abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40677462
Graag wil ik hier even -en op 90% van de nederlandsche automobilist.

Ter info; Ik ben 26 en heb op mijn 15e leren autorijden door mijn vader. Op m'n 18e kon ik naar 10 lessen examen doen en ben direct geslaagd. Op mijn 19e zat ik op de taxi en bestuurde een dikke benz welke ik zonder moeite door de kleinste steegjes kon sturen. Vanaf m'n 22ste kreeg ik mijn eerste lease-bak en heb er nu 3 versleten. Een ruwe schatting; ik heb zo'n 300K km gereden zonder schade. Zoals velen van zichzelf vinden zeg ik dus ook, Ik vind mezelf een goede bestuurder.

Ik ben wel iemand die van doorrijden houd. En dat is dan ook weer zo'n breed begrip. In mijn geval bedoel ik het volgende. Je zal mij nooit tegenkomen met piepende banden/slippend 70km+ binnen de kom. Dit heeft ook helemaal geen zin.. puur patsergedrag.
Ik geef gas op de snelweg.. niet altijd, maar soms als de ruimte daar is moet je gewoon naar de 180. Onverantwoord?.. misschien.. het scheelt in elk geval tijd wanneer je 100km+ moet afleggen. In mijn beleving zijn er genoeg plaatsen waar hard gereden kan worden op een veilige manier.

Ik kom nog regelmatig in duitsland.. en dan niet net de grens over maar 400km+ duitsland in. En je mag zeggen van de buren wat je wilt. Ze kunnen er wel rijden op de snelweg. En dan gaat het mij er niet om dat iedereen zit te knallen (180KM+) Maar de mensen gunnen elkaar de ruimte. Doordat er vaak veel verschil in snelheid zit op de autobahn houd men er goed rekening met elkaar.

Wanneer ik met 160 naar een vrachtwagen toe rijd en wil deze inhalen en ik zie dat er iemand met 200+ in mijn spiegel dan blijf je even achter de vrachtwagen. Je zal je verbazen maar je zal niet eens hoeven te remmen of in te houden. Voordat je het weet is de snelle automobilist jou voorbij en is er nog genoeg ruimte om achter hem de vrachtwagen te passeren.
Andersom gebeurt dit ook! er komt iemand in de buurt van een vrachtwagen en wil er langs.. maar ik kom er aan met 180+ dan gaan ze niet direct naar de linkerbaan maar wachten en desnoods zie je een remlampje om zo soepel achter je te kunnen invoegen. Er zijn tal van dit soort situaties waarin mensen op de autobahn elkaar goed de ruimte kunnen. Mede door het grote snelheidsverschil natuurlijk.

Hier in nederland is het een totaal ander plaatje. Wanneer ik met 140-150 aankom dan ben ik een aso en zal de random nederlander met 100km z'n auto er gewoon voor gooien.. ook al moet er dan eerst nog 100 meter op de linker baan gereden worden voordat we uberhaupt in de buurt komen van een langzamer voertuig (80km) waar random bob langs wou. Er word geen rekening gehouden met snelheidsverschillen omdat we het niet gewend zijn.

We zijn veeslte panisch om achter een vrachtwagen vast te komen zitten. Omdat je dan niet meer op de linkerbaan komt. We gunnen elkaar geen cm ruimte in dat geval. Ook dit is bijvoorbeeld in duitsland een ander verhaal.

Al met al is (op snelheid na) rechts inhalen mijn meest voorkomende "fout" die ik hier soms dagelijk bega. En verbaas je of niet, wanneer iemand z'n auto er voor gooit om die vrachtwagen in te halen dan ga ik naar lrechts en voor deze automobilist weer naar links zonder ook maar een beetje gas bij te hoeven geven. Met andere woorden.. ruimte/tijd zat om even te wachten voordat je je auto maar de linker baan op gooit.

Ik snap donders goed de verschillende oorzaken waarom we hier rijden zoals het gaat, maar ik zou graag willen dat de nieuwe autorijdende-fok generatie toch serieus eens goed gaat kijken hoe het er aan toe gaan op de autobahn top opzichte van hier. En dan hoef je helemaal niet hard te gaan rijden. Probeer er van te leren hoe men elkaar de ruimte geeft.

dat moest er ff uit
  donderdag 10 augustus 2006 @ 10:26:48 #2
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_40677535
Ik begrijp je helemaal

In Duitsland houd je ook altijd je hart vast als je een Nederlander in wilt halen.... Die komen zelfs met 90-100 nog naar de linkerbaan zonder te kijken
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_40677608
Ga dan in Duitsland wonen
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_40677676
Fenomeen klinkt me bekend in de oren

wel tof dat je weet dat het gelijk 90% is.

owjah: stoer voor je dat je al zoveel hebt gereden.. en nu?
  donderdag 10 augustus 2006 @ 10:32:47 #5
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_40677697
Het is toch algemeen bekend dat Nederlanders qua rijden op hetzelfde niveau zitten als Chinezen?
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
  donderdag 10 augustus 2006 @ 10:33:17 #6
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_40677715
Tssssssssssssssk, eik zit je hier te vertellen dat je er na 300K+ km's nog steeds niet weet hoe je auto moet rijden
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  donderdag 10 augustus 2006 @ 10:34:15 #7
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40677736
Aan de andere kant zie je in Duitsland vaak dat zelfs bij driebaans snelwegen de Duitsers allemaal op de linkerbaan hangen. Vooral bij die mooie bergwegen, waar je uitzicht hebt op een flink stuk weg, kun je dat goed zien (aan beide kanten, dus). Ik ben wel met je eens dat dat 'oh ik wil er eerst nog even langs' zwaar irritant is. En als ik daar al last van heb weet je dat het te ver gaat, want wegens technische beperkingen rijd ik niet vaak harder dan 120 .
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_40677749
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:26 schreef Herkauwer het volgende:
Ik begrijp je helemaal

In Duitsland houd je ook altijd je hart vast als je een Nederlander in wilt halen.... Die komen zelfs met 90-100 nog naar de linkerbaan zonder te kijken
Snap wat ie bedoeld, maar ik snap ook waarom veel mensen hem er inderdaad voor gooien. Je mag hier namelijk maar 120 en daar hoef je dus ook alleen maar rekening mee te houden. Als ze dan subtantieel langzamer rijden wil ik er ook nog wel eens rechts eentje voorbij gaan, maar die lui die als ik al te hard rij ook nog eens op 2cm afstand komen melden dat ik toch echt in de weg rij kunnen mooi geduldig wachten tot ik aan de kant kan voor ze.

Dus tis in Nederland anders dan in Duitsland, dat zal je je dus ook moeten realiseren. Overigens het feit dat je geen schade hebt gereden betekend niet dat je een goede bestuurder bent, technisch gezien zou je een goede bestuurder zijn geweest als je dit topic niet had geopend en iedereen gewoon z'n eigen weg op de snelweg had gegund - ook dat hoort bij 't moderne bestuurderschap
pi_40677760
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:29 schreef vrolijke-frits het volgende:
duitsland is verder ook een schijt land, maar het is ter vergelijken qua rijgedrag
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:31 schreef Rutger1983 het volgende:

En nu weet je dat ik weet waar ik over praat
  donderdag 10 augustus 2006 @ 10:35:08 #10
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_40677762
helemaal 100% eens, laats ook net over de grens in Duitsland, teller op 220, zo'n mongool in z'n ontzettende subaru (ja nederlander) die halve kilometer al op de linkerbaan drukt om een vrachtwagen in te halen en dan ook gewoon op het laatste moment.
Hallo, kijk in je spiegel mongool, auto, xenon, snelle toenadering....DUH
pi_40677850
pi_40677851
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:35 schreef Bob-B het volgende:
helemaal 100% eens, laats ook net over de grens in Duitsland, teller op 220, zo'n mongool in z'n ontzettende subaru (ja nederlander) die halve kilometer al op de linkerbaan drukt om een vrachtwagen in te halen en dan ook gewoon op het laatste moment.
Hallo, kijk in je spiegel mongool, auto, xenon, snelle toenadering....DUH
Ook daar geldt dat je harder mag, maar niet hoeft. Vind het altijd zo typisch dat mensen denken dat ze meer rechten hebben omdat ze harder rijden... koop je eigen weg dan
  donderdag 10 augustus 2006 @ 10:38:42 #13
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_40677877
maximum snelheid is in nl 120,

als je 140 rijdt ben je in overtreding, in duitsland misschien niet maar hier wel.
mensen hebben geen zin om rekening te houden met uitzonderingen rekening te houden.

je gaat tog ook geen 70 rijden waar je 50 mag en dan verw88 dat iedereen voor je aan de kant gaat?
pi_40677879
En de moffen hier in Nederland gaan netje's 120 rijden op de linker baan.
En ze blijven dan ook links rijden onder het mom van je mag toch niet harder
  donderdag 10 augustus 2006 @ 10:40:00 #15
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_40677915
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:38 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Ook daar geldt dat je harder mag, maar niet hoeft. Vind het altijd zo typisch dat mensen denken dat ze meer rechten hebben omdat ze harder rijden... koop je eigen weg dan
survival of the fittest
pi_40678198
quote:

[..]

het gaat er helemaal niet om dat je dan mee recht meb/stoerder bent of wat dan ook..
het gaat er om dat je rekening met elkaar houd.. doe ik ook.. voorang geven enzo
dat kan je ook op de snelweg toepassen
  donderdag 10 augustus 2006 @ 10:51:27 #17
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40678258
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:49 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

het gaat er helemaal niet om dat je dan mee recht meb/stoerder bent of wat dan ook..
het gaat er om dat je rekening met elkaar houd.. doe ik ook.. voorang geven enzo
Voorrang geven? Dat is toch van rechts? Dan moet je degene die van de rechterbaan af wilt inhalen als je zelf links rijdt, dus ook voorrang geven...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_40678271
Zet je er ook even bij hoeveel bonnen je al thuis hebt gehad, patser...
pi_40678390
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:49 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Als je je aan de snelheid houd ben ik het met je eens, rijd je veel te hard moet je accepteren dat de rest dat niet doet. Geen medelijden mee. Ben met je eens dat lui die een kilometer of 5 van te voren voorsoorteren of alvast links rijden voor een afslag en dat met 90km/h rechts ingehaald moeten worden, maar ik die niet bekend staat om z'n traagheid heb ook vaak genoeg van die typische lease-hijgers in m'n nek hangen.. en dan denk ik maar 1 ding: 'relax, ik laat m'n gas wel even los tot ik naar rechts kan oke?'
  donderdag 10 augustus 2006 @ 10:58:38 #20
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  donderdag 10 augustus 2006 @ 10:59:11 #21
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_40678477
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:58 schreef gateway het volgende:
verkapt "zie mij al 300K km gereden, ik ben stoer" hebben topic!
anders reageer je niet
pi_40678490
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:51 schreef enWee het volgende:
Zet je er ook even bij hoeveel bonnen je al thuis hebt gehad, patser...
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:24 schreef Roellie80 het volgende:
Ik ben wel iemand die van doorrijden houd. En dat is dan ook weer zo'n breed begrip. In mijn geval bedoel ik het volgende. Je zal mij nooit tegenkomen met piepende banden/slippend 70km+ binnen de kom. Dit heeft ook helemaal geen zin.. puur patsergedrag.
Dit jaar nu 8x geflitst op de snelweg
pi_40678542
En wat is een kkm ? Zeg dan Mm.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_40678545
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:56 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Als je je aan de snelheid houd ben ik het met je eens, rijd je veel te hard moet je accepteren dat de rest dat niet doet. Geen medelijden mee. Ben met je eens dat lui die een kilometer of 5 van te voren voorsoorteren of alvast links rijden voor een afslag en dat met 90km/h rechts ingehaald moeten worden, maar ik die niet bekend staat om z'n traagheid heb ook vaak genoeg van die typische lease-hijgers in m'n nek hangen.. en dan denk ik maar 1 ding: 'relax, ik laat m'n gas wel even los tot ik naar rechts kan oke?'
Inderdaad, ze wachten maar tot dat ik een vrachtwagen gepasseerd ben. Groot licht, gebaren etc maken mijn auto dan alleen maar langzamer
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
  donderdag 10 augustus 2006 @ 11:01:33 #25
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_40678554
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:59 schreef Roellie80 het volgende:
Dit jaar nu 8x geflitst op de snelweg
Slordig, je ziet die dingen toch
pi_40678559
Doe je goed (en de rest van de bonnen ?)
  donderdag 10 augustus 2006 @ 11:01:37 #27
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_40678560
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:59 schreef Bob-B het volgende:

[..]

anders reageer je niet
jawel ik reageer wel

En ben het gedeeltelijk met TS eens.... maar ze wachten echt niet altijd hoor, die duitsers..... zie ze vaak zat gewoon BAM auto ervoor gooien en dan de andere in de ankers moet....
pi_40678582
lol ik ben het wel eens met TS.
Heb van de zomer een paar keer door duitsland gereden, gaat prima daar...
kom je in nederland moet je 120 rijden... pff sloom, maar goed.. ik denk hou me netjes aan de snelheid, maar jezus, alsj e netjes mee rijd kom je echt een een rotzooi terecht!!!!!!!!

je kan beter 140 rijden als 120 want dan hoef je niet tussen de mensen te rijden die "veilig" willen rijden terwijl ze voor de rest gewoon een gevaar zijn! pfffffffffff!!

maar TS, ik sluit ook aan op de linkerbaan (achter de rest) als er in de horizon een vrachtwagen is beeld komt.... 3 baans in nederland zou beter zijn.

waarom? om de rechterbaan het langzame verkeer! (karretjes vrachtwagens enzo)
de middelbaan, de mensen die zich netjes aan de snelheid willen houden.
en de rechterbaan voor de mensen die gewoon willen doorrijden!

maargoed, ruimte op de nederlandsebaan is er niet en word ook niet gegeven.
pi_40678664
Overigens zit het probleem niet bij het hardrijden in Nederland, maar tweebaanswegen zonder algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens waardoor de weg dichtgeknepen wordt als er weer een vrachtwagen wil inhalen met 81 km/h... (maar dat is een andere discussie)
pi_40678970
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 11:01 schreef MrCrowley het volgende:
Inderdaad, ze wachten maar tot dat ik een vrachtwagen gepasseerd ben. Groot licht, gebaren etc maken mijn auto dan alleen maar langzamer
dat zal je mij nooit zien doen..
zoals ik al aangaf zal ik wanneer er genoeg ruimte is de auto direct rechts passeren, klaar
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 11:01 schreef Bob-B het volgende:
Slordig, je ziet die dingen toch
niet altijd dus.. en dan nog.. die paar tientjes op jaarbasis
Ik betaal bijna net zoveel per jaar aan m'n parkeervergoeding dus zo'n probleem is dat niet
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 11:01 schreef enWee het volgende:
Doe je goed (en de rest van de bonnen ?)
welke rest
  donderdag 10 augustus 2006 @ 11:18:32 #31
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_40679025
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 11:05 schreef enWee het volgende:
Overigens zit het probleem niet bij het hardrijden in Nederland, maar tweebaanswegen zonder algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens waardoor de weg dichtgeknepen wordt als er weer een vrachtwagen wil inhalen met 81 km/h... (maar dat is een andere discussie)
ik zie wel vaker dat men hier die fout maakt door te zeggen dat vrachtwagens maar 80 rijden, dit is niet zo. Ze zijn begrenst op 90. (Daarom dat ze caravans/aanhangwagentjes inhalen die maar 80 mogen.)

en bij volgens mij 99% van de truckers staat de begrenzing uit want als ik op m'n motor relaxt 90 cruise op de snelweg op de rechterbaan plakken ze soms achter me en gaan ze idd inhalen met 5 km's verschil....strange.

zal er wel mee te maken hebben zeker of ze beladen zijn of niet??
  donderdag 10 augustus 2006 @ 11:19:22 #32
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_40679042
quote:
Graag wil ik hier even -en op 90% van de nederlandsche automobilist.

Ter info; Ik ben 26 en heb op mijn 15e leren autorijden door mijn vader . Op m'n 18e kon ik naar 10 lessen examen doen en ben direct geslaagd.
Op mijn 19e zat ik op de taxi en bestuurde een dikke benz welke ik zonder moeite door de kleinste steegjes kon sturen.
Dat is ook een hele kunst

Vanaf m'n 22ste kreeg ik mijn eerste lease-bak en heb er nu 3 versleten.
26 - 22 = 4 jaar. 1 jaar met een lease-auto? Dat kan nooit.
Of je krijgt de afdankertjes die je mag afkarren.

Moeten we je nu stoer vinden ofzo?
Mag ik je nu aanraken?
Surprise Surprise!!! Het onverwachte is de mooiste prijs.
De verrassing brengt u zomaar van de wijs, pas op. Surprise Surprise!!!
pi_40679068
begrijp me goed,

Ik wil niet patsen met "zie mij ff hard rijden" of "iedereen die langzamer dan 120 rijd is stom"
Ik gun iedereen z'n vrijheid.. maar gun dat een ander ook.

andersom dus ook!
wanneer ik rustig 110 rijd, geen haast relaxed en er komt een dikke bak met 160 aan knallen dan zal ik m'n voetje ff van het gas halen om rustig achter hem in te voegen. voor mij een kleine moeite en ik ben zo weer op m'n 110km per uur. Hij is anders weer lang bezig om op snelheid te komen om bij de volgende vrachwagen weer in de ankers te moeten
pi_40679074
quote:
Sukkel
Huh?
pi_40679075
Dus je weet na 300Kkm+ nog steeds niet de regels in Nederland
pi_40679134
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 11:19 schreef Henny_Huisman het volgende:
bla
  donderdag 10 augustus 2006 @ 11:29:12 #37
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_40679301
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 11:22 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Je mag mischien best een aardige jongen zijn, maar ik vind dit soort opschepperij alijd zo gaar.

Opscheppen hoe snel je wel niet je rijbewijs hebt gehaald.
Op je 15e blabla, 10 lessen blaba.
In een 'dikke Benz' door smalle steegjes rijden
In 4 jaar 3 leasbakken verslijten
300k km blabla

Als je dat blokje slap gezwets had weggelaten, was het wel een goed topic geweest.
pi_40679406
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 11:29 schreef Henny_Huisman het volgende:

[..]

Je mag mischien best een aardige jongen zijn, maar ik vind dit soort opschepperij alijd zo gaar.

Op je 15e blabal, 10 lessen blaba.
300k km blabla

Als je dat blokje slap gezwets had weggelaten, was het wel een goed topic geweest.
Ik ben met je eens dat het misschien wat over-the-top klinkt. Ik bedoel het enkel om aan te geven dat ik hier niet loop te zwatsen nadat ik net m'n eerste auto zelfstandig van punt A naar B heb gereden
  Vis een optie? donderdag 10 augustus 2006 @ 11:35:52 #39
70532 loveli
N
pi_40679436
M'n pa heeft bijna 50 jaar schadevrij gereden, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat hij goed kan rijden.

In Duitsland kunnen ze inderdaad goed rijden, men houdt rekening met elkaar. In Nederland niet, dus moet je daar je rijgedrag op aanpassen.
crap in = crap out
pi_40679626
in nederland zijn amper wegen waar 190 normaal aan te houden is.
het is er gewoon niet voor gemaakt
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_40679800
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:29 schreef vrolijke-frits het volgende:
ga eens praten met een visstick. Dan lul je tenminste nog eens op niveau.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_40679832
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:38 schreef Tjahzi het volgende:
maximum snelheid is in nl 120,

als je 140 rijdt ben je in overtreding, in duitsland misschien niet maar hier wel.
mensen hebben geen zin om rekening te houden met uitzonderingen rekening te houden.

je gaat tog ook geen 70 rijden waar je 50 mag en dan verw88 dat iedereen voor je aan de kant gaat?
Precies!!!
And as a finishing touch, God created the Dutch
pi_40679848
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:31 schreef Rutger1983 het volgende:
jezus. Jij ook! Praat met een sperzieboon. Damn jij snapt de issue niet dat is duidelijk. Hup en nu weer naar school.
pi_40679899
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 11:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
in nederland zijn amper wegen waar 190 normaal aan te houden is.
het is er gewoon niet voor gemaakt
eensch..

en ik ben het ook eens met een paar mensen hierboven welke ook al aangaven dat het verschil zit in onder andere het lage snelheidsverschil, 2-baans wegen enz.

Het klopt allemaal wel, en het is op veel plaatsen niet verantwoord om harder dan 160 te gaan rijden. ondanks dat hoeven we niet altijd met z'n allen links te blijven rijden. Als iedereen iets meer van links naar rechts ging kon iedereen net ff beter doorrijden.
Ook ben ik van mening dat dit zou helpen bij beginnende file-vorming

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2006 11:54:49 ]
pi_40679903
quote:
Ik word echt schijtziek van mensen die deze shit posten. Is lezen dan nou zo moeilijk.
pi_40679944
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 11:29 schreef Henny_Huisman het volgende:

[..]

Op je 15e blabla, 10 lessen blaba.
300k km blabla

Beetje romantiseren mag toch. Prik daar door heen en je hebt een goed topic.
pi_40680084
kletz

genoeg gebashed
pi_40680699
Je vergeet even dat we een maximum snelheid hebben op de nederlandse (snel)wegen.

Dus een ander moet zich maar aanpassen omdat jij de wet wilt overtreden.

Rekening houden met een ander: geen enkel probleem, maar het moet wel van twee kanten
komen. Iets wat hardrijders nogal eens willen vergeten.
pi_40680968
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:25 schreef BrickTop het volgende:
Je vergeet even dat we een maximum snelheid hebben op de nederlandse (snel)wegen.

Rekening houden met een ander: geen enkel probleem, maar het moet wel van twee kanten
Iedereen rijdt te hard. Dat is algemeen bekend. Als mensen "door willen rijden" moet dat kunnen. Daar is immers de linkerbaan ook voor gemaakt.
Ga dan niet 100 meter van te voren op de linkerbaan rijden om die vracht auto in te halen! (daar doelt TS mede op).

Mensen denken gewoon dat ze zomaar in kunnen halen en niet opletten op de "hardrijder". Dus ze gooien hem er gewoon voor, omdat zij wel aan de max. snelheid houden en vinden dat de hardrijder toch te hard rijd en zodoende dus eigen rechtertje.

Zulk soort mensen moeten een nekschot krijgen.

Oja "Dus een ander moet zich maar aanpassen omdat jij de wet wilt overtreden" > kom op zeg wat kunnen Hollanders toch precies zeiken (zijn).

[ Bericht 1% gewijzigd door Kletz op 10-08-2006 12:52:34 ]
pi_40681576
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:38 schreef Kletz het volgende:
Oja "Dus een ander moet zich maar aanpassen omdat jij de wet wilt overtreden" > kom op zeg wat kunnen Hollanders toch precies zeiken (zijn).
Zo lust ik er nog wel eentje.. als we dus allemaal maar de teevee van de buren jatten is het dus oke? Dat soort generalisten zouden een nekschot moeten krijgen
Nogmaals: er zijn er genoeg die irritant linksrijden, maar er zijn er ook zat die irritant rechts rijden. Soms moet je gewoon even inhalen, als ik lekker op de cruise 140 rijd en ik zie weer 'n stel van die leaselampen opduiken kan ik of m'n cruise afzetten en remmen omdat meneer de wegpiraat er langs wilt of die ander kan even wachten en 140 achter me aan zitten for the time being. Er zitten 2 kanten aan het verhaal, ik laat me niet intimideren door dat soort lui dus.
pi_40681991
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:59 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Zo lust ik er nog wel eentje.. als we dus allemaal maar de teevee van de buren jatten is het dus oke? Dat soort generalisten zouden een nekschot moeten krijgen
Nogmaals: er zijn er genoeg die irritant linksrijden, maar er zijn er ook zat die irritant rechts rijden. Soms moet je gewoon even inhalen, als ik lekker op de cruise 140 rijd en ik zie weer 'n stel van die leaselampen opduiken kan ik of m'n cruise afzetten en remmen omdat meneer de wegpiraat er langs wilt of die ander kan even wachten en 140 achter me aan zitten for the time being. Er zitten 2 kanten aan het verhaal, ik laat me niet intimideren door dat soort lui dus.
Klopt daar heb ik ook een hekel aan. Ik ben niet diegene die met 180 op iemand afstormt > laat staan dat ik uberhaubt 180 rijd. Ik rij op z'n hardst 160 maar 150 is een een fijne snelheid en dat rijdt gewoon door. En ja dat is dan een snelheidsovertreding, maar die gast die zonder pardon zijn auto er voor gooit, mag dan wel geen snelheid overtreden, maar is op dat moment nog gevaarlijker bezig.
pi_40683379
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:11 schreef Kletz het volgende:

[..]

Klopt daar heb ik ook een hekel aan. Ik ben niet diegene die met 180 op iemand afstormt > laat staan dat ik uberhaubt 180 rijd. Ik rij op z'n hardst 160 maar 150 is een een fijne snelheid en dat rijdt gewoon door. En ja dat is dan een snelheidsovertreding, maar die gast die zonder pardon zijn auto er voor gooit, mag dan wel geen snelheid overtreden, maar is op dat moment nog gevaarlijker bezig.
Daar maak je alsnog een denkfout, als je zo graag zo hard wilt rijden is dat prima, houd er alleen rekening mee dat de minimum snelheid op de snelweg maar 60 ofzo is... en dus niet 120.. dat is namelijk de maximumsnelheid.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:51:37 #53
75556 erkel
back from Dagestan
pi_40683429
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:25 schreef BrickTop het volgende:

Nee.. jij ziet het verkeerd. Geen enkele automobilist moet voor eigen rechter gaan spelen en de regels gaan zitten opleggen aan zijn medebestuurder. Dan breng je alleen maar het overige verkeer in gevaar en dat is wel de bedoeling?

Hardrijders houden over het algemeen meer rekening met het overige verkeer, omndat ze constant allert moeten zijn. Mensen die keurig rijden vallen soms half in slaap en maken nog wel eens een onvermachte manouvre, zonder zich bij na te denken of het wel veilig is.
Weisst
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:20:19 #54
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_40687001
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:11 schreef Kletz het volgende:

[..]

Die gast die naar links wil gaan, kjkt in z'n spiegel, en ziet jouw auto.
Hij denkt: ruimte genoeg. Hij verwacht immers dat jij gewoon 120 rijdt.
Dat kun hij immers ook niet ruiken, en hij is niet helderziend ofzo.

Echter, hij heeft niet in de gaten dat (aso als je bent) met 150. 160 aan komt zetten.
Daar ben je nu eenmaal niet op bedacht op een Nederlandse snelweg.
En ja, dan zit jij ineens vlak achter hem, jij allemaal remmen enzo, toeteren, middelvinger opsteken
pi_40687319
Als je het snelheids verschil niet kan inschatten is het tijd op je rijbewijs in te leveren

Rimpelsaurius
pi_40688057
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:51 schreef erkel het volgende:

[..]

Nee.. jij ziet het verkeerd. Geen enkele automobilist moet voor eigen rechter gaan spelen en de regels gaan zitten opleggen aan zijn medebestuurder. Dan breng je alleen maar het overige verkeer in gevaar en dat is wel de bedoeling?

Hardrijders houden over het algemeen meer rekening met het overige verkeer, omndat ze constant allert moeten zijn. Mensen die keurig rijden vallen soms half in slaap en maken nog wel eens een onvermachte manouvre, zonder zich bij na te denken of het wel veilig is.
Zo bedoel ik het ook niet. Als je je auto naar links gooit om een ander af te remmen ben je ook fout bezig.

Trouwens, je auto naar links "gooien" gebeurd tegenwoordig toch wel, daar hoef je niet te hard voor te rijden.

Hardrijders en rekening houden ? gevaarlijke uitspraak.
Ik zie wel eens mensen met 70 door de straat vliegen. En ja, daar spelen kinderen.
pi_40688078
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:30 schreef ANWB het volgende:
Als je het snelheids verschil niet kan inschatten is het tijd op je rijbewijs in te leveren

Rimpelsaurius
Als je 180 rijd ook.
pi_40688088
het grote verschil tussen duitsland en nederland is de afloop van de ongelukken als het stof is opgestegen....

wat ik wil zeggen en wat mijn mening is is dat duitsers met hun verstand op het gaspedaal rijden,, en met hun lul op de rem
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_40688157
Je mag toch maar 120 km per uur op de Nederlandse snelwegen ?

WAAROM moet een normale bob dan zich aanpassen aan een asociale rijder (rechts inhalen en dan er weer voor schieten is gewoon asociaal) die met 180 km/h aan komt knallen ? Je kan het ook anders zien, dat jij op de linkerbaan een beetje gas terugneemt en dan de andere automobilist netjes naar links kan schuiven.

Maar nee, jij bent de koning met 180 waar iedereen zich aan moet passen
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_40688889
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:59 schreef BrickTop het volgende:

[..]

Als je 180 rijd ook.
Nee, dat mag niet
pi_40692559
180 is fout 120 is netjes
pi_40693021
mensen die niet hard rijden moeten gewoon helemaal rechts rijden want straks slijt mn grootlicht
  donderdag 10 augustus 2006 @ 22:37:05 #63
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40693624
TS moet niet zeiken. Als ik ergens 100 mag, en een vrachtwagen rijdt 80.... en ik ga er vrolijk met 110 voorbij, dan moet jij met je 160+ maar gewoon wachten tot ik er met 110 voorbij ben.

Je hebt 300k+ kilometers gereden, en je weet nu nog niet wat de verkeersregels zijn? En dan ga je zeiken op iemand die zich wel aan de regels houdt, en met de maximum toegestane snelheid een vrachtwagen inhaalt?

Op een weg met 2 rijstroken is sowieso een snelheid van meer dan 140 km/u onverantwoord, althans in Nederland wel waar om de 3 kilometer onderhand wel weer een op of afrit is voor een of ander dorpje, en er veel te vaak invoegend en uitvoegend verkeer is. Veel wegen dieper in Duitsland tussen twee steden in zijn 3 baans, en daar gaat dat natuurlijk wel wat makkelijker.

En 8x geflitst worden dit jaar.... 1x per maand dus tot nu toe. Tis maar waar je graag je geld aan wilt uitgeven..... je WEET dat die flitskasten overal staan, en dan toch is het blijkbaar heel erg moeilijk om je snelheidsmeter op het getal te houden wat daar maximaal is toegestaan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Official ESF Kreviewer donderdag 10 augustus 2006 @ 22:38:22 #64
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_40693669
Meestal ben je maar een domme lul Roellio, maar ik ben het voor de verandering 110% met je eens.

Kansloze automobilisten hier. Er wordt ook veel te weinig gelest op de snelweg.
pi_40694454
Het probleem in NL is dat de mensen tijdens het inhalen niet opschieten.

Als ik zo een loser in me spiegel zie gooi ik hem gewoon dervoor hoor, ga niet op zulke eppo's wachten.

Mensen die redelijk hard aan komen rijden krijgen altijd voorrang van mij.

Edit:
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:50 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Daar maak je alsnog een denkfout, als je zo graag zo hard wilt rijden is dat prima, houd er alleen rekening mee dat de minimum snelheid op de snelweg maar 60 ofzo is... en dus niet 120.. dat is namelijk de maximumsnelheid.
FOUT.

De minimumsnelheid is geen 60. De minimumsnelheid is aanpassen aan het verkeer. Als iedereen 140 rijd en jij komt doodleuk 60 rijden ben jij in zware overtreding en loop je het risico dat de plisie je rijbewijs gaat innemen...
pi_40695325
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 22:37 schreef maartena het volgende:
TS moet niet zeiken. Als ik ergens 100 mag, en een vrachtwagen rijdt 80.... en ik ga er vrolijk met 110 voorbij, dan moet jij met je 160+ maar gewoon wachten tot ik er met 110 voorbij ben.
weet ik tog, nogmaals het gaat me er niet om dat iedereen (te) hard moet rijden. Het gaat mij erom dat wanneer jij een vrachtwagen wilt inhalen en je ziet dat er iemand met hoge snelheid aankomt; duik dan net meteen de linkerbaan op.. maar wacht. Je zult zien dat je in veel gevallen niet eens hoeft te remmen voor de vrachtwagen om links achter de snelheidsduivel aan te sluiten
quote:
En 8x geflitst worden dit jaar.... 1x per maand dus tot nu toe. Tis maar waar je graag je geld aan wilt uitgeven..... je WEET dat die flitskasten overal staan, en dan toch is het blijkbaar heel erg moeilijk om je snelheidsmeter op het getal te houden wat daar maximaal is toegestaan.
Ik rijd dagelijks velen kilometers met de leasebak en vaak gaat het gewoon te langzaam. Ik weet ook niet hoe het komt, maar ik wil gewoon ff net iets harder
en die verkeersboetes was elke keer zo'n 10/20 km te hard. Dan krijg je nog een correctie van 4 of 5 km en uiteindelijk kost je dat ¤32 ofzo
Ik heb ze vorige maand allemaal vanaf januari gekregen en het was bij elkaar iets van ¤240
sneu geld ja, maar dat kan me op de een of andere manier nou ook weer niet net genoeg boeien.

Toevallig heb ik vorige maand een boete gehad van maar liefst ¤130 voor het parkeren op een invalide parkeerplaats . Beetje krom in vergelijking vind ik; maar prima.. ik zal het niet meer doen
pi_40695352
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 22:38 schreef Kreator het volgende:
Meestal ben je maar een domme lul Roellio, maar ik ben het voor de verandering 110% met je eens.
Roellie
pi_40696976
Komt simpelweg door de 3-baanswegen in Duitsland.
In NL heb ik nog nooit op 3-baansweg gereden, en in belgie bij Luik 1 keer.
Dat was aan de ene kant kut (Belgische stronthobbelweg), maar het gaf erg veel ruimte. Vrachtwagens hebben rechterbaan, en soms middenbaan, waardoor er ALTIJD aan de linkerkant genoeg ruimte blijft voor de snelle automobilist. Dat is het hele evrhaal.
Het zou dan ook goed zijn dat we in NL naar 3-baans wegen gaan.
Maar dan gaat GroenLinks en SP zeuren..
Of Greenpeace oid
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:13:48 #69
545 dop
:copyright: dop
pi_40697296
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 11:20 schreef Roellie80 het volgende:
begrijp me goed,

Ik wil niet patsen met "zie mij ff hard rijden" of "iedereen die langzamer dan 120 rijd is stom"
Ik gun iedereen z'n vrijheid.. maar gun dat een ander ook.

andersom dus ook!
wanneer ik rustig 110 rijd, geen haast relaxed en er komt een dikke bak met 160 aan knallen dan zal ik m'n voetje ff van het gas halen om rustig achter hem in te voegen. voor mij een kleine moeite en ik ben zo weer op m'n 110km per uur. Hij is anders weer lang bezig om op snelheid te komen om bij de volgende vrachwagen weer in de ankers te moeten
je piept wel anders als je in een klein autotje zit dat niet zo vlot weer op de 110 zit , dan ben je blij als je ook ff de ruimte krijgt om iemand in te halen op de linker baan.
maar daar hoef jij natuurlijk niet over na te denken, iedereen die jou in de weg zit is lastig
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_40697554
En ik heb ongeveer 200K kilometers al gereden sinds m'n rijbewijs waarvan 150K in mijn huidige auto

Hoe komt het dat jij zoveel auto's slijt eigenlijk?
pi_40697789
Vraag me af hoe je na 1jr je rijbewijs een taxi kan besturen.
Je moet eerst een chaffeurspas hebben en daarnaast minimaal 2jr je rijbewijs.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_40697792
In elk ander land waar maximumsnelheden gelden, doen medeweggebruikers er niet moeilijk over als je te snel rijdt, mits binnen zekere grenzen en zolang je afstand houdt.

Alleen in Nederland lijken mensen te geloven in een door regeltjes maakbare en feilloze samenleving, waarin elk risico kan worden uitgesloten. Een maximumsnelheid is weliswaar een gebod, maar het is niet heilig.
pi_40697820
Owja:

'160 km is snel, veilig en milieuvriendelijk'

ik heb deze link nog niet voorbij zien komen iig
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:32:21 #74
142044 voidmage
ad maiora natus sumus
pi_40697883
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:20 schreef Henny_Huisman het volgende:

[..]

Die gast die naar links wil gaan, kjkt in z'n spiegel, en ziet jouw auto.
Hij denkt: ruimte genoeg.
Echter, hij heeft niet in de gaten dat (aso als je bent) met 150. 160 aan komt zetten.
Daar ben je nu eenmaal niet op bedacht op een Nederlandse snelweg.
En ja, dan zit jij ineens vlak achter hem, jij allemaal remmen enzo, toeteren, middelvinger opsteken
als jij niet kan inschattten hoe snel een auto rijdt dan ben je toch wel een #@%!@##$@%
.
hou op met het rippen op roellie80 alleen omdat hij gelijk heeft en jij je aangevallen voelt omdat je weet dat je niet kan rijden

ga je lelijke vriendin neuken ofzo en als dat niet mag ga spellingsfouten van andere fokkers verbeteren
Carpe Diem!
pi_40698054
lollers

[ Bericht 34% gewijzigd door eBay op 11-08-2006 01:24:09 ]
pi_40698151
Haha, eindelijk een topic!!!
TS!!!!

Nederland zuigt qua snelheden
Weten jullie nog toen de RIng van Amsterdam ff 70 km/h werd? Om wat brakke Suzuki Alto;s (stinkende WAO'ers) die niet harder dan 100 kunnen bijv?
Het maakte het alleen erger Het ging allemaal wel lekker vloeiend maar de instroom en uitstroom van auto's was veel te laag dus rondom de ingangen van die Ring was het propvol en vol met files, de ring zelf ook met pauper die afremmen = de hele rij remt af = file.
File komt altijd door remmende paupers of als de snelheid laag is
Ik word idd ziek van 100 en 120 km/h max, en ik ben pas 15! Mja, soms zit je dan in de auto he...
Ook die kutservianten die je pakken als je ff 50 km/h te hard gaat en dag rijbewijs, kkpaupers. Maar vind het niet gek, het zijn allemaal stinkende geldgraaiers van de belasting etc. Nederland raakt al verneukt omdat dat zootje Ik ben balkenende fan kutclub gewoon hebberig is.
Lage snelheid = veel file en iedereen pissig = veel overtredingen = geld stroomt binnen en de weg raakt minder vol omdat mensen niet meer mogen rijden en gaan carpoolen, allemaal positieve dingen voor hun

Moet je nagaan (ik kan een foto opzoeken of een keer MAKEN) dat het zelfs (lees) AANBEVOLEN om >>130<< te rijden in Duitsland!!
Toen ik naar Tsjechie ging boekte we ook lekker 180-210(bergje af 185-210 he).
Aangekomen in Tsjechie ook, the same shit, ook op volle bakkes.
Met mn oom ook ff 150 op een weg van 70 gereden, kon best, maar het was wel leeg, want om middernacht rijd er geen hond, maar het is niet gemaakt voor 150 he vanwege stoplichten met oversteekplaatsen enzo alhoewel een halve kilometer verder ook iedereen 100 van de berg af boekt. (ik kan wel een pic maken).
In Servie gingen we een keer 110 op een weg van 40 (kon makkelijk).
Politie komt, boete.
50 euro boete Lekker . Alleen geen echte snelwegen maar alleen wat kleine wegen
Toen we weer uit Tsjechie terug kwamen via Duitsland in NL reed iedereen in de linkerbaan 140, echt elke Nederlander, en links allemaal 130.
Duitsland is lekker en nederland gewoon kut voor snelwegen.

Explain me this!
Duitsland zit vol bochten en bergen, je word aanbevolen om 130 of harder te gaan!
Nederland is gewoon een zandbank dat gewoon alleen maar vlak is met haast geen bochten ofzo en je mag niet harder dan 100-120.

Waar gaat het heen met NL
K ben wel blij voor onze klein(klein)kinderen, want als nederland verdwijnt door smeltend poolijs en verhoging van de waterspiegel hebben ze wel een voordeel dat ze tenminste in een land komen waar je zeker harder dan 120 mag (En ja, zelfs na 100 jaar WEET IK GEWOON dat de snelheden zo blijven om bovenstaande redenen)

EN ik voel me niet stoer dat ik in andere landen harder gereden heb, gewoon voorbeelden dan Nederlande snelwegen kutkutpauper zijn
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:50:35 #77
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_40698514
mja, ben het opzich wel met TS eens, alleen kun je het de nederlanders kwalijk nemen? zij houden zich gewoon aan de regels, en dat went.
als je dan als 40+-er al jarenlang keurig 120 rijdt, zul je op de autobahn niet 12 het pedaal inrammen...

Tevens is eigenlijk het enige wat ik mis van TS het feit dat je wat dat betreft veel beter een duitse (2ehands) auto kunt kopen... veel minder remmen/optrekken, minder drempels etc... zo'n duitse kar lijdt veel minder slijtage, en de motor wordt van tijd tot tijd grondig gereinigt door het gas in te trappen gedurende langere tijd
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
  Spellchecker vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:52:50 #78
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_40698578
dus als ik met >120 een vrachtwagen nader moet ik me maar aanpassen en ff wat afremmen zodat jij er eerst langs kunt met je >160?

Tevens -purist.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 01:29:39 #79
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_40699612
Vanavond ook zoiets vreemds.
Ik rij 130 (jaja) op de A7 richting Drachten, op de hele weg rijdt geen auto, behalve dan die ik ga halen, wat doet die malloot, doet zijn knipperlicht aan voor naar links (da's dan toch netjes) en gaat er links rijden ??????
Ben niet zo'n iemand die rechts in gaat halen dus ik op de linkerbaan in de remmen.
En toen ging ie weer naar rechts.
Van dat soort acties snap ik dus niks!
Vorige week een busje die bij elke stoplicht het tegen me moest opnemen op de ring Groningen, ook in de avond, heel rustig dus geen enkel nut.
Bij het laatste stoplicht moest ik rechtdoor en hij linksaf naar Assen.
Die vent was zo opgefokt, stoplichten rechtdoor gaan op groen dus ik ga rijden, gaat die gek ook!!
Gelukkig heeft hij het net op tijd door want aan de andere kant mogen auto's ook weer recht door.

En waarom moeten sommigen zichzelf zo bewijzen in de auto?
Het schijnt iets met lengte te maken te hebben?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 01:45:17 #80
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_40700033
quote:
ik heb zo'n 300K km gereden
wat is een K km??
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 01:50:17 #81
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_40700181
Ik schaam me in Duitsland altijd voor mijn NL platen . Ik ben wat snelweg rijden daar meer duitser dan NLer
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_40701320
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 01:45 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

wat is een K km??
k== 1000
Dus 30k = 30000
enz
  Moderator vrijdag 11 augustus 2006 @ 05:43:46 #83
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_40702180
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 00:40 schreef Sjibble het volgende:
Ik word idd ziek van 100 en 120 km/h max, en ik ben pas 15!

[knip]

EN ik voel me niet stoer dat ik in andere landen harder gereden heb, gewoon voorbeelden dan Nederlande snelwegen kutkutpauper zijn
F.K.A. SuperwormJim
pi_40704344
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 00:13 schreef dop het volgende:
je piept wel anders als je in een klein autotje zit dat niet zo vlot weer op de 110 zit , dan ben je blij als je ook ff de ruimte krijgt om iemand in te halen op de linker baan.
maar daar hoef jij natuurlijk niet over na te denken, iedereen die jou in de weg zit is lastig
Ik heb ook in oude subaru's dahatsu en oude polo-tjes gereden
en geloof me, de meest brakke bak is nog altijd veel sneller van bijvoorbeeld 90km/h tot 110km/h dan de meeste auto's. Welke dan van de 90km/h weer naar de 160 willen klimmen

Maar zoals ik al eerder aangaf, in veel gevallen zal je niet eens hoeven remmen voor de vrachtwagen voor je. Je moet iets dichter naar de vrachwagen toe rijden (en wanneer je 110km/h rijd is er echt wel speling, je rijd niet direct achterop de vrachtwagen. In deze paar seconden is er genoeg ruimte voor snel verkeer om je nog even te passeren
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 00:22 schreef Keiichi het volgende:
Hoe komt het dat jij zoveel auto's slijt eigenlijk?
Mijn werkgever heeft een groot wagenpark en wisselt nogal eens de auto's door onder het personeel. Het kan mij allemaal niet zoveel schelen welke ik krijg. ben in 2002 begonnen met een 206, kreeg daarna in chronoligische volgorde een golf, polo, arosa, lupo en corsa. Heb nu sinds een maandje een nieuwe polo.
Ik heb natuurlijk lang niet alle auto's "op" gereden
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 00:29 schreef Chinless het volgende:
Vraag me af hoe je na 1jr je rijbewijs een taxi kan besturen.
Je moet eerst een chaffeurspas hebben en daarnaast minimaal 2jr je rijbewijs.
vroegâh was dat allemaal nog niet zo strak geregeld
Maar na 2 jaar heb ik alsnog een chauffeurspas gekregen
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 00:52 schreef NoBody122 het volgende:
dus als ik met >120 een vrachtwagen nader moet ik me maar aanpassen en ff wat afremmen zodat jij er eerst langs kunt met je >160?

je gooit m er maar lekker voor.. maar wanneer ik merk dat je veeelste vroeg naar de linker baan duik dan zal ik je gewoon rechts passeren om zonder gevaar jou en de vrachtwagen te passeren.

Dat hoeft je trouwens maar een kaar keer te gebeuren voordat je zal inzien dat wanneer je even 2 sec. geduld hebt om naar links te springen ik je al lang voorbij ben en jij de vrachtwagen kan passeren zonder ook maar 1sec je voet van het gas te halen.

noem me dan maar aso; maar het zorgt wel voor een soepele doorstroming

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2006 10:09:28 ]
pi_40705813
Echt, die mensen die de regels altijd in hun voordeel weten te interpreteren

Maargoed, voor kleine schreeuwerige hardrijdende auto'tjes ga ik al helemaal niet aan de kant. Nu snap ik waarom je het zo irritant vind, je heb alleen maar skelters van de baas gehad
pi_40706148
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 03:11 schreef JohanTop het volgende:

[..]

k== 1000
Dus 30k = 30000
enz
Die k staat al in km. Zeg dan 300 megameter.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_40706293
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 10:08 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

en geloof me, de meest brakke bak is nog altijd veel sneller van bijvoorbeeld 90km/h tot 110km/h dan de meeste auto's. Welke dan van de 90km/h weer naar de 160 willen klimmen

Maar zoals ik al eerder aangaf, in veel gevallen zal je niet eens hoeven remmen voor de vrachtwagen voor je. Je moet iets dichter naar de vrachwagen toe rijden (en wanneer je 110km/h rijd is er echt wel speling, je rijd niet direct achterop de vrachtwagen. In deze paar seconden is er genoeg ruimte voor snel verkeer om je nog even te passeren
Juist. Snap echt niet dat sommige mensen die hardrijders achter zich willen hebben ipv voor zich. Neem aan dat je ook de motoriek hebt om je rechterpoot op te tillen. Nix aan het handje hoor.

Stelletje moraalridders die "wel eventjes die hardrijders laten zien dat ze niet zo hard mogen rijden". Ga toch weg. Weten ze zelf ook best wel, denk je niet?

En als je per se helemaal links wilt inhalen en iedereen rijdt daar 130, dan kies je dus maar. Inhalen met 130, of blijven rijden waar je rijdt. Je haalt immers in, langer dan 10 seconden hoeft dat niet te duren. Imho.

Plus dat ik ook even veel te blij ben met mijn auto en mijn leven om het risico te lopen dat die hardrijder mij niet ziet en mijn golf aan baklappen rijdt Want een 11-jaar oude golf gaat het zeker verliezen van een gloednieuwe BMW.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:27:07 #88
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_40706561
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:34 schreef De_Hertog het volgende:
Aan de andere kant zie je in Duitsland vaak dat zelfs bij driebaans snelwegen de Duitsers allemaal op de linkerbaan hangen. Vooral bij die mooie bergwegen, waar je uitzicht hebt op een flink stuk weg, kun je dat goed zien (aan beide kanten, dus). Ik ben wel met je eens dat dat 'oh ik wil er eerst nog even langs' zwaar irritant is. En als ik daar al last van heb weet je dat het te ver gaat, want wegens technische beperkingen rijd ik niet vaak harder dan 120 .
In duitsland is het normaal om met je groot licht te signalen dat je er langs wil. Hier wordt dat gezien als 'aggressief' rijgedrag. Ben het eens met de OP: Nederlanders rijden over het algemeen enorm bagger. Gunnen mekaar de ruimte niet. Zitten met 80 achter een vrachtwagen en moeten dan 'toevallig' net inhalen op het moment dat jij langs komt, terwijl ze ook even 5 sec hadden kunnen wachten.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:29:03 #89
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_40706620
quote:

Het is geen kwestie van 'rechten', het is gewoon een kwestie van rekening houden met mekaar. Als iemand met een flink snelheidsverschil langs komt kun je hem toch voor laten gaan voordat je die vrachtwagen inhaalt? Kost jou niks extra, en scheelt een hoop irritatie.
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:38 schreef ANWB het volgende:
En de moffen hier in Nederland gaan netje's 120 rijden op de linker baan.
En ze blijven dan ook links rijden onder het mom van je mag toch niet harder
Wederom, even groot licht en ze gaan over het algemeen netjes aan de kanten.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:36:07 #90
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_40706803
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 22:37 schreef maartena het volgende:
Prima, zolang je inhaalt met een fatsoenlijke snelheid. Maar als ik met 140 (mijn standaard snelheid) op een 120km/h snelweg langs kom, en je kachelt de hele tijd achter een vrachtwagen aan, ga dan niet NET voordat ik langs je heen kom met 90km/h die vrachtwagen inhalen maar wacht gewoon ff. Lijkt me niet teveel gevraagd.

En het is dikke onzin dat je er maar vanuit moet gaan dat mensen max 120 rijden. Dan ben je een slechte/onveilige rijder. Sowieso rijden politieauto's 140-150 op de snelweg. Als je de snelheid van een auto niet in kunt schatten moet je van de snelweg (en eigenlijk uit je auto) wegblijven.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:38:12 #91
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_40706857
Verschil is dat je in Nederland echt gewoon een aso bent. In Nederland is het namelijk verboden om harder dan 120 te rijden. Dat hebben we zo met z'n allen afgesproken en daarom is het aso als je je daar niet aan houdt.

In Duitsland mag je wel harder, dus daarom gedragen de mensen zich er ook naar.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:44:08 #92
545 dop
pi_40707007
quote:

[..]

Je hebt gewoon niet door dat jij je ook moet aanpassen aan het verkeer om je heen.
komt het misschien in je op dat je door je snelheid aan te passen je misschien niet zo makkelijk jezelf en een ander in de problemen brengt,
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  Eindredactie Games vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:47:02 #93
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_40707075
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:29 schreef Catbert het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van 'rechten', het is gewoon een kwestie van rekening houden met mekaar. Als iemand met een flink snelheidsverschil langs komt kun je hem toch voor laten gaan voordat je die vrachtwagen inhaalt? Kost jou niks extra, en scheelt een hoop irritatie.
[..]

Wederom, even groot licht en ze gaan over het algemeen netjes aan de kanten.
at is net zoiets als rekeninghouden met het feit dat me buurman elke dag me wil vermoorden. als ik hem maar te vriend oud doet ie dat niet en scheelt een hoop irritatie
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:47:15 #94
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_40707081
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:26 schreef Herkauwer het volgende:
Ik begrijp je helemaal

en dan nog boos op je zijn ook omdat jij te hard aan kwam rijden
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:52:02 #95
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_40707224
Nou is het natuurlijk ook zo dat er in Duitsland toch ook veel 6baans wegen liggen, die iets minder druk zijn dan de doorgaands bomvolle 4baanswegen in Nederland. En de gedeelten waar er in NL 6baanswegen liggen, zouden eigenlijk 8baans wegen moeten liggen. Kortom: behalve triest rijgedrag hebben we ook een wegennet dat het verkeer niet aan kan.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_40707375
Ik snap niet dat mensen janken als andere mensen 20-30 km/h harder gaan dan 120 omdat het eingelijk amper verschil is en hij gewoon voorbij rijd, ipv met geluidsnelheid erlangsfokt

Mensen die klagen om 120 km/h+ en zich niet durven aan te passen

Laat ik wel zeggen dat er het meest doden vallen in het verkeer door mensen die gewoon te langzaam rijden en zich niet aanpassen, stond in de statistieken.

In Kroatie ook, echt een heleboel mensen stierven omdat ze maar 40 mochten door dorpjes en wegen die makkelijk de 70 konden hebben. Er word altijd tegen de slome opgebotst omdat ze NETJES rijden Toen ze de snelheid VERDUBBELDE, HALVEERDE de aantal doden waaronder er maar een paar % van het aantal van daarvoor doodging aan slome rijders oa Tractors, maar dat zijn idg debielen.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_40707642
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:44 schreef dop het volgende:

[..]

Je hebt gewoon niet door dat jij je ook moet aanpassen aan het verkeer om je heen.
komt het misschien in je op dat je door je snelheid aan te passen je misschien niet zo makkelijk jezelf en een ander in de problemen brengt,

voor de zoveelste keer,
Ik kom hier niet verkondigen dat ik de "king of the road" probeer uit te hangen

Het hele issue is aanpassen. Of iemand de wet overtreed door te snel te rijden heb je niks mee te maken. Ze doen maar toch? doe ik het niet.. doet iemand anders het wel. Moet jij dan voor rechtertje spelen?

Ik ben met je eens dat veel snelheidsduivels zich gedragen alsof ze de weg ownen maar daar gaat het hier niet om.

Voorbeeld;
Ik heb geen haast en rijd 130 op de nederlandsche snelweg. 100 meter voor mij rijd een vrachtwagen. Ik kan nu alvast naar links gaan om langzaam deze te passeren. Maar wanneer ik zie dat er iemand gangetje 160/170 er aan komt dan kan ik beter nog even rechts blijven en heeeel misschien als het niet niet uit komt even m'n gas van het pedaal halen om zo soepel achter hem aan te sluiten.

Geloof me, ik heb dit zelf ook vaak meegemaakt, en dan helemaal in duitsland omdat het daar nog veel sneller gaat. Maar je zult merken dat in veel gevallen je helemaal niet hoeft te remmen en er genoeg ruimte/tijd is om alsog wat later naar de linker baan te gaan

Dit is naar mijn idee 10x veiliger dan gewoon maar de auto ervoor te gooien met het risico dat hij net niet genoeg tijd heeft op z'n bak in de ankers te gooien. Dan mag je moraalridder zijn, en hij zit natuurlijk fout als het mis gaat, maar... is dat dan veiliger?
pi_40707770
Ik haak af, tis nu wegpiraat vs moraalridders geworden
pi_40707784
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 00:29 schreef sempron2400 het volgende:
In elk ander land waar maximumsnelheden gelden, doen medeweggebruikers er niet moeilijk over als je te snel rijdt, mits binnen zekere grenzen en zolang je afstand houdt.

Alleen in Nederland lijken mensen te geloven in een door regeltjes maakbare en feilloze samenleving, waarin elk risico kan worden uitgesloten. Een maximumsnelheid is weliswaar een gebod, maar het is niet heilig.
Van mijn Belgische ,Franse en Duitse en Engelse collega's hoor ik hele andere dingen ...
Mijn Duitse collega's hoor je vooral vaak over plekken waar WEL een max. snelheid geldt
pi_40708206
Je verdraait het verhaal helemaal
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_40708259
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:22 schreef DaDude1987 het volgende:
ja joh

als je nou ook nog aangeeft waar ik de plank mis sla dan kon ik er nog wat mee
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:30:58 #102
545 dop
pi_40708449
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:04 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

voor de zoveelste keer,
Ik kom hier niet verkondigen dat ik de "king of the road" probeer uit te hangen

Het hele issue is aanpassen. Of iemand de wet overtreed door te snel te rijden heb je niks mee te maken. Ze doen maar toch? doe ik het niet.. doet iemand anders het wel. Moet jij dan voor rechtertje spelen?

verder kun je hard roepen dat iets 10x veiliger is maar daar heb je zelf helemaal niets mee, anders zou je je zonder probleem aanpassen
Ik ben met je eens dat veel snelheidsduivels zich gedragen alsof ze de weg ownen maar daar gaat het hier niet om.

Voorbeeld;
Ik heb geen haast en rijd 130 op de nederlandsche snelweg. 100 meter voor mij rijd een vrachtwagen. Ik kan nu alvast naar links gaan om langzaam deze te passeren. Maar wanneer ik zie dat er iemand gangetje 160/170 er aan komt dan kan ik beter nog even rechts blijven en heeeel misschien als het niet niet uit komt even m'n gas van het pedaal halen om zo soepel achter hem aan te sluiten.

Geloof me, ik heb dit zelf ook vaak meegemaakt, en dan helemaal in duitsland omdat het daar nog veel sneller gaat. Maar je zult merken dat in veel gevallen je helemaal niet hoeft te remmen en er genoeg ruimte/tijd is om alsog wat later naar de linker baan te gaan

Dit is naar mijn idee 10x veiliger dan gewoon maar de auto ervoor te gooien met het risico dat hij net niet genoeg tijd heeft op z'n bak in de ankers te gooien. Dan mag je moraalridder zijn, en hij zit natuurlijk fout als het mis gaat, maar... is dat dan veiliger?
je moet je iets meer in een ander verplaatsen, niet iedereen heeft 300000 kilometer ervaring en inzicht, ga er nu gewoon eens van uit dat ze het niet doen om jou te zieken.

verder kun je hard roepen dat iets 10x veiliger is maar daar heb je zelf helemaal niets mee, anders zou je je zonder probleem aanpassen
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:42:18 #103
545 dop
pi_40708706
pi_40708714
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:22 schreef DaDude1987 het volgende:
pi_40708841
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:30 schreef dop het volgende:
je moet je iets meer in een ander verplaatsen, niet iedereen heeft 300000 kilometer ervaring en inzicht, ga er nu gewoon eens van uit dat ze het niet doen om jou te zieken.
Omdat ik de situatie van bijde kanten tegenkom kan ik me wel een beetje verplaatsen

Ik denk dat het zeker wel een kwestie van inzicht, gevoel voor snelheid en dergelijke is. Dit is iets wat niet iedereen evengoed kan. We blijven allemaal mensen.
Misschien moet er maar meer geoefend worden op de snelweg tijdens het lessen.
Er is naar mijn mening nog genoef ruimte voor verbetering van het gedrag op de snelweg.

van onderstaande frontpage bericht was eerder al een link hier geplaatst, maar ik moet het toch nog ff posten;
quote:
Terwijl in Nederland door middel van borden, flitspalen en trajectcontroles er alles aan gedaan wordt om de snelheid te beperken, is het in Oostenrijk toegestaan om met 160 door het land te crossen. En wat blijkt: het is niet alleen sneller, maar ook veiliger en beter voor het milieu.

Het afgelopen jaar heeft Oostenrijk een test gehouden op de A10 door Karinthië. Daarbij werd gekozen voor een flexibele maximumsnelheid: bij optimale omstandigheden is dit 160, maar bij files, een hoog aantal vrachtwagens, regenval en een hoge vochtigheid van het wegdek werd de maximumsnelheid aangepast.

Dit heeft tot gevolg gehad dat de doorstroming op de weg beter verloopt. Daardoor verminderde de uitstoot van schadelijke stoffen. Filerijden is namelijk zeer slecht voor het milieu. Daarnaast is het ook nog eens veiliger. In een eerdere test in Denemarken bleek dat een verhoging van 110 naar 130 kilometer per uur de veiligheid verbeterde met 25 procent. De verhoging naar 160 is net zo veilig, zolang er rekening gehouden wordt met de omstandigheden.

In Nederland zou een dergelijke test ook geregeld kunnen worden. Eurocommissaris Jacques Barrot van Verkeer vindt dat lidstaten van de Europese Unie zelf hun maximumsnelheid moeten kunnen bepalen. Wegen en omstandigheden zijn immers verschillend in elke lidstaat, en zelfs binnen de lidstaten.
I rest my case
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:13:10 #106
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_40709388
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:47 schreef donald_dick het volgende:
at is net zoiets als rekeninghouden met het feit dat me buurman elke dag me wil vermoorden. als ik hem maar te vriend oud doet ie dat niet en scheelt een hoop irritatie
Jij zou zo de hoofdprijs winnen als er ooit wedstrijden in het verzinnen van domme vergelijkingen gehouden zouden worden.
pi_40709401
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:42 schreef dop het volgende:
[afbeelding]
Zoals ik al zei; niet met mijn auto dus, ga maar voor
pi_40710450
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:48 schreef Roellie80 het volgende:

van onderstaande frontpage bericht was eerder al een link hier geplaatst, maar ik moet het toch nog ff posten;
[..]

I rest my case
Helaas houd dit soort van test er nooit rekening mee dat veel mensen toch wel te hard rijden (ook al is de max. snelheid 160
Of langzamer dan de max snelheid (omdat ze niet willen of kunnen )
en juist door dit snelheidsverschil krijg je files en ongelukken dus dat harder rijden files voorkomty is een fabeltje...waar onstaan files nl?
bij weg versmallingen ,ongevallen of op en afritten
Hier werkt een hogere snelheid eerder tegen je
pi_40710591
quote:
Knip
Het mag niet.
Zo mag een inbreker bij jou thuis ook niet een klein beetje jatten als je er toch niet bent.
Ik trouw later met het zusje van BrauN,omdat ik dan zijn Schlager word.
  Spellchecker vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:28:58 #110
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_40720947
quote:

[..]

je gooit m er maar lekker voor.. maar wanneer ik merk dat je veeelste vroeg naar de linker baan duik dan zal ik je gewoon rechts passeren om zonder gevaar jou en de vrachtwagen te passeren.

Dat hoeft je trouwens maar een kaar keer te gebeuren voordat je zal inzien dat wanneer je even 2 sec. geduld hebt om naar links te springen ik je al lang voorbij ben en jij de vrachtwagen kan passeren zonder ook maar 1sec je voet van het gas te halen.

noem me dan maar aso; maar het zorgt wel voor een soepele doorstroming
je zult bij mij nooit rechts in hoeven te halen omdat ik wel goed in kan schatten of ik 'klem' kom te zitten achter een vrachtwagen of dat een aankomende auto er eerst nog langs kan zonder dat ik me in moet gaan houden oid...

Ik doel er op dat ik me simpelweg met >120 km/u niet 'klem' laat rijden omdat iemand anders zonodig harder wil rijden. Zolang dat niet nodig is blijf ik gewoon lekker rechts
Tevens -purist.
pi_40787776
Rechts inhalen
Uitzondering :bij file rijden
pi_40793743
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 19:28 schreef NoBody122 het volgende:

Ik doel er op dat ik me simpelweg met >120 km/u niet 'klem' laat rijden omdat iemand anders zonodig harder wil rijden. Zolang dat niet nodig is blijf ik gewoon lekker rechts
Dit weggedrag is zoals het hoort. Hard rijden is prima, maar we willen allemaal langs de vrachtwagen. Indien er ruimte zat is kan de hardrijder er nog prima voorbij voordat ik naar links ga. En anders even gas los (werkt vaak ook heel prima), maar ik ga niet vollop in de remmen omdat iemand met een so-called taxi er voorbij MOET (dat soort types rijden sowieso alleen op de linkerbaan met zeeen van ruimte op de rechterbaan).

Ik kan me de positie van de TS ook wel voorstellen. Hoe vaak ik iemand wel niet op een compleet lege linkerbaan aantref met *ergens* in de verte een vrachtwagen...zucht. En dan rij ik nog 'maar' 130

Het Nederlandse verkeer is gewoon agressief. Agressiever dan het Italiaanse, wat me laatst opviel bij terugkomst van vakantie. En datDuitse rijgedrag moet echt niet overschat worden...zo geweldig is het daar echt niet.

Ik erger me alleen groen en geel aan het inhalen van vrachtwagens met een hele colonne van auto's op de linkerbaan. En niemand laat ruimte en/of rijdt fatsoenlijk voorbij de vrachwagen. Maar dat is een andere dicussie
  maandag 14 augustus 2006 @ 14:16:44 #113
81601 Jikpunth
glow in the dark condoms...?
pi_40794325
@ TS
Ik ben het grotendeels met je eens over de ervaringen die jij hebt in NL en Duitsland en vind ook dat een beetje doortrappen op verantwoorde momenten niet fout is. Toch is rechts inhalen wel een foute overtreding aangezien de meeste automobilisten dit dus totaal niet verwachten. Hiermee breng je niet alleen jezelf maar vooral de persoon die je inhaalt in gevaar. Als ze namelijk naar rechts gaan blijven ze waarschijnlijk met hun achterbumper achter de neus van je auto hangen en vliegen dus overdwars en met een beetje pech over de kop.

Ik ben een voorstander van hogere snelheden op de snelwegen (indien mogelijk door drukte, weer, wegdek). Inhalen van de rechter kant vind ik zeer onverantwoord en vooral door die 300.000 KM+ zou je moeten weten dat niet jij maar je medeweggebruiker de zwakke schakel is.

overigens is het hier een systeem waarin je je lane kiest en je dus van beide kanten mag inhalen. Als je medeweggebruikers er rekening mee houden kan het dus best wel.
how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
pi_40794447
Wat een heerlijk door Spee geindoctrineerde egoistische moraalhomotjes reageren er toch weer in dit topic zeg
  maandag 14 augustus 2006 @ 14:29:34 #115
81601 Jikpunth
pi_40794609
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:22 schreef BazzieK het volgende:
Wat een heerlijk door Spee geindoctrineerde egoistische moraalhomotjes reageren er toch weer in dit topic zeg
De maatschappij dat ben jij

Totdat je zusje/vrouw/vriendin/moeder tot haar nek verlamt in een rolstoel zit. Een beetje overdreven misschien, maar het feit blijft dat een groot gedeelte van de doden die in het verkeer vallen, heel veel rijervaring hadden, heel veilig reden en ook geen druppel acohol op hadden.

Het is heel simpel om iemand een moraalhomo te noemen, juist tot het moment dat het je zelf overkomt. Als je enig inlevingsgevoel hebt dan zou je daar ook rekening mee houden.

Om deze reden rij ik ook 170 als ik alleen in de auto zit en 150 als mijn vriendin of andere passagiers meerijden.
pi_40794706
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:29 schreef Jikpunth het volgende:

[..]

De maatschappij dat ben jij

Totdat je zusje/vrouw/vriendin/moeder tot haar nek verlamt in een rolstoel zit. Een beetje overdreven misschien, maar het feit blijft dat een groot gedeelte van de doden die in het verkeer vallen, heel veel rijervaring hadden, heel veilig reden en ook geen druppel acohol op hadden.

Het is heel simpel om iemand een moraalhomo te noemen, juist tot het moment dat het je zelf overkomt. Als je enig inlevingsgevoel hebt dan zou je daar ook rekening mee houden.

Om deze reden rij ik ook 170 als ik alleen in de auto zit en 150 als mijn vriendin of andere passagiers meerijden.
Wat hebben mijn vrouwelijke gezinsleden in godsnaam met dit topic te maken Het zijn vaak de langzaamrijdende onzekere weggebruikers die ongelukken veroorzaken.

En nee voor de zeikerds ik bedoel niet dat iedereen die langzaam rijdt onzeker is
  maandag 14 augustus 2006 @ 14:38:34 #117
81601 Jikpunth
pi_40794800
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:33 schreef BazzieK het volgende:
Wat hebben mijn vrouwelijke gezinsleden in godsnaam met dit topic te maken Het zijn vaak de langzaamrijdende onzekere weggebruikers die ongelukken veroorzaken.

En nee voor de zeikerds ik bedoel niet dat iedereen die langzaam rijdt onzeker is
Het zijn vaak de snelle zakenmannetje met de geleasde BMW 3 serie die op een 80 weg graag nog even in de bocht voorbij die vrachtwagen willen glippen en daarbij frontaal op de moeder met kinderen in de swift knalt. Moeder plus kinderen morsdood en het zakenmannetje/ meubelvertegenwoordiger heeft zijn auto total loss maar zelf geen schram.

Of de semi-zatte flink doorgefeeste partyganger die op zondag om 8:30 achter het stuur kruipt en de controle over zijn stuur verliest in de bocht. Vriendin die naast hem zat morsdood en zelf met en gebroken arm het ziekenhuis in.
pi_40794873
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:38 schreef Jikpunth het volgende:

[..]

Het zijn vaak de snelle zakenmannetje met de geleasde BMW 3 serie die op een 80 weg graag nog even in de bocht voorbij die vrachtwagen willen glippen en daarbij frontaal op de moeder met kinderen in de swift knalt. Moeder plus kinderen morsdood en het zakenmannetje/ meubelvertegenwoordiger heeft zijn auto total loss maar zelf geen schram.

Of de semi-zatte flink doorgefeeste partyganger die op zondag om 8:30 achter het stuur kruipt en de controle over zijn stuur verliest in de bocht. Vriendin die naast hem zat morsdood en zelf met en gebroken arm het ziekenhuis in.
Ja leuk hoor maar dat is niet waar dit topic over gaat.
  maandag 14 augustus 2006 @ 14:43:46 #119
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_40794916
inderdaad helemaal geleik. Ik haal ook vaak rechts in, sommige mensen leren ervan en gaan dan rechtsrijden. Anderen denken dat ik de aso ben en zien zelf niet in dat ze fout zitten.
pi_40795028
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:43 schreef ivosnivo het volgende:
inderdaad helemaal geleik. Ik haal ook vaak rechts in, sommige mensen leren ervan en gaan dan rechtsrijden. Anderen denken dat ik de aso ben en zien zelf niet in dat ze fout zitten.
Dus je mag zelf wat fout doen om anderen op hun fouten te wijzen ?
Dus als ik in zo'n geval naar rechts knal om te laten zien dat rechts inhalen ' not done ' is mag dat ook ?
  maandag 14 augustus 2006 @ 15:06:37 #121
81601 Jikpunth
pi_40795315
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:42 schreef BazzieK het volgende:
Ja leuk hoor maar dat is niet waar dit topic over gaat.
Het gaat toch om de nederlandse rijstijl? Inderdaad zijn nederlanders alles behalve sociaal achter het stuur, probeer maar eens in te voegen bij een bord 'vanaf hier ritsen'. Volgens de gemiddelde nederlander heb je dan al veel te lang links gezeten. Er valt zeker nog veel te verbeteren, maar ik ben van meing dat rechts inhalen echt een foute oplossing is en echt een gevaarlijke maneuvre is.
  maandag 14 augustus 2006 @ 15:13:31 #122
140141 ivosnivo
pi_40795432
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:48 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Dus je mag zelf wat fout doen om anderen op hun fouten te wijzen ?
Dus als ik in zo'n geval naar rechts knal om te laten zien dat rechts inhalen ' not done ' is mag dat ook ?
Als je daar behoefte aan hebt moet je dat vooral doen. Kijk als toeteren of groot licht niet helpt moet je het maar zelf weten hoor.
pi_40795632
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 15:13 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Als je daar behoefte aan hebt moet je dat vooral doen. Kijk als toeteren of groot licht niet helpt moet je het maar zelf weten hoor.
pi_40795868
Er was toch laatst een artikel waarin stond dat het beter voor het milieu is als je 150 km/h rijdt? Heeft iemand een bron?

Want als dat zo is, alle snelheidslimieten op de snelwegen in Nederland verhogen! !
pi_40795933
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 15:33 schreef GioStyle het volgende:
Er was toch laatst een artikel waarin stond dat het beter voor het milieu is als je 150 km/h rijdt? Heeft iemand een bron?

Want als dat zo is, alle snelheidslimieten op de snelwegen in Nederland verhogen! !
En als het niet zo is ?
Verlagen ?

pi_40796019
weer zon elke duitser rijdt perfect en elke nederland behalve ik kan niet rijden topic

[ Bericht 3% gewijzigd door Repeat op 14-08-2006 15:53:14 ]
  maandag 14 augustus 2006 @ 15:51:17 #127
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_40796438
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 15:33 schreef GioStyle het volgende:

ik zou eens een post of 20 omhoog kijken als ik jou was..
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_40797618
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 15:51 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

ik zou eens een post of 20 omhoog kijken als ik jou was..
Ik ga een beetje op mijn vrije dag hele topics doorlezen.
pi_40797659
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 15:06 schreef Jikpunth het volgende:

[..]

Het gaat toch om de nederlandse rijstijl? Inderdaad zijn nederlanders alles behalve sociaal achter het stuur, probeer maar eens in te voegen bij een bord 'vanaf hier ritsen'. Volgens de gemiddelde nederlander heb je dan al veel te lang links gezeten. Er valt zeker nog veel te verbeteren, maar ik ben van meing dat rechts inhalen echt een foute oplossing is en echt een gevaarlijke maneuvre is.
Ik ben het wel met je eens, rechts inhalen is opzich een gevaarlijke maneuvre. Het gevaar zit hem ook niet eens in de maneuvre zelf maar het feit dat de medeweggebruiker het niet verwacht.

Ik haal enkel rechts in wanneer mensen echt te vroeg naar links gaan. Uiteraard om ze zelf een beetje op te schieten, maar ook om deze persoon te laten weten dat zijn/haar actie een beetje vroeg is.

Vaak zijn dit mensen welke niet elke dag op de weg zitten en er geen gevoel voor hebben ofzo. In elk geval.. dit zijn ook niet mensen welke direct weer naar rechts zullen gaan wanneer je snel aan komt rijden.

Je kan dan zoals andere aangeven flink in z'n kofferbak gaan hangen met groot licht enz. Mij zal je dit niet zien doen. Dit is enkel frustrerend voor bijde partijen en ik denk dat de andere bestuurder eerder langer links blijft om terug te etteren

Maar zoals ik al aangaf, ik zal eerder rustig rechts passeren. Deze bestuurders hebben het vaak pas door wanneer je voor hun invoegd. Ze zullen niet zo snel een directe beweging naar de rechterbaan maken of.. in elk geval ik heb het nog nooit mogen ervaren.

Deze mensen gaan naar links toe om iemand verderop te passeren. Of ze mij nu zien aankomen of niet.. ze zullen er geen moment aan denken om nog ff terug te gaan naar rechts dus zie ik het ook niet gebeuren dat ze dat dan ineens wel zullen doen wanneer ik er rechts voorbij ga

Wanneer ik iemand rechts passeer dan ben ik uiteraard wel extra alert op de andere auto. Mocht hij toch ineens naar rechts komen dan heb ik altijd nog de meeste ruimte aan de rechterkant van de weg en remmen werkt dan meestal ook nog wel
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:27:19 #130
17548 Dr.Death
Your Doctor has arrived..
pi_40797765
In Duitsland rijden ze inderdaad veel beter en oplettender.
Daar haalt dan ook niemand rechts in.
I'll try being nicer if you'll try being smarter.
stupid people shouldn't breed
pi_40797919
Het wil ook nog wel eens voorkomen dat iemand met een snelle auto links blijft rijden. Wanneer ik dan de actie maak om er rechts langs te gaan dan geven ze gas zodat jij niet voor m kan invoegen.

* we hebben elkaar gezien dus botsen niet zomaar op elkaar.
* Ik voeg achter hem in, en na de vrachwagen zal hij alsnog naar rechts gaan om weer terug te komen op z'n 130. Met andere woorden hij heeft door dat ik sneller wil en mag er na de vrachtwagen wel langs
* Omdat hij vlink moest gas geven om mij niet de ruimte te geven zijn we alsnog met een (voor mij) fatsoenlijke snelheid de vrachtwagen gepasseerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2006 16:32:22 ]
pi_40797956
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:27 schreef Dr.Death het volgende:
In Duitsland rijden ze inderdaad veel beter en oplettender.
Daar haalt dan ook niemand rechts in.
daar krijg je niet de mogelijkheid ookal zou je willen
mensen gaan weer terug naar rechts wanneer ze de vrachtwagen gepasseerd hebben
pi_40798287
right op een 3 baans weg rijdt er niemand rechts behalve wat bejaarden, caravangangers en truckers. de rest rijdt allemaal op de middelste strook.

Bij nader inzien rijden die bejaarden ook op de middelste strook...
pi_40798616
maargoed, ik moet de moraalridders ook gelijk geven..
rechts inhalen mag niet. Te vroeg/te lang links blijven ook niet, maar ok, ik zit ook fout.

Iets anders dan;
feit: we hebben in Nederland (vaak) vooral in de spits te weinig weg voor het aantal auto's. Gevolg, file.
Files zijn er ook vaak bij opritten. Wat je dan vaak ziet dat mensen die de snelweg op willen ze snel mogelijk willen invoegen in de file.

Wanneer je dan op de invoegstrook blijft tot het einde dan vinden mensen dat aso. Kan ik me ook wel voorstellen want het is frustrerend om te zien wanneer iemand rechts nog even 200m pakt en dan de file tussenspringt. Maar... volgens mij hebben we allemaal geleerd dat je gewoon de hele baan mag gebruiker. Sterker nog, als we nou met z'n allen deze baan tot het einde gebruiken. Het is immers gewoon een weg toch? Het scheelt uiteindelijk in de lengte van de file.

Maarja.. probeer het maar eens. Je kan wel de hele invoegstrook uitrijden.. maar vervolgens ben je zo'n "aso" dan je echt moet wachten tot dat iemand je er tussen laat
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:50:30 #135
81601 Jikpunth
pi_40798708
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:48 schreef Roellie80 het volgende:
Maarja.. probeer het maar eens. Je kan wel de hele invoegstrook uitrijden.. maar vervolgens ben je zo'n "aso" dan je echt moet wachten tot dat iemand je er tussen laat
Precies wat mij altijd bij die rits stroken gebeurt in de file
pi_40800395
@ Sjibble: hou je bek kleuter. je weet helemaal niets van autorijden, met je halfbakken argumenten en toffe termen als 'vol in de bakkes' en je stoere 'wij reden pas hard in Kroatië' teksten.

@ Bazziek: je eerste reactie is een lompe reactie, en met wat Jikpunth daarop zegt heeft hij een goed punt. Jij plaatst een totaal niet onderbouwde, algemene en domme reactie, en hij reageert daar algemeen op met een sterk punt. Ga lekker asociaal over de snelweg rijden en hou je lompe mening voor je.

ontopic: Soms rij ik door, soms rij ik als een opa. Ik ben het met TS eens dat automobilisten in Nederland elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Heb wel eens met behoorlijke snelheid over de Franse tolweg gereden en daar gaan mensen zelfs voor je aan de kant als je snel aan komt rijden, asl je dan terug in Nederland bent moet je wel weer even wennen.

Ik rij ook wel eens te hard en heel soms als iemand links blijft rijden terwijl hij net zo hard rijdt als de auto rechtsvoor hem, haal ik ook wel eens rechts in. Wanneer er een hele file op de linkerbaan rijdt om een vrachtwagen 2 kilometer verderop in te halen en er rijdt op de rechterbaan niemand achter die vrachtwagen, dan haal ik die rij auto's rechts in en ga achter die vrachtwagen naar de linkerbaan. Ik ga niet links in polonaise 100 rijden terwijl er een baan rechts vrij is waar niets mis mee is.

Ik ben niet altijd braaf maar ik ga het niet goedpraten. Ik vind soms dat je wel eens iets kan doen wat eigenlijk niet mag, maar het mag simpelweg niet en je auto is geen middel om andere mensen jouw mening over wat goed of fout is op te dringen.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_40800773
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:35 schreef FransDeens het volgende:
@ Sjibble: hou je bek kleuter. je weet helemaal niets van autorijden, met je halfbakken argumenten en toffe termen als 'vol in de bakkes' en je stoere 'wij reden pas hard in Kroatië' teksten.

@ Bazziek: je eerste reactie is een lompe reactie, en met wat Jikpunth daarop zegt heeft hij een goed punt. Jij plaatst een totaal niet onderbouwde, algemene en domme reactie, en hij reageert daar algemeen op met een sterk punt. Ga lekker asociaal over de snelweg rijden en hou je lompe mening voor je.

ontopic: Soms rij ik door, soms rij ik als een opa. Ik ben het met TS eens dat automobilisten in Nederland elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Heb wel eens met behoorlijke snelheid over de Franse tolweg gereden en daar gaan mensen zelfs voor je aan de kant als je snel aan komt rijden, asl je dan terug in Nederland bent moet je wel weer even wennen.

Ik rij ook wel eens te hard en heel soms als iemand links blijft rijden terwijl hij net zo hard rijdt als de auto rechtsvoor hem, haal ik ook wel eens rechts in. Wanneer er een hele file op de linkerbaan rijdt om een vrachtwagen 2 kilometer verderop in te halen en er rijdt op de rechterbaan niemand achter die vrachtwagen, dan haal ik die rij auto's rechts in en ga achter die vrachtwagen naar de linkerbaan. Ik ga niet links in polonaise 100 rijden terwijl er een baan rechts vrij is waar niets mis mee is.

Ik ben niet altijd braaf maar ik ga het niet goedpraten. Ik vind soms dat je wel eens iets kan doen wat eigenlijk niet mag, maar het mag simpelweg niet en je auto is geen middel om andere mensen jouw mening over wat goed of fout is op te dringen.
Ik heb niks meer toe te voegen
  maandag 14 augustus 2006 @ 19:12:32 #138
545 dop
pi_40803371
quote:
Iets anders dan;
feit: we hebben in Nederland (vaak) vooral in de spits te weinig weg voor het aantal auto's. Gevolg, file.
Files zijn er ook vaak bij opritten. Wat je dan vaak ziet dat mensen die de snelweg op willen ze snel mogelijk willen invoegen in de file.

Wanneer je dan op de invoegstrook blijft tot het einde dan vinden mensen dat aso. Kan ik me ook wel voorstellen want het is frustrerend om te zien wanneer iemand rechts nog even 200m pakt en dan de file tussenspringt. Maar... volgens mij hebben we allemaal geleerd dat je gewoon de hele baan mag gebruiker. Sterker nog, als we nou met z'n allen deze baan tot het einde gebruiken. Het is immers gewoon een weg toch? Het scheelt uiteindelijk in de lengte van de file.

dit verhaal gaat alleen op als de mensen die al op de snelweg rijden ook even gebruik maken van de invoegstrook, zo als jij het toepast verplaats je alleen de strook een paar meter

weet je wat nu het kromme van je eerste verhaal is, jij mag de regeltjes aanpassen en oprekken, maar een ander mag dat niet want die is lastig, en dient geen hoger belang.
maar wat is nu eigenlijk het doel van de regeltjes ?

[ Bericht 8% gewijzigd door dop op 14-08-2006 19:17:58 ]
  maandag 14 augustus 2006 @ 19:45:38 #139
140141 ivosnivo
pi_40804746
Vooral op 3 baanswegen. Iedereen blijft maar op die middelste strook rijden terwijl dat helemaal niet hoeft. Van dat soort akties krijg je ook files.
pi_40805765
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:35 schreef FransDeens het volgende:
@ Bazziek: Ga lekker asociaal over de snelweg rijden en hou je lompe mening voor je.
Als ik dat nou eens zelf beslis kankerlutser
pi_40805942
het is zo loos om te denken dat je in Nederland eerder op je bestemming komt als je 180 rijdt. Je verbruikt meer bezine en we halen je toch wel weer bij als je achter een inhalende vrachtwagen zit geplakt, lul. En doe niet zo panisch met je xenon lichtjes in mijn achteruit kijkspiegel.
  maandag 14 augustus 2006 @ 20:23:47 #142
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40806125
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 07:15 schreef Limburger_noord het volgende:
Rechts inhalen
Uitzondering :bij file rijden
En toch rijd al het verkeer hier in de VS een stuk beter door doordat rechts inhalen gewoon is toegestaan. Op een snelweg van 4 of 5 banen is het echt veel beter om rechts inhalen gewoon toe te staan, het heeft als gevolg dat al het verkeer goed doorrijd, en het voorkomt veel opstoppingen zoals bij afslagen etc.

Het probleem bij een invoering van rechts inhalen is dat men het niet gewend is. Het duurde voor mij ook een paar maanden voordat ik er aan gewend was, maar nu ik overal om me heen kijk, en dus ook van de rechterkant iemand kan verwachten merk ik pas dat dit een stuk handiger werkt.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 14 augustus 2006 @ 20:34:29 #143
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40806517
quote:
maargoed, ik moet de moraalridders ook gelijk geven..
rechts inhalen mag niet. Te vroeg/te lang links blijven ook niet, maar ok, ik zit ook fout.
Dan mag je ook niet verwachten dat een ander zich 100% aan de verkeersregels houdt. Zeker niet als jij met 160 komt aanjakkeren.
quote:
Iets anders dan;

Tja... ik geef je hierin wel gelijk. Ten eerste is het een verkeersregel dat je de hele invoegstrook moet gebruiken, en ten tweede geeft het veel meer opstopping op de oprit als iedereen na het driehoeksverdrijvingsvlak meteen de file in zou willen duiken. Het werkt voor de doorstroming van het verkeer veel beter als iedereen doorrijdt over de invoegstrook, en tegen het einde gaat ritsen. Zo hebben de auto's op de rechterstrook en de auto's op de invoegstrook tijd om aan elkaar aan te passen. Als je dan een stuk of 6 auto's hebt die allemaal op een andere plek op de invoegstrook proberen in te voegen en 6 auto's op de rechterstrook die netjes ritsen.

Dat werkt echt een stuk beter dan iedereen die meteen aan het begin van de vluchtstrook allemaal op de snelweg willen.

Maar nee.... in Nederland hebben ze zoiets van: "Jij hebt lekker een paar honderd meter over de invoegstrook gereden, dus JIJ komt er bij mij NIET tussen". En het zijn dat soort figuren die meer voor problemen zorgen dan hen die wat verder doorrijden.

Toen ik voor de laatste keer in Nederland was en ik op de rechterrijstrook reed op de A1 tussen Hilversum en Amersfoort, en ik bij een bepaalde afrit twee auto's voor me liet invoegen zat er een andere auto vlak achter me te foeteren dat ik mensen voorliet.... alsof het een doodzonde was.

Tis voornamelijk een mentaliteits verhaaltje denk ik dan.
-
  maandag 14 augustus 2006 @ 20:44:39 #144
140141 ivosnivo
pi_40806902
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 20:34 schreef maartena het volgende:

[..]

Dan mag je ook niet verwachten dat een ander zich 100% aan de verkeersregels houdt. Zeker niet als jij met 160 komt aanjakkeren.
[..]

Tja... ik geef je hierin wel gelijk. Ten eerste is het een verkeersregel dat je de hele invoegstrook moet gebruiken, en ten tweede geeft het veel meer opstopping op de oprit als iedereen na het driehoeksverdrijvingsvlak meteen de file in zou willen duiken. Het werkt voor de doorstroming van het verkeer veel beter als iedereen doorrijdt over de invoegstrook, en tegen het einde gaat ritsen. Zo hebben de auto's op de rechterstrook en de auto's op de invoegstrook tijd om aan elkaar aan te passen. Als je dan een stuk of 6 auto's hebt die allemaal op een andere plek op de invoegstrook proberen in te voegen en 6 auto's op de rechterstrook die netjes ritsen.

Dat werkt echt een stuk beter dan iedereen die meteen aan het begin van de vluchtstrook allemaal op de snelweg willen.

Maar nee.... in Nederland hebben ze zoiets van: "Jij hebt lekker een paar honderd meter over de invoegstrook gereden, dus JIJ komt er bij mij NIET tussen". En het zijn dat soort figuren die meer voor problemen zorgen dan hen die wat verder doorrijden.

Toen ik voor de laatste keer in Nederland was en ik op de rechterrijstrook reed op de A1 tussen Hilversum en Amersfoort, en ik bij een bepaalde afrit twee auto's voor me liet invoegen zat er een andere auto vlak achter me te foeteren dat ik mensen voorliet.... alsof het een doodzonde was.

Tis voornamelijk een mentaliteits verhaaltje denk ik dan.
In dat laatste geval heb je zo totaal gelijk he. Ik rij meestal als er file is zelf stukje door over de vluchtstrook met invoegen, verderop rijd het allemaal al weer wat door en kun je zo met je auto ertussen waar genoeg ruimte is, niemand die daar last van heeft.
pi_40807394
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 20:23 schreef maartena het volgende:

[..]

En toch rijd al het verkeer hier in de VS een stuk beter door doordat rechts inhalen gewoon is toegestaan. Op een snelweg van 4 of 5 banen is het echt veel beter om rechts inhalen gewoon toe te staan, het heeft als gevolg dat al het verkeer goed doorrijd, en het voorkomt veel opstoppingen zoals bij afslagen etc.
En waar in Nederland heb je dit soort wegen ?
Of waar is uberhaupt de mogelijkheid om deze te bouwen ?
Wat is trouwens de max snelheid in de USA (op autowegen ) ?
quote:
Het probleem bij een invoering van rechts inhalen is dat men het niet gewend is. Het duurde voor mij ook een paar maanden voordat ik er aan gewend was, maar nu ik overal om me heen kijk, en dus ook van de rechterkant iemand kan verwachten merk ik pas dat dit een stuk handiger werkt.
Maar was dit al niet ALTIJD zo in de USA ?
Wil volgens mij niet zeggen dat het hier ook zou werken
pi_40807519
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 20:44 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

In dat laatste geval heb je zo totaal gelijk he. Ik rij meestal als er file is zelf stukje door over de vluchtstrook met invoegen, verderop rijd het allemaal al weer wat door en kun je zo met je auto ertussen waar genoeg ruimte is, niemand die daar last van heeft.
Helaas bedoelen bepaalde automobilisten met een 'stukje'' een km of 5
  maandag 14 augustus 2006 @ 21:34:13 #147
545 dop
pi_40808440
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 20:58 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

a16 ring rotterdam
pi_40810241
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:34 schreef dop het volgende:

[..]

a16 ring rotterdam
Ok,maar je moet toch toegeven dat 4 baans wegen minder voorkomen dan 3 of 2 baans wegen ...
  maandag 14 augustus 2006 @ 23:09:39 #149
17548 Dr.Death
Your Doctor has arrived..
pi_40812871
De invoegstrook werkt het beste als de volle lengte wordt gebruikt om te ritsen en men op die strook zijn snelheid aanpast aan de weg waarop je invoegt.
Iedereen direct bij het begin invoegen = kut.
Rustig je snelheid aanpassen en daar invoegen waar het kan (begin, midden, eind) = goed
vol gas naar het eind rijden en hard remmen en dan pas willen invoegen = kut
De 2e optie zorgt voor de minste files die idd meestal bij invoegstroken ontstaan.
Voor mensen die zo rijden laat ik meer dan genoeg gaten vallen, maar als ze dan nog doorrijden als een gek tot het einde laat ik ze er ook niet meer tussen.
I'll try being nicer if you'll try being smarter.
stupid people shouldn't breed
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 01:06:03 #150
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40817330
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 20:58 schreef Limburger_noord het volgende:
A4, Leiden richting Amsterdam is 4 rijstroken en sommige stukken zelfs 5 rijstroken.
A12, Utrecht richting Woerden is 4 rijstroken, en ik geloof dat ze een 5e spitsstrook willen invoeren.

Over een paar jaar is de verbreding van de A2 van Amsterdam naar Den Bosch gereed, welke van Amsterdam naar Everdingen 4 rijstroken zal zijn, en nabij Utrecht en Abcoude zelfs 5 rijstroken.
quote:
Overal. En ze worden dus ook gebouwd in de randstad.
quote:
Afhankelijk per staat, per regio, per snelweg. De laagste snelheid die ik heb gezien in downtown Los Angeles is 55 Mph (88 km/u) en de hoogste snelheid buiten de bebouwde kom was 75 Mph (125 km/u). Over het algemeen is de snelheid 65 Mph binnen het stedelijk gebied. (105 km/u)

Dus eigenlijk vergelijkbaar met Nederland, waar het 100 is in de stedelijke gebieden, 120 daarbuiten, en op een paar hele drukke trajecten schakelen ze terug naar 70 of 80, zoals de A13.
quote:
Maar was dit al niet ALTIJD zo in de USA ?
Wil volgens mij niet zeggen dat het hier ook zou werken
Nee, en het is ook niet overal zo. Zodra je de bebouwde kom / stedelijk gebied echt verlaat en je komt op een tweebaansweg terecht (twee rijstroken aan iedere kant) dan moet je rechts houden. Je ziet dan borden "slower traffic keep right", en het inhalende verkeer moet er dus links voorbij. Op tweebaanswegen werkt rechts inhalen ook niet echt goed.

Aangezien veel snelwegen in Nederland uit twee banen bestaan is het lastiger in te voeren. Wellicht zou je het alleen op snelwegen van 3 of meer rijstroken moeten invoeren.

Of het in Nederland gaat werken? Tja, de vorige Amerikaanse uitvinding die ze hebben getest mislukte falikant. De carpoolstrook op de A1 had continue last van mensen die vonden dat het asfalt voor iedereen was, en er geen onderscheid moest komen tussen hen die meer dan 1 persoon vervoerde. Dat werkt in de VS dus prima, en carpoolers zijn dus sneller thuis.
-
pi_40820629
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 01:06 schreef maartena het volgende:

[..]

A4, Leiden richting Amsterdam is 4 rijstroken en sommige stukken zelfs 5 rijstroken.
A12, Utrecht richting Woerden is 4 rijstroken, en ik geloof dat ze een 5e spitsstrook willen invoeren.

Over een paar jaar is de verbreding van de A2 van Amsterdam naar Den Bosch gereed, welke van Amsterdam naar Everdingen 4 rijstroken zal zijn, en nabij Utrecht en Abcoude zelfs 5 rijstroken.
En buiten de randstad ?
Ik geloof trouwens niet dat op die 4-5 baans wegen in NL nou minder ongelukken gebeuren ? (zou wel moeten ->meer ruimte )
[..]
quote:
Jij hebt het voornamelijk over bouwen van nieuwe wegen ,ik heb het over aanpassen van bestaande wegen
Laatset lijkt me voor de rest van NL niet realistisch (o.a door hoge kosten )
[..]
quote:
Afhankelijk per staat, per regio, per snelweg. De laagste snelheid die ik heb gezien in downtown Los Angeles is 55 Mph (88 km/u) en de hoogste snelheid buiten de bebouwde kom was 75 Mph (125 km/u). Over het algemeen is de snelheid 65 Mph binnen het stedelijk gebied. (105 km/u)

Dus eigenlijk vergelijkbaar met Nederland, waar het 100 is in de stedelijke gebieden, 120 daarbuiten, en op een paar hele drukke trajecten schakelen ze terug naar 70 of 80, zoals de A13.(wat volgens sommige dus veel te langzaam is )
En hoe hoog zijn de boetes voor te hard rijden ?
Weet je dat toevallig ?
Houden de meeste mensen zich in de US zich aan de max snelheid volgens jou observatie (in NL meestal niet ) ?

[..]
quote:
Nee, en het is ook niet overal zo. Zodra je de bebouwde kom / stedelijk gebied echt verlaat en je komt op een tweebaansweg terecht (twee rijstroken aan iedere kant) dan moet je rechts houden. Je ziet dan borden "slower traffic keep right", en het inhalende verkeer moet er dus links voorbij. Op tweebaanswegen werkt rechts inhalen ook niet echt goed.
Dit is in NL toch ook zo ?
quote:
Aangezien veel snelwegen in Nederland uit twee banen bestaan is het lastiger in te voeren. Wellicht zou je het alleen op snelwegen van 3 of meer rijstroken moeten invoeren.
Taj..maar misschien hebben de Amerikanen een andere verkeers mentaliteit ?
quote:
Of het in Nederland gaat werken? Tja, de vorige Amerikaanse uitvinding die ze hebben getest mislukte falikant. De carpoolstrook op de A1 had continue last van mensen die vonden dat het asfalt voor iedereen was, en er geen onderscheid moest komen tussen hen die meer dan 1 persoon vervoerde. Dat werkt in de VS dus prima, en carpoolers zijn dus sneller thuis.
Ben bang dat dit idee om de zelfde reden zou mislukken
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 06:36:34 #152
545 dop
pi_40820653
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:17 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Ok,maar je moet toch toegeven dat 4 baans wegen minder voorkomen dan 3 of 2 baans wegen ...
klopt
vind je dat dan raar?
pi_40820756
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 06:36 schreef dop het volgende:

[..]

klopt
vind je dat dan raar?
Nee..zeg ik dat dan ?
pi_40820795
Klopt als een bus je verhaal. Blij dat Carla Peijs nu ook eens oprot met dr debiele plannen. In Oostenrijk las ik dat ze het maybe gaan verhogen naar 160 km/h ofzo? Max toegestande snelheid. Veel minder ongelukken en beter voor het milieu nog ook. Jaja, t'is echt waar. In de polders van Flevoland kan je ook enorm hard boeken en daar staat om de 10 meter een flitsauto. Waarom in godsnaam? Pure pesterij van de automobilist.
Zet die dingen neer op drukke punten in de randstad ofzo daar benk het mee eens. Ook A2 van Eindhoven naart zuiden kan je wel 180 km/h non stop doorgassen. Enorm relaxed stuk snelweg.
JOHNNY HEITINGA
pi_40820832
Beetje een onzin verhaal in zoverre dat in duitsland de zaken nou eenmaal anders zijn...De mensen mogen harder op de autoweg, en de gemiddelde duitser rijdt gewoon een duurdere wagen dan de gemiddelde nederlander (die dus ook harder kan)... Daarbij wordt in nederland een behoorlijk strenger flitsbeleid gehanteerd dan in dld. Al die verschillen brengen een bepaalde mentaliteit met zich mee, en dat uit zich in dit geval in het rijgedrag...

Daarbij straalt heeft je verhaal een net iets te hoog "kijk mij eens goed zijn" gehalte...

Jammer..
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_40820954
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 07:49 schreef DeeCruise het volgende:
Beetje een onzin verhaal in zoverre dat in duitsland de zaken nou eenmaal anders zijn...De mensen mogen harder op de autoweg, en de gemiddelde duitser rijdt gewoon een duurdere wagen dan de gemiddelde nederlander (die dus ook harder kan)... Daarbij wordt in nederland een behoorlijk strenger flitsbeleid gehanteerd dan in dld. Al die verschillen brengen een bepaalde mentaliteit met zich mee, en dat uit zich in dit geval in het rijgedrag...

Daarbij straalt heeft je verhaal een net iets te hoog "kijk mij eens goed zijn" gehalte...

Jammer..
Maar in Duitsland zijn de boetes hoger en ben je in principe fout als je een aanrijding veroorzaakt en harder als 130 km \u rijdt
pi_40823373
Klopt, afgelopen week in Duitsland geweest en oeoeoee. Asociaal rijgedrag heb ik niet of nauwelijks gezien, iedereen geeft elkaar lekker de ruimte enzo. Ze wachten daar tenminste nog voor elkaar. Hulde!
pi_40823786
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 10:58 schreef niekth het volgende:
Klopt, afgelopen week in Duitsland geweest en oeoeoee. Asociaal rijgedrag heb ik niet of nauwelijks gezien, iedereen geeft elkaar lekker de ruimte enzo. Ze wachten daar tenminste nog voor elkaar. Hulde!
ga op een zaterdag middag maar eens op de ring van Keulen rijden
pi_40831404
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 01:06 schreef maartena het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dus eigenlijk vergelijkbaar met Nederland, waar het 100 is in de stedelijke gebieden, 120 daarbuiten, en op een paar hele drukke trajecten schakelen ze terug naar 70 of 80, zoals de A13.
[..]

dat keep your lane idee werkt ook voor geen meter. Als je rechts aan het inhalen bent rij je je om de haverklap vast omdat je dan tegen een vrachtwagen of langzame auto aanrijdt die toch rechts rijden, en de snelle auto's zitten toch aan de linkerkant....
pi_40831790
Ik kom ook vaak in Duitsland en rijd er dan ook 180+ (meestal 210 ) maargoed.
In nederland rijd ik op de snelwegen ook 140/150 op veel plekken gaat het makkelijk, 210 gaat niet makkelijk gezien de vele op en afritten...
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:23:27 #161
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_40832701
In Nederland is er gewoon een maximum snelheid, heb je je maar aan te houden.
Als ik 120 rij en ik wil een vrachtwagen inhalen ga ik gewoon met 120 de linkerbaan op, als ik zie dat er iemand aan komt wacht ik wel en neem ik gewoon even gas terug.

Bovendien zit Nederland iets anders in elkaar als Duitsland.

Duitsland is toch wel iets groter met soms grote afstanden tussen 2 afslagen.
Daar kan je dus doorrijden zonder in en uitvoegend verkeer, in Nederland heb je om de 5 km wel een afslag.
Duitsland is op veel plekken een stuk minder dicht bevolkt en dus ook een stuk rustiger.
Kan je dus ook beter doorrijden.
In Nederland is die maximum snelheid wel verstandig.

Bij 120 is de afloop van een ongeluk toch iets vaker nog goed als bij 180.

Het Nederlandse verkeer is overigens zeer veilig las ik laatst ergens.
silence can say more than thousand words
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:38:58 #162
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40833238
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:37 schreef Repeat het volgende:
dat keep your lane idee werkt ook voor geen meter. Als je rechts aan het inhalen bent rij je je om de haverklap vast omdat je dan tegen een vrachtwagen of langzame auto aanrijdt die toch rechts rijden, en de snelle auto's zitten toch aan de linkerkant....
Ik zie hier toch ook regelmatig een dikke vrachtwagen op de linkerrijstrook doorkachelen om dat 5 kilometer verderop een afslag naar links is ofzo.

Ik denk dat het met de Nederlandse mentaliteit in het verkeer ook niet zal gaan werken inderdaad. Hier heeft het als voordeel dat de hele snelweg met ongeveer dezelfde snelheid opschiet. Dat neemt trouwens nog niet weg dat mensen om de haverklap van baan wisselen, maar men neemt hier niet automatisch aan dat de linkerbaan altijd de snelste is.
-
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:53:16 #163
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40833839
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 06:21 schreef Limburger_noord het volgende:
Jij hebt het voornamelijk over bouwen van nieuwe wegen ,ik heb het over aanpassen van bestaande wegen
Laatset lijkt me voor de rest van NL niet realistisch (o.a door hoge kosten )
Nee hoor, ik had het gewoon over de verbreding van de A2 tussen Amsterdam en Eindhoven, waarmee ze begonnen zijn, en welke over 5 jaar tussen Amsterdam en Den Bosch 4 rijstroken moet hebben (en tussen Amsterdam en Utrecht op stukken 5 rijstroken, al dan niet gescheiden), waar ze onder andere in de afgelopen 10 jaar al twee compleet nieuwe bruggen voor hebben gebouwd. Tussen Den Bosch en Eindhoven moet het dan 3 rijstroken zijn.
quote:
En hoe hoog zijn de boetes voor te hard rijden ?
Weet je dat toevallig ?
Houden de meeste mensen zich in de US zich aan de max snelheid volgens jou observatie (in NL meestal niet ) ?
Boetes zijn in California over het algemeen iets hoger in Nederland. Aangezien dit per staat verschillend is kan ik niet oordelen over de rest van de USA.

Mensen houden zich niet aan de snelheid, ik rij meestal gewoon lekker 75-80 mph (120-130) als ik naar huis rij en er geen file staat. Het verschil is ook dat ze in California dus niet overal van die NSB-camera's hebben staan, maar dat een agent je ook echt staande moet houden voor een snelheidsovertreding.

Highway Patrol zie je wel regelmatig om de boel in de gaten te houden, maar die gaan je niet voor een overtreding van 68 Mph waar 65 is toegestaan van de weg halen, waar in Nederland al die NSB-camera's meteen ka-ching, inkasseren, zelfs bij 105 waar je 100 mag.... Er zit dus nog een menselijke factor tussen.
quote:
Taj..maar misschien hebben de Amerikanen een andere verkeers mentaliteit ?
Yep. Het rechts inhalen heeft bijvoorbeeld tot gevolg dat er niet of nauwelijks word gekleefd. Ook laten mensen je nog echt voor hier, waar men in Nederland een "jij komt er niet tussen" mentaliteit heeft omdat men het blijkbaar niet kan hebben dat iemand 3 auto's winst op ze heeft.....
-
pi_40834318
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:53 schreef maartena het volgende:

[..]

Yep. Het rechts inhalen heeft bijvoorbeeld tot gevolg dat er niet of nauwelijks word gekleefd. Ook laten mensen je nog echt voor hier, waar men in Nederland een "jij komt er niet tussen" mentaliteit heeft omdat men het blijkbaar niet kan hebben dat iemand 3 auto's winst op ze heeft.....
Als er weer eens aan de weg wordt gewerkt en je moet gaan mergen gaan amerikanen al 2 km voor het einde van de strook invoegen. Als ik dan helemaal doorrij tot het einde laten ze me er echt niet tussen hoor, of er is voordat ik bij het einde kan komen al een filesheriff (= vrachtwagen die op 2 stroken gaat rijden en mij zo blokkeert dat ik niet verder kan) die me dwingt om dan al in te voegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')