Snap wat ie bedoeld, maar ik snap ook waarom veel mensen hem er inderdaad voor gooien. Je mag hier namelijk maar 120 en daar hoef je dus ook alleen maar rekening mee te houden. Als ze dan subtantieel langzamer rijden wil ik er ook nog wel eens rechts eentje voorbij gaan, maar die lui die als ik al te hard rij ook nog eens op 2cm afstand komen melden dat ik toch echt in de weg rij kunnen mooi geduldig wachten tot ik aan de kant kan voor ze.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:26 schreef Herkauwer het volgende:
Ik begrijp je helemaal
In Duitsland houd je ook altijd je hart vast als je een Nederlander in wilt halen.... Die komen zelfs met 90-100 nog naar de linkerbaan zonder te kijken![]()
duitsland is verder ook een schijt land, maar het is ter vergelijken qua rijgedragquote:
En nu weet je dat ik weet waar ik over praatquote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:31 schreef Rutger1983 het volgende:
owjah: stoer voor je dat je al zoveel hebt gereden.. en nu?
Ook daar geldt dat je harder mag, maar niet hoeft. Vind het altijd zo typisch dat mensen denken dat ze meer rechten hebben omdat ze harder rijden... koop je eigen weg danquote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:35 schreef Bob-B het volgende:
helemaal 100% eens, laats ook net over de grens in Duitsland, teller op 220, zo'n mongool in z'n ontzettende subaru (ja nederlander) die halve kilometer al op de linkerbaan drukt om een vrachtwagen in te halen en dan ook gewoon op het laatste moment.
Hallo, kijk in je spiegel mongool, auto, xenon, snelle toenadering....DUH
survival of the fittestquote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:38 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ook daar geldt dat je harder mag, maar niet hoeft. Vind het altijd zo typisch dat mensen denken dat ze meer rechten hebben omdat ze harder rijden... koop je eigen weg dan
het gaat er helemaal niet om dat je dan mee recht meb/stoerder bent of wat dan ook..quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:38 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ook daar geldt dat je harder mag, maar niet hoeft. Vind het altijd zo typisch dat mensen denken dat ze meer rechten hebben omdat ze harder rijden... koop je eigen weg dan
Voorrang geven? Dat is toch van rechts? Dan moet je degene die van de rechterbaan af wilt inhalen als je zelf links rijdt, dus ook voorrang geven...quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:49 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
het gaat er helemaal niet om dat je dan mee recht meb/stoerder bent of wat dan ook..
het gaat er om dat je rekening met elkaar houd.. doe ik ook.. voorang geven enzo
dat kan je ook op de snelweg toepassen
Als je je aan de snelheid houd ben ik het met je eens, rijd je veel te hard moet je accepteren dat de rest dat niet doet. Geen medelijden mee. Ben met je eens dat lui die een kilometer of 5 van te voren voorsoorteren of alvast links rijden voor een afslag en dat met 90km/h rechts ingehaald moeten worden, maar ik die niet bekend staat om z'n traagheid heb ook vaak genoeg van die typische lease-hijgers in m'n nek hangen.. en dan denk ik maar 1 ding: 'relax, ik laat m'n gas wel even los tot ik naar rechts kan oke?'quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:49 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
het gaat er helemaal niet om dat je dan mee recht meb/stoerder bent of wat dan ook..
het gaat er om dat je rekening met elkaar houd.. doe ik ook.. voorang geven enzo
dat kan je ook op de snelweg toepassen
anders reageer je nietquote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:58 schreef gateway het volgende:
verkapt "zie mij al 300K km gereden, ik ben stoer" hebben topic!
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:51 schreef enWee het volgende:
Zet je er ook even bij hoeveel bonnen je al thuis hebt gehad, patser...
Dit jaar nu 8x geflitst op de snelwegquote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:24 schreef Roellie80 het volgende:
Ik ben wel iemand die van doorrijden houd. En dat is dan ook weer zo'n breed begrip. In mijn geval bedoel ik het volgende. Je zal mij nooit tegenkomen met piepende banden/slippend 70km+ binnen de kom. Dit heeft ook helemaal geen zin.. puur patsergedrag.
Inderdaad, ze wachten maar tot dat ik een vrachtwagen gepasseerd ben. Groot licht, gebaren etc maken mijn auto dan alleen maar langzamerquote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:56 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Als je je aan de snelheid houd ben ik het met je eens, rijd je veel te hard moet je accepteren dat de rest dat niet doet. Geen medelijden mee. Ben met je eens dat lui die een kilometer of 5 van te voren voorsoorteren of alvast links rijden voor een afslag en dat met 90km/h rechts ingehaald moeten worden, maar ik die niet bekend staat om z'n traagheid heb ook vaak genoeg van die typische lease-hijgers in m'n nek hangen.. en dan denk ik maar 1 ding: 'relax, ik laat m'n gas wel even los tot ik naar rechts kan oke?'
Slordig, je ziet die dingen tochquote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:59 schreef Roellie80 het volgende:
Dit jaar nu 8x geflitst op de snelweg
jawel ik reageer welquote:
dat zal je mij nooit zien doen..quote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:01 schreef MrCrowley het volgende:
Inderdaad, ze wachten maar tot dat ik een vrachtwagen gepasseerd ben. Groot licht, gebaren etc maken mijn auto dan alleen maar langzamer![]()
niet altijd dus.. en dan nog.. die paar tientjes op jaarbasisquote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:01 schreef Bob-B het volgende:
Slordig, je ziet die dingen toch
welke restquote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:01 schreef enWee het volgende:
Doe je goed(en de rest van de bonnen
?)
ik zie wel vaker dat men hier die fout maakt door te zeggen dat vrachtwagens maar 80 rijden, dit is niet zo. Ze zijn begrenst op 90. (Daarom dat ze caravans/aanhangwagentjes inhalen die maar 80 mogen.)quote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:05 schreef enWee het volgende:
Overigens zit het probleem niet bij het hardrijden in Nederland, maar tweebaanswegen zonder algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens waardoor de weg dichtgeknepen wordt als er weer een vrachtwagen wil inhalen met 81 km/h... (maar dat is een andere discussie)
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:24 schreef Roellie80 het volgende:
Graag wil ik hier even-en op 90% van de nederlandsche automobilist.
Ter info; Ik ben 26 en heb op mijn 15e leren autorijden door mijn vader. Op m'n 18e kon ik naar 10 lessen examen doen en ben direct geslaagd.
![]()
Op mijn 19e zat ik op de taxi en bestuurde een dikke benzwelke ik zonder moeite door de kleinste steegjes kon sturen.
Dat is ook een hele kunst![]()
Vanaf m'n 22ste kreeg ik mijn eerste lease-bak en heb er nu 3 versleten.
26 - 22 = 4 jaar. 1 jaar met een lease-auto? Dat kan nooit.
Of je krijgt de afdankertjes die je mag afkarren.
Moeten we je nu stoer vinden ofzo?
Mag ik je nu aanraken?![]()
Sukkelquote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:58 schreef gateway het volgende:
verkapt "zie mij al 300K km gereden, ik ben stoer" hebben topic!
quote:
Ik ben met je eens dat het misschien wat over-the-top klinkt. Ik bedoel het enkel om aan te geven dat ik hier niet loop te zwatsen nadat ik net m'n eerste auto zelfstandig van punt A naar B heb geredenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:29 schreef Henny_Huisman het volgende:
[..]
![]()
Je mag mischien best een aardige jongen zijn, maar ik vind dit soort opschepperij alijd zo gaar.
Opscheppen hoe snel je wel niet je rijbewijs hebt gehaald.
Op je 15e blabal, 10 lessen blaba.
In een 'dikke Benz' door smalle steegjes rijden![]()
In 4 jaar 3 leasbakken verslijten![]()
300k km blabla
Als je dat blokje slap gezwets had weggelaten, was het wel een goed topic geweest.![]()
ga eens praten met een visstick. Dan lul je tenminste nog eens op niveau.quote:
Precies!!!quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:38 schreef Tjahzi het volgende:
maximum snelheid is in nl 120,
als je 140 rijdt ben je in overtreding, in duitsland misschien niet maar hier wel.
mensen hebben geen zin om rekening te houden met uitzonderingen rekening te houden.
je gaat tog ook geen 70 rijden waar je 50 mag en dan verw88 dat iedereen voor je aan de kant gaat?
jezus. Jij ook! Praat met een sperzieboon. Damn jij snapt de issue niet dat is duidelijk. Hup en nu weer naar school.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:31 schreef Rutger1983 het volgende:
owjah: stoer voor je dat je al zoveel hebt gereden.. en nu?
eensch..quote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
in nederland zijn amper wegen waar 190 normaal aan te houden is.
het is er gewoon niet voor gemaakt
Ik word echt schijtziek van mensen die deze shit posten. Is lezen dan nou zo moeilijk.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:58 schreef gateway het volgende:
verkapt "zie mij al 300K km gereden, ik ben stoer" hebben topic!
Beetje romantiseren mag toch. Prik daar door heen en je hebt een goed topic.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:29 schreef Henny_Huisman het volgende:
[..]
![]()
Je mag mischien best een aardige jongen zijn, maar ik vind dit soort opschepperij alijd zo gaar.
Opscheppen hoe snel je wel niet je rijbewijs hebt gehaald.
Op je 15e blabla, 10 lessen blaba.
In een 'dikke Benz' door smalle steegjes rijden![]()
In 4 jaar 3 leasbakken verslijten![]()
300k km blabla
Als je dat blokje slap gezwets had weggelaten, was het wel een goed topic geweest.![]()
Iedereen rijdt te hard. Dat is algemeen bekend. Als mensen "door willen rijden" moet dat kunnen. Daar is immers de linkerbaan ook voor gemaakt.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:25 schreef BrickTop het volgende:
Je vergeet even dat we een maximum snelheid hebben op de nederlandse (snel)wegen.
Dus een ander moet zich maar aanpassen omdat jij de wet wilt overtreden.![]()
Rekening houden met een ander: geen enkel probleem, maar het moet wel van twee kanten
komen. Iets wat hardrijders nogal eens willen vergeten.
Zo lust ik er nog wel eentje.. als we dus allemaal maar de teevee van de buren jatten is het dus oke? Dat soort generalisten zouden een nekschot moeten krijgenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:38 schreef Kletz het volgende:
Oja "Dus een ander moet zich maar aanpassen omdat jij de wet wilt overtreden" > kom op zeg wat kunnen Hollanders toch precies zeiken (zijn).![]()
Klopt daar heb ik ook een hekel aan. Ik ben niet diegene die met 180 op iemand afstormt > laat staan dat ik uberhaubt 180 rijd. Ik rij op z'n hardst 160 maar 150 is een een fijne snelheid en dat rijdt gewoon door. En ja dat is dan een snelheidsovertreding, maar die gast die zonder pardon zijn auto er voor gooit, mag dan wel geen snelheid overtreden, maar is op dat moment nog gevaarlijker bezig.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:59 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Zo lust ik er nog wel eentje.. als we dus allemaal maar de teevee van de buren jatten is het dus oke? Dat soort generalisten zouden een nekschot moeten krijgen![]()
Nogmaals: er zijn er genoeg die irritant linksrijden, maar er zijn er ook zat die irritant rechts rijden. Soms moet je gewoon even inhalen, als ik lekker op de cruise 140 rijd en ik zie weer 'n stel van die leaselampen opduiken kan ik of m'n cruise afzetten en remmen omdat meneer de wegpiraat er langs wilt of die ander kan even wachten en 140 achter me aan zitten for the time being. Er zitten 2 kanten aan het verhaal, ik laat me niet intimideren door dat soort lui dus.
Daar maak je alsnog een denkfout, als je zo graag zo hard wilt rijden is dat prima, houd er alleen rekening mee dat de minimum snelheid op de snelweg maar 60 ofzo is... en dus niet 120.. dat is namelijk de maximumsnelheid.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:11 schreef Kletz het volgende:
[..]
Klopt daar heb ik ook een hekel aan. Ik ben niet diegene die met 180 op iemand afstormt > laat staan dat ik uberhaubt 180 rijd. Ik rij op z'n hardst 160 maar 150 is een een fijne snelheid en dat rijdt gewoon door. En ja dat is dan een snelheidsovertreding, maar die gast die zonder pardon zijn auto er voor gooit, mag dan wel geen snelheid overtreden, maar is op dat moment nog gevaarlijker bezig.
Nee.. jij ziet het verkeerd. Geen enkele automobilist moet voor eigen rechter gaan spelen en de regels gaan zitten opleggen aan zijn medebestuurder. Dan breng je alleen maar het overige verkeer in gevaar en dat is wel de bedoeling?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:25 schreef BrickTop het volgende:
Je vergeet even dat we een maximum snelheid hebben op de nederlandse (snel)wegen.
Dus een ander moet zich maar aanpassen omdat jij de wet wilt overtreden.![]()
Rekening houden met een ander: geen enkel probleem, maar het moet wel van twee kanten
komen. Iets wat hardrijders nogal eens willen vergeten.
Die gast die naar links wil gaan, kjkt in z'n spiegel, en ziet jouw auto.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:11 schreef Kletz het volgende:
[..]
Klopt daar heb ik ook een hekel aan. Ik ben niet diegene die met 180 op iemand afstormt > laat staan dat ik uberhaubt 180 rijd. Ik rij op z'n hardst 160 maar 150 is een een fijne snelheid en dat rijdt gewoon door. En ja dat is dan een snelheidsovertreding, maar die gast die zonder pardon zijn auto er voor gooit, mag dan wel geen snelheid overtreden, maar is op dat moment nog gevaarlijker bezig.
Zo bedoel ik het ook niet. Als je je auto naar links gooit om een ander af te remmen ben je ook fout bezig.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:51 schreef erkel het volgende:
[..]
Nee.. jij ziet het verkeerd. Geen enkele automobilist moet voor eigen rechter gaan spelen en de regels gaan zitten opleggen aan zijn medebestuurder. Dan breng je alleen maar het overige verkeer in gevaar en dat is wel de bedoeling?
Hardrijders houden over het algemeen meer rekening met het overige verkeer, omndat ze constant allert moeten zijn. Mensen die keurig rijden vallen soms half in slaap en maken nog wel eens een onvermachte manouvre, zonder zich bij na te denken of het wel veilig is.![]()
Als je 180 rijd ook.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:30 schreef ANWB het volgende:
Als je het snelheids verschil niet kan inschatten is het tijd op je rijbewijs in te leveren![]()
Rimpelsaurius![]()
FOUT.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:50 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Daar maak je alsnog een denkfout, als je zo graag zo hard wilt rijden is dat prima, houd er alleen rekening mee dat de minimum snelheid op de snelweg maar 60 ofzo is... en dus niet 120.. dat is namelijk de maximumsnelheid.
weet ik tog, nogmaals het gaat me er niet om dat iedereen (te) hard moet rijden. Het gaat mij erom dat wanneer jij een vrachtwagen wilt inhalen en je ziet dat er iemand met hoge snelheid aankomt; duik dan net meteen de linkerbaan op.. maar wacht. Je zult zien dat je in veel gevallen niet eens hoeft te remmen voor de vrachtwagen om links achter de snelheidsduivel aan te sluitenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:37 schreef maartena het volgende:
TS moet niet zeiken. Als ik ergens 100 mag, en een vrachtwagen rijdt 80.... en ik ga er vrolijk met 110 voorbij, dan moet jij met je 160+ maar gewoon wachten tot ik er met 110 voorbij ben.
Ik rijd dagelijks velen kilometers met de leasebak en vaak gaat het gewoon te langzaam. Ik weet ook niet hoe het komt, maar ik wil gewoon ff net iets harderquote:En 8x geflitst worden dit jaar.... 1x per maand dus tot nu toe. Tis maar waar je graag je geld aan wilt uitgeven..... je WEET dat die flitskasten overal staan, en dan toch is het blijkbaar heel erg moeilijk om je snelheidsmeter op het getal te houden wat daar maximaal is toegestaan.
Roelliequote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:38 schreef Kreator het volgende:
Meestal ben je maar een domme lul Roellio, maar ik ben het voor de verandering 110% met je eens.
je piept wel anders als je in een klein autotje zit dat niet zo vlot weer op de 110 zit , dan ben je blij als je ook ff de ruimte krijgt om iemand in te halen op de linker baan.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:20 schreef Roellie80 het volgende:
begrijp me goed,
Ik wil niet patsen met "zie mij ff hard rijden" of "iedereen die langzamer dan 120 rijd is stom"
Ik gun iedereen z'n vrijheid.. maar gun dat een ander ook.
andersom dus ook!
wanneer ik rustig 110 rijd, geen haast relaxed en er komt een dikke bak met 160 aan knallen dan zal ik m'n voetje ff van het gas halen om rustig achter hem in te voegen. voor mij een kleine moeite en ik ben zo weer op m'n 110km per uur. Hij is anders weer lang bezig om op snelheid te komen om bij de volgende vrachwagen weer in de ankers te moeten
als jij niet kan inschattten hoe snel een auto rijdt dan ben je toch wel een #@%!@##$@%quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:20 schreef Henny_Huisman het volgende:
[..]
Die gast die naar links wil gaan, kjkt in z'n spiegel, en ziet jouw auto.
Hij denkt: ruimte genoeg.
Echter, hij heeft niet in de gaten dat (aso als je bent) met 150. 160 aan komt zetten.
Daar ben je nu eenmaal niet op bedacht op een Nederlandse snelweg.
En ja, dan zit jij ineens vlak achter hem, jij allemaal remmen enzo, toeteren, middelvinger opsteken![]()
wat is een K km??quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:24 schreef Roellie80 het volgende:
ik heb zo'n 300K km gereden
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:40 schreef Sjibble het volgende:
Ik word idd ziek van 100 en 120 km/h max, en ik ben pas 15!
[knip]
EN ik voel me niet stoer dat ik in andere landen harder gereden heb, gewoon voorbeelden dan Nederlande snelwegen kutkutpauper zijn
Ik heb ook in oude subaru's dahatsu en oude polo-tjes geredenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:13 schreef dop het volgende:
je piept wel anders als je in een klein autotje zit dat niet zo vlot weer op de 110 zit , dan ben je blij als je ook ff de ruimte krijgt om iemand in te halen op de linker baan.
maar daar hoef jij natuurlijk niet over na te denken, iedereen die jou in de weg zit is lastig
Mijn werkgever heeft een groot wagenpark en wisselt nogal eens de auto's door onder het personeel. Het kan mij allemaal niet zoveel schelen welke ik krijg. ben in 2002 begonnen met een 206, kreeg daarna in chronoligische volgordequote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:22 schreef Keiichi het volgende:
Hoe komt het dat jij zoveel auto's slijt eigenlijk?![]()
vroegâh was dat allemaal nog niet zo strak geregeldquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:29 schreef Chinless het volgende:
Vraag me af hoe je na 1jr je rijbewijs een taxi kan besturen.
Je moet eerst een chaffeurspas hebben en daarnaast minimaal 2jr je rijbewijs.
je gooit m er maar lekker voor.. maar wanneer ik merk dat je veeelste vroeg naar de linker baan duik dan zal ik je gewoon rechts passeren om zonder gevaar jou en de vrachtwagen te passeren.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:52 schreef NoBody122 het volgende:
dus als ik met >120 een vrachtwagen nader moet ik me maar aanpassen en ff wat afremmen zodat jij er eerst langs kunt met je >160?
Die k staat al in km.quote:
Juist. Snap echt niet dat sommige mensen die hardrijders achter zich willen hebben ipv voor zich. Neem aan dat je ook de motoriek hebt om je rechterpoot op te tillen. Nix aan het handje hoor.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:08 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ik heb ook in oude subaru's dahatsu en oude polo-tjes gereden
en geloof me, de meest brakke bak is nog altijd veel sneller van bijvoorbeeld 90km/h tot 110km/h dan de meeste auto's. Welke dan van de 90km/h weer naar de 160 willen klimmen
Maar zoals ik al eerder aangaf, in veel gevallen zal je niet eens hoeven remmen voor de vrachtwagen voor je. Je moet iets dichter naar de vrachwagen toe rijden (en wanneer je 110km/h rijd is er echt wel speling, je rijd niet direct achterop de vrachtwagen. In deze paar seconden is er genoeg ruimte voor snel verkeer om je nog even te passeren
In duitsland is het normaal om met je groot licht te signalen dat je er langs wil. Hier wordt dat gezien als 'aggressief' rijgedrag. Ben het eens met de OP: Nederlanders rijden over het algemeen enorm bagger. Gunnen mekaar de ruimte niet. Zitten met 80 achter een vrachtwagen en moeten dan 'toevallig' net inhalen op het moment dat jij langs komt, terwijl ze ook even 5 sec hadden kunnen wachten.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:34 schreef De_Hertog het volgende:
Aan de andere kant zie je in Duitsland vaak dat zelfs bij driebaans snelwegen de Duitsers allemaal op de linkerbaan hangen. Vooral bij die mooie bergwegen, waar je uitzicht hebt op een flink stuk weg, kun je dat goed zien (aan beide kanten, dus). Ik ben wel met je eens dat dat 'oh ik wil er eerst nog even langs' zwaar irritant is. En als ik daar al last van heb weet je dat het te ver gaat, want wegens technische beperkingen rijd ik niet vaak harder dan 120.
Het is geen kwestie van 'rechten', het is gewoon een kwestie van rekening houden met mekaar. Als iemand met een flink snelheidsverschil langs komt kun je hem toch voor laten gaan voordat je die vrachtwagen inhaalt? Kost jou niks extra, en scheelt een hoop irritatie.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:38 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ook daar geldt dat je harder mag, maar niet hoeft. Vind het altijd zo typisch dat mensen denken dat ze meer rechten hebben omdat ze harder rijden... koop je eigen weg dan
Wederom, even groot licht en ze gaan over het algemeen netjes aan de kanten.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:38 schreef ANWB het volgende:
En de moffen hier in Nederland gaan netje's 120 rijden op de linker baan.![]()
En ze blijven dan ook links rijden onder het mom van je mag toch niet harder![]()
Prima, zolang je inhaalt met een fatsoenlijke snelheid. Maar als ik met 140 (mijn standaard snelheid) op een 120km/h snelweg langs kom, en je kachelt de hele tijd achter een vrachtwagen aan, ga dan niet NET voordat ik langs je heen kom met 90km/h die vrachtwagen inhalen maar wacht gewoon ff. Lijkt me niet teveel gevraagd.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:37 schreef maartena het volgende:
TS moet niet zeiken. Als ik ergens 100 mag, en een vrachtwagen rijdt 80.... en ik ga er vrolijk met 110 voorbij, dan moet jij met je 160+ maar gewoon wachten tot ik er met 110 voorbij ben.
Je hebt gewoon niet door dat jij je ook moet aanpassen aan het verkeer om je heen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:08 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ik heb ook in oude subaru's dahatsu en oude polo-tjes gereden
en geloof me, de meest brakke bak is nog altijd veel sneller van bijvoorbeeld 90km/h tot 110km/h dan de meeste auto's. Welke dan van de 90km/h weer naar de 160 willen klimmen
Maar zoals ik al eerder aangaf, in veel gevallen zal je niet eens hoeven remmen voor de vrachtwagen voor je. Je moet iets dichter naar de vrachwagen toe rijden (en wanneer je 110km/h rijd is er echt wel speling, je rijd niet direct achterop de vrachtwagen. In deze paar seconden is er genoeg ruimte voor snel verkeer om je nog even te passeren
at is net zoiets als rekeninghouden met het feit dat me buurman elke dag me wil vermoorden. als ik hem maar te vriend oud doet ie dat niet en scheelt een hoop irritatiequote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:29 schreef Catbert het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van 'rechten', het is gewoon een kwestie van rekening houden met mekaar. Als iemand met een flink snelheidsverschil langs komt kun je hem toch voor laten gaan voordat je die vrachtwagen inhaalt? Kost jou niks extra, en scheelt een hoop irritatie.
[..]
Wederom, even groot licht en ze gaan over het algemeen netjes aan de kanten.
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:26 schreef Herkauwer het volgende:
Ik begrijp je helemaal
In Duitsland houd je ook altijd je hart vast als je een Nederlander in wilt halen.... Die komen zelfs met 90-100 nog naar de linkerbaan zonder te kijken![]()
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:44 schreef dop het volgende:
[..]
Je hebt gewoon niet door dat jij je ook moet aanpassen aan het verkeer om je heen.
komt het misschien in je op dat je door je snelheid aan te passen je misschien niet zo makkelijk jezelf en een ander in de problemen brengt,
Van mijn Belgische ,Franse en Duitse en Engelse collega's hoor ik hele andere dingen ...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:29 schreef sempron2400 het volgende:
In elk ander land waar maximumsnelheden gelden, doen medeweggebruikers er niet moeilijk over als je te snel rijdt, mits binnen zekere grenzen en zolang je afstand houdt.
Alleen in Nederland lijken mensen te geloven in een door regeltjes maakbare en feilloze samenleving, waarin elk risico kan worden uitgesloten. Een maximumsnelheid is weliswaar een gebod, maar het is niet heilig.
je moet je iets meer in een ander verplaatsen, niet iedereen heeft 300000 kilometer ervaring en inzicht, ga er nu gewoon eens van uit dat ze het niet doen om jou te zieken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:04 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
![]()
voor de zoveelste keer,
Ik kom hier niet verkondigen dat ik de "king of the road" probeer uit te hangen
Het hele issue is aanpassen. Of iemand de wet overtreed door te snel te rijden heb je niks mee te maken. Ze doen maar toch? doe ik het niet.. doet iemand anders het wel. Moet jij dan voor rechtertje spelen?
verder kun je hard roepen dat iets 10x veiliger is maar daar heb je zelf helemaal niets mee, anders zou je je zonder probleem aanpassen
Ik ben met je eens dat veel snelheidsduivels zich gedragen alsof ze de weg ownen maar daar gaat het hier niet om.
Voorbeeld;
Ik heb geen haast en rijd 130 op de nederlandsche snelweg. 100 meter voor mij rijd een vrachtwagen. Ik kan nu alvast naar links gaan om langzaam deze te passeren. Maar wanneer ik zie dat er iemand gangetje 160/170 er aan komt dan kan ik beter nog even rechts blijven en heeeel misschien als het niet niet uit komt even m'n gas van het pedaal halen om zo soepel achter hem aan te sluiten.
Geloof me, ik heb dit zelf ook vaak meegemaakt, en dan helemaal in duitsland omdat het daar nog veel sneller gaat. Maar je zult merken dat in veel gevallen je helemaal niet hoeft te remmen en er genoeg ruimte/tijd is om alsog wat later naar de linker baan te gaan
Dit is naar mijn idee 10x veiliger dan gewoon maar de auto ervoor te gooien met het risico dat hij net niet genoeg tijd heeft op z'n bak in de ankers te gooien. Dan mag je moraalridder zijn, en hij zit natuurlijk fout als het mis gaat, maar... is dat dan veiliger?
Omdat ik de situatie van bijde kanten tegenkom kan ik me wel een beetje verplaatsenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:30 schreef dop het volgende:
je moet je iets meer in een ander verplaatsen, niet iedereen heeft 300000 kilometer ervaring en inzicht, ga er nu gewoon eens van uit dat ze het niet doen om jou te zieken.
I rest my casequote:Terwijl in Nederland door middel van borden, flitspalen en trajectcontroles er alles aan gedaan wordt om de snelheid te beperken, is het in Oostenrijk toegestaan om met 160 door het land te crossen. En wat blijkt: het is niet alleen sneller, maar ook veiliger en beter voor het milieu.
Het afgelopen jaar heeft Oostenrijk een test gehouden op de A10 door Karinthië. Daarbij werd gekozen voor een flexibele maximumsnelheid: bij optimale omstandigheden is dit 160, maar bij files, een hoog aantal vrachtwagens, regenval en een hoge vochtigheid van het wegdek werd de maximumsnelheid aangepast.
Dit heeft tot gevolg gehad dat de doorstroming op de weg beter verloopt. Daardoor verminderde de uitstoot van schadelijke stoffen. Filerijden is namelijk zeer slecht voor het milieu. Daarnaast is het ook nog eens veiliger. In een eerdere test in Denemarken bleek dat een verhoging van 110 naar 130 kilometer per uur de veiligheid verbeterde met 25 procent. De verhoging naar 160 is net zo veilig, zolang er rekening gehouden wordt met de omstandigheden.
In Nederland zou een dergelijke test ook geregeld kunnen worden. Eurocommissaris Jacques Barrot van Verkeer vindt dat lidstaten van de Europese Unie zelf hun maximumsnelheid moeten kunnen bepalen. Wegen en omstandigheden zijn immers verschillend in elke lidstaat, en zelfs binnen de lidstaten.
Jij zou zo de hoofdprijs winnen als er ooit wedstrijden in het verzinnen van domme vergelijkingen gehouden zouden worden.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:47 schreef donald_dick het volgende:
at is net zoiets als rekeninghouden met het feit dat me buurman elke dag me wil vermoorden. als ik hem maar te vriend oud doet ie dat niet en scheelt een hoop irritatie
Helaas houd dit soort van test er nooit rekening mee dat veel mensen toch wel te hard rijden (ook al is de max. snelheid 160quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:48 schreef Roellie80 het volgende:
van onderstaande frontpage bericht was eerder al een link hier geplaatst, maar ik moet het toch nog ff posten;
[..]
I rest my case![]()
Het mag niet.quote:Knip
je zult bij mij nooit rechts in hoeven te halen omdat ik wel goed in kan schatten of ik 'klem' kom te zitten achter een vrachtwagen of dat een aankomende auto er eerst nog langs kan zonder dat ik me in moet gaan houden oid...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:08 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
je gooit m er maar lekker voor.. maar wanneer ik merk dat je veeelste vroeg naar de linker baan duik dan zal ik je gewoon rechts passeren om zonder gevaar jou en de vrachtwagen te passeren.
Dat hoeft je trouwens maar een kaar keer te gebeuren voordat je zal inzien dat wanneer je even 2 sec. geduld hebt om naar links te springen ik je al lang voorbij ben en jij de vrachtwagen kan passeren zonder ook maar 1sec je voet van het gas te halen.
noem me dan maar aso; maar het zorgt wel voor een soepele doorstroming
Dit weggedrag is zoals het hoort. Hard rijden is prima, maar we willen allemaal langs de vrachtwagen. Indien er ruimte zat is kan de hardrijder er nog prima voorbij voordat ik naar links ga. En anders even gas los (werkt vaak ook heel prima), maar ik ga niet vollop in de remmen omdat iemand met een so-called taxi er voorbij MOET (dat soort types rijden sowieso alleen op de linkerbaan met zeeen van ruimte op de rechterbaan).quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:28 schreef NoBody122 het volgende:
Ik doel er op dat ik me simpelweg met >120 km/u niet 'klem' laat rijden omdat iemand anders zonodig harder wil rijden. Zolang dat niet nodig is blijf ik gewoon lekker rechts
De maatschappij dat ben jijquote:Op maandag 14 augustus 2006 14:22 schreef BazzieK het volgende:
Wat een heerlijk door Spee geindoctrineerde egoistische moraalhomotjes reageren er toch weer in dit topic zeg![]()
Wat hebben mijn vrouwelijke gezinsleden in godsnaam met dit topic te makenquote:Op maandag 14 augustus 2006 14:29 schreef Jikpunth het volgende:
[..]
De maatschappij dat ben jij![]()
Totdat je zusje/vrouw/vriendin/moeder tot haar nek verlamt in een rolstoel zit. Een beetje overdreven misschien, maar het feit blijft dat een groot gedeelte van de doden die in het verkeer vallen, heel veel rijervaring hadden, heel veilig reden en ook geen druppel acohol op hadden.
Het is heel simpel om iemand een moraalhomo te noemen, juist tot het moment dat het je zelf overkomt. Als je enig inlevingsgevoel hebt dan zou je daar ook rekening mee houden.
Om deze reden rij ik ook 170 als ik alleen in de auto zit en 150 als mijn vriendin of andere passagiers meerijden.
Het zijn vaak de snelle zakenmannetje met de geleasde BMW 3 serie die op een 80 weg graag nog even in de bocht voorbij die vrachtwagen willen glippen en daarbij frontaal op de moeder met kinderen in de swift knalt. Moeder plus kinderen morsdood en het zakenmannetje/ meubelvertegenwoordiger heeft zijn auto total loss maar zelf geen schram.quote:Op maandag 14 augustus 2006 14:33 schreef BazzieK het volgende:
Wat hebben mijn vrouwelijke gezinsleden in godsnaam met dit topic te makenHet zijn vaak de langzaamrijdende onzekere weggebruikers die ongelukken veroorzaken.
En nee voor de zeikerds ik bedoel niet dat iedereen die langzaam rijdt onzeker is![]()
Ja leuk hoor maar dat is niet waar dit topic over gaat.quote:Op maandag 14 augustus 2006 14:38 schreef Jikpunth het volgende:
[..]
Het zijn vaak de snelle zakenmannetje met de geleasde BMW 3 serie die op een 80 weg graag nog even in de bocht voorbij die vrachtwagen willen glippen en daarbij frontaal op de moeder met kinderen in de swift knalt. Moeder plus kinderen morsdood en het zakenmannetje/ meubelvertegenwoordiger heeft zijn auto total loss maar zelf geen schram.
Of de semi-zatte flink doorgefeeste partyganger die op zondag om 8:30 achter het stuur kruipt en de controle over zijn stuur verliest in de bocht. Vriendin die naast hem zat morsdood en zelf met en gebroken arm het ziekenhuis in.
Dus je mag zelf wat fout doen om anderen op hun fouten te wijzen ?quote:Op maandag 14 augustus 2006 14:43 schreef ivosnivo het volgende:
inderdaad helemaal geleik. Ik haal ook vaak rechts in, sommige mensen leren ervan en gaan dan rechtsrijden. Anderen denken dat ik de aso ben en zien zelf niet in dat ze fout zitten.
Het gaat toch om de nederlandse rijstijl? Inderdaad zijn nederlanders alles behalve sociaal achter het stuur, probeer maar eens in te voegen bij een bord 'vanaf hier ritsen'. Volgens de gemiddelde nederlander heb je dan al veel te lang links gezeten. Er valt zeker nog veel te verbeteren, maar ik ben van meing dat rechts inhalen echt een foute oplossing is en echt een gevaarlijke maneuvre is.quote:Op maandag 14 augustus 2006 14:42 schreef BazzieK het volgende:
Ja leuk hoor maar dat is niet waar dit topic over gaat.
Als je daar behoefte aan hebt moet je dat vooral doen. Kijk als toeteren of groot licht niet helpt moet je het maar zelf weten hoor.quote:Op maandag 14 augustus 2006 14:48 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Dus je mag zelf wat fout doen om anderen op hun fouten te wijzen ?![]()
Dus als ik in zo'n geval naar rechts knal om te laten zien dat rechts inhalen ' not done ' is mag dat ook ?
quote:Op maandag 14 augustus 2006 15:13 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Als je daar behoefte aan hebt moet je dat vooral doen. Kijk als toeteren of groot licht niet helpt moet je het maar zelf weten hoor.
En als het niet zo is ?quote:Op maandag 14 augustus 2006 15:33 schreef GioStyle het volgende:
Er was toch laatst een artikel waarin stond dat het beter voor het milieu is als je 150 km/h rijdt? Heeft iemand een bron?
Want als dat zo is, alle snelheidslimieten op de snelwegen in Nederland verhogen!![]()
![]()
!
ik zou eens een post of 20 omhoog kijken als ik jou was..quote:Op maandag 14 augustus 2006 15:33 schreef GioStyle het volgende:
Er was toch laatst een artikel waarin stond dat het beter voor het milieu is als je 150 km/h rijdt? Heeft iemand een bron?
Want als dat zo is, alle snelheidslimieten op de snelwegen in Nederland verhogen!![]()
![]()
!
Ik ga een beetje op mijn vrije dag hele topics doorlezen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 15:51 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
ik zou eens een post of 20 omhoog kijken als ik jou was..![]()
Ik ben het wel met je eens, rechts inhalen is opzich een gevaarlijke maneuvre. Het gevaar zit hem ook niet eens in de maneuvre zelf maar het feit dat de medeweggebruiker het niet verwacht.quote:Op maandag 14 augustus 2006 15:06 schreef Jikpunth het volgende:
[..]
Het gaat toch om de nederlandse rijstijl? Inderdaad zijn nederlanders alles behalve sociaal achter het stuur, probeer maar eens in te voegen bij een bord 'vanaf hier ritsen'. Volgens de gemiddelde nederlander heb je dan al veel te lang links gezeten. Er valt zeker nog veel te verbeteren, maar ik ben van meing dat rechts inhalen echt een foute oplossing is en echt een gevaarlijke maneuvre is.
daar krijg je niet de mogelijkheid ookal zou je willenquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:27 schreef Dr.Death het volgende:
In Duitsland rijden ze inderdaad veel beter en oplettender.
Daar haalt dan ook niemand rechts in.
Precies wat mij altijd bij die rits stroken gebeurt in de filequote:Op maandag 14 augustus 2006 16:48 schreef Roellie80 het volgende:
Maarja.. probeer het maar eens. Je kan wel de hele invoegstrook uitrijden.. maar vervolgens ben je zo'n "aso" dan je echt moet wachten tot dat iemand je er tussen laat![]()
Ik heb niks meer toe te voegenquote:Op maandag 14 augustus 2006 17:35 schreef FransDeens het volgende:
@ Sjibble: hou je bek kleuter. je weet helemaal niets van autorijden, met je halfbakken argumenten en toffe termen als 'vol in de bakkes' en je stoere 'wij reden pas hard in Kroatië' teksten.
@ Bazziek: je eerste reactie is een lompe reactie, en met wat Jikpunth daarop zegt heeft hij een goed punt. Jij plaatst een totaal niet onderbouwde, algemene en domme reactie, en hij reageert daar algemeen op met een sterk punt. Ga lekker asociaal over de snelweg rijden en hou je lompe mening voor je.
ontopic: Soms rij ik door, soms rij ik als een opa. Ik ben het met TS eens dat automobilisten in Nederland elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Heb wel eens met behoorlijke snelheid over de Franse tolweg gereden en daar gaan mensen zelfs voor je aan de kant als je snel aan komt rijden, asl je dan terug in Nederland bent moet je wel weer even wennen.
Ik rij ook wel eens te hard en heel soms als iemand links blijft rijden terwijl hij net zo hard rijdt als de auto rechtsvoor hem, haal ik ook wel eens rechts in. Wanneer er een hele file op de linkerbaan rijdt om een vrachtwagen 2 kilometer verderop in te halen en er rijdt op de rechterbaan niemand achter die vrachtwagen, dan haal ik die rij auto's rechts in en ga achter die vrachtwagen naar de linkerbaan. Ik ga niet links in polonaise 100 rijden terwijl er een baan rechts vrij is waar niets mis mee is.
Ik ben niet altijd braaf maar ik ga het niet goedpraten. Ik vind soms dat je wel eens iets kan doen wat eigenlijk niet mag, maar het mag simpelweg niet en je auto is geen middel om andere mensen jouw mening over wat goed of fout is op te dringen.
dit verhaal gaat alleen op als de mensen die al op de snelweg rijden ook even gebruik maken van de invoegstrook, zo als jij het toepast verplaats je alleen de strook een paar meterquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:48 schreef Roellie80 het volgende:
Iets anders dan;
feit: we hebben in Nederland (vaak) vooral in de spits te weinig weg voor het aantal auto's. Gevolg, file.
Files zijn er ook vaak bij opritten. Wat je dan vaak ziet dat mensen die de snelweg op willen ze snel mogelijk willen invoegen in de file.
Wanneer je dan op de invoegstrook blijft tot het einde dan vinden mensen dat aso. Kan ik me ook wel voorstellen want het is frustrerend om te zien wanneer iemand rechts nog even 200m pakt en dan de file tussenspringt. Maar... volgens mij hebben we allemaal geleerd dat je gewoon de hele baan mag gebruiker. Sterker nog, als we nou met z'n allen deze baan tot het einde gebruiken. Het is immers gewoon een weg toch? Het scheelt uiteindelijk in de lengte van de file.
Maarja.. probeer het maar eens. Je kan wel de hele invoegstrook uitrijden.. maar vervolgens ben je zo'n "aso" dan je echt moet wachten tot dat iemand je er tussen laat![]()
Als ik dat nou eens zelf beslis kankerlutserquote:Op maandag 14 augustus 2006 17:35 schreef FransDeens het volgende:
@ Bazziek: Ga lekker asociaal over de snelweg rijden en hou je lompe mening voor je.
En toch rijd al het verkeer hier in de VS een stuk beter door doordat rechts inhalen gewoon is toegestaan. Op een snelweg van 4 of 5 banen is het echt veel beter om rechts inhalen gewoon toe te staan, het heeft als gevolg dat al het verkeer goed doorrijd, en het voorkomt veel opstoppingen zoals bij afslagen etc.quote:Op maandag 14 augustus 2006 07:15 schreef Limburger_noord het volgende:
Rechts inhalen![]()
![]()
Uitzondering :bij file rijden
Dan mag je ook niet verwachten dat een ander zich 100% aan de verkeersregels houdt. Zeker niet als jij met 160 komt aanjakkeren.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:48 schreef Roellie80 het volgende:
maargoed, ik moet de moraalridders ook gelijk geven..
rechts inhalen mag niet. Te vroeg/te lang links blijven ook niet, maar ok, ik zit ook fout.
Tja... ik geef je hierin wel gelijk. Ten eerste is het een verkeersregel dat je de hele invoegstrook moet gebruiken, en ten tweede geeft het veel meer opstopping op de oprit als iedereen na het driehoeksverdrijvingsvlak meteen de file in zou willen duiken. Het werkt voor de doorstroming van het verkeer veel beter als iedereen doorrijdt over de invoegstrook, en tegen het einde gaat ritsen. Zo hebben de auto's op de rechterstrook en de auto's op de invoegstrook tijd om aan elkaar aan te passen. Als je dan een stuk of 6 auto's hebt die allemaal op een andere plek op de invoegstrook proberen in te voegen en 6 auto's op de rechterstrook die netjes ritsen.quote:Iets anders dan;
feit: we hebben in Nederland (vaak) vooral in de spits te weinig weg voor het aantal auto's. Gevolg, file.
Files zijn er ook vaak bij opritten. Wat je dan vaak ziet dat mensen die de snelweg op willen ze snel mogelijk willen invoegen in de file.
Wanneer je dan op de invoegstrook blijft tot het einde dan vinden mensen dat aso. Kan ik me ook wel voorstellen want het is frustrerend om te zien wanneer iemand rechts nog even 200m pakt en dan de file tussenspringt. Maar... volgens mij hebben we allemaal geleerd dat je gewoon de hele baan mag gebruiker. Sterker nog, als we nou met z'n allen deze baan tot het einde gebruiken. Het is immers gewoon een weg toch? Het scheelt uiteindelijk in de lengte van de file.
Maarja.. probeer het maar eens. Je kan wel de hele invoegstrook uitrijden.. maar vervolgens ben je zo'n "aso" dan je echt moet wachten tot dat iemand je er tussen laat![]()
In dat laatste geval heb je zo totaal gelijk he. Ik rij meestal als er file is zelf stukje door over de vluchtstrook met invoegen, verderop rijd het allemaal al weer wat door en kun je zo met je auto ertussen waar genoeg ruimte is, niemand die daar last van heeft.quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:34 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan mag je ook niet verwachten dat een ander zich 100% aan de verkeersregels houdt. Zeker niet als jij met 160 komt aanjakkeren.
[..]
Tja... ik geef je hierin wel gelijk. Ten eerste is het een verkeersregel dat je de hele invoegstrook moet gebruiken, en ten tweede geeft het veel meer opstopping op de oprit als iedereen na het driehoeksverdrijvingsvlak meteen de file in zou willen duiken. Het werkt voor de doorstroming van het verkeer veel beter als iedereen doorrijdt over de invoegstrook, en tegen het einde gaat ritsen. Zo hebben de auto's op de rechterstrook en de auto's op de invoegstrook tijd om aan elkaar aan te passen. Als je dan een stuk of 6 auto's hebt die allemaal op een andere plek op de invoegstrook proberen in te voegen en 6 auto's op de rechterstrook die netjes ritsen.
Dat werkt echt een stuk beter dan iedereen die meteen aan het begin van de vluchtstrook allemaal op de snelweg willen.
Maar nee.... in Nederland hebben ze zoiets van: "Jij hebt lekker een paar honderd meter over de invoegstrook gereden, dus JIJ komt er bij mij NIET tussen". En het zijn dat soort figuren die meer voor problemen zorgen dan hen die wat verder doorrijden.
Toen ik voor de laatste keer in Nederland was en ik op de rechterrijstrook reed op de A1 tussen Hilversum en Amersfoort, en ik bij een bepaalde afrit twee auto's voor me liet invoegen zat er een andere auto vlak achter me te foeteren dat ik mensen voorliet.... alsof het een doodzonde was.
Tis voornamelijk een mentaliteits verhaaltje denk ik dan.
En waar in Nederland heb je dit soort wegen ?quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:23 schreef maartena het volgende:
[..]
En toch rijd al het verkeer hier in de VS een stuk beter door doordat rechts inhalen gewoon is toegestaan. Op een snelweg van 4 of 5 banen is het echt veel beter om rechts inhalen gewoon toe te staan, het heeft als gevolg dat al het verkeer goed doorrijd, en het voorkomt veel opstoppingen zoals bij afslagen etc.
Maar was dit al niet ALTIJD zo in de USA ?quote:Het probleem bij een invoering van rechts inhalen is dat men het niet gewend is. Het duurde voor mij ook een paar maanden voordat ik er aan gewend was, maar nu ik overal om me heen kijk, en dus ook van de rechterkant iemand kan verwachten merk ik pas dat dit een stuk handiger werkt.
Helaas bedoelen bepaalde automobilisten met een 'stukje'' een km of 5quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:44 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
In dat laatste geval heb je zo totaal gelijk he. Ik rij meestal als er file is zelf stukje door over de vluchtstrook met invoegen, verderop rijd het allemaal al weer wat door en kun je zo met je auto ertussen waar genoeg ruimte is, niemand die daar last van heeft.
a16 ring rotterdamquote:Op maandag 14 augustus 2006 20:58 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
En waar in Nederland heb je dit soort wegen ?
Of waar is uberhaupt de mogelijkheid om deze te bouwen ?
Wat is trouwens de max snelheid in de USA (op autowegen ) ?
A4, Leiden richting Amsterdam is 4 rijstroken en sommige stukken zelfs 5 rijstroken.quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:58 schreef Limburger_noord het volgende:
En waar in Nederland heb je dit soort wegen ?
Overal. En ze worden dus ook gebouwd in de randstad.quote:Of waar is uberhaupt de mogelijkheid om deze te bouwen ?
Afhankelijk per staat, per regio, per snelweg. De laagste snelheid die ik heb gezien in downtown Los Angeles is 55 Mph (88 km/u) en de hoogste snelheid buiten de bebouwde kom was 75 Mph (125 km/u). Over het algemeen is de snelheid 65 Mph binnen het stedelijk gebied. (105 km/u)quote:Wat is trouwens de max snelheid in de USA (op autowegen ) ?
Nee, en het is ook niet overal zo. Zodra je de bebouwde kom / stedelijk gebied echt verlaat en je komt op een tweebaansweg terecht (twee rijstroken aan iedere kant) dan moet je rechts houden. Je ziet dan borden "slower traffic keep right", en het inhalende verkeer moet er dus links voorbij. Op tweebaanswegen werkt rechts inhalen ook niet echt goed.quote:Maar was dit al niet ALTIJD zo in de USA ?
Wil volgens mij niet zeggen dat het hier ook zou werken
En buiten de randstad ?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:06 schreef maartena het volgende:
[..]
A4, Leiden richting Amsterdam is 4 rijstroken en sommige stukken zelfs 5 rijstroken.
A12, Utrecht richting Woerden is 4 rijstroken, en ik geloof dat ze een 5e spitsstrook willen invoeren.
Over een paar jaar is de verbreding van de A2 van Amsterdam naar Den Bosch gereed, welke van Amsterdam naar Everdingen 4 rijstroken zal zijn, en nabij Utrecht en Abcoude zelfs 5 rijstroken.
Jij hebt het voornamelijk over bouwen van nieuwe wegen ,ik heb het over aanpassen van bestaande wegenquote:Overal. En ze worden dus ook gebouwd in de randstad.
En hoe hoog zijn de boetes voor te hard rijden ?quote:Afhankelijk per staat, per regio, per snelweg. De laagste snelheid die ik heb gezien in downtown Los Angeles is 55 Mph (88 km/u) en de hoogste snelheid buiten de bebouwde kom was 75 Mph (125 km/u). Over het algemeen is de snelheid 65 Mph binnen het stedelijk gebied. (105 km/u)
Dus eigenlijk vergelijkbaar met Nederland, waar het 100 is in de stedelijke gebieden, 120 daarbuiten, en op een paar hele drukke trajecten schakelen ze terug naar 70 of 80, zoals de A13.(wat volgens sommige dus veel te langzaam is )
Dit is in NL toch ook zo ?quote:Nee, en het is ook niet overal zo. Zodra je de bebouwde kom / stedelijk gebied echt verlaat en je komt op een tweebaansweg terecht (twee rijstroken aan iedere kant) dan moet je rechts houden. Je ziet dan borden "slower traffic keep right", en het inhalende verkeer moet er dus links voorbij. Op tweebaanswegen werkt rechts inhalen ook niet echt goed.
Taj..maar misschien hebben de Amerikanen een andere verkeers mentaliteit ?quote:Aangezien veel snelwegen in Nederland uit twee banen bestaan is het lastiger in te voeren. Wellicht zou je het alleen op snelwegen van 3 of meer rijstroken moeten invoeren.
Ben bang dat dit idee om de zelfde reden zou mislukkenquote:Of het in Nederland gaat werken? Tja, de vorige Amerikaanse uitvinding die ze hebben getest mislukte falikant. De carpoolstrook op de A1 had continue last van mensen die vonden dat het asfalt voor iedereen was, en er geen onderscheid moest komen tussen hen die meer dan 1 persoon vervoerde. Dat werkt in de VS dus prima, en carpoolers zijn dus sneller thuis.
kloptquote:Op maandag 14 augustus 2006 22:17 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Ok,maar je moet toch toegeven dat 4 baans wegen minder voorkomen dan 3 of 2 baans wegen ...
Maar in Duitsland zijn de boetes hoger en ben je in principe fout als je een aanrijding veroorzaakt en harder als 130 km \u rijdtquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 07:49 schreef DeeCruise het volgende:
Beetje een onzin verhaal in zoverre dat in duitsland de zaken nou eenmaal anders zijn...De mensen mogen harder op de autoweg, en de gemiddelde duitser rijdt gewoon een duurdere wagen dan de gemiddelde nederlander (die dus ook harder kan)... Daarbij wordt in nederland een behoorlijk strenger flitsbeleid gehanteerd dan in dld. Al die verschillen brengen een bepaalde mentaliteit met zich mee, en dat uit zich in dit geval in het rijgedrag...
Daarbij straalt heeft je verhaal een net iets te hoog "kijk mij eens goed zijn" gehalte...
Jammer..
ga op een zaterdag middag maar eens op de ring van Keulen rijdenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:58 schreef niekth het volgende:
Klopt, afgelopen week in Duitsland geweest en oeoeoee. Asociaal rijgedrag heb ik niet of nauwelijks gezien, iedereen geeft elkaar lekker de ruimte enzo. Ze wachten daar tenminste nog voor elkaar. Hulde!
dat keep your lane idee werkt ook voor geen meter. Als je rechts aan het inhalen bent rij je je om de haverklap vast omdat je dan tegen een vrachtwagen of langzame auto aanrijdt die toch rechts rijden, en de snelle auto's zitten toch aan de linkerkant....quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:06 schreef maartena het volgende:
[..]
A4, Leiden richting Amsterdam is 4 rijstroken en sommige stukken zelfs 5 rijstroken.
A12, Utrecht richting Woerden is 4 rijstroken, en ik geloof dat ze een 5e spitsstrook willen invoeren.
Over een paar jaar is de verbreding van de A2 van Amsterdam naar Den Bosch gereed, welke van Amsterdam naar Everdingen 4 rijstroken zal zijn, en nabij Utrecht en Abcoude zelfs 5 rijstroken.
[..]
Overal. En ze worden dus ook gebouwd in de randstad.
[..]
Afhankelijk per staat, per regio, per snelweg. De laagste snelheid die ik heb gezien in downtown Los Angeles is 55 Mph (88 km/u) en de hoogste snelheid buiten de bebouwde kom was 75 Mph (125 km/u). Over het algemeen is de snelheid 65 Mph binnen het stedelijk gebied. (105 km/u)
Dus eigenlijk vergelijkbaar met Nederland, waar het 100 is in de stedelijke gebieden, 120 daarbuiten, en op een paar hele drukke trajecten schakelen ze terug naar 70 of 80, zoals de A13.
[..]
Nee, en het is ook niet overal zo. Zodra je de bebouwde kom / stedelijk gebied echt verlaat en je komt op een tweebaansweg terecht (twee rijstroken aan iedere kant) dan moet je rechts houden. Je ziet dan borden "slower traffic keep right", en het inhalende verkeer moet er dus links voorbij. Op tweebaanswegen werkt rechts inhalen ook niet echt goed.
Aangezien veel snelwegen in Nederland uit twee banen bestaan is het lastiger in te voeren. Wellicht zou je het alleen op snelwegen van 3 of meer rijstroken moeten invoeren.
Of het in Nederland gaat werken? Tja, de vorige Amerikaanse uitvinding die ze hebben getest mislukte falikant. De carpoolstrook op de A1 had continue last van mensen die vonden dat het asfalt voor iedereen was, en er geen onderscheid moest komen tussen hen die meer dan 1 persoon vervoerde. Dat werkt in de VS dus prima, en carpoolers zijn dus sneller thuis.
Ik zie hier toch ook regelmatig een dikke vrachtwagen op de linkerrijstrook doorkachelen om dat 5 kilometer verderop een afslag naar links is ofzo.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:37 schreef Repeat het volgende:
dat keep your lane idee werkt ook voor geen meter. Als je rechts aan het inhalen bent rij je je om de haverklap vast omdat je dan tegen een vrachtwagen of langzame auto aanrijdt die toch rechts rijden, en de snelle auto's zitten toch aan de linkerkant....
Nee hoor, ik had het gewoon over de verbreding van de A2 tussen Amsterdam en Eindhoven, waarmee ze begonnen zijn, en welke over 5 jaar tussen Amsterdam en Den Bosch 4 rijstroken moet hebben (en tussen Amsterdam en Utrecht op stukken 5 rijstroken, al dan niet gescheiden), waar ze onder andere in de afgelopen 10 jaar al twee compleet nieuwe bruggen voor hebben gebouwd. Tussen Den Bosch en Eindhoven moet het dan 3 rijstroken zijn.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 06:21 schreef Limburger_noord het volgende:
Jij hebt het voornamelijk over bouwen van nieuwe wegen ,ik heb het over aanpassen van bestaande wegen
Laatset lijkt me voor de rest van NL niet realistisch (o.a door hoge kosten )
Boetes zijn in California over het algemeen iets hoger in Nederland. Aangezien dit per staat verschillend is kan ik niet oordelen over de rest van de USA.quote:En hoe hoog zijn de boetes voor te hard rijden ?
Weet je dat toevallig ?
Houden de meeste mensen zich in de US zich aan de max snelheid volgens jou observatie (in NL meestal niet ) ?
Yep. Het rechts inhalen heeft bijvoorbeeld tot gevolg dat er niet of nauwelijks word gekleefd. Ook laten mensen je nog echt voor hier, waar men in Nederland een "jij komt er niet tussen" mentaliteit heeft omdat men het blijkbaar niet kan hebben dat iemand 3 auto's winst op ze heeft.....quote:Taj..maar misschien hebben de Amerikanen een andere verkeers mentaliteit ?
Als er weer eens aan de weg wordt gewerkt en je moet gaan mergen gaan amerikanen al 2 km voor het einde van de strook invoegen. Als ik dan helemaal doorrij tot het einde laten ze me er echt niet tussen hoor, of er is voordat ik bij het einde kan komen al een filesheriff (= vrachtwagen die op 2 stroken gaat rijden en mij zo blokkeert dat ik niet verder kan) die me dwingt om dan al in te voegen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:53 schreef maartena het volgende:
[..]
Yep. Het rechts inhalen heeft bijvoorbeeld tot gevolg dat er niet of nauwelijks word gekleefd. Ook laten mensen je nog echt voor hier, waar men in Nederland een "jij komt er niet tussen" mentaliteit heeft omdat men het blijkbaar niet kan hebben dat iemand 3 auto's winst op ze heeft.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |