Beste mede-AKQ'ers,
In de discussie over de strafmaat voor het Googlen in
AKQ-stemtopic ivm Googlende quizzers. is door Berkery de puntentelling en de ranglijst ter discussie gebracht. Ik heb daar een suggestie over gedaan en wil die hier verder uitgewerkt plaatsen en jullie meningen daarover horen.
Zoals jullie vast niet is ontschoten worden wij soms beschuldigd van kliek-vorming, dat de drempel te hoog is voor nieuwkomers. Ik zie dat niet zo in - we krijgen de hele tijd nieuwe, gezellige spelers - maar ik kan me wel indenken dat er inmiddels zo veel punten zijn gescoord dat het heel vermoeiend is voor nieuwe spelers om de top-20 te bereiken en kennelijk is dat voor veel mensen toch belangrijk.
Wat ik dus voorstel is om de ranglijst elke X topics of X maanden te resetten. Zelf stel ik voor om dat elke 100 topics te doen. We zouden ergens (of in de OP of in een ander topic of op een externe site) de winnaars of de top-3 (op een externe site zelfs de top-10, top-20 of de hele ranglijst) kunnen neerzetten om het toch een beetje glans te geven. Maar dat betekent wel dat nieuwe rondes nieuwe kansen zijn.
Ik stem in ieder geval
voor. Ik denk dat zo'n verandering het spel leuker maakt voor de nieuwkomers en ook voor de oudgedienden een uitdaging zal zijn om bij het illustere rijtje 'periodekampioenen' te horen.
Graag hoor ik jullie meningen. Mochten jullie overweldigend voor zijn stel ik voor om per topic 150 te resetten (andere suggesties zijn topic 200 of retroactief van topic 100).
Groetjes,
Asmo