen aftankt heb je dit niet.
Helemaal goed.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:22 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Meteen na een lange rit. Anders komt er door de warmte een beetje condensvorming in je tank en dat is slecht. Als je hem meteen aftankt heb je dit niet.
In principe merk je er ook niet echt veel van. Er zit tenslotte niet voor niets een waterfilter/afscheiding in je brandstof systeem. Als je veel last hebt van condensvorming in je tank, zal die wat eerder aan vervanging/verschoning toe zijn.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:22 schreef gateway het volgende:
[..]
nog nooit gehoord en nog nooit last van gehad, ik tank wanneer dat nodig is, of dat nou na een lange rit is of na 5km (huis-tankstation)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |