nee nee...quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:01 schreef ninaw het volgende:
de waakvlam wil juist niet aan, of bedoel je eerst 1 minuut alleen de knop met het vlammetje, dat er 1 minuut gas in loopt? ik zal het eens proberen.
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:57 schreef Deetch het volgende:
Je moet de knop idd langer ingedrukt houden. Ik zou, zeker als het een ouwe kachel is, die knop minstens een minuut ingedrukt houden en langzaam weer loslaten.
De waakvlam moet nl. eerst een thermokoppel opwaremn die controleerd of de waakvlam aan is. Indien dit thermokoppel niet warm genoeg is (omdat de waakvlam niet (lang genoeg) aan is zal de gasafvoer weer sluiten.
De knop die voor de gastoevoer zorgt, moet je ingedrukt houden. Dan zie je, als je het ontstekingsknopje ingedrukt houdt, een vonk. En dan moet inderdaad de waakvlam aangaan. Dan de gasknop nog steeds ingedrukt houden.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:05 schreef ninaw het volgende:
kankerkachel inderdaad, ik kan er ook niet met een lucifer bij om de waakvlam aan te krijgen, maar ik zie wel telkens een vonkje als ik dee knop indruk.
staat je huis er nog?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:15 schreef ninaw het volgende:
ah een lucifer op een breinaald, daar had ik nog niet aan gedacht, ik bedenk me trouwens nu dat ik er met een sateprikker waarschijnlijk ook bij kan, bedankt!
...kan zijn dat 't piëzo element of bougie die de vonk moet geven versleten is.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:30 schreef ninaw het volgende:
grmpf zelfs met een sateprikker kan ik er niet bij, of in ieder geval niet zo dat ik hem ook nog een beetje normaal kan vasthouden. nou ja nu is het gelukkig nog niet koud, ik kijk de eerstvolgende keer dat er een handig iemand in de buurt is wel even of we anders de buitenkant eraf kunnen halen en hem dan met de hand aansteken.
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:39 schreef Silven het volgende:
JULLIE LATEN ME LACHEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:44 schreef Silven het volgende:
Jij dacht zeker al: wat is dat koud in die douche, man!
"Het laatste wat ze zei was 'aan'.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:44 schreef Marsepein het volgende:
Je kunt vaak geen grotere gasvlam kiezen tijdens het onsteken. Je kunt bijvoorbeeld wel wat langer die knop ingedrukt houden, zodat zich rond de vonk ietwat gas verzameld en dan pas vonken. Dat geeft wat vaker kans op succes.
ging hier vroegaah bij de geiser ook primaquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:44 schreef Marsepein het volgende:
Je kunt vaak geen grotere gasvlam kiezen tijdens het onsteken. Je kunt bijvoorbeeld wel wat langer die knop ingedrukt houden, zodat zich rond de vonk ietwat gas verzameld en dan pas vonken. Dat geeft wat vaker kans op succes.
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:41 schreef ninaw het volgende:
hoi, ik heb hem inmiddels weer aangekregen, met een extra lange lucifer kon ik erbij en ging hij gewoon aan, nu doet hij het weer prima.
Ik zal je eventjes helpen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:47 schreef longinus het volgende:
Mensen die nu al de kachel aanhebben:
[ . ] Geschikt
[ x ] Ongeschikt
Ah, jij doucht koudquote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:47 schreef longinus het volgende:
[ . ] Geschikt
[ x ] Ongeschikt
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:47 schreef longinus het volgende:
[ . ] Geschikt
[ x ] Ongeschikt
...ik weet niet welke beunhaas bij jou geweest is, maar als jij warm tapwater moet verkrijgen via de gaskachel...zou ik maar een andere installateur nemen.quote:
Jij sprak over kachelquote:Op donderdag 17 augustus 2006 09:35 schreef Make-Yourself het volgende:
[..]
...ik weet niet welke beunhaas bij jou geweest is, maar als jij warm tapwater moet verkrijgen via de gaskachel...zou ik maar een andere installateur nemen.
..hmzz.....bij ons is de huistemp. nog niet onder de 20-21° C geweest...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 09:46 schreef Marsepein het volgende:
Opmerking was inderdaad niet al te slim![]()
Ach ja, ik ben ook gewoon mens. Maar wel 1 die de cv al opgestookt heeft gehad afgelopen weekend. 17 Graden vond ik wat frisjes in huis.
Dus heel gek is het niet om de kachel al te moeten aansteken, en veel mensen hebben de waakvlam het hela jaar aan staan. Eigenlijk niet nodig .... maar goed.
Hier is het nog steeds 24 graden, ik kan niet wachten op wat kouder weer.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:24 schreef Make-Yourself het volgende:
[..]
..hmzz.....bij ons is de huistemp. nog niet onder de 20-21° C geweest...
Dan is 17°C idd lichtelijk aan de frisse kant...maar goed ik doe dan eerder nog een vest/trui aan, zeker aangezien ik net verhuisd ben en de cv nog niet getest heb. Logischerwijs wacht ik dan tot 't echt koud is, misgaat en ik in de kou zit...
Van een gevelkachel? Lees je het topic wel?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:35 schreef Senang het volgende:
Ontluchten dus.
Eerlijk gezegd nietquote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:26 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Van een gevelkachel? Lees je het topic wel?
Kachels hoef je nooit te ontluchten, dus is het ook niet in 9 van de 10 gevallen een oplossing. Nee, het is 0 van de 10 gevallen een oplossing.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:46 schreef Senang het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd niet
Maar als er problemen met kachels zijn is dat 9 van de 10 keer de oplossing
Ik heb geen ideequote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:31 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Kachels hoef je nooit te ontluchten, dus is het ook niet in 9 van de 10 gevallen een oplossing. Nee, het is 0 van de 10 gevallen een oplossing.![]()
Misschien is K&W niet helemaal jouw plaats, is het nietquote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:44 schreef Senang het volgende:
[..]
Ik heb geen idee
Dat vertelde ik mensen altijd toen ik bij de Gamma werkte![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |